Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

ΔΟΕ:Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων – Μοριοδότηση αποσπάσεων – Αναμόρφωση Π.Δ. για μεταθέσεις


Αρ. Πρωτ.1511
Αθήνα  29/11/2010
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
2. Τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΠΕ- ΠΥΣΠΕ

       




Θέμα: Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων – Μοριοδότηση αποσπάσεων – Αναμόρφωση Π.Δ. για μεταθέσεις

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
            Το Υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει στη συγκρότηση επιτροπής, η οποία θα εξετάσει τα θέματα της μοριοδότησης των αποσπάσεων και της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων. Στην επιτροπή συμμετέχουν οι δυο νεοεκλεγμένοι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ Μπράτης Δημήτρης και Παληγιάννης Βασίλειος.
            Προκειμένου να είμαστε έτοιμοι ως κλάδος να καταθέσουμε τις προτάσεις μας προτείνουμε τα εξής:
Α. ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
1. Συγκρότηση επιτροπής ανά νομό στην οποία θα συμμετέχουν οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ, οι Πρόεδροι και τα μέλη των Δ.Σ. των τοπικών Συλλόγων, η οποία θα προχωρήσει στην αναμοριοδότηση όλων των Σχολικών Μονάδων του Νομού, με βάση αντικειμενικά κριτήρια. Οι επιτροπές ανά Νομό πρέπει να τελειώσουν το έργο τους μέχρι το τέλος Γενάρη 2011.
2. Συγκρότηση επιτροπής ανά περιφέρεια στην οποία συμμετέχουν οι αιρετοί του ΚΥΣΠΕ, των ΑΠΥΣΠΕ, οι αιρετοί των ΠΥΣΠΕ και οι Πρόεδροι των Δ.Σ. των Συλλόγων, η οποία θα εξετάσει τη μοριοδότηση των Σχολικών Μονάδων σε επίπεδο περιφέρειας (μετά την κατάθεση των προτάσεων ανά Νομό).
3. Συγκρότηση επιτροπής σε κεντρικό επίπεδο αποτελούμενη από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ και μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ η οποία θα καταλήξει στην τελική πρόταση την οποία θα υποβάλλει στο Δ.Σ. της ΔΟΕ για τελική έγκριση, προκειμένου να κατατεθεί στο Υπ/ Παιδείας.

Β. ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Π.Δ. ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ - ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ
            Οι Σύλλογοι πρέπει να πραγματοποιήσουν έκτακτες Γ.Σ. ή συνεδριάσεις των Δ.Σ. για το θέμα της αναμόρφωσης του Π.Δ. για τις μεταθέσεις και την αναμοριοδότηση των αποσπάσεων και να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις προς τη ΔΟΕ.
            Σας υπενθυμίζουμε ότι στην 66η Γ.Σ. του κλάδου είχε κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση, για τη μοριοδότηση των αποσπάσεων, την οποία σας αποστέλλουμε προκειμένου να αποτελέσει τη βάση για συζήτηση.
            Σε κάθε περίπτωση, τόσο στο θέμα της αναμοριοδότησης των Σχολικών Μονάδων όσο και της μοριοδότησης των αποσπάσεων μπορείτε να αξιοποιήσετε τα συμπεράσματα των συσκέψεων που έγιναν την προηγούμενη διετία.

  
Σας αποστέλλουμε την απόφαση αρ. πρωτ. 2319/18-5-2009 της ΔΟΕ για διευκόλυνσή σας.

«Θέμα: Αναμόρφωση Π.Δ. για μεταθέσεις - αποσπάσεις      
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία των περιφερειακών συσκέψεων, σχετικά με την τροποποίηση του Π.Δ. 50/96 καθώς και του 100/97. Η ΔΟΕ αφού άκουσε τις προτάσεις αιρετών και εκπροσώπων Δ.Σ. των Συλλόγων όλης της χώρας σας αποστέλλει τις τελικές της θέσεις για να τεθούν για έγκριση στις Γ.Σ. των τοπικών Συλλόγων.
Α΄ Μεταθέσεις
1.                  Τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50. ( Πρέπει να συμπεριληφθούν και άλλες κατηγορίες ασθενειών που δεν προβλέπονται).
2.                  Οι μεταθέσεις στα πειραματικά και διαπολιτισμικά σχολεία να γίνονται με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια που θα περιγράφονται.
3.                  Υπαγωγή των μεταθέσεων των μειονοτικών σχολείων στο ΚΥΣΠΕ.
Κριτήρια μεταθέσεων
α. Η αρχαιότητα να ενισχυθεί στο Π.Δ. μεταθέσεων από 2 σε 3 μόρια για κάθε έτος υπηρεσίας.
β. Αύξηση των μορίων από 4 σε 6 για τους έγγαμους, 6 μόρια για κάθε παιδί έως 2, 10 για το τρίτο παιδί.
γ. Εξορθολογισμός των κριτηρίων μοριοδότησης όλων των σχολικών μονάδων ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης, πρόσβασης, υψόμετρου, ανάγλυφου, επιπέδου τοπικής κοινωνίας, κατοίκους, οργανικότητα σχολείων. Δυο μόρια επιπλέον σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε νησιά με δύσκολη πρόσβαση.
Τα  νηπιαγωγεία να καταταγούν στην ίδια περιοχή μετάθεσης με τα δημοτικά σχολεία, εφόσον ανήκουν στον ίδιο Δήμο ή Δημοτικό διαμέρισμα.
δ. Μεταθέσεις ΣΜΕΑ –ΚΕΔΔΥ:
Καθορισμός προϋποθέσεων για θεμελίωση δικαιώματος για μετάθεση σε ΣΜΕΑ και ΚΕΔΔΥ. Οι μεταθέσεις να γίνονται με βάση το σύνολο των μορίων.
ε. Να θεσμοθετηθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών σε Διευθύνσεις εκπαίδευσης και γραφεία για την κάλυψη αδειών βραχείας και μακράς διαρκείας.
στ. Να έχουν δικαίωμα κατ’ εξαίρεση απόσπασης κι όχι μετάθεσης οι εκλεγμένοι σε ΟΤΑ.
ζ. Χαρακτηρισμός εκ νέου όλων των δυσπρόσιτων σχολείων.


Β΄ Αποσπάσεις
α. Μοριοδότηση των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ με σαφή αντικειμενικά μετρήσιμα κριτήρια (νέο Π.Δ.).
β. Κατάργηση του δικαιώματος για δίμηνη απόσπαση από το Δ/ντή εκπαίδευσης. Όλες οι μετακινήσεις από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
γ. Όλες οι αποσπάσεις (ΠΥΣΠΕ, φορείς, γραφεία) να πραγματοποιούνται από το ΚΥΣΠΕ.
δ. Όσοι αποσπώνται σε Γραφεία ή φορείς να μην παίρνουν τα μόρια της οργανικής τους θέσης αλλά τα μόρια της έδρας του γραφείου που υπηρετούν.
ε. Ότι ισχύει για κατ’ εξαίρεση απόσπαση των συζύγων στρατιωτικών, αστυνομικών, μέλη ΔΕΠ, δικαστικών να ισχύει και για συζύγους εκπαιδευτικών.
Γ΄ Γενικές παρατηρήσεις
α. Στο νέο Π.Δ. να προβλέπεται πλειοψηφία των Αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
β. Εξομοίωση του ωραρίου αιρετών ΠΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΠΕ.
γ. Οι μεταβολές της οργανικότητας των σχολείων να γίνονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια.
δ. Να παίρνουν οι εκπαιδευτικοί τα μόρια των σχολείων που καταργούνται και όχι των σχολείων που συγχωνεύονται.
ε. Οι ενστάσεις να εκδικάζονται σε β΄ βαθμό από ανώτερο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
στ. Η ημερήσια διάταξη  του συμβουλίου να συνδιαμορφώνεται από τον Πρόεδρο και τους αιρετούς.»

«Η πρόταση της ΔΟΕ όπως κατατέθηκε στην 66η Γ.Σ., Ιούνιος 1997

Πρόταση:
…Για την αντιμετώπιση του ζητήματος των αποσπάσεων, σύμφωνα με τα παραπάνω, προτείνονται τα παρακάτω:

Κριτήρια απόσπασης
Ως κριτήρια για την απόσπαση των εκπαιδευτικών προτείνονται τα εξής:
·                    Οικογενειακοί λόγοι.
·                    Λόγοι υγείας (των ιδίων ή των μελών των οικογενειών τους).
·                    Η αρχαιότητα.
·                    Η χιλιομετρική απόσταση (μόνο για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ)

Παραστατικά διαπίστωσης κριτηρίων
·                    Οικογενειακοί λόγοι: Ληξιαρχικές πράξεις γάμων – τέκνων και πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του Δήμου ή της Κοινότητας που ανήκουν.
·                    Λόγοι Υγείας: Βεβαίωση Α/θμιας ή Β/θμιας Υγειονομικής Επιτροπής.
·                    Αρχαιότητα: Βεβαίωση της υπηρεσίας για τα έτη της εκπαιδευτικής υπηρεσίας από την ημέρα του οριστικού διορισμού.
·                    Χιλιομετρική απόσταση: Κατάσταση του ΥΠΕΠΘ με τις χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ της πρωτεύουσας κάθε Νομού και των πρωτευουσών των άλλων Νομών.

Αποσπάσεις χωρίς σύγκριση
Χωρίς να συγκρίνονται με άλλους. Αποσπώνται:
·                    Οι εκπαιδευτικοί που έχουν τέσσερα (4) και άνω παιδιά.
·                    Οι εκπαιδευτικοί, όταν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν σοβαρούς λόγους υγείας (τέτοιοι σοβα­ροί λόγοι είναι οι ασθένειες που με το Π.Δ. περί μεταθέ­σεων αντιμετωπίζονται ως ειδική κατηγορία μεταθέσε­ων).
·                    Οι εκπαιδευτικοί που είναι αιρετοί της Τοπικής και Νο­μαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

Αποσπάσεις με μοριοδότηση
Οι αποσπάσεις πραγματοποιούνται με μοριοδότηση των κριτηρίων ως εξής:

Στοιχεία μοριοδότησης
Μόρια
·                    Συνυπηρέτηση ή συνοίκηση:
7
         παιδιά                                           Τρία (3):
13
         παιδιά                                           Δύο: (2):
9
         παιδιά                                           Ένα (1):
5
        παιδιά                                           Ένα (1):
5
·                                                                      Όχι:
1
·                    Υγεία γονέων – μελών οικογένειας:
1
·                    Προστάτης οικογένειας:
1
·                    Χιλιομετρική απόσταση                     0-150 χιλ.
0
                                                             150-500 χιλ.
1
                                                             501και άνω
2
·                    Αρχαιότητα (κατ’ έτος):
1


Σημείωση: Για την πιστοποίηση της συνυπηρέτησης ή της συνοίκησης: όταν οι σύζυγοι εργάζονται στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό χώρο (επαγγελματίες, βιοτέχνες, εργάτες, αγρότες, κλπ.) πιστοποιείται με βεβαίωση της υπηρεσίας ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο που αποδεικνύει την επαγγελματική ενασχόληση.
            Αφορά επίσης: χήρους – χήρες (εφόσον έχουν παιδιά), άγαμες μητέρες, διαζευγμένες με παιδιά, εφόσον έχουν την επιμέλεια.
Γενικές Προτάσεις 
·                                 Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ πραγματοποιούνται ε­ντός του Ιουλίου και από σχολείο σε σχολείο σε κάθε ΠΥΣΠΕ εντός του Αυ­γούστου, ώστε την 1η Σεπτέμβρη τα σχολεία να είναι πλήρη σε διδακτικό προσωπικό.
·                                 Αποσπάσεις κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους πραγμα­τοποιούνται μόνο όταν προκύπτει σοβαρό πρόβλημα υγείας του ίδιου του εκπαιδευτικού ή των μελών της οικογένειάς του ή συμβαίνει κάποιο άλλο πολύ σοβαρό οικογενειακό πρό­βλημα. Στην περίπτωση αυτή επιτρέπεται και η απόσπαση νεοδιορίστων.
·                                 Οι αποσπάσεις πραγματοποιούνται για την κάλυψη λει­τουργικών κενών ή και οργανικών (αν προκύπτουν).
·                                 Στο ΥΠΕΠΘ, στις Δ/νσεις και Γραφεία Π.Ε. και σ' άλλες υ­πηρεσίες, δεν αποσπώνται νεοδιόριστοι ή εκπαιδευτικοί που δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης.
·                                 Στην προσπάθεια στήριξης και λειτουργίας των παιδαγωγι­κών τμημάτων απαιτείται η διάθεση πιστώσεων για μέλη ΔΕΠ, έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα προγράμ­ματα (εξομοίωσης, μετεκπαίδευσης, μεταπτυχιακών, επανεκπαίδευσης πτυχιούχων εξωτερικού). Η παρουσία ικανών συναδέλφων με αυξημένα προσόντα σί­γουρα έχει προσφέρει πολλά στη λειτουργία αυτών των τμη­μάτων. …»





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου