Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Στα θρανία κέρδισαν το δικό τους στοίχημα

ROMA
Η κοινωνικοποίηση των παιδιών είναι το μεγαλύτερο κέρδος σε ένα στοίχημα που μπήκε πριν από έναν ακριβώς χρόνο, έπειτα από το ρεπορτάζ του ITV στον οικισμό του Ρομά στην περιοχή Αγίου Νικολάου Περάματος.
Εννέα παιδιά αρχικά που περνούσαν την καθημερινότητά τους μέσα στις λάσπες και τα λύματα, κυρίως όμως παιδιά που δεν είχαν εγγραφεί σε κανένα μητρώο εκπαίδευσης, έπειτα από το ρεπορτάζ και την κινητοποίηση των συναρμόδιων υπηρεσιών, άρχισαν να πηγαίνουν στο σχολείο.
Ένα χρόνο μετά είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι όχι μόνο έχουν κερδίσει το στοίχημα της κοινωνικοποίησής τους, της καλλιέργειας σχέσεων φιλίας και αλληλεπίδρασης με τους άλλους μαθητές, αλλά παράλληλα ότι θεωρούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους, το σχολείο.
Στο 25ο Δημοτικό Σχολείο στη Νέα Ζωή από τον Φεβρουάριο του 2014 συστάθηκε και λειτουργεί ένα πρότυπο τμήμα υποδοχής – ένταξης, ενώ αποκλειστικά για τα παιδιά αυτά αποσπάστηκε και ένας δάσκαλος «ειδικών αποστολών» ο Μιχάλης Νάτσης από τον Παρακάλαμο με μεγάλη εμπειρία σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν.
Τα παιδιά που συνεχίζουν το σχολείο, έχοντας μάλιστα ελάχιστες απουσίες αδικαιολόγητες από τα μαθήματα είναι πλέον επτά, αφού οι δύο μεγαλύτερες μαθήτριες είχαν ξεπεράσει το 12ο έτος της ηλικίας τους και δεν δικαιολογούνταν η παρουσία τους στο δημοτικό σχολείο.
Αγαπούν το σχολείο
Τα παιδιά δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένα και εμφανίζονται όπως αναφέρουν οι δάσκαλοι του σχολείου, αλλά και ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκος Κολιός πραγματικά ευτυχισμένα, με αξιοσημείωτη πρόοδο μάλιστα σε γραφή, ανάγνωση και ιδιαίτερα στις μαθηματικές πράξεις.
«Το μεγαλύτερο κέρδος είναι για τα ίδια τα παιδιά που κατάφεραν να αλλάξουν την καθημερινότητα που ζουν και την ίδια την πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Κολιός προσθέτοντας ότι όχι μόνο έχουν αγαπήσει το σχολείο, αλλά έχουν ενταχθεί πλήρως στο σχολικό περιβάλλον μαζί με τα παιδιά των άλλων τάξεων.
«Η δυσκολότερη περίοδος ήταν η αρχή, όμως μετά από δύο περίπου μήνες προσαρμόστηκαν και τα παιδιά και οι συμμαθητές τους. Είναι πλήρως ενταγμένα στο σχολικό περιβάλλον, οι σχέσεις τους με τα άλλα παιδιά είναι άριστες», σημείωσε η διευθύντρια Βασιλική Πεππέ, για να προσθέσει πως : «Η αλήθεια είναι πως δεν το περιμέναμε, αλλά συμμετέχουν σε όλες τις δράσεις του σχολείου, στα ομαδικά παιχνίδια, ενώ έχουν την αμέριστη βοήθεια και των υπολοίπων παιδιών που τους βοηθούν στα μαθήματά τους».
Παράδειγμα προς μίμηση
Από την πλευρά του ο Μιχάλης Νάτσης χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντικό ότι δεν υπάρχουν απώλειες στο επίπεδο της μαθητικής διαρροής από τον περασμένο Φεβρουάριο, πλην των «αναγκαστικών».
«Ήρθαν σε επαφή με τη δική μας, όπως λέμε, κοινωνία, ανταλλάσσουν απόψεις με τους δασκάλους και με τους συμμαθητές, έγιναν τα παιδιά του σχολείου και είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Το θέμα είναι μέσα από αυτή την ιστορία των παιδιών να γίνουν παράδειγμα προς μίμηση και χιλιάδες άλλα παιδιά που ζουν σε αντίστοιχες συνθήκες να βρεθούν στο σχολείο», τόνισε ο κ. Νάτσης, που πρόσθεσε ότι χρειάστηκε αρκετά μεγάλη προσπάθεια για να καμφθούν οι αντιδράσεις που υπήρχαν από την αρχή από τον κοινωνικό περίγυρο και τους γονείς των άλλων μαθητών.
Καταλήγοντας ο κ. Κολιός εξέφρασε θερμές ευχαριστίες προς την Περιφέρεια Ηπείρου για την άμεση ανταπόκριση στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών και φυσικά προς τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
«Εάν υπάρχουν και άλλα παιδιά στην περιοχή μας ή αλλού, καλούμε τις οικογένειές τους να μας αναζητήσουν. Είναι μία μεγάλη ευκαιρία, για τα ίδια τα παιδιά, προκειμένου να έχουν ένα καλύτερο μέλλον», κατέληξε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου