Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

«Ορφανά» πολλά τμήματα ένταξης των σχολείων


Στο 7ο Δημοτικό Ανω Λιοσίων η τάξη δεν έχει λειτουργήσει καθόλου φέτος
Της Λινας Γιανναρου
«Plisiazoyn xristoygenna kai sto 7o dimotiko ano liosion akoma perimenoyme daskala gia tin taksi entaksis». Αυτό το μήνυμα στέλνει ξανά και ξανά εδώ και μήνες από την πλατφόρμα του twitter ένας μαθητής από τα Ανω Λιόσια. Το μήνυμα, γραμμένο φυσικά στη γλώσσα με την οποία επικοινωνούν μεταξύ τους τα παιδιά, τα άπταιστα greeklish των sms και του Ιντερνετ, έχει κάθε φορά και διαφορετικό αποδέκτη: από το πρωθυπουργό και την «Κ» μέχρι την Πόπη Τσαπανίδου και τον ΣΥΡΙΖΑ.
Το tweet, λόγω και της έντασης που προσδίδει η συνεχής επανάληψή του, διαβάστηκε από πολλούς - το παιδί μετρά άλλωστε πάνω από 340 followers. Ομως, όσο κι αν η είδηση «κυκλοφορούσε», ο μικρός μαθητής επανερχόταν πεισματικά: το πρόβλημα επέμενε. Πράγματι, στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Ανω Λιοσίων Αττικής, το τμήμα ένταξης δεν έχει λειτουργήσει καθόλου τη φετινή σχολική χρονιά. Τα τμήματα ένταξης είναι οι δομές που έχουν προβλεφθεί για τα παιδιά που δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του γενικού σχολείου. Παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα λόγου και ομιλίας, σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, προβλήματα ακοής ή όρασης κ.ο.κ.
Ενώ όμως προβλέφθηκε η λειτουργία τμήματος ένταξης, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν προβλέφθηκε εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής για να διδάξει. Δύο δάσκαλοι γενικής αγωγής που «στρατολογήθηκαν» για να καλύψουν τις ανάγκες, αρνήθηκαν τον διορισμό κι έτσι το τμήμα έχει μείνει ορφανό, με αποτέλεσμα τα παιδιά να παρακολουθούν τα «κανονικά» τμήματα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ίδια, τους συμμαθητές τους, τους δασκάλους τους, ακόμα και τις οικογένειές τους.
Φυσικά, δεν είναι το μόνο σχολείο με τμήμα ένταξης-φάντασμα. Η αριθμητική υπεροχή των θέσεων στα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης έναντι των δασκάλων ειδικής αγωγής είναι συντριπτική: πολύ απλά, τα πανεπιστήμιά μας δεν «βγάζουν» τόσους ειδικά εκπαιδευμένους δασκάλους. Ομως αυτά δεν είναι τα μόνα προβλήματα που καταγράφει ο θεσμός των τμημάτων ένταξης. Το κυριότερο είναι ότι δεν αρκούν η μία ή οι δύο ώρες την εβδομάδα που τα παιδιά ειδικών μαθησιακών αναγκών παρακολουθούν τα συγκεκριμένα τμήματα. Πολλοί αναφέρουν ότι τα παιδιά μένουν πίσω στα μαθήματα παρακολουθώντας το τμήμα ένταξης, καθώς και ότι οι περισσότεροι γονείς τα γράφουν ούτως ή άλλως σε ιδιωτικά κέντρα για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις η ύπαρξη των τμημάτων ένταξης στο σχολείο λειτουργεί σαν «απειλή» για τα άτακτα ή φασαριόζικα παιδιά. Φυσικά, για να εγγραφεί ένα παιδί σε τμήμα ένταξης θα πρέπει να υπάρξει γνωμάτευση από κάποιο Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ).
Ο μικρός μαθητής από τα Ανω Λιόσια πάντως έγραψε χθες στο τουίτερ: «Sas eyxaristo olous gia tin voithia sas alla distixos daskala entaksis den irthe sto 7o dimotiko ano liosion. ara prepei na pao se allo sxolio».
ΠΗΓΗ Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου