Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Ψυχολόγοι σε κάθε σχολείο- Επιμόρφωση για 16.500 εκπαιδευτικούς

Το υπουργείο αξιοποιεί –και θα αξιοποιήσει- προγράμματα ΕΣΠΑ για την επιμόρφωση δεκαέξι χιλιάδων πεντακοσίων εκπαιδευτικών, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή ο Αν. υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης για τη σχολική βία, και σημείωσε τα εξής: "Αυτά τα χρήματα τα έχουμε.Η επιμόρφωση θα γίνει με σεμινάρια, με επιμορφώσεις –με διάφορους τρόπους, να μη σας κουράζω- κάτι το οποίο είναι απαραίτητη προϋπόθεση".

Παράλληλα ο κ. Κουράκης ανακοίνωσε πως «στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε –αν όχι όλα μαζί, αλλά με έναν προοδευτικό τρόπο- την ύπαρξη ψυχολόγου και αν δεν μπορούμε ανά σχολική μονάδα, τουλάχιστον ανά σχολικό συγκρότημα, έτσι ώστε να μπορούν να διευθετούνται συγκρούσεις τόσο ανάμεσα στα παιδιά, όσο και δυσαρμονίες ανάμεσα στα παιδιά, τους καθηγητές και τους γονείς. Το κομμάτι της ψυχολογικής υποστήριξης και της πρόληψης είναι καθοριστικής σημασίας».
Αντιμετώπιση της σχολικής βίας
Για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, ο κ. Κουράκης είπε τα εξής:
Α. Όσον αφορά τη σχολική μονάδα, το υπουργείο το αντιμετωπίζει σφαιρικότερα. Κατ’ αρχήν, χρειάζεται μία κεντρική επιτροπή στο Υπουργείο που ονομάζεται «Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή», η οποία αποτελείται από έγκριτους και καταξιωμένους πανεπιστημιακούς με πολύχρονη εμπειρία πάνω στο θέμα, η οποία εισηγείται τη μεθοδολογία και το περιεχόμενο των πρόδρομων δράσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Β. Εισηγείται, επίσης, τα κριτήρια επιλογής των μελών του δικτύου από εκεί και κάτω. Εισηγείται την εκπόνηση ψηφιακού και έντυπου επιμορφωτικού υλικού, χωρίς το οποίο δεν μπορούν να δουλέψουν οι σχολικές μονάδες. Παρακολουθεί, βεβαίως, την πορεία του έργου για το πώς πάει, πώς δεν πάει, για να υπάρχει μία διόρθωση και υλοποιεί πρόδρομες δράσεις αριστοποίησης.
Γ. Από εκεί και πέρα πρέπει να σας πω ότι υπάρχουν σε επίπεδο περιφέρειας οι Επιτροπές Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης, οι οποίες προσπαθούν μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών και μέσω εντατικοποίησης –όπως κι εμείς θα επιδιώξουμε- των προγραμμάτων αγωγής υγείας, με ερευνητικές εργασίες, πρότζεκτ, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, συμβουλευτικούς σταθμούς νέων και άλλα, να περάσουν την οργάνωση από εκεί και κάτω στους νομούς και εν συνεχεία στις σχολικές μονάδες.
Δ. Αυτό που είπατε για το συμβούλιο ανά σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι αυτό που ονομάζουμε «Σχολική Ομάδα Δράσεων Πρόληψης».
Ε. Αυτό δεν είναι που θα κάνουμε, αλλά είναι αυτό που ήδη υπάρχει στο Υπουργείο, όπως σας είπα προηγουμένως, αναγνωρίζοντας όλα τα θετικά των προηγούμενων κυβερνήσεων. Απλώς καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται μία παρακολούθηση και ένταση όχι μόνο εξαιτίας της επικαιρότητας, αλλά γιατί χρειάζεται ένας εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων λόγω των νέων συνθηκών. Αναφέρομαι και στην κοινωνική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας.
Ζ. Όντως, οι εκπαιδευτικοί ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Υπάρχουν δύο μόνιμοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι όχι μόνο επιμορφώνονται οι ίδιοι, αλλά ένα από τα καθήκοντά τους είναι να επιμορφώνουν και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας.
Η. Επίσης, να σας αναφέρω ότι ακριβώς πέρα από το σχολικό εκφοβισμό, έχουμε και το διαδικτυακό εκφοβισμό που ένα εξαιρετικά επικίνδυνο φαινόμενο. Υπάρχει μία αμφίδρομη διαδρομή ανάμεσα στο σχολικό και το διαδικτυακό εκφοβισμό.
Θ. Όπως σας είπα και προηγουμένως, πρέπει να υπάρχει χωρισμός των παιδιών σε ομάδες εργασίας πάνω σε συγκεκριμένες ενότητες με βιωματική δράση και όχι απλώς με επανάληψη μονότονων εντολών και τρόμου. Τα ίδια τα παιδιά πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Βεβαίως, πρέπει να υπάρχει επιμόρφωση των γονιών και της κοινωνίας. . Όταν κάποιος δίπλα σου κακοποιείται και είσαι ένας αδιάφορος πολίτης, όπως γνωρίζει και η νομική επιστήμη, είσαι απολύτως –μα, απολύτως- συνυπεύθυνος γι’ αυτό το οποίο διαδραματίζεται.
Σχολικοί ψυχολόγοι
Ι. Θα ήθελα να ολοκληρώσω αυτήν την τοποθέτηση επισημαίνοντας ότι στις προτεραιότητες του Υπουργείου είναι να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε –αν όχι όλα μαζί, αλλά με έναν προοδευτικό τρόπο- την ύπαρξη ψυχολόγου και αν δεν μπορούμε ανά σχολική μονάδα, τουλάχιστον ανά σχολικό συγκρότημα, έτσι ώστε να μπορούν να διευθετούνται συγκρούσεις τόσο ανάμεσα στα παιδιά, όσο και δυσαρμονίες ανάμεσα στα παιδιά, τους καθηγητές και τους γονείς. Το κομμάτι της ψυχολογικής υποστήριξης και της πρόληψης είναι καθοριστικής σημασίας.
Κ.Θέλω να πιστεύω ότι αυτά τα μέτρα είναι μέτρα τα οποία μπορούν να αρχίζουν να αντιμετωπίζουν κατ’ αρχήν το φαινόμενο. Χρειάζεται παρακολούθηση, εκτίμηση του αποτελέσματος. Ήδη μέσα στο πρόγραμμα του Υπουργείο αυτή τη στιγμή υπάρχουν Υπηρεσίες που καταγράφουν τα περιστατικά σε τακτική βάση, έτσι ώστε να μπορούμε να έχουμε επιστημονικές έρευνες για την έκταση του προβλήματος, χωρίς να κάνουμε ούτε υπερδιόγκωση ούτε να το υποτιμούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου