Σε σημαντική μείωση των δαπανών για διασκέδαση, ένδυση-υπόδυση,
τρόφιμα, διακοπές και θέρμανση έχουν προβεί οι καταναλωτές εξαιτίας της
οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνα πού
διενέργησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η εταιρία ερευνών και
επικοινωνίας TOTHEPOINT, με θέμα «Οι επιπτώσεις της κρίσης στους
καταναλωτές» προέκυψε ότι οκτώ στους δέκα έχουν μειώσει κι άλλο την
κατανάλωση τον τελευταίο χρόνο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το
χρονικό διάστημα 29 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2016 και συμμετείχαν 765
καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα το 88,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο.
Από
αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, το 82,1% μείωσε
τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, το 70,0% τη διασκέδαση, το 63,1% την
αγορά τροφίμων, το 43,5% τις διακοπές, το 39,1% τη θέρμανση, το 36,5% τα
καλλυντικά, το 35,8% το ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το
35% τις μετακινήσεις, το 32,8% τον οικιακό εξοπλισμό, το 30,9% τα είδη
προσωπικής υγιεινής το 30,7% τα είδη καθαριότητας σπιτιού, το 23,6% την
υγεία, και το 20,3% την εκπαίδευση.
Η σύγκριση με το 2015 είναι η παρακάτω:
Το 2015, 85,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν μειώσει, γενικά, την κατανάλωση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 88,1%.
Το
2015, 70,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για
ένδυση-υπόδηση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 82,1%.
Το 2015, 54,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 70,0%.
Το 2015, 43,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για τρόφιμα. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 63,1%.
Το 2015, 20,9% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,0%.
Το 2015, 26,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για θέρμανση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 39,1%.
Το 2015, 41,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διακοπές. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 43,6%.
Το
2015, 22,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για
ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε,
στο 35,8%.
Το 2015, 15,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν
περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας σπιτιού. Το 2016, το ποσοστό
αυξήθηκε, στο 30,7%.
Το 2015, 12,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι
είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη προσωπικής υγιεινής. Το 2016, το
ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,9%.
Το 2015, 20,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 36,5%.
Το
2015, 14,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για
οικιακό εξοπλισμό. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 32,8%.
Το 2015, 12,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για υγεία. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 23,6%.
Το 2015, 10,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 20,3%.
Οι
καταναλωτές, σε ποσοστό 48.3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο
κριτήριο, για τις αγορές τροφίμων ενώ το 2015 το ποσοστό ήταν 37,7%. Το
κριτήριο της ποιότητας το 2016 μειώθηκε από 32,6% σε 16,4%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου