Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΤΟΙΜΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2015 Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΠΑΤΡΑΣ

Ο αυτοκινητόδρομος Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα παραχώρησης σε όλη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο τμήμα δρόμου που ξεκινά από τα διόδια της Ελευσίνας και περνά από την Κόρινθο, την Πάτρα, τον Πύργο, για να καταλήξει σε σύνδεση με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στην περιοχή της Τσακώνας. Το αντικείμενο των έργων πλέον περιλαμβάνει το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα.

Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Όταν ολοκληρωθούν τα έργα η Ολυμπία Οδός από Ελευσίνα μέχρι Πάτρα θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση (τμηματικά μέχρι και 5 λωρίδες ανά ρεύμα) και στηθαίο ασφαλείας. Σε όλο το μήκος του έργου θα υπάρχουν ΣΕΑ, οδική βοήθεια, αναλογική και ψηφιακή σήμανση.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2005 και η σύμβαση υπογράφηκε στα μέσα του 2007. Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών VinciHochtief,  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΑΚΤΩΡΑΘΗΝΑ, J&P ΑΒΑΞ. Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2013. Το έργο αντιμετώπισε εξαρχής σοβαρά προβλήματα με τις μελέτες (εμπλοκή με τα εκτελούμενα έργα Σιδηροδρόμου σε περίπου 200 σημεία), τις απαλλοτριώσεις που δεν ήταν ώριμες όταν ξεκίνησαν τα έργα και φυσικά την υποχρηματοδότηση που οδήγησε στην διακοπή των εργασιών τον Μάιο του 2011.

Η ΛΥΣΗ ΚΑΙ Η ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ
Χρειάστηκε ενάμιση έτος για να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και τον Νοέμβριο του 2012  ανακοινώθηκε η συμφωνία μεταξύ Υπουργείου  και παραχωρησιούχων για την κατασκευή του τμήματος μέχρι την Πάτρα καθώς δεν υπήρχε αρκετή χρηματοδότηση για να καλύψει όλο το έργο.  Χρειάστηκε να περάσουν ακόμα 12 μήνες και να φτάσουμε στις 17 Δεκεμβρίου 2013, όταν υπεγράφησαν οι νέες συμβάσεις παραχώρησης που διέκοπτε οριστικά από το αντικείμενο του έργου το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.

Από τις αρχές του 2014 τα έργα ξαναζωντάνεψαν και ήδη η πρόοδος είναι αρκετή. Το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θεωρείται το δυσκολότερο έργο σε σχέση με άλλα οδικά έργα καθώς σχεδόν σε όλο το μήκος του δρόμου, εργασίες και κυκλοφορία διεξάγονται παράλληλα. Σύμφωνα με την νέα σύμβαση τα έργα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015. Πιθανότατα από το τέλος του έτους θα αρχίσουν να δίδονται κάποια μικρά τμήματα και οι παραδόσεις τμημάτων θα συνεχιστούν μέσα στο 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου