«Η ρητορική περί απολύσεων ή η ρητορική περί τιμωρητικής αξιολόγησης δεν
μπορεί να περιλαμβάνει - όπως κατανοούμε όλοι - τους αναπληρωτές, με
τον ίδιο τρόπο που δεν μπορεί να περιλαμβάνει τους συμβασιούχους. Δεν
είναι απόλυση η μη ανανέωση μιας σύμβασης, επειδή η δημοσιονομική
κατάσταση της χώρας είναι τέτοια, που δεν έχει συμβάσεις, με τις οποίες
να μπορεί να προσλάβει. Αυτό δεν είναι απόλυση».
Τα παραπάνω είπε ο υφυπουργός παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και διευκρίνισε τα εξής:
Α.Παραμένουμε, όμως, στη ρητορική των απολύσεων και θα φτάσω στην αξιολόγηση. Αυτή η ρητορική συνδυάζεται συνήθως με το συγκεκριμένο άρθρο 95 του νέου Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εγώ δεν θα διαψεύσουν, απλώς, όπως το έκανα χθες ότι «δεν υπάρχει καμία τέτοια σύμβαση». Θα ήθελα να ρωτήσω και η ερώτηση είναι ρητορική. Το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών εξαρτάται από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα; Δεν έχει δική του νομοθεσία;. Εξαρτάται από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών; Δεν νομίζω και δεν νομίζω όχι ως Υφυπουργός, δεν νομίζω ως νομικός. Όχι μόνο δεν νομίζω, αλλά έχω τη βαθιά πεποίθηση ότι δεν συνδέονται τα δύο αυτά. Διότι τότε, εάν είχαμε σύνδεση, δεν θα είχαμε όλες εκείνες τις ειδικές διατάξεις, που προβλέπουν ειδικό καθεστώς για τους εκπαιδευτικούς και αυτό το ειδικό καθεστώς δεν συνδέεται με την αξιολόγηση. Το είπε ο κ. Γκλαβάς, αλλά αφήστε με να το εξειδικεύσω σ’ ένα πολύ σημαντικό και κομβικό σημείο του.
Β.Η αξιολόγηση έχει να κάνει με την βαθμολογική εξέλιξη, έχει να κάνει σύμφωνα με το 4024 και πάμε σ’ αυτό, το οποίο είπατε προηγουμένως, αλλά έχουμε λύσει το θέμα ότι δεν υπάρχει αναφορά στο άρθρο 95 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, γιατί εάν ήταν έτσι τα πράγματα, τότε δεν θα είχαμε το ειδικό καθεστώς της υπηρεσιακής κατάστασης του εκπαιδευτικού, δεν θα είχαμε την εξέλιξη, την οποία έχουμε μέσω της αξιολόγησης. Η αξιολόγηση, η οποία θέλετε να πείτε και να επιμείνετε ότι «είναι τιμωρητική», από μόνη της δεν είναι τιμωρητική. Δεν είναι τιμωρητική, τουλάχιστον, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή, την οποία κάνει το Υπουργείο Παιδείας.
Γ.Έρχομαι στο βασικό ερώτημα. Έχω δηλώσει ότι βρισκόμαστε σε διάλογο με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την επανεξέταση των ποσοστώσεων, γιατί αυτό από την πρώτη στιγμή δημιουργεί πρόβλημα λόγω του ειδικού καθεστώτος της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών. Διότι και τη Βουλή έχω δηλώσει, αλλά και πρόσφατα σε συνέντευξη, ότι δεν μπορεί να λειτουργεί ως αντικίνητρο το γεγονός ότι από τον ένα βαθμό στον άλλο περνάει πολύ μικρό ποσοστό στον τελικό βαθμό των εκπαιδευτικών. Άρα, η απάντηση είναι «ναι, δεν είναι νόμος του Υπουργείου Παιδείας, είναι νόμος της Διοικητικής Μεταρρύθμισης». Βρισκόμαστε σε διάλογο με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ακριβώς, για να έχουμε τη δυνατότητα, να επανεξετάσουμε το ζήτημα. Όταν λάβατε την συγκεκριμένη επιστολή, βεβαίως, την λάβατε, διότι το ζήτημα της αξιολόγησης εξαρτάται από το 4024 και το γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά όλοι αυτό.
Τα παραπάνω είπε ο υφυπουργός παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και διευκρίνισε τα εξής:
Α.Παραμένουμε, όμως, στη ρητορική των απολύσεων και θα φτάσω στην αξιολόγηση. Αυτή η ρητορική συνδυάζεται συνήθως με το συγκεκριμένο άρθρο 95 του νέου Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εγώ δεν θα διαψεύσουν, απλώς, όπως το έκανα χθες ότι «δεν υπάρχει καμία τέτοια σύμβαση». Θα ήθελα να ρωτήσω και η ερώτηση είναι ρητορική. Το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών εξαρτάται από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα; Δεν έχει δική του νομοθεσία;. Εξαρτάται από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών; Δεν νομίζω και δεν νομίζω όχι ως Υφυπουργός, δεν νομίζω ως νομικός. Όχι μόνο δεν νομίζω, αλλά έχω τη βαθιά πεποίθηση ότι δεν συνδέονται τα δύο αυτά. Διότι τότε, εάν είχαμε σύνδεση, δεν θα είχαμε όλες εκείνες τις ειδικές διατάξεις, που προβλέπουν ειδικό καθεστώς για τους εκπαιδευτικούς και αυτό το ειδικό καθεστώς δεν συνδέεται με την αξιολόγηση. Το είπε ο κ. Γκλαβάς, αλλά αφήστε με να το εξειδικεύσω σ’ ένα πολύ σημαντικό και κομβικό σημείο του.
Β.Η αξιολόγηση έχει να κάνει με την βαθμολογική εξέλιξη, έχει να κάνει σύμφωνα με το 4024 και πάμε σ’ αυτό, το οποίο είπατε προηγουμένως, αλλά έχουμε λύσει το θέμα ότι δεν υπάρχει αναφορά στο άρθρο 95 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, γιατί εάν ήταν έτσι τα πράγματα, τότε δεν θα είχαμε το ειδικό καθεστώς της υπηρεσιακής κατάστασης του εκπαιδευτικού, δεν θα είχαμε την εξέλιξη, την οποία έχουμε μέσω της αξιολόγησης. Η αξιολόγηση, η οποία θέλετε να πείτε και να επιμείνετε ότι «είναι τιμωρητική», από μόνη της δεν είναι τιμωρητική. Δεν είναι τιμωρητική, τουλάχιστον, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή, την οποία κάνει το Υπουργείο Παιδείας.
Γ.Έρχομαι στο βασικό ερώτημα. Έχω δηλώσει ότι βρισκόμαστε σε διάλογο με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την επανεξέταση των ποσοστώσεων, γιατί αυτό από την πρώτη στιγμή δημιουργεί πρόβλημα λόγω του ειδικού καθεστώτος της υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών. Διότι και τη Βουλή έχω δηλώσει, αλλά και πρόσφατα σε συνέντευξη, ότι δεν μπορεί να λειτουργεί ως αντικίνητρο το γεγονός ότι από τον ένα βαθμό στον άλλο περνάει πολύ μικρό ποσοστό στον τελικό βαθμό των εκπαιδευτικών. Άρα, η απάντηση είναι «ναι, δεν είναι νόμος του Υπουργείου Παιδείας, είναι νόμος της Διοικητικής Μεταρρύθμισης». Βρισκόμαστε σε διάλογο με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ακριβώς, για να έχουμε τη δυνατότητα, να επανεξετάσουμε το ζήτημα. Όταν λάβατε την συγκεκριμένη επιστολή, βεβαίως, την λάβατε, διότι το ζήτημα της αξιολόγησης εξαρτάται από το 4024 και το γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά όλοι αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου