Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2014

Ηλ. Μηχανογραφικό 2014

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ: Να καταργηθεί η συμμετοχή των συνδικαλιστών στα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών- Ήταν οι πιο "σκληροί" αξιολογητές

Οι δάσκαλοι μπορούν να διδάξουν Θεατρική Αγωγή υπό προϋποθέσεις

Νομοθεσία Μετατάξεων

Προσδιορίστηκε το ποσό των γερμανικών αποζημιώσεων!

Ξεκίνησε το σαφάρι για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων

Σε ισχύ τέθηκε από χθες ο νέος ασφάλισης οχημάτων, που θεσπίζει την προπληρωμή των ασφαλίστρων, ενώ για όσα Ι.Χ. εντοπίζονται ανασφάλιστα, θα προβλέπεται πρόστιμο μέχρι και 750 ευρώ. Με βάση τις νέες ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ από χθες, καταργείται το περιθώριο των 30 ημερών που είχε ο ασφαλισμένος για να πληρώσει το ανανεωτήριο συμβόλαιό του οχήματός του. Αντίθετα, για να τεθεί σε ισχύ η ανανέωση ασφάλισης του Ι.Χ. θα πρέπει εγκαίρως να έχει ειδοποιηθεί ο ασφαλισμένος (10 μέρες πριν) και να έχει προπληρώσει τα ασφάλιστρα. Επίσης, ο νέος νόμος για τα καινούργια συμβόλαια οχημάτων προβλέπει την «αυστηρή» τους προπληρωμή, διαφορετικά απαγορεύεται ο ασφαλιστής να παραδίδει το νέο συμβόλαιο στον πελάτη του.

Παράλληλα σύμφωνα με τον νέο νόμο, οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων που θα εντοπιστούν από την Τροχαία, θα κληθούν να πληρώσουν υψηλά πρόστιμα έως και 750 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, οι κυρώσεις για τα ανασφάλιστα που προβλέπονται είναι οι εξής:

Διοικητικές κυρώσεις:

• Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 10 μέρες.

• Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για 3 χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής.

• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Οι ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται

• Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.

Πως θα εντοπίζονται οι ανασφάλιστοι

Πριν από την επιβολή του προστίμου η διαδικασία προβλέπει την αποστολή από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητηρίου, βάσει του οποίου θα τον καλεί να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες και να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ. Αν ο κάτοχος του αυτοκινήτου δε συμμορφωθεί, ο νόμος προβλέπει την επιβολή νέου προστίμου 500 ευρώ σε συνδυασμό με τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Οι συνταξιούχοι που λαμβάνουν από 4.000-7.000 ευρώ

Στους 174 ανέρχονται οι συνταξιούχοι που λαμβάνουν από 4.000 έως 7.000 ευρώ κάθε μήνα, από το σύνολο των συντάξεών τους, σύμφωνα με στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση.
Συγκεκριμένα, από τους 174 συγκεκριμένους συνταξιούχους, οι 8 λαμβάνουν 9 συντάξεις και 3 λαμβάνουν 10 συντάξεις. Επίσης προκύπτει ότι 30 συνταξιούχοι λαμβάνουν συνολικά από διάφορες συντάξεις ποσά άνω των 5.000 ευρώ, 3 συνταξιούχοι ποσό άνω των 6.000 ευρώ και 1 συνταξιούχος ποσό άνω των 7.000 ευρώ από διάφορες συντάξεις.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΗΔΙΚΑ για τις πολλαπλές συντάξεις, 52 συνταξιούχοι λαμβάνουν από 8 έως 10 συντάξεις, ενώ η υψηλότερη καταγεγραμμένη σύνταξη από επί μέρους συνταξιοδοτικό φορέα καταβάλλεται από το Δημόσιο και ανέρχεται στα 5.460,73 ευρώ.
Τα στοιχεία είχε ζητήσει από τον υπουργό Εργασίας ο βουλευτής της ΝΔ Κυριάκος Βιρβιδάκης, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της 12ης Έκθεσης Πληροφοριακού Συστήματος «Ήλιος» για τις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα.

Τρεις νέοι σταθμοί διοδίων

Αρχές, με μέσα του 2015, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία οι τρεις νέοι σταθμοί διοδίων, οι οποίοι θα κατασκευαστούν στους σημαντικότερους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με την διοίκηση της Εγνατίας Οδός, οι νέοι σταθμοί διοδίων δεν θα κατασκευαστούν κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, αλλά σε σημεία κοντά στα σύνορα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα κατασκευαστεί σταθμός διοδίων στον άξονα Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας, σε σημείο κοντά στα σύνορα με τη Βουλγαρία, που δεν έχει οριστεί ακόμη. Ο δεύτερος σταθμός θα κατασκευαστεί στον άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή και ο τρίτος στον άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι θα λειτουργήσει σε υφιστάμενο σταθμό, που έχει κατασκευαστεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο σήμερα δεν λειτουργεί.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές των διοδίων των νέων σταθμών, όπως δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Παρασκευάς Σαββαΐδης, αυτό δεν έχει οριστεί ακόμα. «Οι χρεώσεις θα μας απασχολήσουν στο επόμενο διάστημα, πιθανότατα στις αρχές του νέου έτους. Δεν υπάρχει πολιτική τιμών στα νέα διόδια αυτή τη στιγμή», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Σήμερα λειτουργούν επτά σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό και ειδικότερα, στα Μάλγαρα, στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ίασμο Κομοτηνής
Οι τιμές είναι ίδιες σε όλους τους σταθμούς και συγκεκριμένα: Δίκυκλα και τρίκυκλα 1,70 ευρώ, ελαφρά και επαγγελματικά οχήματα 2,40 ευρώ, επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά, λεωφορεία 6 ευρώ και αρθρωτά λεωφορεία και βαρέα οχήματα 8,40 ευρώ.
Εξάλλου, από την 1η Ιανουαρίου 2017 θα λειτουργήσει το νέο σύστημα για την αναλογική τιμολόγηση των διοδίων, ώστε οι οδηγοί να πληρώνουν ένα αντίτιμο με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν. «Γίνεται η προεργασία για να προχωρήσουμε στην εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος, το οποίο είναι τελείως διαφορετικής λογικής από το ισχύον. Θα καταγράφεται στις εισόδους η είσοδος στον δρόμο και στις εξόδους η έξοδος, ώστε οι χρήστες να πληρώνουν ό,τι διανύουν», αναφέρει ο κ. Σαββαΐδης.
Παρότι δεν έχει οριστεί ακόμη η τιμή για την αναλογική χρέωση, πιθανότατα θα ισχύσει η ίδια τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζεται στις συμβάσεις παράχωρησης των οδικών αξόνων, δηλαδή χρέωση της τάξης του 0,04 ευρώ με 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Παραμένει με έναν ΣΕΑ η Εγνατία
Σημαντικές καθυστερήσεις σημειώνονται στην κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) επί της Εγνατίας Οδού. Παρότι πρόκειται για έναν οδικό άξονας μήκους 650 και πλέον χιλιομέτρων, λειτουργεί μόλις ένας ΣΕΑ, στον Πλάτανο Ημαθίας.

Σύμφωνα με τον κ. Σαββαΐδη, στην τελική ευθεία είναι η λειτουργία τεσσάρων νέων ΣΕΑ, στην περιοχή του Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης, στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας, στο Αρδάνιο Έβρου και στο Σώστη Ροδόπης.
Αν και οι διαγωνισμοί για τους συγκεκριμένους Σταθμούς έχουν ολοκληρωθεί εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια, καθώς και έχουν γίνει ήδη από το τέλος του 2013 όλα τα απαραίτητα έργα υποδομής από την Εγνατία Οδό (διευθέτηση χώρου, δρόμοι κτλ), οι σταθμοί ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει.
Ο λόγος είναι οι οικονομικές δυσκολίες του αναδόχου ΑΕΓΕΚ, που, ενώ κέρδισε επτά διαγωνισμούς για ΣΕΑ, υπέγραψε μόλις τέσσερις συμβάσεις. «Ο ανάδοχος έχει προβλήματα, τα όποια πάντως φαίνεται να προχωρούν προς λύση. Εμείς τους έχουν καλέσει να μας που εάν και σε πόσους ΣΕΑ θα προχωρήσουν και πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου να δοθεί λύση», λέει ο κ. Σαββαΐδης.

ΔΕΗ: Κατεβαίνουν οι διακόπτες σε όλες τις μονάδες παραγωγής ρεύματος της χώρας!

Την ώρα που στη Βουλή θα κατατίθεται το νομοσχέδιο για το ξεπούλημα (και) της ΔΕΗ, οι μονάδες παραγωγής ρεύματος ανά την επικράτεια θα κατεβάσουν τους διακόπτες σε ένδειξη αντίστασης ενώ η ΑΔΕΔΥ εξήγγειλε συλλαλητήριο για την Πέμπτη έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ.
Απεργίες των εργαζομένων σε όλες τις μονάδες της ΔΕΗ σε όλη την Ελλάδα ξεκινούν από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης. Μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου για τη «μικρή ΔΕΗ» στη Βουλή το απόγευμα της Τετάρτης, οι εργαζόμενοι θα συγκεντρώνονται στις μονάδες όπου εργάζονται, θα ενημερώνονται στις πύλες για τις εξελίξεις, χωρίς να πραγματοποιούν καταλήψεις, και δεν θα προσέρχονται στη δουλειά τους για εργασία.
Απεργιακές κινητοποιήσεις θα γίνουν σε όλους τους Ατμοηλεκτρικούς Σταθμούς ΑΗΣ (Αγίου Δημητρίου, Καρδιάς, Αμυνταίου και Μελίτης στη Δυτική Μακεδονία), σε όλα τα ορυχεία (λεκανοπέδιο Κοζάνης, Πτολεμαΐδας, Φλώρινας, καθώς και εκείνα του Νοτίου Πεδίου, της Καρδιάς, της Μαυροπηγής και του Αμυνταίου), στα υδροηλεκτρικά έργα του Πολυφύτου, της Σφηκιάς, του Εδεσσαίου και του Άγρα, στον ΑΗΣ Κομοτηνής, το υδροηλεκτρικό έργο του Θησαυρού στη Δράμα, το υδροηλεκτρικό έργο στο Πουρνάρι της Άρτας και σε όλο το υδροηλεκτρικό σύστημα του Αλιάκμονα.
Συλλαλητήριο και στην Αθήνα την Πέμπτη στις 19.00 έξω από τα κεντρικά κτίρια της Επιχείρησης στη Χαλκοκονδύλη από την ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ. Στο συλλαλητήριο καλεί και η ΜΕΤΑ, τονίζοντας: "Η υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της ΔΕΗ, αποτελεί παλλαϊκό καθήκον και δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους σ' αυτή, γι' αυτό και η πάλη για την μη ψήφιση του σχεδίου νόμου, που εκποιεί και διαλύει τη ΔΕΗ, αποτελεί πρώτιστο καθήκον αυτή την περίοδο για το σύνολο των εργαζομένων."
Στις απεργιακές κινητοποιήσεις της ΓΕΝΟΠ – ΔΕΗ και η Ένωση Τεχνικών
Με επιστράτευση απειλεί πάλι η κυβέρνηση
Με πρόσχημα – για άλλη μια φορά – την... ενόχληση των τουριστών, η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη – μιλώντας στον ΣΚΑΙ - άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστράτευσης των εργαζομένων της ΔΕΗ.
Σε μια προσπάθεια αντιστροφής της πραγματικότητας, χαρακτήρισε "σαμποτάζ κατά του κράτους" τυχόν μπλακ άουτ από τις κινητοποιήσεις, αλλά "στρατηγική απόφαση της κυβέρνησης" την εκποίηση της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού.
"Σε στρατηγικές αποφάσεις της κυβέρνησης δε μπορεί ο συνδικαλισμός να παρεμβαίνει... Δεν είναι δική τους η ΔΕΗ και το ρεύμα, δεν έχουν δικαίωμα να κατεβάζουν διακόπτες, αποτελεί σαμποτάζ κατά του κράτους... 20 εκατ. τουρίστες να έρθουν και να μην έχουν κλιματισμό; Δεν θα κυβερνήσουν οι συνδικαλιστές, δεν θα γίνει όμηρος η χώρα. Η κυβέρνηση θα πάρει όλα τα μέτρα για να μη συμβεί αυτό» διεμήνυσε η Σοφία Βούλτεψη.

Πανελλαδικές εξετάσεις: Πέφτουν οι βάσεις για ΑΕΙ – ΤΕΙ (πίνακες)

«Χαμηλώνει» ο πήχης εισαγωγής σε πολλά περιζήτητα και υψηλόβαθμα τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ, όπως προκύπτει από τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων, ενώ δεν αποκλείονται εκπλήξεις με μικρή άνοδο σε ορισμένες περιφερειακές σχολές, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης που θα υπάρχει από τρίτεκνους και πολύτεκνους, οι οποίοι θα μπορούν στη συνέχεια να μετεγγραφούν σε ιδρύματα κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
Επίσης, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η φετινή χρονιά των Πανελλαδικών έχει ένα νέο δεδομένο, την ενσωμάτωση των θέσεων από τις ειδικές κατηγορίες (20% των θέσεων) σε αυτές της γενικής σειράς.
Ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία των βάσεων θα υπάρχει τις επόμενες ημέρες, μετά και την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων από το υπουργείο Παιδείας.



Η προκήρυξη της ΕΕΤΑΑ για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ 2014

Τέλος οι μετατάξεις. Δείτε τις 12 μεγάλες αλλαγές στο δημόσιο

30 Magical Photos Of Children Playing Around The World

Η εγκύκλιος για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

Με αυτόν τον τρόπο θα μας πετάξουν έξω από τα σπίτια μας!

Aπό το ερχόμενο Φθινόπωρο αναμένεται να απλωθεί πάνω από τη χώρα μας ο βραχνάς των εξώσεων και των εικόνων που είδαμε από το μεγάλο στεγαστικό κραχ στις ΗΠΑ... και στην Ισπανία όπου εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες «πετάχτηκαν» στο δρόμο μέσα σε μια νύκτα μαζί με τις οικογένειές τους και τα παιδιά τους.
Οι δανειστές και οι τράπεζες πιέζουν ώστε να ξεκινήσουν οι πλειστηριασμοί ακόμα και μέσα στο 2014 παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί προς τον ελληνικό λαό ότι δεν πρόκειται να γίνει κάτι φέτος.
Το πρόβλημα έχει μετατραπεί σε πολύ μεγάλο πονοκέφαλο για το οικονομικό επιτελείο και το Μαξίμου καθώς όπως όλα δείχνουν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες δεν έχουν καταφέρει να έρθουν σε κάποιο διακανονισμό με τις τράπεζες.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι πλειστηριασμοί αποτελούν μνημονιακή υποχρέωση που προβλέπεται στο προσφάτως ψηφισθέν επικαιροποιημένο μνημόνιο το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει ότι η ελάχιστη τιμή για τον πλειστηριασμό θα είναι στο 1/3 της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ανεξάρτητα από το ποσό που χρωστάει ο πολίτης.
Τα προγράμματα των πλειστηριασμών θα δημοσιοποιούνται με καταχωρήσεις στα ΜΜΕ και σε ειδική σελίδα που θα δημιουργήσει η γενική γραμματεία εσόδων, ενώ όταν ο πλειστηριασμός κρίνεται άγονος οι τιμές θα πέφτουν ακόμα πιο κάτω από το 1/3 της αντικειμενικής αξίας.
Το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση δυστυχώς δεν έχει να κάνει με κάποια μορφής αντίστασης απέναντι στους δανειστές.
Τα υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας εξετάζουν μήπως με κάποιο τρόπο αξιοποιήσουν χρήματα από το ΕΣΠΑ και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο προκειμένου σε πρώτη φάση να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες στους πολίτες που πρόκειται να χάσουν τα σπίτια τους και σε δεύτερη φάση να δώσουν κάποιο συμβολικό επίδομα ενοικίου για όσους μείνουν στον δρόμο.
Επί της ουσίας δηλαδή το σχέδιο της κυβέρνησης δεν προβλέπει τίποτα παραπάνω από ένα ευτελές επίδομα ενοικίου για όσους «ξεσπιτωθούν». Μάλιστα όπως γράφει και το Πρώτο Θέμα οι σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας είναι το ποσό αυτό να κινείται περίπου από 150 μέχρι 300 ευρώ και να δίδεται για περίπου 12 μήνες σε όσες οικογένειες βρεθούν στο δρόμο.
Είναι προφανές ότι όλες αυτές οι συζητήσεις γίνονται στο παρασκήνιο και δεν δημοσιοποιούνται διότι στο Μέγαρο Μαξίμου φοβούνται πως το όλο ζήτημα θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στην ελληνική κοινωνία που σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να δεχθεί τέτοιου είδους «αστείες» λύσεις που εξευτελίζουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την υπερηφάνεια του ελληνικού λαού.

Τι αλλάζει στην ασφάλιση των αυτοκινήτων

Σε ισχύ μπαίνει από 1η Ιουλίου το νέο πλαίσιο που διέπει την ασφάλιση των αυτοκινήτων σύμφωνα με διατάξεις που προβλέπονται σε πρόσφατα ψηφισμένο νόμο.
Συγκεκριμένα, τίθεται σε εφαρμογή από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες ο Ν. 4261/14, που προβλέπει ότι ο ασφαλισμένος θα πρέπει να καταβάλει το κόστος του ασφαλίστρου μέχρι τη λήξη του, χωρίς πλέον να έχει την δυνατότητα αποπληρωμής του έως και 30 μέρες μετά.
Έτσι, η έναντι τρίτων ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης του κυρίου ή κατόχου αυτοκινήτου για ατυχήματα, από την κυκλοφορία αυτού αρχίζει μόνον με την καταβολή ολόκληρου του οφειλομένου ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης.
Η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αντιτάξει τη λήξη της ασφαλιστικής σύμβασης, έναντι του ζημιωθέντος τρίτου μετά την πάροδο 16 ημερών από την επομένη της ημερομηνίας που ορίζεται με το ασφαλιστήριο ότι λήγει η ισχύς της, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε άλλη ενέργεια ή ενημέρωση του λήπτη της ασφάλισης ή/και του ασφαλισμένου.
Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα, προβλέπει αυστηρές διοικητικές και ποινικές, για όσους ιδιοκτήτες δεν φροντίσουν να ανανεώσουν η να ασφαλίσουν έγκαιρα το αυτοκίνητο τους .
Ενόψει εφαρμογής του παραπάνω νόμου, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την Προσοχή των μελών της, τονίζοντας ότι, εφόσον παρανομούν και εντοπιστούν από τις Αστυνομικές Αρχές ως παραβάτες, θα πληρώσουν υψηλά πρόστιμα έως και 750 ευρώ.
Ακόμη κυρώσεις για τους κατόχους οχημάτων, όπως αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 10 μέρες, αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για 3 χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής.
Ενημερώνουμε επίσης τους καταναλωτές μέλη μας και μη ότι, επιβάλλεται πρόστιμο με πράξη της Αστυνομικής Αρχής ως εξής
α)Για τα επιβατικά 500 ευρώ
β) Για τα δίκυκλα 250 ευρώ
γ)Προβλέπεται και φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Τέλος, ως Ένωση που γνωρίζει ότι τα περισσότερα νοικοκυριά, βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία, λόγω κρίσης και ανεργίας, συνιστά στους χρήστες οχημάτων τη μη κυκλοφορία αυτών όταν δεν είναι εφοδιασμένα με ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Στον αέρα η αξιολόγηση Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης: “Δεν μπορεί να εφαρμοστεί”

Στον αέρα 1 εκατ. πιστοποιητικά πληροφορικής- Δεν ισχύουν πλέον για το Δημόσιο

Από τη Δευτέρα 30 Ιουνίου έληξε η ισχύς για το Δημόσιο περισσότερων από 1.000.000 πιστοποιητικών πληροφορικής. Συγκεκριμένα, με απόφαση του ΕΟΠΠΕΠ, προβλέπεται:
Α. Παράταση της ισχύος για έξι (6) μήνες, δηλ. μέχρι 30.06.2014, των πιστοποιητικών Γνώσης Χειρισμού Η/Υ των φορέων ECDL Ελλάς, Vellum GlobalEducational Services, Infotest και ICT Hellas, τα οποία εκδόθηκαν μέχρι και την ημερομηνία πιστοποίησής τους από τον Ο.Ε.Ε.Κ. και η ισχύς τους έληγε την 31.12.2013.
Β. Παράταση της ισχύος μέχρι 30.06.2014 των πιστοποιητικών Γνώσης Χειρισμού Η/Υ που εκδόθηκαν από τους πιστοποιημένους από τον Ο.Ε.Ε.Κ. φορείς ECDL Ελλάς Α.Ε., Vellum Global Educational Services, Infotest, ICT Hellas, Key-Cert, Acta, i-Skills, TELEFOS CERT, DIPLOMA – Φορέας Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού, μετά την ημερομηνία πιστοποίησής τους και μέχρι 31.12.2011.
Γ. Παράταση ισχύος μέχρι 30.06.2014 των πιστοποιητικών Γνώσης Χειρισμού Η/Υ που εκδόθηκαν μέχρι 31.12.2008 από τον ΟΕΕΚ.
Φορείς πιστοποίησης ανέφεραν ότι αν κάποιος έχει πιστοποιητικό πληροφορικής με ημερομηνία έκδοσης μέχρι και 30.6.2011 αυτό πλέον δεν έχει ισχύ για το δημόσιο τομέα. Από τις 1 Ιουλίου τα πιστοποιητικά πληροφορικής έχουν τριετή ισχύ για τους φορείς του δημόσιου τομέα. Δηλαδή αν κάποιος έχει ένα πιστοποιητικό πληροφορικής με ημερομηνία 15/6/ 2012 αυτό θα έχει ισχύ μέχρι και τις 15/6/2015.
Θυμίζουμε ότι με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 4204 η διάρκεια ισχύος των Πιστοποιητικών γνώσης πληροφορικής ή χειρισμού Η/Υ ανέρχεται σε τρία έτη από την ημερομηνία έκδοσής ή ανανέωσής τους.
Το news.gr επικοινώνησε με τη γενική διευθύντρια του φορέα πιστοποίησης Vellum σχετικά με το θέμα που έχει δημιουργηθεί. Η κα Παντελίδου τόνισε ότι υπάρχουν κοινωνικοοικονομικές διαστάσεις καθώς όσοι έχουν πιστοποιητικά πληροφορικής μετά το 2006 θα πρέπει να επανεξεταστούν ενώ όσοι έχουν πιστοποιητικά πριν το 2006 είναι απαραίτητο να δώσουν εκ νέου εξετάσεις σε όλες τις ενότητες.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι θα χρειαστεί οι υποψήφιοι να δαπανήσουν χρόνο και χρήματα για να επαναπιστοποιήσουν τις γνώσεις τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πιστοποιητικά πληροφορικής δίνουν μόρια σε διαγωνισμούς για την πρόσληψη στο Δημόσιο, είναι απαραίτητα για τη συμμετοχή σε μεταπτυχιακά προγράμματα καθώς και για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων.
Η κυρία Παντελίδου τόνισε ότι στο εξωτερικό τα πιστοποιητικά πληροφορικής δεν λήγουν πότε σε αντίθεση με την Ελλάδα όπου ορίζεται η τριετής ισχύς γεγονός που το χαρακτηρίζει απαράδεκτο ειδικά σε μια περίοδο κρίσης και ανεργίας. Σε σχετική ανακοίνωση της Vellum τονίζεται ότι η ΚΥΑ είναι ανήθικη απέναντι στους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και ανέργους που καλούνται να πληρώσουν χαράτσι ανανέωσης για το πιστοποιητικό που απέκτησαν με κόπο και χρήμα. Θεωρούμε ότι νέα ΚΥΑ παραβιάζει τη διάταξη του άρθρου 28 του Ν. 3320/2005 (Φ.Ε.Κ. 48/Α΄/2005) στην οποία προβλέπεται ότι «οι σχετικές υπουργικές Αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τη διεθνή επί του θέματος πρακτική».
Εκατομμύρια στην κυριολεξία πιστοποιητικά των διεθνών φορέων CAMBRIDGE, ECDL, MOS, MOUS, CERTIPORT δεν λήγουν ποτέ στο εξωτερικό.
Οι φορείς πιστοποίησης έχουν ζητήσει είτε κατάργηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης του Μαΐου, είτε την αναστολή της είτε τον ορισμό μεταβατικής περιόδου αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί απάντηση. Αν λοιπόν δεν υπάρξει κάποια αλλαγή χιλιάδες κάτοχοι πιστοποιητικών θα πρέπει να επανεξεταστούν δαπανώντας χρόνο και χρήμα.
Πηγή: news.gr