Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Οι βασικοί άξονες των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στα παιδιά με ΔΕΠΥ.

Τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας έχουν ανάγκη από ιδιαίτερες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, οι οποίες πρέπει να είναι εξατομικευμένες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Οι βασικοί άξονες των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων αφορούν τους εξής τομείς:
  • Τη χωροταξική διευθέτηση. Είναι καλό τα παιδιά με ΔΕΠΥ να τοποθετούνται στις μπροστινές θέσεις των θρανίων, ώστε να εξασφαλίζεται όσο το δυνατό καλύτερη παρακολούθηση και να τηρείται η οπτική επαφή με τους διδάσκοντες.
  • Τον τρόπο εκτέλεσης του μαθήματος. Ειδικότερα, η μαθησιακή διαδικασία πρέπει να προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών και να τους παρέχει κίνητρα για συμμετοχή. Βοηθητική γραμμή αποτελεί ο χωρισμός της διδακτικής ύλης σε επιμέρους τμήματα και οι συχνές επαναλήψεις.
  • Τον έλεγχο της συμπεριφοράς. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ χρειάζονται συνεχή επιτήρηση και ένα σταθερό πλαίσιο κανόνων.
  • Την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης. Οι διδάσκοντες μπορούν να το επιτύχουν αυτό με τις επιβραβεύσεις και άλλες ενισχύσεις.
  • Τη μελέτη στο σπίτι. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ πρέπει να βοηθούνται για να κατανοούν το περιεχόμενο των εργασιών που τους ανατίθενται για το σπίτι.
  • Την συνεργασία με τους γονείς και τους ειδικούς. Αρκετές φορές, τα παιδιά με ΔΕΠΥ έχουν ανάγκη από φαρμακευτική αγωγή και γι’αυτό ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να διατηρεί μία σχέση συνεργασίας με τους γονείς του παιδιού και τους ειδικούς που το παρακολουθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου