Υπόσχεση ότι τα ξενόγλωσσα τμήματα του Εθνικού Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΑΠΘ δε θα συγχωνευθούν έλαβαν από την
πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι πανεπιστημιακοί, στη διάρκεια
συνάντησης.
«Προς αυτή την κατεύθυνση οδεύουμε» ήταν η δήλωση υψηλόβαθμου στελέχους τους υπουργείου Παιδείας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.
Το τελικό Σχέδιο που τη περασμένη εβδομάδα είχε παρουσιάσει ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προέβλεπε τη συγχώνευση των Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας σε ένα νέο, Τμήμα «Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας» με πέντε κατευθύνσεις: 1. Αγγλικής Γλώσσας, 2. Γαλλικής Γλώσσας, 3. Γερμανικής Γλώσσας, 4. Ιταλικής Γλώσσας, 5. Ισπανικής Γλώσσας
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Παιδείας έχει πειστεί ότι το Πρόγραμμα Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ να μετατραπεί σε αυτόνομο τμήμα και να μην απορροφηθεί απο το Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
ΤΕΙ
Επισης σύμφωνα με δήλωση του προέδρου του ΤΕΙ Αθήνας Δημήτρη Νίνου που αναρτήθηκε στον ιστιότοπο του Ιδρύματος «έπειτα από τις συντονισμένες προσπάθειες της Διοίκησης του Ιδρύματος και σε συνεργασία με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ, ικανοποιήθηκε το δίκαιο αίτημα του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής της ΣΕΥΠ να παραμείνει στο ΤΕΙ Αθήνας».
Τα Προεδρικά Διατάγματα ήδη συντάσσονται προκειμένου μετά την Καθαρά Δευτέρα να αποσταλούν από τον υπουργό Παιδείας , προς επεξεργασία, στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ
Τρεις προτάσεις της Δημοκρατικής Αριστεράς για το Σχέδιο Αθηνά έγιναν δεκτές από τον υπουργό Παιδεάς, για την οριστικοποίηση τοου Σχεδίου Αθηνά , όπως ο ίδιος ανακοίνωσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουτλος. Συγκριμένα ο κ. υπουργός είπε:
Πρώτον, όσο αφορά τα θέματα των κοινοπραξιών. Είναι μια σημαντική πρόταση, είναι ενδιαφέρουσα όσον αφορά τα πανεπιστήμια με τα τεχνολογικά ιδρύματα. Θέλουμε να την υιοθετήσουμε, εξετάζουμε τα νομικά ζητήματα, διότι υπάρχουν μερικά νομικά ζητήματα. Θα μπορούσε για παράδειγμα, στο Ιόνιο πράγματι ένα πιλοτικό τέτοιο μοντέλο κοινοπραξίας να λειτουργήσει. Δοκιμάζουμε το συνομοσπονδιακό μοντέλο των πέντε πανεπιστημίων και ακούστε τώρα τις αντιδράσεις και τις αντιρρήσεις. Τι είπαμε; Να φτιάξουμε μια συνομοσπονδία, η οποία θα κάνει τι; Θα πάρει αυτά τα πέντε πανεπιστήμια τα οποία όλοι γνωρίζουμε πώς εξελίχθηκαν. Ήταν σχολές θεματικές η Ανώτατη Βιομηχανική, η Ανωτάτη Εμπορική, η Γεωπονική, η Πάντειος εξελίχθηκαν σε πανεπιστήμια, καλά πανεπιστήμια είναι θεματικά πανεπιστήμια.
Τι μπορεί να κάνει αυτό το ομοσπονδιακό μόρφωμα; Τρία πράγματα, διατηρώντας τη διοικητική τους, την ακαδημαϊκή τους αυτοτέλεια, τα πτυχία τους, τους καθηγητές τους, τους φοιτητές τους, τι μπορεί να τους δώσει; Δύο και τρία πράγματα. Πρώτον, δυνατότητα κινητικότητας, μπορεί τα μέλη ΔΕΠ να κάνουν κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα, μπορεί οι φοιτητές να δούνε ένα περιορισμένο αριθμό μαθημάτων να μπορούν να επιλέξουν από άλλο πανεπιστήμιο των πέντε, μπορεί ισχυρά και τα πέντε μαζί να αντλήσουν πόρους. Αυτό σε τι ενοχλεί; Ποιόν ενοχλεί αυτό; Γιατί ενοχλεί; Δεν είναι καλό για τους φοιτητές; Δεν είναι καλό για τα ιδρύματα, τα οποία διατηρούνται την αυτοτέλειά τους, την αυτοδυναμία τους, το αυτοδιοίκητο τους, τους πόρους τους, τον προϋπολογισμό τους. Τίποτα δεν αφαιρείται από αυτά. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να δούμε πώς θα πάει πιλοτικά.
Η δεύτερη πρόταση της ΔΗΜ.ΑΡ. που είναι σημαντική και μας βρίσκει σύμφωνους είναι ότι να ενωθούν τα πανεπιστήμια με την ερευνητική διαδικασία, με τα ερευνητικά ινστιτούτα. Πρέπει να δούμε πως θα καταλήξουν οι συγχωνεύσεις των ερευνητικών ινστιτούτων, καταρχήν, να τελειώσουμε με το σχέδιο «Αθηνά» και δεύτερον να περάσουμε σε τέτοιες συμπράξεις. Κοιτάξτε τι υπάρχει στο εξωτερικό γιατί και αυτό είναι ένα μοντέλο το οποίο έχει ακολουθηθεί με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό. Κοιτάξτε τα ισραηλινά πανεπιστήμια το πανεπιστήμιο Technion της Χάιφα πως συνδέει την έρευνα, τη γνώση με την παραγωγή. Το Cornell και το Technion πήγαν στη Νέα Υόρκη στο Roosevelt Island απέναντι από τη Νέα Υόρκη και φτιάχνουν το δεύτερο Silicon Valley. Ξέρω τι αυτό σας προκαλεί ναυτία αλλά δεν είναι κακό για την Ελλάδα και σε αυτό πρέπει να προχωρήσουμε. Θα πρέπει να συνδέσουμε τα πανεπιστήμια, τα ερευνητικά κέντρα με την παραγωγική διαδικασία, θα το κάνουμε, αυτό είναι και πρόταση της ΔΗΜ.ΑΡ. και είναι το δεύτερο βήμα.
Το τρίτο είναι τα θεματικά πεδία που αναφέρθηκε η κυρία Ρεπούση. Αυτό κάναμε στα τεχνολογικά ιδρύματα. Τι κάναμε στα τεχνολογικά ιδρύματα; Να πάμε για τα πεδία πρώτα και μετά θα μπούμε στην περιπτωσιολογία στην οποία αναλωθήκατε. Είπαμε ότι τα τεχνολογικά ιδρύματα έχασαν τον προορισμό τους. Τι είναι ο προορισμός των τεχνολογικών ιδρυμάτων; Να κάνουν όλα αυτά τα πράγματα τα οποία συζητάμε; Δημόσιες σχέσεις, διεθνές εμπόριο; Αυτή είναι η τεχνολογική εκπαίδευση; Τι κάνουμε εμείς, λοιπόν; Βρήκαμε 34 τμήματα γύρω από αυτά τα αντικείμενα, τα συγχωνεύουμε σε εννέα. Στο γνωστικό πεδίο της σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων και να φτιάχνουμε σχολές Διοίκησης Οικονομίας και όλα αυτά τα γνωστικά αντικείμενα για τα οποία εισήλθαν τα παιδιά προσανατολισμένα πολλές φορές θα αναγραφούν ως κατευθύνσεις ούτως ώστε να μη χάσουν αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα.
«Προς αυτή την κατεύθυνση οδεύουμε» ήταν η δήλωση υψηλόβαθμου στελέχους τους υπουργείου Παιδείας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.
Το τελικό Σχέδιο που τη περασμένη εβδομάδα είχε παρουσιάσει ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προέβλεπε τη συγχώνευση των Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας σε ένα νέο, Τμήμα «Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας» με πέντε κατευθύνσεις: 1. Αγγλικής Γλώσσας, 2. Γαλλικής Γλώσσας, 3. Γερμανικής Γλώσσας, 4. Ιταλικής Γλώσσας, 5. Ισπανικής Γλώσσας
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός Παιδείας έχει πειστεί ότι το Πρόγραμμα Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ να μετατραπεί σε αυτόνομο τμήμα και να μην απορροφηθεί απο το Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας.
ΤΕΙ
Επισης σύμφωνα με δήλωση του προέδρου του ΤΕΙ Αθήνας Δημήτρη Νίνου που αναρτήθηκε στον ιστιότοπο του Ιδρύματος «έπειτα από τις συντονισμένες προσπάθειες της Διοίκησης του Ιδρύματος και σε συνεργασία με την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ, ικανοποιήθηκε το δίκαιο αίτημα του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής της ΣΕΥΠ να παραμείνει στο ΤΕΙ Αθήνας».
Τα Προεδρικά Διατάγματα ήδη συντάσσονται προκειμένου μετά την Καθαρά Δευτέρα να αποσταλούν από τον υπουργό Παιδείας , προς επεξεργασία, στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ
Τρεις προτάσεις της Δημοκρατικής Αριστεράς για το Σχέδιο Αθηνά έγιναν δεκτές από τον υπουργό Παιδεάς, για την οριστικοποίηση τοου Σχεδίου Αθηνά , όπως ο ίδιος ανακοίνωσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουτλος. Συγκριμένα ο κ. υπουργός είπε:
Πρώτον, όσο αφορά τα θέματα των κοινοπραξιών. Είναι μια σημαντική πρόταση, είναι ενδιαφέρουσα όσον αφορά τα πανεπιστήμια με τα τεχνολογικά ιδρύματα. Θέλουμε να την υιοθετήσουμε, εξετάζουμε τα νομικά ζητήματα, διότι υπάρχουν μερικά νομικά ζητήματα. Θα μπορούσε για παράδειγμα, στο Ιόνιο πράγματι ένα πιλοτικό τέτοιο μοντέλο κοινοπραξίας να λειτουργήσει. Δοκιμάζουμε το συνομοσπονδιακό μοντέλο των πέντε πανεπιστημίων και ακούστε τώρα τις αντιδράσεις και τις αντιρρήσεις. Τι είπαμε; Να φτιάξουμε μια συνομοσπονδία, η οποία θα κάνει τι; Θα πάρει αυτά τα πέντε πανεπιστήμια τα οποία όλοι γνωρίζουμε πώς εξελίχθηκαν. Ήταν σχολές θεματικές η Ανώτατη Βιομηχανική, η Ανωτάτη Εμπορική, η Γεωπονική, η Πάντειος εξελίχθηκαν σε πανεπιστήμια, καλά πανεπιστήμια είναι θεματικά πανεπιστήμια.
Τι μπορεί να κάνει αυτό το ομοσπονδιακό μόρφωμα; Τρία πράγματα, διατηρώντας τη διοικητική τους, την ακαδημαϊκή τους αυτοτέλεια, τα πτυχία τους, τους καθηγητές τους, τους φοιτητές τους, τι μπορεί να τους δώσει; Δύο και τρία πράγματα. Πρώτον, δυνατότητα κινητικότητας, μπορεί τα μέλη ΔΕΠ να κάνουν κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα, μπορεί οι φοιτητές να δούνε ένα περιορισμένο αριθμό μαθημάτων να μπορούν να επιλέξουν από άλλο πανεπιστήμιο των πέντε, μπορεί ισχυρά και τα πέντε μαζί να αντλήσουν πόρους. Αυτό σε τι ενοχλεί; Ποιόν ενοχλεί αυτό; Γιατί ενοχλεί; Δεν είναι καλό για τους φοιτητές; Δεν είναι καλό για τα ιδρύματα, τα οποία διατηρούνται την αυτοτέλειά τους, την αυτοδυναμία τους, το αυτοδιοίκητο τους, τους πόρους τους, τον προϋπολογισμό τους. Τίποτα δεν αφαιρείται από αυτά. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να δούμε πώς θα πάει πιλοτικά.
Η δεύτερη πρόταση της ΔΗΜ.ΑΡ. που είναι σημαντική και μας βρίσκει σύμφωνους είναι ότι να ενωθούν τα πανεπιστήμια με την ερευνητική διαδικασία, με τα ερευνητικά ινστιτούτα. Πρέπει να δούμε πως θα καταλήξουν οι συγχωνεύσεις των ερευνητικών ινστιτούτων, καταρχήν, να τελειώσουμε με το σχέδιο «Αθηνά» και δεύτερον να περάσουμε σε τέτοιες συμπράξεις. Κοιτάξτε τι υπάρχει στο εξωτερικό γιατί και αυτό είναι ένα μοντέλο το οποίο έχει ακολουθηθεί με μεγάλη επιτυχία στο εξωτερικό. Κοιτάξτε τα ισραηλινά πανεπιστήμια το πανεπιστήμιο Technion της Χάιφα πως συνδέει την έρευνα, τη γνώση με την παραγωγή. Το Cornell και το Technion πήγαν στη Νέα Υόρκη στο Roosevelt Island απέναντι από τη Νέα Υόρκη και φτιάχνουν το δεύτερο Silicon Valley. Ξέρω τι αυτό σας προκαλεί ναυτία αλλά δεν είναι κακό για την Ελλάδα και σε αυτό πρέπει να προχωρήσουμε. Θα πρέπει να συνδέσουμε τα πανεπιστήμια, τα ερευνητικά κέντρα με την παραγωγική διαδικασία, θα το κάνουμε, αυτό είναι και πρόταση της ΔΗΜ.ΑΡ. και είναι το δεύτερο βήμα.
Το τρίτο είναι τα θεματικά πεδία που αναφέρθηκε η κυρία Ρεπούση. Αυτό κάναμε στα τεχνολογικά ιδρύματα. Τι κάναμε στα τεχνολογικά ιδρύματα; Να πάμε για τα πεδία πρώτα και μετά θα μπούμε στην περιπτωσιολογία στην οποία αναλωθήκατε. Είπαμε ότι τα τεχνολογικά ιδρύματα έχασαν τον προορισμό τους. Τι είναι ο προορισμός των τεχνολογικών ιδρυμάτων; Να κάνουν όλα αυτά τα πράγματα τα οποία συζητάμε; Δημόσιες σχέσεις, διεθνές εμπόριο; Αυτή είναι η τεχνολογική εκπαίδευση; Τι κάνουμε εμείς, λοιπόν; Βρήκαμε 34 τμήματα γύρω από αυτά τα αντικείμενα, τα συγχωνεύουμε σε εννέα. Στο γνωστικό πεδίο της σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων και να φτιάχνουμε σχολές Διοίκησης Οικονομίας και όλα αυτά τα γνωστικά αντικείμενα για τα οποία εισήλθαν τα παιδιά προσανατολισμένα πολλές φορές θα αναγραφούν ως κατευθύνσεις ούτως ώστε να μη χάσουν αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου