Παρασκευή, 2 Μαΐου 2014

Σε διαθεσιμότητα και απόλυση όσοι δάσκαλοι και καθηγητές καπνίζουν στα σχολεία

Η 1η Μαΐου στα Αναγνωστικά μας…



Του Ζαχαρία Καψαλάκη

Έχει πολύ ενδιαφέρον να πάμε μια βόλτα στο χρόνο και να δούμε μια συλλογή με ποιήματα και κείμενα που υπήρχαν στα πάλαι ποτέ Αναγνωστικά του Δημοτικού σχολείου…

 Όχι για να συγκρίνουμε με τα σημερινά, καθώς δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης, αλλά για να φρεσκάρουμε τη μνήμη μας!

            Είναι ευχάριστο ότι σε κάποια Αναγνωστικά υπάρχουν ακόμα οι σημειώσεις για την ορθογραφία (Ο) και την ανάγνωση (V)  που θα έπρεπε να είχε ετοιμάσει ο κάτοχός τους…


Αλφαβητάριο – τα καλά παιδιά – 1949


ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟΝ – Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – 1961





Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ «Πραγματοποίηση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
   ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα, 30-4-2014
Αρ. Πρωτ.: 109
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ : Μέλη Συλλόγου
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΘΕΜΑ : «Πραγματοποίηση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης»

Το Δ.Σ. του Συλλόγου σας καλεί σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Τρίτη 6 Μαΐου 2014 στις 6:00΄μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων του 27ου Δημοτικού Σχολείου (Τάσου Ισαάκ 22 & Τέρμα Μανωλιάσας, Κιάφα) με Θέματα Ημερήσιας Διάταξης:
  1.  Θέσεις του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Ε.Α.) αναφορικά με το σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας για διαβούλευση.
  2. Προτάσεις επί της προσωρινής Ημερήσιας Διάταξης της 83ης Γενικής Συνέλευσης της Ομοσπονδίας.
Σας αποστέλλουμε:
  1.  Το σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση  http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1963
  2. Το υπόμνημα του Π.Ε.Σ.Ε.Α  
  1. την προσωρινή Η.Δ., καθώς και τις εισηγήσεις της ΔΟΕ στα θέματά της
ΥΓ
Όσοι συνάδελφοι αναπληρωτές ΕΣΠΑ, δεν έχουν καταβάλει τη συνδρομή τους στο Σύλλογο και την Ομοσπονδία, στη Γενική Συνέλευση, να αναζητήσουν τον ταμία του Συλλόγου για να τακτοποιηθούν οικονομικά. Παρακαλούμε τους Διευθυντές των Σχολείων να ενημερώσουν όλους τους συναδέλφους.

«Εκδρομή του Ταμείου Αλληλοβοήθειας στις 7, 8 και 9 Ιουνίου 2014 με προορισμό την Επίδαυρο – Πόρτο Χέλι – Ύδρα – Σπέτσες – Ναύπλιο»

ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ                                                     Ιωάννινα 29 – 4 – 2014
ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ                                                         Αρ. Πρωτ.: 51
ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ                                                                        
                                                                                                                   Προς:
                                                                                        Δημοτικά Σχολεία & Νηπιαγωγεία
                                                                                                          Ν. Ιωαννίνων


Θέμα: «Εκδρομή του Ταμείου Αλληλοβοήθειας»

Το Ταμείο Αλληλοβοήθειας Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Ιωαννίνων διοργανώνει τριήμερη εκδρομή στις 7, 8 και 9 Ιουνίου 2014 με προορισμό την Επίδαυρο – Πόρτο Χέλι – Ύδρα – Σπέτσες – Ναύπλιο.
Το πρόγραμμα της εκδρομής έχει ως εξής:
1η Μέρα: Ιωάννινα – Επίδαυρο – Πόρτο Χέλι
2η Μέρα: Κρουαζιέρα Ύδρα – Σπέτσες
3η Μέρα: Πόρτο Χέλι – Ναύπλιο – Ιωάννινα
Κόστος συμμετοχής: 119 € / άτομο (προκαταβολή: 50 € / άτομο)
Στην τιμή περιλαμβάνονται: μεταφορά με λεωφορείο, ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου, κρουαζιέρα σε Ύδρα και Σπέτσες και διαμονή στο ξενοδοχείο NauticaBayστο Πόρτο Χέλι για 2 διανυκτερεύσεις με ημιδιατροφή (2 πρωινά και 2 βραδινά).
Παρακαλούνται, οι συνάδελφοι (μέλη και μη) που θέλουν να λάβουν μέρος στην εκδρομή να το δηλώσουν μέχρι τις 9 – 5 – 2014 στο e-mail tallilo2014@gmail.comτου Ταμείου ή στα τηλέφωνα των μελών του Δ.Σ.:
Παργανάς Κωνσταντίνος                 6944585310
Καπουτσίδης Κωνσταντίνος            6972448541
Νούτσος Χαρίλαος                           6945137795
Γερογιώργης Αντώνιος                   6946598042
Λώλης Δημήτριος                              6977076223
Ντάση Χαρίκλεια                             6972499547
Κωστανάσιος Λάζαρος                     6974551674

Τροπολογία για 15 θέματα και των τριών βαθμίδων της εκπαιδευσης κατατέθηκε στη Βουλή

Τροπολογία που αφορά 15 θέματα και των τριών βαθμίδων  της εκπαίδευσης κατέθεσε, ο υπουργός παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, προς ψήφιση στη Βουλή.
ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Η τροπολογία αφορά τους Πολύτεκνους-υποψηφίους για τα ΑΕΙ, τους υποψηφίους της Κεφαλονιάς, την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το 10%, το προσωπικό των ΑΕΙ, την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την Ειδική Αγωγή, τους τίτλους σπουδών Ανώτατης Εκπαίδευσης, τις μετακινήσεις προϊσταμένων της Κ.Υ. του υπ. Παιδείας, το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, τα ελληνικά σχολέια εξωτερικού, τα Ιδιωτικά Σχολεία, το νέο Οργανισμό   Εξετάσεων  του υπ. Παιδείας και τη Γενική Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης.

Το σχέδιο επιμόρφωσης των μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών (ΠΕ-21,24,25,26,28 και 29)

Το Ινστιτούτο Eκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3, με κωδικούς MIS 446745, 446749 και 457263 και συγκεκριμένα στο πλαίσιο του Υποέργου 2 και κατά τη 2η φάση επιμόρφωσης προκειμένου να ολοκληρώσει το προβλεπόμενο επιμορφωτικό Πρόγραμμα, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 23/10-04-2014 Πράξη του Δ.Σ., Προγραμματίζει να υλοποιήσει την «Επιμόρφωση του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, μονίμων και αναπληρωτών, (ΠΕ-21,24,25,26,28 και 29)  που θεσμικά στελεχώνει τις ΕΔΕΑΥ, τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ,  καθώς και  του Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ) που στελεχώνει σχολικές μονάδες Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης»,  ως παρακάτω:
Α. Τα μέλη των παραπάνω ειδικοτήτων που υπηρετούν στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Ηπείρου θα επιμορφωθούν σε δύο ομάδες στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα:
1η ΟΜΑΔΑ: Οι υπηρετούντες στη Δυτική Θεσσαλονίκη και στους νομούς Έβρου, Ροδόπης, Καβάλας, Δράμας, Σέρρες, Ξάνθης, Πέλλας, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Πιερίας, Λάρισας, Καρδίτσας, Μαγνησίας, Τρικάλων θα επιμορφωθούν σε διάστημα δύο (2) ημερών και επί συνόλου 12 ωρών (09:00- 15:00 καθημερινά), τη Δευτέρα 5 Μαΐου και Τρίτη 6 Μαΐου στο χώρο του 88ου Δημοτικού Σχολείου, Ζαμπελίου 2-4, τηλ 2310  826959,Θεσσαλονίκη.
2η ΟΜΑΔΑ: Οι υπηρετούντες στην Ανατολική Θεσσαλονίκη και στους νομούς Ημαθίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Φλώρινας, Καστοριάς, Άρτας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας,  Θεσπρωτίας θα επιμορφωθούν σε διάστημα δύο (2) ημερών και επί συνόλου 12 ωρών (09:00- 15:00 καθημερινά), την Τετάρτη 7 Μαΐου και την Πέμπτη 8 Μαΐου στο χώρο του 88ου Δημοτικού Σχολείου, Ζαμπελίου 2-4, τηλ 2310  826959,Θεσσαλονίκη.
Β. Τα μέλη των παραπάνω ειδικοτήτων που υπηρετούν στις Περιφέρειες Αττικής, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Κρήτης, θα επιμορφωθούν σε τρεις ομάδες στην Αθήνα και συγκεκριμένα:
1η ΟΜΑΔΑ: Οι υπηρετούντες στη Γ΄Αθήνας-Δυτικής Αττικής, Δ΄Αθήνας, στους νομούς Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Ζακύνθου, Κερκύρας, Κεφαλληνίας, Λευκάδας και στα νησιά Αμοργός, Θήρα, Νάξο, Σίφνος, Σύρος θα επιμορφωθούν σε διάστημα δύο (2) ημερών και επί συνόλου 12 ωρών ( 09:00- 15:00 καθημερινά), τη Δευτέρα 5 Μαΐου και Τρίτη 6 Μαΐου στο χώρο  του Πρότυπου Κέντρου, της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών, «Πόρτα Ανοιχτή» Γερουλάνου 117, Αργυρούπολη.
2η ΟΜΑΔΑ: Οι υπηρετούντες στην Εκπ/κή Περιφέρεια Α΄Αθήνας, Πειραιά, στους νομούς Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας και στα νησιά Χίος, Σάμος, Λήμνος, Λέσβος, Ικαρία θα επιμορφωθούν σε διάστημα δύο (2) ημερών και επί συνόλου 12 ωρών (09:00- 15:00 καθημερινά), τη Δευτέρα 12 Μαΐου και την Τρίτη 13 Μαΐου στο χώρο του «Τεχνόπολις»- ΓΚΑΖΙ Πειραιώς 100, Αθήνα
3η ΟΜΑΔΑ: Οι υπηρετούντες στη Β΄Αθήνας-Ανατολικής Αττικής, στους νομούς Βοιωτίας, Εύβοιας, Φωκίδας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων και στα νησιά Κάλυμνο, Κως, Ρόδος θα επιμορφωθούν σε διάστημα δύο (2) ημερών και επί συνόλου 12 ωρών ( 09:00- 15:00 καθημερινά), την Τετάρτη 14 Μαΐου και την Πέμπτη 15 Μαΐου στο χώρο του «Τεχνόπολις»- ΓΚΑΖΙ Πειραιώς 100, Αθήνα.
Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους  Περιφερειακούς  Διευθυντές όπως εκδόσουν την άδεια μετακίνησης για όλους τους επιμορφούμενους της Περιφέρειάς τους, σύμφωνα με το παράρτημα, (πατήστε εδώ για να ανοίξετε το παράρτημα) προς τα αντίστοιχα Κέντρα Επιμόρφωσης Αθήνας και Θεσσαλονίκης  , καθώς και τους  Προϊσταμένυς  Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Αττικής και Θεσσαλονίκης να διευκολύνουν όλους τους εμπλεκόμενους στο ανωτέρω πρόγραμμα επιμόρφωσης κατά τις ημέρες της διεξαγωγής του.

Την Παρασκευή 2/5 λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις μετάθεσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, του αιρετού Δημήτρη Μπράτη

Την Παρασκευή 2/5 λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις μετάθεσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ.Επίσης ως την Παρασκευή υποβάλλονται οι αιτήσεις για βελτίωση θέσης και για οριστική τοποθέτηση, χωρίς δήλωση σχολείων.
Τα σχολεία δηλώνονται αργότερα από κοινού με τους συναδέλφους που ήρθαν στην περιοχή με μετάθεση.
Δήλωση οριστικής τοποθέτησης δεν μπορούν να κάνουν οι νεοδιόριστοι του 2014,ούτε αίτηση μετάθεσης,επειδή δεν συμπληρώνουν ένα χρόνο.

Η εγκύκλιος για το κλείσιμο των σχολείων τις ημέρες των εκλογών

Εγκύκλιο με την , με την οποία ορίζεται ότι την Παρασκευή και τη Δευτέρα, προ και μετά των εκλογών της 18ης και 25ης Μαΐου, όλες οι σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης δε θα λειτουργήσουν, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

ΑΣΕΠ: Νέοι πίνακες κατάταξης καθηγητών σε διαθεσιμότητα

Κείμενο – παρέμβαση 50 Σχολικών Συμβούλων για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Με υπογραφές 50 σχολικών συμβούλων και με την υποσημείωση ότι: «Η διαδικασία συλλογής υπογραφών συνεχίζεται», κυκλοφόρησε κείμενο με το οποίο τοποθετούνται στο θέμα της αξιολόγησης.

             Ανάμεσα στις υπογραφές υπάρχουν και αυτές του παραιτηθέντος σχ. Συμβούλου Μανόλη Μηλιαράκη και του επίσης Κρητικού Σχολικού Συμβούλου Χάρη Στρατιδάκη.

            Συγκεκριμένα αναφέρουν:

Στα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αποτελεί σημαντικό ζήτημα που αφορά τη δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της.

Το ΠΔ 152/2013 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν κινείται προς αυτή την κατεύθυνση για λόγους που αναφέρονται στη συνέχεια. Ως Σχολικοί Σύμβουλοι, με καθημερινή στενή επαφή με την πραγματικότητα των σχολείων, θεωρούμε χρέος μας να καταθέσουμε  με κριτική σκέψη τον προβληματισμό μας και τις ενστάσεις μας αναφορικά με το περιεχόμενο και την εφαρμογή του Π.Δ.:

α. Συνδέεται με τις ποσοστώσεις του Ν. 4024/2011, οι οποίες οδηγούν σε ανταγωνισμό, διατάραξη των σχέσεων εμπιστοσύνης στο σχολείο, φόβο και αγωνία για μισθολογικές καθηλώσεις – σε αντιδιαστολή με το πνεύμα συλλογικότητας, αναστοχασμού, ανατροφοδότησης και αμοιβαίας βελτίωσης που αποτελούν αναμφίβολα τη βάση όπου θα στηριχθεί η αναβάθμιση των σχολικών μονάδων και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

β. Δεν εξασφαλίζει τη διασύνδεση της αξιολόγησης με υπαρκτό σύστημα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης έτσι ώστε να καταστεί δυνατόν να  λειτουργήσει διαμορφωτικά και βελτιωτικά για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

γ. Δεν εγγυάται την αξιοπιστία, εγκυρότητα και εμπιστευτικότητα της αξιολογικής διαδικασίας, ζήτημα στο οποίο επικεντρώνονται άλλωστε και οι επιφυλάξεις των εκπαιδευτικών.

δ. Οι αξιολογικές διαδικασίες που προβλέπει απειλούν να απορροφήσουν δυσανάλογα τον χρόνο και την ενέργεια των σχολικών συμβούλων σε βάρος του παιδαγωγικού, συμβουλευτικού και υποστηρικτικού χαρακτήρα του έργου τους.

Πιστεύουμε ότι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου πρέπει να στοχεύει στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών και ανισοτήτων, στη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος, στην ενδυνάμωση του συλλόγου διδασκόντων και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα από αμοιβαία ανατροφοδότηση, στην ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης και τελικά στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Θεωρούμε επίσης δεδομένο ότι η οποιαδήποτε προσπάθεια θεσμοθέτησης δομών αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, ανατροφοδότησης και κοινωνικού ελέγχου οφείλει να αποτελέσει προϊόν δημόσιας διαβούλευσης με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού θα έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια οι στόχοι και θα έχουν εκτιμηθεί επαρκώς τα διαθέσιμα μέσα. Τόσο η θεωρία όσο και η πράξη έχουν καταδείξει ότι δίχως ένα βαθμό αποδοχής και συναίνεσης των ενδιαφερομένων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας καμία εκπαιδευτική αλλαγή δεν μπορεί να ευοδωθεί. (Και οι όροι υλοποίησης των σεμιναρίων στο Υπουργείο Παιδείας με τη βοήθεια της αστυνομίας καθώς και τα θλιβερά γεγονότα που σημάδεψαν τη διεξαγωγή τους αυτό ακριβώς μαρτυρούν).

            Οι Σχολικοί Σύμβουλοι, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο θεσμικό μας ρόλο και υπερασπιζόμενες/οι την παιδαγωγική και επιστημονική του διάσταση, δηλώνουμε πως θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε τη δημόσια εκπαίδευση στηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία ευθύνης μας, δίχως να διολισθήσουμε σε ρόλο που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Έχουμε συνείδηση ότι η γενικευμένη ανασφάλεια, η επιδείνωση της εργασιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών, ο φόβος και ο ανταγωνισμός οδηγούν αναπόφευκτα σε δραματική υποβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και θεωρούμε ότι με τη σιωπή μας συμβάλλουμε σε μια τέτοια ανεπιθύμητη ασφαλώς εξέλιξη.

Αγγελοπούλου Αδαμαντία 

Αναστασοπούλου Ελένη

Αφράτης Γεώργιος

Γερούκη Μαργαρίτα 

Γεωργιάδου Αγάθη

Γεωργούλα Αντωνία 

Γεωργουλή Στέλλα

Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος 

Γιαννούλης Γιάννης 

Δακοπούλου Νάσια

Δεμερτζή Βασιλική  

Ευσταθίου Μηνάς 

Ηλιάδης Κοσμάς

Ημέλλου Όλγα

Καλογρίδη Σοφία

Κανέλλος Ιωάννης

Καραγεώργου Εβίτα

Καράμηνας Ιγνάτιος

Καραμπατζάκη Ζωή

Κονταξής Αθανάσιος

Κοντογιάννης Ιωάννης

Κοσμετάτου Ελένη  

Κουνέλη Ευαγγελία

Λουλακάκη Ειρήνη

Μανδρίκας Αχιλλέας 

Μαρκέα Γεωργία

Μηλιαράκης Μανόλης

Μίλεση Χριστίνα 

Μουταβελής Αδριανός

Μπαμπίλα Ελένη

Μπατσούτα Μαρία  

Μπεχλικούδη Δήμητρα

Μπρεντάνου Κατερίνα

Νεραντζής Ιωάννης

Νικολούδη Φυλλιώ

Παπαδόπουλος Χάρης

Παπαστόικου Μαρία

Παύλου Γεωργία

Περδικάρης Αντώνιος

Ράπτης Ηλίας

Σακκά Βασιλική

Σαλαγιάννη Μαρία

Σπανός Πέτρος

Σταθοπούλου Δήμητρα

Σταύρου Ιωάννα

Στρατιδάκης Χάρης

Τσαμπάζη Παναγιώτα

Τσαουσίδου Καλλιόπη

Χαλάτσης Παναγιώτης

Χατζηλίας Χρήστος

Χριστοπούλου Έφη.

ΥΓ.: Η διαδικασία συλλογής υπογραφών συνεχίζεται.

Πόσα παίρνουν δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, ευρωβουλευτές

Ενημέρωση αιρετού Κ.Υ.Σ.Π.Ε. Β. Παληγιάννη ''Νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής- Παρατηρήσεις - προτάσεις''

Oι νέες προτάσεις του Υπουργείου για το σχολικό έτος.

Αλλαγές που αφορούν τον καθορισμό του σχολικού και διδακτικού έτους, την περίοδο διδασκαλίας των μαθημάτων και τις αργίες και διακοπές ετοιμάζει, ανάμεσα σε άλλα, το υπουργείο Παιδείας. Αυτό φαίνεται καθαρά από το γεγονός της τροπολογίας στον ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις». Σύμφωνα με τη νέα τροπολογία, στο άρθρο 43 του παραπάνω νόμου προστίθεται ότι με προεδρικό διάταγμα καθορίζεται «η διάρκεια των διδακτικών περιόδων, οι αργίες, οι διακοπές…».
Στα χέρια των επιτελών του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται ήδη η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την έναρξη και λήξη του σχολικού έτους, τις αργίες και τις διακοπές. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΙΕΠ εισηγήθηκε τα παρακάτω, σχετικά με τον καθορισμό του σχολικού και διδακτικού έτους και τις περιόδους διδασκαλίας μαθημάτων, αργιών και διακοπών:
1. Το σχολικό και το διδακτικό έτος να αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου.
2. Τα μαθήματα να αρχίζουν στις 6 Σεπτεμβρίου.
3. Στις 7 Ιανουαρίου, ημέρα εορτής του Αγίου Ιωάννη, να γίνεται μάθημα.
4. Η 30ή Ιανουαρίου να χαρακτηριστεί ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα.
5. Τα μαθήματα στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό να λήγουν στις 15 Ιουνίου και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) στις 31 Μαΐου.
6. Το σχολικό έτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να λήγει στις 30 Ιουνίου. Το τελευταίο 10ήμερο του Ιουνίου να αξιοποιείται για επιμορφωτικά σεμινάρια.
Αδειες μετά τις 10 Ιουλίου
Παράλληλα το νέο «χρονοδιάγραμμα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση», που σχεδιάζει το τελευταίο διάστημα το ΥΠΑΙΘ, περιλαμβάνει τα παρακάτω:
* Ολες οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (διορισμοί, μεταθέσεις, συνταξιοδοτήσεις και αποσπάσεις) θα γίνονται στο εξής Μάιο και Ιούνιο. Στη συνέχεια θα γίνονται οι περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Από την 1η μέχρι και τις 10 Ιουλίου, που ξεκινούν οι άδειες, θα γίνονται οι τοποθετήσεις. Την ίδια περίοδο, θα γίνονται οι κατανομές των ωρών ανά εκπαιδευτικό, προτού δηλαδή δοθούν οι άδειες.
* Οι άδειες των εκπαιδευτικών ουσιαστικά θα ξεκινούν μετά τις 10 Ιουλίου, εφόσον θα έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές.
Τόνωση επιχειρηματικότητας
Στις αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας κυρίαρχη θέση φαίνεται ότι θα έχει η λεγόμενη εβδομάδα «σχολικής ανάπαυλας», δηλαδή η καθιέρωση της εβδομάδας της Καθαρής Δευτέρας ως εβδομάδας διακοπών! Η «ρηξικέλευθη» αυτή αλλαγή, προκειμένου να τονωθεί -κατά τους υποστηρικτές της- ο τουρισμός στην ελληνική περιφέρεια, βασίζεται σε πρόταση–επιβολή των μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων, οι οποίες βαφτίζουν τα συμφέροντά τους εκπαιδευτική πολιτική.
Η πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, θυμίζουμε, έχει ως εξής: «Δημιουργία μιας περιόδου “σχολικής ανάπαυλας”» διάρκειας μίας εβδομάδας, με επίκεντρο την Καθαρά Δευτέρα. Τούτο μπορεί να συμβεί, εφόσον κλείσουν τα σχολεία τις 4 επόμενες της αργίας ημέρες. Πρόκειται για μια ενέργεια που λειτουργεί εδώ και χρόνια, με καλά αποτελέσματα, σε αρκετές χώρες του εξωτερικού (σκι για τις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, προκειμένου να ενισχυθούν τα χειμερινά θέρετρα) και που, εφόσον συνδυαστεί με ενημερωτική καμπάνια από το υπουργείο Τουρισμού και με δελεαστική τιμολογιακή πολιτική από τα μέλη τής ΠΟΞ (π.χ. δωρεάν διαμονή για τα παιδιά εντός του δωματίου των γονέων ή/και έκπτωση έως και 50% σε ξεχωριστό δωμάτιο), θα δρούσε άκρως θετικά στην κατεύθυνση της τόνωσης του χειμερινού τουρισμού της χώρας μας.
»Σε περίπτωση που τίθεται ζήτημα απώλειας διδακτικών ωρών, τούτες κάλλιστα θα μπορούσαν να αναπληρωθούν είτε από την περικοπή των σχολικών περιπάτων που αριθμούνται σε πέντε στη διάρκεια του διδακτικού έτους, είτε με την επίσπευση της έναρξης της προσεχούς σχολικής χρονιάς κατά δύο μέρες, συνδυαστικά με την επιμήκυνσή της κατά δύο μέρες, είτε με συνδυασμό των ανωτέρω»…

Τι έλεγε η ΔΟΕ το 1984 για την αξιολόγηση…Του Ζαχαρία Καψαλάκη


Του Ζαχαρία Καψαλάκη

             Σήμερα 1η του Μάη, το “e-mesara.gr” κατέγραψε και σας παρουσιάζει ένα σημαντικό ιστορικό κείμενο. Πρόκειται για την παρουσίαση του προβλήματος της αξιολόγηση και μια ιστορική αναδρομή που επιχειρείται από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ. Αφορμή ένα Προεδρικό Διάταγμα που παρουσίασε το Υπουργείο Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

             Έτος 1984. Πρόεδρος Μενέλαος Παπαχρήστος εκλεγμένος με την ΠΑΣΚ, ένα πρόεδρος δυναμικός, μορφωμένος, που έφυγε όμως νύχτα από τη ΔΟΕ, καθώς κάποιοι του είχαν τραβήξει το χαλί κάτω απ΄ τα πόδια του, διαφωνώντας με τους χειρισμούς του, σε μια εποχή παντοδυναμίας του ΠΑΣΟΚ.

            Ο κλάδος έχει βγει από τα πέτρινα χρόνια του επιθεωρητισμού και το πολιτικό σύστημα επιχειρεί να επιβάλει μια νέα αξιολόγηση στον κλάδο χειραγώγηση. Όμως το συνδικάτο έχει τη δύναμη και την πολιτική βούληση να αποτρέψει καταστάσεις που θα οδηγήσουν στον καιάδα τη δημόσια εκπαίδευση.

            Ας διαβάσουμε το κείμενο της ΔΟΕ και στις αμέσως προσεχείς ημέρες θα σας παρουσιάσουμε τις θέσεις τις Ομοσπονδίας το 1984 για το συγκεκριμένο Προεδρικό Διάταγμα που είχε έλθει προς συζήτηση:

            ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙ ΚΩΝ

(Εισήγηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ προς τους Συλλόγους-μέλη της)

 Παρουσίαση του προβλήματος — Ιστορική αναδρομή.

 Είναι γνωστό ότι η αξιολόγηση στο χώρο της Εκπαίδευσης χρησιμοποιήθηκε από το εκπαιδευτικό κατεστημένο της χώρας μας αποσπασματικά (αξιολόγηση μόνο των εκπαιδευτικών).

Η επιλογή αυτή, όπως επίσης και το μοντέλο αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκε (αξιολόγηση με βάση όχι το έργο αλλά τη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού σε σχέση με τα πρότυπα της άρχουσας ιδεολογίας) και ακόμα η ταύτιση του φορέα αξιολόγησης (Επιθεωρητή) με τον πειθαρχικό προϊστάμενο των εκπαιδευτικών, είχε ως στόχο την καθυπόταξη των ίδιων των εκπαιδευτικών και του έργου τους στην ιδεολογία της άρχουσας τάξης έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η αναπαραγωγή του συστήματος να ελέγχεται κάθε πιθανότητα μετασχηματισμού του Σχολεία.

Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να πούμε ότι έτσι όπως είχαν εξελιχθεί τα πράγματα η αξιολόγηση από μέσο μετατράπηκε σκοπό. Αυτό σημαίνει ότι με την αξιολόγηση ο Επιθεωρητής στόχευε απλά στην τοποθέτηση του εκπαιδευτικού σε κάποια βαθμολογική κλίμακα από την οποία εξαρτιόταν ο τρόπος αντιμετώπισής του από την Πολιτεία (ταύτιση αξιολόγησης κρίσης). Έτσι, ο εκπαιδευτικός αναγκαζόταν να συμμετέχει μια διαδικασία που δεν τον βοηθούσε σε καμμιά περίπτωση στο έργο του και οπωσδήποτε σε τελική ανάλυση στόχευε στην αλλοτρίωσή του.

Το ότι δεν είχε καμμιά επίδραση η αξιολόγηση - κρίση του εκπαιδευτικού όπως γινότανε στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου αποδεικνύεται από τη μη ύπαρξη σε όλη τη διαδικασία σημείου αναφοράς (αφετηρία) το οποίο θα επέτρεπε να γίνονται οι απαραίτητες συγκρίσεις για τη διαπίστωση της βελτίωσης ή στασιμότητας ή αρνητικής εξέλιξης του εκπαιδευτικού έργου.

Έλειπε δηλαδή, αυτό που επιστημονικά ονομάζεται αντικειμενική διαπίστωση της πραγματικότητας της τάξης (επίπεδο μαθητών, υλικοτεχνική υποδομή, επιστημονική καθοδήγηση υποστήριξη κ.λπ.). Φυσικά έλειπε το σημαντικότερο: ο σχεδιασμός για παραπέρα πορεία μέσα από δημοκρατικό προγραμματισμό.

Έτσι, ακόμα και στα πλαίσια της αστικής παιδαγωγικής αντίληψης, αγνοήθηκε τελείως ότι η εκπαίδευση αποτελεί συγκεκριμένη, συστηματική και προγραμματισμένη παρέμβαση της κοινωνίας των ενηλίκων για την ομαλή και συνειδητή ένταξη των ανήλικων μελών της στο σώμα της. (Χειραγωγική κοινωνικοποίηση).

Οι επιλογές αυτές παίρνονταν από την άρχουσα τάξη «ερήμην» του Ελληνικού Λαού και των εκπαιδευτικών ως εργαζόμενων.

Η ίδια η άρχουσα τάξη τα παιδιά της τα έστελνε και τα στέλνει ακόμα και σήμερα όχι στα δημόσια ελληνικά Σχολεία, αλλά σε ιδιωτικά ελληνικά ή ξένα εκπαιδευτήρια.

Συνεπώς, οι αντιπαιδαγωγικές, αντιεκπαιδευτικές και αντιλαϊκές αυτές επιλογές ελάχιστα επηρέαζαν την εκπαίδευση των παιδιών της «ΕΛΙΤ» του κοινωνικού μας συστήματος. Ενώ από την άλλη δημιούργησαν το απομονωμένο από την κοινωνία, αυταρχικό ελληνικό σχολείο, στο οποίο ανέθεσαν το έργο της συντήρησης και της αναπαραγωγής της ιδεολογίας των κοινωνικών διακρίσεων και ανισοτήτων. Στα πλαίσια αυτά επιχειρήθηκε η αλλοτρίωση του εκπαιδευτικού.

Οι εκπαιδευτικοί όμως, συνειδητοποιώντας από πολύ νωρίς (δεκαετία 1910-1920) τους στόχους που εξυπηρετούσε το εκπαιδευτικό σύστημα, στο οποίο εντάσσονταν και η αξιολόγηση όπως γίνονταν, εναντιώθηκαν και αγωνίστηκαν για την αλλαγή του και φυσικά και για την κατάργηση της α όπως γίνονταν και του φορέα της (θεσμός επιθεωρητή).

Οι θεσμικές αλλαγές που έγιναν και γίνονται με το Ν. 1304/82  και με το σχέδιο νόμου για τη δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ( αντι-309/1976) αποτελούν για τη ΔΟΕ ουσιαστική κατάκτηση του ελληνικού λαού και φυσικά του συνδικαλιστικού κινήματος των δασκάλων και νηπιαγωγών της Χώρας.

Οποιαδήποτε μέτρα έρχονται σε αντίθεση με τις κατακτήσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να γίνουν αποδεκτά από τον Κλάδο μας.

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ εκτίμησε ότι η φιλοσοφία και το περιεχόμενο του σχεδίου Π.Δ. που δόθηκε στη δημοσιότητα από το ΥΠΕΠΘ για την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού» έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο του Ν. 1304/82  και του αντι-309 και το απέρριψε χωρίς συζήτηση.

Επίσης εκτίμησε ότι το όλο σύστημα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση είναι θέμα αξιολόγησης του παρεχόμενου από αυτήν εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών του, ένας από τους οποίους είναι και ο εκπαιδευτικός. (Άλλοι συντελεστές: θεσμοί, μαθητές, γονείς, Τοπική Αυτοδιοίκηση, δαπάνες, διδακτηριακή υποδομή, προγράμματα, βιβλία, εποπτικά μέσα, Εκπαίδευση - Επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.λπ.).

Η εισήγηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ για την αξιολόγηση στοχεύει στη στήριξη των αλλαγών στην Εκπαίδευση, στην ανάδειξη της κοινωνικής συμμετοχής και της αποκέντρωσης, στην απελευθέρωση του εκπαιδευτικού ως εργαζόμενου από την καταπίεση και την αλλοτρίωση και στην αναβάθμισή του, έτσι ώστε συμμετέχοντας ο ίδιος στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων από την κορυφή ως τη βάση να συμβάλλει ενεργητικά στη βελτίωση της παρερχομένης εκπαίδευσης, στην αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος, σύμφωνα με τις επιλογές του Ελληνικού λαού και στη δημιουργία ενός δημοκρατικού ανοιχτού στην κοινωνία Σχολείου που θα είναι μοχλός στην πορεία του Λαού μας για το μετασχηματισμό της Ελληνικής Κοινωνίας (χειραφετική κοινωνικοποίηση).

Ημερίδα ΠΕ.ΔΙ.ΕΚ. Ηπείρου ''Η πολυγλωσσία ως ευκαιρία: ένα μυαλό, πολλές γλώσσες, σημαντικά πλεονεκτήματα''



Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. ΗΠΕΙΡΟΥ ''“Εκπαιδευτικό Ταξίδι στον κόσμο των απολιθωμάτων» Σάββατο, 10 Μαΐου 2014''




Δεν λογαριάζουν χωρίς τον… ξενοδόχο στο υπουργείο Παιδείας

Η πρόταση των επιχειρηματιών του τουρισμού «εισακούστηκε» και θεσμοθετείται «εβδομάδα σχολικής ανάπαυλας» τις μέρες μετά την Καθαρά Δευτέρα – Στο νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές «έκρυψε» το… φρούτο της τροπολογίας των 149 σελίδων, που φέρνει τα πάνω-κάτω στον καθορισμό σχολικού και διδακτικού έτους σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

«Ξεκάθαρη κουλτούρα παρέμβασης των επιχειρήσεων στη ζωή του σχολείου, σε ευθυγράμμιση και με τις συνολικότερες κατευθύνσεις της Ε.Ε. για την εκπαίδευση. Αυτό που κάνουν σήμερα οι ξενοδόχοι, θα μπορεί να το κάνει αύριο η οποιαδήποτε επιχειρηματική ομάδα, όταν κρίνει ότι η μία ή άλλη πτυχή της σχολικής ζωής είναι εμπόδιο στην κερδοφορία της…

Του Χρήστου Κάτσικα

42Ανω- κάτω κάνει σχολεία και πανεπιστήμια τροπολογία 149 σελίδων, με αντικείμενο θέματα του υπουργείου Παιδείας που κατέθεσε χθες Τρίτη η κυβέρνηση σε άσχετο νομοσχέδιο (για τις… λαϊκές αγορές). Η τροπολογία αφορά 15 εκπαιδευτικούς τομείς, όπως τη ρύθμιση θεμάτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την ειδική αγωγή, τα ιδιωτικά σχολεία, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τις μετεγγραφές φοιτητών, τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων, το προσωπικό ΑΕΙ κ.λπ.

Αλλαγές που αφορούν τον καθορισμό του σχολικού και διδακτικού έτους, την περίοδο διδασκαλίας των μαθημάτων και τις αργίες και διακοπές ετοιμάζει, ανάμεσα σε άλλα, το υπουργείο Παιδείας. Αυτό φαίνεται καθαρά από το γεγονός της τροπολογίας στον ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις». Σύμφωνα με τη νέα τροπολογία, στο άρθρο 43 του παραπάνω νόμου προστίθεται ότι με προεδρικό διάταγμα καθορίζεται «η διάρκεια των διδακτικών περιόδων, οι αργίες, οι διακοπές…».

Στα χέρια των επιτελών του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται ήδη η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την έναρξη και λήξη του σχολικού έτους, τις αργίες και τις διακοπές. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΙΕΠ εισηγήθηκε τα παρακάτω, σχετικά με τον καθορισμό του σχολικού και διδακτικού έτους και τις περιόδους διδασκαλίας μαθημάτων, αργιών και διακοπών:

1. Το σχολικό και το διδακτικό έτος να αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου.

2. Τα μαθήματα να αρχίζουν στις 6 Σεπτεμβρίου.

3. Στις 7 Ιανουαρίου, ημέρα εορτής του Αγίου Ιωάννη, να γίνεται μάθημα.

4. Η 30ή Ιανουαρίου να χαρακτηριστεί ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα.

5. Τα μαθήματα στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό να λήγουν στις 15 Ιουνίου και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) στις 31 Μαΐου.

6. Το σχολικό έτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να λήγει στις 30 Ιουνίου. Το τελευταίο 10ήμερο του Ιουνίου να αξιοποιείται για επιμορφωτικά σεμινάρια.

Αδειες μετά τις 10 Ιουλίου

Παράλληλα το νέο «χρονοδιάγραμμα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση», που σχεδιάζει το τελευταίο διάστημα το ΥΠΑΙΘ, περιλαμβάνει τα παρακάτω:

* Ολες οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (διορισμοί, μεταθέσεις, συνταξιοδοτήσεις και αποσπάσεις) θα γίνονται στο εξής Μάιο και Ιούνιο. Στη συνέχεια θα γίνονται οι περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών. Από την 1η μέχρι και τις 10 Ιουλίου, που ξεκινούν οι άδειες, θα γίνονται οι τοποθετήσεις. Την ίδια περίοδο, θα γίνονται οι κατανομές των ωρών ανά εκπαιδευτικό, προτού δηλαδή δοθούν οι άδειες.

* Οι άδειες των εκπαιδευτικών ουσιαστικά θα ξεκινούν μετά τις 10 Ιουλίου, εφόσον θα έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές.

Τόνωση επιχειρηματικότητας

Στις αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας κυρίαρχη θέση φαίνεται ότι θα έχει η λεγόμενη εβδομάδα «σχολικής ανάπαυλας», δηλαδή η καθιέρωση της εβδομάδας της Καθαρής Δευτέρας ως εβδομάδας διακοπών! Η «ρηξικέλευθη» αυτή αλλαγή, προκειμένου να τονωθεί -κατά τους υποστηρικτές της- ο τουρισμός στην ελληνική περιφέρεια, βασίζεται σε πρόταση–επιβολή των μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων, οι οποίες βαφτίζουν τα συμφέροντά τους εκπαιδευτική πολιτική.

Η πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, θυμίζουμε, έχει ως εξής: «Δημιουργία μιας περιόδου “σχολικής ανάπαυλας”» διάρκειας μίας εβδομάδας, με επίκεντρο την Καθαρά Δευτέρα. Τούτο μπορεί να συμβεί, εφόσον κλείσουν τα σχολεία τις 4 επόμενες της αργίας ημέρες. Πρόκειται για μια ενέργεια που λειτουργεί εδώ και χρόνια, με καλά αποτελέσματα, σε αρκετές χώρες του εξωτερικού (σκι για τις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, προκειμένου να ενισχυθούν τα χειμερινά θέρετρα) και που, εφόσον συνδυαστεί με ενημερωτική καμπάνια από το υπουργείο Τουρισμού και με δελεαστική τιμολογιακή πολιτική από τα μέλη τής ΠΟΞ (π.χ. δωρεάν διαμονή για τα παιδιά εντός του δωματίου των γονέων ή/και έκπτωση έως και 50% σε ξεχωριστό δωμάτιο), θα δρούσε άκρως θετικά στην κατεύθυνση της τόνωσης του χειμερινού τουρισμού της χώρας μας.

»Σε περίπτωση που τίθεται ζήτημα απώλειας διδακτικών ωρών, τούτες κάλλιστα θα μπορούσαν να αναπληρωθούν είτε από την περικοπή των σχολικών περιπάτων που αριθμούνται σε πέντε στη διάρκεια του διδακτικού έτους, είτε με την επίσπευση της έναρξης της προσεχούς σχολικής χρονιάς κατά δύο μέρες, συνδυαστικά με την επιμήκυνσή της κατά δύο μέρες, είτε με συνδυασμό των ανωτέρω»…

«Φάτε παντεσπάνι»

Ως άλλη Μαρία Αντουανέτα, η κυβέρνηση έρχεται να σκύψει πάνω από τα προβλήματα των ζωντανών στοιχείων της εκπαιδευτικής κοινότητας και να αναφωνήσει: «Αν δεν έχετε ψωμί, φάτε παντεσπάνι»! Την ίδια ώρα βέβαια, «κουνάει το δάχτυλο» στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και χρησιμοποιεί ό,τι τιμωρητικό μέτρο μπορεί, για να φρενάρει μελλοντικά νεανικά ξεσπάσματα.

Βεβαίως τώρα είναι φανερό ότι η επιχείρηση του υπουργείου Παιδείας για «κατάργηση αργιών και αύξηση του σχολικού χρόνου», όπως και το «ενδιαφέρον» του για την «αναπλήρωση μαθημάτων που χάθηκαν λόγω κινητοποιήσεων», δεν είναι παρά προπέτασμα καπνού για την υφαρπαγή της συναίνεσης της κοινής γνώμης στην «εκπαιδευτική πρόταση» της λευκής τουριστικής εβδομάδας.

Οπως πολύ σωστά επισημαίνει η Μαργαρίτα Ζαγουριανού, είναι φανερό πως οι συνθήκες του χειμώνα στις βόρειες χώρες της Ευρώπης επέβαλαν τη «λευκή εβδομάδα» και πως «οι συνθήκες καύσωνα στις νότιες χώρες επέβαλαν τη διαφορετική έναρξη και λήξη και τις σαφώς μικρότερης διάρκειας χειμωνιάτικες διακοπές. Στην Ελλάδα ο Φεβρουάριος είναι ένας εξαιρετικά δημιουργικός μήνας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, που οι συνθήκες του ευνοούν τη δημιουργική δουλειά και την απόδοση.

»Κανείς ποτέ από τον εκπαιδευτικό χώρο ή από τους γονείς δεν ζήτησε περισσότερες διακοπές το χειμώνα, γιατί η πλειονότητα των κατοίκων της Ελλάδας είναι πλέον φτωχοί κι αδυνατούν να πάνε κάποιες διακοπές πέρα από τη δωρεάν ακόμα βουτιά στις κοντινές παραλίες. Ακόμα και τα έξοδα της βενζίνης ώς τα Μουδανιά ή τη Λούτσα είναι δυσβάστακτα».

Δημιουργείται μια ξεκάθαρη κουλτούρα παρέμβασης των επιχειρήσεων στη ζωή του σχολείου, πράγμα άλλωστε που ταιριάζει και με τις συνολικότερες κατευθύνσεις της Ε.Ε. για την εκπαίδευση. Αυτό που κάνουν σήμερα οι ξενοδόχοι, θα μπορεί να το κάνει αύριο η οποιαδήποτε επιχειρηματική ομάδα, όταν κρίνει ότι η μία ή άλλη πτυχή της σχολικής ζωής είναι εμπόδιο στην κερδοφορία της. Σήμερα είναι ο σχολικός χρόνος, αύριο το ωράριο του σχολείου ή το περιεχόμενο ενός μαθήματος που θα ενοχλήσει τα επιχειρηματικά συμφέροντα…

Πτυχία κολεγίων

Την επίμαχη τροπολογία, βάσει της οποίας θα αναγνωρίζονται ως επαγγελματικά ισοδύναμα τα πτυχία των κολεγίων του εξωτερικού τριετούς διάρκειας, καθώς και από κολέγια παρόχους υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας. Η ισοτιμία των τίτλων θα γίνεται κατ’ εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας του 2005.

Συγκεκριμένα, το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) είναι αρμόδιο και για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης τρίτων χωρών και των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Στην αιτιολογική έκθεση γίνεται σαφές το περιεχόμενο της αλλαγής.

Με τη ρύθμιση διευκρινίζεται ότι το ΣΑΕΠ είναι αρμόδιο και για την αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης τρίτων χωρών, που παρέχονται από κολέγια τα οποία προσφέρουν κατ’ αποκλειστικότητα σπουδές βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation) και δικαιόχρησης (franchising) με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές στη χώρα που εδρεύουν, οι οποίες οδηγούν σε πρώτο πτυχίο (bachelor) τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης ή σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, καθώς και από κολέγια παρόχους υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, τα προγράμματα σπουδών των οποίων οδηγούν σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, εφόσον αυτά τα συγκεκριμένα προγράμματα έχουν πιστοποίηση (accreditation) από διεθνείς οργανισμούς.

Δημόσιο: 94.000 λιγότεροι υπάλληλοι έως το 2018 – Από που θα φύγουν (πίνακας)

Τις 94.385 θα φτάσουν οι αποχωρήσεις από το Δημόσιο την περίοδο 2014 – 2018 σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο που κατατέθηκε στη Βουλή. Μόνο το 2014 εκτιμάται ότι θα φύγουν (απολύσεις + συνταξιοδοτήσεις) από το Δημόσιο 21.846 υπάλληλοι, η μερίδα του λέοντος (17.486) από την κεντρική διοίκηση, τους δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα. Ανάλογος θα είναι και ο αριθμός το 2015, οπότε θα αποχωρήσουν 20.474.
Αντίστοιχα θα υπάρξουν και προλήψεις που την πενταετία θα φτάσουν τις 65.728 με το μεγάλο μέρος τους να πραγματοποιούνται επίσης στην κεντρική διοίκηση, τους δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το ισοζύγιο προσλήψεων – αποχωρήσεων είναι αρνητικό κατά 28.657 υπαλλήλους.

Κατατέθηκε το Μεσοπρόθεσμο - Μνημόνιο που παγώνει μισθούς και κοινωνικές δαπάνες μέχρι το 2018

Ουρές για παραιτήσεις χθες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης…

Του Ζαχαρία Καψαλάκη

Το αδιαχώρητο δημιουργήθηκε χθες σε πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας, τελευταία ημέρα υποβολής παραιτήσεων των εκπαιδευτικών…

             Πάρα πολλοί συνάδελφοι υπέβαλαν αιτήσεις παραιτήσεις μετά και τι τελευταίες «αποκαλύψεις» ότι τα όρια ηλικίας θα φτάσουν τα 62 από 1 Ιανουαρίου 2015 και ο Αρμαγεδδών θα πλήξει το ασφαλιστικό σύστημα. (http://www.e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-21-29/1422-oi-megaloi-xamenoi-apo-tis-allages-sto-syntaksiodotiko)

            Εκπαιδευτικοί που είχαν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, που είχαν πληρώσει πλασματικά χρόνια υπηρεσίας προκειμένου να θεμελιώσουν, που είχαν ανήλικα παιδιά, που είχαν ακόμα χρόνια να προσφέρουν, έτρεξαν να καταθέσουν τις παραιτήσεις τους φοβούμενοι εγκλωβισμό χρόνων…

            Είδαμε  ανθρώπους που δεν είχαν πολλά χρόνια υπηρεσία, να θέλουν να φύγουν μην αντέχοντας άλλο αυτό το «μαύρο» και την αβεβαιότητα που μετακινήθηκε στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια.

            Βέβαια υπάρχει ο ένας μήνας στον οποίο έχουν το δικαίωμα να αποσύρουν τις παραιτήσεις τους, εφόσον το επιθυμούν. Και οι περισσότεροι (πιστεύουμε) περιμένουν να δουν τι θα μεσολαβήσει ως την 31η Μαΐου, για να πάρουν οριστικές αποφάσεις. Και τούτο γιατί νιώθουν δυνατοί ακόμα να προσφέρουν στη δημόσια εκπαίδευση αρκετά πράγματα.

            Δυστυχώς όμως το κακό έχει γίνει, αφού το πρώτο βήμα είναι σίγουρα η αρχή! 

Τι δεν λένε για τις μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις – Από Σεπτέμβριο οι αλλαγές

- Δεν λένε τι θα γίνει με την έκτακτη εισφορά και εάν θα παραταθεί μετά τις εκλογές
- Από τον Ιούλιο έρχονται οι μειώσεις στις επικουρικές, πάνω από 400 εκατομμύρια οι περικοπές
- Δεν θα μειωθούν μισθοί και κύριες συντάξεις λέει η κυβέρνηση
- Μαύρη “τρύπα” στη χρηματοδότηση 2015-2016 και νέα κόντρα με την Κομισιόν

Ραντεβού το... Σεπτέμβρη για τα νεότερα για μισθούς και συντάξεις δίνει η κυβέρνηση που δεν θέλει σε καμία περίπτωση προεκλογικά να μιλήσει για την πιθανότητα μειώσεων.
Το μεσοπρόθεσμο κατατέθηκε χθες χωρίς να περιλαμβάνει μέτρα, όμως τα νούμερα είναι αδυσώπητα και δείχνουν ότι τα μέτρα θα έρθουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Δεν λένε κουβέντα για παράταση της έκτακτης εισφοράς σε μισθούς και συντάξεις
Ενδεικτικό της τακτικής που ακολουθείται από το οικονομικό επιτελείο ώστε να μην υπάρξουν αναταράξεις στην κορύφωση της προεκλογικής περιόδου είναι και το γεγονός ότι δεν υπάρχει στο μεσοπρόθεσμο η λεγόμενη “έκτακτη εισφορά” σε μισθωτούς και συνταξιούχους που ... ήρθε για να μείνει.

Δεν υπάρχει λοιπόν αναφορά στο μεσοπρόθεσμο για τυχόν παράταση της εισφορά, ωστόσο με βάση τα δημοσιονομικά θεωρείται δεδομένο ότι θα παραταθεί, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν τον έκτακτο αυτό φόρο, όμως η όποια απόφαση μετατέθηκε όπως φαίνεται για το Φθινόπωρο.

Μόνο 5% ¨βλέπει" τις μειώσεις στις επικουρικές το υπουργείο
Πριν όμως, μέσα στο καλοκαίρι έρχεται η σειρά των συντάξεων. Η μείωση δηλαδή στις επικουρικές με το μεσοπρόθεσμο να προβλέπει εξοικονόμηση 464 εκατ. ευρώ στην τετραετία 2014-2017 από τα επικουρικά ταμεία.

Από 1/7/2014 μπαίνει σε εφαρμογή ο νέος τρόπος υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων του ΕΤΕΑ, όμως ο αρμόδιος υπουργός λέει ότι δεν θα υπάρξουν αναταράξεις καθώς κατά μέσο όρο οι μειώσεις θα κυμανθούν κοντά στο 5%.

Ο κ. Βρούτσης επιμένει μάλιστα ότι δεν θα υπάρξουν μειώσεις στις κύριες συντάξεις, ενώ στο σύνολό του το οικονομικό επιτελείο μιλά για εξοικονόμηση πόρων και όχι για μειώσεις, αποκλείοντας έτσι και το ενδεχόμενο μειώσεων στους μισθούς.

Ωστόσο τα νούμερα του μεσοπρόθεσμου έχουν ένα... κενό, τη διαφορά μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και Κομισιόν στον υπολογισμό του δημοσιονομικού κενού για τη διετία 2015-2016. Η ελληνική πλευρά μάλιστα βλέπει κενό μικρότερο και από το μισό σε σχέση με εκείνο που προβλέπει η Κομισιόν ανεβάζοντας το ποσό μόλις στο 1,9 δισ.

Οι... διαφορές αναμένεται να “λυθούν” από Σεπτέμβριο... μετά τις εκλογές δηλαδή...