Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Στα 'χαρτιά ' παραμένει η συγκρότηση των επιτροπών κανονισμού για τις καταναλωτικές διαφορές, όπως υποστήριξε ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών που συνεδρίασε υπό τον γ.γ. Καταναλωτή Αντώνη Παπαδεράκη.
Όπως είπε ο κ. Ζαγορίτης μετά από έξι χρόνια εφαρμογής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, από τους 325 Δήμους της χώρας, σε 250, δηλαδή στο 77% δεν υπάρχει επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού. Με αποτέλεσμα να μπλοκάρει η όλη διαδικασία για εξωδικαστική επίλυση, να γίνεται πιο κοστοβόρα για τον καταναλωτή αφού προτιμάται η λύση της προσφυγής στη δικαιοσύνη ή εν τελει να μην κάνει τίποτε.
Για τον λόγο αυτό ο κ. Ζαγορίτης προτείνει οι Επιτροπές να υπάγονται στον Συνήγορο του Καταναλωτή και όχι στους Δήμους όπως ισχύει σήμερα.
Από την πλευρά του ο κ. Παπαδεράκης ανέφερε πως η προώθηση της εναλλακτικής επίλυσης διαφορών αποτελεί στοίχημα για τη Γραμματεία, καθώς εξασφαλίζει την αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και των δικαστηρίων προς αμοιβαίο όφελος προμηθευτών και καταναλωτών.
Εν τω μεταξύ από την πλευρά της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή προτείνονται αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών. Συγκεκριμένα προτείνεται να επιτρέπεται στις εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών να επικοινωνούν με υπερχρεωμένους δανειολήπτες μια φορά την εβδομάδα και όχι ανά δύο ημερες που ισχύει σήμερα, ενώ οι διατάξεις για την προστασία των οφειλετών να ισχύουν και στις περιπτώσεις που η ενημέρωση γίνεται από δικηγόρους.
Με τις αλλαγές που προτείνονται στόχος είναι να γίνει πιο αυστηρός ο τρόπος ταυτοποίησης του οφειλέτη ώστε η επικοινωνία να γίνεται αποκλειστικά με τον ίδιο ενώ θα εξαιρεθούν από τις διατάξεις περί μη όχλησης τις μεσημεριανές ώρες και από το πλαφόν στο πλήθος των επικοινωνιών τα νομικά πρόσωπα οφειλέτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου