Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από τη Βουλή το πολυνομοσχέδιο “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.
Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και το άρθρο 62 με τίτλο “Μεταβατικές διατάξεις Κεφαλαίου Β”.
Στην αρχική κατάθεση του νομοσχεδίου το συγκεκριμένο άρθρο και ειδικότερα η παράγραφος 4 είχε την παρακάτω μορφή:
Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ, η θητεία των οποίων παρατάθηκε σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 63 του ν.4623/2019(Α ́134) αποκτούν οργανική θέση ως εξής:
α) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οριστική τοποθέτηση στο Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ ή σε άλλο σχολείο της περιοχής μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ, στο οποίο υπηρετούν και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία σε αυτό, τοποθετούνται οριστικά κατά απόλυτη προτεραιότητα κατόπιν αίτησις τους σε σχολείο της βαθμίδας τους και επιλογής τους, πριν από τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
β) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονταν στη διάθεση περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου στην περιοχή μετάθεσης, όπου ανήκει το Π.Σ. ή το ΠΕΙ.Σ,στο οποίο υπηρετούν, τοποθετούνται οριστικά κατά απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησης τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
γ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οριστική τοποθέτηση σε σχολείο περιοχής μετάθεσης διαφορετικής από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ, στο οποίο υπηρετούν και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία σε αυτό, τοποθετούνται οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, κατόπιν αίτησης τους, σε σχολείο της βαθμίδας τους και επιλογής τους, πριν από τους υπεράριθμους της περιοχής μετάθεσης, από την οποία προήλθαν. Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
δ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονταν στη διάθεση περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου σε περιοχή μετάθεσης διαφορετική από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν, τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους κατόπιν αίτησης τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους, στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς
ε) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι υπηρετούν με θητεία ως Διευθυντές σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. υπάγονται κατά περίπτωση στις περ. α ́έως δ ́της παρούσας.
Η τελική ωστόσο μορφή του Άρθρου 62 ως προς τις περιπτώσεις γ’και δ’ είναι εντελώς διαφορετική:
γ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οριστική τοποθέτηση σε σχολείο περιοχής μετάθεσης διαφορετικής από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν και την έχασαν μετά την τοποθέτησή τους με θητεία σε αυτό, τοποθετούνται οριστικά κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, κατόπιν αίτησης τους, σε σχολείο της βαθμίδας τους και επιλογής τους, πριν από τους υπεράριθμους της περιοχής μετάθεσης, από την οποία προήλθαν.
Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., και τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησης τους, μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες της περιοχής μετάθεσης του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν.
Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., και τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησης τους, μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες της περιοχής μετάθεσης του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν.
δ) Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονταν στη διάθεση περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου σε περιοχή μετάθεσης διαφορετική από εκείνη, στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν, τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους κατόπιν αίτησης τους, μαζί με τους υπεράριθμους της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Αν δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν οριστικά σε σχολείο της περιοχής μετάθεσής τους, τίθενται στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου της βαθμίδας τους, στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
Παρατηρήσεις
Η τελική μορφή του Άρθρου 62 ως προς τις περιπτώσεις γ’ και δ’ είναι τόσο διαφορετική σε σχέση με την αρχική αφήνοντας μάλιστα σκιές για φωτογραφική διάταξη που σκανδαλωδώς ευνοεί όσους συναδέλφους υπηρετούν στα Πειραματικά Σχολεία.
Τούτο φαίνεται ξεκάθαρα από τη λεπτομέρεια με την οποία γίνεται αναφορά σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Το «από κοινού» αντικαθίσταται κατά περίπτωση με το «κατά προτεραιότητα».
Οι περιπτώσεις γ΄ και δ’ ως προς την τελική τους μορφή συνιστούν κατά τη γνώμη μου κατάφωρη κατάλυση της έννοιας και του σκοπού της πραγματοποίησης των μοριοδοτούμενων μεταθέσεων, αφού ιδιαίτερα στην περίπτωση γ' όχι μόνο μεταθέτει τους συναδέλφους στο νομό μας, στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., αλλά και τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησης τους, μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες της περιοχής μετάθεσης του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν.
Τούτο φαίνεται ξεκάθαρα από τη λεπτομέρεια με την οποία γίνεται αναφορά σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Το «από κοινού» αντικαθίσταται κατά περίπτωση με το «κατά προτεραιότητα».
Οι περιπτώσεις γ΄ και δ’ ως προς την τελική τους μορφή συνιστούν κατά τη γνώμη μου κατάφωρη κατάλυση της έννοιας και του σκοπού της πραγματοποίησης των μοριοδοτούμενων μεταθέσεων, αφού ιδιαίτερα στην περίπτωση γ' όχι μόνο μεταθέτει τους συναδέλφους στο νομό μας, στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., αλλά και τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε σχολείο της βαθμίδας τους, κατόπιν αίτησης τους, μετά τους υπεράριθμους και τις ειδικές κατηγορίες της περιοχής μετάθεσης του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο οποίο υπηρετούν.
Στο νομό μας θίγεται ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων που θα παραμείνει στη διάθεση ή δεν θα τύχει βελτίωσης θέσης, ενώ παράλληλα θίγονται συνάδελφοι με αρκετά μόρια εκτός του νομού μας.
Προσωπικά και θέλω να είμαι ξεκάθαρος σε αυτό, ΔΕΝ στρέφομαι κατά των συναδέλφων μας που υπηρετούν στα Πειραματικά Σχολεία και που προφανώς έχουν να αντιπαραβάλλουν τα δικά τους επιχειρήματα.
Προσωπικά και θέλω να είμαι ξεκάθαρος σε αυτό, ΔΕΝ στρέφομαι κατά των συναδέλφων μας που υπηρετούν στα Πειραματικά Σχολεία και που προφανώς έχουν να αντιπαραβάλλουν τα δικά τους επιχειρήματα.
Στρέφομαι όμως κατά νόμων, τροπολογιών και νομοσχεδίων που καταλύουν κάθε έννοια αξιοκρατίας και ισότιμης μεταχείρισης κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δυστυχώς συμβαίνει.
Δείτε ολόκληρο το σχέδιο νόμου εδώ:
Για το παραπάνω θέμα θέση πήρε δημόσια και η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Την ανακοίνωση μπορείτε να δείτε εδώ:
https://dakepe.gr/2020/06/09/%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%cf%82-%cf%81%cf%85%ce%b8%ce%bc%ce%af%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ac%cf%81%ce%b8%cf%81%ce%bf%cf%85-62-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85
Η ισχύς των λοιπών διατάξεων του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου