Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

Πάλι αποσπάσεις, πάλι κενά στα σχολεία


Τάσος Κουράκης - Ανδρέας Λοβέρδος... σημειώσατε 1! Και οι δύο έμειναν στη θέση του υπουργού Παιδείας ακριβώς για επτά μήνες αλλά είχαν το «προνόμιο» να διαχειριστούν το μείζον ζήτημα των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις. Ο κ. Κουράκης ξεπέρασε τον προκάτοχό του στο σπορ των χωρίς κριτήρια αποσπάσεων - 1.805 φέτος έναντι 1.650 πέρυσι. Τα ίδια... Παντελάκη μου, αλλά η απόφαση του κ. Κουράκη έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς φέτος θα προκύψει ρεκόρ ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία (περίπου 25.000). Μάλιστα χθες για το θέμα ο κ. Κουράκης είχε πολύωρη συνεδρίαση με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης. «Κάθε χρόνο πιέζουν υπουργοί, βουλευτές, πιέζουν τα τοπικά στελέχη εκπαίδευσης για να βρεθούν "ημέτεροι" μεταξύ των αποσπασθέντων» τόνισε στην «Κ» έμπειρο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Η ουσία είναι ότι το μείζον θέμα της προετοιμασίας για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς θα το διαχειριστεί η υπηρεσιακή κυβέρνηση. Οι πληροφορίες μάλιστα κάνουν λόγο για την άμισθη σύμβουλο του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά κ. Φρόσω Κιάου, η οποία είχε διατελέσει υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας και το 2012.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας κατά την πρώτη φάση της διαδικασίας αποφασίστηκαν συνολικά 1.805 αποσπάσεις νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών σε διοικητικές θέσεις φορέων.

Πέρυσι, κατά την πρώτη φάση της αντίστοιχης διαδικασίας είχαν αποσπασθεί 1.650 εκπαιδευτικοί, ενώ οι φορείς φέτος είναι κατά δύο λιγότεροι. Συνολικά πέρυσι είχαν πραγματοποιηθεί περίπου 2.500 αποσπάσεις, αριθμός που αναμένεται φέτος να υπερκερασθεί. Και αυτό για δύο λόγους: Πρώτον, δεν έχουν γίνει αποσπάσεις μεταξύ άλλων σε πανεπιστήμια, ΤΕΙ, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την Ακαδημία Αθηνών.
Και δεύτερον, θα γίνει τουλάχιστον μία ακόμη φάση αποσπάσεων, όπως παραδοσιακά συμβαίνει. Πρόκειται για αποσπάσεις οι οποίες δεν μοριοδοτούνται, δεν εξετάζονται από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, και υπογράφονται με αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις για την απόσπαση εκπαιδευτικών στις 8 από τις 11 υπηρεσίες - προορισμούς έχουν υπογραφεί από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη, και οι αποφάσεις για τις υπόλοιπες 3 υπηρεσίες από τον γ.γ. του υπουργείου Δημήτρη Χασάπη.
Οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις προκαλούν τις μόνιμες αντιδράσεις των διοικητικών υπαλλήλων του υπουργείου, που ζητούν οι θέσεις να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς που έχουν ζητήσει μετάταξη από θέση σε σχολείο. Το κέρδος, όπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων (ΠΟΣΥΠ) του υπουργείου Παιδείας, Σάββας Φωτάκης είναι ότι ο μεταταχθείς θα μονιμοποιηθεί στη θέση και δεν θα χρειάζεται εκπαίδευση και επαγγελματική προσαρμογή. Ηδη από το 2013, 700 εκπαιδευτικοί έχουν υποβάλει αίτηση για μετάταξη, αλλά δεν έχουν εξετασθεί οι αιτήσεις αυτές.
Ποιο είναι το πλεονέκτημα των αποσπάσεων έναντι των μετατάξεων; Οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας τις προτιμούν διότι στις αποσπάσεις υπάρχει περιθώριο να τοποθετηθούν «ημέτεροι». Τη διαχείριση των αποσπάσεων κατά το δοκούν διευκολύνει η έλλειψη Οργανισμών στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, οι οποίοι θα περιέγραφαν τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας για υπαλλήλους. Η έλλειψη Οργανισμού βολεύει τους υπουργούς να αποσπούν όσους υπαλλήλους θέλουν.
Την ίδια στιγμή, με καθυστέρηση στις διαδικασίες κάλυψης των κενών στα σχολεία χρεώνεται ο αρμόδιος Τάσος Κουράκης. Το Συμβούλιο της Επικρατείας ανέστειλε την εγκύκλιο αναπληρωτών Γενικής Εκπαίδευσης, καθώς δεν είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η δημοσίευση βέβαια πρέπει να είναι σύμφωνη με το σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ 527/2015, το οποίο ευνοεί τους αναπληρωτές επιτυχόντες παλαιότερων ΑΣΕΠ από το 2002 έως και το 2008. Γιατί επελέγη να εκδοθεί εγκύκλιος, με αποτέλεσμα να υπάρξει νομική εμπλοκή στο ανώτατο δικαστήριο; Πρόκειται για γκάφα ή για σκοπιμότητα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου