Αλλαγές στο
ωρολόγιο πρόγραμμα των ολοήμερων δημοτικών σχολειών προκειμένου να
ολοκληρώνεται η μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας εντός της
σχολικής μονάδας προωθεί το υπουργείο Παιδείας.
Αλλαγές στο ωράριο των ημερήσιων δημοτικών σχολείων
Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου
Παιδείας που έχει σταλεί προς τους Προϊσταμένους Επιστημονικής και
Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τους
Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, θα δοθούν στις 4 πρώτες τάξεις
των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό
πρόγραμμα στα οποία φοιτούν πάνω από 313 χιλιάδες μαθητές, 5 ώρες την εβδομάδα για μελέτη- προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας.
Πιο συγκεκριμένα, για κάθε ημέρα της
εβδομάδας θα χρησιμοποιείται μία ώρα από τα μαθήματα της Γλώσσας,
Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Ευέλικτης Ζώνης, Αγγλικής Γλώσσας
και Φυσικής Αγωγής και θα αφιερώνεται για τη μελέτη των μαθημάτων της
επόμενης ημέρας.
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι:
- Η ολοκλήρωση της μελέτης των μαθημάτων, η εμπέδωση της διδασκόμενης ύλης και η ολοκληρωμένη προετοιμασία των μαθητών για την επόμενη ημέρα, στην πρωινή ζώνη του προγράμματος, ώστε οι μαθητές να είναι έτοιμοι και να μένει η τσάντα στο σχολείο.
- Η στήριξη της ελληνικής οικογένειας με την απαλλαγή της όσον αφορά το διάβασμα των παιδιών, αλλά και η εξασφάλιση επαρκούς ελεύθερου χρόνου στους μαθητές.
- Η ενίσχυση της αντισταθμιστικής λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου, η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και η ένταξη όλων των μαθητών με την αύξηση των δυνατοτήτων τους για ίσες ευκαιρίες.
- Η μεταμεσημβρινή ζώνη να παρέχει ποικίλες δραστηριότητες δημιουργικού χαρακτήρα, αφού οι μαθητές θα είναι προετοιμασμένοι για την επόμενη ημέρα.
Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου
Παιδείας για την Α’ και Β’ τάξη των δημοτικών σχολείων θα χρησιμοποιηθεί
για τη μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας, 1 ώρα από τη Γλώσσα, 1
ώρα από τα Μαθηματικά, 1 ώρα από τη Μελέτη Περιβάλλοντος και 2 ώρες από
την Ευέλικτη Ζώνη.
Για τη Γ’ και Δ’ τάξη, αντίστοιχα, προτείνεται να χρησιμοποιηθεί 1 ώρα από τη Γλώσσα, τη Μελέτη Περιβάλλοντος, τη Φυσική Αγωγή και 2 ώρες από την Ευέλικτη Ζώνη.
Για τη Γ’ και Δ’ τάξη, αντίστοιχα, προτείνεται να χρησιμοποιηθεί 1 ώρα από τη Γλώσσα, τη Μελέτη Περιβάλλοντος, τη Φυσική Αγωγή και 2 ώρες από την Ευέλικτη Ζώνη.
Οι προτάσεις μαζί με ένα ερωτηματολόγιο
έχουν σταλεί προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και από το
υπουργείο Παιδείας αναμένουν τις τοποθετήσεις τους, τις βελτιώσεις και
αλλαγές που θα εισηγηθούν.
Στόχος είναι, εάν υπάρχει συμφωνία επί των προτάσεων και από τα στελέχη της εκπαίδευσης, η προώθηση αυτών των αλλαγών να γίνει από τη φετινή σχολική χρονιά.
Στόχος είναι, εάν υπάρχει συμφωνία επί των προτάσεων και από τα στελέχη της εκπαίδευσης, η προώθηση αυτών των αλλαγών να γίνει από τη φετινή σχολική χρονιά.
Το ωράριο
Πάντως, από το υπουργείο Παιδείας
ξεκαθαρίζεται ότι σε περίπτωση που προωθηθούν αυτές οι αλλαγές στα
σχολεία, οι ώρες των δασκάλων δεν πρόκειται να αυξηθούν. Επισημαίνεται
ακόμη πως οι ώρες μελέτης θα μπορούν να γίνονται από τον δάσκαλο της
τάξης, ενώ η μία ώρα μελέτης που αντλείται από τα Αγγλικά προτείνεται να αφιερώνεται στη μελέτη του ίδιου μαθήματος.
Μέσα από αυτές τις αλλαγές που
προωθούνται, θα υπάρχει δυνατότητα αυτονομίας για κάθε σχολική μονάδα,
όσον αφορά στην κατάρτιση του προγράμματος, ανάλογα με τις ανάγκες των
μαθητών.
Σημειώνεται ότι από το 2010 έως και
σήμερα έχουν οριστεί 1.350 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο
Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, τα οποία εφαρμόζουν διευρυμένο
πρωινό ωράριο, έχουν βελτιωμένα Προγράμματα Σπουδών και εμπλουτισμένο
Ωρολόγιο Πρόγραμμα με νέα διδακτικά αντικείμενα και δραστηριότητες.
Πηγή : ethnos.gr
Βρέθηκα τυχαία εδώ και μου θυμίσατε τα υπέροχα μαθητικά χρόνια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσφορές Σούπερ Μάρκετ
Οι καλύτερες προσφορές, εκπτώσεις και φυλλάδια online