Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ιωάννινα 04-04-2013
Θέμα: «Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας – προάγγελος καταργήσεων οργανικών θέσεων με πρόσχημα τον εξορθολογισμό!»
Έγγραφο
του Υπουργείου Παιδείας προς τους Περιφερειακούς Δ/ντές στις 02/04/2013 με θέμα:
«Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
σχολικού έτους 2013-2014», αναφέρει τα εξής: «από ελέγχους που έχουν διεξαχθεί στα
καταχωρημένα στοιχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος (Survey), έχει διαπιστωθεί
ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η
οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό
της. Ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Π. Ε. σας
παρακαλούμε για τις απόψεις σας σχετικά με την οργανικότητά τους……Επειδή είστε
βαθύτεροι γνώστες της κατάστασης των σχολικών μονάδων της περιοχής σας, και των
ειδικότερων συνθηκών που τις περιβάλλουν, παρακαλούμε όπως έχουμε την άποψη
σας για την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας καθώς και τυχόν παρατηρήσεις
σας…».
Μετά το σαρωτικό κύμα καταργήσεων,
υποβιβασμών και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων που εμπνεύστηκε και εφάρμοσε η
Υπουργός της «φωτοτυπίας» κ. Διαμαντοπούλου, είναι ξεκάθαρο ότι στο σχεδιασμό
του Υπουργείου Παιδείας υπάρχει ένα νέος γύρος κατάργησης οργανικών θέσεων
εκπαιδευτικών με πρόσχημα τον «εξορθολογισμό» τους. Πρόκειται για μια ακόμη
ΒΕΒΙΑΣΜΕΝΗ και ΠΡΟΧΕΙΡΗ ενέργεια, χωρίς συστηματική μελέτη.
Έρχεται, λοιπόν, σήμερα, ενώ έχουν ήδη παρθεί μια
σειρά μέτρων που έχουν υποβιβάσει το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης να βάλει στο στόχαστρο και πάλι τους
εκπαιδευτικούς που έχουν καταλάβει αυτές τις οργανικές θέσεις.
Είναι ολοφάνερο ότι αυτός ο σχεδιασμός θα έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο αριθμό λειτουργικών
και οργανικών υπεραριθμιών που θα «αιτιολογήσει» και τις λίγες
μεταθέσεις, τους μηδενικούς διορισμούς και τις ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών
που θα ακολουθήσουν. Ή μήπως
στόχος είναι να αιτιολογηθούν και κάποιες απολύσεις;
Προτάσεις προς τη σημερινή ηγεσία
του Υπουργείου Παιδείας:
1.Τονίζουμε προς κάθε
κατεύθυνση ότι η δοκιμαζόμενη Εκπαίδευση δεν αντέχει και
δεν είναι εφικτό να «ενσωματώσει» άλλους… «εξορθολογισμούς», με
γνώμονα την εξοικονόμηση πόρων.
2.Οφείλει το Υπουργείο
Παιδείας να εξετάσει με ιδιαίτερη σοβαρότητα τις ειδικές συνθήκες
κάθε σχολικής μονάδας. Για
παράδειγμα, εάν μια σχολική μονάδα προέρχεται από την προ τριετίας συγχώνευση άλλων σχολικών μονάδων, το βαθμό ομοιογένειας του
μαθητικού δυναμικού, τις κτηριακές
υποδομές (δεν μπορεί να «στοιβάζονται»
25 μαθητές σε αίθουσες που χωρούν 10 μαθητές), κ.α.. Και φυσικά, να μην στηριχτεί σε «λογιστικά» και αυστηρά
αριθμητικά κριτήρια, τα οποία στη
συντριπτική πλειοψηφία των
περιπτώσεων δεν αποδίδουν την
πραγματικότητα.
3. Οι σχολικές μονάδες, είναι αναγκαίο
να μείνουν με την ίδια οργανικότητα ,ιδιαίτερα στον Νομό Ιωαννίνων, αφού χωρίς αμφισβήτηση είναι ιδιόμορφος
ως προς τις γεωμορφολογικές συνθήκες (π.χ. υπάρχουν πολλές ορεινές, ημιαστικές και αγροτικές περιοχές).
Αυτή η πρόταση ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να υλοποιηθεί τόσο για την παραμονή των
κατοίκων στις περιοχές αυτές (για π.χ. είναι λάθος οικογένειες να «εξαναγκαστούν» σε αστική μετανάστευση προκειμένου να
εξασφαλίσουν στα παιδιά τους το βασικό δικαίωμα στη μόρφωση) όσο και για
παιδαγωγικούς – επιστημονικούς λόγους που σχετίζονται με την μαθησιακή διαδικασία.
Τέλος, τα μέλη της Δ.Α.Κ.Ε/Π.Ε. Ιωαννίνων επισημαίνουμε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του
επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης τόσο στα παιδιά του ελληνικού λαού
όσο και στους εκπαιδευτικούς σε μια εποχή που όλοι βιώνουν
τις συνέπειες μιας βαθιάς και σκληρής οικονομικής κρίσης, θα συναντήσει
την αντίσταση όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά
ολόκληρης της κοινωνίας.
Στο προσεχές διάστημα θα έχουμε εξελίξεις που θα δοκιμάσουν έντονα την
πολύπαθη εκπαιδευτική κοινότητα. Πρέπει να μείνουμε ενωμένοι και με αλληλεγγύη
να αντισταθούμε στην «καταιγίδα» που έρχεται.
Θα παλέψουμε για τους μαθητές μας, για τα παιδιά μας, για την πατρίδα μας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου