Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Αρβανιτόπουλος: Σχεδιάζουμε την επιμήκυνση του σχολικού έτους

Πιστεύω ότι περισσεύουν οι αργίες. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Γι’ αυτό χρειάζεται πέραν της εμβάθυνσης του μαθήματος η επιμήκυνση του σχολικού έτους.  Τα Δημοτικά μας κάνουν μάθημα 170 ημέρες και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια 150.  Άλλωστε, ιδιαίτερα στο Λύκειο, περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγότερες ώρες στο φροντιστήριο.
Την παραπάνω απάντηση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος , σε σχετική ερώτηση σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Πρώτο Θέμα (ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ) ενώ για τα σχολικά βιβλία  ανακοίνωσε: «Η βασική αλλαγή είναι ότι τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και η διδακτέα ύλη, πλέον θα δομούνται με κριτήριο τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής και όχι τι χρειάζεται να διδάξει ο καθηγητής για να συμπληρώσει τις ώρες του. Ιδιαίτερα τώρα που αποσυνδέσαμε την οργανικότητα από τις ώρες διδασκαλίας».

ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι αλλαγές σας ποιο στρατηγικό στόχο υπηρετούν;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το εκπαιδευτικό σύστημα, από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο να εφοδιάζει τη νέα γενιά με γνώσεις και δεξιότητες, που θα πολλαπλασιάζουν τους εθνικούς πόρους εξασφαλίζοντας στους πολίτες ευκαιρίες ζωής και στη χώρα ανάπτυξη.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτό αλλάζει, και πως;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Καταρχάς εντάσσοντας όλες τις αλλαγές σε ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και στοχοθεσία. Η αναδιάταξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης - η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας και του εκπαιδευτικού έργου - η αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος του Γυμνασίου και του Λυκείου - η καθολική εφαρμογή του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων - η κατοχύρωση του θεσμού των δημόσιων Προτύπων Πειραματικών σχολείων -το νέο Γενικό Λύκειο – η ριζική αναβάθμιση του Επαγγελματικού Λυκείου με την καθιέρωση του θεσμού της «Μαθητείας» - η δωρεάν δημόσια για όλους Επαγγελματική Κατάρτιση, είναι αλλαγές που προσδίδουν παιδαγωγικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα στο εκπαιδευτικό σύστημα.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Άρα το ζήτημα δεν είναι οι πόροι και η χρηματοδότηση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μπορούμε να κάνουμε πολλά με λίγα χρήματα, διορθώνοντας τα στρεβλά του συστήματος.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Δηλαδή, για παράδειγμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων και ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης, η ένταξη του Μαθήματος της Πληροφορικής με εστίαση στην Αλγοριθμική ως Μάθημα Γενικής Παιδείας στη Β’ και Γ’ Λυκείου ή το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και της Φιλοσοφίας, η ενίσχυση των θετικών επιστημών, τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο, και στον αριθμό των εισακτέων στα Ανώτατα Ιδρύματα είναι αλλαγές που κάναμε, αλλαγές δομικές χωρίς κόστος.      

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στα σχολικά εγχειρίδια τι σκοπεύετε να αλλάξετε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η βασική αλλαγή είναι ότι τα σχολικά εγχειρίδια, αλλά και η διδακτέα ύλη, πλέον θα δομούνται με κριτήριο τι χρειάζεται να μάθει ο μαθητής και όχι τι χρειάζεται να διδάξει ο καθηγητής για να συμπληρώσει τις ώρες του. Ιδιαίτερα τώρα που αποσυνδέσαμε την οργανικότητα από τις ώρες διδασκαλίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το νέο Γενικό Λύκειο είναι ιδιαιτέρως απαιτητικό. Αυτό δεν θα αυξήσει τις ανάγκες για φροντιστήρια ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το Γενικό Λύκειο έχει αυξημένες απαιτήσεις από τους μαθητές με παράλληλη προετοιμασία τους μέσα στο σχολείο ακυρώνοντας το φροντιστήριο στη πράξη.  Μειώσαμε τα μαθήματα εισαγωγής από 6 σε 4 και αυξήσαμε τις ώρες διδασκαλίας τους από 14 ώρες σε 20 εβδομαδιαίως. Εμείς ενισχύουμε το κύρος και την αποδοτικότητα του Δημόσιου Σχολείου, αλλά πρέπει και οι γονείς να το εμπιστευτούν. 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι αλλαγές ισχύουν από φέτος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Φυσικά. Έχω δηλώσει ότι ο Νόμος 4186/13 για το Γενικό Λύκειο, το Επαγγελματικό Λύκειο θα εφαρμοστεί πλήρως. Δουλεύουμε σκληρά πάνω στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, το οποίο τηρείται.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ: Αυτό αφορά και την Τράπεζα Θεμάτων και τον Οργανισμό των εξετάσεων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Τόσο η Τράπεζα Θεμάτων, που έχει στόχο να εξαντλούν όλοι οι εκπαιδευτικοί την διδακτέα ύλη, ώστε να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες ανάμεσα στα παιδιά, όσο και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, που έχει στόχο  το συντονισμό και τον έλεγχο των διαδικασιών προχωρούν κανονικά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πρακτικά τι σημαίνει αυτό για τους μαθητές;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν αλλάζει τίποτα στις Πανελλαδικές και εφέτος και του χρόνου. Οι αλλαγές, συνολικά, εφαρμόζονται από τη φετινή  Α’ Λυκείου.  Τα μισά θέματα στα οποία θα εξεταστούν στις προαγωγικές προς τη Β’ Λυκείου θα αντληθούν  από την Τράπεζα Θεμάτων. Ο καθηγητής τους που έχει και την ευθύνη της βαθμολόγησης όλων των θεμάτων, θα επιλέξει τα άλλα μισά.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Προτίθεστε να αλλάξετε και τη διάρκεια του σχολικού έτους;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πιστεύω ότι περισσεύουν οι αργίες. Οι μαθητές πρέπει να μάθουν περισσότερα και καλύτερα. Γι’ αυτό χρειάζεται πέραν της εμβάθυνσης του μαθήματος η επιμήκυνση του σχολικού έτους.  Τα Δημοτικά μας κάνουν μάθημα 170 ημέρες και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια 150.  Άλλωστε, ιδιαίτερα στο Λύκειο, περισσότερες ημέρες στο σχολείο σημαίνει λιγότερες ώρες στο φροντιστήριο.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τελικά αποδυναμώσατε, όπως σας κατηγορούν, ή ενδυναμώσατε, όπως ισχυρίζεστε τα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Ενώ πέρσι φοιτούσαν 5.500 σπουδαστές στα Δημόσια ΙΕΚ φέτος φοιτούν 12.500. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ ήταν 22.000 και πέρσι και φέτος. Και δεν προσθέτω τους 30.000 πολίτες που φοιτούν στα νεοσύστατα  Κέντρα Διά Βίου Μάθησης από τον Σεπτέμβριο του 2013.

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όλες οι προσπάθειές μας συντείνουν να γίνει η επαγγελματική εκπαίδευση επιλογή. Επιδιώκουμε και πετυχαίνουμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά. Τόσο με το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, όσο και με το θεσμό της «Μαθητείας», με τα Δημόσια ΙΕΚ, με την ίδρυση των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης, με το Σχέδιο Νόμου για την Έρευνα και την Τεχνολογία και με το Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, διαμορφώνουμε τις συνθήκες ενός ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού σε Ελλάδα και Ευρώπη.  
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Θα προχωρήσει;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θεσμοθετήσαμε έπειτα από 30 χρόνια την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του εκπαιδευτικού έργου. Όχι μόνο θα προχωρήσει, αλλά και θα επιταχυνθεί. Οι αντιδράσεις είναι το κύκνειο άσμα μίας συντεχνίας και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που την επιζητούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου