Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016

Θα σου λύσει τα χέρια: 120 συντομεύσεις πληκτρολογίου που ίσως να μην γνωρίζεις

Ίδιο μισθολόγιο με τους Δ.Υ αλλά με διαφορετική αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί

Όπως όλα δείχνουν οι εκπαιδευτικοί δε θα αξιολογηθούν με τον ίδιο τρόπο που θα αξιολογηθούν οι άλλοι Δημόσιοι Υπάλληλοι. Μπορεί  η μισθολογική εξέλιξή τους να ρυθμίζεται από τις σχετικές διατάξεις του ν. 4354/2015, όπως όλων των Δημοσίων Υπαλλήλων, αλλά ο τρόπος αξιολόγησης τους θα είναι διαφορετικός.

Πρόσφατα ο Υπουργός Παιδείας σε συνάντηση με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ ανέφερε ότι: " Η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωριτική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα".

Εκτός αυτού, πριν λίγες ημέρες κοινοποιήθηκαν οι διατάξεις του ν. 4354/2015 που αφορούν το νέο μισθολόγιο,   με το υπ Αρ. 2/1015  έγγραφο στις 5/1/2016  της  Διεύθυνσης  Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπ. Οικονομικών που υπογράφεται από τον Αν. Υπ. Οικονομικών  Γεώργιο Χουλιαράκη. Στο έγγραφο  περιγράφεται, εκτός των άλλων, πώς ένας  δημόσιος υπάλληλος μπορεί να έχει "προωθημένη μισθολογική εξέλιξη".

Σχετικά λοιπόν με τη μισθολογική εξέλιξη των Δ.Υ, αλλά και των εκπαιδευτικών, στο έγγραφο  αναφέρεται ότι: 
«Με τις διατάξεις της παρ. 1 προβλέπεται ότι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών, οι οποίοι, σύμφωνα με τις σχετικές περί αξιολόγησης των υπαλλήλων διατάξεις, βαθμολογούνται με άριστα κατά μέσο όρο σε τρεις (3) συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις, δύνανται να εξελίσσονται ταχύτερα στη μισθολογική κλίμακα της κατηγορίας τους, λαμβάνοντας ένα επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο».

και
«με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών, μετά από πρόταση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, καθορίζονται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης η οποία χορηγείται σε τακτά χρονικά διαστήματα τα οποία απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον τρία έτη. Με την ίδια ή όμοια απόφαση καθορίζεται το ποσοστό επί του αριθμού των υπαλλήλων, το οποίο θα κυμαίνεται μεταξύ του 5% και 15% του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου, λαμβανομένης υπόψη της εκάστοτε δημοσιονομικής συγκυρίας»

Το συγκεκριμένο έγγραφο έχει ως πίνακα αποδεκτών όλα τα Υπουργεία( και το Υπ. Παιδείας) και μάλιστα επισημαίνεται με  την ιδιαίτερη πρόταση-αναφορά: "ότι σε κάθε περίπτωση υπάγονταιεννοείται στα προβλεπόμενα του ν. 4354/2015 " οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι)" 

Εδώ να σημειώσουμε ότι η διευκρινιστική φράση  " σε κάθε περίπτωση υπάγονται"  δεν υπάρχει στο ν. 4354/2015 άρθρο 7.

Από τα παραπάνω είναι ξεκάθαρο ότι η αξιολόγηση   θα εφαρμοστεί σε όλους τους   Δημόσιους Υπάλληλους αλλά και στους εκπαιδευτικούς. Μάλιστα στο άρθρο 12 περιγράφεται και το πώς θα επιδρά η αξιολόγηση στη μισθολογική εξέλιξη .Μπορεί ο Δ.Υ να έχει προωθημένη μισθολογική εξέλιξη, μπορεί να θεωρηθεί αναγκαία η επιμορφωτική του στήριξη, μέχρι και να ανασταλεί η μισθολογική του εξέλιξη   για ένα έτος.

Όπως φαίνεται όμως οι εκπαιδευτικοί δε θα αξιολογηθούν με την ίδια μορφή αξιολόγησης που θα αξιολογηθούν οι υπόλοιποι Δ.Υ 
Θα υιοθετηθεί όπως όλα δείχνουν, και σύμφωνα με δηλώσεις που έχουν γίνει ως τώρα, ένα είδος αξιολόγησης προσαρμοσμένο στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του χώρου της εκπαίδευσης.  Σίγουρα ένα μέρος της  θα αφορά και τον εκπαιδευτικό και θα επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τη μισθολογική  εξέλιξη  ή την επαγγελματική του ανάπτυξη .

Το πιθανότερο αυτό το είδος αξιολόγησης να είναι πάλι ο γνωστός συνδυασμός εσωτερικής(αυταξιολόγησης) και εξωτερικής αξιολόγησης.
Καπετσώνης Κώστας για το   fresh-education.blogspot.gr 

Εκπαιδευτικό υλικό από την Living Democracy (δημοκρατία και δικαιώματα του παιδιού!)

15 πράγματα που αξίζει να γνωρίζετε για το "The Revenant" πριν το δείτε

Διαβάστε πώς γυρίστηκε -σε ακραίες καιρικές συνθήκες στις πιο αφιλόξενες, παγωμένες περιοχές του Καναδά- η υποψήφια για 12 βραβεία Oscar ταινία "Η Επιστροφή" του Alejandro González Iñárritu, η οποία ανοίγει αυτήν την εβδομάδα στις ελληνικές αίθουσες.

Εννέα ολόκληρους μήνες διήρκησαν τα γυρίσματα του "The Revenant", της πιο δύσκολης (λόγω των συνθηκών στις οποίες πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα) ταινίας του Μεξικανού σκηνοθέτη Alejandro González Iñárritu, η οποία, σύμφωνα με όλα τα μέχρι στιγμής προγνωστικά, θα χαρίσει στον Leonardo DiCaprio το πρώτο του Oscar. Αυτά είναι 15 πράγματα που αξίζει να γνωρίζει κάποιος για την "Επιστροφή", πριν τη δει στην σκοτεινή αίθουσα (και πιστέψτε μας, μόνο εκεί αξίζει να τη δει κανείς, προκειμένου να αισθανθεί το μεγαλείο και τις δυσκολίες μιας τόσο φιλόδοξης παραγωγής):
1. Στα γυρίσματα χρησιμοποιήθηκε μόνο φυσικός φωτισμός κάτι για το οποίο επέμενε τόσο ο Iñárritu, όσο και ο Διευθυντής Φωτογραφίας Emmanuel Lubezki. Αυτό σήμαινε πως κάποιες ημέρες το συνεργείο ταξίδευε για ώρες μέχρι την προγραμματισμένη τοποθεσία, αλλά το γύρισμα δεν μπορούσε να κρατήσει παρά 90 λεπτά το πολύ.
The Reventant γυρίσματα
2. Κάποιες μέρες η θερμοκρασία έπεφτε στους -25 βαθμούς Κελσίου (αλλά η αίσθηση ήταν -40 λόγω του αέρα). Ο Lubezki φημολογείται πως φορούσε έξι στρώματα ισοθερμικών ρούχων για να μπορεί να εργαστεί, ενώ κατασκευάστηκαν ειδικά παπούτσια για να μην πάθουν ζημιά οι ηθοποιοί  στα πόδια, από τα κρυοπαγήματα.
3. Προκειμένου να μοιάζει όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική η περιβόητη σκηνή με την αρκούδα, ο Iñárritu μελέτησε δεκάδες videos με πραγματικές εξαγριωμένες αρκούδες και μίλησε με άτομα που έχουν υπάρξει θύματα επίθεσης στην πραγματικότητα. Παρόλο που ο ίδιος αστειεύεται πως ήταν ένα "πάρα πολύ καλά εκπαιδευμένο ζώο", πρόκειται για ένα (τρομερά αληθοφανές) ψηφιακό δημιούργημα. Κασκαντέρ και ειδικές κατασκευές με ιμάντες χρησιμοποιήθηκαν για να είναι όσο το δυνατόν πιο πειστικές οι αντιδράσεις του DiCaprio στην επίθεση και τα τινάγματα του σώματός του σε κάθε δαγκωματιά.
4. Περίπου 4 με 5 ώρες διαρκούσε καθημερινά το μακιγιάζ του DiCaprio, ο οποίος ξεκινούσε να ετοιμάζεται στις 3 το πρωί, όταν η θερμοκρασία ήταν τόσο χαμηλή που μερικά προϊόντα πάγωναν και δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Για να μοιάζουν όσο το δυνατόν πιο φριχτές οι πληγές του από την επίθεση του άγριου ζώου χρησιμοποιήθηκαν πολλαπλά στρώματα προσθετικού δέρματος.
Γυρίσματα The Revenant
5. Στις περισσότερες τοποθεσίες γυρισμάτων δεν υπήρχε σήμα, πράγμα που σημαίνει πως για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους τα μέλη της ομάδας παραγωγής αναγκάζονταν να μεταφέρουν μηνύματα, οδικώς, με χρήση snowmobiles.
6. Οι απολύσεις μελών του συνεργείου ήταν καθημερινή υπόθεση. Ο ίδιος ο Iñárritu σχολίασε σε συνεντεύξεις του σχετικά: "αν είσαι διευθυντής μιας ορχήστρας κι αντιλαμβάνεσαι πως ένα βιολί δεν παίζει σωστά, οφείλεις να το αντικαταστήσεις".
7. Οι πρόβες για την "χορογραφία" της πρώτης σκηνής της ταινίας -ένα άκρως εντυπωσιακό μονοπλάνο που παρουσιάζει μια επίθεση Ινδιάνων στον κεντρικό ήρωα Hugh Glass και τους συντρόφους του- διήρκησαν έναν ολόκληρο μήνα.
Γυρίσματα The Revenant
8. Μόνιμος συνεργάτης της ομάδας παραγωγής ήταν και ένας διάκριτος Καναδός μετεωρολόγος, ο οποίος προειδοποιούσε τον Iñárritu για την παραμικρή αλλαγή στον καιρό, ακόμα και για τις επόμενες κινήσεις των σύννεφων στον ουρανό.
9. Η σκηνή με την χιονοστιβάδα είναι αληθινή και όχι οπτικά εφέ. Ο Iñárritu έστειλε αεροπλάνα να καταρρίψουν εκρηκτικά στην περιοχή, συντόνισε όλους τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς και γύρισε τη σκηνή με μια μόνο λήψη.
Γυρίσματα The Revenant
10. Το συνολικό κόστος παραγωγής έφτασε τα 135 εκατομμύρια δολάρια, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις του σκηνοθέτη ότι δεν θα ξεπερνούσε τα 60.
11. Καθώς τα γυρίσματα βγήκαν εκτός προγράμματος και το χιόνι στον Καναδά άρχισε να λιώνει, όλο το συνεργείο αναγκάστηκε να μεταφερθεί στην Νότια Αργεντινή, προκειμένου να βρει παρόμοιες συνθήκες χιονιά, μες στο κατακαλόκαιρο και να μπορέσει να ολοκληρώσει τις τελευταίες σκηνές.
12. Λόγω της μακράς διάρκειας γυρισμάτων του "The Revenant", ο Tom Hardy αναγκάστηκε να αποχωρήσει από το "Suicide Squad", ενώ ο DiCapio είπε όχι στον πρωταγωνιστικό ρόλο του "Steve Jobs".
Tom Hardy The Revenant
13. Παρόλο που οι ηθοποιοί περιέγραψαν την όλη εμπειρία τους "αληθινή κόλαση", κανένα μέλος του συνεργείου δεν τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
14. Η ταινία βασίζεται εν μέρει στο μυθιστόρημα του Michael Punke "The Revenant: A Novel of Revenge", το οποίο με τη σειρά του είναι εμπνευσμένο από πραγματική ιστορία. Ο Hugh Glass είναι υπαρκτό πρόσωπο και όντως το 1823 πήρε μέρος σε μία αποστολή κυνηγών γούνας στην Νότια Ντακότα, εγκαταλείφθηκε από τους συντρόφους του, αφότου του επετέθη άγρια μια αρκούδα και κατάφερε να επιβιώσει, να περπατήσει για πολλά χιλιόμετρα και να τους ξανασυναντήσει.
15. Ο Leonardo DiCaprio, μεταξύ άλλων, έμεινε αξύριστος για 18 μήνες, έμαθε δύο ινδιάνικες διαλέκτους, εκπαιδεύτηκε να ανάβει φωτιά και να πυροβολεί με τουφέκι, κι επίσης, επειδή το ζελέ που του έδωσαν αρχικά δεν έμοιαζει καθόλου αληθοφανές, δέχτηκε -αν και χορτοφάγος- (και αφού συμβουλεύτηκε τον γιατρό και τον δικηγόρο του) να φάει ωμό... συκώτι... βίσονα.
Λεονάρντο Ντι Κάπριο The Revenant
πηγή: enlefko.fm

Που απευθυνόμαστε σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού Διαβάστε περισσότερα: Που απευθυνόμαστε σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού

13 λόγοι για τη μη αξιολόγηση στην Παιδεία

Δύο χρόνια πριν άρχισε η διαδικασία της αξιολόγησης στον χώρο της εκπαίδευσης. Είχε εφαρμοστεί σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης ως τους σχολικούς συμβούλους. Εκεί «πάγωσε» καθώς είχε ήδη αναλάβει τις τύχες της Παιδείας νέος υπουργός, ο οποίος διαφωνούσε, όπως και το κόμμα του, με τη διαδικασία. Επειτα από μήνες ο νυν υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης ένευσε υπέρ της διαδικασίας. Οπως έγραψε και «Το Βήμα της Κυριακής», επικαλέστηκε το ΠΔ Αρβανιτόπουλου (152/2013) για να «απαγορεύσει» απόπειρα αξιολόγησης που επιχείρησε πρόσφατα ιδιωτικό σχολείο.
Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς γιατί χάθηκε τόσος χρόνος. Μια προσέγγιση στο θέμα επιχειρεί ο κ. Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, καθηγητής Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Υποστηρίζει ότι υπάρχουν «παράγοντες (παιδαγωγικοί, εκπαιδευτικοί, πολιτικοί, συνδικαλιστικοί κ.ά.) στους οποίους αποδίδεται το πρόβλημα εφαρμογής της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών». Και τους συνοψίζει σε δεκατρείς αιτίες:
1. Η έλλειψη «κουλτούρας» στο θέμα της αξιολόγησης.
2. Η μη διασφάλιση των όρων που απαιτούνται για την εφαρμογή ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης.
3. Η δυσπιστία ως προς την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητα της αξιολόγησης.
4. Η απουσία αξιολόγησης όλων των συντελεστών του εκπαιδευτικού έργου.
5. Το επιβαρημένο παρελθόν του «επιθεωρητισμού».
6. Οι αντιστάσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων και γενικά της εκπαιδευτικής κοινότητας.
7. Η ελλιπής ενημέρωση για τις σύγχρονες εξελίξεις στον χώρο της αξιολόγησης από την πλευρά μιας μεγάλης μερίδας των εμπλεκομένων σε αυτή τη διαδικασία.
8. Ο ελεγκτικός και αποσπασματικός χαρακτήρας της αξιολόγησης που υιοθετήθηκε στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής.
9. Ο συγκεντρωτικός και γραφειοκρατικός χαρακτήρας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
10. Η άμεση εξάρτηση της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μέτρων από την πολιτική ηγεσία.
11. Η μη αξιοποίηση από την Πολιτεία των αποτελεσμάτων της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
12. Οι παλινδρομήσεις του υπουργείου Παιδείας και η απουσία ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα.
13. Η δυσπιστία των εκπαιδευτικών απέναντι στις προθέσεις και στη σκοπιμότητα των αξιολογικών διαδικασιών της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Από την πλευρά του, ο κ. Σταμάτης Αλαχιώτης, πρώην πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που ασχολήθηκε με το θέμα της αξιολόγησης επί σειρά ετών και υπήρξε ο «αρχιτέκτονας» των πρώτων κριτηρίων της, επισημαίνει μιλώντας προς «Το Βήμα»: «Κανένα σύστημα δεν μπορεί να προοδεύσει αν δεν αξιολογείται. Ακόμη και το DNA μας αξιολογείται και αντιγράφεται. Οταν διαιρείται ένα κύτταρο, αξιολογούνται οι νέες αλυσίδες του και μειώνονται τα λάθη στο μισό. Διαφορετικά το κύτταρο δεν θα άντεχε. Το ίδιο πρέπει να γίνεται στην εκπαίδευση. Στους εκπαιδευτικούς εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας. Ενα από τα πρώτα πράγματα που προσπάθησα να ολοκληρώσω ήταν ένα σύστημα κριτηρίων αξιολόγησης όπου ο αξιολογών αξιολογείτο πάντα για να είναι αντικειμενικός» αναφέρει.
«Δεν έφτασε ποτέ στα σχολεία για τους γνωστούς λόγους» συνεχίζει ο κ. Αλαχιώτης. Και στην αυτονόητη ερώτηση, εξηγεί: «Ο συνδικαλισμός...».
Τι δείχνουν οι έρευνες που έχουν γίνει
Αποκαλυπτικές ως προς τα συμπεράσματά τους είναι οι έρευνες που έχουν γίνει για την αξιολόγηση στην Ελλάδα. Η αποδοχή της, φέρ' ειπείν, στην εκπαιδευτική κοινότητα είναι μεγάλη και μάλιστα η πλειονότητά τους επιθυμεί να συμμετάσχει ενεργά. Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν με καχυποψία τον θεσμό τόσο για τους σκοπούς του, καθώς φοβούνταν απολύσεις, όσο και για το ότι δεν είχε διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης ώστε να βοηθηθούν, ενώ και η «κομματοκρατία» που επικρατούσε σε επιτελικές θέσεις φούντωνε μια δυσαρέσκεια η οποία έφτανε στα όρια της ιδεοληψίας.
Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μπορούσαν να συνοψισθούν σε οκτώ σημεία:
1. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών σε πολύ υψηλά ποσοστά τάσσεται υπέρ της αξιολόγησης του έργου τους ή τουλάχιστον τη θεωρεί αναγκαία, εφόσον όμως συντρέχουν ορισμένες απαραίτητες προϋποθέσεις.
2. Οι εκπαιδευτικοί θέλουν να συμμετέχουν ενεργά στις διαδικασίες που αφορούν τη θέσπιση και την εφαρμογή της αξιολόγησής τους και ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.
3. Το προσδοκώμενο όφελος των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση είναι η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου από τους ίδιους εκπαιδευτικού έργου (ανατροφοδότηση), η ατομική επιμόρφωση, ενώ λιγότεροι ελπίζουν σε μισθολογική ανέλιξη.
4. Περιορίζει τα φαινόμενα αδιαφορίας και χαλάρωσης.
5. Εκτιμούν ότι οι αξιολογητές πρέπει να έχουν αυξημένα προσόντα και ειδικότερα επαρκή παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση προκειμένου να τους αξιολογούν, καθώς και ειδικές γνώσεις, και όχι να γίνεται από θεσμικά πρόσωπα που έχουν επιλεγεί με αναξιοκρατικά κριτήρια.
6. Οι αξιολογητές να χρησιμοποιούν έγκυρα, αξιόπιστα και αντικειμενικά κριτήρια, αποδεκτές τεχνικές αξιολόγησης και να λαμβάνουν υπόψη τις ειδικές χωροχρονικές περιστάσεις του στενότερου και ευρύτερου περιγύρου.
7. Οσοι από τους εκπαιδευτικούς δεν συμφωνούν με την εφαρμογή της αξιολόγησής τους επικαλούνται ως κύρια αιτία της διαφωνίας τους την έλλειψη αξιόπιστων και αντικειμενικών κριτηρίων, την ανεπάρκεια των αξιολογητών, τη σκοπιμότητα της αξιολόγησης και την επιφύλαξη της επιστροφής στον «επιθεωρητισμό».
8. Παρά τους όποιους ενδοιασμούς τους, οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί προτιμούν περισσότερο την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας, δηλαδή τη συλλογική εσωτερική αξιολόγηση, ενώ η εξωτερική αξιολόγηση θεωρείται η λιγότερο κατάλληλη.

Πώς γίνονται οι «καλοί μαθητές»; Μην μπερδεύετε τον μαθητή με το παιδί

Δάμων και Φιντίας. Οι δύο φίλοι που τσακώθηκαν ποιος θα σκοτωθεί για να γλυτώσει τη ζωή του ο άλλος. Η προσφορά τους συγκίνησε τον τύραννο των Συρακουσσών και έγιναν αιώνιο σύμβολο αφοσίωσης

Ο κανόνας «3-6-9-12» για τα παιδιά και την οθόνη

Νέα 6μηνη παράταση για τα αυθαίρετα

Τι θα έπρεπε να γνωρίζει ένα 4χρονο;

Οδηγός σωστού μαγειρέματος, το κατάλληλο κρέας για κάθε τρόπο μαγειρέματος.

Πώς θα καταλάβετε αν το παιδί σας έχει σύνδρομο Άσπεργκερ

Οικογενειακά επιδόματα ΟΓΑ: Περιθώριο έως τις 20 Απριλίου, για την επόμενη καταβολή

Η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα

«Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες».

Εκπαιδευτικό Λογισμικό για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες

Γιατί δεν πρέπει να μιλάτε αρνητικά για το παιδί σας

Γράφει  η Έλενα Μπούλια 
«Χαζό είσαι παιδί μου;», «η κόρη μου είναι πολύ εγωίστρια», «δεν φαντάζεσαι πόσο νευρόσπαστο παιδί έχω!» -πόσες φορές έχετε δώσει τέτοιους χαρακτηρισμούς στο παιδί σας ή έχετε ακούσει άλλους γονείς να το κάνουν για τα δικά τους παιδιά; Η παιδοψυχολόγος και οικογενειακή σύμβουλος Amanda Rueter εξηγεί πόσο κακό είναι το να μιλάτε αρνητικά για το παιδί, τόσο στο ίδιο όσο και μπροστά σε άλλους.
«Τις προάλλες βρέθηκα σε ένα παιδικό πάρτυ και κάποια στιγμή εμφανίζεται αργοπορημένη μια μαμά με τα παιδιά της γκρινιάζοντας «συγγνώμη που άργησα, αλλά τα παιδιά μου ώρες ώρες είναι τελείως βλαμμένα!». Γελά και συνεχίζει λέγοντας πως τα παιδιά της κάθε φορά που ετοιμάζονται για να πάνε κάπου κάνουν σαν παλαβά –την ίδια στιγμή τα παιδιά της βρίσκονται σχεδόν δίπλα της και βγάζουν τα μπουφάν τους. Εγώ κάθομαι λίγα μέτρα παραπέρα, με ένα ψεύτικο χαμόγελο στο πρόσωπό μου, προσπαθώντας να μην δείξω πόσο σοκαρισμένη είμαι. Βλέπετε, μου είναι τρομερά δύσκολο να ακούω γονείς να μιλούν τόσο αρνητικά για τα παιδιά τους.
Οι σκέψεις γίνονται πράξεις
Όλα αυτά τα χρονιά που εργάζομαι ως ψυχοθεραπεύτρια, έχω ανακαλύψει πόσο ισχυρές μπορεί να είναι οι σκέψεις. Όταν κάποιος συνδέει κάτι με μία αρνητική λέξη, αναπόφευκτα φέρεται σε αυτό το «κάτι» χειρότερα από το αν σκεφτόταν γι'αυτό θετικά. Και αυτό ισχύει τόσο για τον εαυτό σας, όσο και για τον άνδρας σας και τα παιδιά σας.
Αν σκέφτεστε ότι τα παιδιά σας είναι βλαμμένα και παλαβά, θα τους συμπεριφέρεστε με τέτοιον τρόπο. Δεν θα έχετε αρκετή υπομονή, δεν θα είστε αρκετά ευγενικοί και η σχέση σας μαζί τους θα έχει εντάσεις.
Παρόλο που ξέρω πως η συγκεκριμένη μαμά πραγματικά δυσκολεύεται με τα παιδιά της, δεν μπορώ παρά να υποστηρίξω ότι αν μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που σκέφτεται, η ζωή της θα ήταν πιο εύκολη. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να πει «δεν με δυσκολεύει το παιδί μου. Το ίδιο δυσκολεύεται.»
Είναι θέμα ΣΕΒΑΣΜΟΥ
Προσωπικά, προσπαθώ όσο μπορώ να σέβομαι τους ανθρώπους που έχω στην ζωή μου. Αυτό σημαίνει ότι μιλάω για εκείνους με τον πιο αξιοσέβαστο τρόπο. Το να αποκαλώ οποιοδήποτε μέλος της οικογένειάς μου βλαμμένο, παλαβό, χαζό ή οτιδήποτε άλλο, και μάλιστα μπροστά σε τρίτους, δεν δείχνει τον παραμικρό σεβασμό.
            Και το τελευταίο πράγμα που θέλω είναι οι γύρω μου να έχουν κακή εντύπωση για τα παιδιά μου, πριν ακόμα τα γνωρίσουν.
Αν τα αποκαλώ με διάφορους χαρακτηρισμούς και λέω σε όλους πόσο ανυπόφορα είναι, τα προδιαθέτω να μην είναι αρεστά, πριν ακόμα τους δοθεί η ευκαιρία να είναι.
Μερικές φορές χρειάζεται εκτόνωση
Καταλαβαίνω ότι η παραπάνω μαμά ίσως ήθελε απλά λίγο να εκτονωθεί, ήταν φορτισμένη και είπε κάποια πράγματα για να ξεσπάσει. Το να είσαι γονιός είναι δύσκολο και μερικές φορές έχουμε την ανάγκη να μιλάμε γι'αυτό. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σκεφτόμαστε κάποια πράγματα πριν αρχίσουμε να μιλάμε αρνητικά για τα παιδιά μας.
Σε ποιους μιλάτε για τα παιδιά σας
Το να μιλάτε αρνητικά για τα παιδιά σας σε άλλους γονείς, πολλούς εκ των οποίων δεν γνωρίζετε, π.χ. σε ένα παιδικό πάρτι, δεν είναι ό,τι καλύτερο. Οι άνθρωποι αυτοί θα θεωρήσουν ότι πραγματικά τα παιδιά σας είναι ανυπόφορα. Αν νιώθετε την ανάγκη να ξεσπάσετε, βρείτε έναν ασφαλή άνθρωπο να το κάνετε, ο οποίος γνωρίζει τα παιδιά σας. Κάποιον που να μη σας κρίνει και να μπορεί να σας υποστηρίξει.
Μιλήστε για τις συμπεριφορές του, όχι για το ίδιο το παιδί
Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στο να μιλάς αρνητικά για την συμπεριφορά ενός παιδιού και στο να δίνεις χαρακτηρισμούς στο ίδιο το παιδί: «Είναι τόσο πεισματάρα!», «Είναι τόσο νευρόσπαστο!». Όταν μιλάτε έτσι, προσδιορίζετε το παιδί με αυτά τα χαρακτηριστικά και αλλάζετε τον τρόπο που σκέφτεστε για εκείνο.     Το θέτετε, δηλαδή, ως προσωπικότητα σε αρνητικό πλαίσιο.
            Το να ξεσπάτε για κάτι που σας δυσκολεύει μπορεί να είναι και παραγωγικό, αρκεί να επικεντρώνεστε σε συμπεριφορές και όχι σε χαρακτήρες. Είναι καλό να μιλάτε για συμπεριφορές των παιδιών που δεν σας αρέσουν. Συζητώντας για τέτοια θέματα, μπορείτε να λάβετε συμβουλές, να οργανώσετε τον τρόπο που λειτουργείτε, να αλλάξετε τα πράγματα.
Μπορείτε να δουλέψετε ώστε να αποκλιμακώνετε τις εξάρσεις των παιδιών, τους αγώνες που δίνετε κάθε βράδυ για να κοιμηθούν, τις διαμάχες σας στα πείσματά τους, τα αντιδραστικά λόγια τους, το να μη μαζεύουν τα παιχνίδια τους και πολλές ακόμα συμπεριφορές τους που δεν σας αρέσουν.
Αν, όμως, σκέφτεστε ότι το παιδί σας είναι «βλαμμένο» και το λέτε και σε άλλους... αυτό δεν αλλάζει!
Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά δεν σας ακούνε
Έχω ακούσει πολλούς γονείς να μιλούν αρνητικά για τα παιδιά τους, ακόμα κι όταν εκείνα είναι μπροστά. Μερικοί τους δίνουν και χαρακτηρισμούς, πιστεύοντας πως επειδή π.χ. εκείνη τη στιγμή παίζουν, δεν τους ακούνε. Κι, όμως, τα παιδιά ακούνε πολύ περισσότερα από όσα πιστεύουμε.
Εσείς πώς θα νιώθατε αν ακούγατε τον άνθρωπο που αγαπάτε περισσότερο από κάθε άλλον στον κόσμο να σας αποκαλεί «βλαμμένη» και «παλαβή»; Το πιθανότερο είναι ότι θα σας τσάκιζε. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά. Ποτέ δεν ξέρετε πότε μπορεί να βρίσκονται κάπου κοντά και να ακούν τι λέτε.
Επίσης, όταν τα παιδιά παρατηρούν ότι τους βάζετε ταμπέλες, όπως «χαζό», «βλάκας», «εγωίστρια», «κακομαθημένη», «πεισματάρα», «ανυπάκουος», αρχίζουν να υιοθετούν την ταμπέλα αυτή. Αρχίζουν να συμπεριφέρονται ακόμα περισσότερο έτσι όπως ο γονιός τα έχει χαρακτηρίσει.
Όπως χαρακτηριστικά έχει πει και η γνωστή παιδοψυχολόγος Peggy O'Mara, «ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μας γίνεται η εσωτερική τους φωνή».
Εκεί, λοιπόν, που θέλω να καταλήξω είναι ότι, ως γονείς, οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με αυτά που λέμε στα παιδιά μας. Τα λόγια μας και οι σκέψεις μας έχουν ισχύ που δεν φανταζόμαστε.»

Αναγνωστικόν της Αρχαίας Ελληνικής-

Χωρίς σύνταξη όσοι χρωστούν πάνω από 15.000 – 20.000 ευρώ

Χωρίς σύνταξη θα μένουν όσοι χρωστούν πάνω από 20.000 ευρώ στον ΟΑΕΕ και πάνω από 15.000 ευρώ στα υπόλοιπα ταμεία (πλην ΟΓΑ) και δεν υπάρχει δυνατότητα παρακράτησης σε 40 δόσεις των οφειλών αυτών από την «υπό έκδοση» σύνταξη, ακόμη κι αν αυτή προκύπτει με διαδοχική ασφάλιση. Την επαναφορά των χαμηλότερων ορίων που ισχύουν, με βάση σχετικό νόμο, από τις 17 Οκτωβρίου του 2015 προβλέπει, σύμφωνα με το imerisia.gr, εγκύκλιος που εξέδωσε ο υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Τ. Πετρόπουλος. Σύμφωνα με την εγκύκλιο τα όρια ισχύουν για εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβλήθηκαν μετά τις 17 Οκτωβρίου 2015.

Οι πάγοι θα λιώσουν αλλά η Ελλάδα θα… επιπλέει!

Τι να κάνετε αν το παιδί σας διαβάζει αργά και διστακτικά - αντιμετώπιση δυσαναγνωσίας

Γνωρίζοντας καλύτερα τα ντροπαλά παιδιά…

Τα περισσότερα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ντροπαλά και συμπεριφέρονται με συστολή σε διάφορες στιγμές και καταστάσεις. Όπως αναφέρεται στη βιβλιογραφία, η ντροπαλότητα είναι φυσικό κομμάτι της ανθρώπινης ανάπτυξης! Στην ηλικία των 4 ή 5 ετών, τα παιδιά αρχίζουν και αποκτούν την πρώτη συνειδητή αίσθηση ντροπής, φόβου ή αμηχανίας. Σε κάποιους ανθρώπους αυτού του είδους η αίσθηση της ντροπής παραμένει και στην ενήλικη ζωή, αλλά συνήθως κορυφώνεται στην αρχή της εφηβείας.
Όταν όμως η ντροπαλότητα εκφράζεται με μια πιο σταθερή συχνότητα, τότε υποδηλώνει ότι είναι χαρακτηριστικό της προσωπικότητας ενός ατόμου και αυτό από μόνο του δεν είναι ούτε κακό ούτε λάθος. Τα ντροπαλά άτομα μπορεί να είναι πολύ καλοί ακροατές, να κρατούν καλή συντροφιά και η συνολική τους παρουσία να αποπνέει ζεστασιά και καλοσύνη!
Με άλλα λόγια, η ντροπαλότητα σαν χαρακτηριστικό της προσωπικότητας δεν είναι πρόβλημα και θα ήταν άδικο αν αντιμετωπιζόταν έτσι. Εκεί όμως που αξίζει να δοθεί προσοχή, είναι όταν το ντροπαλό άτομο είναι ιδιαίτερα κλεισμένο στο εαυτό του γιατί φοβάται τις κοινωνικές συναναστροφές και καταστάσεις, ή όταν μένει μόνο του όχι επειδή το θέλει, αλλά επειδή φοβάται την αλληλεπίδραση με τους άλλους. Αυτός ο βαθμός ντροπαλότητας μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργικότητα του παιδιού, την κοινωνική του ανάπτυξη και τη συνολική ευχαρίστηση που λαμβάνει από το κοινωνικό περιβάλλον.
Γιατί αντιδρά το παιδί με ντροπαλότητα;
Η συμπεριφορά του παιδιού που χαρακτηρίζεται ως «ντροπαλή», μπορεί να έχει αρκετούς λόγους και αιτίες. Ένα ντροπαλό παιδί με υγιή αυτοεκτίμηση κρατά τη βλεμματική επαφή, είναι ευγενικό και δείχνει να είναι ευχαριστημένο με τον εαυτό του. Είναι απλά ήσυχο.
Από την άλλη πλευρά, η ντροπαλότητα μπορεί να είναι μία αντίδραση σε αυτό που αντιλαμβάνεται το παιδί ως τρομακτικό ή πάνω από τις δυνατότητές του διαχειρίσιμο, και μπορεί να περιλαμβάνει ένα μίγμα συναισθημάτων όπως φόβο και ένταση. Η ντροπαλότητα, μπορεί να γίνει το μέσο που βοηθά το παιδί να αποχωρήσει από την κατάσταση που προκαλεί όλα αυτά, έτσι ώστε αποκτήσει μια αίσθηση ελέγχου και να καταλάβει πώς μπορεί να προσεγγίσει καλύτερα την κατάσταση.
Συνήθως, η ντροπαλότητα μειώνεται καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και εξοικειώνονται με μια ποικιλία κοινωνικών καταστάσεων και ανθρώπινων επαφών. Τα περισσότερα παιδιά γίνονται πιο άνετα στο να χειρίζονται νέες εμπειρίες και στο να γνωρίζουν νέους ανθρώπους. Υπάρχουν όμως και οι περιπτώσεις, όπου το αίσθημα της ντροπαλότητας βιώνεται σε μεγαλύτερο βαθμό, και τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο χρόνο προσαρμογής και εξοικείωσης, καθώς και ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων τους.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ντροπαλού παιδιού;
Η ντροπαλότητα στα παιδιά μπορεί να πάρει πολλές μορφές, αλλά σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, τα περισσότερα ντροπαλά παιδιά παρουσιάζουν ένα συνδυασμό των παρακάτω χαρακτηριστικών.
  • Σπάνια μιλούν οικειοθελώς.
  • Μπορεί να μην ανταποκριθούν όταν τους μιλά ένας δάσκαλος ή συμμαθητής.
  • Μπορεί να ακολουθούν οδηγίες, χωρίς να ανταποκρίνονται προφορικά σε αυτές.
  • Συχνά μιλούν με απαλή και ήσυχη φωνή.
  • Όταν τους μιλάει κάποιος, μπορεί να γυρίσουν την πλάτη τους ή μπορεί να μην έχουν καθόλου βλεμματική επαφή.
  • Μπορεί να στρέφουν το βλέμμα τους στο έδαφος όταν βρίσκονται με άγνωστα άτομα.
  • Μπορεί να παρακολουθούν, αλλά να μη συμμετέχουν στο παιχνίδι με άλλα παιδιά.
  • Σε άγνωστες καταστάσεις, μπορεί να φαίνονται ανήσυχα, αφηρημένα και νευρικά.
  • Σε μια καινούρια κατάσταση, μπορεί να αρνηθούν να εμπλακούν όταν δεν υπάρχει μαζί τους ένας ενήλικας που να τους κάνει να νιώθουν οικεία.
Πώς μπορεί να επηρεάσει η ντροπαλότητα τα παιδιά;
Ενώ η ντροπαλότητα μπορεί να έχει κάποιες θετικές πτυχές όπως για παράδειγμα το ότι ένα ντροπαλό παιδί σπάνια παρεκτρέπεται και συνήθως σκέφτεται πριν ενεργήσει, οι αρνητικές πτυχές μπορούν να δημιουργήσουν πρακτικά και συναισθηματικά προβλήματα στα παιδιά.
Τα πολύ ντροπαλά παιδιά μπορεί να φαίνονται στους συνομηλίκους τους εχθρικά, μπορεί να έχουν πολύ λίγες στενές σχέσεις και έτσι μπορεί να έχουν και λιγότερες ευκαιρίες για να εξασκήσουν την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Επίσης, η ντροπαλότητα μπορεί να περιορίσει τη μάθηση και την καθημερινή απόλαυση του σχολείου. Καθώς τα ντροπαλά παιδιά μεγαλώνουν και ωριμάζουν, τείνουν να είναι πιο μοναχικά, να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και να γίνονται ανήσυχοι έφηβοι.
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;
Τις περισσότερες φορές οι γονείς διαισθάνονται τις δυσκολίες που συνδέονται με την ντροπαλότητα, και προσπαθούν ενστικτωδώς να πείσουν τα ντροπαλά παιδιά να βγουν «από το καβούκι τους», παροτρύνοντάς τα να εμπλέκονται περισσότερο με ανθρώπους και κοινωνικές καταστάσεις.
Για να ενθαρρύνουν οι γονείς το ντροπαλό παιδί, θα πρέπει να προσέχουν να μη μεταφράζουν την ντροπαλότητα σαν κάτι που γίνεται επίτηδες ή από πείσμα. Αντίθετα, θα είναι πιο αποτελεσματικό να αντιμετωπίσουν τη συστολή του παιδιού ως μια οποιαδήποτε αναπτυξιακή διαδικασία ή δεξιότητα, με υπομονή, αποδοχή και καλοσύνη έτσι ώστε να δώσουν ώθηση στην αυτοπεποίθηση που έχει ανάγκη το παιδί για να γίνει πιο άνετο στις κοινωνικές του συναναστροφές.
Οι γονείς δεν θα πρέπει να χαρακτηρίζουν και να βάζουν την ταμπέλα του «ντροπαλού» στο παιδί, γιατί με αυτό τον τρόπο το αποτρέπουν να δει άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του. Οι χαρακτηρισμοί ενθαρρύνουν το παιδί να βλέπει τον εαυτό του σύμφωνα με την ταμπέλα που κουβαλάει και ενισχύουν το ρόλο αυτό χωρίς να επιτρέπουν την προσπάθεια για αλλαγή ή βελτίωση.
Τα ντροπαλά παιδιά επωφελούνται ιδιαίτερα από την ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων όπως το να γνωρίζουν νέους ανθρώπους, να ξεκινούν συζητήσεις, να διατηρούν βλεμματική επαφή, να είναι καλοί ακροατές κ.α. Οι γονείς μπορούν να εξηγήσουν στο παιδί τα πλεονεκτήματα της καλής κοινωνικής συναναστροφής και να δημιουργήσουν ευκαιρίες όπου το παιδί θα νιώσει άνετα να ανοιχτεί και να πετύχει.
Οι γονείς δεν χρειάζεται να πιέζουν το παιδί να εμπλακεί σε καινούριες καταστάσεις όταν δεν νιώθει άνετα να το κάνει. Είναι σημαντικό να δώσουν στο παιδί το χρόνο που χρειάζεται για να νιώσει καλά και να ενθαρρύνουν την προσπάθεια που κάνει όταν εμπλέκεται σε μια κοινωνική συναναστροφή. Μπορεί να χρειαστεί χρόνο για να ξεπεράσει και να διαχειριστεί το παιδί τη νευρικότητα που νιώθει, αλλά η βοήθεια, η στήριξη και η ενθάρρυνση των γονιών είναι καθοριστική.
Αν κατανοούσαμε τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι ντροπαλός, θα καταλήγαμε ότι δεν είναι και τόσο αρνητικό χαρακτηριστικό τελικά. Στην πραγματικότητα το όλο θέμα είναι το πώς διαχειρίζεται κανείς την ντροπαλότητα. Ακόμα και αν το παιδί είναι ντροπαλό και χαρακτηρίζεται έτσι, δε χρειάζεται να απολογούνται ούτε οι γονείς άλλα ούτε και το ίδιο το παιδί για αυτό που είναι. Τα περισσότερα ντροπαλά παιδιά έχουν έναν εσωτερικό εαυτό που λάμπει, και αν οι εξωστρεφείς τους άφηναν λίγο χώρο, σίγουρα θα το αναγνώριζαν αυτό!

Ταξίδι στον Ανατολικό και Δυτικό Καναδά

Ένα παιδί μετράει τ' άστρα…


Πήχτωνε το βράδυ. 

Λιγόστεψε κι ο αχός απ’ τα κυπαρίσσια.

Ανάψανε οι λαµπάδες τ’ ουρανού. 
Όλα ήταν γάλα... γάλα... λουλάκι... και σπίθες. 
Το ποτάµι µουρµούριζε µες στον ύπνο του κρυφά παραµιλητά.
Το παιδί κείνο το βράδυ δεν κοιµήθηκε... ολόκληρο το βράδυ.
Έγραψε το πιο πικρό, το πιο µεγάλο του παραµύθι...
Την αυγή ξεκίνησε.
 Ήταν... παρηγορηµένο.
Είχε καταφέρει όλη τη νύχτα να µετρήσει τ’ άστρα...

Να τα µετρήσει όλα... σιγά σιγά... ένα ένα... 
Όλα... Και τα βρήκε σωστά.
" Ένα παιδί μετράει τ' άστρα ", Μενέλαος Λουντέμης

Κρατώντας σωστά το μολύβι!

E-shopping στην Ελλάδα

Διευκρινίσεις για την επιλογή υποψηφίων προϊσταμένων τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων

Σας ενημερώνουμε ότι στο ΦΕΚ αριθμ. 46 τ. Β΄/19-1-2016 δημοσιεύθηκε η αριθμ. Φ.353.1/1/2908/Ε3/12-1-2016 υπουργική απόφαση «Καθορισμός της διαδικασίας, υποβολής αιτήσεων και επιλογής προϊσταμένων τμημάτων εκπαιδευτικών θεμάτων».
Επισημαίνουμε ότι μετά την δημοσίευση της ανωτέρω απόφασης και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 του ν.4327/2015 ( Α΄50 ), θα ακολουθήσει νέα απόφαση με την οποία θα ορίζονται τόσο ο χρόνος έκδοσης των σχετικών προσκλήσεων ενδιαφέροντος από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης όσο και η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων.
ΓΕΝΙΚΗ  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Α/ΘΜΙΑΣ  &  Β/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΤΜΗΜΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Α/ΘΜΙΑΣ  &  Β/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 Η ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
 ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗ

Σπάνιο υλικό απο τις ναζιστικές θηριωδίες το 1945(Προσοχή σκληρές εικονες)

Σε εκκρεμότητα η επιλογή των νέων προέδρων Συμβουλίων Επιλογής Σχολικών Συμβούλων

Σε εκκρεμότητα εξακολουθεί να  βρίσκεται η επιλογή των νέων προέδρων Συμβουλίων Επιλογής Σχολικών Συμβούλων, μετά την αναβολή αναβολή της  προγραμματισμένης για τις 7 Ιανουαρίου  συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα ενέκρινε  και τυπικά τις προτάσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για την  τοποθέτηση νέων προέδρων στα Συμβούλια   Επιλογής Σχολικών Συμβούλων.
Αιτία της καθυστέρησης είναι η μη αποδοχή ενός εκ των τεσσάρων προτεινόμενων προσώπων από τον υπουργό Παιδείας.
Ο κ. Φίλης με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Γιάννη Παντή βρίσκεται στη διαδικασία συζήτησης  για να προτείνει άλλο πρόσωπο.
Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία θα ορισθεί η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, για να εγκρίνει και τυπικά-ως είθισται- τις επιλογές του υπουργού Παιδείας.

Οι προτεινόμενοι πρόεδροι , οι οποίοι είχαν κληθεί  να παραβρεθούν στην αναβληθείσα συνεδρίαση (της 7ης Ιανουαρίου) της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, για να απαντήσουν στις ερωτήσεις των Βουλευτών, ήταν οι εξής:
α) Για τη  θέση του Προέδρου του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο κ. Θεοχάρης Αθανασιάδης.
β) Για  τη θέση της Αναπληρώτριας Προέδρου του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η κ.  Μαρία  – Ζωής Φουντοπούλου.
γ) Για τη  θέση της Προέδρου του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων προσχολικής αγωγής, δημοτικής εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε.,  η κ. Ελένης Σιάνου .
δ) Για τη  θέση του Αναπληρωτή Προέδρου του Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων προσχολικής αγωγής δημοτικής εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε., ο κ. Γεωργίου Νικολάου.

Πώς απάντησε ο Καραμανλής στον Σμιτ όταν ο Γερμανός προσέβαλε την Ελλάδα!

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2016

Η μουσική της φύσης

Εκπαιδευτικό υλικό και ebook για την εορτή των Τριών Ιεραρχών

Δείτε πλούσιο υλικό για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών (ομιλίες, θεατρικά, παρουσιάσεις, ύμνους, τραγούδια κ.α.), αλλά και για άλλες γιορτές:

Α. Στην Τράπεζα Ιδεών πατώντας ΕΔΩ.

Β. Στην ιστοσελίδα ο Παιδαγωγός πατώντας ΕΔΩ

Γ. Στην ιστοσελίδα της "Ενωμένης Ρωμηοσύνης" πατώντας ΕΔΩ.

αλλά και στο ιστολόγιό μας Πατερικός

Επιπλέον

Ειδική Συνοδική Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος
(Κανονισμός 140/1999)
Τρεις Ιεράρχες
(αρχεία PDF και PPT)
"Ύμνος των Τριών Ιεραρχών", ποίημα του Κώστα Παπαδημητρίου
Ακροστοιχίδα
Ερωτήματα για τους Τρεις Ιεράρχες
Γνώμες για τους Τρεις Ιεράρχες
http://aktines.blogspot.gr/2015/01/blog-post_83.html

Οι εκδόσεις ΣΤΑΜΟΥΛΗ έχουν δημιουργήσει ένα ebook με εκπαιδευτικό υλικό (κείμενα και δραστηριότητες) για τους Τρεις Ιεράρχες, το οποίο παρέχεται δωρεάν σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Δείτε το ebook ΕΔΩ ή πατώντας το Διαβάστε περισσότερα

Παιδικό άγχος.

Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως η ζωή ενός παιδιού είναι χαρούμενη και ανέμελη, χωρίς πολλές έννοιες και σκοτούρες. Άρα και χωρίς κανένα λόγο για άγχος και ανησυχίες. Είναι όμως το άγχος προνόμιο μόνο των ενηλίκων;
Είναι γεγονός πως το άγχος εμφανίζεται στη ζωή του ανθρώπου από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του. Και μην φανταστείτε πως όσο πιο μικρός είσαι, τόσο μικρότερη είναι και η επίδραση και η έντασή του. Όπως νιώθετε εσείς όταν είστε αγχωμένοι, ακριβώς έτσι νιώθει και ένα παιδί. Και μάλιστα πολλές φορές για το παιδί είναι πολύ πιο έντονο αλλά και πολύ πιο δύσκολο να το αντιμετωπίσει, αφού για εκείνο είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση και δεν έχει αποκτήσει ακόμα τους απαραίτητους μηχανισμούς για να ανταπεξέλθει.

Τι είναι το άγχος
Το άγχος προκαλείται όταν ένας άνθρωπος αντιμετωπίζει καθημερινά παραπάνω πιέσεις από αυτές που μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικά. Το πώς βιώνει ο κάθε άνθρωπος το άγχος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, δείχνοντας περισσότερες ή λιγότερες αντοχές. Όταν το άγχος λειτουργεί εποικοδομητικά, μπορεί να δράσει σαν κινητήρια δύναμη για αυτόν. Όταν όμως ο άνθρωπος φτάσει στο σημείο να μην μπορεί να το ελέγξει, βρίσκεται σε μια διαρκή εγρήγορση και ανησυχία, χωρίς να μπορεί να ηρεμήσει ούτε λεπτό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, από κινητήρια δύναμη και ερέθισμα για καλύτερη απόδοση του ατόμου, να λειτουργεί αρνητικά στη ζωή, στη δουλειά, στις σχέσεις και στην υγεία του.

Από ποια ηλικία παρατηρείται το άγχος στα παιδιά
Ένα παιδί μπορεί να παρουσιάσει συμπτώματα άγχους από τους πρώτους κιόλας μήνες της ζωής του. Ακόμη και τα πολύ μικρά παιδιά αισθάνονται συχνά άγχος και ανησυχούν για πολλούς λόγους, άλλα σε μικρότερο κι άλλα σε μεγαλύτερο βαθμό και ένταση. Το παιδί βιώνει το άγχος σαν ένα δυσάρεστο συναίσθημα ενός αόριστου κινδύνου και το εκφράζει γενικά και απροσδιόριστα. Κατέχεται από αβάσιμες ανησυχίες για το μέλλον, οι οποίες κυρίως αφορούν τις καθημερινές του συνήθειες και δραστηριότητες. Έτσι μπορεί να ανησυχεί για ανύπαρκτους κινδύνους, ή ακόμα για πιθανούς τραυματισμούς, αρρώστιες ή και το θάνατο. Τα μικρότερα παιδιά εκλογικεύουν το άγχος τους λέγοντας πως φοβούνται ότι μπορεί να έρθουν κλέφτες στο σπίτι, ή αν είναι μικρότερης ηλικίας μην εμφανιστούν θηρία, τέρατα κτλ.
proskollisi.jpg
Από πού πηγάζει το άγχος
Οι παράγοντες που προκαλούν πιέσεις μπορεί να προέρχονται τόσο από το εξωτερικό περιβάλλον όπως είναι η οικογένεια, οι φίλοι, όσο κι από τον ίδιο τον εαυτό. Μάλιστα, οι πιέσεις που δέχεται το παιδί από τον εαυτό του μπορεί να είναι και οι πιο σημαντικές. Τους πρώτους μήνες της ζωής του σαν μωρό, μπορεί να νιώσει άγχος όταν δεν καλύπτονται οι βιολογικές του ανάγκες, όπως τροφή, ύπνος, τρυφερότητα, καθώς και όταν αποχωρίζεται από την μητέρα του. Καθώς μεγαλώνει, οι παράγοντες που μπορεί να του προκαλέσουν άγχος αρχίζουν να ποικίλλουν περισσότερο. Κάποιοι από αυτούς είναι:

Οικογενειακοί παράγοντες
*Η σχέση του παιδιού με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.
*Πίεση που μπορεί να υφίσταται προκειμένου να ικανοποιήσει γονεϊκά ή κοινωνικά πρότυπα.
*Αυστηρός ή πολύ χαλαρός τρόπος διαπαιδαγώγησης.
*Ο ερχομός νέου μωρού στην οικογένεια.
*Οι εντάσεις ή οι διαφωνίες μεταξύ των γονιών.
*Η έντονη οικονομική ανασφάλεια.
*Το διαζύγιο και η απομάκρυνση του ενός γονέα.
*Η σοβαρή ασθένεια ή ο θάνατος κάποιου μέλους της οικογένειας.
*Ο δεύτερος γάμος ενός από τους δύο χωρισμένους γονείς.
*Ψυχολογικά προβλήματα ενός γονιού.
*Η αλλαγή σπιτιού.

Ατομικοί παράγοντες
*Μια πιθανή ασθένεια ή τραυματισμός και η παραμονή του στο νοσοκομείο.
*Οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης ή σκληρής τιμωρίας.
*Σωματικές ή ψυχικές ιδιαιτερότητες του παιδιού.
*Οι αλλαγές στο ατομικό του πρόγραμμα.
*Η σχέση του με τους άλλους.
*Οι επισκέψεις στους γιατρούς.
*Η αρχή της εφηβείας ή οι αλλαγές στο σώμα.

Σχολικοί παράγοντες
*Η αρχή ή το τέλος του σχολείου.
*Η απόδοση στα μαθήματα.
*Η αποδοχή του από το κοινωνικό σύνολο της τάξης.
*Η σχέση του με τον δάσκαλο.
*Η επανάληψη τάξης στο σχολείο.
*Η αλλαγή σχολείου.

Πώς εκδηλώνεται το άγχος στα παιδιά
Το άγχος εκδηλώνεται με συμπτώματα σωματικά, ψυχολογικά, καθώς και με συμπτώματα συμπεριφοράς αλλά και με προβλήματα στις σχέσεις του με τους άλλους. Κάποια από τα συμπτώματα αυτά είναι:

Σωματικά συμπτώματα:
*Υπερβολικό κλάμα χωρίς πάντα να υπάρχει σοβαρή αιτία.
*Προβλήματα ύπνου, όπως υπνοβασία, εφιάλτες, αϋπνία ή μεγάλης διάρκειας ύπνος.
*Προβλήματα στην διατροφή.
*Παράπονα για πόνους στην κοιλιά ή γαστρεντερικές διαταραχές.
*Υπερκινητικότητα ή συνεχής κούραση.
*Νευρικά τικ, όπως παίξιμο των ματιών ή μυών του προσώπου.
*Νυχτερινή ενούρηση.
*Τραύλισμα.
*Πονοκέφαλοι.
*Δυσκολία στην συγκέντρωση και διάσπαση προσοχής.

Συμπτώματα συμπεριφοράς:
*Παλινδρόμηση σε νεότερη ηλικία.
*Προσκόλληση στην μητέρα ή σε άλλο πρόσωπο.
*Άσχημη απόδοση στο σχολείο.
*Σκληρότητα σε ανθρώπους ή ζώα.
*Κλέψιμο.
*Καταστροφή αντικειμένων.
*Ψέματα ή εξαπάτηση.
*Εκρήξεις θυμού ή ξαφνικής οργής.
*Υπερβολική ονειροπόληση.
*Τελειομανία.
*Άρνηση να δώσει σε άλλον τα παιχνίδια του και άσχημη αντίδραση όταν τα αγγίζει κάποιος άλλος.

Προβλήματα στις σχέσεις του με τους άλλους:
*Απόσυρση ή αποφυγή της προσπάθειας για δημιουργία σχέσεων.
*Συναισθήματα ανικανότητας.
*Υποτίμηση των δυνατοτήτων του και του εαυτού του.
*Δηλώσεις παραίτησης και απογοήτευσης, όπως «θα ήθελα να πεθάνω» ή «τι καλά να μην είχα γεννηθεί».
*Υπερβολικοί φόβοι.
*Μη συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες.
koritsi me koukla.jpg
Τι μπορείτε να κάνετε
*Η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για ένα δυνατό και υγιή οργανισμό είναι καταλυτικής σημασίας. Η ξεκούραση και η καλή διατροφή ενισχύουν τις αμυντικές δυνάμεις του παιδιού για την αντιμετώπιση του άγχους.
*Προσπαθήστε να αναζητήσετε την αιτία που προκαλεί άγχος στο παιδί, αμέσως μόλις εντοπίσετε τα συμπτώματα. Σκεφτείτε αν συνέβη κάτι το διάστημα που παρουσιάστηκαν τα συμπτώματα αυτά, που μπορεί να είναι η πηγή του άγχους, π.χ. μια μετακόμιση, η έναρξη του σχολείου κ.λ.π.
*Ο διάλογος με το παιδί είναι απαραίτητος. Συζητήστε μαζί του τι είναι ακριβώς αυτό που το αγχώνει, πώς νιώθει εκείνη τη στιγμή και για ποιο λόγο. Μιλήστε του για το άγχος και εξηγήστε του πως είναι φυσιολογικό. Κάτι που βιώνουν όλοι οι άνθρωποι, κάποιες στιγμές ακόμα κι εσείς. Ενθαρρύνετέ το να εκφράσει κι εκείνο ελεύθερα τα συναισθήματά του.
*Συζητήστε μαζί του τις αλλαγές που συμβαίνουν ή που πρόκειται να συμβούν. Ενημερώστε το και προετοιμάστε το για καταστάσεις που ενδεχομένως του δημιουργούν άγχος.
*Δείξτε κατανόηση χωρίς να αμφισβητείτε το πόσο δύσκολη μπορεί να είναι η καθημερινότητα του παιδιού. Μπορεί να μην έχει αυξημένες εργασιακές ή συζυγικές υποχρεώσεις, ωστόσο μπορεί να γνωρίσει το άγχος με ποικίλους τρόπους και μάλιστα με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσωματική του υγεία.
*Προσπαθήστε να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή του. Τονίστε τις καλές του στιγμές και όλα όσα έχει καταφέρει με τις δικές του δυνάμεις. Με υγιή αυτοπεποίθηση, η αντιμετώπιση του άγχους θα είναι πιο εύκολη υπόθεση.
*Παροτρύνετε το παιδί να επιδίδεται σε σωματικές δραστηριότητες όπως σπορ, ή καλλιτεχνικές δραστηριότητες και παιχνίδια, που θα το βοηθήσουν να ελέγξει ή και να αποβάλλει το άγχος του.
*Μην εστιάζετε πολύ στην εικόνα του παιδιού, όπως για παράδειγμα πόσο υψηλούς βαθμούς πήρε ή πόσο δημοφιλές είναι, αλλά με την ουσία των πραγμάτων. Με το αν δηλαδή μπορεί να αποδώσει στο σχολείο σύμφωνα με τις δυνατότητές του και με το αν είναι ευτυχισμένο με τις κοινωνικές του δραστηριότητες και παρέες.
*Μετριάστε τις δραστηριότητές του όταν αυτές κατακλύζουν τη μέρα του. Ένα βαρύ καθημερινό πρόγραμμα στρεσάρει το παιδί και δεν του αφήνει τον απαραίτητο χρόνο για να ξεκουραστεί, ή να κάνει κάτι που το ευχαριστεί.
*Μην έχετε υπερβολικές απαιτήσεις από το παιδί σας και βοηθήστε το να μην έχει ούτε αυτό από τον εαυτό του.
*Πολλές φορές το δικό μας άγχος επηρεάζει τα παιδιά. Όταν το άγχος και το στρες επικρατούν σε μια οικογένεια, αυτό επιδρά στη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού. Όχι μόνο μπορεί να παρουσιάσει και το ίδιο άγχος, αλλά το ανοσοποιητικό του σύστημα είναι πιο ευάλωτο και είναι πιθανό να παρουσιάζει συχνά ασθένειες και άλλα σωματικά συμπτώματα.
*Να θυμάστε πως το δικό σας πρότυπο είναι πολύ σημαντικό. Όταν οι γονείς αντιμετωπίζουν την καθημερινότητά τους με άγχος, τότε έτσι θα μάθει και το παιδί να αντιμετωπίζει τη ζωή.

Πότε χρειάζεται η βοήθεια ειδικού
Είναι πολύ πιθανό, τα περισσότερα παιδιά να εμφανίσουν κάποια στιγμή της ζωής τους μερικά από τα παραπάνω συμπτώματα. Αυτό που πρέπει να προσέξετε, είναι αν τα συμπτώματα αυτά παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς και αν εμφανίζονται πολλά από αυτά ταυτόχρονα. Αν δεν μπορείτε να καθησυχάσετε τις ανησυχίες του και παρατηρείτε πως η καθημερινή του ζωή παρουσιάζει πολύ σημαντικές δυσκολίες, όπως για παράδειγμα στην συναναστροφή του με τους άλλους, στον ύπνο, στο φαγητό, στη διάθεσή του ή στην απόδοσή του στο σχολείο, τότε θα πρέπει να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού.
Ποθητού Μαρία
Σύμβουλος Γονέων και Ανάπτυξης Παιδιού

Γαστρεντερίτιδα: Η σωστή διατροφή για να σας περάσει γρήγορα

Αν έχετε γαστρεντερίτιδα, είναι σημαντικό να ενυδατώνεστε και να τρέφεστε, όσο αυτό είναι εφικτό. Το φαγητό βοηθά στην επένδυση του εντέρου, για να επουλωθεί γρήγορα και επιτρέπει στο σώμα να ανακτήσει την δύναμή του. Αντίθετα, αν δεν τρώτε τίποτα, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να παρατείνετε την ταλαιπωρία σας.

Εάν έχετε γαστρεντερίτιδα, ξεκινήστε με την κατανάλωση μικρών ποσοτήτων τροφής. Στη συνέχεια, αυξήστε σταδιακά τις ποσότητες ανάλογα με τη βελτίωση της κατάστασής σας. Και μην ξεχνάτε να παραμένετε επαρκώς ενυδατωμένοι.
Κατά το πρώτο 24ωρο πρέπει να ενυδατώνετε σταδιακά τον οργανισμό σας με μικρές λήψεις καθαρών υγρών (νερό, τσάι, ζωμό). Προσπαθήστε να μην φάτε τίποτα την πρώτη μέρα και να ξεκινήσετε με πολύ ελαφριά φαγητά (σούπα, φιδές κλπ) από τη 2η μέρα και μετά, πάντα σε μικρές λήψεις (1-2 κουταλιές κάθε 15 λεπτά) για να δείτε πώς θα αντιδράει ο οργανισμός σας.
Μετά από 2 ή 3 ημέρες και εφόσον ξεκουράζεστε και προσέχετε να ενυδατώνεστε καλά και να επανέλθετε αργά και σταδιακά στο φαγητό, τα συμπτώματα (διάρροια, έμετος, πυρετός, μυαλγία) θα υποχωρήσουν, αφού συνήθως η γαστρεντερίτιδα είναι βακτηριακή και όχι ιογενής.
Τροφές που ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να καταναλώνετε αν έχετε γαστρεντερίτιδα:
  • Ζυμαρικά
  • Ρύζι
  • Άπαχο κρέας
  • Χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μαγειρεμένο ψάρι
  • Αυγά
  • Ορισμένα φρούτα και λαχανικά (μπανάνες, μήλα σχάρες, καλά μαγειρεμένα καρότα)
  • Δημητριακά χωρίς ζάχαρη
  • Φρυγανισμένο ψωμί
  • Γιαούρτι
  • Τυρί με χαμηλά λιπαρά
Τροφές που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να τρώτε αν έχετε γαστρεντερίτιδα:
  • Χυμοί φρούτων που περιέχουν πολλή ζάχαρη
  • Αθλητικά ποτά
  • Αναψυκτικά και κάθε αεριούχο ποτό
  • Καφεϊνούχα ποτά
  • Ζωμοί και κονσέρβες ή συσκευασμένες (έτοιμες) σούπες
  • Τηγανητά ή τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά (αλλαντικά, πατατάκια, τηγανιτές πατάτες, γλυκά)
  • Παγωτά, γρανίτες και ζελέ
  • Ξηροί καρποί, φρούτα σε κονσέρβα με σιρόπι
  • Δημητριακά με ζάχαρη
  • Καραμέλα και σοκολάτα
  • Πολύ πικάντικες τροφές
Γενικά
Αποφύγετε την λήψη αντιδιαρροϊκών φαρμάκων αν δεν είναι απόλυτη ανάγκη. Οτισδήποτε μπαίνει στο στομάχι, ειδικά τις πρώτες 2 μέρες, θα σας ταλαιπωρεί. Επίσης, αν έχετε επίμονο πυρετό, επισκεφθείτε ένα γιατρό για να δείτε αν πρόκειται για ιογενή γαστρεντερίτιδα. Σε αυτή την περίπτωση και μόνο αν ο γιατρός σας το κρίνει απαραίτητο, μπορεί να σας συνταγογραφήσει μια αντιβιοτική θεραπεία, την οποία και πρέπει να ακολουθήσετε κατά γράμμα. Είναι όμως πάντα καλό να αποφεύγετε να παίρνετε αντιβιοτικά χωρίς σοβαρή αιτία.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή σε δρόμους των Ιωαννίνων

Από το Δήμο Ιωαννιτών γίνεται γνωστό πως αποφασίστηκε η απαγόρευση της κυκλοφορίας, στάσης και στάθμευσης όλων των οχημάτων, πλην εκτάκτων αναγκών, στην οδό Δαγκλή από το ύψος της οδού Χ. Τρικούπη έως το ύψος τη οδού Κοραή, για το χρονικό διάστημα της Κυριακής 24 Ιανουαρίου 2016 και για τις ώρες από 8.30 π.μ. έως  12.30 π.μ., χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα πραγματοποιούνται εργασίες αποξήλωσης εναέριου δικτύου από τη ΔΕΔΔΗΕ.
Επίσης κατά τις ίδιες ώρες δεν θα είναι δυνατή η διέλευση οχημάτων στην οδό Χ. Τρικούπη από το ύψος της οδού 28ης Οκτωβρίου έως το ύψος της οδού Δαγκλή και στην οδό Βενιζέλου-Φρόντζου προς την οδό Δαγκλή.
Η κίνηση των πεζών θα γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή μέσω εργοταξιακής σήμανσης.

Προσλήψεις αναπληρωτών Δασκάλων και Νηπιαγωγών στην Ειδική Αγωγή

Ασφαλιστικό: Ποιες συντάξεις μειώνονται και ποιες αυξάνονται - Αναλυτικοί πίνακες

- Το υπουργείο Εργασίας συγκρίνει την πρόταση Κατρούγκαλου με το ασφαλιστικό Λοβέρδου – Κουτρουμάνη
- Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της νέας ασφαλιστικής μεταρρύθμισης
- Ποιοι... λείπουν από τα παραδείγματα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εργασίας
ΔΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ

Λίγη ώρα μετά τη συνέντευξη Τύπου των υπουργών Εργασίας Γιώργου Κατρούγκαλου, αναπληρωτή Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη και Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου με... συντονίστρια την κυβερνητική εκπρόσωπο Όλγα Γεροβασίλη, το υπουργείο Εργασίας έδωσε στη δημοσιότητα πίνακες με συγκριτικά παραδείγματα για το πως διαμορφώνονται οι συντάξεις με τις προτάσεις Κατρούγκαλου για το νέο ασφαλιστικό.
Το ασφαλιστικό Κατρούγκαλου δίνει μεγαλύτερες συντάξεις από το ασφαλιστικό Λοβέρδου - Κουτρουμάνη για όσους βγαίνουν στη σύνταξη με 15 ως 25 χρόνια ασφάλισης και έχουν χαμηλά εισοδήματα. Αντιθέτως, πλην ορισμένων εξαιρέσεων παίρνουν μικρότερες συντάξεις όσοι συνταξιοδοτούνται με περισσότερα από 25 χρόνια ασφάλισης. Αυτό προκύπτει από τα παραδείγματα που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εργασίας και αφορά σε συνταξιούχους που έχουν ως 30 χρόνια ασφάλισης.
Αν, μάλιστα λάβουμε υπόψη το διαφορετικό σύστημα αναπλήρωσης τότε πάνω από τα 30 χρόνια και προπαντός πάνω από τα 35 και 40 χρόνια, το ασφαλιστικό Λοβέρδου - Κουτρουμάνη είναι πιο γαλαντόμο.
Στα 15 και στα 18 χρόνια ασφάλισης, το σχέδιο Κατρούγκαλου δίνει μεγαλύτερες συντάξεις, στα 21 δίνει μεν μεγαλύτερες συντάξεις, με εξαίρεση όμως για όσους ο μισθός του είναι υψηλότερος από 2.000€.
Παραδείγματα:
Με 24 χρόνια ασφάλισης, η πρόταση Κατρούγκαλου δίνει μεγαλύτερες συντάξεις όταν ο συντάξιμος μισθός είναι 700€, 800€, 1000€, 2.500€ και 3.500€ και μικρότερες στα 1.500€ και 2.000€.
Με 27 χρόνια ασφάλισης, η πρόταση Κατρούγκαλου δίνει μεγαλύτερες συντάξεις όταν ο συντάξιμος μισθός είναι 700€, 800€, 2.000€ και 3.500€ και μικρότερες όταν είναι 1.000€, 1.500€, 2.500€ και 3.000€
Με 30 έτη ασφάλισης, η πρόταση Κατρούγκαλου δίνει μικρότερες συντάξεις όταν ο συντάξιμος μισθός είναι 700€, 800€, 1000€, 1.500€, 2.000€ και 2.500€ και μεγαλύτερες στις 3.000€ και 3.500€.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Κατρούγκαλο, οι πίνακες που δόθηκαν στη δημοσιότητα είναι οι ίδιοι που έχουν σταλεί και στους δανειστές. Ωστόσο, από τα παραδείγματα του υπουργείου λείπουν τα παραδείγματα για το τί σύνταξη θα πάρουν εκείνοι που συμπληρώνουν περισσότερα από 30 χρόνια ασφάλισης.