Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Σχολικό Έτος 2016-17. Καίριες ερωτήσεις που απασχολούν τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς Του Λιόντου Βασιλείου Δασκάλου Αγγλικών, Γενικού Γραμματέα Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων


Χωρίς να διεκδικώ το αλάθητο, επέλεξα συγκεντρωτικά να καταγράψω 22 καίριες ερωτήσεις-απαντήσεις που απασχολούν τους/τις συναδέλφους/συναδέλφισσες εκπαιδευτικούς με την ελπίδα να φανούν όσο πιο χρήσιμες γίνεται. Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι ο νέος τύπος σχολείου θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα και δυσλειτουργίες μεταξύ των συλλόγων διδασκόντων. Ωστόσο η δύναμή μας εντός της σχολικής μονάδας είναι ο ίδιος ο σύλλογος διδασκόντων που αποτελεί το κυρίαρχο συλλογικό όργανο. Λειτουργώντας ο τελευταίος με συναδελφικότητα, σεβασμό, υποχωρήσεις και αλληλεγγύη, θα καταστεί δυνατή η αρμονική συνύπαρξη όλων σε τούτους τους δύσκολους και χαλεπούς καιρούς που βιώνουμε. Έπειτα όπως συνηθίζω να λέω όλους τους εκπαιδευτικούς πολλά μας ενώνουν, αφού όλοι στο ίδιο εκπαιδευτικό καζάνι βράζουμε……  
  
1.      Τι λαμβάνει χώρα κατά την πρώτη ημέρα του σχολικού έτους 2016-17 (Δευτέρα 12-9-2016);
Με την έναρξη του σχολικού έτους 2016-2017, σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, στις 12 Σεπτεμβρίου 2016, γίνεται ο καθιερωμένος Αγιασμός και δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.

2.      Αν δεν έχει τοποθετηθεί όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό στη σχολική μονάδα μέχρι και τη 12η Σεπτεμβρίου 2016, τι γίνεται με το ωρολόγιο πρόγραμμα;
   Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα, κατόπιν εισήγησης του/της Δ/ντή-Δ/ντριας και απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο, αξιοποιώντας το σύνολο των προσφερόμενων διδακτικών ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα.

3.      Με δεδομένο ότι δε θα παρευρίσκεται όλο το διδακτικό προσωπικό στη σχολική του μονάδα στις 12/9/2016, επιβαρύνονται οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί με επιπλέον ώρες διδασκαλίας;
   Κατηγορηματικά όχι αφού κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις.

4.      Τι αριθμός φοιτώντων μαθητών απαιτείται για τη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος (1η, 2η, 3η ώρα);   
Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η, 3η ώρα) είναι 14 φοιτώντες μαθητές. Στις σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν ως 4/θέσιες και 5/θέσιες ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η, 3η ώρα) ορίζεται στους 10 φοιτώντες μαθητές.
5.  Αν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα υπολείπεται του προβλεπόμενου αριθμού, τότε τι γίνεται; 
Όταν ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των 14 φοιτώντων μαθητών σε 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ή είναι χαμηλότερος των 10 φοιτώντων μαθητών σε 4/θέσια και 5/θέσια δημοτικά σχολεία, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος. Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.

6.      Ποιος μπορεί να οριστεί υπεύθυνος του Ολοημέρου; Τι έχει αλλάξει το τρέχον σχολικό έτος σε σχέση με τον υπεύθυνο ολοημέρου;
Στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου δεν προβλέπεται ορισμός ενός εκπαιδευτικού ως υπεύθυνου ολοήμερου, αλλά ορίζεται ανά ημέρα ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος.

7.     Ποιος δύναται να αναλάβει το ολοήμερο πρόγραμμα;
 Η ημερήσια ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών (δασκάλους και συναδέλφους ειδικοτήτων), καθώς και στον/στην Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου.

8.      Θα μπορεί κάποιος να αναλάβει υπεύθυνος ολοημέρου για πάνω από μία ημέρα;
Θεωρώ πως ναι. Βέβαια η εγκύκλιος του υπουργείου (31-8-2016) με τίτλο : «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2016-2017» αναφέρει τα εξής: Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας  του  σχολείου,  ορίζονται: α)  οι  εκπαιδευτικοί  οι  οποίοι  διδάσκουν   και συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και β) ανά ημέρα, ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, όπερ αφήνει να εννοηθεί ένας εκπαιδευτικός ανά ημέρα. Ωστόσο σε περίπτωση απροθυμίας ή μη δυνατής συνεργασίας μεταξύ του συλλόγου διδασκόντων, μια Σολομώντειος λύση θα ήταν η ανά τρίμηνο κυκλική ανάθεση του ολοημέρου σε όλο το σύλλογο διδασκόντων (Α’ Τρίμηνο 5 συνάδελφοι δάσκαλοι, Β’ Τρίμηνο επόμενοι 5, Γ’ Τρίμηνο 5 κ.ο.κ) . Βέβαια λόγος δε γίνεται για το παιδαγωγικό κομμάτι αφού κατά τη γνώμη μου ήδη η πλειάδα των εκπαιδευτικών με τους οποίους τα παιδιά μας θα έρχονται αντιμέτωπα συνιστά την αντιπαιδαγωγικότητα σε όλο της το μςγαλείο.    
 9.      Σε ποιον χρεώνεται η ώρα της σίτισης στο ολοήμερο πρόγραμμα;
Ο υπεύθυνος του ολοημέρου προγράμματος (δάσκαλος ή συνάδελφος ειδικότητας) καρπώνεται την ώρα της σίτισης ως διδακτική ώρα, κάτι που μέχρι πέρυσι δεν συνέβαινε καθώς καρπώνονταν  την ώρα της σίτισης ο ένας και μοναδικός υπεύθυνος ολοημέρου που ήταν ο δάσκαλος. Η ώρα του φαγητού − χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα και ο οποίος έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος, παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών.

10.  Τι διδάσκονται οι μαθητές στο ολοήμερο πρόγραμμα;
Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης – Προετοιμασίας το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο από τα αναφερόμενα: Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή και Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων. Το διδακτικό αντικείμενο των Πολιτιστικών Ομίλων Δραστηριοτήτων δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου.

11.  Πως καλύπτεται η απουσία εκπαιδευτικού έκτακτη ή μη από τη σχολική του μονάδα;
Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού εφαρμόζεται το άρθρο 36, παρ. 25 της  Φ.353.1./324/105657/Δ1/8-10-02, (ΦΕΚ 1340 τ. Β΄)Υ.Α., το άρθρο 29, παρ. 8 της ιδίας Υ.Α., καθώς και το άρθρο 13, παρ. 8, του  Νόμου 1566/85.
Σε περίπτωση έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού το ωράριο αποχώρησης των μαθητών από το σχολείο δε διαφοροποιείται από το προβλεπόμενο, όπως αυτό ορίζεται στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας.
Ο τρόπος κάλυψης έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού αποφασίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και καταγράφεται στο Βιβλίο Πράξεων του συλλόγου διδασκόντων στην πρώτη συνεδρίαση του σχολικού έτους και δύναται να τροποποιείται κατά περίπτωση όταν κρίνεται αναγκαίο. Την ευθύνη υλοποίησης της απόφασης έχει ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας.

12.  Πώς γίνεται η κατανομή των τμημάτων;
Μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, υπεύθυνος/-η τμήματος ορίζεται ο/η εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ70 του τμήματος. Προτείνεται ως παιδαγωγικά ορθό ο χρόνος ανάληψης τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία. Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων παιδαγωγικά τεκμηριωμένη και με τη σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τμήματος από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας, συνεχόμενης ή μη.

Συνιστάται να αποφεύγεται η κατ’ εξακολούθηση ανάληψη των ίδιων τάξεων ή κύκλου τάξεων (π.χ. Α’ – Β’ Δημοτικού) από τον ίδιο εκπαιδευτικό.

Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών (π.χ. χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος/-η, αναπληρωτής/-τρια, αποσπασμένος/-η,) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού.

13.  Τι δύναται να λαμβάνει χώρα κατά την έναρξη του ημερήσιου προγράμματος και την προσέλευση των μαθητών;
Το καθημερινό ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα αρχίζει στις 8.00 με την προσέλευση των μαθητών στο χώρο του σχολείου. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές στις εισόδους του σχολείου και οι γονείς–συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών (8.00-8.10) δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου ουδείς άλλος εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Στις 8.10, μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι),με ευθύνη των εφημερευόντων κλείνουν οι είσοδοι και οι μαθητές συγκεντρώνονται κατά τμήματα ή τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο και τα τμήματα ή τις τάξεις επιτηρούν οι διδάσκοντες σε αυτά την 1η διδακτική ώρα. Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων ο Διευθυντής του σχολείου ή αναπληρωτής του ή μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων προβαίνει σε πιθανές ανακοινώσεις-οδηγίες που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την μαθητική ζωή της συγκεκριμένης μέρας ή και σε γενικότερα θέματα. Μετά το πέρας της συγκέντρωσης οι μαθητές κατά τμήματα και οργανωμένα κατευθύνονται στις αίθουσές τους συνοδεία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την 1η ώρα.

14.  Καταργείται ή όχι η πρωινή προσευχή;
Προφανώς και όχι. Μπορεί στη φετινή εγκύκλιο του υπουργείου να μην αναφέρεται ο όρος «προσευχή», όμως γίνεται επίκληση στο  ΠΔ 201/98 (ΦΕΚ 161 τ. Α΄), άρθρο 13, παρ. 5, εδάφ. α και β και παρ. 10, εδαφ. δ.που ξεκάθαρα αναφέρει “ Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπ/κών που εφημερεύουν. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών η προσευχή πραγματοποιείται στην αίθουσα κάθε. τάξης. Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν υποχρεωτικά στην πρωινή κοινή προσευχή και στον εκκλησιασμό και επιβλέπουν το τμήμα τους. Η συμμετοχή και των μη ορθόδοξων εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη για την επιτήρηση των μαθητών τους. Η συμμετοχή των ετερόδοξων μαθητών στην πρωινή προσευχή γίνεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο εδάφιο δ της παραγράφου 10 αυτού του άρθρου. Τούτο σημαίνει “Μαθητές που ανήκουν σε άλλο δόγμα ή άλλο θρήσκευμα δεν συμμετέχουν στον εκκλησιασμό, εφόσον οι γονείς τους το ζητήσουν με γραπτή δήλωση. Όταν ένας από τους γονείς ανήκει σε άλλο δόγμα ή θρησκεία, για να γίνει απαλλαγή χρειάζεται κοινή δήλωση των γονέων. Αν οι γονείς είναι διαζευγμένοι ισχύει η δήλωση του γονέα που έχει την επιμέλεια, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8 αυτού του Π.Δ. . Οι γονείς των μη ορθόδοξων μαθητών ενημερώνονται έγκαιρα για την ημέρα και την ώρα του εκκλησιασμού ώστε αυτοί να οδηγηθούν στο σχολείο μετά τη λήξη του. Όταν ο εκκλησιασμός γίνεται έκτακτα ή δεν ειδοποιούνται οι γονείς και κηδεμόνες των παραπάνω μαθητών, η απασχόληση και η επιτήρησή τους γίνεται με ευθύνη του σχολείου. Οι προαναφερόμενοι μαθητές συμμετέχουν στον εορτασμό των εθνικών επετείων και στις άλλες εκδηλώσεις του σχολείου.
Οι παραπάνω μαθητές απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών και με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ορίζεται ο τρόπος απασχόλησής τους εντός ή εκτός της αίθουσας ή σε άλλη αίθουσα, την ώρα της διδασκαλίας του μαθήματος αυτού.
Αν οι γονείς τους επιθυμούν να αναγράφεται στα επίσημα έγγραφα ή βιβλία του σχολείου ότι ακολουθούν άλλο δόγμα ή θρησκεία πρέπει να προσκομίσουν πιστοποιητικό Μητρώου ή Δημοτολογίου, στο οποίο να αναφέρεται ότι ακολουθούν το συγκεκριμένο δόγμα.
Οι παραπάνω μαθητές, εφόσον προσέρχονται στο σχολείο πριν γίνει η πρωινή προσευχή, παρευρίσκονται με το τμήμα που ανήκουν στο χώρο της συγκέντρωσης χωρίς να συμμετέχουν στην προσευχή, τηρώντας απόλυτη ησυχία, σεβόμενοι τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους που προσεύχονται.

15.  Ποιο είναι το ωρολόγιο πρόγραμμα στα 4/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία;
Ωρολόγιο Πρόγραμμα
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
08.00−08.10 10' Υποδοχή μαθητών
08.10 − 09:40 90' 1η διδακτική περίοδος
09:40 − 10:00 20' Διάλειμμα
10:00− 11:30 90' 2η διδακτική περίοδος
11:30− 11:45 15' Διάλειμμα
11:45− 12:25 40' 5η διδακτική ώρα
12:25− 12:35 10' Διάλειμμα
12.35− 13:15 40' 6η διδακτική ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)

13:15− 13:20 5' Μετάβαση μαθητών Ολοήμερου στην αίθουσα σίτισης
13:20−14:00 40' 1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Σίτιση
14:00− 14:15 15' Διάλειμμα
14:15− 15:00 45' 2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Μελέτη−Προετοιμασία
15:00 − 15.15 15' Διάλειμμα
15.15− 16:00 45' 3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος
Επιλογή διδακτικού αντικειμένου (ΤΠΕ, Αθλητισμός, Αγγλικά. Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων)
(Λήξη ολοήμερου προγράμματος)

16.  Ποιος δύναται να διδάξει στην ώρα της ευέλικτης ζώνης
Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για 3 ώρες στις τάξεις Α΄ και Β΄ και για 2 ώρες στις τάξεις Γ΄ και Δ΄. Το μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης μπορεί να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου καθώς και από τον/την Δ/ντή−Δ/ντρια του σχολείου. Η ανάθεση ωρών Ευέλικτης Ζώνης σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων γίνεται, αφού έχουν ικανοποιηθεί κατά προτεραιότητα οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες του γνωστικού αντικειμένου τους στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης ΠΕ.

17.  Δύναται να ανατεθεί η διδασκαλία της Αισθητικής Αγωγής στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα σε συναδέλφους δασκάλους;
Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Ειδικότερα για τα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των ΤΠΕ, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του ωρολογίου προγράμματος από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου.

18.  Προβλέπεται χορήγηση επιδόματος σε όσους φέρουν την ευθύνη λειτουργίας του ωρολογίου προγράμματος;
Στους εκπαιδευτικούς που φέρουν την ευθύνη λειτουργίας στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται χορήγηση επιδόματος.

19.  Ποιο είναι το υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου;
Το υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου είναι για όλες τις τάξεις τριάντα (30) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως (08:10−13:15), ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα εκτείνεται έως τις 16:00.

20.  Τι ισχύει σχετικά με την αποχώρηση των μαθητών στο ολοήμερο πρόγραμμα;
Η αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει:
• Με τη λήξη του ολοήμερου προγράμματος (16:00),
• Με τη λήξη της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15.00), εφόσον έχει συμπεριληφθεί στην αρχική δήλωση εγγραφής.
• Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

21.  Σε ποια περίπτωση δύναται να υπάρξει πρόωρη αποχώρηση των μαθητών;
Με βάση τις προβλέψεις στις οποίες αναφέρονται οι παραπάνω παράγραφοι (α) και (β) και μέχρι την πλήρη κάλυψη των κενών σε διδακτικό προσωπικό για την
πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, δύναται να υπάρξει πρόωρη αποχώρηση των μαθητών. Την απόφαση για την πρόωρη αποχώρηση των μαθητών λαμβάνει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή−Δ/ντριας του σχολείου και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Μετά την απόφαση του οικείου Διευθυντή Π.Ε, ο Δ/ντής−Δ/ντρια του σχολείου ενημερώνει εγγράφως τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών. Αντίγραφο της έγγραφης ενημέρωσης κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο.

22.  Πως διαμορφώνεται το ολοήμερο πρόγραμμα; Είναι δυνατή η αλλαγή στη σειρά των ωρών διδασκαλίας (2η και 3η) κατά τη σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας του Ολοήμερου;
Το Ολοήμερο Πρόγραμμα διαμορφώνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή−Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συνυπολογίζοντας τα ενδιαφέροντα των μαθητών, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας καθώς και το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό. Η σειρά των ωρών διδασκαλίας (2η και 3η), κατά τη σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας του Ολοήμερου, προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος.

Καλή σχολική χρονιά με δύναμη και υγεία………….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου