Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Πότε ξεκινούν και πόσο θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις

"Μικρό καλάθι" κρατά η ΕΣΕΕ
Ξεκινούν σε λίγες μέρες οι χειμερινές εκπτώσεις, μία ευκαιρία για την αγορά να «ρεφάρει», τις απώλειες 500 εκατ. ευρώ,  που εκτιμάται ότι Χάθηκαν από την αγορά κατά την εορταστική περίοδο.  Σε μία χρονιά που συνεχίστηκαν τα απανωτά λουκέτα, ειδικά στις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, οι εκπτώσεις έρχονται σαν μία «ανάσα», σαν μία ακόμα ευκαιρία για τους εμπόρους να προωθήσουν το στοκ τους, αλλά και μία πολύ καλή στιγμή για τους καταναλωτές να βρουν ότι χρειάζονται σε τιμές που μπορεί να αντέξει η τσέπη τους.
Οι εκπτώσεις θα ξεκινήσουν στις 12/1 και θα ολοκληρωθούν στις 28/2, ενώ οι επιχειρήσεις μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 18/1.
Η ΕΣΕΕ με σχετική επιστολή της στις Εμπορικές Ομοσπονδίες και στους Εμπορικούς Συλλόγους, έστειλε εγκύκλιο με οδηγίες, για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων όσο και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων.
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων η ΕΣΕΕ διευκρινίζει ότι εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Επίσης σημαντικός είναι, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, καθώς, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές.
Γενικά, στους παραβάτες επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και όχι κατώτερο των 5.000 €.
Και περισσότεροι κατάστηματάρχες δεν μπορούν να αντέξουν ένα τέτοιο πρόστιμο, ειδικά αυτές τις εποχές, που τα ταμεία μένουν άδεια και προιόντα στα ράφια.
Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κυρίως ο φόβος των καταναλωτών είναι που συρρίκνωσε τη δαπάνη των καταναλωτών για χριστουγεννιάτικα δώρα κατά 20% σε σχέση με την εορταστική περίοδο του προηγούμενου έτους. Ένα τεράστιο χτύπημα για την μικρή ελληνική αγορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου