Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Η συμβολή του Piaget στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Piaget υποστήριξε ότι η νοητική ανάπτυξη του ατόμου κατακτάται μέσω της σταδιακής ποιοτικής αλλαγής της σκέψης του καθώς αυτό περνά από τα αναπτυξιακά στάδια(αισθησιοκινητικό στάδιο, στάδιο της προ‐λογικής σκέψης , στάδιο των συγκεκριμένων πράξεων  και στάδιο των τυπικών λογικών πράξεων). Ειδικότερα, το άτομο, κατά τον Piaget, αναπτύσσεται νοητικά χάρη στην τάση του να εναρμονίζεται με τις καταστάσεις που επικρατούν στο περιβάλλον του. Ο Piaget όρισε ως αφομοίωση την ενσωμάτωση μίας νέας κατάστασης στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του ατόμου και ως συμμόρφωση τις ενέργειες του ατόμου προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του περιβάλλοντός του.
Η συμβολή του Piaget στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μεγάλη καθώς έθεσε τις βάσεις για την ανακαλυπτική μάθηση, η οποία στηρίζεται στην πρωτοβουλία του μαθητή και στη δημιουργικότητά του. Είναι γεγονός ότι μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες το παιδί αποκτά γνώσεις στηρίζοντάς τις σε προηγούμενες εμπειρίες. Μεγάλη σημασία για τη μάθηση του παιδιού έχει η παρώθηση, δηλαδή η κινητοποίηση του παιδιού για την κάλυψη μίας ανάγκης του. Η εκπαίδευση που λαμβάνει ο μαθητής πρέπει να ανταποκρίνεται στο αναπτυξιακό του στάδιο και να μην υπερβαίνει τις δυνατότητές του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου