Αρκετοί γονείς κάνουν το λάθος να υποθέτουν ότι εφόσον η συμπεριφορά του
παιδιού συνδέεεται και εξαρτάται από τα συναισθήματά του, αν εστιάσουν
το ενδιαφέρον τους στα συναισθήματα τη στιγμή που το παιδί εκδηλώνει μία
αρνητική συμπεριφορά, τότε θα διορθωθεί η προβληματική κατάσταση. Είναι
σημαντικό να κατανοήσουν οι γονείς ότι η επεξεργασία των συναισθημάτων
τη στιγμή της εκδήλωσης μίας προβληματικής συμπεριφοράς δεν είναι
εποικοδομητική. Τα παιδιά επιφορτίζονται με συναισθήματα και τη στιγμή
που νιώθουν θυμό ήδη πραγματοποιούν μία αρνητική συμπεριφορά. Επομένως, η
κατάλληλη στιγμή για την εκμάθηση μίας επιθυμητής και αποδεκτής
συμπεριφοράς εντοπίζεται πριν την εκδήλωση της ανεπιθύμητης
συμπεριφοράς. Η ενασχόληση με τα συναισθήματα τη στιγμή που το παιδί
συμπεριφέρεται ακατάλληλα δεν είναι αποτελεσματική, καθώς εστιάζει στο
συναίσθημα ή στη συμπεριφορά και όχι στη σκέψη του παιδιού που κρύβεται
πίσω από τη συμπεριφορά. Ο στόχος, άλλωστε, είναι η υποβοήθηση του
παιδιού έτσι ώστε να επιλύσει το ίδιο το πρόβλημα και ο βασικός άξονας
αυτής της κατεύθυνσης είναι η εστίαση στην κατανόηση της σκέψης που
πυροδότει μία προβληματική συμπεριφορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου