Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2016

BodyMaps: τρισδιάστατη εξερεύνηση του ανθρώπινου σώματος

Το δίπολο του Ασφαλιστικού - Στο στόχαστρο οι συντάξεις άνω των 1.200 ευρώ

Στιγμιαίος καφές: Τα δύο μεγάλα οφέλη του ελληνικού φραπέ

Όταν οι Έλληνες λένε “πάμε για ένα καφέ”, το πιο πιθανό είναι ότι ο καφές που θα πιουν θα είναι φραπέ. Αν το ούζο είναι το “εθνικό μας ποτό”, τότε ο καφές φραπέ είναι σίγουρα το εθνικό μας ρόφημα καφέ.

Ο στιγμιαίος καφές, με τον όποιο φτιάχνεται το φραπέ, έχει δύο πολύ ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό σας. Λίγοι το γνωρίζουν αυτό και αν το γνώριζαν, τότε ίσως να μην έπιναν άλλο είδος καφέ, ειδικά το καλοκαίρι που, όπως και αν το κάνουμε, “τραβιέται” περισσότερο ο κρύος καφές.
Και αν έχετε προβλήματα με τη χοληστερίνη σας, τότε ίσως και να... επιβάλλεται να πίνετε φραπέ! Δείτε γιατί...
Στιγμιαίος καφές και χοληστερόλη
Ο στιγμιαίος καφές έχει λιγότερο καφεστόλη (cafestol) από τον γαλλικό καφέ, ή από τον ελληνικό καφέ, σύμφωνα με τον δρ Rob Van Dam, επίκουρο καθηγητή στο Τμήμα Διατροφής στην Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Η καφεστόλη είναι μια ουσία που μπορεί να αυξήσει τη χοληστερόλη. Αν έχετε ήδη υψηλή χοληστερόλη ή οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου, ο στιγμιαίος καφές είναι μια καλύτερη επιλογή από τον γαλλικό ή ελληνικό καφέ.
Καφεΐνη
Ο στιγμιαίος καφές έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε καφεΐνη από άλλα είδη καφέ. Αυτό δεν είναι αλήθεια για όλες τις μάρκες, αλλά αν διαβάσετε τις ετικέτες, μπορείτε να βρείτε στιγμιαίο καφέ με μόλις 27 mg καφεΐνης ανά μερίδα. Μια μερίδα είναι συνήθως 1 κουταλάκι του γλυκού. Ένα φλιτζάνι από άλλα είδη καφέ έχει τουλάχιστον 95 mg καφεΐνης.

Κατάθλιψη και αλλεργίες: Πώς συνδέονται με το DNA των… Νεάντερταλ!

Νιώθετε κατάθλιψη; Βασανίζεστε από αλλεργίες; Έχετε «κολλήσει» στη νικοτίνη του τσιγάρου; Μπορεί να φταίει ο -βαθιά κρυμμένος- Νεάντερταλ μέσα σας!

Οι επιστήμονες γνωρίζουν από το 2010 ότι οι σύγχρονοι Ευρωπαίοι και Ασιάτες έχουν κληρονομήσει το 1% έως 4% του DNA τους από τα «ξαδέρφια» μας, τους Νεάντερταλ (στην Ευρώπη το ποσοστό είναι γύρω στο 1,5%). Αυτό που γίνεται τώρα αντιληπτό, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, είναι ότι αυτά τα γενετικά κατάλοιπα συνεχίζουν να ασκούν μέχρι σήμερα μια αφανή, αλλά όχι ασήμαντη, επιρροή στον οργανισμό και στην υγεία των σύγχρονων ανθρώπων.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον εξελικτικό γενετιστή Τζον Κάπρα, επίκουρο καθηγητή βιολογίας του Πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ στο Τενεσί, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", βρήκαν συσχετίσεις ανάμεσα στα κληρονομημένα από τους Νεάντερταλ γονίδια και σε σύγχρονες ασθένειες, όπως του δέρματος, του ανοσοποιητικού συστήματος, του μεταβολισμού, της καρδιάς, του αίματος, των νεύρων, ακόμη και ψυχικές, όπως η κατάθλιψη.
Αν κανείς έχει στο DNA του τέτοια γονίδια Νεάντερταλ, τότε π.χ. κινδυνεύει περισσότερο κατά περίπου 2% να εμφανίσει κατάθλιψη και κατά 1,4% να πάθει έμφραγμα.
Όταν οι πρόγονοι του σύγχρονου «έμφρονος» ανθρώπου (Homo sapiens) μετανάστευσαν από την Αφρική προς την Ευρώπη και την Ασί πριν από 40.000-50.000 χρόνια, ήρθαν σε επιμειξία με τους Νεάντερταλ, που ζούσαν εκεί ήδη επί χιλιάδες χρόνια. Έτσι, το σημερινό ανθρώπινο γονιδίωμα φέρει ίχνη από εκείνες τις πανάρχαιες επιμειξίες.
Όμως το νεαντερτάλειο DNA είναι δύσκολο να εντοπισθεί στον σημερινό άνθρωπο, με αποτέλεσμα μέχρι τώρα οι επιστήμονες να μην κατανοούν καλά τη σημασία του. Η νέα μελέτη φωτίζει περισσότερο τις πιθανές επιπτώσεις του, βασιζόμενη στη γενετική ανάλυση 28.400 ενηλίκων σε σύγκριση με το ιατρικό ιστορικό τους. Οι ερευνητές εντόπισαν μερικά νεαντερτάλεια γονίδια που αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο για την υγεία.
Μεταξύ άλλων, διαπιστώθηκε ότι το DNA των Νεάντερταλ αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο για εθισμό στη νικοτίνη, άρα στο να γίνει κανείς μανιώδης καπνιστής. Ένα άλλο γονίδιό τους βοηθά στην πήξη του αίματος, άρα βοηθά στο κλείσιμο των τραυμάτων, αλλά επίσης αυξάνει τον κίνδυνο θρόμβωσης και εγκεφαλικού. Ένα τρίτο γονίδιο αυξάνει τον κίνδυνο για προκαρκινικές αλλοιώσεις στο δέρμα. Από την άλλη όμως, μερικά άλλα νεαντερτάλεια γονίδια έχουν ευνοϊκή επίδραση, ενισχύοντας την αντίδραση του σύγχρονου ανοσοποιητικού συστήματος απέναντι στους παθογόνους μικροοργανισμούς.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι, όταν έγινε η «έξοδος» από την Αφρική, αυτά τα γονίδια μπορεί αρχικά να βοήθησαν στην προσαρμογή των μεταναστών στο νέο πιο εχθρικό περιβάλλον της Ευρώπης και της Ασίας, αλλά σήμερα πια δεν προσφέρουν κανένα πλεονέκτημα ή αντίθετα λειτουργούν επιζήμια. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι, όσο προχωρούν οι έρευνες, θα βρεθούν και άλλα γονίδια κληρονομημένα από τους Νεάντερταλ.
Από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το παιχνίδι της προπαίδειας: Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για να μάθουν την προπαίδεια!

Αυτισμός: Τι να προσέχουν οι γονείς – Όλα τα σημάδια (ΒΙΝΤΕΟ)

Πανελλήνιες 2016: Όλες οι σχολές του μηχανογραφικού για τα ΕΠΑΛ

Υπερψηφίστηκε η τροπολογία για τα κόκκινα δάνεια

Ακόμη και με κατασχέσεις απειλούνται δικαιούχοι απαλλαγής απο τον ΕΝΦΙΑ

Μετά την visa και την mastercard η κυβέρνηση φέρνει την «Greekcard»

Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016

Η αγάπη της μητέρας… Μια διαφορετική ταινία μικρού μήκους !

Πέθαινε μόνο του στο δρόμο από την πείνα και τις αρρώστιες. Αλλά δείτε τι κάνει λίγη αγάπη.

Άξιζε η ταλαιπωρία της.. Οι φωτογραφίες είναι υπέροχες! Φωτογράφος έζησε 117 ώρες στο πολικό ψύχος για να τραβήξει αυτές τις απίστευτες φωτογραφίες!

Οι μαθητές να μαθαίνουν καλά την ξένη γλώσσα εντός του εκπαιδευτικού συστήματος

Ζητούν Υπεύθυνες Δηλώσεις από Δ.Υ. για πρόσθετες αμοιβές από δεύτερη απασχόληση

Μα τι είναι αυτά τα “βαρυτικά κύματα” που ακούμε από χτες; Η εξήγησή τους σ ένα θαυμάσιο κόμικ

Ο μύθος του μικρού ψαριού που είχε μέσα του θυμό

Το video animation για την ενδοοικογενειακή βία, του Άγγελου Ροδιτάκη, που θα σας αφήσει άφωνους!

Όταν το άγχος αποθαρρύνει τη συμμετοχή του παιδιού στην τάξη

Όλες οι κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε ένα βίντεο 1:30 λεπτού

Πότε πληρώνονται οι μισθοί-συντάξεις Μαρτίου 2016

Parthenon by Costa-Gavras


ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ - FREE WILL


Προστασία για φοιτητές και ανέργους από τα τεκμήρια

Από φθινόπωρο και «βλέπουμε» το Περιουσιολόγιο

Χωρίς έκπτωση στο πάγιο όσοι είναι στο Κοινωνικό Τιμολόγιο της ΔΕΗ

Εμβόλια για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού και μετανάστες

Οι τροπολογίες που ρυθμίζουν θέματα Ειδικής Αγωγής και Δια Βίου Μάθησης

Τα 21 ωραιότερα γεφύρια της Ηπείρου που αντέχουν στο πέρασμα του χρόνων

Νέο Μισθολόγιο: Ποιες μειώσεις φέρνει σε νυχτερινά και κυριακάτικες αργίες

Μειώσεις για ένα μεγάλο τμήμα εργαζομένων προβλέπει το νέο μισθολόγιο. Συγκεκριμένα, μειώσεις εφαρμόζονται στην αποζημίωση των νυχτερινών και των Κυριακών-Αργιών.
Οι μειώσεις ξεπερνούν το 20%, επιφέροντας έτσι σημαντική μείωση στο εισόδημα των εργαζομένων. Δεν είναι λίγα τα συνδικάτα που ασκούν έντονη κριτική για αυτήν την εξέλιξη, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «ανταμείβει» την αυτοθυσία και το φιλότιμο των εργαζομένων που κρατούν όρθιο τον δημόσιο τομέα, χτυπώντας το πιο βεβαρημένο τμήμα τους: Τη βάρδια και το κυκλικό ωράριο.
Ακόμη, το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας βρίσκεται “στον αέρα” αφού η ρητή δέσμευση της κυβέρνησης είναι να έχει ευθυγραμμισθεί η χορήγησή του με τη ευρωπαϊκή νομοθεσία μέχρι τις 31-12-2017. Είναι γνωστό ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν προβλέπει επίδομα.
Η κυβέρνηση κατάργησε ήδη το εν λόγω επίδομα σε μια σειρά κατηγορίες αδειών. Από δω και στο εξής θα χορηγείται μόνο κατά τη διάρκεια της κανονικής άδειας και της αναρρωτικής μικρής διάρκειας (μέχρι έξι ημέρες.).
Περικόπτεται επομένως κατά τη διάρκεια της άδειας μητρότητας,  ανατροφής, γονικής, της επαιδευτικής άδειας, της άδειας συμμετοχής σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα ή σεμινάρια, ακόμα και κατά τη διάρκεια της 10ήμερης άδειας κλειστών τμημάτων.
Δείτε παρακάτω πίνακα με τις περικοπές σε νυχτερινά και Κυριακές, που δημοσιεύθηκε από την ιστοσελίδα της παράταξης των δημοτικών υπαλλήλων ΜΕΤΑ:
nikterina

Έρευνα: Εκείνοι που κάνουν γυμναστική έχουν μεγαλύτερο…

Αν χρειάζεστε ένα καλό κίνητρο για να σηκωθείτε από τον καναπέ και να κάνετε λίγη παραπάνω γυμναστική, ακόμη και στην μέση του χειμώνα, μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Neurology έρχεται να σας το προσφέρει απλόχερα…

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι εκείνοι που ΔΕΝ είναι κάνουν γυμναστική και ΔΕΝ είναι γενικότερα δραστήριοι σωματικά στην μέση ηλικία, έχουν μικρότερο εγκέφαλο από ό,τι οι συνομήλικοί τους 20 χρόνια αργότερα.
Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν τις περιπτώσεις 1.583 ανδρών και γυναικών που δεν είχαν άνοια ή καρδιακή νόσο. Τους έβαλαν να τρέξουν ελαφρά σε διάδρομο γυμναστικής για να αξιολογήσουν το επίπεδο της φυσικής κατάστασης του καθενός συμμετέχοντα. Στη συνέχεια, 20 χρόνια αργότερα, οι ίδιοι συμμετέχοντες επανέλαβαν τη δοκιμασία αυτή και ταυτόχρονα οι επιστήμονες τους έκαναν και μαγνητικές τομογραφίες στους εγκεφάλους τους.
Τα εγκεφαλογραφήματα αποκάλυψαν ότι τα άτομα με μικρότερη αντοχή στην άσκηση στην πρώτη φάση του πειράματος και, επομένως, χαμηλότερο επίπεδο σωματικής ικανότητας είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν μικρότερο εγκέφαλο, σε σύγκριση με τα άτομα που είχαν υψηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης στην μέση ηλικία.
Διαπίστωσαν, επίσης, ότι οι συμμετέχοντες των οποίων η αρτηριακή πίεση και ο καρδιακός ρυθμός αυξήθηκε περισσότερο κατά τη διάρκεια της άσκησης (δηλαδή κουράζονταν ευκολότερα), ήταν πιο πιθανό να έχουν μικρότερο εγκέφαλο αργότερα στην ζωή τους.
Οι συμμετέχοντες έκαναν μαγνητικές τομογραφίες στον εγκέφαλό τους μόνο στο δεύτερο και τελευταίο μέρος του πειράματος, κάτι που σημαίνει ότι οι ερευνητές δεν μπορούσαν να εκτιμήσουν το πόσο ακριβώς οι εγκέφαλοί τους είχαν συρρικνωθεί με την πάροδο του χρόνου. Αλλά προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η σωματική άσκηση βελτιώνει την γενικότερη κατάσταση του εγκεφάλου και μειώνει τις επιπτώσεις της γνωστικής εξασθένησης.
Δεν είναι ακόμη γνωστό σε ποιο σημείο στην ζωή, η σωματική άσκηση γίνεται πιο κρίσιμη για τον όγκο του εγκεφάλου, υποστηρίζουν οι συγγραφείς της έρευνας. “Δεν είμαστε σε θέση να πούμε από την μελέτη μας αν η γυμναστική στην μέση ηλικία ή αργότερα στη ζωή έχει μεγαλύτερη σημασία”, ανέφερε χαρακτηριστικά η επικεφαλής της έρευνας Nicole Spartano, από την Σχολή Ιατρικής του πανεπιστημίου της Βοστώνης.

Πενήντα θετικές φράσεις για να λέμε στα παιδιά μας

Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου 2016

ΔΕH: Διευκρινίσεις για το «μπόνους» της επιστροφής παγίων στους συνεπείς οικιακούς καταναλωτές

Διευκρινίσεις για το «μπόνους» της επιστροφής παγίων στους συνεπείς οικιακούς καταναλωτές, ειδικά για τις περιπτώσεις που λογαριασμοί πληρώθηκαν εκπρόθεσμα χωρίς υπαιτιότητα του καταναλωτή, δίνει η ΔΕΗ.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα επιβράβευσης των συνεπών οικιακών πελατών εφαρμόζεται από τις αρχές του έτους 2016 και αφορά οικιακούς καταναλωτές που έχουν εξοφλήσει όλους τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς του έτους, μέχρι και την ημερομηνία λήξης τους, ανεξαρτήτως του τρόπου εξόφλησης που είχαν επιλέξει.
Οι πελάτες αυτοί επιβραβεύονται με επιστροφή του διπλάσιου ποσού του παγίου που θα χρεωθεί στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς του έτους 2016.
Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, μετά την εφαρμογή του προγράμματος επιβράβευσης, παρατηρήθηκε ότι ορισμένοι μεμονωμένοι συνεργάτες (π.χ. καταστήματα ΟΠΑΠ, φαρμακεία), έχουν αποδώσει με καθυστέρηση τα ποσά που εισέπραξαν από τους πελάτες, με αποτέλεσμα συνεπείς πελάτες να μην έχουν λάβει την επιστροφή του παγίου.
Η επιχείρηση καλεί, όσους εντάσσονται σε αυτήν την κατηγορία, να απευθυνθούν στα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ, στο τηλέφωνο 11770 ή να συμπληρώσουν στο διαδίκτυο τη σχετική φόρμα επικοινωνίας, έχοντας διαθέσιμα τα αποδεικτικά εξόφλησης των εκκαθαριστικών λογαριασμών του 2015.

5 τεχνικές που βοηθούν τους μαθητές να μάθουν το μάθημά τους, χωρίς να "παπαγαλίζουν"

Η μάθηση είναι καλύτερη όταν το υλικό είναι οργανωμένο γύρω από γενικές αρχές και εξηγήσεις αντί να βασίζεται στην απομνημόνευση απομονωμένων στοιχείων και διαδικασιών.Όλοι οι εκπαιδευτικοί θέλουν οι μαθητές τους να κατανοούν ό,τι μαθαίνουν και να μην το απομνημονεύουν με επιφανειακό τρόπο. Η έρευνα δείχνει ότι όταν οι πληροφορίες απομνημονεύονται επιφανειακά, ξεχνιούνται εύκολα εξηγεί η Στέλλα Βοσνιάδου, Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ). Αντίθετα, όταν κάτι γίνεται κατανοητό, δεν ξεχνιέται εύκολα και μπορεί να εφαρμοστεί σε άλλες περιπτώσεις. Για να καταλάβουν οι μαθητές μας τι τους διδάσκουμε, πρέπει να τους δίνουμε την ευκαιρία να σκεφτούν τι κάνουν, να μιλήσουν γι’ αυτό με τους συμμαθητές τους και με τους δασκάλους τους, να το διευκρινίσουν και να καταλάβουν πώς εφαρμόζεται σε πολλές περιπτώσεις. Πώς διδάσκει ο εκπαιδευτικός με στόχο την κατανόηση; Ακολουθούν κάποιες εργασίες που μπορεί να αναλάβει ο εκπαιδευτικός προκειμένου να βοηθήσει την κατανόηση της ύλης που έχει διδαχθεί:
  • Ζητήστε από τους μαθητές να εξηγήσουν ένα φαινόμενο ή μία έννοια με δικά τους λόγια.
  • Δείξτε στους μαθητές πώς να δίνουν παραδείγματα που δείχνουν πώς εφαρμόζεται μία αρχή ή πώς λειτουργεί ένας νόμος.
  • Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να λύνουν χαρακτηριστικά προβλήματα στο χώρο το υγνωστικού πεδίου. Τα προβλήματα μπορούν να είναι αυξανόμενου βαθμού δυσκολίας καθώς οι μαθητές αποκτούν μεγαλύτερη εμπειρία.
  • Όταν οι μαθητές καταλαβαίνουν την ύλη, μπορούν να εντοπίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές, μπορούν να συγκρίνουν και να αντιπαραβάλλουν και μπορούν να κατανοούν και
    να δημιουργούν αναλογίες.
  • Διδάξτε στους μαθητές σας πώς να εξάγουν γενικές αρχές από τις συγκεκριμένες περιπτώσεις και πώς να γενικεύουν από τα επιμέρους παραδείγματα.
boy_doing_homework
Η μάθηση απαιτεί την ενεργό και εποικοδομητική συμμετοχή του μαθητή
Η μάθηση στο σχολείο απαιτεί την προσοχή των μαθητών, την παρατήρηση, την απομνημόνευση, την κατανόηση, τη θέση στόχων και την ανάληψη ευθύνης για την ίδια τη μάθησή τους. Αυτές οι γνωστικές δραστηριότητες δεν είναι δυνατές χωρίς την ενεργό συμμετοχή και εμπλοκή του μαθητή. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βοηθούν τους μαθητές να είναι ενεργοί στην τάξη και να θέτουν στόχους αξιοποιώντας τη φυσική τους διάθεση για διερεύνηση, για κατανόηση νέων πραγμάτων και για μάθηση. Η πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς είναι να δημιουργήσουν ενδιαφέροντα και απαιτητικά περιβάλλοντα μάθησης στα οποία ενθαρρύνεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητών. Παραθέτουμε κάποιες από τις προτάσεις για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο:
1. Αποφύγετε τις καταστάσεις όπου οι μαθητές παραμένουν παθητικοί ακροατές για πολλή ώρα.
2. Εμπλουτίστε την παράδοση με πρακτικές δραστηριότητες, όπως πειράματα, παρατηρήσεις, συνθετικές εργασίες, κλπ.
3. Ενθαρρύνετε τη συμμετοχή σε συζητήσεις μέσα στην τάξη και σε άλλες συνεργατικές δραστηριότητες.
4. Οργανώστε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία και τεχνολογικά πάρκα.
5. Αφήστε τους μαθητές να αναλάβουν κάποιον έλεγχο της δικής τους μάθησης. Αυτό σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός σε ορισμένες στιγμές πρέπει να αφήσει τον μαθητή να αποφασίσει για το τι πρέπει να μάθει και πως να το μάθει.
6. Βοηθήστε τους μαθητές να δημιουργήσουν μαθησιακούς στόχους που είναι συναφείς με τα ενδιαφέροντά τους και τα σχέδιά τους για το μέλλον.

Ταξίδι στην Ανταρκτική και στα Νησιά Φώκλαντ

20-26 Μαρτίου: Εβδομάδα Παιδείας στα σχολεία στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου

Εβδομάδα Παιδείας,από 20-26 Μαρτίου, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου , ορίσθηκε από το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της εβδομάδας παιδείας θα αναπτυχθούν πολύμορφες δράσεις και θα πραγματοποιηθεί διεθνές συνέδριο.

Σχετικές εγκύκλιοι θα αποσταλούν στα σχολεία προκειμένου να σχετιστεί ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου με την Παιδεία (Η ιστορική πορεία του ελληνικού έθνους και η παιδεία).
Η γνώμη των μαθητών για την εκπαιδευτική διαδικασία θα ζητηθεί μέσα από εκθέσεις με θέμα «Η εμπειρία σας από το σχολείο και πώς θα θέλατε να είναι». Στοιχεία από τις εκθέσεις αυτές μπορούν να αναδειχθούν στις ειδικές εκδηλώσεις του σχολείου για την ημέρα της 25ης Μαρτίου.
Στη δημόσια συζήτηση θα αναδειχθεί η ιστορία των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων από την εποχή του Διαφωτισμού έως σήμερα, η διάσταση της εκπαίδευσης των Ελλήνων πριν και μετά την επανάσταση και άλλα συναφή θέματα.
Επίσης από σήμερα μέχρι τον Απρίλιο  με πρωτοβουλία των ίδιων των φορέων και με τη συμμετοχή μελών της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία ή ειδικών επιστημόνων, θα πραγματοποιηθούν:
-ειδικές συνεδριάσεις στους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
-συναντήσεις σε κάθε σχολική μονάδα ή σχολικό συγκρότημα με συμμετοχή εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και 15μελών συμβουλίων των μαθητών στα Λύκεια
-τοπικές συναντήσεις με συμμετοχή φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, της τοπικής αυτοδιοίκησης και κοινωνικών φορέων σε περιοχές ανά την Περιφέρεια (ήδη πραγματοποιήθηκαν σε Δράμα και Θεσσαλονίκη).

Τα 5 θαυματουργά τρόφιμα που ρίχνουν την πίεση - Δείτε τα!

Όλοι γνωρίζουμε ότι αν η πίεση μας είναι αυξημένη το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να περιορίσουμε το αλάτι στο φαγητό μας, αλλά ποια είναι τα τρόφιμα που είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε;

Άσπρα φασόλια
Ένα φλιτζάνι φασόλια προσφέρει  το 13% του ασβεστίου, το 30% του μαγνησίου, και το 24% του καλίου που χρειαζόμαστε καθημερινά.
Μπορείτε να μαγειρεύετε αυτό το σπιτικό φαγητό δημιουργώντας διάφορα πιάτα όπως σούπες, ορεκτικά και σαλάτες. Είναι επίσης μια πολύ καλή επιλογή σε περίοδο νηστείας αλλά και για χορτοφάγους.

Γιαούρτι χωρίς λιπαρά
Ένα φλιτζάνι γιαούρτι παρέχει 49% του ασβεστίου, το 12% του μαγνησίου, και το 18% του καλίου της απαραίτητης ημερήσιας πρόσληψης.
Δροσερό και κρεμώδες, το γιαούρτι είναι τέλειο για πρωινό, επιδόρπιο και ορεκτικό. Αν θέλετε να ελέγξετε τα λιπαρά μπορείτε πολύ εύκολα να φτιάξετε ακόμα και το δικό σας γιαούρτι.
Μούρα
Τα μούρα και ειδικά τα βατόμουρα είναι πλούσια σε φυσικά συστατικά που ονομάζονται φλαβονοειδή. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αυτών των ενώσεων μπορεί να αποτρέψει την υπέρταση, και ενδεχομένως να βοηθήσει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.
Τα βατόμουρα, τα σμέουρα, οι φράουλες είναι πολύ εύκολο να προστεθούν στη διατροφή σας. Βάλτε τα στα δημητριακά σας κάθε πρωί. Διατηρήστε τα μούρα στην κατάψυξη του ψυγείου σας και ετοιμάστε ανά πάσα στιγμή εύκολα και γρήγορα ένα υγιεινό επιδόρπιο.

Πατάτες
Οι πατάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα τόσο σε κάλιο όσο και σε μαγνήσιο, δύο μέταλλα που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, οι οποίες είναι αναγκαίες για μια συνολική υγιεινή διατροφή. Απολαύστε μια ψητή πατάτα για δείπνο. Αντί για κρέμα γάλακτος ή βούτυρο, συνοδέψτε τη με γιαούρτι.
Μπανάνες
Οι μπανάνες είναι ένας πολύ καλός τρόπος να προσθέσετε κάλιο στη διατροφή σας. Συνοδέψτε τα δημητριακά σας με μπανάνα ή πλιγούρι βρώμης ή πάρτε σκέτη μπανάνα στη δουλειά για ένα γρήγορο, εύκολο και ανέξοδο σνακ.

Ο πόλεμος λάσπης δεν κρύβει τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση


Αρ. Πρωτ.409
Αθήνα 11/2/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 

Θέμα: «Ο πόλεμος λάσπης δεν κρύβει τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση»   
         9 Φεβρουαρίου 2016. Σε μια σχολική χρονιά που το χάος εξ αιτίας των χιλιάδων κενών συνεχίζεται με πάνω από 2.000 κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας από το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής προσπάθησε όχι να ωραιοποιήσει (όπως έκανε μέχρι τώρα) την κατάσταση αλλά να εμφανίσει ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Αόριστες κατηγορίες για πλασματικά κενά τη στιγμή που ακόμη και σήμερα πάρα πολλές τάξεις δεν έχουν το δάσκαλο ή τη δασκάλα τους. Υπαινιγμοί για ώρες που κρύβονται μυστηριωδώς και για ατέλειωτες ώρες γραμματειακής υποστήριξης τη στιγμή που κάτι τέτοιο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πολύ απλά δεν υφίσταται και οι διευθυντές των σχολείων πνίγονται στην ατελείωτη γραφειοκρατία.
     Άμεση ήταν η απάντηση των εκπροσώπων της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Απαιτήσαμε από το Υπουργείο παιδείας να βγάλει στο φως όλα τα στοιχεία για τη λειτουργία των σχολείων στη φετινή χρονιά. Αν έχει να εμφανίσει «παρατυπίες» εκ μέρους εκπαιδευτικών της Π.Ε. να το κάνει. Να εμφανίσει όμως, όπως οφείλει, την πραγματικότητα που λέει πως οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν διδάξει για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα σε δύο ή και παραπάνω τμήματα, έχουν δουλέψει εκατοντάδες ώρες πέρα από το διδακτικό τους ωράριο (απλήρωτες, φυσικά, υπερωρίες) κι έχουν υποστεί υποχρεωτικές ή «προαιρετικές» (νέος όρος) μετακινήσεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία και να έχουν οι μαθητές εκπαιδευτικό στην τάξη. Την πραγματικότητα που μιλάει για παραβίαση του 1:25 σε τάξεις με μαθητές που δεν έχουν παράλληλη στήριξη, που δεν μπορούν να φοιτήσουν στα κλειστά Τμήματα Ένταξης, σε τάξεις με πλήθος αλλοδαπών μαθητών που δεν παρακολουθούν Τάξεις Υποδοχής.
   Ως εκπαιδευτικό κίνημα είχαμε μιλήσει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για κενά που θα έφταναν τις 25.000. Τότε το Υπουργείο Παιδείας (βλέπε δηλώσεις κ. Χασάπη) μας έλεγε ψεύτες και περιόριζε τα κενά στις 17.000. Το ίδιο Υπουργείο έχει προσλάβει μέχρι σήμερα 22.000 αναπληρωτές διαψεύδοντας τα κορυφαία στελέχη του.
   Η επιχείρηση λάσπης από την πλευρά του κ. Υπουργού δεν μας εκπλήσσει. Προηγήθηκε η αμφισβήτηση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη μεγάλη απεργία της 4-2-2016 όταν με μεγάλη αγωνία έσπευδε να την κατεβάσει στο 18% ενώ γνώριζε το πραγματικό μέγεθος (πάνω από 50% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Είναι όλα αυτά κρίκοι της ίδιας αλυσίδας της αμφισβήτησης της πραγματικότητας που τρομάζει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί λοιδορούνται και στοχοποιούνται ώστε να δικαιολογούνται οι παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων τους με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και να μην αποκαλύπτεται το μέγεθος των ευθυνών των εκάστοτε κυβερνώντων απέναντι στους μαθητές. Των ευθυνών για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, για τις τάξεις που ακόμη και σήμερα δεν έχουν εκπαιδευτικούς, για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αλλά και την ανεργία των εκπαιδευτικών (14.671 είναι αυτή τη στιγμή οι άνεργοι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, που θα έπρεπε να εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία επιλέγει να ακολουθήσει το δρόμο των μνημονίων και της προσαρμογής στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, πιστή στα βήματα των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών. Για να το καλύψει αυτό επιλέγει τη συνηθισμένη τακτική της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών.
     Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την απαράδεκτη και υβριστική προς τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς, επίθεση του κ. Υπουργού. Εντάσσεται, προφανώς, και αυτή στην ιδιόμορφη αντίληψή του περί του διαλόγου και των κανόνων του. Η Δ.Ο.Ε. έδωσε, δίνει και θα συνεχίσει να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία και να καταθέτει τεκμηριωμένες προτάσεις. Περιμένουμε από την πολιτική ηγεσία να πράξει κάτι ανάλογο.

Νικήσαμε τη Disney – Διεθνής διάκριση για το καλύτερο διαδραστικό παιδικό βιβλίο στον Ευγένιο Τριβιζά

Αντιβίωση: Σε ποιες περιπτώσεις και μόνο πρέπει να την παίρνετε

Η υπερβολική χρήση αντιβιοτικών είναι μία από τις κύριες αιτίες της ιικής ανθεκτικότητας στα αντιβιοτικά, μιας μείζονος απειλής για τη δημόσια υγεία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η αντιβίωση είναι μια θεραπευτική αγωγή που πρέπει να ακολουθείται μόνο με σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όταν είναι πραγματική ανάγκη και πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού.
Στο πλαίσιο της όγδοης ετήσιας εβδομάδας “Get Smart About Antibiotics Week” που γίνεται είναι υπό την αιγίδα του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων από 16 έως 22 Νοεμβρίου, ο δρ Saul  Hymes, ειδικός στην παιδιατρική μολυσματικών ασθενειών στο νοσοκομείο Παίδων Stony Brook της Ν. Υόρκης, δήλωσε:
“Κάθε χρήση αντιβιοτικών οδηγεί, τελικά, σε ανθεκτικά βακτήρια, εφόσον τα εν λόγω αντιβιοτικά απλά δεν θα λειτουργούν πια. Και η υπερβολική και άσκοπη χρήση τους για ιούς ή κρυολογήματα επιταχύνει την εξελικτική διαδικασία αντίστασης των ιών στα αντιβιοτικά”.
Και πρόσθεσε: “Οι άνθρωποι πρέπει να καταλάβουν ότι η αντιβίωση θεραπεύει βακτηριακές λοιμώξεις, ΟΧΙ ιογενείς λοιμώξεις, όπως το κοινό κρυολόγημα, ή η γρίπη”.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα των λοιμώξεων του ανώτερου αναπνευστικού, όπως ο πονόλαιμος, οι λοιμώξεις σε αυτιά και μύτη, τα κρυολογήματα και η βρογχίτιδα, μπορούν να μειωθούν με απλή ανάπαυση, πίνοντας αρκετά υγρά, αποφεύγοντας το κάπνισμα και παίρνοντας ακεταμινοφαίνη ή ιβουπροφένη για να ανακουφίσει τον πόνο ή τον πυρετό.
Μπορείτε να απαλύνετε τον πονόλαιμο με παστίλιες (μόνο για τα μεγαλύτερα παιδιά και τους ενήλικες), ζεστά ροφήματα, ή με γαργάρες με αλατόνερο.
Μια ζεστή κομπρέσα πάνω από τη μύτη και το μέτωπο μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφίσετε το μπούκωμα στην μύτη. Για τα μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά και τους ενήλικες, άλλες επιλογές περιλαμβάνουν αποσυμφορητικό ή αλατούχο ρινικό σπρέι, ή εισπνοές ζεστού ατμού από το ντους ή από ένα μπολ με ζεστό νερό.
Επίσης, τα απλά φάρμακα μπορούν να βοηθήσουν. Συμβουλευτείτε το γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας σχετικά με τη χρήση τους.
Εάν ο γιατρός σας, σας έχει συνταγογραφήσει αντιβίωση, είναι σημαντικό να ολοκληρώσετε κάθε κύκλο χρήσης της. Ποτέ μην μοιράζεστε τα αντιβιοτικά σας, ποτέ μην τα χρησιμοποιείτε χωρίς ιατρική συνταγή και ποτέ δεν μην κρατάτε επιπλέον αντιβιοτικά “για την επόμενη φορά”.
Μπορείτε να μειώσετε τις πιθανότητες της οικογένειάς σας να χρειάζεται αντιβίωση με τη λήψη προληπτικών μέτρων, όπως το να κάνετε τους συνιστώμενους εμβολιασμούς, να φροντίζετε για την καλή υγιεινή των χεριών και να καλύπτετε το στόμα και την μύτη σας, όταν βήχετε ή φτερνίζεστε.

Ωμέγα 3 λιπαρά: Τι ισχύει τελικά - Ποιες τροφές χρειάζεστε ουσιαστικά

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητο είδος λιπαρών για τον οργανισμό, επειδή έχει αποδειχτεί μέσα από αλλεπάλληλες έρευνες ότι έχει πολλά οφέλη για την υγεία του ανθρώπου. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ίσα μεταξύ τους.

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα δεν μπορούν να παραχθούν από το σώμα και θα πρέπει να τα πάρετε από τη διατροφή. Αυτός είναι ο λόγος που ονομάζονται “απαραίτητα λιπαρά οξέα”.
Τα ωμέγα 3 οξέα δεν είναι αποθηκεύονται για να χρησιμοποιηθούν για ενέργεια αργότερα, όπως τα περισσότερα λιπαρά, επειδή είναι βιολογικά δραστικά λίπη. Αυτό σημαίνει ότι παίζουν σημαντικούς ρόλους σε όλα τα είδη των σωματικών διεργασιών, συμπεριλαμβανομένης της καταπολέμησης της φλεγμονής, της καλής υγείας της καρδιάς και της εύρυθμης λειτουργίας του εγκεφάλου.
Η ανεπάρκεια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα συνδέεται με χαμηλότερη νοημοσύνη, κατάθλιψη, καρδιακές παθήσεις, αρθρίτιδα, καρκίνο και πολλά άλλα προβλήματα υγείας.
Τα 3 πιο σημαντικά είδη ωμέγα 3 λιπαρών οξέων
Λίγοι το γνωρίζουν, αλλά υπάρχουν 11 διαφορετικοί τύποι ω-3 λιπαρών οξέων. Οι τρεις πιο σημαντικοί από αυτούς είναι οι ALA, EPA και DHA. Τα ALA ω-3 λιπαρά βρίσκονται κυρίως στα φυτά, ενώ τα EPA και DHA βρίσκονται κυρίως σε ζωικές τροφές, όπως τα λιπαρά ψάρια.
  1. "ALA" – Άλφα Λινολενικό Οξύ: Είναι το πιο σύνηθες ω-3 οξύ στις τροφές. Το ALA βρίσκεται κυρίως σε φυτικές τροφές και πρέπει να μετατραπεί πρώτα σε ζωικής μορφής ω-3 οξύ (ΕΡΑ ή DHA), προτού να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το ανθρώπινο σώμα. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία μετατροπής είναι αναποτελεσματική στον άνθρωπο. Μόνο ένα μικρό ποσοστό του ALA μετατρέπεται σε ΕΡΑ και ακόμη λιγότερο σε DHA. Όταν το ALA δεν μετατρέπεται σε ΕΡΑ ή DHA, παραμένει ανενεργό και απλά αποθηκεύεται ή χρησιμοποιείται ως ενέργεια, όπως και τα άλλα λίπη. Το ALA βρίσκεται σε πολλά φυτικά τρόφιμα, όπως το κατσαρό λάχανο, το σπανάκι, η σόγια, τα καρύδια και πολλοί σπόροι, όπως από chia και λινάρι.
  2. "EPA" – Εικοσιπεντανοϊκό οξύ: Η κύρια λειτουργία του είναι να σχηματίσει μόρια που ονομάζονται εικοσανοειδή, τα οποία διαδραματίζουν πολλούς ρόλους στην φυσιολογία του ανθρώπου. Τα εικοσανοειδή που προέρχονται από τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα μειώνουν τη φλεγμονή, ενώ εκείνα που γίνονται από τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα τείνουν να αυξάνουν τη φλεγμονή. Για το λόγο αυτό, μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ΕΡΑ ω-3 οξέα μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή στο σώμα. Έρευνες έχουν δείξει ότι το ιχθυέλαιο, το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ΕΡΑ και DHA, μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Μια μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι τα EPA οξέα μειώνουν τον αριθμό των εξάψεων που βιώνουν οι εμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Τόσο τα EPA, όσο και τα DHA ω-3 λιπαρά οξέα βρίσκονται κυρίως στα θαλασσινά, κυρίως στα λιπαρά ψάρια και τα φύκια. Γι' αυτόν το λόγο, συχνά αποκαλούνται και θαλάσσια ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.
  3. "DHA" – Δοκοσαεξαονικό οξύ: Τα DHA ωμέγα 3 λιπαρά οξέα είναι σημαντικό δομικό συστατικό του δέρματος και του αμφιβληστροειδούς του οφθαλμού. Τα ενισχυμένα με DHA βρεφικά γάλατα συμβάλλουν σε βελτιωμένη όραση στα παιδιά. Τα DHA οξέα είναι απολύτως ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τη λειτουργία στην παιδική ηλικία, καθώς και για τη λειτουργία του εγκεφάλου σε ενήλικες. Η ανεπάρκεια σε DHA ω-3 οξέα στην παιδική ηλικία συνδέεται με προβλήματα αργότερα, όπως μαθησιακές δυσκολίες, επιθετικότητα, έλλειψη συγκέντρωσης και πολλές άλλες διαταραχές. Η μείωση σε DHA κατά τη διάρκεια της γήρανσης συνδέεται επίσης με διαταραγμένη λειτουργία του εγκεφάλου και την έναρξη της νόσου του Αλτσχάιμερ. Τα DHA ω-3 λιπαρά οξέα έχουν επίσης αποδειχτεί ότι έχουν θετικά αποτελέσματα για ασθένειες, όπως η αρθρίτιδα, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης τύπου-2 και ορισμένες μορφές καρκίνου. Ο ρόλος του DHA στην μείωση της καρδιακής νόσου είναι επίσης γνωστός. Μπορεί να μειώσει τα τριγλυκερίδια στο αίμα και μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερα επιβλαβή σωματίδια LDL χοληστερόλης. Τα DHA ωμέγα 3 λιπαρά οξέα διαλύουν επίσης τις λιπιδικές εναποθέσεις στις μεμβράνες, καθιστώντας πιο δύσκολο για τα καρκινικά κύτταρα να επιβιώσουν και για τη φλεγμονή να αναπτυχθεί. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, τα DHA οξέα βρίσκονται σε υψηλές ποσότητες στα θαλασσινά, συμπεριλαμβανομένων των λιπαρών ψαριών και των φυκιών. Επίσης προϊόντα από ζώα που εκτρέφονται βιολογικά (φυσική βοσκή) περιέχουν επίσης κάποια ποσότητα DHA ω-3 οξέων.

Δικαιώνεται 100 χρόνια μετά ο Αϊνστάιν! Ανιχνεύθηκαν τα βαρυτικά κύματα - Δείτε Live τις ανακοινώσεις

Ο άτακτος μαθητής στην τάξη


Φανταστείτε την ακόλουθη σκηνή: είναι Παρασκευή μεσημέρι, λίγο πριν από το τέλος μιας κουραστικής και εξαντλητικής εβδομάδας. Η τάξη είναι ανήσυχη, ειδικά ο Αλέξανδρος, ο οποίος επίμονα ενοχλεί τους συμμαθητές του προσπαθώντας να αποσπάσει την προσοχή τους από τις δραστηριότητες της τάξης.
Ποιος ο ρόλος του δασκάλου;Πώς πρέπει ν’ αντιδράσει απέναντι σ’ αυτήν τη διαταρακτική συμπεριφορά του παιδιού;Πρέπει να συμμετάσχει η υπόλοιπη τάξη σ’ αυτήν τη διαδικασία, και αν ναι, σε ποιο βαθμό;
Σύμβουλοι και δάσκαλοι ειδικής αγωγής στην Αγγλία απαντούν στα παραπάνω ερωτήματα που αναφέρονται στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να κερδηθεί και να διατηρηθεί ο έλεγχος μέσα στην τάξη. Υποστηρίζουν, λοιπόν, πως ο δάσκαλος, προκειμένου ν’ αναπτύξει μια αληθινή συνεργασία με τους μαθητές του, οφείλει ν’ αντιδράσει ακολουθώντας συγκεκριμένες «πρακτικές», λιγότερο ή περισσότερο παρεμβατικές.
Λιγότερο παρεμβατικές πρακτικές θεωρούνται αυτές που δεν διακόπτουν τη διδασκαλία και παράλληλα δεν θίγουν την αξιοπρέπεια του «ανήσυχου» μαθητή. Περισσότερο παρεμβατικές θεωρούνται αυτές που διακόπτουν το μάθημα, χωρίς παράλληλα ν’ αποκλείεται και η τιμωρία του «άτακτου» μαθητή.
H τακτική του ν’ αγνοείς τη συμπεριφορά του παιδιού αξίζει να δοκιμαστεί, αν και τα αποτελέσματά της είναι αμφίβολα.
Αν, όμως, ο Αλέξανδρος συνεχίσει την προκλητική συμπεριφορά του; Η επόμενη στρατηγική είναι μια «επίμονη ματιά». Η οπτική επαφή επιτρέπει στον δάσκαλο να προβλέψει αν η ενοχλητική κατάσταση κλιμακωθεί ή όχι.
Κι αν η οπτική επαφή δεν οριοθετήσει τον Αλέξανδρο; Εάν δεν έχει αποτέλεσμα η «οπτική επαφή», τότε ο δάσκαλος επιστρατεύει τη «φυσική επαφή». Πλησιάζει το παιδί χωρίς να διακόψει το μάθημα, κινούμενος σε μικρή απόσταση από αυτό. Τώρα πια, το δικαίωμα επιλογής μεταφέρεται στον μαθητή. Αν λοιπόν, ο μαθητής επηρεαστεί από την «οπτική επαφή» διακόπτοντας την προηγούμενη συμπεριφορά του, ο δάσκαλος απομακρύνεται φροντίζοντας να του δείξει την ικανοποίησή του με μια μη-λεκτική επαφή (π.χ. ένα άγγιγμα στον ώμο), χειρονομία που σίγουρα θα οδηγήσει σε μια μυστική και ευαίσθητη σχέση μαθητή – δασκάλου.
Έτσι ο δάσκαλος, ακολουθώντας αυτές τις τρεις, προτεινόμενες από τους ειδικούς «πρακτικές», έχει πετύχει να διατηρήσει τον έλεγχο της τάξης χωρίς να διακόψει την διδασκαλία του. Αν όμως, ο Αλέξανδρος συνεχίσει τη συμπεριφορά του, αγνοώντας προκλητικά τον δάσκαλο; Τότε έρχεται η σειρά των παρεμβατικών «πρακτικών», τις οποίες καλείται ο δάσκαλος να υιοθετήσει.
Απλές λεκτικές παρατηρήσεις. Για παράδειγμα, «Αλέξανδρε, σε παρακαλώ, σταμάτα να μιλάς στον Γιώργο και την Αθηνά όταν εργάζονται. Σ’ ευχαριστώ». Τέτοιου είδους παρατηρήσεις γίνονται από μικρή απόσταση για να μη διαταραχθεί η ησυχία της τάξης και δημιουργηθεί ένταση από τη φωνή του δασκάλου, ενώ, παράλληλα, δίνεται χρόνος στον μαθητή να σκεφτεί πώς θ’ αντιδράσει. Έρχεται η ώρα της επιλογής.
Κι αν ο Αλέξανδρος εμμείνει και συνεχίσει την ίδια συμπεριφορά; Σε μια τέτοια περίπτωση, παιδαγωγικά χρήσιμη και αποδοτική, κρίνεται μια τακτική «σκοπιμότητας» εκ μέρους του δασκάλου. Αναθέτει, π.χ., μία εργασία στην τάξη και καλεί τον μαθητή στην έδρα. Του εκθέτει τους λόγους που τον κάλεσε κοντά του και του διατυπώνει τις δύο επιλογές που του απομένουν: Ή να σταματήσει την προκλητική του συμπεριφορά ή να τη συνεχίσει, γνωρίζοντας όμως, ότι τέτοιου είδους συμπεριφορές επισύρουν και επιπτώσεις. Ο μαθητής αφήνεται να επιστρέψει στο θρανίο του και ο δάσκαλος συνεχίζει το μάθημα, εν αναμονή της απόφασης του μαθητή. Κι αν οι προσπάθειες του δασκάλου αποδειχθούν ανώφελες και αναποτελεσματικές;
Ο δάσκαλος έχει ήδη χρησιμοποιήσει πέντε παρεμβατικές στρατηγικές. Σ’ αυτήν τη φάση το μάθημα έχει διαταραχθεί σοβαρά και δεν απομένει παρά ο μαθητής να υποστεί τις συνέπειες των πράξεών του, την τιμωρία. Το πρόβλημα πλέον μεταφέρεται στην τάξη και το μάθημα διακόπτεται. Ο δάσκαλος, αναφερόμενος στους κανόνες συνεργασίας και καλής συμπεριφοράς που ισχύουν στην τάξη, συζητάει με τα παιδιά τη συμπεριφορά του συμμαθητή τους. Βασικός στόχος της συζήτησης είναι να καταλάβουν τα παιδιά, αλλά και ο ίδιος ο μαθητής, ποιοί κανόνες της τάξης παραβιάστηκαν και με ποιον τρόπο και ότι η τιμωρία του μαθητή είναι δίκαιη. Ο δάσκαλος μετά το τέλος της συζήτησης ανακοινώνει στον συγκεκριμένο μαθητή και στην τάξη την τιμωρία του.
Το παραπάνω μοντέλο οριοθέτησης θα είναι αναποτελεσματικό και παιδαγωγικά εύθραυστο αν δεν συνοδεύεται από το «στάδιο της επανόρθωσης».Ο δάσκαλος προσπαθεί να σηματοδοτήσει ένα καινούργιο ξεκίνημα για το συγκεκριμένο παιδί, που έχει σχέση με την επόμενη διδακτική ώρα, την επόμενη μέρα και γιατί όχι, ακόμη και τη γενική παρουσία του στην τάξη ή το σχολείο.
Είναι ανάγκη να ειπωθεί στο παιδί από τον δάσκαλο ότι η επόμενη ώρα είναι μια καινούργια ώρα, ότι περιμένει μια διαφορετική συμπεριφορά από αυτό, πείθοντάς το ότι μπορεί να τα καταφέρει. Αλλά και αυτό δεν θα ήταν αρκετό, αν δεν συνοδευόταν από προσωπικές συμβουλές, για το πώς πρέπει και μπορεί να συμπεριφερθεί σε παρόμοιες καταστάσεις.Ας μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον, έχουν ανάγκη από κατευθύνσεις, συμβουλές και οριοθέτηση.
Το μέλημα που κάθε δάσκαλος πρέπει να έχει, είναι να αποπροσωποποιεί τη διαταρακτική συμπεριφορά των μαθητών του και να λειτουργεί ως παιδαγωγός και κινητήριος μοχλός, που πλουτίζει τόσο τον εγκέφαλο τους με γνώσεις όσο και τον εσωτερικό τους κόσμο με συναισθήματα.
Το παραπάνω μοντέλο είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό μοντέλο ελέγχου διαταρακτικής συμπεριφοράς. Είναι και μια πρόταση για το πώς πρέπει να ικανοποιείται η ανάγκη του μαθητή για πραγματική μάθηση και αληθινή γνώση, καθώς και για το πώς θα πρέπει να αναγνωρίζεται το αυτονόητο δικαίωμα του δασκάλου για ελεύθερες και πλούσιες ποιοτικά συνθήκες εργασίας.
Ανθής Μ. Κοκκώνη, Ειδική παιδαγωγός – Έλλη Μ. Κοκκώνη, Ειδική παιδαγωγός Κέντρο λόγου και μάθησης «Λεξιμάθεια»
Πηγή:www.leximathia.gr

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «εξ έδρας» ''Ανακοίνωση''



 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ «εξ έδρας»
 


Ανακοίνωση
            Η θεατρική ομάδα νιώθει την ανάγκη να ευχαριστήσει όλους τους συναδέλφους  που είναι πάντα κοντά μας, σ' όλες τις παραστάσεις και μας δίνετε δύναμη και κουράγιο να συνεχίσουμε...
          Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι όποιοι και όποιες θέλουν να συμμετέχουν στην ομάδα, να επικοινωνήσουν μαζί μας. Επίσης για το νέο έργο χρειαζόμαστε μερικά  άτομα κυρίως νεαρής ηλικίας, μέχρι 30 ετών, αγόρια ή κορίτσια, καθώς επίσης και ειδικότητες των καλλιτεχνικών (σκηνογράφοι, μουσικοί κλπ.).

Τηλέφωνα επικοινωνίας:

Λώλης Δημήτρης 6977076223
Δόσης Γιώργος 6973939271
Πανέλλη Μπέττυ 6944435491           
                                                                                   

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
“ΕΞ ΕΔΡΑΣ”