Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δ. Σ. ΠΕΕΚΠΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕΛΩΝ Δ. Σ. ΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ «Δελτίο τύπου για την συνάντηση μελών του Δ.Σ ΠΕΕΚΠΕ με συνεργάτες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου»

Μέλη του Δ.Σ της ΠΕΕΚΠΕ συναντήθηκαν την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου με τους συνεργάτες του Υπουργού Παιδείας κ. Παναγιώτη Κασιανό και κ. Γιώργο Αθανασόπουλο. Η συνάντηση αφορούσε αποκλειστικά σε θέματα της πρότασης του ΥΠΠΕΘ για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και έγινε σε πολύ καλό κλίμα.
Τα θέματα που τέθηκαν από τους εκπροσώπους της Ένωσής ήταν:
Α. Σχολικά προγράμματα
• Η διάκριση προγραμμάτων από τις δράσεις ή τις μεμονωμένες δραστηριότητες
• Η παροχή κινήτρων σε εκπαιδευτικούς που υλοποιούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΠΕ/ΕΑ)
Β. Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Υπ. Σχολικών Δραστηριοτήτων
• Διατήρηση του θεσμού των Υπευθύνων ανά Δ/νση
• Αναγνώριση της διδακτικής υπηρεσίας των Υπ. Σχολικών Δραστηριοτήτων
• Επισήμανση προβλημάτων που ανακύπτουν αν γίνει η μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Υπ. Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ. και Σχ. Δρ. στα ΚΕΑ εξαιτίας της υπάρχουσας χωροθεσίας των ΚΠΕ σε ορεινές, νησιωτικές, απομακρυσμένες περιοχές
• Επισήμανση αδυναμίας λειτουργίας των ΚΕΑ με 5 εκπ/κους εφόσον προστεθούν οι αρμοδιοτήτων των Υπ. Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ. και Σχ. Δρ.
• Επισήμανση της αναγκαιότητας πρόβλεψης ειδικών κονδυλίων για κάλυψη αναγκών μετακινήσεων με στόχο την υποστήριξη προγραμμάτων σχολείων από τα ΚΕΑ, αν προστεθούν οι αρμοδιότητες των Υπ. Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ. και Σχ. Δρ.
• Επισήμανση ότι το αντίστοιχο σενάριο με τη μορφή της «συνύπαρξης» - «συγκατοίκησης» των Υπ. Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ. και Σχ. Δρ. στα ΚΠΕ είχε εξεταστεί από το εξωτερικό αξιολογητή των ΚΠΕ και είχε απορριφθεί
Γ. ΚΕΑ - ΚΠΕΑ
• Υιοθέτηση της ονομασίας Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΠΕΑ) αντί για ΚΕΑ
• Πρόταση για πρόβλεψη στελέχωσης των ΚΕΑ – ΚΠΕΑ με 7 εκπαιδευτικούς εφόσον μεταφερθούν σ’ αυτά οι αρμοδιότητες των Υπ. Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ. και Σχ. Δρ.
• Πρόταση για στελέχωση των ΚΕΑ – ΚΠΕΑ με διοικητικό γραμματέα, ο οποίος θα ασκεί καθήκοντα διοικητικής και γραμματειακής υποστήριξης κατ’ αναλογία με τα ΚΕΣΥ
• Ρητή αναφορά αναγνώρισης της διδακτικής υπηρεσίας στα ΚΕΑ –ΚΠΕΑ χωρίς πλαφόν. Προτάθηκε η υιοθέτηση της αναφοράς που υπήρχε σε παλιότερους νόμους και εγκυκλίους, δηλαδή: : «Η υπηρεσία σε ΚΕΑ προσμετρείται ως διδακτική, σε τύπο Σχολικής Μονάδας αντίστοιχης με την οργανική θέση του εκπαιδευτικού»
• Πρόταση για μη δέσμευση θέσεων με ΠΕ60 ή ΠΕ 70, καθώς και ΠΕ19 ή ΠΕ20 γιατί δημιουργούνται στρεβλώσεις στην επιλογή των στελεχών των ΚΕΑ-ΚΠΕΑ. Αντ’ αυτής προτάθηκε η υιοθέτηση της πρότασης: : Σε περίπτωση ίσων αξιολογικών μορίων ανάμεσα σε δύο ή περισσότερους υποψηφίους, που ο ένας τουλάχιστον είναι ΠΕ19 ή 20, προηγείται ο υποψήφιος ειδικότητας πληροφορικής (ΠΕ19 ή 20). Και αντίστοιχα για τους υποψηφίους της πρωτοβάθμιας εκπ/σης, αν υπάρχει ίσος αριθμός μορίων, επιλέγεται ο υποψήφιος ΠΕ70 ή 60.
• Πρόταση για αλλαγή του τίτλου του επικεφαλής του ΚΕΑ-ΚΠΕΑ από Υπεύθυνος Λειτουργίας σε Διευθυντής με αντιστοίχιση του Δ/ντη σχολικής μονάδας, είτε Προϊστάμενος, με αντιστοίχιση στον Προϊστάμενο του ΚΕΣΥ και ανάλογα επίσης στον αναπληρωτή υπεύθυνο του ΚΠΕ.
• Πρόταση για πρόσθεση των επιστημονικών καθηκόντων στη σχετική πρόβλεψη για τον επικεφαλής του ΚΕΑ –ΚΠΕΑ. Συνεπώς τα καθήκοντά του προσδιορίζονται ως: Διοικητικά, Επιστημονικά και Παιδαγωγικά.
• Πρόταση για διοικητική υπαγωγή του επικεφαλής του ΚΕΑ – ΚΠΕΑ στον Περιφερειακό Δ/ντη όπως ισχύει μέχρι σήμερα
• Πρόταση για απαλοιφή – διαγραφή της παραγράφου που αφορά στη συνεργασία του Υπ. Λ. του ΚΕΑ με το ΚΕΣΥ και υποκατάστασή της ως εξής: Συνεργάζεται με τον Προϊστάμενο του οικείου ΚΕΣΥ προκειμένου για την αλληλοενημέρωση σχετικά με τις ανάγκες των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους και τον συντονισμό για την υποστήριξη αυτών. Επίσης, Συζητήθηκε η κοινή συνεδρίαση των συλλόγων εκπαιδευτικών ΚΕΣΥ και ΚΕΑ –ΚΠΕΑ τρεις (3) φορές στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για προγραμματισμό κοινών δράσεων, διαμορφωτική αξιολόγηση και απολογισμό.
• Πρόταση για διατήρηση του υπερτοπικού χαρακτήρα των ΚΕΑ –ΚΠΕΑ με τη διατήρηση των «Νομών (Περιφερειακών Ενοτήτων) εμβέλειάς» τους με πρόβλεψη για επιμερισμό του έργου τους σε 70% για σχολεία και εκπαιδευτικούς των περιοχών εμβέλειας και 30% από όλη την Ελλάδα.
Δ. Επιστημονικό Συμβούλιο για την Εκπαίδευση για την Αειφορία
• Πρόταση για τη συγκρότηση «Επιστημονικού Συμβούλιου Εκπαίδευσης για την Αειφορία» με τα καθήκοντα και τις πρόνοιες που περιλαμβάνονται στο αντίστοιχο κεφάλαιο της πρότασης της ομάδας εργασίας που είχε συγκροτήσει ο ΓΓ Γιάννης Παντής.
• Συμφωνία με την πρόβλεψη του νέου Οργανογράμματος του ΥΠΠΕΘ για τη δημιουργία σχετικής με την Αειφορία Δ/νσης.
Σε σημείωμα που στάλθηκε μετά τη συνάντηση, με επιγραμματική αναφορά όλων των θεμάτων που συζητήθηκαν, προστέθηκε το ζήτημα της χρηματοδότησης των ΚΕΑ-ΚΠΕΑ και τονίστηκε η ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης της υπάρχουσας, την τρέχουσα σχολική χρονιά, υποστελέχωσης σε πολλά ΚΠΕ με έκδοση σχετικής εγκυκλίου για τη στελέχωσή τους από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου