Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018

7ο Ενημερωτικό Φεβρουαρίου 2018 του Λιόντου Βασιλείου, αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων



Λιόντος Βασίλειος
Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων με τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Δάσκαλος Αγγλικών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μετσόβου
Τηλέφωνο 6946260184
Ιωάννινα, 14.02.2018
7ο Ενημερωτικό Φεβρουαρίου 2018
Αγαπητοί συνάδελφοι και αγαπητές συναδέλφισσες,
Με το παρόν ενημερωτικό θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα εξής θέματα:

1.Ορισμός της εορτής των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα αργίας για τις Σχολικές Μονάδες της ΠΕ
Στο Σχέδιο Νόμου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής  Αττικής και άλλες Διατάξεις (Άρθρο 32) ορίζεται η εορτή των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα αργίας. Ειδικότερα:
3. α) Η περίπτ. ια΄ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 79/2017 (Α΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄112) αντικαθίσταται ως εξής: «ια) την εορτή των Τριών Ιεραρχών, την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και την ημέρα της τοπικής εθνικής εορτής.»
Συνεπώς, μεταξύ των άλλων ημερών και περιόδων που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 79/2017 τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία δεν λειτουργούν ούτε κατά την εορτή των Τριών Ιεραρχών.
Παράλληλα, καταργείται η περίπτ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 3 του π.δ. 79/2017 (Α΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄112) η οποία όριζε ότι στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά την ημέρα αυτή πραγματοποιούνται εορταστικές εκδηλώσεις.

2.Απόφαση του ΣτΕ για τις μετατάξεις των κοινών ειδικοτήτων από τη ΔΕ στην ΠΕ 
Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Γ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄ αριθμ. 3404/2017 απόφασή του διέταξε την ακύρωση των αποφάσεων μετάταξης καθηγητών κοινών ειδικοτήτων από τη Δ.Ε. στην Π.Ε. με το σκεπτικό της παραβίασης του ουσιώδους τύπου της διαδικασίας. Η απόφαση ορίζει επίσης ότι είναι συνταγματικές οι υποχρεωτικές μετατάξεις του Ν. 4172/2013, ενώ παραμένουν σε ισχύ οι μετατάξεις των μη κοινών ειδικοτήτων και των διοικητικών θέσεων.
Μεταξύ των άλλων αναφέρονται…..
“ Στο πλαίσιο αυτό, η επίμαχη διάταξη του άρθρου 82 παρ. 11 του ν. 4172/2013 που προβλέπει την υποχρεωτική μετάταξη του εκπαιδευτικού προσωπικού που πλεονάζει στη ΔΕ σε διευθύνσεις της ΠΕ ή/και αντιστρόφως, μετά από προσδιορισμό των λειτουργικών αναγκών και των κενών οργανικών θέσεων στις βαθμίδες αυτές εκπαίδευσης, δεν αντίκειται στο άρθρο 103 του Συντάγματος.
………η διάταξη αυτή, θεσπισθείσα σε χρόνο μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πλήρωσης των κενών οργανικών θέσεων στην ΠΕ και ΔΕ με τη διενέργεια μεταθέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού που ανήκει στις βαθμίδες αυτές εκπαίδευσης, δεν έχει την έννοια της ανάκλησης των διοικητικών πράξεων που εκδόθηκαν κατά τη διαδικασία αυτή και της εξ υπαρχής ρύθμισης του τρόπου πλήρωσης των θέσεων αυτών, αλλά της κάλυψης των τυχόν εναπομεινασών κενών θέσεων και των λειτουργικών αναγκών που δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν με την προηγηθείσα διαδικασία ή που τυχόν ανέκυψαν μεταγενεστέρως, μέσω υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικού προσωπικού το οποίο παραμένει πλεονάζον.
………ότι κατά την προηγηθείσα διαδικασία των μεταθέσεων εκπαιδευτικών της Π.Ε. δεν είχαν διαπιστωθεί αντίστοιχης έκτασης οργανικά κενά, οι επίμαχες μετατάξεις διενεργήθηκαν χωρίς επαρκή τεκμηρίωση των υπηρεσιακών αναγκών που τις επέβαλαν, όπως επιτάσσεται από την κατοχυρούμενη στο άρθρο 103 του Συντάγματος αρχή της ορθολογικής οργάνωσης της Δημόσιας Διοίκησης
………η προσβαλλόμενη 119655/Δ1/30.8.2013 απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι συμπροσβαλλόμενες αυτής, κατά τα αναφερόμενα στην σκέψη 8, είναι μη νόμιμες και πρέπει να ακυρωθούν, κατά το μέρος που αφορούν τους αιτούντες.
Δεν τυγχάνω νομικός και δεν μπορώ να αναλύσω σε βάθος την απόφαση του ΣτΕ. Θεωρώ ωστόσο πως αν εκτελεστεί, θα αποκαταστήσει από τη μια τις αδικίες που υπέστησαν οι συνάδελφοί μας των κοινών ειδικοτήτων που ήδη υπηρετούσαν στην ΠΕ (παρέμειναν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους αφού δεν ικανοποιήθηκαν οι αιτήσεις μετάθεσής τους μολονότι είχαν πολύ περισσότερα μόρια, ενώ άλλοι παραμένουν επί σειρά ετών στη διάθεση άνευ οργανικής).
Παράλληλα όμως θα δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα, αφού αρκετοί μεταταγμένοι συνάδελφοι θα κληθούν να επιστρέψουν σε περιοχές όπου πλέον δεν υφίστανται οι οργανικές που πιθανόν κατείχαν.
Σε κάθε περίπτωση κάποιοι ευθύνονται εκείνη τη χρονική περίοδο (πολιτική ηγεσία και στελέχη του υπουργείου) για την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε και όχι οι συνάδελφοί μας των κοινών ειδικοτήτων τόσο της ΠΕ όσο και της ΔΕ, αφού με τις ενέργειες τους επέφεραν σοβαρότατα προβλήματα και αναστάτωση στους συναδέλφους μας και θα έπρεπε σήμερα μετά και την απόφαση του ΣτΕ να λογοδοτούν ενώπιον της δικαιοσύνης.        

3.Σταδιακή καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης των νηπίων ηλικίας τεσσάρων (4) έως πέντε (5) ετών στο Νηπιαγωγείο
            Στο Σχέδιο Νόμου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής  Αττικής και άλλες Διατάξεις (Άρθρο 33) αναφέρονται τα παρακάτω:
3. α) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η φοίτηση είναι υποχρεωτική στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο εφόσον ο μαθητής δεν έχει υπερβεί το 16ο έτος της ηλικίας του.»
β) Η παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η φοίτηση στα νηπιαγωγεία είναι διετής και εγγράφονται σε αυτά νήπια που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων (4) ετών.».
γ) Η παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Η φοίτηση όσων νηπίων την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών είναι υποχρεωτική σε όλη τη χώρα, ενώ για τα νήπια που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών, σύμφωνα με την παρ. 3 γίνεται υποχρεωτική σταδιακά από το σχολικό έτος 2018-2019, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, εφαρμοζόμενου σε κάθε περίπτωση του δεύτερου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985.»
Στο αιτιολογικό του Σχεδίου Νόμου αναφέρονται τα εξής: καθιερώνεται σταδιακά  η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων ηλικίας τεσσάρων (4) έως πέντε (5) ετών στο Νηπιαγωγείο, καθώς σε διεθνές επιστημονικό επίπεδο αναγνωρίζεται ότι η εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά του νηπιαγωγείου παράγει αντισταθμιστικά οφέλη και κυρίως σε παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα ή έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Φορέας προσχολικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι το Νηπιαγωγείο, το οποίο ανήκει στις δομές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Με το ν. 3518/2006 η φοίτηση έγινε υποχρεωτική για τα νήπια πέντε (5) έως  έξι (6) ετών, ενώ στην αιτιολογική έκθεση του ιδίου νόμου προβλέπεται να γίνει υποχρεωτική σταδιακά η φοίτηση και για τα νήπια ηλικίας τεσσάρων (4) έως πέντε (5) ετών, διότι προασπίζεται το δικαίωμα όλων των παιδιών για φοίτηση στο νηπιαγωγείο και διασφαλίζεται η καθολικότητα της προσχολικής εκπαίδευσης που αποτελεί και ευρωπαϊκό στόχο.
Η σταδιακή ένταξη των δήμων, στα όρια των οποίων θα εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, θα υλοποιηθεί με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, μετά από εισήγηση  του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τη γνώμη των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.”

4. Κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ και ΔΕ
Στο Σχέδιο Νόμου για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής  Αττικής και άλλες Διατάξεις (Άρθρο 29) το εκπαιδευτικό  προσωπικό της ΠΕ και ΔΕ, μετά την ενοποίηση των υφιστάμενων κλάδων και ειδικοτήτων, υπάγεται συνολικά σε κλάδους και ειδικότητες ως εξής:
ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ03 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ
ΠΕ04 ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΕ04.01 ΦΥΣΙΚΟΙ
ΠΕ04.02 ΧΗΜΙΚΟΙ
ΠΕ04.03 ΦΥΣΙΟΓΝΩΣΤΕΣ
ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ
ΠΕ04.05 ΓΕΩΛΟΓΟΙ
ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ
ΠΕ06 ΑΓΓΛΙΚΗΣ
ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ
ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ
ΠΕ11 ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ33 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΜΙΘΕ)
ΠΕ34 ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕ40 ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ
ΠΕ61 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΠΕ71 ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΕ79 ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΠΕ79.02 ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΤΕΧΝ. ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
ΠΕ80 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΠΕ81 ΠΟΛ.ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ-ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ

ΠΕ82 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ

ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ

ΠΕ84 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ

ΠΕ85 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΕ86 ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΕ87 ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ - ΕΥΕΞΙΑΣ
ΠΕ87.01 ΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΠΕ87.02 ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΠΕ87.03 ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
ΠΕ87.04 ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΠΕ87.05 ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ
ΠΕ87.06 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΠΕ87.07 ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑΣ - ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕ87.08 ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
ΠΕ87.09 ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
ΠΕ87.10 ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
ΠΕ88 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΠΕ88.01 ΓΕΩΠΟΝΟΙ
ΠΕ88.02 ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ88.03 ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ88.04 ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΠΕ89 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΠΕ89.01 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΕ89.02 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΠΕ90 ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΠΕ91 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΠΕ92 ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ92.01  ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΕ92.02  ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΤΕ16 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΗ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ



Στο αιτιολογικό του Σχεδίου Νόμου αναφέρεται ότι την ίδρυση των νέων κλάδων υπαγορεύουν νέες εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και λόγοι  που ανάγονται στην καλύτερη διαχείριση των υπηρεσιακής φύσης θεμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Επιπλέον συγκεντρώνονται σε μία διάταξη οι κλάδοι και οι ειδικότητες στο σύνολο τους του εκπαιδευτικού προσωπικού της ΠΕ και ΔΕ, προκειμένου αφενός να διευκολύνεται η Διοίκηση κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της σε θέματα κυρίως του εκπαιδευτικού προσωπικού, αφετέρου να μην δημιουργούνται αμφιβολίες για τους κλάδους και τις ειδικότητες λόγω της διάσπαρτης νομοθεσίας.

                         
      
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Λιόντος Βασίλειος

Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου