Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014

Άδεια σχολεία Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό του Χριστόφορου Δουλγέρη σε εγκαταλελειμμένα σχολεία από όλη την Ελλάδα.

Σχετικά με την αξιολόγηση του Βασίλη Μπούσιου Συνταξιούχου δασκάλου Διαχειριστή του e-Πύλη Εκπαίδευσης (www.pekp.gr)

Αγαπητοί,
Έχοντας βιώσει, έστω και στο ξεδόντιασμά του, τον αλήστου μνήμης θεσμό του Επιθεωρητή, αισθάνομαι ως συνταξιούχος πλέον δάσκαλος, την ανάγκη να απευθυνθώ στους εν ενεργεία συναδέλφους μου-διευθυντές να τους προβληματίσω και να τους ρωτήσω:
Καλά ορέ, διευθυντές σχολείων ανά πάσα την Ελλάδα, που διαβάζω ότι αρχίσατε να πηγαίνετε ένας-ένας στον σχολικό σύμβουλο να σας ενημερώσει για την Α΄ Φάση της Αξιολόγησης, λίγη τσίπα δεν έχετε;
Λίγη ντροπή δεν σας περισσεύει, ορέ, που βοηθάτε τον εργοδότη να κόψει το ψωμί από τα παιδιά συναδέλφων σας;
Πώς θα τολμάτε να τους αντικρύζετε στα μάτια, μωρέ, όταν και από σας θα εξαρτάται το κλιμάκιο, ο βαθμός και το ύψος του μισθού τους, ο υποβιβασμός τους στα μάτια συναδέλφων, γονέων και μαθητών;
Σας ρωτώ: Είναι σύμφωνo με τις αρχές και τη συνείδησή σας το Π.Δ. για την αξιολόγηση; Δε βλέπετε ότι η εφαρμογή αυτής της αξιολόγησης θα επιφέρει ανατροπή στις απαραίτητες σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ του διευθυντή του σχολείου και εκπαιδευτικών του; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι θα οδηγήσει στην ένταση του ανταγωνισμού στο σχολείο (τον κατ’ εξοχήν χώρο της ευγενούς άμιλλας), στην επέκταση της εργασιακής ανασφάλειας; Δεν κατανοείτε ότι θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών; Θα συντελέσετε να θεριέψει η τρομοκρατία, ρουφιανιά και η υποτέλεια, ανατρέποντας έτσι το παιδαγωγικό κλίμα, δυσχεραίνοντας το εκπαιδευτικό έργο και καταστρέφοντας τις προσωπικές σχέσεις;
Δεν είναι έντιμο ορέ, να τους τα βροντήξετε στη μούρη και να πάτε σε μια αίθουσα διδασκαλίας να αγκαλιάσετε και να σας αγκαλιάσουν οι μαθητές σας και να γίνετε πρότυπο στάσης και ζωής για τους συναδέλφους σας;
Θέλετε, αύριο που θα βγείτε στη σύνταξη, να συναντάτε συναδέλφους σας και να σας φτύνουν;
Είναι ακόμη ώρα να πάρετε την απόφασή σας. Ή με αυτούς ή με του συναδέλφους σας!
Βασίλης Μπούσιος
Συνταξιούχος δάσκαλος
Διαχειριστής του e-Πύλη Εκπαίδευσης
(www.pekp.gr)

Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε κατώτερες κατηγορίες διοικητικών υπαλλήλων

Με τροπολογία που κατατέθηκε από τον υπουργό Παιδείας Α. Λοβέρδο, προς ψήφιση στη Βουλή, και συζητείται τη Τρίτη στην Ολομέλεια (Τετάρτη ψηφίζεται) οι μετατάξεις των εκπαιδευτικών σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων δυνάμει των διατάξεων του νόμου 1824/1998 (ανοίξτε εδώ το νόμο) και του νόμου 4057/2012 (ανοίξτε εδώ το νόμο) μπορούν να διενεργούνται και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι συναινούν προς αυτό.

Αιρετός Απυσπε Αττικής Γιώργος Χρόνης ''Αξιολόγηση-Απολύσεις-Μισθολόγιο Μύθοι και πραγματικότητες...''

Μύθος 1ος: Με την αξιολόγηση θα δοθούν αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς όταν αλλάζουν βαθμό. Δεν είμαι υπέρ της αξιολόγησης, αλλά προκειμένου να αυξηθεί ο μισθός μου θα μπω στη διαδικασία.
Πραγματικότητα 1η: Πώς θα δώσουν αυξήσεις αφού έχουν υπογράψει με την τρόικα σύμβαση ότι αν δεν πέσει η ανεργία από το 30% στο 10% δεν πρόκειται να δοθεί καμία αύξηση; Η λύση είναι απλή. Με το νέο βαθμολόγιο-μισθολόγιο που θα ισχύσει από 1-1-2015 θα υπάρξουν μειώσεις μισθών. Στη συνέχεια για να ξαναπάρουμε πίσω τα χρήματα που θα έχουμε χάσει θα πρέπει να αξιολογηθούμε. Άρα αυξήσεις γιοκ.
Μύθος 2ος: Δε φοβάμαι την αξιολόγηση. Έχω καλές σχέσεις με τον Διευθυντή μου και τον Σχολικό μου Σύμβουλο που μου έχουν υποσχεθεί ότι η αξιολόγηση θα είναι μια θαυμάσια εμπειρία.
Πραγματικότητα 2η: Η αξιολόγηση δε θα γίνεται μόνο από τον Διευθυντή και τον Σχολικό Σύμβουλο. Ήδη στα ΠΥΣΠΕ όλης της χώρας έχουν συγκροτηθεί 3μελείς επιτροπές( αποτελούμενες από τον Περιφερειακό Διευθυντή, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων ) που ρόλος τους είναι να δέχονται αιτήσεις όσων επιθυμούν να στελεχώσουν τις 5μελείς επιτροπές εξωτερικών αξιολογητών, αλλά και να τους επιλέξουν ταυτόχρονα. Αποστολή τους ο έλεγχος των σχολικών μονάδων όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες, να συζητούν με τον Σχολικό Σύμβουλο, τον Διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και τους γονείς για να διαμορφώνουν άποψη αν όλα βαίνουν καλώς μέσα στη σχολική μονάδα. Άρα ο κλοιός γίνεται πιο ασφυκτικός καθώς η αξιολόγηση θα είναι διπλής φύσης. Όντως η εμπειρία προβλέπεται αξέχαστη.
Μύθος 3ος: Με την αξιολόγηση ο εκπαιδευτικός θα γίνει καλύτερος, ο μαθητής θα πιάνει πουλιά στον αέρα, η σχολική μονάδα θα απογειωθεί, θα απομακρυνθούν οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί που οφείλονται για τα δεινά της εκπαίδευσης.
Πραγματικότητα 3η: Ο εκπαιδευτικός θα γίνει καλύτερος όταν η πολιτεία θα του δώσει τα κατάλληλα εφόδια( σπουδές, επιμόρφωση, αξιοπρεπή μισθό). Ο μαθητής θα γίνει καλύτερος όταν η πολιτεία έγκαιρα θα καλύπτει όλα τα κενά των εκπαιδευτικών για να μη χάνονται διδακτικές ώρες, όταν τα σχολεία θα εξοπλιστούν με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, όταν ο μαθητής θα φοιτά σε σχολικά κτίρια που θα είναι κατάλληλα από παιδαγωγικής και διδακτικής άποψης. Για τα δεινά της εκπαίδευσης φταίνε όλα τα παραπάνω και όχι οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί.
Μύθος 4ος: Η κοινωνία θέλει τους εκπαιδευτικούς να αξιολογούνται. Πρέπει να διαμορφώσουμε πρόταση για την αξιολόγηση διαφορετικά οι γονείς θα είναι εναντίον μας.
Πραγματικότητα 4η: Η κοινωνία θέλει τα παιδιά της να έχουν τη μόρφωση που τους αξίζει και για την οποία πληρώνουν ένα σωρό φόρους και χαράτσια. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται η πολιτεία να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη και να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης. Όλα τα υπόλοιπα είναι κοινωνικός αυτοματισμός και μετατόπιση των ευθυνών από την πολιτεία στις πλάτες των εκπαιδευτικών για να καλύψει τις δικές της ευθύνες.
Μύθος 5ος: Τα παιδιά κουράζονται στο σχολείο, μαθαίνουν άχρηστα πράγματα, καμπουριάζουν από τις τσάντες που κουβαλούν στους ώμους τους. Για αυτό επεξεργαζόμαστε ένα νέο σχολείο με μειώσεις μαθημάτων και μειώσεις ωρών διδασκαλίας.
Πραγματικότητα 5η: Δεν τους έπιασε ο πόνος για τους μαθητές. Δε δίνουν τα απαραίτητα χρήματα για διορισμούς εκπαιδευτικών και προκειμένου να καλύψουν τα κενά θα προχωρήσουν σε μειώσεις μαθημάτων και μειώσεις ωρών διδασκαλίας. Πονάει κεφάλι κόβει χέρι.
Μύθος 6ος: Η αξιολόγηση δε θα φέρει απολύσεις.
Πραγματικότητα 6η: Η αξιολόγηση είναι η κερκόπορτα για απολύσεις. Καθημερινά ακούμε για απολύσεις 15.000 δημοσίων υπαλλήλων. Μην τρέφουμε αυταπάτες ότι δε θα απολυθούν εκπαιδευτικοί. <Είμαστε πολλοί> ακούμε καθημερινά στα ΜΜΕ. Με μια αύξηση διδακτικού ωραρίου στην Α/θμια εκπαίδευση όχι μόνο θα καλύψει τα κενά, αλλά θα δημιουργήσει και πλεονάσματα όπως έγινε στη Β/θμια Εκπαίδευση όπου 5.000 ειδικότητες υποχρεώθηκαν σε μετάταξη στην Α/θμια Εκπαίδευση. Τα πλεονάσματα της Α/θμιας εκπαίδευσης που θα τα μετατάξει; Μέσω της αξιολόγησης θα τους παρουσιάσει ως ανεπαρκείς- στα μάτια της κοινής γνώμης- για διδασκαλία λόγω έλλειψης προσόντων και θα τους δείξει την πόρτα της εξόδου για να φέρει στη θέση τους επαρκείς εκπαιδευτικούς μέσω ΑΣΕΠ. Δε θα τους πει ότι διώχνω εκπαιδευτικούς που παίρνουν 1300 ευρώ και στη θέση τους φέρνω 3 των 400 ευρώ. Τόσο θα παίρνουν όσοι θα διορίζονται με ΑΣΕΠ.
Και το παραμύθι συνεχίζεται...

Πόσο χρόνο θέλει το ανθρώπινο σώμα να επανέλθει μετά το τελευταίο τσιγάρο; Οι αλλαγές σε αριθμούς

Οι 16 εναλλακτικές της τιμωρίας

Βοηθώντας τα παιδιά με Διάσπαση Προσοχής στην οργάνωση

Μια από τις πιο συνηθισμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Διάσπαση προσοχής αφορά την οργάνωση των πραγμάτων τους. Συχνά ένα παιδί με ΔΕΠΥ έχει μια τσάντα εντελώς ακατάστατη, φωτοτυπίες πεταμένες και συνήθως τσαλακωμένες ή χαμένες, ξεχνά βιβλία στο σχολείο ή στο σπίτι, δεν θυμάται τις υποχρεώσεις του γιατί δεν σημειώνει σωστά.

Πώς θα βοηθήσετε λοιπόν το παιδί σας να οργανωθεί; Δείτε μερικές σημαντικές συμβουλές:


- Βάλτε το σχολικό πρόγραμμα σε σημείο που το βλέπει το παιδί, με μεγάλα γράμματα- ακόμα και η χρήση διαφορετικών χρωμάτων ανά μάθημα βοηθά π.χ 
Μαθηματικά  Γλώσσα  Γυμναστική (το ίδιο χρώμα για κάθε μάθημα ανά ημέρα)
- Βοηθήστε το παιδί να μάθει να φτιάχνει την τσάντα του. Δείτε μαζί το πρόγραμμα και τοποθετήστε στην τσάντα τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια. Μόλις μάθει να φτιάχνει την τσάντα του αφήστε το παιδί να είναι υπεύθυνο εξ' ολοκλήρου για αυτό. Κάποιες φορές ακούω " η μαμά ξέχασε να μου βάλει το βιβλίο της Ιστορίας στην τσάντα" ακόμα και από παιδιά που πάνε σε μεγάλη τάξη! Όχι, αυτό δεν πρέπει να γίνεται. Η οργάνωση της τσάντας πρέπει να γίνεται από το παιδί - αρχικά με την επίβλεψη και καθοδήγησή σας αλλά μετά αφήστε το μόνο του, τονίζοντας ότι εκείνο είναι πλέον υπεύθυνο. 
- Αγοράστε διάφανους φακέλους για να τοποθετεί τις φωτοτυπίες με τις ασκήσεις. Βάλτε πάνω αντίστοιχες ετικέτες που θα βοηθήσουν στην οργάνωση του υλικού.
- Βάλτε τα βιβλία των ξένων γλωσσών και των εικαστικών σε ξεχωριστούς φακέλους με διαφορετικό χρώμα. π.χ. σε κόκκινο φάκελο όλα τα βιβλία και τετράδια των αγγλικών. Έτσι όταν θα έχει στο πρόγραμμα αγγλικά, πολύ εύκολα θα έχει όλο το σχετικό υλικό σε ένα φάκελο και θα μπορεί να το βάζει με τον φάκελο στην τσάντα του. 
- Οργανώστε την κασετίνα ώστε να έχει μόνο όλα τα απαραίτητα και όχι πράγματα που θα αποσπούν την προσοχή ή θα κάνουν το παιδί να ψάχνει ένα μολύβι ανάμεσα σε ένα σωρό μπογιές και μαρκαδόρους! 
- Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ελέγχετε την τσάντα για ξεχασμένες φωτοτυπίες.
- Διδάξτε στο παιδί πως θα φτιάχνει λίστες με τις υποχρεώσεις του ώστε να ξέρει τι έχει να κάνει για την άλλη μέρα. Αυτό είναι καλό να το κάνουν και οι δάσκαλοι στο σχολείο, να λένε στα παιδιά τι ασκήσεις έχουν για το σπίτι ώστε να τις σημειώνουν στο πρόχειρο κάνοντας μια λίστα. π.χ.
Για Δευτέρα  24/11
- Γλώσσα Βιβλίο σελ 34 ανάγνωση
- Γλώσσα Τ.Εργασιών σελ 42 άσκηση 1 και 3
- Μαθηματικά σελ. 21 άσκηση 5
- Ιστορία σελ 45
- Άσκηση στο τετράδιο γλώσσας
Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά θα ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και θα μπορούν να τσεκάρουν όσες ασκήσεις έχουν ολοκληρώσει. Αν αυτό όμως δεν γίνεται στο σχολείο, βοηθήστε το παιδί σας να το κάνει στην αρχή της μελέτης του.
- Υπενθυμίστε στο παιδί να δώσει στον εκπαιδευτικό τις ολοκληρωμένες ασκήσεις
- Ενθαρρύνετε το παιδί να χρησιμοποιεί σελιδοδείκτες στα βιβλία, για να βρίσκει εύκολα τη σελίδα.
- Μην θυμώνετε όταν βλέπετε το παιδί σας ανοργάνωτο- βοηθήστε το να οργανωθεί, με υπομονή και επανάληψη! Μην το αποκαλείται ανοργάνωτο, αφηρημένο και άλλα όχι και τόσο θετικά επίθετα!
- Ενημερώστε τον εκπαιδευτικό της τάξης για τη δυσκολία του παιδιού σας και ζητήστε του να βεβαιώνεται πως το παιδί κρατάει επαρκείς σημειώσεις, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για κάποιο τεστ ή σημαντική ανακοίνωση. 


Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός

Ερευνα - ΣΟΚ για τις πληγές της Παιδείας

Κουρασμένους μαθητές με σοβαρές ελλείψεις στη μελέτη προετοιμασίας για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας και με πολλή ύλη στα μαθήματα διαπιστώνει έκθεση αξιολόγησης ανεξάρτητης Αρχής, που ερεύνησε το πρόγραμμα των μαθητών και τη λειτουργία των ολοήμερων δημοτικών σχολείων, αναφέρει δημοσίευμα του Έθνους.

Η έκθεση έρχεται να δικαιώσει την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για βελτιώσεις στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων, οι οποίες ήδη βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, ώστε να δοθεί μια τελική πρόταση στο υπουργείο και να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για τις αλλαγές που θα γίνουν, με σκοπό να εφαρμοστούν την ερχόμενη σχολική χρονιά.

Στα τελικά συμπεράσματα οι αξιολογητές τονίζουν ότι χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις στα δημοτικά σχολεία ώστε να βελτιωθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα και τα παιδιά να έχουν χρόνο για περισσότερες δραστηριότητες, αλλά και για την προετοιμασία τους στα μαθήματα της επόμενης μέραςμ ενώ προτείνουν και παράλληλη μείωση και εξορθολογισμό της ύλης.

Οι διευθυντές των σχολείων και οι σχολικοί σύμβουλοι εστίασαν στα εξής προβλήματα:

-Ανεπαρκής μελέτη και προετοιμασία των παιδιών στο σχολείο για την επόμενη μέρα

-Μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικούς και κυρίως εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων

-Κούραση των μαθητών

-Μη ύπαρξη μόνιμου προσωπικού

-Διάσπαση της συνέχειας της διδασκαλίας της Γλώσσας και των Μαθηματικών, λόγω των πολλαπλών ειδικοτήτων που διδάσκουν

-Αναγκαιότητα μείωσης της διδακτέας ύλης

Λέξη για ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών στον προϋπολογισμό του 2015 του Υπουργείου Παιδείας!

Κατατέθηκε στη Βουλή η εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού, η οποία περιλαμβάνει -χωρίς βέβαια την έγκριση της τρόικας- πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ (5,6 δις ευρώ) και ρυθμό ανάπτυξης 2,9%. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι ένας προϋπολογισμός μεγάλης φορομπηξίας, σφιχτών δαπανών και κοινωνικών παροχών.

 

Συγκεκριμένα για την παιδεία αναφέρονται τα εξής:

·         Εφαρμογή του νέου πλαισίου και περιεχομένου του Γενικού Λυκείου με εκπαιδευτική αυτονομία ως σχολείο γενικής δευτεροβάθμιας παιδείας και εκπαίδευσης.

·         Θεσμοθέτηση αλλαγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

·         Εισαγωγή του νέου θεσμού του «Κοινωνικού Σχολείου» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια

·         Εκπαίδευση ώστε να επιτευχθεί λιγότερη ποσότητα ύλης αλλά περισσότερη παιδεία.

·         Εφαρμογή του νέου πλαισίου και περιεχομένου του Επαγγελματικού Λυκείου με την καθιέρωση τέταρτου έτους «μαθητείας».

·         Εφαρμογή της δημόσιας δωρεάν επαγγελματικής κατάρτισης με την ίδρυση σχολών επαγγελματικής κατάρτισης και Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.

·         Επανασχεδιασμός και αναβάθμιση του θεσμού των προτύπων πειραματικών σχολείων ο οποίος επεκτείνεται και στην επαγγελματική εκπαίδευση.

·         Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων και διδακτέας ύλης.

·         Καθιέρωση της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μέσω της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

·         Ολοκλήρωση και καλύτερη διαχείριση της ανάπτυξης εφαρμογής του συστήματος (My School) διοίκησης, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, δημοσιονομικής διαχείρισης όλων των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων σχολικών μονάδων.

·         Εκτυπωτική βελτίωση των διετών σχολικών εγχειριδίων ώστε να είναι χρήσιμα και την επόμενη χρονιά.

·         Θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων με στόχο την εναρμόνιση σπουδών και αγοράς εργασίας.

·         Ολοκλήρωση της ανάπτυξης εφαρμογής του συστήματος (My Vocational Center) διοίκησης, διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, δημοσιονομικής διαχείρισης όλων των Μονάδων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ και ΣΕΚ).

·         Ολοκλήρωση της διαδικασίας ανασυγκρότησης των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας με την εκπόνηση νέων οργανισμών λειτουργίας τους.

·         Ψήφιση Νομοσχεδίου για την έρευνα και την τεχνολογία με στόχο τη σύνδεση των ΑΕΙ με τα ερευνητικά ινστιτούτα και την παραγωγική διαδικασία.

Στον προϋπολογισμό του Υπουργείου έχουν προβλεφθεί πιστώσεις για:

·         τη συνέχιση του προγράμματος πρόσθετης διδακτικής στήριξης,

·         τη συνέχιση του προγράμματος καθαρισμού των σχολικών μονάδων μέχρι το Σεπτέμβριο του 2015,

·         την απρόσκοπτη λειτουργία των επιχορηγούμενων από το Υπουργείο φορέων (ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ),

·         την καταβολή των εισφορών σε διεθνείς οργανισμούς, κυρίως για την κάλυψη υποχρεώσεων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας,

·         τη στήριξη των ερευνητικών φορέων,

·         την κάλυψη λειτουργίας των δημόσιων ΙΕΚ,

·         τη διασφάλιση της ποιότητας στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,

·         την κάλυψη διαφοράς κομίστρου από την παροχή του δικαιώματος μειωμένης μετακίνησης φοιτητών ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας,

·         την προμήθεια φοιτητικών συγγραμμάτων και

·         την εισοδηματική ενίσχυση νοικοκυριών που τα τέκνα τους σπουδάζουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Ο προϋπολογισμός των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων περιλαμβάνει νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΑΕΙ-ΤΕΙ-βιβλιοθήκες-ερευνητικά κέντρα) και ιδιωτικού δικαίου (Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας - ερευνητικά κέντρα), καθώς και νομικά πρόσωπα του Κεφ. Α του ν. 3429/2005.

Κύρια πηγή των εσόδων για τα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ και τις Βιβλιοθήκες αποτελούν οι μεταβιβάσεις από τον Κρατικό Προϋπολογισμό (Τακτικό και ΠΔΕ), ενώ για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας και τα Ερευνητικά Κέντρα, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους προέρχεται από πόρους συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων (π.χ. ΕΣΠΑ).

Συμπερασματικά, το συνολικό θετικό οικονομικό αποτέλεσμα των προϋπολογισμών των νομικών προσώπων προβλέπεται να είναι ύψους 132,0 εκατ. ευρώ. Το ανωτέρω αποτέλεσμα προβλέπεται να προκύψει, κυρίως, από τους ειδικούς λογαριασμούς κονδυλίων έρευνας και από τους φορείς του Κεφ. Α΄ του Ν.3429/2005. Ειδικότερα το αποτέλεσμα των τριάντα έξι (36) εποπτευόμενων φορέων του Κεφ. Α΄ του Ν. 3429/2005 προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στο ποσό των 15,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2015. Η μεγαλύτερη συμβολή αναμένεται να προέλθει από τα νομικά πρόσωπα «Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης», «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ”», «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών “ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ”» και «Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ)», το αποτέλεσμα των οποίων φθάνει στα 13,6 εκατ. ευρώ, ήτοι ποσοστό 86% επί του συνολικού αποτελέσματος των ανωτέρω φορέων. Οι λοιποί φορείς, η πλειονότητα των οποίων είναι ερευνητικά ιδρύματα, ινστιτούτα και εταιρείες αξιοποίησης περιουσίας πανεπιστημίων, δεν παρουσιάζουν αξιοσημείωτα αποτελέσματα.

Πηγή: http://www.alfavita.gr/

 

Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στο σχεδιασμό του υπουργείου παιδείας, παρά τα λεγόμενα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, δεν αναφέρεται κάτι για ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών, ενώ δεν υπάρχουν εγγραμμένες πιστώσεις για το συγκεκριμένο θέμα!

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

Το Δημόσιο στο επίκεντρο και του νέου μνημονίου

Μπορεί να μην ονομαστεί μνημόνιο, αλλά η ουσία είναι ότι θα πρόκειται για δεσμεύσεις της ελληνικής πλευράς σε συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις, όπως ορίζονται στις Βρυξέλλες, προκειμένου να εξασφαλιστεί οικονομική στήριξη μέσω της λειτουργίας μιας προληπτικής γραμμής πίστωσης, που θα ενεργοποιείται κάθε φορά που χρειάζεται. Αν και κανείς δεν γνωρίζει η συζήτηση που ξεκίνησε στο τελευταίο Γιούρογκρουπ καθώς η αρχική επιθυμία της χώρας να ολοκληρωθεί στο Γιούρογκρουπ της 8ης Δεκεμβρίου δεν φαίνεται να ικανοποιείται, αφού με βάση τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ δύσκολο να έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση από την Τρόικα που εκκρεμεί, ήδη έγινε γνωστό από τον υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη το περίγραμμα του προγράμματος που θα παρουσιαστεία από την ελληνική πλευρά στο τέλος του χρόνου προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση της χώρας σε περίπτωση ανάγκης.
Ο κ. Χαρδούβελης αναφέρθηκε σε πέντε άξονες μεταξύ των οποίων η βελτίωση της αποδοτικότητας του δημόσιου τομέα. Είπε χαρακτηριστικά «ό,τι κάνουμε στον ιδιωτικό τομέα, να πληρώνουμε αυτόν που θέλει να δουλέψει και να προσφέρει, πρέπει να το κάνουμε και στο Δημόσιο». Αυτή η αναφορά φωτογραφίζει τη σύνδεση των αποδοχών με την παραγωγικότητα, επομένως και την αξιολόγηση που εκ των πραγμάτων θα προηγηθεί. Αλλά είναι μια τόσο γενική και αόριστη αναφορά που μπορεί να περιλαμβάνει τα πάντα. Το βέβαιο συμπέρασμα είναι ότι το Δημόσιο θα βρίσκεται στο επίκεντρο και του επόμενου προγράμματος και αυτό αποτελεί οπωσδήποτε απαίτηση των πιστωτών, όσο και αν παρουσιάζεται ως ελληνική επιλογή.

Μείωση αποδοχών για μόνιμους και αναπληρωτές στον προϋπολογισμό

Μειωμένος είναι ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας για το 2015 όπως προκύπτει από τα αριθμητικά δεδομένα που περιλαμβάνονται στο σχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Συγκεκριμένα προβλέπονται για το Υπουργείο Παιδείας  4.331.000.000  έναντι 4.587.329.000 ευρώ του 2014. Προκύπτει λοιπόν μια διαφορά της τάξης των  256.329.000 ευρώ.  Ελαφρά λιγότερα κονδύλια προβλέπονται και από τις δημόσιες δαπάνες αφού για το 2015 οι πιστώσεις ανέρχονται σε 474.000.000 έναντι 490.000.000 του 2014.
Προϋπολογισμός 2014Προϋπολογισμός 2015Διαφορά
4.587.329.0004.331.000.000-5.59%
Δημόσιες Επενδύσεις 2014Δημόσιες Επενδύσεις 2015Διαφορά
490.000.000474.000.000-3.26%
Όσον αφορά την Αθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρατηρείται μείωση των δαπανών συγκριτικά με το σχέδιο του προϋπολογισμού του 2014. Η μείωση είναι μεγαλύτερη για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση συγκριτικά με τη Δευτεροβάθμια.
Προϋπολογισμός20142015ΔιαφοράΠοσοστό
Πρωτοβάθμια1.596.782.0001.481.584.000-115.981.000-7.26%
Δευτεροβάθμια1.577.718.0001.525.567.000-52.151.000-3.3%
Μείωση δαπανών για αποδοχές μονίμων και αναπληρωτών
Για αποδοχές και συντάξεις στην Αθμια εκπαίδευση το 2014 είχαν προβλεφθεί 1.590.470.000 ευρώ. Με την κατανομή που είχε κάνει το Υπουργείο Παιδείας είχε διαθέσει 19.500.000 ευρώ για αναπληρωτές και 1.570.970.000 για αποδοχές πολιτικών υπαλλήλων ( τακτικοί και ΙΔΑΧ).
Στον προϋπολογισμό του 2015 προβλέπονται λιγότερα χρήματα για μισθοδοσίες καθώς το ποσό διαμορφώνεται στο 1.475.646.000 και είναι μειωμένο κατά 114.824.000 ευρώ. Πιθανή είναι η μείωση των δαπανών για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Μείωση παρατηρείται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το 2014 το ποσό για αποδοχές και συντάξεις  ανέρχονταν σε 1.561.977.000 με το 1.548.977.000 να πηγαίνει στις αποδοχές των τακτικών υπαλλήλων και ΙΔΑΧ και τα 13.000.000 σε αναπληρωτές. Για το 2015 το ποσό ανέρχεται σε 1.511.062.000 μειωμένο κατά 50.915.000.
ΑΘΜΙΑ
2014
2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ-ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
1.590.470.000
1.475.646.000
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
ΚΑΤΑΝΟΜΗ
1.570.970.000
19.500.000
ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
ΒΘΜΙΑ
2014
2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ-ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
1.561.977.000
1.511.062.000
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
ΤΑΚΤΙΚΟΙ-ΙΔΑΧΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
ΚΑΤΑΝΟΜΗ
1.548.977.000
13.000.000
ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ Η ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
Σημ: Έχει γίνει σύγκριση των σχεδίων των προϋπολογισμών  2014 και 2015.
Καλόγηρος Βασίλειος

Αμφίπολη: "Μίλησαν" τα οστά; Τι λέει η Μενδώνη για τα πρώτα στοιχεία!

- Δεν είναι ταριχευμένος ο σκελετός που βρέθηκε στον τάφο
- Βρέθηκαν οστά ακόμη και έξω από το “περίγραμμα” του ταφικού μνημείου
- Δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η ανθρωπολογική έρευνα που θα αποκαλύψει το φύλο και την ηλικία του νεκρού

Ο σκελετός που βρέθηκε στον τάφο της Αμφίπολης δεν ήταν ταριχευμένος. Αυτό αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αμφίπολης, βάζοντας “τέλος” επί της ουσίας, στα σενάρια ότι ο σκελετός ανήκει στον Μεγάλο Αλέξανδρο...
Η κ. Μενδώνη, τόνισε, επίσης, ότι οστά του σκελετού βρέθηκαν τόσο μέσα στο όρυγμα, όσο και έξω από αυτό, γεγονός που εξετάζεται με ενδιαφέρον από τους ειδικούς.

Ο σκελετός, όπως ανέφερε, βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση, ωστόσο, είναι αμφίβολο ακόμη αν θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί εξέταση dna.



Τα πρώτα αποτελέσματα από την ανθρωπολογική έρευνα, η οποία, σημειωτέον, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, αναμένεται να δώσουν στοιχεία για το φύλο και την ηλικία του νεκρού.

Νωρίτερα, ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας επεσήμανε πως αυτή τη στιγμή, το υπουργείο βρίσκεται στη διαδικασία επιλογής του ανθρωπολογικού εργαστηρίου, το οποίο θα αναλάβει το έργο της εκπόνησης της ανθρωπολογικής μελέτης.

Επανέλαβε, πάντως, ότι οι επιστήμονες που θα αναλάβουν τη διαδικασία θα είναι Έλληνες.

Πηγή: amfipoli-news.com

Αλλάζει ο τρόπος που ο ΟΠΑΠ θα πληρώνει τα κέρδη των δελτίων – Τι θα συμβεί με παίκτες και πρακτορεία

Με στόχο να μπει τέλος στη νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες μέσω των κερδών των τυχερών παιχνιδιών, η Επιτροπή Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων θα θέσει σε ισχύ από 1/1/2015 το νέο κανονιστικό πλαίσιο προληπτικής αντιμετώπισης του φαινομένου που κατάρτισε βάσει και των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Πώς θα πληρώνονται οι παίκτες που έχουν κερδίσει
-Για μικτά κέρδη πάνω από 800 ευρώ ανά δελτίο, υποχρεωτικά μέσω τραπέζης, μετά από πιστοποίηση της ταυτότητας του παίκτη.
-Για κέρδη από 200 έως 800 ευρώ ανά δελτίο, μέσω τραπέζης και μετά από πιστοποίηση της ταυτότητας του παίκτη, εφόσον αυτός το ζητήσει με αίτησή του.
-Για κέρδη κάτω των 200 ευρώ ανά δελτίο, μέσω των πρακτορείων.
Θα χορηγούνται βεβαιώσεις κέρδους μόνο το πρώτο τρίμηνο του έτους και μόνο εφόσον ο παίκτης έχει πληρωθεί επώνυμα μέσω τραπέζης. Για μικτά κέρδη κάτω των 200 ευρώ ανά δελτίο δεν χορηγείται βεβαίωση κέρδους.

Νέα εντυπωσιακά ευρήματα στην Αμφίπολη: Βρέθηκαν ανθρώπινες παραστάσεις στα επιστύλια

Αποκαλύψεις για την πορεία των ανασκαφών και των αρχαιολογικών ερευνών στον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη κάνει αυτή την ώρα ο υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας.
Ο Κωνσταντίνος Τασούλας στη συνέντευξη Τύπου αποκάλυψε ότι βρέθηκαν ανθρώπινες παραστάσεις στα επιστύλια και ότι αναζητούνται κι άλλα οικοδομήματα.
Σύμφωνα με τον υπουργό Πολιτισμού, με τις εργασίες συντήρησης αποκαλύφθηκαν οι πρώτες υποψίες ανθρώπινων αναπαραστάσεων στα επιστύλια που βρέθηκαν στον τρίτο χώρο.
Ήδη έχει γίνει ο πρώτος καθαρισμός των επιστυλίων και θα ακολουθήσει και επεξεργασία τους με λέιζερ, καθώς και άλλες διαδικασίες.
Παράλληλα, ο υπουργός επισήμανε ότι η όλη διαδικασία είναι αργή και απαιτεί υπομονή.
«Αν βιαστείς, κινδυνεύεις να κάνεις σφάλματα που μπορεί να είναι καθοριστικά», τόνισε ο Κωνσταντίνος Τασούλας εξηγώντας τον αργό ρυθμό των αποκαλύψεων.
Σχετικά με την τομογραφία του τύμβου Καστά, που θα πραγματοποιηθεί από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, αυτή θα απαντήσει σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν με το υπέδαφος, και πιο συγκεκριμένα για το ποιο είναι το τεχνητό και ποιο το φυσικό μέρος του τύμβου και ποιες οι τομές.
Σε ερώτηση για το πότε θα ολοκληρωθεί η τομογραφία ο υπεύθυνος της γεωφυσικής διασκόπησης, Γρηγόρης Τσόκας, απάντησε: «Δεν μπορούμε να το πούμε από τώρα αυτό, είναι κάτι που θα εξαρτηθεί από το τι θα προκύψει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Σε κάθε περίπτωση είναι κάτι που θέλει χρόνο».
Ακόμα, ο Κωνσταντίνος Τασούλας επισήμανε ότι ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση, αυτή της ανασκαφής και τώρα ξεκινάει μία άλλη φάση, με πολλές υποσχέσεις για νέα σημαντικά ευρήματα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Μπαίνουμε στη φάση της επιστημονικής διαδικασίας, με τις απαιτούμενες μελέτες ιστορικών, αρχαιολόγων, γεωλόγων και άλλων επιστημόνων, που θα ολοκληρωθούν σε βάθος πέντε χρόνων. Μέρος αυτής είναι και η γεωφυσική διασκόπηση του τύμβου».
«Η Αμφίπολη είναι “άσκηση θαυμασμού και υπομονής”. Ο τάφος αποτελεί απαράμιλλο ταφικό μνημείο τόσο για την σημαντικότητα της ανασκαφής όσο για την δουλεία που έκανε η ανασκαφική ομάδα. Η παγκόσμια κοινή γνώμη έχει μαγευτεί από τα ευρήματα. Τα γεγονότα είναι συντριπτικά», ανέφερε ακόμα ο υπουργός Πολιτισμού.
«Πρόκειται για ένα μοναδικό αρχαιολογικό εύρημα, το οποίο προστίθεται στο σπουδαίο μωσαϊκό των πολιτιστικών επιτευγμάτων της Ελλάδας. Η Αμφίπολη είναι η κορωνίδα των αρχαιολογικών ευρημάτων της περιοχής και όχι μόνον», συμπλήρωσε επιπλέον ο Κωνσταντίνος Τασούλας.
Μάλιστα, κατά τον υπουργό, χάρη στην Αμφίπολη ο ελληνικός λαός ανακαλύπτει την αρχαιολογία. Μάλιστα, όπως έχει ενημερωθεί πρόσφατα ο υπουργός, η σαγήνη που ασκεί η ανασκαφή στον Τύμβο Καστά είναι τέτοια, ώστε σε ένα δημοτικό σχολείο της Αττικής, όταν οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην στερεότυπη ερώτηση "τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις;" σχεδόν στην πλειονότητά τους απάντησαν "αρχαιολόγος". Και αυτό είναι, αν μη τι άλλο, συγκινητικό, είπε ο υπουργός Πολιτισμού.
Στο μουσείο της Αμφίπολης μαζί του βρίσκονται η επικεφαλής της ανασκαφικής ομάδας, Κατερίνα Περιστέρη, η υπεύθυνη επικοινωνίας, Άννα Παναγιωταρέα και η γενικής γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Αποσύρθηκε η τροπολογία για τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης

Αποσύρθηκε τελικά η τροπολογία με την οποία οι Περιφερειακοί Διευθυντές που έχουν αξιολογηθεί ως εξαιρετικά , σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 152/13, μετά την για οποιονδήποτε λόγο αποχώρησή της από τη θέση που κατέχουν, εξαιρουμένων των λόγων συνταξιοδότησης ή πειθαρχικών λόγων, θα μπορούσαν, κατόπιν αιτήσεως τους και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί στελέχωσης των ελεγκτικών υπηρεσιών και Σωμάτων Επιθεώρησης, να αποσπώνται με απόφαση του υπουργείου Παιδείας ως :

Α. Επιθεωρητές- Ελεγκτές στις ελεγκτικές υπηρεσίες ή Σώματα Επιθεώρησης που υπάγονται ή εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας, ή,
Β. Με απόφαση των κατά περίπτωση αρμόδιων υπουργών σε ελεγκτικές υπηρεσίες ή Σώματα Επιθεώρησης άλλων υπουργείων. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
Επίσης δίνεται η δυνατότητα να διορίζονται σε προσωποπαγείς θέσεις του κλάδου Συμβούλων του αυτοτελούς Επιστημονικού Γραφείου Συμβούλων του υπουργείου Παιδείας. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ.
Θυμίζουμε ότι στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, δίνεται ήδη η δυνατότητα να γίνονται Σχολικοί Σύμβουλοι, εκτός διαδικασιών επιλογής , όπως προβλέπεται για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Τι προβλέπει ο Κρατικός Προϋπολογισμός για την παιδεία

Εκκρεμούν 6.000 αιτήσεις για την χορήγηση επάρκειας διδασκαλίας ξένων γλωσσών

Τροπολογία για την μεταφορά της αρμοδιότητας αναγνώρισης των Οργανισμών που χορηγούν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας στον ΕΟΠΠΕΠ, θα καταθέσει την Τρίτη, προς ψήφιση, στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος.

(Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την τροπολογία)

Παράλληλα αναμένεται η έκδοση υπουργικής απόφασης η οποία θα καθορίζει τα κριτήρια και τους όρους χορήγησης επάρκειας διδασκαλίας. Η χορήγηση επάρκειας έχει «παγώσει» από την περασμένη άνοιξη, με τη ψήφιση του νέου νόμου, με αποτέλεσμα να υπάρχει στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Παιδείας μία «στοίβα» από αιτήσεις και δικαιολογητικά που φτάνουν τις 6.000.
Η καθυστέρηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει εκδοθεί η νέα υπουργική απόφαση , όπως ορίζει ο νέος νόμος.
Οι αιτήσεις αυτές θα εξετασθούν και θα ικανοποιηθούν , με βάση τα νέα κριτήρια που θα θέτει η υπό έκδοση υπουργική απόφαση.
Πάντως οι Ενώσεις καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής αποφοίτων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, ζητούν να μη δοθεί καμία νέα άδεια διδασκαλίας στην ελληνική επικράτεια σε άτομα που το μόνο τους προσόν είναι η κατοχή ενός πιστοποιητικού άριστης γνώσης οποιασδήποτε ξένης γλώσσας , θέτοντας τα ακόλουθα ερωτήματα:
Α. Σύμφωνα με ποια επιστημονικά κριτήρια «δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι» χρήστηκαν καθηγητές με δικαίωμα διδασκαλίας χωρίς να έχουν πατήσει το πόδι τους στα Πανεπιστήμια;
Β. Είναι δυνατόν σε μια ευρωπαϊκή χώρα η οποία σύμφωνα με τις δηλώσεις των πολιτικών της σέβεται τις δεσμεύσεις της να παραδίδεται η εκπαίδευση των επιθυμούντων να διδαχθούν μια ξένη γλώσσα σε «επαρκειούχους» που θα χρήζονται εκπαιδευτικοί με μια απλή αίτηση «μετά χαρτοσήμου»;
Γ. Με ποιο παιδαγωγικό επιχείρημα θα πεισθούν οι μαθητές του ελληνικού σχολείου για την αξία της γνώσης και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης όταν με μία διάταξη νόμου θα εξομοιώσετε όλους αυτούς που κοπίασαν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και να αποφοιτήσουν από αυτήν με κόστος οικονομικό και ψυχικό με απλούς αποφοίτους λυκείου κατόχους ενός πιστοποιητικού γλωσσομάθειας αμφίβολης ποιότητας;
Δ. Πως θα πεισθούν οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών ή και οι ενήλικες που επιθυμούν να μάθουν μια ξένη γλώσσα, η οποία σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία σε εποχή οικονομικής κρίσης κοστίζει και πληρώνεται πολύ ακριβά, ότι η ρύθμιση αυτή έχει στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και δεν αποσκοπεί σε μικροπολιτικά οφέλη ή σε εξυπηρέτηση των οικονομικών συμφερόντων των φροντιστηριούχων και κάποιων σχολαρχών;

Δήλωση αποχής Σχολικού Συμβούλου από το προαξιολογικό στάδιο από ΔΟΕ



Αρ.  Πρωτ. 1222
Αθήνα 21/11/2014
Προς
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.



ΘΕΜΑ : Δήλωση αποχής Σχολικού Συμβούλου από το προαξιολογικό στάδιο
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει την υπερήφανη στάση του Σχολικού Συμβούλου της 8ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αχαΐας, συναδέλφου Κωνσταντίνου  Γιαννόπουλου ο οποίος ακολουθώντας τη φωνή της συνείδησής του και τις αποφάσεις του Κλάδου, δήλωσε : «συντάσσομαι με τις οδηγίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Δασκάλων της οποίας είμαι ενεργό μέλος, και δεν συμμετέχω στις ... διαδικασίες με τις οποίες υλοποιείται το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση.»
  Αυτή η στάση αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για όλους μας.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλο τον Κλάδο να ακολουθήσει το δρόμο του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση - χειραγώγηση. Όλοι μαζί μπορούμε να ανατρέψουμε την πολιτική που υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση, κατηγοριοποιεί τα σχολεία και οδηγεί σε στασιμότητα και απολύσεις.

ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ -27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014 από ΔΟΕ

Αρ.  Πρωτ. 1214
Αθήνα 20/11/2014
Προς
Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.



ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ - ΓΣΕΕ
27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν μαζικά και  δυναμικά στη  Γενική Απεργία ΑΔΕΔΥ - ΓΣΕΕ στις 27 Νοεμβρίου.
   Είναι κορυφαίας σημασίας το να αποτελέσει η απεργία αυτή τον καταλύτη για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών Κυβέρνησης και Τρόικας καθώς και των σχεδιασμών για την εφαρμογή νέων, ακόμη πιο  αντιδραστικών μέτρων στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Η ακραία λιτότητα, η συρρίκνωση μισθών (με εργαλείο το «νέο μισθολόγιο» που σχεδιάζουν), συντάξεων και των κοινωνικών δικαιωμάτων της Υγείας, της Παιδείας και της Κοινωνικής Ασφάλισης,  η βαθιά ανθρωπιστική κρίση, η ανεργία, η φτώχεια, οι απολύσεις, οι φοροεπιδρομές καθώς η διάλυση των εργασιακών σχέσεων με τον, ολοένα αυξανόμενο, αυταρχισμό και περιορισμό της συνδικαλιστικής ελευθερίας και δράσης πρέπει να βρουν απέναντί τους ενωμένο και αποφασισμένο τον κόσμο της εργασίας.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συμμετέχει στην απεργία της 27ης Νοεμβρίου προτάσσοντας το πλαίσιο αιτημάτων του Κλάδου :

•            Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου που διέπει την αξιολόγηση. Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική διαδικασία εφαρμογής της αξιολόγησης - χειραγώγησης. Να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικός διάλογος για την αξιολόγηση με σεβασμό από την πολιτεία των θέσεων του Κλάδου.
  • Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
  • Πραγματοποίηση, άμεσα, μόνιμων διορισμών στη εκπαίδευση.
  • Αποκατάσταση της αδικίας, που επί χρόνια υφίστανται οι αδιόριστοι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ καθώς και οι συνάδελφοι των οποίων η προϋπηρεσία είναι ικανή για το διορισμό τους. Απαιτούμε άμεσο, μόνιμο διορισμό τους.
  • Αποκατάσταση των αδικιών που δημιούργησαν οι μετατάξεις σε βάρος των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και Αγγλικής Γλώσσας.
  • Οργανικές θέσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Κατάργηση του Ν. 4093/2012 (Μεσοπρόθεσμο) και των Ν. 4111/13 (νόμος Μανιτάκη) και 4057/12.
  • Το Υπουργείο παιδείας να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη απαράδεκτη και επικίνδυνη για τη Δημοκρατία, εγκύκλιό του, με την οποία επί της ουσίας, επιβάλλεται πειθαρχική ποινή πριν την εκδίκαση και την οριστική καταδίκη του εκπαιδευτικού.
  • Την επαναφορά των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στα Πειθαρχικά Συμβούλια
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
  • Έκτακτο κονδύλι για να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
  • Ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.
  • Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων σχολείων, π.χ. οργάνωση ολοήμερου, εκπαιδευτικές εκδρομές κτλ.
  • Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών των σχολείων.
  • Αναβάθμιση των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής.
  • Μισθοί αξιοπρεπούς διαβίωσης για τον εκπαιδευτικό.
  • Άμεση και ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στα εισαγωγικά κλιμάκια.
  • Απόσυρση όλων των μνημονιακών περικοπών.
  • Αφορολόγητο στα 12.000€.
  • Κατάργηση του Νόμου 4024/2011.
  • Χορήγηση ενοικίου στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους μας.
  • Επίδομα θέρμανσης για όλους τους χαμηλόμισθους.
  • Επίδομα παραμεθορίου περιοχής και στους ωρομίσθιους.
  • Μέτρα στήριξης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
  • Καμία περικοπή στις συντάξεις, άρση των μειώσεων που επιβλήθηκαν με τις μνημονιακές πολιτικές.
  • Πλήρης σύνταξη για τους εκπαιδευτικούς στα 35 χρόνια υπηρεσίας, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, με υπολογισμό της σύνταξης στα 35/35.
  • Αποκατάσταση όλων των αδικιών στο εφάπαξ, στα επίπεδα των χρόνων πριν τη ληστρική επιδρομή του μνημονίου.
  • Αποκατάσταση των αποθεματικών των ταμείων στα προ του υποχρεωτικού κουρέματος των ομολόγων επίπεδα.
  • Άμεση καταβολή των συντάξεων (βασική και επικουρικά ταμεία).
  • Να λήξει η ομηρία των συναδέλφων αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής.
  • Να γίνει τώρα διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους αποφοίτους των Π.Τ.Ε.Α.
  • Άμεση πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε
  • Επιμόρφωση, εισαγωγική και δια βίου σε θέματα και μεθόδους ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλο το προσωπικό.
  • Λήψη μέτρων για την μεταφορά των μαθητών στα ειδικά σχολεία.
  • Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται μόνο από το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. και το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε με παράλληλη κατάργηση των ΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ.
  • Επαναλειτουργία μετεκπαίδευσης για τη Γενική και την Ειδική Αγωγή.
  
Όλοι μαζί οι  εργαζόμενοι στο Δημόσιο με τις κινητοποιήσεις μας διεκδικούμε:

  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις - Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση μισθού και βαθμού.
  • Ακύρωση της «αξιολόγησης» και του «επανελέγχου» μετατροπής των συμβάσεων. Αποτροπή των απολύσεων και κατάργηση των ν. 4250/2014 και 4281/2014.
  • Επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων Δημοσίων Υπαλλήλων και κατάργηση του νόμου της διαθεσιμότητας.
  • Μόνιμη και σταθερή εργασία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους.
  • Υπεράσπιση του δημόσιου ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος και του συστήματος δημόσιας υγείας.
  • Ανατροπή της άδικης και ταξικής, σε βάρος των εργαζομένων και των αδύναμων στρωμάτων της κοινωνίας, φορολογίας με την άμεση κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και την εφαρμογή ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος.
  • Υπεράσπιση της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς.
  • Διεκδικούμε ανατροπή των αντεργατικών μνημονιακών πολιτικών και νόμων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στα συλλαλητήρια που διοργανώνονται την ημέρα της απεργίας σε όλη την Ελλάδα. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11 π.μ.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ :
ΜΟΡΦΩΣΗ
 ΔΟΥΛΕΙΑ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ