Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Ενθαρρύνοντας το ντροπαλό παιδί να αναλάβει ενεργό ρόλο.

Ορισμένα παιδιά είναι περισσότερο πρόθυμα από άλλα να δοκιμάσουν νέες εμπειρίες. Άλλα απλώς παρατηρούν τις δραστηριότητες χωρίς να συμμετέχουν σε αυτές. Συχνά τα ντροπαλά παιδιά  απέχουν από τέτοιες δραστηριότητες, διότι φοβούνται ότι θα επιδείξουν λανθασμένη στάση. Βοηθώντας τα να κατανοήσουν ότι τα λάθη επιτρέπονται και δίνοντας τους ευκαιρίες να συμμετέχουν περισσότερο στις κοινωνικές καταστάσεις είναι συχνά το κλειδί για τη μετάβαση  των παιδιών αυτών από παρατηρητές σε ενεργούς συμμετέχοντες. Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι τα ντροπαλά παιδιά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν σε αγχώδεις ή μη καταστάσεις, όπως τις συζητήσεις ή τις κοινωνικές συναναστροφές. Βοηθητικό στοιχείο για την ενίσχυση του ντροπαλού παιδιού είναι το παιχνίδι της εναλλαγής ρόλων το οποίο θα βοηθήσει το παιδί να νιώσει άνετα με μία νέα κοινωνική κατάσταση. Επίσης, όταν το ντοπαλό παιδί σημειώσει πρόοδο απέναντι σε μία κοινωνική κατάσταση, θα πρέπει να ενθαρρύνεται περαιτέρω. Οι επιβραβεύσεις θα ενισχύσουν το ντροπαλό παιδί να επαναλάβει μία συμπεριφορά, όπως τη συμμετοχή του σε μία κοινωνική κατάσταση. Τέλος, οι προσδοκίες θα πρέπει να εδράζονται σε ρεαλιστικό επίπεδο και ο στόχος πρέπει να είναι η κατάκτηση της ενεργής συμμετοχής σε κοινωνικές δραστηριότητες που θα ολοκληρώσουν την προσωπικότητα του παιδιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου