Σάββατο, 4 Ιουνίου 2016

Ι.Θ. Κακριδής: «Γιατί διδάσκουμε Αρχαία Ελληνικά στα παιδιά»

Ιόνια Οδός: 196 χιλιόμετρα που αλλάζουν τον οδικό χάρτη!

Τα σχολικά βιβλία Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου για το σχολικό έτος 2016-2017

Βελτιώστε τη συμπεριφορά του παιδιού σας χρησιμοποιώντας θετική διατύπωση

Καθώς μεγαλώνει το παιδί, αρχίζει να κάνει τις δικές του επιλογές, οπότε ο γονιός συχνά χρησιμοποιεί φράσεις όπως: «Σταμάτα», «Όχι», «Μην το κάνεις αυτό». Πως θα είναι άραγε τα πράγματα αν αντί να λέτε στο παιδί σας τι δεν πρέπει να κάνει, επιλέγετε λέξεις που του λένε τι μπορεί να κάνει, δηλαδή χρησιμοποιείτε θετική διατύπωση;
Αυτή η μικρή αλλαγή στη γλώσσα που χρησιμοποιείτε, μπορεί πραγματικά να έχει πολύ θετική επίδραση στην ατμόσφαιρα της συζήτησης. Όταν εστιάζετε στη χρήση θετικής διατύπωσης καθώς μιλάτε στο παιδί σας, πιθανότατα θα διαπιστώσετε ότι μειώνονται τα ξεσπάσματά του, οι γκρίνιες και γενικά οι προκλητικές συμπεριφορές.
Ας δούμε γιατί συμβαίνει αυτό. Τα μικρά παιδιά δεν μπορούν να κατανοήσουν πως όταν τους λένε να μην κάνουν κάτι π.χ. «μην τρέχεις», στην πραγματικότητα πρέπει να κάνουν το αντίθετο, δηλ. να περπατάνε κανονικά. Ο εγκέφαλος δεν μπορεί να κατανοήσει τις αρνήσεις και πρέπει να αντιστρέψει τις καταφάσεις για να το κάνει!
Έτσι, αν πεις στο παιδί, «Μη σκαρφαλώνεις στον πάγκο», μπορεί να μπερδευτεί. Αντίθετα, η φράση «Σε παρακαλώ βάλε τα πόδια σου στο πάτωμα», λέει στο παιδί ακριβώς ποια είναι η προσδοκία του γονιού και πως μπορεί να αλλάξει αυτό που κάνει.
Η θετική διατύπωση βοηθάει επίσης το παιδί να κάνει μια κατάλληλη επιλογή από μόνο του, πράγμα που μπορεί να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του.
Όταν δίνετε συγκεκριμένες οδηγίες, λέγοντας στο παιδί ακριβώς τι μπορεί να κάνει και πότε, είναι πολύ πιο εύκολο για εκείνο να συνεργαστεί και να υπακούσει.
Οι θετικές σχέσεις με τους γονείς, τους δασκάλους και άλλους φροντιστές, αποτελούν τη βάση για να είναι το παιδί χαρούμενο, για να χτίσει την αυτοεκτίμησή του και την ικανότητα να κατανοεί και να προβλέπει μελλοντικές επιλογές θετικής συμπεριφοράς.
Ο τρόπος με τον οποίο μιλάτε στο παιδί έχει σημαντική επίδραση στη συμπεριφορά του. Το να κάνετε θετικές αλλαγές στον τρόπο που επικοινωνείτε μαζί του, μπορεί να είναι δύσκολο αλλά με λίγη εξάσκηση θα δείτε μεγάλη διαφορά στη σχέση σας με το παιδί. Το παιδί θα νιώσει μεγαλύτερη ενθάρρυνση, θετικότητα και ανεξαρτησία και σαν αποτέλεσμα, θα έχετε συνολικά καλύτερη συνεργασία.
PanagiotaKipraiou_Kids_icon3
Παραδείγματα θετικής διατύπωσης
PanagiotaKipraiou_Kids_icon2 Περιορίστε τις αρνητικές φράσεις όπως: «μη», «δεν», «όχι» κοκ. Αντί να λέτε στο παιδί τι να μην κάνει, πείτε του τι μπορεί (τι επιτρέπεται) να κάνει.
Ας δούμε μερικά παραδείγματα:
PanagiotaKipraiou_Kids_icon1
PanagiotaKipraiou_Kids_icon2 Προσφέρετε επιλογές Όταν δίνετε στο παιδί επιλογές για το τι μπορεί να κάνει, να φορέσει, που μπορεί να πάει κλπ., νιώθει ότι έχει κάποιο έλεγχο στη συμπεριφορά του. Έτσι, είναι πιθανότερο να επιλέξει μια από τις εναλλακτικές που του δώσατε. Αυτή η στρατηγική είναι καλή και για το γονιό γιατί εγκρίνει τις επιλογές αυτές.
Η παροχή επιλογών, είναι μια ένδειξη σεβασμού στο παιδί ως άτομο και ενθαρρύνει την ανεξαρτησία του.
Παράδειγμα: «Είναι ώρα να τακτοποιήσουμε το σπίτι. Τι θα τακτοποιήσεις εσύ, τα πιάτα ή τις κούκλες;»
PanagiotaKipraiou_Kids_icon2 Πείτε του το πότε Όταν το παιδί ζητάει να κάνει κάτι, αντί να του πείτε όχι, δώστε αναγνώριση στην επιθυμία του και πείτε του πότε υπάρχει δυνατότητα να το κάνει. Αυτή η απάντηση ακούγεται περισσότερο ως «ναι» στο παιδί.
Παράδειγμα: Το παιδί σας ζητάει να πάτε στο πάρκο αλλά εσείς έχετε να τελειώσετε κάποια δουλειά. Μπορείτε να του πείτε: «Το πάρκο είναι πολύ ωραία ιδέα! Χρειάζεται να τελειώσω αυτή τη δουλειά τώρα. Θέλεις να πάμε σήμερα μετά τον ύπνο σου ή αύριο το πρωί μετά το πρωινό;»
PanagiotaKipraiou_Kids_icon2 Χρησιμοποιήστε την τακτική «Πρώτα … μετά …» Ένας άλλος θετικός τρόπος για να πείτε στο παιδί πότε μπορεί να κάνει κάτι που θέλει, είναι να του διευκρινίσετε ότι πρώτα θα κάνει κάτι που του ζητάτε και μετά θα κάνει αυτό που θέλει.
Παράδειγμα: Το παιδί θέλει να δει τηλεόραση αλλά εσείς θέλετε να μαζέψει πρώτα τα παιχνίδια του. Μπορείτε να του πείτε: «Πρώτα μάζεψε τα παιχνίδια σου και μετά μπορείς να δεις τηλεόραση.»
PanagiotaKipraiou_Kids_icon2 Δώστε στο παιδί χρόνο να σκεφτεί Κάποιες φορές μπορεί να εκνευρίζεστε όταν το παιδί δεν ανταποκρίνεται άμεσα σ’ αυτά που του ζητάτε και μπαίνετε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσετε εντολές και να υψώσετε τη φωνή σας. Όταν συμβαίνει αυτό, θυμηθείτε ότι το παιδί τώρα μαθαίνει τη γλώσσα και πώς να τη χρησιμοποιεί. Χρειάζεται χρόνο για να σκεφτεί αυτό που του είπατε και πως θα ανταποκριθεί. Μπορεί να του πάρει περισσότερο χρόνο απ’ αυτόν που χρειάζεστε εσείς για να επεξεργαστείτε την πληροφορία. Αν εξασκηθείτε στο να παραμένετε ήρεμοι και επαναλαμβάνετε με υπομονή την πρόταση, θα βλέπετε λιγότερες προκλητικές συμπεριφορές από το παιδί και θα απολαμβάνετε περισσότερο ποιοτικό χρόνο μαζί του.
PanagiotaKipraiou_Kids_icon2 Βοηθήστε το παιδί να θυμηθεί Τα παιδιά αφαιρούνται εύκολα. Κάποιες φορές μπορεί να χρειαστεί να θυμίσετε στο παιδί αυτό που του ζητήσατε να κάνει, προκειμένου να το κάνει. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φράσεις τύπου «Θυμάμαι ότι …»
Παράδειγμα: Ας υποθέσουμε ότι έχετε ζητήσει απ’ το παιδί να φορέσει τα παπούτσια του ώστε να μπορέσει να βγει έξω και εκείνο έρχεται σε σας χωρίς να τα έχει φορέσει και προσπαθεί να βγει έξω. Μπορείτε να του πείτε: «Θυμάμαι ότι χρειάζεται να βάλεις πρώτα τα παπούτσια σου πριν βγεις έξω.» Όταν λέτε την πληροφορία ως ένα απλό γεγονός παρά ως εντολή, του δίνετε τα στοιχεία που χρειάζεται για να κάνει τη σωστή επιλογή μόνος του, χωρίς να τον κατηγορείτε ή να τον κάνετε να νιώθει ότι απέτυχε.
PanagiotaKipraiou_Kids_icon2 Ως δάσκαλοι, χρησιμοποιήστε Θετική διατύπωση στο σχολείο Αν είστε δάσκαλος, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε θετική διατύπωση στο σχολείο για να βοηθήσετε τα παιδιά να αποκτήσουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και ανεξαρτησία.
PanagiotaKipraiou_Kids_icon4
Όταν λέτε στα παιδιά τι μπορούν να κάνουν, μαθαίνουν να διαχειρίζονται μόνα τους τον εαυτό τους, τις ρουτίνες μέσα στην τάξη και τις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους.
Παράδειγμα: Αν ένα παιδί πετάει άμμο στο προαύλιο, μπορείτε να του δείξετε ότι αντί γι’ αυτό, μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα φτυάρι για να βάλει την άμμο μέσα σ’ έναν κουβά. Π.χ. «Αν θέλεις να παίξεις με την άμμο, μπορείς να γεμίσεις αυτό τον κουβά. Θέλεις το γαλάζιο κουβά ή τον κόκκινο;» Μ’ αυτό τον τρόπο, ο δάσκαλος αφενός δίνει αξία στο ενδιαφέρον του παιδιού και αφετέρου το κατευθύνει σε μια πιο κατάλληλη επιλογή παιχνιδιού.
Παναγιώτα Κυπραίου Ψυχοθεραπεύτρια – Συντονίστρια Σχολών Γονέων

Μητροπολίτης Πατρών προς Φίλη: «Ἀλήθεια δέν ξέρετε κ. Ὑπουργέ τί φταίει;»

Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ. Χρυσοστόμου
 
(Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος (κατά κόσμον Χρῖστος Σκλήφας), γεννήθηκε στό χωριό Λουκᾶ τῆς Τριπόλεως τό ἔτος 1958.Εἶναι Πτυχιοῦχος τῆς Παιδαγωγικῆς Ἀκαδημίας Τριπόλεως καί τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν)
 
Μιλώντας σέ ἐκδήλωση στήν Καλλιθέα ὁ Ὑπουργός Παιδείας κ. Φίλης καί ἐρωτηθείς ἀπό Φιλόλογο Καθηγήτρια περί τοῦ μαθήματος τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν εἶπε μεταξύ ἂλλων τά ἑξῆς: «…Γιατί τά παιδιά μας δέν μιλᾶνε καλά σήμερα Ἑλληνικά; Κάτι φταίει. Δέν ξέρω τί…».
Nαί  κ. Ὑπουργέ, ἀλήθεια εἶναι αὐτό πού εἲπατε. Ἒχετε δίκηο. Κάτι φταίει ὂντως πού τά παιδιά σήμερα ὂχι ἁπλῶς δέν μιλᾶνε καλά τά Ἑλληνικά, ἀλλά δέν ξέρουν Ἑλληνικά. Ὃμως δέν συμφωνοῦμε μέ τό, « δέν ξέρω τί φταίει». Πιστεύω ὃτι καί σεῖς ξέρετε καί ὃλοι μας. Ἲσως τά παρακάτω πού, μέ συνείδηση εὐθύνης, σημειώνομε βοηθήσουν νά θυμηθοῦμε κάποια πράγματα ἢ μᾶλλον νά παραδεχθοῦμε κάποιες ἀλήθειες μήπως καί συβάλλομε θετικά στήν πνευματική ἀνόρθωση αὐτοῦ τοῦ τόπου.
Ὂχι μόνο δέν γνωρίζουν τά παιδιά, νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀλλά οὐδεμίαν σχέσιν ἒχουν μέ τήν οὐσία καί τά νοήματα πού ἀπορρέουν ἀπό τά κείμενα, ἀφοῦ ἓνεκα τῆς ἀγνοίας τῶν λέξεων, οὐδέν ἐνδιαφέρον παρουσιάζουν  (τά κείμενα) γιά τούς συγχρόνους νέους.
Πῶς θά γνωρίζουν τά παιδιά νά μιλᾶνε σωστά τά Ἑλληνικά, ἀφοῦ τό Ἐκπαιδευτικό σύστημα πάσχει ἀπό τή βάση του;
Δέν γνωρίζετε κ. Φίλη, ὃτι τά τελευταῖα χρόνια, μᾶλλον τίς τελευταῖες δεκαετίες, τά Ἐκπαιδευτικά συστήματα διεδέχοντο τό ἓνα τό ἂλλο, ὡς νά ἦτο ὑποκάμισσα; Καί τοῦτο γινόταν ἐρήμην τῶν ἀκαταλύτων καί παγκοσμίων κοινῶν καί παραδεδεγμένων παιδαγωγικῶν ἀξιῶν καί εἰς βάρος τῆς γλώσσης καί τῆς ἐν γένει πνευματικῆς ταυτότητος τῆς πατρίδος μας.
Τά παιδιά δέν γνωρίζουν Ἑλληνικά, ἀπό τότε πού κάποιοι ἀνθέλληνες, ἡμέτεροι καί ξένοι κατέστρεψαν τήν Ἑλληνική γλῶσσα, τήν ἀπομείωσαν καί ἀπέκοψαν ἀπό τίς ρίζες καί τήν ἐτυμολογία της τούς Ἓλληνες.
Τά παιδιά δέν γνωρίζουν νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀπό τότε πού κατηργήθη ἡ ὀρθογραφία καί ἡ ἐκμάθησή της κατά τόν σωστό τρόπο, ὡς καί τό συντακτικό στήν πρωτοβάθμια ἐκπαίδευση, ὃπου τίθενται οἱ βάσεις καί ἐν συνεχείᾳ στήν δευτεροβάθμια.
Κάνετε κ. Ὑπουργέ μιά σύγκριση μέ ἀνθρώπους παλαιοτέρας γενεᾶς, τῆς δικῆς σας λ.χ. τῆς δικῆς μας, ἀφοῦ μᾶλλον εἲμαστε τῆς ἰδίας ἐποχῆς, μέ τά παιδιά τοῦ σήμερα, ὣστε νά διαπιστώσετε τήν διαφορά, ὡς πρός τήν γνῶσιν καί τήν χρήση τῆς Ἑλληνικῆς γλώσσης καί τήν ἐμβάθυνση στά νοήματα.
Γιατί ἐσεῖς καί μεῖς κ. Ὑπουργέ, χρησιμοποιοῦμε σωστά τήν Ἑλληνική γλῶσσα καί τά παιδιά μας ὂχι; Μήπως ἐμεῖς διαθέτομε περισσότερο μυαλό, ἀπό τούς συγχρόνους νέους; Νομίζω ὃτι ὁ δείκτης νοημοσύνης τῶν παιδιῶν μας, εἶναι ἀρκετά, ἢ μᾶλλον πολύ ὑψηλός σήμερα.
Βάλτε τό χέρι στήν καρδιά κ. Ὑπουργέ, καί σεῖς καί ὃσοι πρίν ἀπό σᾶς πέρασαν ἀπό αὐτόν τόν θῶκο καί θά διαπιστώσετε, ὃτι ἒγιναν ἐγκληματικά λάθη εἰς βάρος τῆς παιδείας γενικῶς, διότι ἐξυπερετήθησαν μέσα ἀπό τήν παιδεία, (εὒκολος γάρ στόχος πάντοτε) ποικίλα συμφέροντα, πολιτικά, ἰδεολογικά κ.ἂ.
Πῶς θέλετε κ. Ὑπουργέ νά γνωρίζουν τά παιδιά μας νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀφοῦ δέν ἒμαθαν κἂν πόσα γράμματα ἒχει ἡ ἑλληνική ἀλφάβητος;
Καί ἐπειδή ἀνεφέρθητε καί στό μάθημα τῶν Ἀρχαίων Ἑλληνικῶν, ἐπιτρέψατέ μας νά σημειώσωμε τά ἐξῆς. Πῶς προῆλθε ἡ νεολληνική γλῶσσα;  Ἒτσι προέκυψε ἀπό τό πουθενά; Πιστεύομε ὃτι γνωρίζετε καλῶς ὃτι ἡ νεοελληνική γλῶσσα εἶναι συνέχεια τῆς ὃλης γλωσσικῆς πορείας τοῦ τόπου μας ἀπό τῶν ἀρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα. Σημασία δέν ἒχει μόνο πόσες ὧρες θά διδάσκωνται τά παιδιά τό ἐν λόγῳ μάθημα, ἀλλά τό πῶς, τό γιατί καί ἀπό ποιούς θά διδάσκεται τό μάθημα.
Πῶς θέλετε νά γνωρίζουν τά παιδιά νά μιλᾶνε Ἑλληνικά, ἀφοῦ ἀγνοοῦν τό «ἔτυμον» τῶν λέξεων καί φτώχυνε τό λεξιλόγιό τους; Ἒχετε ἀκούσει κάτι γιά τήν λεξιπενία τῶν σημερινῶν Ἑλλήνων;
Ποιός ὓψωσε τό ἀνάστημά του, ἀπέναντι στό ἒγκλημα πού συντελέστηκε  κατά καιρούς μέ τήν κατακρεούργηση τῆς γλώσσας μας, μάλιστα κατά τρόπο δόλιο καί ὑποχθόνιο (κατάργηση πνευμάτων, ὀρθογραφίας γενικῶς κ.λ.π.); Σᾶς παραπέμπω νά διαβάσετε τί ἒγινε στήν Ἱσπανία, ὃταν κάποιοι «προοδευτικοί» ἐπεχείρησαν νά προτείνουν νά καταργηθῇ ἓνα σημαδάκι ἀπό τήν γλῶσσα τῆς χώρας. Ξεσηκώθηκε ἡ Ἀκαδημαϊκή Κοινότητα, ἀντέδρασε ὃλος ὁ πνευματικός κόσμος, γιατί ἐκεῖνοι γνωρίζουν ὃτι ἡ γλῶσσα εἶναι ὂχι παρελθόν, ἀλλά ζωντανό παρόν καί ὁριοθετεῖ τήν πορεία τοῦ μέλλοντος. Τό ἲδιο ἒγινε καί στήν Γαλλία, σέ παρόμοια περίπτωση.
Εὒστοχα ὁ ἱστορικός καί συγγραφεύς Σαράντος Καργάκος ἒχει ἀναφέρει: «Ἡ Ἑλληνική γλῶσσα πεθαίνει στό στόμα τῶν Ἑλλήνων». Χάνεται ἡ γλῶσσα; Χάνεται ἡ ἐθνική ἑνότης. Χάνεται ἡ γλῶσσα; Χάνεται ὁ τρόπος σκέψεως, ὁ τρόπος ἒκφρασης, ὁ τρόπος πολιτικῆς στάσης ὃπως τά ἒζησαν οἱ Ἓλληνες διαχρονικά μέ τήν ἰδιαιτερότητά τους και τήν ταυτότητά τους. Ξέρετε τί σημαίνει αὐτό; Αὐτό σημαίνει ὃτι μπαίνομε στό περιθώριο τῆς Ἱστορίας.
Αὐτό ἢθελαν νά ἐπιτύχουν ὃσοι ἐμίσησαν καί μισοῦν τήν Ἑλλάδα. Μᾶς ὁδήγησαν νά μισήσωμε τήν «ψυχή μας», τήν γλῶσσα μας, τήν ρίζα μας, τό αἷμα μας, τήν ἱστορία μας.
Γιά νά ἀνορθωθῇ ἡ «πεπτωκυῖα σκηνή» κ. Ὑπουργέ, δέν χρειάζονται εὐχολόγια, ἀνούσιες συζητήσεις κ.λ.π. Χρειάζεται τόλμη καί θυσία. Χρειάζεται κάποιος νά ἒχῃ τήν παλληκαριά νά πῇ τήν ἀλήθεια γιά τό κακό πού συντελέστηκε καί συντελῆτε τόσα χρόνια στήν Πατρίδα μας. Καί γιά νά ὑπάρξουν αὐτά πρέπει νά ὑπάρχῃ ἀγάπη γιά  τόν τόπο μας καί ὂχι ὑπακοή σέ ξένες σειρῆνες πού θέλουν μιά Ἑλλάδα, χώρα ἀγραμμάτων ὣστε νά ἐλέγχεται εὒκολα.
Σέ ποιά  χώρα τοῦ κόσμου ἒχομε παραγωγή ἀγραμμάτων ἀπό τά σχολεῖα; Αὐτό δυστυχῶς συμβαίνει τά τελευταῖα χρόνια στήν  Πατρίδα μας.
Γιατί ἀνθεῖ ἡ παραπαιδεία; Γιατί δέν προσφέρεται στά σχολεῖα ἡ ἀληθινή παιδεία;
Ἂν λειτουργεῖ ἒτσι τό σύστημα, σέ τί χρειάζεται κ. Ὑπουργέ ἡ δημόσια Ἐκπαίδευση;
Ποιός ἂραγε θά ἒχῃ τό σθένος, μέ ὁποιοδήποτε κόστος νά γυρίσῃ «πίσω», ὣστε νά καταδείξῃ ἐν τοῖς πράγμασι, τήν ἀξία τῆς γλώσσης καί νά ἀφήσῃ στήν ἱστορία τό στῖγμα του ὡς ἀληθινά προοδευτικός;
Καί κάτι ἂλλο κ. Ὑπουργέ. Συνέφερε διαχρονικά κάποιους σ’ αὐτόν τόν τόπο νά μή γνωρίζουν τά παιδιά Ἑλληνικά, ὣστε νά ἀγνοοῦν ὂχι ἀπλῶς πῶς γράφεται, ἀλλά τί σημαίνει ἡ λέξη «μητραλοίας» καί τόσες ἂλλες λέξεις…
Ὃσοι περάσαμε ἀπό τά Σχολεῖα ὡς ἐκπαιδευτικοί δυνάμεθα νά γνωρίζωμε ποιός σκότωσε τήν μακροβιότερη γλῶσσα στόν κόσμο. Γνωρίζομε γιατί τά παιδιά χρησιμοποιοῦν τήν λεγομένη «ἀργκό». Γνωρίζομε γιατί τά παιδιά ἀδυνατοῦν νά ἐκφέρουν μιά συγκεκριμένη σκέψη. Ὃλοι μας ἒχομε τεράστια εὐθύνη ἒναντι ἀυτοῦ τοῦ θέματος καί πολλῶν ἂλλων.
Φτωχύναμε ἠθελημένα καί ὡς πρός τήν γλῶσσα μας.
Ἂς ζητήσωμε συγγνώμη ἀπό τά παιδιά μας καί ἂς ἐργαστοῦμε, μέ σύστημα, μέ εὐθύνη καί εὐσυνειδησία γιά νά σώσωμε ὃ, τι ἀπέμεινε.
Ἡ γλῶσσα  μας εἶναι ἐνιαία. Εἶναι ἓνα ρυάκι μέ γάργαρο νερό πού ἀπό τήν πηγή ἒχει συνεχῆ καί ἀδιάκοπο ροή. Ἂν κόψης τή ροή αὐτοῦ τοῦ ζωντανοῦ ὓδατος προκαλεῖται συμφορά καί καταστροφή.
Ὃσο γιά τά ὃσα εἲπατε περί τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν θά ἐπανέλθωμε. Ἢδη ἡ Ἱερά Σύνοδος ἀνεφέρθη σχετικῶς στό Δελτίο Τύπου τῆς Συνεδρίας τῆς 2.6.2016.

Βάσεις 2016: Τέλος η σύγκριση. Πρώτη φορά νέες βάσεις

Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας –Τί δικαιούστε

Αλλάζει την τιμολογιακή της πολιτική για τις αποσκευές η Ryanair

Με μία αιφνιδιαστική – αλλά ευχάριστη κίνηση – η Ryanair ανακοίνωσε την νέα τιμολογιακή της πολιτική στον τομέα των αποσκευών η οποία έχει εφαρμογή από τις 3 Ιουνίου.
Σε ανάρτηση στην κεντρική της ιστοσελίδα η εταιρεία ενημερώνει ότι πέρα από την απλοποίηση των επιλογών χρέωσης αποσκευών (από 108 σε 6), προχωρά σε γενναίες μειώσεις που αγγίζουν την συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών της. Πρόκειται για δυο κατηγορίες αυτές των επιβατών των εσωτερικών πτήσεων έως δύο ώρες (σ.σ. η ανακοίνωση προέρχεται από το κεντρικό site της Ryanair) καθώς και τις πτήσεις έως τρεις ώρες που από κοινού καλύπτουν το 92% των επιβατών της εταιρείας.
Έτσι στις πτήσεις εσωτερικού οι τιμές για αποσκευή έως 15 κιλά μειώνονται κατά 50%, από 30 σε 15 ευρώ και για αποσκευή έως 20 κιλά κατά 38%, σε 25 ευρώ από 40 ευρώ που ίσχυε έως τώρα.
Για τις πτήσεις έως τρεις ώρες που αποτελούν σχεδόν τα 3/4 των πτήσεων της Ryanair, η μείωση είναι κατά 17% για αποσκευή έως 15 κιλά και διαμορφώνεται πλέον στα 25 ευρώ από 30 και στα 20 κιλά πέφτει κατά 13%, στα 35 ευρώ έναντι 40 ευρώ που ίσχυε έως χθες.
Τέλος σε ότι αφορά στους επιβάτες πτήσεων με διάρκεια μεγαλύτερης των τριών ωρών δεν θα υπάρχουν αλλαγές στις χρεώσεις και θα παραμείνουν στα 40 ευρώ για την αποσκευή των 15 κιλών και τα 50 ευρώ για αυτή των 20 κιλών.
Μία ακόμη θετική αλλαγή η οποία έρχεται είναι ότι οι πελάτες της εταιρείας θα μπορούν να προσθέτουν αποσκευές στην κράτηση τους μέσω της εφαρμογής για κινητά της Ryanair μέχρι και τρεις ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
πηγή:http:news247.gr

Κοινωνικός Τουρισμός: «Bonus» διακοπών σε όσους επιλέξουν Λέσβο, Χίο, Σάμο, Λέρο, Κω

Από την Τετάρτη 8 Ιουνίου θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι πάροχοι τουριστικών καταλυμάτων σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Λέρο και Κω να υποβάλουν αιτήσεις στο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ «Επιδότηση Διακοπών Εργαζομένων, Ανέργων και των Οικογενειών αυτών με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2015-2016» που ήδη υλοποιείται βάσει της υπ΄ αριθμ. 6/2015 Δημόσιας Πρόσκλησης.
Η υποβολή αιτήσεων γίνεται από πιστοποιημένους χρήστες, αποκλειστικά μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Διαδικτυακής Πύλης του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr). Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ανοικτή καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2015-2016 (ημερομηνία λήξης 30.11.2016).
Με το συμπληρωματικό πρόγραμμα αυξάνονται τόσο τα ποσά επιδότησης των δικαιούχων που θα επιλέξουν για τις διακοπές τους καταλύματα των νήσων Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρου και Κω όσο και η διάρκεια των επιδοτούμενων διανυκτερεύσεων, οι οποίες πλέον μπορούν να είναι έως 10, ενώ καταργούνται τα ποσά ιδιωτικής συμμετοχής.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις του Προγράμματος οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αντλήσουν από τον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ.

Έρχονται οι e-εφορίες – Με ποιον τρόπο θα λειτουργούν

Τη δέσμευση ότι «σε συγκεκριμένο χρόνο και όχι δέκα χρόνια» οι συναλλαγές των πολιτών με τις εφορίες θα γίνονται εξ αποστάσεως ανέλαβε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης. Μάλιστα, ο κ. Αλεξιάδης αναφέρθηκε σε τρεις τρόπους με τους οποίους θα λύνει ο πολίτης τα προβληματά του με την εφορία:
-μέσω τηλεφωνικών κέντρων
-μέσω διαδικτύου και
-μέσω των λογιστών
Συγκεκριμένα, απαντώντας σε σχετική ερώηση του βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Ιγγλέζη τονίσε χαρακτηριστικά: «Η μεγάλη αλλαγή που έχουμε μπροστά μας είναι ένα συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο, έτσι ώστε σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όχι μετά από δέκα χρόνια, να μην χρειάζεται ο πολίτης καθόλου να πάει στην εφορία και να μπορεί να λύνει όλα τα προβλήματά του μέσω τηλεφωνικών κέντρων, μέσω διαδικτύου ή μέσω των λογιστών, των οποίων χρησιμοποιούμε πάρα πολύ τις υπηρεσίες και τους ευχαριστώ για άλλη μια φορά και δημόσια, γιατί μεταφέραμε ένα μεγάλο κομμάτι των φορολογικών υπηρεσιών στα λογιστικά γραφεία»

Έρχεται καταιγίδα στα εργασιακά – Τι ζητούν οι δανειστές

Εντείνονται οι απαιτήσεις των δανειστών για να ανατραπούν πλήρως τα εργασιακά δεδομένα στη χώρα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Αγορά», στην «καταιγίδα» που θα φέρει το φθινόπωρο το πακέτο μέτρων που η εφαρμογή του θα σημάνει την πλήρη ευελιξία στην αγορά εργασίας, περιλαμβάνονται:
  • Νέο «μαχαίρι» στον κατώτατο μισθό
  • Καθιέρωση συμβολαίων λίγων ωρών, χωρίς ασφαλιστική κάλυψη
  • Κατάργηση των κλαδικών συμβάσεων στην πράξη
  • Απελευθέρωση ομαδικών απολύσεων
  • Απολύσεις συνδικαλιστικών εκπροσώπων
Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, ως βάση των συζητήσεων οι δανειστές θέτουν και τα «μοντέλα» που εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι η επίκληση από μια επιχείριση «σημαντικής έλλειψης ρευστότητας» ή «εταιρικής αναδιοργάνωσης» για να μπορεί να προχωρήσει σε ομαδικές απολύσεις, καθώς και η εφαρμογή παντού των επιχειρησιακών συμβάσεων, που στην πράξη θα μειώσουν τον κατώτατο μισθό των 586,08 ευρώ, ακόμη και στα 500 ευρώ.

Γνωρίζετε πόσο χρονών κοιμήθηκε η Παναγία;

Πρόκειται για το αγιότερο και γλυκύτερο πρόσωπο των χριστιανικών Γραφών, τη λατρεύουν εκατομμύρια πιστοί σε όλο τον κόσμο, λίγοι όμως γνωρίζουν το πόσα χρόνια έζησε.
Η Παναγία προσφέρθηκε 3 ετών στο Ναό, από τους γονείς Της Ιωακείμ και Άννα. Εκεί έμεινε 12 χρόνια.
Σε ηλικία 15 ετών μνηστεύθηκε τον Ιωσήφ και σε ηλικία 16 ετών γέννησε τον Ιησού.
'Υστερα από 33 χρόνια παρέστη, στα Πάθη και στην Σταύρωση του Ιησού.
Έζησε άλλα 10 χρόνια μετά την Ανάληψη του Ιησού και εκοιμήθη σε ηλικία 59 ετών.

Πίνακας κενών θέσεων για αποσπάσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας & Β/θμιας στα Πειραματικά & Πρότυπα Σχολεία διδακτικού έτους 2016-2017 (παρ.6 αρ.33 ν.4386/2016)

Ηλεκτρονική διεύθυνση για αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Πειραματικά & Πρότυπα Σχολεία

Ανακοίνωση για Προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος μονίμων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για αποσπάσεις στα Πρότυπα και στα Πειραματικά Σχολεία για το διδακτικό έτος 2016-2017

Έρχονται ενισχυτικά μαθήματα στο σχολείο για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας

Τι να προσέξεις με το παιδί στην παραλία!

Hλίαση, επιπεφυκίτιδα και μυκητιάσεις: κίνδυνοι που παραμονεύουν στην παραλία και πρέπει να προσέξεις!

Το καλοκαίρι εμφανίζονται συχνά στα παιδιά κρούσματα ηλίασης, επιπεφυκίτιδας και μυκητιάσεων. Ποια είναι τα συμπτώματα και πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση; Ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης

Τελείται Θεία Λειτουργία εκτός Εκκλησίας;

Ο σχολικός νοσηλευτής επιτακτική ανάγκη για μαθητές με διαβήτη

Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2016 - 2017: Τέλος το δωρεάν για όλους

Ηλεκτρονικά οι αιτήσεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών

Οι εκπτώσεις της ΔΕΗ βάζουν «φωτιά» στη λιανική ρεύματος

«Κλείδωσε» η μείωση των εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών - «Χάνουν» μία ώρα τα Αρχαία

ΟΑΕΔ κοινωνικός τουρισμός 2016: Επέκταση στο πρόγραμμα με νέες αλλαγές

Το 4G φεύγει, το 5G έρχεται

ΓΣΕΕ: Οδηγός χορήγησης άδειας

Υπέκυψε η κυβέρνηση και για τα «κόκκινα δάνεια» - Τι θα ισχύσει τελικά

Τράπεζα κατάσχει επιδόματα ενώ οι λογαριασμοί έχουν δηλωθεί ακατάσχετοι

ΕΝΦΙΑ για ακόμα 15 χρόνια ως το... 2031 σύμφωνα με το νέο Αναπτυξιακό

Σε εισπρακτικές και τα στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας αντικειμενικής αξίας μέχρι 140.000 ευρώ!

Euro 2016: Αντίστροφη μέτρηση: Οι όμιλοι και το πρόγραμμα!

Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016

Σε εισπρακτικές και τα στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας αντικειμενικής αξίας μέχρι 140.000 ευρώ!

Έρχεται μεγάλη αύξηση και στο ψωμί - Που θα φτάσει η τιμή

Ετσι μπορούν να σας αποσπάσουν χρήματα μέσω τηλεφώνου - Τι συμβουλεύει η ΕΛ.ΑΣ

Πανελλήνιες 2016: Το πρόγραμμα για τις επαναληπτικές πανελλαδικές

Ό,τι πρέπει να ξέρετε για να αλλάξετε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας

Δημόσιο: Σφαγή στο Εφάπαξ – Νέα τροπολογία με μειώσεις 22% στα ποσά


- Με το 60% των αποδοχών από το 2009 ως το 2013 ο υπολογισμός του εφάπαξ
- Μεγαλύτερες οι απώλειες για το εφάπαξ των Δημοσίων Υπαλλήλων
- Δείτε πως γίνεται ο υπολογισμός στα ποσά και ποιοι είναι οι χαμένοι

Η τροπολογία Κατρούγκαλου το βράδυ της Τετάρτης φέρνει μεγαλύτερες περικοπές στο εφάπαξ που θα πάρουν οι υπάλληλοι του Δημοσίου, ακόμη και εκείνοι που είναι στην αναμονή για χρόνια.
Με την τροπολογία αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του εφάπαξ καθώς παγώνουν οι μισθοί στα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί στην πενταετία 2009-2013.
Θα πάρουν δηλαδή εφάπαξ που αντιστοιχεί όχι στην τελευταία πενταετία, αλλά όποτε και αν αποχωρήσουν το εφάπαξ θα υπολογιστεί με το 60% των ετών ως το 2013.

Η αλλαγή αυτή σημαίνει ότι τόσο όσοι αποχωρήσουν από δω και πέρα, αλλά και όσοι ήδη αποχώρησαν και ήταν στο “περίμενε” για χρόνια θα έχουν μειώσεις στο τελικό ποσό που θα λάβουν της τάξης του 22%.
Οι απώλειες θα είναι μεγαλύτερες για όσους αποχωρήσουν από το 2014 και μετά καθώς δεν θα υπάρχει συνυπολογισμός των αποδοχών τους, ό,τι είναι να λάβουν θα υπολογιστεί ως το 2013. Από το 2013 και μετά δεν μετρούν οι αποδοχές, από το 2014 και ύστερα οι ασφαλισμένοι απλά θα παίρνουν πίσω τις εισφορές τους.

Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2016

Κλειστή Παρασκευή και Σάββατο η οδός Μολοσσών

Ιόνια Οδός: 196 χιλιόμετρα που αλλάζουν τον χάρτη σε Δυτική Ελλάδα κι Ήπειρο!

ΔΟΕ: Eπιστολή προς τους γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στο Δημοτικό

Η Προκήρυξη για τις Σχολές Αστυνομίας

Εκδόθηκε σήμερα από τα Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας η προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας.
1. Οι υποψήφιοι/ες υποχρεούνται να υποβάλουν αυτοπροσώπως στα Αστυνομικά Σμήματα του τόπου κατοικίας ή διαμονής τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μέχρι και την ώρα 15.00 της 17-06- 2016.
Μετά την ημερομηνία αυτή δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις συμμετοχής.
2. Οι υποψήφιοι/ες της κατηγορίας «τέκνα Ελλήνων του Εξωτερικού», θα υποβάλουν την αίτηση με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά μέχρι και την 29-07-2016 στο Αστυνομικό Σμήμα της κατοικίας ή διαμονής τους στην Ελλάδα ή στα Προξενεία των Χωρών που διαμένουν.

Σε ποιες χώρες διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά

Τα σχολικά βιβλία Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου για το σχολικό έτος 2016-2017

Πόσοι δημόσιοι υπάλληλοι απολύθηκαν γιατί είχαν πλαστά έγγραφα

Στους 493 ανέρχεται ο αριθμός των υπαλλήλων που απολύθηκαν από το Δημόσιο τα τελευταία τέσσερα χρόνια, επειδή πέτυχαν τον διορισμό τους καταθέτοντας πλαστά δικαιολογητικά, ανέφερε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης.

Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί μόλις στο 0,08% του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων, πρόσθεσε ο κ. Βερναρδάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Εύης Χριστοφιλοπούλου που κάνει λόγο για «χιλιάδες πλαστά πτυχία» διορισμένων στον δημόσιο τομέα.

«Με αφορμή και το θόρυβο των τελευταίων ημερών από μερίδα του Τύπου και πολιτικά πρόσωπα, επισημαίνεται το γεγονός ότι δεν είναι η πρώτη φορά που οι πολιτικά υπεύθυνοι για την κατάσταση που επικρατεί (και) στο Δημόσιο, κουνούν επιδεικτικά το δάκτυλό τους, απέναντι πρωτίστως στους πολίτες που εισπράττουν τις συνέπειες από την υποστελέχωσή του και δευτερευόντως προς τους ίδιους τους δημόσιους λειτουργούς, οι οποίοι στο σύνολο σχεδόν των περιπτώσεων, ανταποκρίνονται επιτυχώς στα καθήκοντά τους», τονίζεται στην απάντηση του αναπληρωτή υπουργού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2013 απολύθηκαν 46 δημόσιοι υπάλληλοι, το 2014 243, το 2015 156, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2016 ανακλήθηκε ο διορισμός 48 υπαλλήλων.
Σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, σημειώνεται ότι η επικαιροποίηση των προσωπικών μητρώων των υπαλλήλων και ο έλεγχος γνησιότητας πτυχίων, πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων που περιλαμβάνονται σε αυτά, είναι διαρκής - και για το σκοπό αυτό έχει αναπτυχθεί ειδικά διαμορφωμένη ηλεκτρονική εφαρμογή στο Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, στην οποία οι φορείς καταχωρίζουν τις ενέργειες και τα αποτελέσματα των ελέγχων.

Το υπουργείο υπενθυμίζει επίσης, ότι αρμόδια υπηρεσία για την ανάδειξη των αποτελεσμάτων από τη διεξαγωγή του ελέγχου γνησιότητας δικαιολογητικών, όσον αφορά σε πλαστά ή παραποιημένα δικαιολογητικά που εντοπίστηκαν κατά τον αυτεπάγγελτο έλεγχο των αρμοδίων υπηρεσιών στα προσωπικά μητρώα δημοσίων υπαλλήλων, είναι το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και οι αρμόδιες διευθύνσεις προσωπικού, στις οποίες ανήκουν οργανικά οι υπάλληλοι σχετικά με την πειθαρχική παραπομπή ή την ποινική δίωξή τους.

Ξεκινούν οι εγγραφές στο ενιαίο πληροφοριακό σύστημα ΟΠΣΥΔ για τις αιτήσεις αναπληρωτών

Περίπου 1 δισ. ευρώ θα δοθεί για τα εφάπαξ δημοσίων υπαλλήλων

Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2016 - 2017: Τέλος το δωρεάν για όλους

Φορολογικές δηλώσεις 2016: Απειλή προστίμων για τους εκπρόθεσμους

Φοιτητικό επίδομα 2016: Απόφαση για αιτήσεις στις γραμματείες

Κοινωνικός Τουρισμός ΟΑΕΔ: Σε ισχύ οι 10ήμερες διακοπές σε νησιά του Αιγαίου

Έρχεται μεγάλη αύξηση και στο ψωμί - Που θα φτάσει η τιμή

Ανακλήση παιχνιδιού της ΙΚΕΑ

Όλη η εγκύκλιος για το ΕΚΑΣ - Ποιοι το χάνουν, ποια τα νέα ποσά

Η Ακρόπολη της Καστρίτσας μαρτυρά τα μυστικά της

Miraculous Forest - just outside the city

Έκθεση ζωγραφικής και φωτογραφίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων

Αλληλεγγύη στους Εργαζόμενους της Γαλλίας

Ψήφισμα για τη λειτουργία των Ολοήμερων Δημ. Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων

Τι αλλάζει στο Γυμνάσιο-Καμία σημαντική αλλαγή στο Λύκειο το νέο σχολικό έτος

Μόνο 1 στα 100 γραπτά “πιάνει” το άριστα στα Νέα Ελληνικά

Τα θέματα στα Νέα Ελληνικά που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ, ήταν εύκολα ή, κατά το κοινώς λεγόμενο, «βατά».
Οι πρώτες εκτιμήσεις, όμως, δείχνουν ότι και πάλι οι αριστούχοι (18-20) δύσκολα θα είναι περισσότεροι από το 1% των υποψηφίων. (Να σημειωθεί ότι αυτό είναι το «διαχρονικό» ποσοστό των αριστούχων –άλλοτε λίγο πάνω και άλλοτε λίγο κάτω από τη μία ποσοστιαία μονάδα-  όπως αποδεικνύουν τα στατιστικά του ΥΠΠΕΘ από το 2001 – 2015, ανεξαρτήτως της δυσκολίας ή της ευκολίας των θεμάτων.
ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΤΗ ΒΑΣΗ
Ανάλογες ενδείξεις φανερώνουν και μείωση (ίσως σημαντική) των γραπτών που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση (1-10). Με ένα πρώτο ποσοστό ενδεχομένως μονοψήφιο: που σημαίνει λιγότερο από το 10% των γραπτών.
Γενικότερα τα τελευταία χρόνια μειώνονται τα κάτω από τη βάση γραπτά καθώς έχει αλλάξει η μοριοδότηση αλλά και η φιλοσοφία ορισμένων θεμάτων (πχ θέματα κλειστού τύπου Σ/Λ κατά τεκμήριο ευκολότερα). Πάντως το 2015 κάτω από τη βάση ήταν το 15,61% ενώ το 2014 το 20,01%.
ΚΛΙΜΑΚΑ 10-15
Τα περισσότερα γραπτά συγκεντρώνονται στη βαθμολογική περιοχή 10-15 με ποσοστό 65 έως 75%
ΚΛΙΜΑΚΑ 15-18
Στη βαθμολογική περιοχή 15 -18 συναντιέται ένα ποσοστό 15-25%.
Να τονίσουμε βέβαια ότι πρόκειται για πρώτες εκτιμήσεις από τα αποτελέσματα των Βαθμολογικών Κέντρων .
Η οριστική εικόνα θα ξεκαθαρίσει όταν θα ανακοινωθούν από το ΥΠΠΕΘ οι βαθμοί. Όσο τα στοιχεία θα πληθαίνουν και θα γίνονται πιο έγκυρα το esos θα σας ενημερώνει.

Το 3-4% των υποψηφίων αριστούχοι στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

Ολοκληρώθηκε στα Βαθμολογικά Κέντρα της χώρας η   βαθμολόγηση των γραπτών στα Μαθηματικά Προσανατολισμού .
Σύμφωνα  με πληροφορίες του esos τα ποσοστά επιτυχίας των υποψηφίων που διαγωνίστηκαν το μάθημα  Μαθηματικά Προσανατολισμού συγκλίνουν, περίπου, στην ακόλουθη εικόνα  :  
Α. Κάτω από τη βάση του “10” φέρεται να έγραψε περίπου το 61%
Β. Το 14% περίπου των των υποψηφίων “έπιασε”  βαθμό μεταξύ 10 και 12
Γ. Το 10% των γραπτών φέρεται να  βαθμολογήθηκαν από 12-15
Δ. Το 12% των γραπτών από 15-18, και
Ε. Το 3-4% των γραπτών έπιασαν το άριστα 18-20

Τα περσινά αποτελέσματα
Δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη σύγκριση σε σχέση με τα περσινά αποτελέσματα στα Μαθηματικά, λόγω αλλαγής των κατευθύνσεων με ομάδες προσανατολισμού.
Ωστόσο επί του συνόλου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης του 2015 είναι:
<10 (62,2%)
10-12 (11,8%)
12-15 (14%)
15-18 (9,7%)
18-20 (2,2%)
Oι βαθμολογίες των υποψηφίων αναμένεται να ανακοινωθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου (πέρσι ανακοινώθηκαν στις 23 Ιουνίου).
Το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου αναμένεται και η ανακοίνωση των βάσεων. για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ (πέρσι ανακοινώθηκαν στις  26 Αυγούστου).

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ: Ο υπ. Παιδείας παραπλανά τον λαό για Αρχαία και Θρησκευτικά

Για παραπλάνηση του ελληνικού λαού στο ζήτημα των μαθηματων ΙΘρησκευτικά και Αρχαίων Ελληνικών κάνει λόγο η   Διαρκής Ιερά Σύνοδος , με ανακοινωθέν που εξέδωσε μετά τη σημερινή συνεδρίαση.
Συγκεκριμένα η ΔΙΣ στο ανακοινωθέν αναφέρει τα εξής:
-Με έκπληξη η Δ.Ι.Σ. παρακολουθεί τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων   Νικόλαο Φίλη να αναφέρεται σε δηλώσεις του απαξιωτικά και προσβλητικά για το μάθημα των Θρησκευτικών, χαρακτηρίζοντάς το κατηχητικό ή ομολογιακό, χαρακτηρισμοί που έχουν απορριφθεί από ειδικές επιτροπές και επιστήμονες που ασχολούνται με την διδακτική του μαθήματος.
-Ανάλογες δηλώσεις έγιναν εσχάτως και για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
-Υπενθυμίζεται ότι το ισχύον πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών έχει γνωσιολογικό, πολιτιστικό και θρησκειολογικό χαρακτήρα και όχι κατηχητικό ή ομολογιακό.
-Επειδή με τέτοιες δηλώσεις παραπλανάται ο ελληνικός λαός, η Δ.Ι.Σ. εκφράζει την λύπη της γι’ αυτές τις απαξιωτικές δηλώσεις του κ. υπουργού.

Το 2016 θα έχουμε τις λιγότερες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών της τελευταίας 50ετίας

Του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ  Β. Παληγιάννη

Με βάση τα στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας οι αποχωρήσεις και οι διορισμοί εκπαιδευτικών Π.Ε. την τελευταία 10ετία έχουν ως εξής:
Το 2016 θα έχουμε τις λιγότερες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών της τελευταίας 50ετίας, 500 περίπου έναντι 2000 Μ.Ο. κατ' έτος την τελευταία 10ετία.
Οι περισσότεροι διορισμοί την τελευταία 10ετία έγιναν το 2007, 3.665 και το 2008, 3.515. Τα τελευταία 5 χρόνια πραγματοποιήθηκαν μόλις 272 μόνιμοι διορισμοί.
Δυστυχώς και το 2016 δε θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί. Η κάλυψη των κενών που δημιουργούνται μετά την συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών καλύπτονται με προσλήψεις αναπληρωτών.
Πιστεύω πως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου μας θα κατανοήσει, πως η κάλυψη των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών είναι μια προσωρινή και προβληματική λύση.
Η δρομολόγηση των διαδικασιών για μόνιμους διορισμούς θα πρέπει να γίνει άμεσα.
Η ομηρία για 5, 10 ακόμη και για 17 χρόνια χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρέπει να έχει άμεση ημερομηνία λήξης.

Άδεια λοχείας και εννεάμηνη άδεια ανατροφής σε περίπτωση διπλής υιοθεσίας»

Ο  εν ενεργεία υπάλληλος που υιοθετεί ταυτόχρονα δύο τέκνα διαφορετικής ηλικίας δικαιούται να κάνει χρήση της διευκόλυνσης της συνεχόμενης άδειας ανατροφής ή του μειωμένου ωραρίου ανάλογα με την ηλικία που έχει το μικρότερο από τα δύο τέκνα του κατά την ημερομηνία υιοθεσίας και να λάβει το υπόλοιπο των διευκολύνσεων που δικαιούται για το μεγαλύτερο τέκνο αργότερα, αθροιστικά με τις διευκολύνσεις που αντιστοιχούν στο μικρότερο τέκνο, υπό την προϋπόθεση ότι, το μεγαλύτερο τέκνο δεν έχει συμπληρώσει το τέταρτο (4ο) έτος της ηλικίας του.
Τα παραπάνω προβλέπει έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης  Προσωπικού ΠΕ και ΔΕ του υπουργείου Παιδείας.

Δισεκατομμύρια τα οφέλη από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές - "Χτύπημα" στη φοροδιαφυγή και την παραοικονομία

Σχέδιο για την πάταξη της φοροδιαφυγής και τον περιορισμό της παραοικονομίας προτείνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών στο εβδομαδιαίο του δελτίο. Υποστηρίζει ότι πρέπει οι συναλλαγές σε ρευστό να περιοριστούν αρχικά στα 250 ευρώ και στη συνέχεια στα 75 ευρώ.

Μάλιστα για τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων ή μεταξύ επιτηδευματιών το ποσό αυτό να είναι μηδενικό ή το περισσότερο 50 ευρώ.
Με την υιοθέτηση πλήρως των ηλεκτρονικών συναλλαγών και σύμφωνα με τα όρια που προαναφέρθηκαν ο ΣΕΒ εκτιμά ότι: «Oι ηλεκτρονικές συναλλαγές σε ορίζοντα διετίας, μπορούν να μειώσουν την έκδοση εικονικών τιμολογίων κατά 60%, να οδηγήσουν σε «άσπρισμα» της παραοικονομίας κατά 10%, να αυξήσουν την εισπραξιμότητα του ΦΠΑ κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως και να μειώσουν το κόστος των προμηθειών για το Δημόσιο κατά 200 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων μπορεί να μειωθεί ετησίως κατά 1 έως 1,5 δισ. ευρώ μέσω της εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης».
Τονίζει επίσης ότι η συγκυρία σήμερα στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά ευνοϊκή για την προώθηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης για τη διεύρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών καθώς η χώρα μας παρά την επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών βρίσκεται στους ουραγούς της ψηφιακής οικονομίας.
«Η προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών μπορεί να διευκολύνει την πάταξη της φοροδιαφυγής, ώστε να ελαφρυνθεί ο σύννομος πολίτης και, ενδεχομένως, να καταστεί δυνατή η μείωση των φορολογικών συντελεστών ώστε να τονωθεί η αναπτυξιακή διαδικασία στην οικονομία», προσθέτει ο ΣΕΒ. «Οι μόνοι χαμένοι θα είναι όσοι φοροδιαφεύγουν και χρησιμοποιούν τη φοροκλοπή και το λαθρεμπόριο ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να καλύψουν τη χαμηλή παραγωγικότητα της επιχειρηματικής τους δράσης ή και για να θησαυρίζουν στην παρανομία».

Πονοκέφαλος μετά τον ύπνο: ΟΛΕΣ οι πιθανές αιτίες για να τον αποτρέψετε

Ο πονοκέφαλος μετά τον ύπνο, είναι αρκετά συχνός σε πολλούς ανθρώπους. Μπορεί να συμβεί για όλους τους τύπους πονοκεφάλου, συμπεριλαμβανομένων των ημικρανιών.

Η κατανόηση του γιατί αυτό μπορεί να συμβαίνει σε εσάς και τι μπορείτε να κάνετε για να το αποτρέψετε στο μέλλον είναι σημαντικό, ώστε να περιορίσετε την λήψη αναλγητικών.
Διαβάστε περισσότερα στο Iatropedia.gr.

Τρίτη, 31 Μαΐου 2016

"Θέματα Ελληνικής Ιστορίας"

Tο χωριό όπου φυτρώνουν τα σπάνια μαύρα τριαντάφυλλα!

Ταξίδι στη Ρουμανία, στη Μολδαβία και στην Υπερδνειστερία

Εγκύκλιος για τις αλλαγές του ΦΠΑ από αύριο – Τι θα συμβεί με τα τιμολόγια και τα προϊόντα καπνού – Αλλαγές και στις φορολογικές δηλώσεις


- Από αύριο, 1η Ιουνίου, θα ισχύει ο νέος συντελεστής ΦΠΑ που αυξάνεται από 23% σε 24%
- Εγκύκλιο με οδηγίες στέλνει η ΕΣΕΕ στους εμπόρους για να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές
- Παρελθόν αποτελεί η μείωση του ΦΠΑ σε Σύρο, Θάσο, 'Ανδρο, Τήνο, Κάρπαθο, Μήλο, Σκύρο, Αλόννησο, Κέα, Αντίπαρο και Σίφνο
- Ποια είναι τα νησιά που... γλιτώνουν τις αυξήσεις και θεωρούνται "ευνοημένα"
- Ποιες είναι οι αλλαγές που έρχονται για τις φολορογικές δηλώσεις

Εγκύκλιο έστειλε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) στα μέλη της για τις μεταβολές, οι οποίες έρχονται στο φορολογικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς από αύριο. Η εγκύκλιος εστάλη προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές του μηχανογραφικού ή άλλου υλικού των εμπορικών επιχειρήσεων στις νέες απαιτήσεις.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η εγκύκλιος, από αύριο, 1η Ιουνίου 2016:
- Ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ αυξάνεται από 23% σε 24%.
- Καταργείται η μείωση κατά 30% των συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά Σύρο, Θάσο, 'Ανδρο, Τήνο, Κάρπαθο, Μήλο, Σκύρο, Αλόννησο, Κέα, Αντίπαρο και Σίφνο (έχει ήδη καταργηθεί από 1-10-2015 για τα νησιά Σαντορίνη, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Ρόδο και Σκιάθο).
Επιπροσθέτως, βάσει των νέων διατάξεων:
- Ο μειωμένος κατά 30% συντελεστής ΦΠΑ αναπροσαρμόζεται από 16% σε 17% για όσα νησιά εξακολουθεί να ισχύει το ευνοϊκό καθεστώς μέχρι 31-12-2016. Τα νησιά αυτά είναι τα πλέον απομακρυσμένα, καθώς και αυτά της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, που διατηρούν το ευνοϊκό καθεστώς, λόγω της πίεσης που δέχονται τα τρία μεγαλύτερα νησιά της Περιφέρειας (Λέσβος, Χίος, Σάμος, όπου και οι έδρες των Δ.O.Y) από το προσφυγικό πρόβλημα.
- Ο διαμορφούμενος συντελεστής ΦΠΑ για τα καπνοβιομηχανικά προϊόντα αναπροσαρμόζεται από 18,70% σε 19,35% στην τιμή λιανικής πώλησης.
Που δεν υπάρχουν αλλαγές
Με τις διατάξεις του νέου νόμου δεν επέρχεται αλλαγή στους δύο μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ 13% και 6%, οι οποίοι εξακολουθούν να εφαρμόζονται για τα αγαθά που προβλέπονται στο Παράρτημα ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, οποιοδήποτε φορολογικό στοιχείο εκδίδεται από την ημερομηνία έναρξης ισχύος των νέων συντελεστών και εφ' εξής, ο ΦΠΑ θα υπολογίζεται με τους νέους συντελεστές, ανεξαρτήτως αν αφορά συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο διάστημα. Επίσης, σε πιστωτικά τιμολόγια που εκδίδονται από 1/6/2016 και αφορούν συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν πριν από την ημερομηνία αυτή υπολογίζεται ΦΠΑ με τους νέους συντελεστές.
Εφόσον συντρέχει λόγος έκδοσης παραστατικού για την ακύρωση συναλλαγής (π.χ. λογιστικού σημειώματος κλπ) πρέπει να αναγράφεται σε αυτό ο ίδιος συντελεστής ΦΠΑ που είχε η αρχική συναλλαγή, ανεξάρτητα της ημερομηνίας έκδοσής του, δεδομένου ότι στην περίπτωση αυτή ακυρώνεται η συναλλαγή στο σύνολό της.
Συνακόλουθα, όλοι οι έμποροι πρέπει να προχωρήσουν άμεσα στις αναγκαίες προσαρμογές του εξοπλισμού τους, καθώς τα πρόστιμα είναι σημαντικά και σε αυτές τις δύσκολες εποχές δεν επιτρέπονται λάθη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 58α ν. 4174/2013, σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο 50% επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.
Τι ισχύει με μισθούς και συντάξεις
Παράλληλα με τα παραπάνω, κατά τις νέες διατάξεις, η αυξημένη παρακράτηση φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στο εισόδημα από μισθούς και συντάξεις θα ισχύσει από τις μισθοδοσίες του Ιουνίου και δεν θα έχει αναδρομική ισχύ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Ειδικότερα, διευκρινίστηκε ότι οι παρακρατήσεις φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στο εισόδημα από μισθούς και συντάξεις με τις νέες διατάξεις διενεργούνται για μισθοδοσίες και συντάξεις που εκκαθαρίζονται από τις 27-5-2016, ημερομηνία που έχει δεσμευτεί για την δημοσίευση του νέου νόμου και όχι αναδρομικά.
Τα παρακρατηθέντα ποσά φόρου και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα δηλωθούν στις ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2016 και θα συμψηφιστούν κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων αυτών. Αυτό σημαίνει πως τα αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016 θα πληρωθούν με την κατάθεση των φορολογικών δηλώσεων, δηλαδή το 2017.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

H απόφαση της Αττικής Οδού για τα διόδια μετά την αύξηση του ΦΠΑ

Η Αττική Οδός, ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να απορροφήσει, προς το παρόν, την αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% για την πλειονότητα των χρηστών. Η βασική τιμή των διοδίων της Αττικής Οδού που καταβάλλεται σε μετρητά για τα επιβατηγά οχήματα και δίκυκλα θα παραμείνει η ίδια σε 2,80 ευρώ και 1,40 ευρώ, αντίστοιχα.

Από την 1η Ιουλίου 2016, όμως θα υπάρξει αύξηση για τα βαρέα οχήματα και συγκεκριμένα για την κατηγορία 5 από 7,00 ευρώ σε 7,10 ευρώ και για τη κατηγορία 6 από 11,20 ευρώ σε 11,30 ευρώ.
Επίσης, τον προσεχή Ιούλιο, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί εγκαίρως, θα τεθούν σε εφαρμογή μικρές αναπροσαρμογές στα εκπτωτικά προγράμματα που ισχύουν. Σύμφωνα με την εταιρία πάντως παρά τις αναπροσαρμογές, όλες οι κατηγορίες των συνδρομητών, θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν σημαντικές εκπτώσεις σε σχέση με το βασικό διόδιο.
Η Εταιρία επισημαίνει ότι η τελευταία αύξηση των διοδίων έγινε τον Φεβρουάριο του 2006, με μια πρόσθετη αναπροσαρμογή κατά 0,10 ευρώ το 2010, μετά τις τρεις διαδοχικές αυξήσεις ΦΠΑ από 18% σε 23%. Σήμερα οι τιμές των διοδίων της Αττικής Οδού παραμένουν περίπου 30% χαμηλότερα από το επιτρεπόμενο όριο που προσδιορίζεται στη Σύμβαση Παραχώρησης.

Άνοιξαν στο TAXISnet οι τροποποιητικές δηλώσεις 2016

Νωρίτερα ο καθολικός κόφτης στο ΕΚΑΣ ώστε να μην επιστραφούν τα αναδρομικά

Νηπιαγωγοί: Το Υπ. Παιδείας διαλύει το ολοήμερο νηπιαγωγείο και αφήνει νήπια εκτός

Το καλεντάρι των νέων φόρων - Πότε και πόσο αυξάνονται 13 έμμεσοι φόροι

Οι λεπτομέρειες για το Κοινωνικό Επίδομα Αλληλεγγύης, επίσημα παράταση στην καρτα σίτισης

Χωρίς δωρεάν επισκέψεις στους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ

Ξεκινούν επίσχεση εργασίας οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ – Τέλος οι δωρεάν επισκέψεις

Χωρίς δωρεάν ιατρική παρακολούθηση θα μείνουν από αύριο οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ, αφού γιατροί που είναι συμβεβλημένοι με τον Οργανισμό ξεκινούν από την 1η Ιουνίου νέα επίσχεση εργασίας, διαμαρτυρόμενοι μεταξύ άλλων για τα τεράστια χρέη που έχουν συσσωρευτεί από την αρχή της χρονιάς, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία πληρωμή.
Ετσι οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ παρότι καταβάλλουν τις εισφορές περίθαλψης και μάλιστα αυξημένες για τους συνταξιούχους στα ασφαλιστικά ταμεία, θα βρουν «κλειστές» τις πόρτες των ιδιωτικών ιατρείων.
Οι οφειλές του ΕΟΠΥΥ προς τα συμβεβλημένα ιατρεία έχουν πλέον αγγίξει τα 134 εκατ. ευρώ από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο. Την ίδια ώρα εκκρεμούν, σύμφωνα με τους ιδιώτες γιατρούς, άλλα 500 εκατ. ευρώ ληξιπρόθεσμα χρέη που λιμνάζουν πριν από την ίδρυση του Οργανισμού και παράλληλα υπολείπεται η καταβολή του 10% από το 2012 έως και το 2015.
Αν στα χρέη της χρονιάς προστεθεί και ο Μάιος, τότε θα εκκρεμούν επιπλέον 6,5 εκατ. για τις επισκέψεις, 2,2 εκατ. για τις πράξεις και 25 εκατ. για τα εργαστήρια.
Από την πλευρά του ο Οργανισμός έχει καλέσει τους γιατρούς να αναστείλουν την επίσχεση, με το επιχείρημα πως οι πληρωμές καθυστερούν επειδή δεν έχει εκδοθεί ακόμη Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Υγείας και Οικονομικών με την οποία θα προβλέπεται ο τρόπος ελέγχου και εκκαθάρισης των δαπανών του ΕΟΠΥΥ. Ωστόσο είναι δεδομένο πως ο Οργανισμός έχει ξεμείνει από ρευστό, ενώ εκτιμάται πως πριν την εκταμίευση της δόσης από τους δανειστές δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί καμία πληρωμή, αφού ο ΕΟΠΥΥ μπορεί να κληθεί να παραδώσει ξανά τα ταμειακά του διαθέσιμα, όπως είχε γίνει και στα τέλη του Απριλίου, στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Από την Α’ Δημοτικού η διδασκαλία των Αγγλικών (εγκύκλιος)

Από την Α’ Δημοτικού θα ξεκινά η διδασκαλία των Αγγλικών και η δεύτερη ξένη γλώσσα θα εισάγεται στην Ε’ τάξη, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας. Όπως αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, από τη Γ’ Δημοτικού η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας θα γίνεται με συστηματικότερο τρόπο. Η δεύτερη ξένη γλώσσα εισάγεται από την Ε΄ Δημοτικού, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά διευρύνεται πλέον στα τετραθέσια δημοτικά σχολεία. Η δεύτερη ξένη γλώσσα στην Ε΄ και την Στ΄ τάξη μπορεί να είναι είτε η γαλλική είτε η γερμανική και εξαρτάται τόσο από τον αριθμό των μαθητών που θα επιλέξουν τη μια ή την άλλη γλώσσα όσο και από τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών γαλλικής και γερμανικής.

Η «ακτινογραφία» του Δημοσίου: Πώς κατανέμονται οι υπάλληλοι ανά υπουργείο

Ποιοι είναι οι 30 Δήμοι που θα δώσουν το «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης»

Τους 30 δήμους στους οποίους θα εφαρμοσθεί το «Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης» (πρώην «Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα») αποφάσισε το υπουργείο Εργασίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινή πρόκειται για τους εξής δήμους:
1. Νέας Ιωνίας,
2. Ασπροπύργου,
3. Ελευσίνας,
4. Φυλής,
5. Αγίων Αναργύρων (Καματερό),
6. Αιγάλεω,
7. Κερατσινίου-Δραπετσώνα,
8. Νίκαιας – Ρέντη,
9. Περάματος,
10. Λαμίας,
11. Βέροιας,
12. Παύλου Μελά (Θεσσαλονίκη),
13. Κιλκίς,
14. Κατερίνης,
15. Ρεθύμνου,
16. Γόρτυνος,
17. Ορεστιάδας,
18. Καβάλας,
19. Άρτας,
20. Ζακύνθου,
21. Λέσβου,
22. Καλαμάτας,
23. Σκιώνης,
24. Καλύμνου,
25. Λέρου,
26. Τρικκαίων,
27. Ελασσόνας,
28. Πύργου,
29. Αιγιαλείας και
30. Καστοριάς.
Να σημειωθεί ότι η επιλογή των δήμων έγινε με πληθυσμιακά κριτήρια αλλά και ανάλογα με την ανεργία που πλήττει την κάθε περιοχή, με στόχο τη σταδιακή εφαρμογή του μέτρου στους Δήμους όλης της Ελλάδας από τον Ιανουάριο του 2017.
Η συνολική δαπάνη για την δεύτερη πιλοτική φάση στην οποία αναμένεται να ωφεληθούν περί τους 87.000 πολίτες, θα φτάσει τα 68 εκατ.ευρώ, ενώ κατά την καθολική εφαρμογή του προγράμματος από 1.1.2017 θα ανέλθει στα 700 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το Ταμείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης, όπως έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός.
Η οικονομική ενίσχυση για τετραμελή οικογένεια αναμένεται να φτάσει τα 400 ευρώ (200 ευρώ για κάθε ενήλικα και από 50 ευρώ για κάθε παιδί), ενώ παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα στους ωφελούμενους σε πρόσβαση και διασύνδεση σε συμπληρωματικές κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες, αλλά και θα ενεργοποιεί δράσεις που εστιάζουν σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ή σε κάλυψη προτεινόμενης θέσης εργασίας.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, ωφελούμενες μονάδες σύμφωνα με το πρόγραμμα, είναι:
Το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, δηλαδή κάθε ενήλικο άτομο που υποβάλλει ατομική φορολογική δήλωση και δεν εμπίπτει στην κατηγορία ενηλίκων έως 25 ετών που φοιτούν σε πανεπιστημιακές σχολές, σε σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,
-Το πολυπρόσωπο νοικοκυρία, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα άτομα που διαμένουν κάτω από την ίδια στέγη και απαρτίζεται από ένα άτομο και ένα ή περισσότερα τέκνα, ή από έγγαμο ζευγάρι, ή ζευγάρι, το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης με ή χωρίς τέκνα, καθώς και από φιλοξενούμενα άτομα ή φιλοξενούμενη οικογένεια.
-Ωφελούμενοι μπορεί να είναι επίσης, άστεγοι που διαβιούν στο δρόμο ή σε ακατάλληλα καταλύματα, με την προϋπόθεση ότι έχουν καταγραφεί από τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων της πρώτης φάσης, ή κάνουν χρήση των υπηρεσιών Ανοικτών Κέντρων Ημέρας Αστέγων, τα οποία λειτουργούν στους δήμους της πρώτης φάσης.