Σάββατο, 11 Νοεμβρίου 2017

Όλοι οι οδηγοί και το υποστηρικτικό υλικό του ΙΕΠ για την περιγραφική αξιολόγηση (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό - Γυμνάσιο)

Πετρόπουλος: Λιγότερες από 100.000 οι εκκρεμείς συντάξεις μένουν να αποδοθούν

Παραμένουν υπο όρους οι γουρούνες στους δρόμους - Πισωγύρισμα για το όριο ταχύτητας των 150 χλμ.

Τι αλλάζει στις εξετάσεις για δίπλωμα

Χριστούγεννα σε χρώμα.. ασημί.. στο Παραλίμνιο Πάρκο!

20 Νοεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού- Καμπάνια 2017

Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ζητά καταχώριση και έλεγχο στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα myschool σχετικά με τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης

Ιωάννινα: Best of Stand up comedy με τον Λ. Φισφή

Οι 10 ιδανικότεροι προορισμοί για τις γιορτές των Χριστουγέννων -Οι πόλεις που φορούν τα καλά τους και μαγεύουν [εικόνες]

Προσοχή: Μην ξαναχρησιμοποιείτε τα πλαστικά μπουκάλια – Δείτε γιατί

«Μάστιγα» ο διαβήτης (και) στην Ελλάδα: Σωστή πρόληψη και συμβουλές που σώζουν

Καιρός: Θα… μουλιάσουμε! Έκτακτο δελτίο από την ΕΜΥ

Δίπλωμα οδήγησης: Ξεχάστε όσα ξέρατε! Αλλάζουν όλα στις εξετάσεις!

Μπροστά στο φάσμα κατασχέσεων 730.000 οφειλέτες του Δημοσίου - Οι 4 τρόποι «άμυνας»

Πώς προσμετράται για δημοσίους υπαλλήλους ο χρόνος στον ιδιωτικό τομέα

Προς νέα χαλάρωση των Capital Controls

ΓΙΑΝΝΕΝΑ-Σε πλήρη εφαρμογή από την Δευτέρα, η διαδικασία Ελεγχόμενης Πρόσβασης στο Νοσοκομείο Χατζηκώστα

Ανύπαρκτη η πλευρική διαγράμμιση στο μεγαλύτερο μήκος του δρόμου Ιωαννίνων - Άρτας

Δωρεάν δράσεις του Μύλου των Ξωτικών

Συναγερμός στον ΕΦΕΤ: Αποσύρει άρον άρον γνωστό τρόφιμο από τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Οι 33 τροφές που μειώνουν τον πόνο

Καιρός: Βροχές και σήμερα! Αναλυτική πρόγνωση

Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου 2017

Τι κάνουν οι Έλληνες με τα ληγμένα φάρμακα

Πηγές ΥΠΔΑ: Ουδείς λόγος ανησυχίας για τις άδειες ανατροφής τέκνου

ΑΑΔΕ: Τι ισχύει με τη φορολόγηση του στεγαστικού επιδόματος (εγκύκλιος)

Προσλήψεις 116 εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Α/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2017-2018

Πότε μπορούν να αλλάξουν πλέον σχολείο οι μαθητές - Όλες οι προϋποθέσεις

Όλες οι διακοπές και οι αργίες των σχολείων για φέτος

Εξωδικαστικός: Οι οφειλέτες με χρέη προς τα Ταμεία που κερδίζουν τη ρύθμιση των 120 δόσεων

Χάνουν το ΕΚΑΣ ακόμη 140.000 συνταξιούχοι

Ο νέος χάρτης των περιοχών Natura σε όλη την Ελλάδα

Τα 10 apps που δεν θες με τίποτα στο κινητό σου!

ΒΙΝΤΕΟ ΠΩΓΩΝΙ: Η εξερεύνηση ενός κρυφού σχολειού του 1551

ΠΣΑΕΠ_Νέοι ανανεωμένοι πίνακες Γενικής και Ειδικής Αγωγής δασκάλων και νηπιαγωγών

Τίτλους “αριστείας” στους άριστους μαθητές-Επαίνους σε όσους προσπαθούν και ειδικούς επαίνους στους “αλληλέγγυους”

Εγγραφές μαθητών στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018

Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου

Θεματική εβδομάδα: Τι θα ισχύσει φέτος στα Γυμνάσια

Το Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για τις αλλαγές στο Γυμνάσιο και Λύκειο

Τι εισηγήθηκε το ΚΥΣΠΕ στη συνεδρίαση της Τετάρτης 8/11/2017

Πρόγραμμα σίτισης των μαθητών Δημοτικών Σχολείων με τίτλο «Σχολικά Γεύματα»

Διοργάνωση Εκδηλώσεων-Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Πέμπτη, 9 Νοεμβρίου 2017

ΟΑΕΔ: 35.000 θέσεις εργασίας με δύο προγράμματα

Όλες οι διακοπές και οι αργίες των σχολείων για φέτος

Τέλος οι δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες για τους μαθητές

ΓΙΑΝΝΕΝΑ-Νέος τομογράφος pet scan,στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο

09-11-17 Αύξηση των μαθητών/-τριών στα Επαγγελματικά Λύκεια

Ε9: Τι να προσέξουν όσοι κάνουν αλλαγές χωρίς πρόστιμο

Δεν θα πιστέψεις με ποιό υλικό… απαλλάσσεσαι οριστικά από τη ΣΚΟΥΡΙΑ!

Άγιος Νεκτάριος: Δείτε γιατί καθιερώθηκε ως προστάτης των αδυνάτων

Το trailer του Μύλου των Ξωτικών

Μηνιγγίτιδα: Αυτά είναι τα συμπτώματα για μικρούς και μεγάλους

Βρέθηκε ακρίδα κολλημένη πάνω σε έργο του Βαν Γκογκ -Μετά από 128 χρόνια [εικόνα]

Πραγματοποιήθηκαν 360 προσλήψεις αναπληρωτών Α/θμιας. Δείτε τα ονόματα

ΜΕΤΣΟΒΟ-Ημερίδα με θέμα "Τα βουνά του κόσμου"

09-11-17 Eισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις το ακαδ. έτος 2018-2019

Προσεχώς αλλαγές στην μοριοδότηση των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ

2ο Ενημερωτικό Νοεμβρίου 2017 του αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων Λιόντου Βασιλείου



Λιόντος Βασίλειος
Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων με τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Δάσκαλος Αγγλικών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μετσόβου
Τηλέφωνο 6946260184
Ιωάννινα, 09.11.2017
2ο Ενημερωτικό Νοεμβρίου 2017
1. Διευκρινίσεις της Διεύθυνσης Π.Ε. Ιωαννίνων επί της εγκυκλίου μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. σχολικού έτους 2017-2018
 Σύμφωνα με ενημέρωση από το Διοικητικό Τμήμα της Διεύθυνσης Π.Ε. Ιωαννίνων αναφορικά με τις αιτήσεις μετάθεσης 2017-2018:
1.   Οι Διευθυντές/ντριες και Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων πρέπει να ενημερώσουν όλους τους εκπαιδευτικούς αρμοδιότητάς τους  (εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που έχουν προσωρινή τοποθέτηση στο σχολείο τους και συμπληρώνουν ωράριο αλλού, όσους βρίσκονται σε μακροχρόνια άδεια (αναρρωτική, ανατροφής, άνευ αποδοχών κ.α.) ενυπόγραφα και όχι απλά προωθώντας το μήνυμα ηλεκτρονικά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (mail) των εκπαιδευτικών, γιατί αυτό στο παρελθόν δημιούργησε σημαντικά προβλήματα.
2.  Τα προβλεπόμενα από την εγκύκλιο δικαιολογητικά θα ψηφιοποιούνται  από τους εκπαιδευτικούς και θα αποστέλλονται (σκαναρισμένα σε αρχείο pdf) εντός της προβλεπόμενης  προθεσμίας, μόνο με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην ΠΕ Ιωαννίνων και στη διεύθυνση  mitrwodipe@sch.gr. κάνοντας χρήση κατά προτίμηση από την ηλεκτρονική τους διεύθυνση που έχουν δηλώσει στην πλατφόρμα my school για λόγους επαλήθευσης.
3.  Η Διεύθυνση ΠΕ Ιωαννίνων θα παρέχει πληροφορίες στο τηλ. 2651020793 και 2651028609 (γραφείο 8 κα Ελένη Ζώνιου) χωρίς να παραλαμβάνει δικαιολογητικά. 
4.  Τα δικαιολογητικά (Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, γέννησης-εντοπιότητας, συνυπηρέτησης, σπουδών των παιδιών κ.λπ.) πρέπει να είναι πρόσφατα (από Σεπτέμβριο 2017 και μετά).  

2. Πρόσκληση ενδιαφέροντος μονίμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής για την εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σχ. έτους 2017-18
 Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. καλεί όπως υποβάλουν στη Διεύθυνση Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπ/σης στην οποία υπηρετούν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (με τα αντίστοιχα δικαιολογητικά) έως την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017, ώστε να διατεθούν στα κολυμβητήρια που θα υλοποιηθεί το αντικείμενο της κολύμβησης, τους Μόνιμους Εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής με τα κάτωθι κατά σειρά κριτήρια επιλογής:
1.Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με πρώτη ή δεύτερη ειδικότητα στην κολύμβηση,
2.Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με πρώτη ή δεύτερη ειδικότητα στην κολύμβηση,
3.με ειδικότητα στα αθλήματα του υγρού στίβου, υδατοσφαίριση, καταδύσεις, Καλλιτεχνική κολύμβηση (συγχρονισμένη) και τεχνική κολύμβηση,
4.που κατέχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στο άθλημα της κολύμβησης [σύμφωνα με τον Ν.2725/1999 (ΦΕΚ 121/τ. Α ́/17.06.1999) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει] από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και με αποδεδειγμένη προπονητική εμπειρία τουλάχιστον πέντε (5) ετών.
Όπως ήδη ανέφερα σε προηγούμενο ενημερωτικό μου, με το πέρας των παραπάνω θα κληθούν οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες εκπαιδευτικοί ΠΕ11 που επιθυμούν όπως προβούν σε αίτηση βελτίωσης-θεραπείας, αφού θα προκύψουν κενά στις σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Π.Ε. Ιωαννίνων για να  γίνει ο λεγόμενος κύκλος.  

3. «Ίδρυση Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ Ζ.Ε.Π.»
Για το σχολικό έτος 2017-18, ιδρύονται Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι Ζ.Ε.Π. στις παρακάτω σχολικές μονάδες Π.Ε. της Διεύθυνσης Π.Ε. Ιωαννίνων στις οποίες και θα ακολουθήσουν (πλην του Δημοτικού Σχολείου Περάματος για το οποίο έχει ήδη προσληφθεί αναπληρωτής) οι προσλήψεις αναπληρωτών που απαιτούνται. Οι σχολικές μονάδες είναι οι εξής: 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, 5ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, 9ο Πειραματικό Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελεούσας, 21ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, 3ο Δημοτικό Σχολείο Μαρμάρων, Δημοτικό Σχολείο Περάματος.
 
4. Τοποθέτηση Διευθυντριών 4/θέσιων Νηπιαγωγείων Π.Ε. Ν. Ιωαννίνων
Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται για τις τοποθετήσεις Διευθυντριών των 4/θεσίων Νηπιαγωγείων Π.Ε. Ν. Ιωαννίνων, υπογράφηκε από την περιφερειακή Διευθύντρια και ανακοινώθηκε επίσημα η τοποθέτηση των νέων Διευθυντριών. Πιο συγκεκριμένα: Δάκα Σταυρούλα στο 3ο Ν/Γ Ιωαννίνων, Λάμπρου Λαμπρινή στο 11ο Ν/Γ Ιωαννίνων, Νάπα Αγαθή στο 5ο Ν/Γ Ιωαννίνων. Η θητεία λήγει στις 31-7-2020. Εύχομαι καλή, δημιουργική και άκρως συναδελφική θητεία.

5. Διακοπή άδειας ανατροφής τέκνου στην περίπτωση μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας ή επαπειλούμενης κύησης.
Σε περίπτωση που υπάλληλος ασθενήσει ενόσω βρίσκεται σε εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνου, υποχρεούται να ενημερώσει άμεσα την υπηρεσία του και να αιτηθεί αναρρωτικής άδειας. Επισημαίνεται ότι η εν λόγω διακοπή της άδειας ανατροφής επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση, στην περίπτωση που ο γονέας επιβάλλεται να λάβει μακροχρόνια αναρρωτική άδεια και πληροί τις προϋποθέσεις που θέτουν οι διατάξεις του άρθρου 56 του ν. 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας). Δεν επιτρέπεται η διακοπή της άδειας ανατροφής για τη λήψη βραχυχρόνιας αναρρωτικής άδειας. Η έγκριση και η χορήγηση αναρρωτικής άδειας διακόπτει την άδεια ανατροφής τέκνου. Μετά την εξάντληση της αναρρωτικής άδειας ο/η υπάλληλος λαμβάνει αμέσως την διακοπείσα άδεια ανατροφής και συγκεκριμένα το διάστημα που υπολείπεται έως τη συμπλήρωση αυτής. Επίσης η εννεάμηνη άδεια ανατροφής διακόπτεται και στην περίπτωση επαπειλούμενης κύησης εφόσον η υπάλληλος πληροί τις προϋποθέσεις λήψης κανονικής άδειας κυοφορίας της παρ. 3 του άρθρου 52 του ν. 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας). Στην περίπτωση αυτή, το υπολειπόμενο διάστημα της άδειας ανατροφής για το πρώτο τέκνο θα ληφθεί όταν ο/η υπάλληλος έχει ολοκληρώσει την άδεια ανατροφής για το νέο τέκνο και εφόσον το πρώτο τέκνο δεν έχει συμπληρώσει το 4ο έτος της ηλικίας του.
Η δυνατότητα διακοπής της άδειας ανατροφής εξακολουθεί να ισχύει προκειμένου ο υπάλληλος να παρακολουθήσει το σεμινάριο της υποχρεωτικής εισαγωγικής εκπαίδευσης (Εγκύκλιος αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.51/ 590 /οικ. 14346/29.5.2017). Οι ανωτέρω διευκρινήσεις ισχύουν και για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ.

6. Δράσεις και εκδηλώσεις στα σχολεία για την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας (http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/E%CE%9A%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F_%CE%A5%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F_%CE%93%CE%99%CE%91_%CE%A4%CE%97%CE%9D_%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A0%CE%97%CE%A1%CE%99%CE%91_2017-18.pdf) με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, έχει αναρτηθεί κατάλογος σε μορφή pdf που περιλαμβάνει μια ποικιλία εκπαιδευτικού υλικού (απλοποιημένα κείμενα συμβάσεων, προτεινόμενα παιδικά βιβλία και ταινίες, ντοκιμαντέρ και ομιλίες), το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί δημιουργικά στην εκπαιδευτική πράξη. Το προτεινόμενο υλικό θα επικαιροποιείται κατά τακτά χρονικά διαστήματα με βάση νεότερες εκδόσεις.

7. Βιωματικό σεμινάριο φωνητικής
Την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017 θα πραγματοποιηθεί στο 27ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων στις 5:00μμ βιωματικό σεμινάριο με θέμα την σωστή τοποθέτηση της φωνής κατά την εκπαιδευτική διαδικασία για την υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Διοργανώνεται από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων και θεωρώ πως είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους μας.   

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Λιόντος Βασίλειος

Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Έρχονται τρία προγράμματα επιδότησης για εγκατάσταση φυσικού αερίου

Τα Κεφτεδάκια της γιαγιάς

Οι Ευρωπαίοι Δάσκαλοι συμπαρίστανται στη ΔΟΕ για δίχρονη δημόσια προσχολική Αγωγή

ΗΠΕΙΡΟΣ- Ανοιχτή πληγή παραμένει για τον δασικό πλούτο της περιοχής, η παράνομη υλοτομία

Το δωμάτιο που κοιμήθηκε ο Άγιος Νεκτάριος και το πρώτο θαύμα!

Νέο έγγραφο για τα σχολικά γεύματα στα σχολεία

Με sms ή και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο η ενημέρωση γονέων για απουσίες μαθητών στη Β/θμια, σύμφωνα με το σχέδιο της Υπουργικής απόφασης

Σε ποια μαθήματα μπορούν να πάρουν απαλλαγή από φέτος οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου

Τι θα ισχύσει από φέτος για τις αποβολές και άλλα παιδαγωγικά μέτρα των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου

Τι αλλάζει από φέτος για τις απουσίες των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων

Πονόλαιμος: Πότε κάνουν καλό τα κρύα και πότε τα ζεστά ροφήματα

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Βιογραφία
Γεννήθηκε στις 1 Οκτωβρίου του 1846 μ.Χ. στη Σηλυβρία της Θράκης από τον Δήμο και τη Βασιλική Κεφάλα και ήταν το πέμπτο από τα έξι παιδιά τους. Το κοσμικό του όνομα ήταν Αναστάσιος.

Μικρός, 14 ετών, πήγε στην Κωνσταντινούπολη, όπου εργάστηκε ως υπάλληλος και κατόπιν ως παιδονόμος στο σχολείο του Μετοχίου του Παναγίου Τάφου. Κατόπιν πήγε στη Χίο, όπου, από το 1866 μ.Χ. μέχρι το 1876 μ.Χ. χρημάτισε δημοδιδάσκαλος στο χωριό Λίθειο.

Το 1876 μ.Χ. εκάρη μοναχός στη Νέα Μονή Χίου με το όνομα Λάζαρος και στις 15 Ιανουαρίου 1877 μ.Χ. χειροτονήθηκε διάκονος, ονομασθείς Νεκτάριος, από τον Μητροπολίτη Χίου Γρηγόριο (1860 - 1877 μ.Χ.), και ανέλαβε τη Γραμματεία της Μητροπόλεως.

Το 1881 μ.Χ. ήλθε στην Αθήνα, όπου με έξοδα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Σωφρονίου Δ' (1870 - 1899 μ.Χ.), σπούδασε Θεολογία και πήρε το πτυχίο του το 1885 μ.Χ. Έπειτα, ο ίδιος προαναφερόμενος Πατριάρχης, τον χειροτόνησε το 1886 μ.Χ. πρεσβύτερο και του έδωσε τα καθήκοντα του γραμματέα και Ιεροκήρυκα του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Διετέλεσε επίσης πατριαρχικός επίτροπος στο Κάιρο.

Στις 15 Ιανουαρίου 1889 μ.Χ., χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Πενταπόλεως. Η δράση του ως Μητροπολίτου ήταν καταπληκτική και ένεκα αυτού ήταν βασικός υποψήφιος του πατριαρχικού θρόνου Αλεξανδρείας. Λόγω όμως φθονερών εισηγήσεων (αισχρών συκοφαντιών), προς τον Πατριάρχη Σωφρόνιο, ο ταπεινόφρων Νεκτάριος, για να μη λυπήσει τον γέροντα Πατριάρχη, επέστρεψε στην Ελλάδα (1889 μ.Χ.).

Διετέλεσε Ιεροκήρυκας (Ευβοίας) (1891 - 1893 μ.Χ.), Φθιώτιδος και Φωκίδας (1893 - 1894 μ.Χ.) και διευθυντής της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής στην Αθήνα (1894 - 1904 μ.Χ.).

Μετά τον θάνατο του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Σωφρονίου (1899 μ.Χ.), ο Νεκτάριος εκλήθη να τον διαδεχθεί, αλλά ο Άγιος αρνήθηκε.

Στα κηρύγματα του, πλήθος λαού μαζευόταν, για να «ρουφήξει» το νέκταρ των Ιερών λόγων του.

Το 1904 μ.Χ. ίδρυσε γυναικεία Μονή στην Αίγινα, της οποίας ανέλαβε προσωπικά τη διοίκηση, αφού εγκαταβίωσε εκεί το 1908 μ.Χ., μετά την παραίτηση του από τη Ριζάρειο Σχολή.

Έγραψε αρκετά συγγράμματα, κυρίως βοηθητικά του θείου κηρύγματος. Η ταπεινοφροσύνη του και η φιλανθρωπία του υπήρξαν παροιμιώδεις.

Πέθανε το απόγευμα της 8ης Νοεμβρίου 1920 μ.Χ. Τόση δε ήταν η αγιότητά του, ώστε επετέλεσε πολλά θαύματα, πριν αλλά και μετά τον θάνατο του. Ενταφιάστηκε στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος στην Αίγινα.

Η ανακομιδή των Ιερών λειψάνων του έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1953 μ.Χ. και στις 20 Απριλίου του 1961 μ.Χ. με Πράξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, διακηρύχτηκε Άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος α’. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Σηλυβρίας τὸν γόνον καὶ Αἰγίνης τὸν ἔφορον, τὸν ἐσχάτοις χρόνοις φανέντα ἀρετῆς φίλον γνήσιον, Νεκτάριον τιμήσωμεν πιστοί, ὡς ἔνθεον θεράποντα Χριστοῦ, ἀναβλύζει γὰρ ἰάσεις παντοδαπὰς τοῖς εὐλαβῶς κραυγάζουσι. Δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ, δόξα τῷ σὲ θαυματώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι διὰ σοῦ πᾶσιν ἰάματα.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὁσίως ἐβίωσας, ὡς Ἱεράρχης σοφός, δοξάσας τὸν Κύριον, δι' ἐναρέτου ζωῆς, Νεκτάριε Ὅσιε. Ὅθεν του Παρακλήτου, δοξασθεὶς τῇ δυνάμει, δαίμονας ἀπελαύνεις, καὶ νοσοῦντας ἰᾶσαι, τους πιστῶς προσιόντας, τοῖς θείοις λειψάνοις σου.

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ’. Τῇ Ὑπερμάχῳ.
Ὀρθοδοξίας τὸν ἀστέρα τὸν νεόφωτον, καὶ Ἐκκλησίας τὸ νεόδμητον προτείχισμα Ἀνυμνήσωμεν καρδίας ἐν εὐφροσύνῃ. Δοξασθεὶς γὰρ ἐνεργείᾳ τῇ τοῦ Πνεύματος. Ἰαμάτων ἀναβλύζει χάριν ἄφθονον τοῖς κραυγάζουσι· χαίροις Πάτερ Νεκτάριε.

Κάθισμα
Ἦχος α’. Τὸν ταφον σου Σωτὴρ.
Ὡς ἥλιος λαμπρός, ἐν ἐσχάτοις τοῖς χρόνοις, ἀνέτειλας ἡμῖν, τῇ ὁσίᾳ ζωῇ σου, Νεκτάριε Ὅσιε, καὶ πρὸς δόξαν καὶ αἴνεσιν, πάντας ἤγειρας, Χριστοῦ τοῦ πάντων Δεσπότου, τοῦ σὲ δείξαντος, δεδοξασμένον σε Πάτερ, θαυμάτων δυνάμεσι.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος γ’. Τὴν ὡραιότητα.
Τὴν καθαρότητα, τῆς πολιτείας σου, καὶ τὴν εὐθύτητα, Πάτερ τῶν τρόπων σου, ὡς προσφορὰν πνευματικήν, δεξάμενος ὁ Δεσπότης, ἰαμάτων κρήνην σε, ἐν Αἰγίνῃ ἀνέδειξε, τοῖς πιστῶς προστρέχουσι, τοῖς ἁγίοις λειψάνοις σου, τοῖς νέμουσιν ὀσμὴν οὐρανίαν, πᾶσι καὶ θείαν εὐωδίαν.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ’. Τὴν Σοφίαν καὶ Λόγον.
Ὀρθοδόξων δογμάτων ἑρμηνευτής, διδαχῶν θεοφθόγγων ὑφηγητής, δεικνύμενος Ὅσιε, Ἱεράρχης ὡς ἔνθεος, τῶν εὐσεβῶν ῥυθμίζεις, ἐνθέως τὸ φρόνημα, πρὸς θεϊκὴν ἀγάπην, καὶ τρίβον σωτήριον. Ὅθεν ἐν Αἰγίνῃ, θεοφρόνως ἐγείρεις, Μονὴν σεπτὴν Ὅσιε, εἰς ψυχῶν περιποίησιν, Θεοφόρε Νεκτάριε· ἐν ᾗ Μοναζουσῶν ἡ πληθύς, τὰ σεπτά σου προσκυνοῦσα λείψανα, εὐλαβῶς ἑορτάζει, τὴν ἁγίαν μνήμην σου.

Ἕτερον Κάθισμα
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Ἀρετῆς διανύσας τὸν δρόμον Ὅσιε, θεοπρεπῶς μετετέθης πρὸς τὴν ἀγήρω ζωήν, καὶ ἁγίων κοινωνὸς ὤφθης Νεκτάριε, μεθ' ὧν πρέσβευε ἀεί, τῷ Παντάνακτι Χριστῷ, δοθῆναι πταισμάτων λύσιν, καὶ ψυχικὴν σωτηρίαν, τοῖς ἑορτάζουσι τὴν μνήμην σου.

Ὁ Οἶκος
Ἄνθρωπος οὐρανόφρων, ἀνεδείχθης ἐν κόσμῳ, Νεκτάριε Χριστοῦ Ἱεράρχα· ζωὴν γὰρ ὁσίαν διελθών, ἀκέραιος ὅσιος καὶ θεόληπτος, ἐν πᾶσιν ἐχρημάτισας· ἐντεῦθεν παρ' ἡμῶν ἀκούεις.

Χαῖρε δι' οὗ οἱ πιστοὶ ὑψοῦνται,
χαῖρε δι' οὗ ἐχθροὶ θαμβοῦνται.
Χαῖρε τῶν Ὁσίων Πατέρων ἐφάμιλλος,
χαῖρε Ὀρθοδόξων ὁ θεῖος διδάσκαλος.
Χαῖρε οἶκος ἁγιώτατος ἐνεργείας θεϊκῆς,
χαῖρε βίβλος θεοτύπωτος πολιτείας τῆς καινῆς.
Χαῖρε ὅτι ἀρτίως ἡμιλλήθης Ἁγίοις,
χαῖρε ὅτι ἐμφρόνως ἐχωρίσθης τῆς ὕλης.
Χαῖρε λαμπρὸν τῆς Πίστεως τρόπαιον,
χαῖρε σεπτὸν τῆς χάριτος ὄργανον.
Χαῖρε δι' οὗ Ἐκκλησία χορεύει,
χαῖρε δι' οὗ νῆσος Αἴγινα χαίρει.
Χαίροις Πάτερ Νεκτάριε.

Οπτικοακουστικό Υλικό

media
Ακούστε το απολυτίκιο!
media
Εγκώμια Αγίου Νεκταρίου 09/11/2007
media
Θαύμα Αγίου Νεκταρίου
media
Φωτογραφικό οδοιπορικό στο
προσκύνημα του Αγίου Νεκταρίου
Καμαρίζας Λαύριο Αττικής
media
Ακούστε το απολυτίκιο!
media
Ακούστε το απολυτίκιο!

Αγιογραφίες / Φωτογραφίες

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Εικόνα από το Aγιογραφείο της Μονής Βατοπαιδίου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Εικόνα από το Aγιογραφείο της Μονής Βατοπαιδίου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Αγγελική Τσέλιου© (diaxeirosaggelikistseliou. blogspot.com)
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Αγγελική Τσέλιου© (diaxeirosaggelikistseliou. blogspot.com)

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Ησυχαστήριο «Παναγία των Βρυούλων»
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Ησυχαστήριο «Παναγία των Βρυούλων»

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Julia Hayes© (www.ikonographics.net)
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Julia Hayes© (www.ikonographics.net)

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Ι. Ν. Οσίων Παρθενίου και Ευμενίου των εν Κουδουμά, δια χειρός Παναγιώτη Μόσχου (2006 μ.Χ.)
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Ι. Ν. Οσίων Παρθενίου και Ευμενίου των εν Κουδουμά, δια χειρός Παναγιώτη Μόσχου (2006 μ.Χ.)

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Κύμη, 1893 μ.Χ.
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Κύμη, 1893 μ.Χ.

Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Ωμοφόριον (εις Γραφείον Πρωτοσυγκέλου Α.Α.)
Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως Αιγύπτου - Ωμοφόριον (εις Γραφείον Πρωτοσυγκέλου Α.Α.)

Σχετικές συνδέσεις

Πριν τα Χριστούγεννα η καταβολή των συντάξεων Ιανουαρίου

Eφάπαξ στο Δημόσιο -Πώς γίνεται η καταβολή

Κοινωνικό Μέρισμα: «Κλειδώνουν» οι αποφάσεις -Ποιοι τελικά θα πάρουν χρήματα

Ξεμπλοκάρουν συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων –Ποιοι πάνε ταμείο

Γιορτές με δέντρο... τον πύργο του Τatlin!

Βήμα Bήμα Oδηγός Ηλεκτρονικής Αίτησης Μετάθεσης Εκπαιδευτικών 2017-2018

Γιατί δεν έχει βενζινάδικα η Ιόνια Οδός

Νέο ΠΔ:Καταργούνται οι δικαιολογημένες απουσίες στο Λύκειο Ηλεκτρονικό φακέλωμα των απουσιών και sms στους γονείς

Κροατία – Ελλάδα: Ποια κανάλια θα μεταδώσουν το παιχνίδι της «γαλανόλευκης»

Τετάρτη, 8 Νοεμβρίου 2017

Το Στέκι των Πληροφορικών

Στην νότια Εύβοια το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο της Ελλάδας - 300 εκατ. το κόστος

Ποια συμπτώματα των ποδιών μαρτυρούν προβλήματα υγείας

Τα τραγούδια που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην Eurovision

Προσοχή όταν αγοράζετε κονσέρβες – Τι να προσέχετε στην ετικέτα

06-11-2017 Κατάρτιση πίνακα υποψηφιοτήτων και πίνακα μοριοδοτούμενων κριτηρίων των υποψήφιων για την επιλογή Διευθυντή Π.Ε. Πρέβεζας

03-11-2017 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - 09 Νοεμβρίου 2017 Εκδήλωση με θέμα: «Αθλητισμός και νέοι. Αξίες διαχρονικές και σχέσεις ζωής»

Διακοπή άδειας ανατροφής τέκνου στην περίπτωση μακροχρόνιας αναρρωτικής άδειας ή επαπειλούμενης κύησης.

Θέμα υγείας των μαθητών στα σχολικά γεύματα θέτει η ΔΟΕ

Η νομοθεσία για τις άδειες των εκπαιδευτικών

Ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ ζητά από τους Διευθυντές Σχολείων να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο για τα σχολικά βιβλία

ΔΟΕ ''Σχετικά με την νέα υπουργική απόφαση για την υλοποίηση του προγράμματος σίτισης «σχολικά γεύματα»''

Θέμα: Σχετικά με την νέα υπουργική απόφαση για την υλοποίηση του προγράμματος σίτισης «σχολικά γεύματα»

                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επανέρχεται στο ζήτημα της σίτισης των μαθητών μέσω  της υλοποίησης του προγράμματος «σχολικά γεύματα» , έπειτα από την τελευταία ανακοίνωσή του στις 9 Οκτωβρίου 2017, με την οποία είχε εκθέσει τα πολύ σοβαρά ζητήματα που δημιουργεί ο ανορθόδοξος τρόπος με τον οποίο το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί το πρόγραμμα.
            Είναι αναμφισβήτητο ότι σε εποχές βαθιάς οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που ζούμε, έχει πολύ μεγάλη σημασία η ουσιαστική αντιμετώπιση των φαινομένων  υποσιτισμού μαθητών, ως αποτέλεσμα των ασκούμενων πολιτικών των περικοπών και της λιτότητας της σημερινής, αλλά και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων.
          Όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. και οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα, είναι εκείνοι που σε όλα αυτά τα χρόνια της εφαρμογής των μνημονίων που η οικονομική κρίση εξαθλιώνει την κοινωνία και πρώτα τα πιο ευαίσθητα μέλη της, τα παιδιά, έχουν αναδείξει το ζωτικής σημασίας θέμα του υποσιτισμού των μαθητών, έχουν διατυπώσει συγκεκριμένες διεκδικήσεις για τη σίτιση και την κοινωνική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους και έχουν αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες για την, κατά το δυνατό, αντιμετώπιση του φαινομένου.
                Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι μετά τις προηγηθείσες Υ.Α. και εγκυκλίους είχαμε εκφράσει έντονο προβληματισμό, είχαμε προχωρήσει σε σημαντικές παρατηρήσεις και είχαμε διατυπώσει προτάσεις, η Υπουργική Απόφαση 3870/3-11-2017 αγνοεί όλα τα παραπάνω και συνεχίζει να υιοθετεί μια «λογική» πλήρως ξεκομμένη από την πραγματικότητα και την λειτουργία των σχολικών μονάδων.
                Στην ανακοίνωσή μας σχετικά με την εγκύκλιο της 6-10-2017 (Φ.14/ΦΜ/167447/Δ1) είχαμε τονίσει ότι:
·                    Στα σχολεία δεν υπάρχουν ούτε ειδικοί χώροι σίτισης ούτε ο κατάλληλος εξοπλισμός.
·                    Δεν υπάρχουν τραπεζοκόμοι και (την ώρα που προβλέπεται ως ώρα σίτισης) καθαρίστριες, αφού οι περισσότερες καθαρίστριες είναι εργολάβοι καθαρισμού που εργάζονται  μετά τις 16.00 καθημερινά.
·                    Τα σχολεία αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα στη στοιχειώδη λειτουργία τους εξαιτίας της υποχρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών.
·                    Το πρόγραμμα αφορά το σύνολο των μαθητών-τριων. Επομένως,  θα πρέπει στις 13.15 ή ακόμη και 13.20 οι μαθητές-τριες να σιτίζονται στις αίθουσες όπου γίνονται μαθήματα μέχρι και τις 13.15. Είναι φανερό ότι ο χρόνος που μεσολαβεί δεν είναι ικανός ούτε οι αίθουσες και τα θρανία να πλυθούν και να απολυμανθούν. Ιδιαίτερα σε μια εποχή έξαρσης των ιώσεων τίθεται σοβαρός κίνδυνος για την υγεία των μαθητών-τριων μας.

            Καταλήγοντας είχαμε διατυπώσει την άποψη ότι το Πρόγραμμα μπορεί να λειτουργήσει με την διανομή των γευμάτων στους μαθητές-τριες ώστε να τα παίρνουν στο σπίτι τους εφόσον αυτά φτάνουν στις σχολικές μονάδες συσκευασμένα.
             Η Υπουργική Απόφαση 3870/3-11-2017, δημιουργεί ακόμη σοβαρότερα προβλήματα. Το έργο που ανατίθεται στις Επιτροπές Παραλαβής οι οποίες συστήνονται δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το έργο που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το να δημιουργούνται εξαιρετικής σημασίας ζητήματα που σχετίζονται με τις συνθήκες υγιεινής και την υγεία των μαθητών.
             Προφανώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αγνοεί ακόμα και τα στοιχειώδη:
·                    Οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν ούτε τις γνώσεις ούτε την πιστοποίηση που απαιτείται έτσι ώστε να ενεργούν  σύμφωνα με το σκοπό σύστασης της Επιτροπής, να προβαίνουν, δηλαδή, σε «ποσοτικό και ποιοτικό έλεγχο των σχολικών γευμάτων.» καθώς και με τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 6 της Υπουργικής Απόφασης, δηλαδή ότι: «Η Επιτροπή Παραλαβής κάθε σχολικής μονάδας παραλαμβάνει καθημερινά τα σχολικά γεύματα, φροντίζοντας για τον ποσοτικό (αριθμό πακέτων) και ποιοτικό έλεγχό τους… ελέγχει τις συνθήκες μεταφοράς των προς παράδοση τροφίμων, τη συνολική ποσότητα των παραδοθέντων γευμάτων, καθώς και το είδος του γεύματος. Επιπλέον, σε τυχαία και αντιπροσωπευτικά δείγματα σε ποσοστό  1% (στην πλησιέστερη ακέραια μονάδα) των γευμάτων, 1% από τις σαλάτες και 1% από τα ψωμάκια, ελέγχει τη συμμόρφωση ως προς τη σύνθεση των γευμάτων».
·                    Τίποτε από τα παραπάνω δεν υπάγεται στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών.
·                    Ο χρόνος υλοποίησης όλων των παραπάνω πολύ απλά δεν υπάρχει αφού, σε περίπτωση που το Υπουργείο Παιδείας δεν το γνωρίζει, οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν στις τάξεις και οι διευθυντές είναι επιφορτισμένοι με το τεράστιο όγκο εργασίας που το ίδιο το Υπουργείο τους αναθέτει.
             Επιπρόσθετα, με τα όσα ορίζονται στην Υ.Α. για την Επιτροπή Παραλαβής, γίνεται αδύνατο να εφαρμοστεί ως λύση αυτό που ως Δ.Ο.Ε. έχουμε προτείνει, το να παίρνουν οι μαθητές το φαγητό σπίτι τους κατά την αποχώρησή τους από το σχολείο ώστε να γευματίσουν στο σπίτι τους (που με βάση τις συνθήκες είναι η μόνη πρόσφορη λύση παρά το γεγονός ότι σε πολυπληθείς σχολικές μονάδες θα έχει δυσχέρειες).
                 Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακαλέσει τόσο την Υπουργική Απόφαση 3870 της 3-11-2017 όσο και την εγκύκλιο της 6ης/10/2017 και:
·                    Να περιλάβει στις επιλογές και δηλώσεις των γονέων και την εκδοχή οι μαθητές-τριες να παίρνουν το φαγητό σπίτι τους κατά την αποχώρησή τους από το σχολείο ώστε να γευματίσουν στο σπίτι τους.
·                    Να φροντίσει για την ουσιαστική οικονομική ενίσχυση των σχολείων για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών τους.
·                      Να προχωρήσει στη θεσμική συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος, για ολόκληρη την επικράτεια, διασφαλίζοντας τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Μέχρι να γίνει αυτό:
·                      Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις (συντάσσοντας σχετικό πρακτικό συλλόγου διδασκόντων) όπου θα αρνούνται να συγκροτήσουν τις Επιτροπές Παραλαβής, αφού τα όσα καλούνται να αναλάβουν ως έργο δεν ανήκουν στα καθήκοντα των εκπαιδευτικών.
·                       Η παράδοση των γευμάτων θα είναι στην ευθύνη του αναδόχου, στον οποίο το Υπουργείο ανέθεσε το έργο και εξυπακούεται ότι έχει φροντίσει ώστε να διαθέτει  την απαραίτητη τεχνογνωσία και τις αναγκαίες πιστοποιήσεις.
                 Καλούμε  τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης των γονέων, με βάση το παραπάνω πλαίσιο.
                Η κυβέρνηση θα πρέπει  να επανεξετάσει συνολικά το ζήτημα από την άποψη της ανάληψης της ευθύνης για την ποιότητα και καταλληλότητα των γευμάτων από πραγματικά αρμόδιους και όχι από τους εκπαιδευτικούς. Είναι, επίσης, πιο επίκαιρο από ποτέ το αίτημα για διαμόρφωση χώρων εστίασης σε όλα τα σχολεία, της πρόσληψης τραπεζοκόμων και της ενίσχυσης των σχολείων με περισσότερο προσωπικό καθαριότητας. Η καταστρατήγηση δικαιωμάτων και η διατάραξη της σχολικής ζωής δεν είναι δείκτης άσκησης πολιτικής κοινωνικής ευαισθησίας. Τέλος τονίζουμε, για μια ακόμη φορά, πως το ζήτημα του υποσιτισμού των μαθητών δε λύνεται με αποσπασματικά και κακοσχεδιασμένα μέτρα αλλά με την άρση των πολιτικών της εξαθλίωσης των εργαζομένων που έχουν επιβάλει οι μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται στη χώρα μας.