Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Υποστηρικτικές στρατηγικές για παιδιά με προβλήματα στο γραπτό λόγο.

Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα στο γραπτό λόγο συχνά παρουσιάζουν συμπτώματα απογοήτευσης. Άλλα μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα συμπεριφοράς που σχετίζονται με τις δυσκολίες γραφής. Η ανοιχτή συζήτηση με υποστηρικτικούς ενήλικες βοηθά το παιδί να μάθει να διακρίνει και να οριοθετεί  τις διαφορές που παρουσιάζει και να κατανοεί ότι όλοι οι άνθρωποι διαθέτουν δυνάμεις και αδυναμίες. Μέσω αυτής της διαδικασίας δημιουργείται μία κοινή αίσθηση αισιοδοξίας ότι το παιδί και το ενήλικο άτομο εργάζονται με κοινό στόχο και ότι τα μαθησιακά προβλήματα μπορούν να αντιετωπιστούν επιτυχώς. Η επίδειξη ενσυναίσθησης μπορεί να μειώσει την απογοήτευση και την ανησυχία του παιδίου όσον αφορά στις δυσκολίες του στο γραπτό λόγο. Επίσης, το ενήλικο άτομο πρέπει να διαβεβαιώσει το παιδί ότι θα το βοηθήσει να βρει τρόπους με τους οποίους θα διαχειριστεί τη δυσκολία του.  Προς την ίδια κατεύθυνση πρέπει να βοηθήσει το παιδί να ανακαλύψει τις δυνάμεις του και να συζητήσει μαζί του για τις αδυναμίες του. Ιδιαίτερη βάση πρέπει να δίνεται στην ικανότητα του παιδιού να βελτιωθεί μέσα από προσπάθεια και να ενδυναμώσει τα θετικά του στοιχεία. Το ενήλικο άτομο πρέπει να λειτουργήσει υποστηρικτικά καλλιεργώντας την αίσθηση ελέγχου στο παιδί για τις γραπτές του δεξιότητες και να το ενθαρρύνει  να αναλάβει πρωτοβουλίες και ενεργητικό ρόλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου