Σάββατο, 2 Σεπτεμβρίου 2017

Οδηγίες για τις προϋποθέσεις για τον χωρισμό τμήματος & διαδικασία έγκρισης

Υπουργείο: Κατά προτεραιότητα από Δευτέρα 4/9 οι προσλήψεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Γραπτή απάντηση του Υπ. Παιδείας για τη μισθολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών

Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων προϊσταμένων νηπιαγωγείων και προϊσταμένων δημοτικών σχολείων

Αναδρομική μείωση στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων μέσω νέας εισφοράς

Η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό παιδικής παχυσαρκίας

Χαλάει ο καιρός την Κυριακή – Συνδυασμός ζέστης και βροχών

Έρχεται η «ώρα της κρίσης» για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα

Νέα δεδομένα για το στεγαστικό φοιτητικό επίδομα των 1.000 ευρώ για το 2017 - 2018

Πανελλήνιες 2018: Τα 4 επιστημονικά πεδία και οι συντελεστές βαρύτητας

«Ξεμπλοκάρει» η αξιολόγηση στο Δημόσιο με νομοθετική ρύθμιση

Αυτές είναι οι αμοιβές που θα λάβουν οι καθαρίστριες των σχολείων για φέτος

Τα επιδόματα που θα δίνει ο νέος ΟΓΑ το 2018 - Η γ΄δόση για το επίδομα τέκνων

Παρασκευή, 1 Σεπτεμβρίου 2017

Τροποποιήσεις τοποθέτησης εκπαιδευτικών αρμοδιότητας Π.Ε. Ιωαννίνων των κλάδων ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας και ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας

Διοργάνωση παιδαγωγικών συναντήσεων μηνός Σεπτεμβρίου των σχολικών συμβούλων όλων των εκπαιδευτικών περιφερειών της Π.Ε. Ιωαννίνων με τους Διευθυντές/ντριες, Προϊστάμενους/νες και Εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων

«Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης σε Ιερές Μητροπόλεις για το σχολικό έτος 2017-2018

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών Β'βάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης σε φορείς του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για το ακαδ. έτος 2017-2018

Ανακοίνωση για τις εγγραφές στα Δημόσια Ι.Ε.Κ.

Ευχές για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Αγαπητές συναδέλφισσες,
Θέλω μέσα από την καρδιά μου να ευχηθώ σε όλες και όλους σας καλή σχολική χρόνια με υγεία, δύναμη, δημιουργική διάθεση, θετική ενέργεια και πρωτίστως φιλότιμο που ούτως ή άλλως πάντοτε μας χαρακτήριζε και μας χαρακτηρίζει ως εκπαιδευτικούς και ως ψυχοπαιδαγωγούς.  
Β.Κ.Λιόντος
Αιρετός στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων.

Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις έγγραφες στα ΕΠΑΛ

Οι νέοι κανόνες σε εστίαση, υπηρεσίες και αγορά τροφίμων - Τι αλλάζει

Πώς μπορούν να δουν τα γραπτά τους οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών

Πώς κατανέμονται οι προσφυγικές ροές στα νησιά (πίνακας)

Τριετής και η θητεία των προϊσταμένων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται

Καιρός: Σεπτέμβρης σαν… καλοκαίρι! Πάνω από 30 η θερμοκρασία

Διαδικασία υποβολής των αιτήσεων και επιλογής των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και προϊσταμένων Δημοτικών Σχολείων

Έντεκα «μυστικά» για να μην τελειώνει η μπαταρία του κινητού

Υπουργείο: Ενημέρωση για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Πέμπτη, 31 Αυγούστου 2017

Τοποθετήσεις λειτουργικά υπεράριθμων εκπ/κών κλάδων ΠΕ70 Δασκάλων (Γενικής & Ειδικής Αγωγής) και ΠΕ60 Νηπιαγωγών-Αποσπάσεις εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων σε ΣΜΕΑΕ εντός ΠΥΣΠΕ

31-08-17 Συμπληρωματικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και από ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.

31-08-17 Εκδόθηκαν οι εγκύκλιοι για τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών

Άμεσες ενέργειες των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 1 – 09 - 2017

Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων

Τροποποιήσεις τοποθέτησης και Προσωρινές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ19-20 αρμοδιότητας Π.Ε. Ιωαννίνων

Ενημερωτικό για τοποθετήσεις λειτουργικά υπεράριθμων, ανάληψη υπηρεσίας, επιμορφωτική συνάντηση ΠΕ06 και κρίσεις υποδιευθυντών του Λιόντου Βασιλείου, αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Το ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων θα συνεδριάσει σήμερα 31-08-2017 με κύριο θέμα την εξέταση των δηλώσεων προτίμησης και την τοποθέτηση των συναδέλφων και των συναδέλφισσών μας Δασκάλων ΠΕ70 και Νηπιαγωγών ΠΕ60 που κρίθηκαν λειτουργικά υπεράριθμοι-ες. Εύχομαι την καλύτερη δυνατή τοποθέτηση για όλους.
Στη σελίδα της Διεύθυνσης Π.Ε. Ιωαννίνων έχει επίσης αναρτηθεί ανακοίνωση (http://dipe.ioa.sch.gr/index.php/dieythynsi/deltia-typou-diefthynsis/1108-analipsi-ypiresias-ekpaideftikon-armodiotitas-p-e-ioanninon-gia-to-sxoliko-etos-2017-2018) σχετικά με το που θα αναλάβουν αύριο 1-9-2017 υπηρεσία οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες.
Την Τετάρτη 6-9-2017 από 10:00 – 12:00 θα πραγματοποιηθεί επιμορφωτική συνάντηση στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων των συναδέλων Αγγλικής Γλώσσας ΠΕ06 με τη σχολική σύμβουλο.
Από αύριο 1-9-2017 μέχρι και την Δευτέρα 4-9-2017 δύνανται να θέσουν υποψηφιότητα για υποδιευθυντές όσοι συνάδελφοι πληρούν τις προ'υ'ποθέσεις. Η διαδικασία επιλογής θα γίνει από την 5η μέχρι και την 11η Σεπτεμβρίου 2017.

Τετάρτη, 30 Αυγούστου 2017

Olympic Air: 500.000 εισιτήρια εσωτερικού από 19 ευρω

ΟΓΑ: Τα αποτελέσματα παροχής δωρεάν βιβλίων σε δικαιούχους της Αγροτικής Εστίας

Αρνιακός: Ο Σεπτέμβριος έρχεται με καλοκαιρινές προδιαγραφές

Το ΦΕΚ( 30/8/2017) για την οργάνωση και λειτουργία των ΔΥΕΠ. Κριτήρια και διαδικασία στελέχωσής τους

ΟΓΑ Δικαιούχοι δωρεάν βιβλίων: Τα 175.000 ονόματα

Ανάληψη υπηρεσίας εκπαιδευτικών αρμοδιότητας Π.Ε. Ιωαννίνων, για το σχολικό έτος 2017-2018

Έγκριση πραγματοποίησης Επιμορφωτικών Συναντήσεων εκπαιδευτικών ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης των περιφερειακών ενοτήτων Θεσπρωτίας και Ιωαννίνων

Προγραμματισμός ενεργειών με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2017-18

Οι Πίνακες κατάταξης αναπληρωτών Α/θμιας Εκπ/σης

Το πρόγραμμα και τα εξεταστικά κέντρα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έτους 2017

Πρωτάκια και πρώτη μέρα στο Δημοτικό Σχολείο. Συμβουλές προς τους γονείς

Aποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) για το σχολικό έτος 2017-2018

Τρίτη, 29 Αυγούστου 2017

Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Υποδιευθυντών όλων των τύπων Σχ. Μονάδων Αθμιας & Ββάθμιας Εκπαίδευσης, Εργαστηριακών Κέντρων και Υπεύθυνων Τομέων Ε.Κ

Ανακοίνωση του Υπουργείου με διευκρινίσεις για το σχέδιο αναβάθμισης του Λυκείου

Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ( Ονόματα)

Γνωστοποίηση διατάξεων για τις συνδικαλιστικές άδειες των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα

Τα 8 βιβλία της σειράς Computer Masti για το μάθημα της Πληροφορικής

Ερωτήματα σχετικά με τις δηλώσεις προτιμήσεων στο ΟΠΣΥΔ

Εκδόθηκε η εγκύκλιος για την επιλογή Υποδιευθυντών. Μέχρι 4 Σεπτεμβρίου η υποβολή υποψηφιοτήτων

3 βιβλία με παιδαγωγικά παιχνίδια και δραστηριότητες για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση( Ονόματα)

Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2018 για τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου

Πότε θα διεξαχθεί η διαδικασία επιλογής υποψηφίων Υποδιευθυντών. Δήλωση προτίμησης

Καιρός – Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης! Χαλαζοπτώσεις και «βουτιά» της θερμοκρασίας έως 8 βαθμούς

Παρατηρήσεις με αφορμή τη συμπλήρωση δήλωσης τοποθέτησης λόγω λειτουργικής υπεραριθμίας του Λιόντου Βασιλείου, αιρετού στο ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων

Ολοκληρώθηκε χθες Δευτέρα 28-08-2017 ο χαρακτηρισμός ονομαστικά των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών Δασκάλων ΠΕ70 και Νηπιαγωγών ΠΕ60 (Ειδικής και Γενικής Αγωγής) από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο (ΠΥΣΠΕ) για το διδακτικό έτος 2017-2018.
Τα ονόματα των συναδέλφων μας, οι σχετικές ανακοινώσεις και τα λειτουργικά κενά είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Π.Ε. Ιωαννίνων στον παρακάτω σύνδεσμο http://dipe.ioa.sch.gr/index.php/pyspe/anakoinoseis-pyspe/1103-xaraktirismos-onomastika-leitourgika-yperarithmon-ekpaideftikon-kladon-pe70-daskalon-genikis-eidikis-agogis-kai-pe60-nipiagogon-genikis-eidikis-agogis-gia-to-didaktiko-etos-2017-2018
Στη δήλωση τοποθέτησης υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία κουτάκια:
1. Επιθυμώ να τοποθετηθώ κατά προτεραιότητα σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκα λειτουργικά υπεράριθμος/η, ή σε όμορη αυτής, στην περίπτωση που δεν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα.
2. Επιθυμώ να τοποθετηθώ συγκρινόμενος/η με όλους τους υπόλοιπους λειτουργικά υπεράριθμους εκπαιδευτικούς.
3. Επιθυμώ, σε περίπτωση που προκύψει κενό στη σχολική μονάδα που κρίθηκα λειτουργικά υπεράριθμος/η, να επιστρέψω σε αυτή.
Τα κουτάκια 1 και 2 δύνανται να επιλεγούν με το 3. Είναι αυτονόητο ότι όποιος επιλέξει το κουτάκι 1 δεν μπορεί να επιλέξει παράλληλα και το 2.
Όποιος επιλέξει το κουτάκι 1 δηλαδή την κατά προτεραιότητα τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες της ίδιας ομάδας με τη σχολική μονάδα που κρίθηκε λειτουργικά υπεράριθμος, εύλογα δηλώνει πρώτα κατά σειρά σχολικές μονάδες της ίδιας ομάδας και έπειτα της όμορης. Στην περίπτωση αυτή οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές  θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων.
Όποιος επιλέξει το δεύτερο κουτάκι συγκρίνεται στη συνέχεια, αφού έχουν τοποθετηθεί όσοι έχουν δηλώσει την προτεραιότητα στην ίδια ή σε όμορη ομάδα σχολείων, με όλους τους υπόλοιπους λειτουργικά υπεράριθμους εκπαιδευτικούς.

          ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
1. Οι συνάδελφοι καλούνται να υποβάλουν δήλωση προσωρινής τοποθέτησης από σήμερα Τρίτη 29-08-2017 μέχρι και την Τετάρτη 30-08-2017 και ώρα 12:00.
2. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η προσεκτική συμπλήρωση της δήλωσης. Μια πρόχειρη συμπλήρωση δήλωσης ενέχει πολλούς κινδύνους (να βρεθείτε δηλαδή σε σχολείο απομακρυσμένο ή που δεν επιθυμείτε). Ιδιαίτερα προσεκτικοί λοιπόν πρέπει να είστε στο ποιο κουτάκι θα επιλέξετε που είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων (μορίων, κενών σχολικών μονάδων κτλ.) για να μην βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
3.  Οι λειτουργικά υπεράριθμοι θα λάβετε τα μόρια του σχολείου στο οποίο έχετε κριθεί υπεράριθμοι. Είναι αυτονόητο ότι αν τοποθετηθείτε σε σχολείο με περισσότερα μόρια, ότι θα λάβετε τα περισσότερα. Οι ευρισκόμενοι στη διάθεση θα λάβετε τα μόρια του σχολείου στο οποίο θα τοποθετηθείτε.
            4. Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.

Το ΦΕΚ για την επιλογή Υποδιευθυντών Σχολείων

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ:Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι φοιτητές

Υπουργός: Νέες δομές που αντικαθιστούν τους Σχολικούς Συμβούλους

Δείτε το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τις αλλαγές στο Λύκειο

gsis.gr: Εκτύπωση του ΕΝΦΙΑ 2017 και οδηγίες για την πληρωμή

Διπλές πανελλαδικές Ιανουάριο και Ιούνιο - Οι αλλαγές στο νέο λύκειο

Προσοχή στο «καπέλο» στις τιμές σχολικών ειδών πριν το κουδούνι

Σε «τεντωμένο σχοινί» η απονομή των συντάξεων

Έτοιμοι να αποχωριστούν τις πλαστικές σακούλες οι Έλληνες καταναλωτές

Δευτέρα, 28 Αυγούστου 2017

Χαρακτηρισμός ονομαστικά λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών κλάδων ΠΕ70 Δασκάλων (Γενικής & Ειδικής Αγωγής) και ΠΕ60 Νηπιαγωγών (Γενικής & Ειδικής Αγωγής) για το διδακτικό έτος 2017-2018

Πράξη 35/24-8-2017 του ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων. Τοποθετήσεις εκπ/κών κλάδων ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας & ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής στη Διάθεση του ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων και λειτουργικά υπεράριθμων

Στο taxisnet τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ 2017

Πανελλήνιες: Στα σκαριά το νέο σύστημα εξετάσεων! Όλες οι αλλαγές

Καιρός: Υποχωρούν οι βοριάδες, ανεβαίνει η θερμοκρασία – Βροχές από αύριο

Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΛΗΡΩΣΗΣ ΕΠΠΑΙΚ - ΠΕΣΥΠ 2017-2018

Στις 24/08/2017 πραγματοποιήθηκε η κλήρωση στην έδρα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημιου, για τον καθορισμό των επιτυχόντων και των επιλαχόντων στα προγράμματα ΕΠΠΑΙΚ και ΠΕΣΥΠ της ΑΣΠΑΙΤΕ ακαδημαϊκού έτους 2017-2018.
http://www.aspete.gr/allextrafiles/EPPAIK2017FINAL.pdf
http://www.aspete.gr/allextrafiles/PESYP2017FINAL.pdf

Βάσεις 2017: Σπουδές σε άλλη πόλη – Οι φθηνές και οι ακριβές πόλεις

"ΚΡΙΣΗ και τοποθέτηση ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ εκπαιδευτικών"

1. Υπεραριθμίες εκπαιδευτικών είναι δυνατόν να προκύψουν: α) Σε σχολικές μονάδες της Α/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση, ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟ, διαίρεση ή συγχώνευση αυτών ή άλλη αιτία.
Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται.
2. Τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις που διενεργούνται σύμφωνα με τη διαδικασία των άρθρων 9, 11, 12 και 13 του διατάγματος αυτού συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων λαμβάνοντας υπόψη και τις κενές θέσεις που προέκυψαν από τη διαδικασία των παραπάνω μεταθέσεων κατά σχολική μονάδα.
3. Αν κατά τη σύνταξη των παραπάνω πινάκων, διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με την παρακάτω διαδικασία:
α) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
β) Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα εξής: ι) Από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ. ιι) Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης, σύμφωνα με το άρθρο 16 αυτού του Π.Δ.
4. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι, σύμφωνα με τα παραπάνω, καλούνται από το αρμόδιο περιφερειακό συμβούλιο να υποβάλουν δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, στις οποίες υφίστανται οργανικά κενά, εντός δέκα ημερών.
5. Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης γίνεται ως εξής:
α) Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου γραφείου ή της ίδιας διεύθυνσης όπου δεν λειτουργεί γραφείο.
γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων της παραγράφου αυτής μπορούν εφόσον το επιθυμούν να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.
6.(Αφορά την Β/θμια)
7. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985. Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία. Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.
8. Ο χρόνος υπηρεσίας στην προηγούμενή τους θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μετατίθενται, διατίθενται ή αποσπώνται λόγω υπεραριθμίας υπολογίζεται για τη συμπλήρωση της υπηρεσίας που απαιτείται από το άρθρο 8 αυτού του Π.Δ. Οι διατάξεις που προβλέπουν συνυπολογισμό του χρόνου απόσπασης στην οργανική θέση εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή.

Λειτουργικά κενά Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης

ΔΟΕ: Παράνομη η κατανομή τάξεων την 1η Σεπτέμβρη αν δεν τοποθετηθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή σε άλλο σχολείο.

Τα αντικείμενα του μαθήματος της Πληροφορικής στα Δημοτικά σε έναν χάρτη

Κυριακή, 27 Αυγούστου 2017

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Φανούριος φῶς πᾶσι πιστοῖς παρέχει,
Κἂν εἰς σκότος ἔκειτο τῆς γαίας μέγα.



Φανούριος φῶς πᾶσι πιστοῖς παρέχει,
Κἂν εἰς σκότος δ᾿ ἔκειτο τῆς γαίας μέγα.
Εἰκάδι ἑβδομάτῃ Φανουρίου σηκὸς γῆθεν φάνθη.
Βιογραφία
Ο Άγιος Φανούριος είναι από τους πιο αγαπητούς άγιους σε όλο τον ελληνικό λαό, που κάθε χρόνο τιμά και πανηγυρίζει την μνήμη του στις 27 Αυγούστου.

Αυτός ο τόσο αγαπητός άγιος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χωρίς αμφιβολία ως δώρο Θεού, διότι ήταν και παράμενε άγνωστος για πολλούς αιώνες. Έγινε γνωστός από την τυχαία εύρεση της εικόνας του τον 14ο αιώνα μ.Χ. στη Ρόδο, όταν έσκαβαν παλιά σπίτια στο νότιο μέρος του παλιού τείχους. Εκεί βρέθηκε αρχαίος ναός με πολλές κατεστραμμένες εικόνες και μεταξύ αυτών και η καλά διατηρημένη εικόνα επί της οποίας ο τότε μητροπολίτης Ρόδου Νείλος ο Β' ο Διασπωρινός (1355 - 1369 μ.Χ.) διάβασε το όνομα του Αγίου «ὁ ἅγιος Φανῶ».

Στην εικόνα, ο Άγιος παριστανόταν σαν νεαρός στρατιώτης, κρατώντας στο δεξιό του χέρι σταυρό, πάνω στον όποιο υπήρχε λαμπάδα αναμμένη, γύρω δε από την εικόνα τα 12 μαρτύρια του. Σε αυτά ο Μάρτυς παρουσιαζόταν: να στέκεται ανάμεσα σε στρατιώτες και να δικάζεται από τον ηγεμόνα· να πλήττεται απ’ αυτούς με πέτρες στο στόμα και την κεφαλή· να μαστιγώνεται πάλι απ’ αυτούς απλωμένος κατά γης· να κάθεται γυμνός και να ξέεται το σώμα του με σιδερένια νύχια· να είναι κλεισμένος στη φυλακή· να βασανίζεται μπροστά στο βήμα του ηγεμόνα· να καίεται στα μέλη του σώματος του με αναμμένες λαμπάδες· να είναι δεμένος σε μάγγανο και να βασανίζεται· να βρίσκεται ανάμεσα σε θηρία αβλαβής· να είναι ξαπλωμένος κατά γης και να πιέζεται το σώμα από ένα μεγάλο λίθο· να είναι μέσα σε ειδωλολατρικό ναό βαστάζοντας στις παλάμες του αναμμένα κάρβουνα και ο διάβολος να δραπετεύει στον αέρα με θρήνους· να στέκεται μέσα σε ένα καμίνι φωτιάς έχοντας υψωμένα τα χέρια σε σχήμα δεήσεως.

Τον αρχαίο ναό που βρέθηκε η εικόνα, ανοικοδόμησε, ύστερα από πολλές προσπάθειες, ο Νείλος και τον αφιέρωσε στο όνομα του Αγίου Φανουρίου, που όπως φαίνεται συνέταξε και την Ακολουθία του.

Ένα από τα πολλά θαύματα του Αγίου Φανουρίου είναι το εξιστορούμενο στη συνέχεια. Τα χρόνια εκείνα εξουσίαζαν την Κρήτη οι Ενετοί, οι οποίοι δεν επέτρεπαν την παρουσία Ορθοδόξου Αρχιερέως στη μεγαλόνησο. Τέσσερεις άνδρες για να λάβουν τη χειροτονία ταξίδευσαν από την Κρήτη στην Κορώνη της Πελοποννήσου και κατά την επιστροφή αιχμαλωτίστηκαν από τους Αγαρηνούς, οι οποίοι φόνευσαν τον ένα και τους άλλους τρεις μετέφεραν στα Παλάτια (Μίλητο).

Όταν ο πνευματικός τους πατήρ, ονόματι Ιωνάς, πληροφορήθηκε το γεγονός, ταξίδεψε μέχρι τη Ρόδο και εκεί διαπραγματεύθηκε την απελευθέρωσή τους με τον άρχοντα Γεώργιο Πετρανή, ο οποίος είχε εμπορικές σχέσεις με τους τούρκους των Παλατίων. Λόγω όμως πολεμικών αναταραχών στην περιοχή η προσπάθεια να αφεθούν ελεύθεροι έγινε δυσχερέστερη. Ο Ιωνάς, κατά την εκκλησιαστική συνήθεια, επισκέφθηκε τον μακάριο Νείλο και εκείνος του έκανε λόγο για τον Άγιο Φανούριο και τα θαύματά του, προτρέποντάς τον να επικαλεστεί την αντίληψη και βοήθειά του για το πρόβλημα που τον απασχολούσε. Πράγματι ο πνευματικός έπραξε όπως τον προέτρεψε ο Μητροπολίτης και μετά μερικές μέρες έφθασε μήνυμα από τα Παλάτια ότι οι εξελίξεις ήταν θετικές. Οι αιχμάλωτοι Ιερείς με θαυμαστό τρόπο αφέθηκαν ελεύθεροι και ο πνευματικός τους πατήρ Ιωνάς από ευγνωμοσύνη προς τον Μεγαλομάρτυρα, επιστρέφοντας, μετέφερε στην Κρήτη αντίγραφο της Εικόνας του και τελούσε έκτοτε πανηγυρικά τη μνήμη του.

Η αγάπη και η τιμή με την οποία περιβάλλεται ο Άγιος Φανούριος έγινε αφορμή να δημιουργηθούν διάφορες ωραίες και ευλαβείς παραδόσεις στο λαό μας, ανάμεσα στις οποίες είναι και το εορταστικό έθιμο της «Πίττας του Αγίου Φανουρίου», ή της «Φανουρόπιττας» που γίνεται την παραμονή της εορτής του. Η πίτα αυτή είναι συνήθως μικρή και στρογγυλή σαν μικρός άρτος, μοιράζεται στους πιστούς και γίνεται άλλοτε για να φανερώσει κάποιο χαμένο αντικείμενο ή κάποια χαμένη υπόθεση ή ακόμα να φανερώσει την υγεία σε κάποιον ασθενή.Υπάρχει επίσης και παράδοση ότι με τη πίτα αυτή γίνεται μνεία της μητέρας του, αλλά άγνωστο για ποιο λόγο.

Σημείωση: Η αναφορά στο Νέο Λειμωνάριο ότι η εικόνα του Αγίου βρέθηκε το 1500 μ.Χ., είναι μάλλον λανθασμένη, διότι ο επίσκοπος Ρόδου Νείλος έζησε τον 14ο αιώνα μ.Χ.

Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος δ΄. Ταχὺ προκατάλαβε.
Οὐράνιον ἐφύμνιον, ἐν γῇ τελεῖται λαμπρῶς, ἐπίγειον πανήγυριν νῦν ἑορτάζει φαιδρῶς, ἀγγέλων πολίτευμα· ἄνωθεν ὑμνῳδίαις εὐφημοῦσι τοὺς ἄθλους, κάτωθεν Ἐκκλησίᾳ τὴν οὐράνιον δόξαν· ἣν εὗρες πόνοις καὶ ἄθλοις τοῖς σοῖς Φανούριε ἔνδοξε.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α΄. Τῆς ἐρήμου πολίτης.
Φερωνύμως ἐκλάμψας, ἐκ τῆς Ῥόδου Φανούριε, ὡς φωστὴρ ἀεὶ καταυγάζεις, Ἐκκλησίας τὸ πλήρωμα· τὴν γνῶσιν φανεροῖς γὰρ τῶν κρυπτῶν, νοσήματα διώκεις χαλεπά, καὶ παρίστασαι ταχύτατος βοηθός, τῶν πίστει ἀναβοώντων· Δόξα τῷ σὲ δοξάσαντι Χριστῷ, δόξα τῷ σὲ φανερώσαντι, δόξα τῷ ἐνεργοῦντι διὰ σοῦ, μέγιστα θαύματα.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. α΄. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Τὸν τῆς Ῥόδου προστάτην, καὶ μέγαν πρόμαχον, τὸν παραδόξως γνωσθέντα, τῇ Ἐκκλησίᾳ Χριστοῦ, τῶν Μαρτύρων τὸ λαμπρόν, κλέος Φανούριον, ἀνευφημήσωμεν πιστοί, ὅτι χάριν ἐκ Θεοῦ, δεξάμενος ἰαμάτων, φερωνύμως ὡς φῶς ἐκλάμπει, ἄδυτον πᾶσι τοῖς τιμῶσι αὐτόν.

Ἕτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ΄. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὡς ἄστρον ἀνέτειλας, τῇ Ἐκκλησίᾳ Χριστοῦ, καὶ πάντας κατηύγασας, φανερωθεὶς θαυμαστῶς, Φανούριε ἔνδοξε· ὅθεν τοῖς εὐφημοῦσι, τὴν σὴν ἄθλησιν Μάρτυς, νέμεις τῶν σῶν θαυμάτων, τὴν σωτήριον χάριν, πρεσβεύων τῷ Κυρίῳ, ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν.

Κοντάκιον
Ἦχος γ΄. Ἡ Παρθένος σήμερον.
῾Ιερεῖς διέσωσας, αἰχμαλωσίας ἀθέου, καὶ δεσμὰ συνέθλασας, δυνάμει θείᾳ θεόφρον· ᾔσχυνας, τυράννων θράση γενναιοφρόνως· εὔφρανας, Ἀγγέλων τάξεις Μεγαλομάρτυς· διὰ τοῦτό σε τιμῶμεν, θεῖε ὁπλῖτα, Φανούριε ἔνδοξε.

Κάθισμα
Ἦχος πλ. α΄. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Μαρτυρίου τελέσας καλῶς τὸ στάδιον, καὶ Χριστὸν μεγαλύνας οἰκείοις μέλεσιν, οὐρανίων δωρεῶν λαμπρῶς τετύχηκας, καὶ παρέχεις τοῖς πιστοῖς, ὡς μεσίτης πρὸς Θεόν, βοήθειαν καθ' ἑκάστην, Φανούριε ἀθλοφόρε, τοῖς καταφεύγουσι τῇ σκέπῃ σου.

Ὁ Οἶκος
Ἤθλησας Μάρτυς ἀνδρικῶς, ἐν ἔτεσιν ἀδήλοις, καὶ ὑπερεῖδες νουνεχῶς, νεότητος τὸ ἄνθος, ὑπὲρ ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ, πλείστας βασάνους ὑποστάς, καὶ θάνατον γενναίως· ἀλλ' οἷς οἶδε κρίμασι Θεός, λήθης βυθοῖς, τὰ τῆς ἀθλήσεως τῆς σῆς, ἐκρύπτοντο τρόπαια· ἐν δὲ τῆ, Ῥόδῳ τῇ περιφήμῳ νήσῳ, ὁ ὑπὸ γῆν κεχωσμένος φανερωθεὶς ναός σου, ἐν ᾧ ἡ πάντιμος ὡς θησαυρὸς εἰκών σου, ἡ σὴ λαμπρὰ ἐγνώρισται ἄθλησις, καὶ πᾶσα ἡ Ἐκκλησία γνῶσιν ἔσχε τῶν ἀθλητικῶν σου ἀγώνων, καὶ τῆς πρὸς Χριστὸν λαμπρᾶς σου παῤῥησίας· ὅτι πᾶσιν ἐφαπλοῖς, τὴν θαυμαστήν σου προστασίαν, καὶ πολυειδῶν ἐξαίρεις κινδύνων καὶ θλίψεων, καὶ αἰχμαλώτους λυτροῦσαι, θεῖε ὁπλῖτα Φανούριε ἔνδοξε.

Μεγαλυνάριον
Χαίροις ὁ ἐν Ῥόδῳ φανερωθείς, καὶ ἐξανατείλας, ὥσπερ ἥλιος ἐξ αὐτῆς, πᾶσαν καταυγάζων, Χριστοῦ τὴν Ἐκκλησίαν, θαυμάτων σου τῷ πλήθει, Μάρτυς Φανούριε.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Χαίροις ὦ Φανούριε ἀθλητά, ὁ πᾶσι παρέχων, τὰ αἰτήματα συμπαθῶς· χαίροις εὐσεβούντων, ὁ μέγας ἀντιλήπτωρ, καὶ πάσης Ἐκκλησίας, θεῖον ἀγλάισμα.

Οπτικοακουστικό Υλικό

media
Ακούστε το απολυτίκιο!
media
ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΑΓΙΟΥ ΦΑΝΟΥΡΙΟΥ
Διάφορα Αρχεία

Ακολουθία Αγίου ΦανουρίουΠροεόρτιος Ακολουθία Αγίου ΦανουρίουΑκολουθία Αγίου Φανουρίου (Ποιηθείσα υπό Κυρίλλου Μητροπολίτου Ρόδου)Μεθέορτος Ακολουθία Αγίου Φανουρίου
Κανών Παρακλητικός εις τον Άγιο ΦανούριονΧαιρετισμοί Αγίου ΦανουρίουΚανόνες Οκτώηχοι εις τον Άγιον Μεγαλομάρτυρα Φανούριον

Αγιογραφίες / Φωτογραφίες

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Χειρ Αγγέλου (Άγγελος Ακοτάντος) 15ος αιώνας μ.Χ.
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Χειρ Αγγέλου (Άγγελος Ακοτάντος) 15ος αιώνας μ.Χ.

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Γεωργία Δαμικούκα© (www.tempera.gr)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Γεωργία Δαμικούκα© (www.tempera.gr)

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Πηνελόπη Σχιζοδήμου© (www.poppe.gr)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Πηνελόπη Σχιζοδήμου© (www.poppe.gr)

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Σταύρος Τωνας© (ctonas-agiografies.blogspot.com)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Σταύρος Τωνας© (ctonas-agiografies.blogspot.com)

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Σοφία Βλάχου© (taergamou.blogspot.com)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Σοφία Βλάχου© (taergamou.blogspot.com)

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Αγγελική Τσέλιου© (www.atseliou.gr)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Αγγελική Τσέλιου© (www.atseliou.gr)

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Κωνσταντίνος Τσιρακίδης© (diaxeiroskt.blogspot.com)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Κωνσταντίνος Τσιρακίδης© (diaxeiroskt.blogspot.com)

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Λυδία Γουριώτη© (lydiagourioti-iconography.blogspot.com)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Λυδία Γουριώτη© (lydiagourioti-iconography.blogspot.com)

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας

Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Αγγελική Τσέλιου© (diaxeirosaggelikistseliou. blogspot.com)
Άγιος Φανούριος ο Νεοφανής, ο Μεγαλομάρτυρας - Αγγελική Τσέλιου© (diaxeirosaggelikistseliou. blogspot.com)

Σχετικές συνδέσεις

Παραπομπές

Μηχανογραφικό 2017: Έως 4/9 στο exams-severeillness.it.minedu.gov.gr για το 5%

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί: Άνοιξε η εφαρμογή για το ερωτηματολόγιο

ΟΠΣΥΔ αναπληρωτές: Άνοιξε το opsyd.sch.gr για τις δηλώσεις περιοχών - Οδηγίες

Πότε πληρώνονται οι συντάξεις Σεπτεμβρίου από ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ και Δημόσιο

Η «ακτινογραφία» του ελληνικού τουρισμού

Συμβουλές προς φοιτητές και γονείς στην αναζήτηση στέγης

ΕΝΦΙΑ: Την Πέμπτη τα «ραβασάκια» -Πότε πληρώνονται οι πέντε δόσεις

Κινητικότητα: Πώς θα αξιολογηθούν οι υποψήφιοι προς μετάταξη

«Κούρεμα» σε καταναλωτικά δάνεια και κάρτες από τις τράπεζες – Τι προτείνουν για τα στεγαστικά