Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

Υπουργός: Με το βαθμό του απολυτηρίου η εισαγωγή στα ΑΕΙ σε τρία χρόνια

Είναι, λοιπόν, ένα παιδαγωγικά απαράδεκτο σύστημα. Να κρατήσουμε τα καλά του, που, όπως σας έχω πει, είναι τεχνικού χαρακτήρα, δεν είναι παιδαγωγικού, είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας, και Να προσπαθήσουμε σιγά σιγά να δούμε πώς τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με τον βαθμό του απολυτηρίου τους. Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειές του. Θα το συζητήσουμε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και δεν είναι κάτι που μπορεί να ισχύσει από του χρόνου. Αυτό έχει έναν ορίζοντα μιας τριετίας τουλάχιστον.
Τα παραπάνω είπε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, κατά τη συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου «σκούπα» για την παιδεία, και τόνισε τα εξής:
Σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών:  Βεβαίως, τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν ταυτοχρόνως δεν υπάρχει ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών και βεβαίως, ένα εθνικό σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
Εκκληση στην αντιπολίτευση: Η πρώτη πρωτοβουλία είναι το λύκειο, οι εισαγωγικές εξετάσεις και τα πρώτα χρόνια στο πανεπιστήμιο. Είναι ένα μεγάλο εγχείρημα. Είναι ένα εγχείρημα στο οποίο καλούμε την Αντιπολίτευση να το συζητήσουμε. Οι ενδείξεις είναι με δυσκολίες μεν, αλλά το συζητάμε.
Να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο:Όπως ξέρει όλη η κοινωνία, οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες. Δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί. Υπάρχει μια συλλογικότερη ευθύνη γι’ αυτό. Έχουμε έναν θεσμό εκτός σχολείων, ο οποίος κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο και δεν έχει ξαναγίνει στην ιστορία. Καταβροχθίζει το σχολείο ένας άλλος θεσμός που παρέχει εκπαίδευση, ένας θεσμός που δεν είναι στον κορμό του σχολείου και πρέπει εμείς να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο.
Εθνικό Απολυτήριο: Άρα, οι τελευταίες δύο τάξεις του λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά. Πρέπει να οδηγηθούν τα παιδιά στο να αποκτήσουν ένα Εθνικό Απολυτήριο το οποίο να έχει μια σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία.
Να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις: Πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις, οι οποίες το μόνο χαρακτηριστικό που έχουν είναι ότι είναι λειτουργικές και αδιάβλητες. Παιδαγωγικά δεν παίζουν κανέναν ρόλο, το ξέρουμε όλοι. Τα παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω τα μαθήματά τους και πάνε και τα γράφουν κι όποιο δεν τα έχει μάθει απ’ έξω, κόβεται. Αυτό, εν πάση περιπτώσει, είναι ένα παιδαγωγικά απαράδεκτο πράγμα και βεβαίως για τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία, που τυραννιούνται με τον τρόπο που τυραννιούνται τα τελευταία δύο χρόνια πριν τελειώσουν το σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου