ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις, οι οποίες φυσικά με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο, υπάρχουν πλέον τα εργαλεία εφαρμογής του νόμου και ουσιαστικής επανεκκίνησης.
Την απάντηση αυτή έδωσε ο υφ. Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου , ένας εκ των αντιδρώντων , ως Πρύτανης τότε στην εφαρμογή του νέου νόμου πλαισίου, σε συνέντευξη της δημοσιογράφου Χαράς Καλημέρα, στην εφημερίδα Ημερησία.
Στο ερώτημα: «Τι θα συμβεί εάν η τρόικα ζητήσει να ενταχθούν και οι εκπαιδευτικοί στη «δεξαμενή» των εφέδρων; Υπάρχει «κόκκινη γραμμή» από την κυβέρνηση»
ο υφυπουργός Παιδείας απέφυγε να απαντήσει ευθέως λέγοντας τα εξής:
«Νομίζω ότι είναι κατανοητό ότι οι υποθετικές προβλέψεις δεν καθορίζουν
τις πολιτικές συνιστώσες ενός προβλήματος. Δεν υφίσταται τέτοιο θέμα,
γιατί απλά το μόνιμο προσωπικό της εκπαίδευσης έχει υποστεί τα τελευταία
τρία χρόνια μεγάλες περικοπές μέσω της μείωσης του αριθμού των
διορισμών, αλλά και των συνταξιοδοτήσεων».Μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις, οι οποίες φυσικά με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο, υπάρχουν πλέον τα εργαλεία εφαρμογής του νόμου και ουσιαστικής επανεκκίνησης.
Την απάντηση αυτή έδωσε ο υφ. Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου , ένας εκ των αντιδρώντων , ως Πρύτανης τότε στην εφαρμογή του νέου νόμου πλαισίου, σε συνέντευξη της δημοσιογράφου Χαράς Καλημέρα, στην εφημερίδα Ημερησία.
Στο ερώτημα: «Τι θα συμβεί εάν η τρόικα ζητήσει να ενταχθούν και οι εκπαιδευτικοί στη «δεξαμενή» των εφέδρων; Υπάρχει «κόκκινη γραμμή» από την κυβέρνηση»
Ο κ. Παπαθεοδώρου διαβεβαίωσε ότι «η σχολική χρονιά θα αρχίσει ομαλά» και σημείωσε: «Ο εξορθολογισμός των αναγκών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, καθώς και ο έγκαιρος σχεδιασμός, μας επιτρέπει να μπορούμε να προγραμματίσουμε την κάλυψη των κενών με αναπληρωτές, οι πιστώσεις των οποίων έχουν ήδη εξασφαλισθεί».
Ποιο είναι το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την κάλυψη των κενών που θα προκύψουν στα σχολεία, εξαιτίας της δραματικής μείωσης των διορισμών εκπαιδευτικών φέτος;
Από την έναρξη της διαδικασίας και ύστερα από σχετική καθοδήγηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων παρακολουθούμε την εξέλιξη των κενών σε όλα τα σχολεία της χώρας, ώστε να υπάρξει μια απολύτως αξιόπιστη αποτύπωσή τους. Επομένως, έχουμε ήδη λάβει υπόψη μας τις ανάγκες που προκύπτουν από προγραμματισμένες συνταξιοδοτήσεις και από άλλους λόγους. Ο εξορθολογισμός των αναγκών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, καθώς και ο έγκαιρος σχεδιασμός, μας επιτρέπει να μπορούμε να προγραμματίσουμε την κάλυψη των κενών με αναπληρωτές, οι πιστώσεις των οποίων έχουν ήδη εξασφαλισθεί. Η σχολική χρονιά θα αρχίσει ομαλά.
Ως ακαδημαϊκός δάσκαλος μπορείτε να δικαιολογήσετε τις κινητοποιήσεις που έχουν ήδη εξαγγείλει οι εκπαιδευτικοί ή θεωρείτε ότι είναι στο πλαίσιο μιας «εθιμικής» τακτικής ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς;
Δεν μπορώ να κρίνω αποφάσεις συνδικαλιστικών οργάνων. Μπορώ όμως, να πω ότι κινητοποιήσεις για διεκδικήσεις αιτημάτων, που αποτελούν σαφώς ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα δεν νοούνται στο πλαίσιο οποιασδήποτε «εθιμικής» τακτικής. Άλλωστε, η περίοδος που διέρχεται η χώρα υπαγορεύει υπεύθυνη αντιμετώπιση των προβλημάτων και των δυσκολιών και ανταπόκριση στο αίτημα της κοινωνίας για αλλαγή νοοτροπίας και έξοδο από την κρίση.
Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων θα αποτελέσει πρόκριμα για την ένταξή τους στην εργασιακή εφεδρεία. Θα ισχύσει το ίδιο και για τους εκπαιδευτικούς ή θα είναι μια τελείως διαφορετική διαδικασία;
Είναι σαφές ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, ούτε μπορεί να συνδέεται με οποιαδήποτε υποθετική εφεδρεία. Η αξιολόγηση των δομών, των διαδικασιών και του προσωπικού έχουν ως στόχο την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την απόδοση κινήτρων στους εκπαιδευτικούς για συνεχή βελτίωση της θέσης τους, καθώς και για την ανάδειξη των καλών πρακτικών. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει, ούτως ή άλλως, διακριτά χαρακτηριστικά από αυτή των άλλων δημοσίων υπαλλήλων, της οποίας το περιεχόμενο δεν έχει ακόμα αποτυπωθεί.
Τι θα συμβεί εάν η τρόικα ζητήσει να ενταχθούν και οι εκπαιδευτικοί στη «δεξαμενή» των εφέδρων; Υπάρχει «κόκκινη γραμμή» από την κυβέρνηση;
Νομίζω ότι είναι κατανοητό ότι οι υποθετικές προβλέψεις δεν καθορίζουν τις πολιτικές συνιστώσες ενός προβλήματος. Δεν υφίσταται τέτοιο θέμα, γιατί απλά το μόνιμο προσωπικό της εκπαίδευσης έχει υποστεί τα τελευταία τρία χρόνια μεγάλες περικοπές μέσω της μείωσης του αριθμού των διορισμών, αλλά και των συνταξιοδοτήσεων.
Πρόσφατα ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος ανακοίνωσε ότι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα αξιολογούνται θετικά θα επιβραβεύονται με μπόνους. Μπορεί αυτό το μπόνους να είναι οικονομικό εν μέσω σκληρής δημοσιονομικής λιτότητας;
Σε όλα τα ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης υπάρχουν πολλοί τρόποι επιβράβευσης μεταξύ των οποίων και αυτοί που λειτουργούν θετικά στη βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ή την πρόσβασή τους σε διοικητικές θέσεις ευθύνης.
Η αξιολόγηση ως σύστημα διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση δεν περιορίζεται σε απόλυτες οικονομικές ή λογιστικές λογικές, αλλά στηρίζεται σε μια εξελικτική διαδικασία με επίκεντρο τον εκπαιδευτικό και το έργο του. Αυτές οι προϋποθέσεις θα αποτυπωθούν σύντομα στο νέο πλαίσιο που θα προταθεί.
Εκτός από ακαδημαϊκά, θα είναι και δημοσιονομικά τα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ; Μπορεί, ενδεχομένως, να συγχωνευθούν ή καταργηθούν και ολόκληρα πανεπιστήμια;
Η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) θα επεξεργαστεί σειρά κριτηρίων ακαδημαϊκού, οικονομικού και κοινωνικού χαρακτήρα και θα καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία θα αποτελέσει στοιχείο ενός ευρύτερου διαλόγου για το σχέδιο «Αθηνά».
Οι αποφάσεις θα ληφθούν με κύριο άξονα τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη, ώστε πέρα από τις όποιες οικονομίες κλίμακας να ενισχυθεί η ακαδημαϊκή, ερευνητική και οργανωτική φυσιογνωμία των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων, καθώς και η περαιτέρω ανάδειξή της σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Επανεκκίνηση του νόμου-πλαισίου
Από τη θέση του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου είχατε ταχθεί ανοιχτά κατά βασικών διατάξεων του νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ, όπως είναι η αλλαγή στον τρόπο διοίκησή τους. Επιμένετε σε αυτές τις απόψεις;
Είχα ασκήσει κριτική τόσο από επιστημονικής όσο και από διοικητικής πλευράς για τη συνταγματικότητα, λειτουργικότητα και τη νομοτεχνική σκοπιμότητα ορισμένων διατάξεων. Η κριτική αυτή κατατέθηκε τις περισσότερες φορές γραπτώς, σε κείμενα και συγγράμματα με σκοπό να συμβάλλει στο διάλογο, που αναπτύχθηκε στον πανεπιστημιακό αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο χώρο. Υπεδείκνυε τις μείζονες νομικές και λειτουργικές αδυναμίες του ν. 4009/2011. Μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις, οι οποίες φυσικά με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο, υπάρχουν πλέον τα εργαλεία εφαρμογής του νόμου και ουσιαστικής επανεκκίνησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου