Στροφή 180 μοιρών πραγματοποιεί η κυβέρνηση στο
θέμα των αποκρατικοποιήσεων. Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Βαρουφάκης, στο
πλαίσιο της νέας διαπραγμάτευσης, διεμήνυσε προς τους πιστωτές μας ότι
οι αποκρατικοποιήσεις θα συνεχιστούν με στόχο την αποτελεσματική
αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Ο κ. Βαρουφάκης στην επιστολή του
προς τον επικεφαλής του Eurogroup, Γ. Ντάισελμπλουμ, υπόσχεται η
κυβέρνηση: 1) να μην ανατρέψει τις ολοκληρωμένες αποκρατικοποιήσεις, 2)
να τηρήσει τις νομοθεσία για εκείνες που βρίσκονται σε διαγωνιστική
διαδικασία και 3) να επανεξετάσει τις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν
ακόμη ξεκινήσει. Τέλος, υπόσχεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα συγχωνευθεί με
διάφορες άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή/και οργανισμούς με στόχο την
αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων.
Στο μεταξύ, έκλεισε χθες οριστικά το δικαστικό μέτωπο σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού. Το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.) απέρριψε την προσφυγή της Περιφέρειας Αττικής, βάζοντας οριστικά τέλος σε όποιες νομικές αμφισβητήσεις υπήρχαν στη σύμβαση που έχει υπογραφεί. Το Ε.Σ. έκρινε ότι η Περιφέρεια Αττικής δεν θεμελιώνει άμεσα σπουδαίο έννομο συμφέρον για να προσφύγει ενώπιον της Δικαιοσύνης και να ζητάει την ανάκληση της δικαστικής απόφασης. Αξιοσημείωτο είναι ότι η απόφαση της μείζονος σύνθεσης του ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου ελήφθη ομόφωνα και ότι είναι οριστική και αμετάκλητη. Πλέον, το έργο μπορεί να σταματήσει μόνον για περιβαλλοντικούς λόγους, π.χ. απόρριψη ΕΣΧΑΔΑ από το ΣτΕ, ή πολιτικούς, π.χ. καταψήφιση της σχετικής σύμβασης στην ελληνική Βουλή. Πάντως, χθες, η τιμή της μετοχής της Lamda Development σημείωσε άνοδο κατά περίπου 18%.
Η πρώτη όμως αποκρατικοποίηση που θα κινηθεί θα αφορά, κατά πάσα πιθανότητα, στην παραχώρηση της άδειας του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος. Σήμερα είναι πιθανόν να υπάρξει συνάντηση της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη με μέλη της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να συζητηθεί υπογραφή της σχετικής σύμβασης του Ταμείου με τον ΟΠΑΠ. Η παραχώρηση της άδειας του ιπποδρομιακού στοιχήματος θεωρείται η πιο επείγουσα αποκρατικοποίηση, με την έννοια ότι ο ΟΔΙΕ που διεξάγει τις ιπποδρομίες σήμερα πνέει τα λοίσθια και κάθε μέρα που περνάει δημουργεί χρέη. Από την άλλη πλευρά, ως φορέας που βαρύνεται με κρατικές ενισχύσεις, έχει δοθεί περιθώριο από την Κομισιόν λειτουργίας μέχρι το τέλος Μαρτίου προκειμένου να ξεκινήσει η εκκαθάρισή του.
Παρατηρητές ανέφεραν χθες ότι μετά και τη στροφή της κυβέρνησης στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, θα πρέπει να κινηθούν οι μεγάλοι διαγωνισμοί για την ολοκλήρωσή τους, όπως ΟΛΠ/ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΑΔΜΗΕ και φυσικά εκείνες των περιφερειακών αεροδρομίων και του Ελληνικού για τις οποίες ήδη υπάρχει συμφωνία.
Στο μεταξύ, έκλεισε χθες οριστικά το δικαστικό μέτωπο σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού. Το Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.) απέρριψε την προσφυγή της Περιφέρειας Αττικής, βάζοντας οριστικά τέλος σε όποιες νομικές αμφισβητήσεις υπήρχαν στη σύμβαση που έχει υπογραφεί. Το Ε.Σ. έκρινε ότι η Περιφέρεια Αττικής δεν θεμελιώνει άμεσα σπουδαίο έννομο συμφέρον για να προσφύγει ενώπιον της Δικαιοσύνης και να ζητάει την ανάκληση της δικαστικής απόφασης. Αξιοσημείωτο είναι ότι η απόφαση της μείζονος σύνθεσης του ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου ελήφθη ομόφωνα και ότι είναι οριστική και αμετάκλητη. Πλέον, το έργο μπορεί να σταματήσει μόνον για περιβαλλοντικούς λόγους, π.χ. απόρριψη ΕΣΧΑΔΑ από το ΣτΕ, ή πολιτικούς, π.χ. καταψήφιση της σχετικής σύμβασης στην ελληνική Βουλή. Πάντως, χθες, η τιμή της μετοχής της Lamda Development σημείωσε άνοδο κατά περίπου 18%.
Η πρώτη όμως αποκρατικοποίηση που θα κινηθεί θα αφορά, κατά πάσα πιθανότητα, στην παραχώρηση της άδειας του αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος. Σήμερα είναι πιθανόν να υπάρξει συνάντηση της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη με μέλη της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να συζητηθεί υπογραφή της σχετικής σύμβασης του Ταμείου με τον ΟΠΑΠ. Η παραχώρηση της άδειας του ιπποδρομιακού στοιχήματος θεωρείται η πιο επείγουσα αποκρατικοποίηση, με την έννοια ότι ο ΟΔΙΕ που διεξάγει τις ιπποδρομίες σήμερα πνέει τα λοίσθια και κάθε μέρα που περνάει δημουργεί χρέη. Από την άλλη πλευρά, ως φορέας που βαρύνεται με κρατικές ενισχύσεις, έχει δοθεί περιθώριο από την Κομισιόν λειτουργίας μέχρι το τέλος Μαρτίου προκειμένου να ξεκινήσει η εκκαθάρισή του.
Παρατηρητές ανέφεραν χθες ότι μετά και τη στροφή της κυβέρνησης στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, θα πρέπει να κινηθούν οι μεγάλοι διαγωνισμοί για την ολοκλήρωσή τους, όπως ΟΛΠ/ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΑΔΜΗΕ και φυσικά εκείνες των περιφερειακών αεροδρομίων και του Ελληνικού για τις οποίες ήδη υπάρχει συμφωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου