Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Τέσσερα αιτήματα της ΟΛΜΕ προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Τέσσερα αιτήματα απηύθυνε σήμερα η ΟΛΜΕ ύν προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και αφορούν:

1.Αίτημα για διάθεση ώρας για συζήτηση στα σχολεία ενόψει της 21ης Μάρτη, Ημέρας για την εξάλειψη των Φυλετικών
Διακρίσεων
2. Οι εκπαιδευτικοί που παραιτήθηκαν, λόγω υποψηφιότητας τους στις Βουλευτικές εκλογές του 2015, να επανέλθουν στη θέση και το αξίωμα που κατείχαν.
3. Αμεση νομοθετική ρύθμιση για το θέμα αυτό με την κατ’ εξαίρεση μετάθεσή τους, αναδρομικά από το 2013, στην Α΄ περιοχή μετάθεσης,  ώστε να αρθούν όλες οι δυσμενείς συνέπειες στους συναδέλφους από την απόφαση του ΣτΕ΄.
4. Άμεση επαναφορά της διδασκαλίας της Ιταλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε αναπλ. Υπουργέ,
Ενόψει της 21ης Μάρτη, Διεθνούς Ημέρας για την εξάλειψη των Φυλετικών
Διακρίσεων, σας ζητάμε να αφιερωθεί μια διδακτική ώρα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την Παρασκευή, 20 Μαρτίου, προκειμένου να οργανωθούν συζητήσεις από τους εκπαιδευτικούς με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών μας.
Οι συζητήσεις αυτές θα συμβάλουν στην παραπέρα ευαισθητοποίηση των μαθητών μας στο ζήτημα της παγκόσμιας ειρήνης και στα θέματα της διαφορετικότητας και κατοχύρωσης των δικαιωμάτων όλων των πολιτών που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας, τώρα, που η μετανάστευση αλλά και ο πόλεμος που μαίνεται σε διάφορες περιοχές, κάνουν αυτό περισσότερο αναγκαίο παρά ποτέ.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του νόμου 3231/2004, οι δημόσιοι πολιτικοί υπάλληλοι που παραιτούνται υποχρεωτικά με την ισχύουσα εκλογική νομοθεσία λόγω υποψηφιότητας τους σε Βουλευτικές εκλογές –και η οποία νομοθεσία στο συγκεκριμένο σημείο βρίσκει αντίθετο το σύνολο του δημοσιοϋπαλληλικού κόσμου-, εάν δεν εκλεγούν, επανέρχονται αυτοδίκαια στην ενεργό υπηρεσία.
Με την εγκύκλιο 56810/Δ2/21-5-2012, «Συμπληρωματικές διευκρινίσεις σχετικά με την επάνοδο εκπ/κών – υποψηφίων Βουλευτών», το Υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι οι εκπαιδευτικοί «...επανέρχονται και στο αξίωμα που κατείχαν πριν υποβάλλουν αίτηση παραίτησης». Μετά τις βουλευτικές εκλογές του 2012 έγινε χρήση της ανωτέρω εγκυκλίου και επανήλθαν εκπαιδευτικοί στη θέση και το αξίωμα που κατείχαν (ενδεικτικά αναφέρουμε την υπουργική απόφαση με θέμα «Επανατοποθέτηση Σχολικού Συμβούλου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» (αρ. πρωτ. A-325/142257/Δ2, στις 14/11/2012, ΑΔΑ: Β4Σ69-24Λ).
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει:
Οι εκπαιδευτικοί που παραιτήθηκαν, λόγω υποψηφιότητας τους στις Βουλευτικές εκλογές του 2015, να επανέλθουν στη θέση και το αξίωμα που κατείχαν.
Για την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας Στ Ε΄ αρ.2871/2014 και την άρση των δυσμενών συνεπειών της στους εκπαιδευτικούς
Με την υπουργική απόφαση 152263/Δ2/4-12-12, επανακαθορίστηκαν οι Περιοχές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με την υπουργική απόφαση 12576/Δ2/29-1-2013, σε συνέχεια της προηγούμενης,  δόθηκε η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς που ήταν προσωρινά τοποθετημένοι σε  συγκεκριμένους Δήμους μιας περιοχής μετάθεσης (Β περιοχή), να ενταχθούν και να κάνουν δήλωση τοποθέτησης σε άλλη περιοχή μετάθεσης (Α περιοχή) του ιδίου νομού (Πειραιάς, Μαγνησία). Οι εκπαιδευτικοί που έκαναν χρήση της σχετικής απόφασης, τέθηκαν στη Διάθεση ΠΥΣΔΕ ή τοποθετήθηκαν οριστικά στην Α΄ περιοχή. Στη διετία 2012-13, οι εκπαιδευτικοί αυτοί θεμελίωσαν εργασιακά και υπηρεσιακά δικαιώματα  στην Α΄ Περιοχή και γι’ αυτό δεν έκαναν χρήση άλλων δικαιωμάτων, π.χ. μετάθεσης ή μετάταξης.
Με την απόφαση του ΣτΕ αρ.2871/2014 ακυρώθηκε η Υ. Α. 12576/Δ2/29-1-2013 και οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να επιστρέψουν στη Β περιοχή μετάθεσης. Η εφαρμογή της  απόφασης του ΣτΕ΄ έχει δημιουργήσει οικογενειακές, κοινωνικές, οικονομικές και εργασιακές επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς.
Επειδή οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν έχουν ευθύνη για αυθαιρεσίες ή παρατυπίες του Υπουργείου Παιδείας, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει,  άμεση νομοθετική ρύθμιση για το θέμα αυτό με την κατ’ εξαίρεση μετάθεσή τους, αναδρομικά από το 2013, στην Α΄ περιοχή μετάθεσης,  ώστε να αρθούν όλες οι δυσμενείς συνέπειες στους συναδέλφους από την απόφαση του ΣτΕ΄. Για τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους προτείνουμε να συμπεριληφθούν στη σχετική νομοθετική ρύθμιση και όσοι εκπαιδευτικοί της Β΄ Περιοχής είχαν το 2012-2013 περισσότερα μόρια ξεχωριστά για κάθε κλάδο- από τα μόρια του τελευταίου εκπαιδευτικού που εντάχθηκε στην Α΄ Περιοχή με βάση την Υπουργική απόφαση 12576/Δ2/29-1-2013.
Άμεση επαναφορά της διδασκαλίας της Ιταλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η Ιταλική γλώσσα διδάσκεται από το 1961 στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και από το 1999 στο αντίστοιχο τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το 2005 και μέχρι το 2008, η Ιταλική εντάχθηκε  στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η πιλοτική διδασκαλία της εφαρμόσθηκε με επιτυχία.
Το 2006 συστάθηκε ο κλάδος ΠΕ34 και το 2008 ανακοινώθηκε η εισαγωγή της Ιταλικής γλώσσας σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας, ενώ την ίδια χρονιά διεξήχθη διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών ΠΕ34.
Το ενδιαφέρον των μαθητών για την Ιταλική παρουσιάσθηκε από την πρώτη στιγμή ιδιαίτερα αυξημένο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011, η Ιταλική διδάχθηκε σε περίπου 650 σχολεία, σε περίπου 30.000 μαθητές και απασχολήθηκαν 350 καθηγητές ιταλικών, μόνιμοι (31 τον αριθμό), αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.
Με την υπουργική απόφαση (αρ.71103/Γ2/24-06-2011 - ΦΕΚΒ΄ 1575) προστέθηκε ως προϋπόθεση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών επιλογής η ανάγκη ύπαρξης μόνιμα διορισμένου με οργανική θέση εκπαιδευτικού της γλώσσας που θα διδάσκονταν οι μαθητές. Η απόφαση αυτή τροποποιήθηκε το επόμενο σχολικό έτος, άρθηκε η προϋπόθεση κατοχής οργανικής θέσης αλλά παρέμεινε αυτή της ύπαρξης μόνιμα διορισμένου εκπαιδευτικού.
Το μάθημα της Ιταλικής καταργήθηκε αιφνίδια και αδικαιολόγητα από το ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίων και Λυκείων με την Υπουργική απόφαση με αρ. πρωτοκόλλου 115475/Γ2 της 21-08-2013. Με την άδικη αυτή απόφαση χιλιάδες μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων έχασαν το δικαίωμα να διδαχθούν τη β’ ξένη γλώσσα προτίμησής τους και οι 31 μόνιμες συνάδελφοι του κλάδου ΠΕ34 έχουν θιγεί ηθικά και επαγγελματικά καθώς φέτος διδάσκουν το αντικείμενό τους μόνο στους μαθητές της Γ’ τάξης του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει :
Την άμεση τροποποίηση των παραπάνω Υπουργικών αποφάσεων, προκειμένου στις αρχές Μαΐου οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού που επιθυμούν να διδαχθούν την Ιταλική ως β’ ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο να έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν την προτίμησή τους, έτσι ώστε να υπάρξει σεβασμός στην επιλογή των μαθητών και οι συνάδελφοι να διδάξουν το αντικείμενό τους και τις επόμενες σχολικές χρονιές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου