Στους Λειψούς σήμερα έχουμε δεκατρείς μαθητές και δεκαεπτά
εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων. Στο Αγαθονήσι, στο ολοήμερο
δημοτικό, υπάρχουν τρεις δάσκαλοι για τέσσερα παιδιά, ενώ το γυμνάσιο
διαθέτει επτά εκπαιδευτικούς για επτά μαθητές. Στη Χάλκη στο γυμνάσιο
και στις λυκειακές τάξεις Α΄ και Β΄ υπάρχουν δεκαπέντε εκπαιδευτικοί για
δεκαοκτώ μαθητές. Υπάρχουν και άλλα τέτοια παραδείγματα, παραδείγματα
νηπιαγωγείων, όχι μόνο σε απομακρυσμένα νησιά, αλλά ακόμα και στις
Κυκλάδες, νηπιαγωγεία με τρία και τέσσερα παιδιά, όπου πρέπει να πάει
οπωσδήποτε νηπιαγωγός, γιατί το παιδί, το νήπιο δεν θα κάνει τριάντα και
σαράντα χιλιόμετρα για να πάει στο νηπιαγωγείο και να παρακολουθήσει.
Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου , απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Δ. Κρεμαστινού , σχετικά με τις περικοπές θέσεων εκπαιδευτικών στα μικρά νησιά του Αιγαίου, ενώ υπογράμμισε τα εξής:.
Α. Επομένως, το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει το δικαίωμα στη μόρφωση ως ένα δικαίωμα καθολικό και ισότιμο για τον κάθε πολίτη και δεν υπάρχουν γεωγραφικοί προσδιορισμοί –και το υπογραμμίζω- οι οποίοι να διαμορφώνουν συνθήκες διάκρισης, παρά μόνο θετικοί. Συμφωνούμε ότι το άρθρο 106 του Συντάγματος αναφέρεται στην ανάγκη ειδικής μέριμνας για τις νησιωτικές, ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές.
Β.Προβλήματα υπάρχουν και μάλιστα υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα. Όμως θα ήθελα να σας πω το εξής, επειδή αναφερθήκατε στην εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Προσωπικά, κύριε Βουλευτά, αρνούμαι να βαφτίσω «κατάργηση οργανικότητας» την αναγκαία και υπεύθυνη αιτιολόγηση, την οποία ζητήσαμε από τους περιφερειακούς διευθυντές για την αντιστοίχιση μεταξύ του αριθμού των μαθητών και του αριθμού των εκπαιδευτικών. Αυτή η αντιστοίχιση σε ορισμένες περιοχές, όπως αυτές τις οποίες αναφέρετε, θα πρέπει να αιτιολογηθεί θετικά, ότι δηλαδή «έχουμε επτά μαθητές, δέκα καθηγητές, αλλά χρειάζονται και οι δέκα καθηγητές».
Γ.Αυτό το οποίο ζητήσαμε δεν ήταν –και αυτό θα σας το αποδείξω- να καταργηθούν οι οργανικότητες, να υπάρξουν άλλου τύπου, αν θέλετε, κατανομές, με συντμήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων. Αυτό που ζητήσαμε από την αρχή από τους περιφερειακούς διευθυντές ήταν όταν παρατηρούμε ότι υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των στοιχείων που έχουν καταχωριστεί στο ηλεκτρονικό σύστημα από τη μία πλευρά και των προτάσεων από την άλλη, να αιτιολογήσουν τις προτάσεις. Θα ήθελα να σας πω το εξής: Σε έγγραφο της 15ης Απριλίου λέω το εξής: «Παρακαλούμε για τις αιτιολογημένες απόψεις σας επί των στοιχείων που παρουσιάζονται ανά σχολική μονάδα». Δηλαδή όταν σήμερα –γιατί πρόκειται να συναντηθούμε με τους περιφερειακούς διευθυντές- θα έρθει ο καθένας για κάθε περιοχή, όπως στο Νότιο Αιγαίο, με την αιτιολόγηση των κενών, της αντιστοιχίας μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, αυτό θα μας βοηθήσει να έχουμε μία καλύτερη άποψη. Πάνω από όλα θα μας βοηθήσει έτσι ώστε να συγκρατήσουμε μονάδες με πολύ λίγα παιδιά, οι οποίες όμως χρειάζονται καθηγητές.
Δ.Αυτό, λοιπόν, για το οποίο θέλω να σας διαβεβαιώσω είναι ότι όχι μόνο –αναφέρομαι και στο θέμα της Αστυπάλαιας, επειδή διάβασα την επιστολή και απαντήσαμε- δεν θα υπάρξει συρρίκνωση στις οργανικότητες, αλλά θα συνεχίσουμε την ίδια πολιτική την οποία ασκήσαμε φέτος, δηλαδή να υπάρξει υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις νησιωτικές περιοχές και από την άλλη πλευρά να πείσουμε τους καθηγητές –γιατί αυτό δεν έγινε πάντα δυνατό- ακόμα και τους αναπληρωτές, ότι όταν παίρνουν μία θέση τοποθέτησης, παραδείγματος χάρη στο Αγαθονήσι, θα πρέπει να πηγαίνουν ώστε να μην αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο της άρνησης που αντιμετωπίσαμε φέτος.
Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου , απαντώντας σε ερώτηση του Βουλευτή Δ. Κρεμαστινού , σχετικά με τις περικοπές θέσεων εκπαιδευτικών στα μικρά νησιά του Αιγαίου, ενώ υπογράμμισε τα εξής:.
Α. Επομένως, το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει το δικαίωμα στη μόρφωση ως ένα δικαίωμα καθολικό και ισότιμο για τον κάθε πολίτη και δεν υπάρχουν γεωγραφικοί προσδιορισμοί –και το υπογραμμίζω- οι οποίοι να διαμορφώνουν συνθήκες διάκρισης, παρά μόνο θετικοί. Συμφωνούμε ότι το άρθρο 106 του Συντάγματος αναφέρεται στην ανάγκη ειδικής μέριμνας για τις νησιωτικές, ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές.
Β.Προβλήματα υπάρχουν και μάλιστα υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα. Όμως θα ήθελα να σας πω το εξής, επειδή αναφερθήκατε στην εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Προσωπικά, κύριε Βουλευτά, αρνούμαι να βαφτίσω «κατάργηση οργανικότητας» την αναγκαία και υπεύθυνη αιτιολόγηση, την οποία ζητήσαμε από τους περιφερειακούς διευθυντές για την αντιστοίχιση μεταξύ του αριθμού των μαθητών και του αριθμού των εκπαιδευτικών. Αυτή η αντιστοίχιση σε ορισμένες περιοχές, όπως αυτές τις οποίες αναφέρετε, θα πρέπει να αιτιολογηθεί θετικά, ότι δηλαδή «έχουμε επτά μαθητές, δέκα καθηγητές, αλλά χρειάζονται και οι δέκα καθηγητές».
Γ.Αυτό το οποίο ζητήσαμε δεν ήταν –και αυτό θα σας το αποδείξω- να καταργηθούν οι οργανικότητες, να υπάρξουν άλλου τύπου, αν θέλετε, κατανομές, με συντμήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων. Αυτό που ζητήσαμε από την αρχή από τους περιφερειακούς διευθυντές ήταν όταν παρατηρούμε ότι υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των στοιχείων που έχουν καταχωριστεί στο ηλεκτρονικό σύστημα από τη μία πλευρά και των προτάσεων από την άλλη, να αιτιολογήσουν τις προτάσεις. Θα ήθελα να σας πω το εξής: Σε έγγραφο της 15ης Απριλίου λέω το εξής: «Παρακαλούμε για τις αιτιολογημένες απόψεις σας επί των στοιχείων που παρουσιάζονται ανά σχολική μονάδα». Δηλαδή όταν σήμερα –γιατί πρόκειται να συναντηθούμε με τους περιφερειακούς διευθυντές- θα έρθει ο καθένας για κάθε περιοχή, όπως στο Νότιο Αιγαίο, με την αιτιολόγηση των κενών, της αντιστοιχίας μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, αυτό θα μας βοηθήσει να έχουμε μία καλύτερη άποψη. Πάνω από όλα θα μας βοηθήσει έτσι ώστε να συγκρατήσουμε μονάδες με πολύ λίγα παιδιά, οι οποίες όμως χρειάζονται καθηγητές.
Δ.Αυτό, λοιπόν, για το οποίο θέλω να σας διαβεβαιώσω είναι ότι όχι μόνο –αναφέρομαι και στο θέμα της Αστυπάλαιας, επειδή διάβασα την επιστολή και απαντήσαμε- δεν θα υπάρξει συρρίκνωση στις οργανικότητες, αλλά θα συνεχίσουμε την ίδια πολιτική την οποία ασκήσαμε φέτος, δηλαδή να υπάρξει υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις νησιωτικές περιοχές και από την άλλη πλευρά να πείσουμε τους καθηγητές –γιατί αυτό δεν έγινε πάντα δυνατό- ακόμα και τους αναπληρωτές, ότι όταν παίρνουν μία θέση τοποθέτησης, παραδείγματος χάρη στο Αγαθονήσι, θα πρέπει να πηγαίνουν ώστε να μην αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο της άρνησης που αντιμετωπίσαμε φέτος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου