Ευνοϊκές είναι, σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, οι αλλαγές που έγιναν από τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που επανακατατέθηκε σήμερα για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία στο Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σύμφωνα με το νέο
σχέδιο διατάγματος, οι εκπαιδευτικοί που έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια
προϋπηρεσία δεν θίγονται κατά κανόνα, ενώ το ποσοστό του υποχρεωτικού
διδακτικού ωραρίου που απαιτείται για το χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών
ως υπεράριθμων μειώθηκε από το 75% στο 60%.
Υπενθυμίζεται ότι χθες
ο υπουργός Παιδείας με έγγραφό του ανακάλεσε προσωρινά από το ΣτΕ το
επίμαχο σχέδιο διατάγματος για τις μεταθέσεις των υπεράριθμων
εκπαιδευτικών και σήμερα το κατέθεσε εκ νέου με ορισμένες τροποποιήσεις.
Ειδικότερα, το παλαιό
σχέδιο διατάγματος, το οποίο αποσύρθηκε, στην πρώτη παράγραφο του άρθρου
2 που αφορά τον «χαρακτηρισμό και την κατάταξη σε πίνακες υποχρεωτικών
μεταθέσεων» ανέφερε:
«Οι εκπαιδευτικοί που
πλεονάζουν εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν
συμπληρώνουν το 75% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου
σε σχολική μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής
βαθμίδας με μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και
δεύτερης ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου
περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση των οικείων
περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής
και ολικά υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».
Με το σημερινό σχέδιο διατάγματος που επανακατατέθηκε, η πρώτη παράγραφος του άρθρου 1 αντικαταστάθηκε ως εξής:
Με το σημερινό σχέδιο διατάγματος που επανακατατέθηκε, η πρώτη παράγραφος του άρθρου 1 αντικαταστάθηκε ως εξής:
«Οι εκπαιδευτικοί που
δεν έχουν συμπληρώσει δώδεκα χρόνια προϋπηρεσίας και πλεονάζουν
εξολοκλήρου στην περιοχή μετάθεσης που υπηρετούν και δεν συμπληρώνουν το
60% τουλάχιστον του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε σχολική
μονάδα ή σε ομάδα σχολικών μονάδων της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας με
μαθήματα της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης, της πρώτης και δεύτερης
ειδικότητας, χαρακτηρίζονται με απόφαση του οικείου περιφερειακού
διευθυντή εκπαίδευσης ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών
υπηρεσιακών συμβουλίων, εξολοκλήρου υπεράριθμοι (εφεξής και ολικά
υπεράριθμοι) στην οικεία περιοχή μετάθεσης».
Παράλληλα, στο άρθρο 5 του επίμαχου διατάγματος που αφορά «την κατάταξη στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας και τη διαδικασία μετάθεσης», έγινε και δεύτερη αλλαγή.
Αναλυτικότερα, στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 5, προστέθηκε ότι «οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται με αυτή τη διαδικασία (σ.σ.: των υποχρεωτικών μεταθέσεων) εξαιρούνται από τη διαδικασία των υποχρεωτικών μεταθέσεων για τα επόμενα πέντε έτη».
Τέλος, έγινε ακόμη μια τρίτη αλλαγή στο επίμαχο σχέδιο διατάγματος που και πάλι είναι στο άρθρο 5.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 5 αναδιατυπώθηκε και έχει ως εξής: «Εάν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν τη μετάθεσή τους στην ίδια θέση ισοβαθμούν, προηγείται ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί τη μετάθεση, κατά σειρά προτεραιότητας, για συνυπηρέτηση συζύγων και για λόγους εντοπιότητας.
Παράλληλα, στο άρθρο 5 του επίμαχου διατάγματος που αφορά «την κατάταξη στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας και τη διαδικασία μετάθεσης», έγινε και δεύτερη αλλαγή.
Αναλυτικότερα, στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 5, προστέθηκε ότι «οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται με αυτή τη διαδικασία (σ.σ.: των υποχρεωτικών μεταθέσεων) εξαιρούνται από τη διαδικασία των υποχρεωτικών μεταθέσεων για τα επόμενα πέντε έτη».
Τέλος, έγινε ακόμη μια τρίτη αλλαγή στο επίμαχο σχέδιο διατάγματος που και πάλι είναι στο άρθρο 5.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 5 αναδιατυπώθηκε και έχει ως εξής: «Εάν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν τη μετάθεσή τους στην ίδια θέση ισοβαθμούν, προηγείται ο εκπαιδευτικός που επιθυμεί τη μετάθεση, κατά σειρά προτεραιότητας, για συνυπηρέτηση συζύγων και για λόγους εντοπιότητας.
Στις κενές θέσεις όπου
κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να μετατεθεί, μετατίθενται οι
εξολοκλήρου υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί της γεωγραφικά και συγκοινωνιακά
πλησιέστερης περιοχής μετάθεσης και μεταξύ αυτών που ανήκουν σε περιοχές
ίσης απόστασης από την περιοχή που βρίσκονται οι κενές θέσεις
προτάσσονται όσοι βρίσκονται σε χαμηλότερη θέση στον οικείο πίνακα
υποχρεωτικής μετάθεσης πανελλαδικής εμβέλειας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου