Πέμπτη, 3 Απριλίου 2014

Το πλαίσιο της Αυτοαξιολόγησης , από παρατηρητήριο ΑΕΕ

Σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων από ΔΟΕ


Αρ. Πρωτ.778
Αθήνα 2/4/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα : Σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς των ολιγοθέσιων σχολείων και νηπιαγωγείων

  Στο χθεσινό του έγγραφο σχετικά με την Α.Ε.Ε. το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έκανε αναφορά και στις πιέσεις που ασκούν στελέχη της διοίκησης σε συναδέλφους που υπηρετούν σε ολιγοθέσια σχολεία και νηπιαγωγεία ώστε να προχωρήσουν άμεσα σε συγκρότηση ομάδων εργασίας. Είναι κωμικοτραγικό το φαινόμενο να δέχονται εντολές νηπιαγωγεία ώστε να συγκροτήσουν ομάδες ανά δύο και τρία μαζί και φανερώνουν την ανύπαρκτη ενημέρωση, την προχειρότητα και το ανειλικρινές του εγχειρήματος της επονομαζόμενης αυτοαξιολόγησης.
  Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και οι κάθε λογής υπεύθυνοι των επιτροπών που προωθούν την Α.Ε.Ε. είναι σαφές ότι ενδιαφέρονται μόνο για την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και για την επιβολή κλίματος φόβου στους εκπαιδευτικούς και όχι, όπως θα όφειλαν, για την ουσία του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι. Γι' αυτό το λόγο δεν μπαίνουν καν στον κόπο να στείλουν συγκεκριμένες οδηγίες, κάτι που όφειλαν να έχουν ήδη κάνει κι αν μη τι άλλο θα πρέπει άμεσα να κάνουν, στα σχολεία αυτά με αποτέλεσμα να μένουν ελεύθεροι κάποιοι «βασιλικότεροι του βασιλέως» να απειλούν με πειθαρχικές διώξεις ακόμα και εκπαιδευτικούς μονοθέσιων σχολείων επειδή δε συγκροτούν ομάδες εργασίας (προφανώς με τον εαυτό τους !!!).
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ανέφερε χθες, με βάση το σχετικό υλικό και την εγκύκλιο του Υπουργείου της 10-12-2013, ότι στις παραπάνω περιπτώσεις δεν μπορεί να γίνεται λόγος για ομάδες εργασίας αλλά για ολομέλεια διδασκόντων, επομένως, κατά την άποψή του, δεν τους αφορά η διαδικασία της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου.
  Είχαμε, όμως, καλέσει και καλούμε και πάλι τους εκπαιδευτικούς αυτών των σχολείων, να συντάξουν πρακτικό στο πνεύμα του υποδείγματος που έχει αποστείλει η Δ.Ο.Ε. το οποίο φυσικά θα αναδεικνύει την άρνησή τους να συμμετάσχουν εθελοντικά στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. (προσαρμοσμένο στα δεδομένα της δικής τους λειτουργίας, δηλαδή μη εθελοντική λειτουργία της ολομέλειας και όχι ομάδων εργασίας). Από εκεί κι έπειτα, αν υποχρεωθούν να δηλώσουν συμμετοχή στη διαδικασία της Α.Ε.Ε. σε πνεύμα «επιστράτευσης» θα πρέπει κι αυτοί να συντάξουν, προσαρμοσμένο κατά περίπτωση, το ανάλογο κείμενο που αφορά τους διευθυντές ή/και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων και έχουμε αποστείλει με το χθεσινό (1-4-2014) έγγραφό μας.    
 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014 ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 1 από ΔΟΕ




Αθήνα 2/4/2014
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.

ΟΛΟΙ
ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014
ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 12:00  
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

                Κλιμακώνουμε, δυναμώνουμε και διευρύνουμε τον αγώνα μας. Ακυρώνουμε και καταργούμε  το θεσμικό πλαίσιο της «αξιολόγησης - χειραγώγησης». Ακυρώνουμε τις εγκυκλίους της ντροπής που βάζουν ζητήματα αντιδημοκρατικής εκτροπής και οπισθοδρόμησης.
                Με ενότητα και αγώνα παλεύουμε ενάντια στις άδικες μνημονιακές πολιτικές που «κλέβουν» τη ζωή μας και διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση. Αντιτασσόμαστε στις πρακτικές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που μεταθέτει τις ευθύνες της και στοχοποιεί και κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς. 
Σταματάμε τα σεμινάρια της ντροπής που απευθύνονται στους νέους αξιολογητές και επαναφέρουν τον «επιθεωρητισμό» και την οπισθοδρόμηση που έχει καταδικαστεί στις συνειδήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σας καλεί να συμμετάσχετε την Παρασκευή 4 Απριλίου 2014:
  • Στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση
  • Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας στις 12:00
  • Στις κατά τόπους συγκεντρώσεις που διοργανώνουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Από τη Δ.Ο.Ε. 

Το υπ. Παιδείας για τη σύμπτωση των εκλογών με τις εξετάσεις στα σχολεία

Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα ανακοινωθεί εντός των επόμενων εβδομάδων ,  ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός παιδείας Σ. Κεδίκογλου.
 Οσον αφορά τη χρονική σύμπτωση των  εκλογών με τις εξετάσεις στα σχολεία ο υφυπουργός παιδείας δήλωσε πως σχετικά με το σχεδιασμό του προγράμματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων γίνεται προσπάθεια, ώστε να ολοκληρωθεί ομαλά το διδακτικό έτος  και να διεξαχθούν, χωρίς προβλήματα, και οι Πανελλαδικές  και η εκλογική διαδικασία
 Υπενθυμίζεται ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος ανακοίνωσε πως    οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 27 Μαΐου , ενώ  τα μαθήματα θα λήξουν στις 21 Μαΐου. 

Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Προκηρύχθηκαν 1.709 θέσεις ενώ οι καθηγητές σε διαθεσιμότητα είναι 1.786

Το σύνολο των θέσεων οι οποίες προκηρύχθηκαν για τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, ανέρχονται στις 1.709 συνολικά, και σύμφωνα με τα στοιχεία της απογραφής οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα είναι 1.786,  δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκης.
Ο κ. Μητσοτάκης  υπογραμμίζει πως κατόπιν αιτημάτων που απέστειλε το υπουργείο παιδείας, βάσει των υπηρεσιακών του αναγκών, εξέδωσε τρεις ανακοινώσεις με τις οποίες κλήθηκε το προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , που είχε τεθεί σε καθεστώς κινητικότητας να υποβάλει αίτηση για τη μετάταξή του.

Τι συζητήθηκε σήμερα στο ΚΥΣΠΕ

Μας ενημερώνει ο Αιρετός Β. Παληγιάννης
Σας ενημερώνω πως στη σημερινή συνεδρίαση του ΚΥΣΠΕ συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:
1.    Συζήτηση επί των αιτήσεων μετάταξης εκπαιδευτικών Π.Ε. σε διοικητικές θέσεις.
Το Συμβούλιο εισηγήθηκε την αποδέσμευση όλων των αιτήσεων που υποβλήθηκαν (23 αιτήσεις).
Η αποδέσμευση αποτελεί το πρώτο βήμα της διαδικασίας για μετάταξη. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα όλες αυτές οι αιτήσεις θα συζητηθούν στο ΚΥΣΔΙΠ.
2.    Εξέταση αιτήσεων ανάκλησης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ.
Έγιναν δεκτές έξι (6) αιτήσεις ανάκλησης αποσπάσεων από τις οποίες οι πέντε (5) δεν είχαν αποδεσμευθεί έως σήμερα, επομένως δεν είχαν επί της ουσίας πραγματοποιηθεί και η μια (1) αίτηση αφορούσε εκπαιδευτικό που είχε αποσπασθεί  και στο πανεπιστήμιο.
3.    Συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών.
Εισηγήθηκε θετικά και για τις τέσσερις (4) αιτήσεις που είχαν υποβληθεί.
4.    Αιτήσεις παράτασης αποσπάσεων εκπαιδευτικών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως εθνικών εμπειρογνωμόνων
Το Συμβούλιο εισηγήθηκε θετικά για την παράταση της απόσπασης δυο (2) αιτήσεων συναδέλφων στη Γενική Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την ιδιότητα του εθνικού εμπειρογνώμονα.

Επτά πρακτικές οδηγίες της ΟΛΜΕ προς Διευθυντές Σχολείων και Συλλόγους Διδασκόντων για να μην εφαρμόσουν την εγκύκλιο του υπ. Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση

Η ΟΛΜΕ εξέδωσε σήμερα τις ακόλουθες πρακτικές οδηγίες προς τους Συλλόγους Διδασκόντων και στους Διευθυντές σχολικών μονάδων, σχετιικά με την εφαρμογή των εγκυκλίων του υπουργείου παιδείας για την αυτοαξιολόγηση:
Α.Oι Σύλλογοι Διδασκόντων προχωρούν στη σύνταξη πρακτικού στο οποίο αναφέρεται η διαφωνία τους με την αυτοαξιολόγηση.
Β.Όσοι σύλλογοι έχουν ήδη πάρει τέτοιες αποφάσεις, να τις καταγράψουν άμεσα στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων.
Γ. Οι Διευθυντές Σχολείων μαζί με τους Συλλ. Διδασκόντων και όλο τον κλάδο, να μην υλοποιήσουν την εντολή της τελευταίας εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ για υποχρεωτική ανάθεση καθηκόντων στις ομάδες εργασίας.
Δ.Οι Διευθυντές  ι να εκφράσουν εγγράφως τη διαφωνία τους προς την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και την επιφύλαξη για τη νομιμότητά της, σύμφωνα με την εξώδικη αναφορά της ΟΛΜΕ προς του ΥΠΑΙΘ.
Ε. Σαν τελικό μέτρο, οι  διευθυντές καλούνται να υποβάλουν την παραίτησή τους, όπως ήδη έχουν κάνει διευθυντές σε όλη τη χώρα.
Ζ.Οι εκπαιδευτικοί  δεν είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν σε ομάδες εργασίας, όπως δικαιούνται σύμφωνα με το νόμο.
Η.Σε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στις ομάδες και επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματός τους. 
Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι:
1) Σε περίπτωση που διευθυντής προχωρήσει σε υποχρεωτικές αναθέσεις, αυτό καταγράφεται στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ.
2) Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων δεν καταγράφονται οι απόψεις/αρνήσεις συμμετοχής των συναδέλφων, παρά μόνο εάν οι ίδιοι το ζητήσουν. 


(ακολουθεί το σχέδιο ΔΗΛΩΣΗΣ)
ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΕ
Δηλώνω ότι δεν επιθυμώ τη συμμετοχή μου σε ομάδες εργασίας για την ΑΕΕ γιατί:
•    δεν θέλω ως εκπαιδευτικός να υλοποιήσω τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, στο παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών - μισθολογικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και στην απόλυση πολλών εξ αυτών.
•    Ερχεται σε αντίθεση με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου μου (όπου υπάρχει),
•    την απόφαση του Σωματείου και της Ομοσπονδίας μου
Θεωρώ, τέλος, ότι η όποια υποχρεωτική συμμετοχή μου ανατεθεί είναι και θεσμικά παράτυπη, υποβαθμίζει παιδαγωγικά και ουσιαστικά τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων και επιφυλάσσομαι παντός νόμιμου δικαιώματος μου.

Τετάρτη, 2 Απριλίου 2014

2 Απριλίου - Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου | Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805 - 4 Αυγούστου 1875).

2 Απριλίου - Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου | Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805 - 4 Αυγούστου 1875).

Παραιτήσεις Εκπαιδευτικών - Δικαιολογητικά Συνταξιοδότησης

Ας αυτοαξιολογηθεί το υπουργείο παιδείας

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη
Τελικά ποιος θεωρείται επιτυχημένος υπουργός;
Το ερώτημα επιδέχεται, όπως είναι προφανές, διαφορετικές απαντήσεις.
Τους τελευταίους μήνες, δεν λείπει από την ημερήσια διάταξη του υπουργείου παιδείας η ανεύρεση τρόπων με τους οποίους θα κατορθώσει να πραγματοποιήσει την περίφημη αυτοαξιολόγηση στα σχολεία.
Αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στα σχολεία είναι ρευστή καθώς η μεγάλη πλειοψηφία των Συλλόγων, με αποφάσεις τους, δήλωσαν πως δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης αλλά υπάρχουν και Σύλλογοι που πήραν την ακριβώς αντίθετη απόφαση.
Όμως, αυτό που θα έπρεπε να έχει σημασία για το υπουργείο δεν είναι το πόσοι εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν, τελικά, σε κάποια μάδα εργασίας αλλά το πόσοι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης θα βελτιώσει την παρεχόμενη εκπαίδευση.
Στο σημείο αυτό, ο υπουργός και οι συνεργάτες του, έχουν υποστεί ήδη μια μεγάλη πολιτική και ηθική ήττα.
Ακόμη και αν ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί μπουν σε κάποια από τις ομάδες(;) εργασίας(;) κάτω από την πίεση και το φόβο μιας αμφισβητούμενης και νομικά διάτρητης υποχρεωτικότητας γνωρίζουν πολύ καλά οι υπεύθυνοι(;) στο υπουργείο της παιδείας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν θέλει την αυτοαξιολόγηση.
Κι αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με συνδικαλιστικές επιδιώξεις ούτε επειδή βαριούνται οι εκπαιδευτικοί – ναι ακούστηκε κι αυτό - να συμπληρώνουν τους σχετικούς πίνακες.
Η αντίθεσή μας στην αυτοαξιολόγηση έχει να κάνει:
- με την υποκρισία του όλου εγχειρήματος που δείχνει πως άλλες είναι οι τελικές του επιδιώξεις κι όχι αυτές που μας σερβίρουν σε γυαλιστερή συσκευασία.
Δεν γνωρίζουν στο υπουργείο την οικονομική κατάσταση των σχολείων την οποία οι ίδιοι δημιούργησαν; Αν ναι, τότε γιατί συζητάνε για οικονομικούς πόρους; Για να μας πουν να βγούμε στην «πιάτσα» (συγνώμη, αγορά ήθελα να πω) για να βρούμε πόρους; Αν όχι, τότε πρέπει να παραιτηθούν άμεσα γιατί δεν έχουν πάρει χαμπάρι τις συνέπειες της οικονομικής τους πολιτικής, κάτι που τους καθιστά ακατάλληλους αλλά και επικίνδυνους.
Δεν γνωρίζουν στο υπουργείο παιδείας τα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων που σχετίζονται με το γεγονός της έλλειψης εκπαιδευτικών και της υπηρέτησης σε δύο τρία και τέσσερα σχολεία; (υπάρχουν και εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε έξι σχολεία). Αν το γνωρίζουν γιατί ζητάνε να το δουν και γραπτώς στην έκθεση αξιολόγησης; Αν δεν το γνωρίζουν τότε ο υπουργός πρέπει να παραιτηθεί και οι συνεργάτες του να ασχοληθούν με κάτι που να γνωρίζουν καλύτερα. Ας φτιάξουν κάποια ΜΚΟ σε τελική ανάλυση…
- με το γεγονός ότι σε συνδυασμό με την ατομική αξιολόγηση, παρακάμπτεται το Συνταγματικό εμπόδιο και ανοίγει η πίσω πόρτα για διαθεσιμότητες και απολύσεις την ίδια στιγμή που ξοδεύονται χρήματα για να στηριχθεί η όλη διαδικασία της αξιολόγησης και μειώνονται οι δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση.
Το να προχωρήσουν και σε άλλες καταργήσεις ειδικοτήτων, όχι βέβαια ότι αποκλείεται κάτι τέτοιο, είναι λίγο βαρύ μετά και την κατάργηση των τεχνικών ειδικοτήτων. Προτιμούν, οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις να προκύψουν μέσα από μία διαδικασία η οποία, υποτίθεται, πως θα έχει τη σφραγίδα των ίδιων των εκπαιδευτικών, μια διαδικασία με την οποία θα έχουμε βάλει τα χεράκια μας και θα έχουμε βγάλει τα ματάκια μας.
- με το γεγονός ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι εκπαιδευτικοί έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη οικονομική, κοινωνική και εργασιακή εξαθλίωση σε σχέση με όλους τους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα.
Αυτό, θα έπρεπε να αναγκάσει κάθε υπεύθυνη πολιτική ηγεσία στο χώρο της εκπαίδευσης, να προχωρήσει σε κινήσεις και αποφάσεις που ανεβάζουν το ηθικό των εκπαιδευτικών και όχι να προβαίνει σε κινήσεις επιβολής, αυταρχισμού και ενίσχυσης του φόβου και της ανασφάλειας. Θα έπρεπε να φροντίσει να βρίσκεται δίπλα στον εκπαιδευτικό και όχι απέναντί του. Θα έπρεπε να τον εμπιστεύεται και όχι να ζητάει να δίνει καθημερινά ραπόρτο πόσες φορές πήγε στην τουαλέτα, πόσες φορές γέλασε και πόσες φορές έβηξε. Θα έπρεπε να νοιάζεται για το πώς θα διώξει το φόβο και την ανασφάλεια από τον εκπαιδευτικό και όχι για το πώς θα τον φοβίσει και θα τον εξουθενώσει, σωματικά και ψυχικά, ακόμη περισσότερο.
Μπορεί ο φοβισμένος, ο εξαθλιωμένος και ο ανασφαλής εκπαιδευτικός να μορφώσει τα παιδιά μας; Όχι! Άρα; Απλά, δεν τους νοιάζει η μόρφωση των παιδιών μας. Δεκτό! Τότε, όμως, δεν πρέπει να ισχυρίζονται το αντίθετο.
Αν οι υπεύθυνοι του υπουργείου θέλουν να προσφέρουν, πραγματικά, καλές υπηρεσίες στην εκπαίδευση και στο χώρο της παιδείας, θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου να παραιτηθούν. Το να υιοθετήσουν μια άλλη λογική για το πώς βλέπουν τα σχολεία είναι μάλλον αδύνατον.
Τα σχολεία δεν είναι, δεν πρέπει να γίνουν και δεν θα γίνουν ούτε επιχειρήσεις, ούτε μαγαζιά, ούτε χώρος πειραμάτων για νέες μορφές εργασιακών σχέσεων και συνθηκών.
Ακόμη και αν τυπικά περάσει η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση, επί της ουσίας έχουν ήδη αποτύχει αφού η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν υιοθετεί ούτε τη λογική της, ούτε τον τρόπο που γίνεται αλλά ούτε και τους πραγματικούς της στόχους

Οι προδιαγραφές για τις Κρατικές Εξετάσεις Γλωσσομάθειας που θα γίνουν στις 10 και 11 Μαίου

Εγκρίθηκε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων-Που κατατάσσονται οι τίτλοι σπουδών

Τι είναι η υπνική παράλυση! Μήπως σας έχει συμβεί;

Αν σας έχει τύχει να μην μπορείτε να κουνηθείτε ή να μιλήσετε για λίγα δευτερόλεπτα ή λεπτά, όταν σας παίρνει ο ύπνος ή όταν ξυπνάτε, τότε έχετε βιώσει ένα επεισόδιο υπνικής παράλυσης (ή αλλιώς μόρα).
Η υπνική παράλυση μπορεί να σας γεμίσει φόβο, ειδικά αν δείτε ή ακούσετε πράγματα που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Μπορεί να συμβεί μόνο μία φορά, ή μπορείτε να το βιώνετε συχνά, ακόμη και αρκετές φορές μέσα στη νύχτα.
Της Χριστίνας Ι. Μπουντούρη
Γενικού – Οικογενειακού Ιατρού
Η εμπειρία της υπνικής παράλυσης συμβαίνει όταν ο εγκέφαλος ξυπνάει εν μέρει, αλλά το σώμα εξακολουθεί να κοιμάται, με αποτέλεσμα το άτομο που τη βιώνει να καταλαβαίνει τι του συμβαίνει αλλά να μην μπορεί να κινηθεί.
Συχνά συνυπάρχουν οπτικές ψευδαισθήσεις, όπως σκιές, φως, μορφές ανθρώπων ή ζώων στο δωμάτιο και ακουστικές ψευδαισθήσεις, όπως φωνές και βήματα. Επίσης μπορεί να υπάρχει μία αίσθηση πίεσης στο στήθος και δυσκολίας στην αναπνοή.
Είναι φυσιολογικό οι μύες σας να χαλαρώνουν και να είναι παράλυτοι κάποιες φορές κατά τη διάρκεια του ύπνου σας. Η υπνική παράλυση συμβαίνει όταν ο μηχανισμός που προκαλεί τη χαλάρωση των μυών σας ενώ κοιμάστε παραμένει για λίγο ενεργός και αφότου έχετε ξυπνήσει.
Για να καταλάβετε καλύτερα τι την προκαλεί είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τι συμβαίνει όταν κοιμάστε.
Ο ύπνος πραγματοποιείται σε κύκλους και κάθε κύκλος χωρίζεται σε δύο φάσεις. Τον ύπνο REM (Rapid Eye Movement) ή αλλιώς ταχεία κίνηση των ματιών (REM) και τον μη-REM ύπνο. Ο εγκέφαλος είναι πολύ δραστήριος στον ύπνο REM και τα περισσότερα όνειρα λαμβάνουν χώρα σε αυτό το στάδιο. Κατά τη διάρκεια του ύπνου REM το σώμα παραλύει, εκτός από την κίνηση των οφθαλμών και του διαφράγματος (ο κύριος μυς που χρησιμοποιείται στην αναπνοή).
Το σώμα πιθανά παραλύει για να εμποδίσει να γίνουν οι ενέργειες και κινήσεις που βλέπουμε εκείνη τη στιγμή στο όνειρό μας, οι οποίες μπορεί να ήταν και αυτοκαταστροφικές.
Η υπνική παράλυση συμβαίνει όταν η φυσιολογική μυϊκή παράλυση του ύπνου REM συνεχίζεται προσωρινά, αφού έχετε ξυπνήσει.
Η υπνική παράλυση δεν είναι επικίνδυνη, αλλά μπορεί μερικές φορές να είναι ένα σύμπτωμα της ναρκοληψίας. Αυτή είναι μια σχετικά σπάνια διαταραχή του ύπνου που προκαλεί υπερβολική και ξαφνική υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και μετά από αρκετό ύπνο.
Ο κίνδυνος για υπνική παράλυση αυξάνεται εξαιτίας των εξής παραγόντων:
Στέρηση ύπνου
Ακανόνιστες ώρες ύπνου
Ηλικία (πιο συχνή εφήβους και νεαρούς ενήλικες)
Ψυχικές παθήσεις, όπως στρες ή διπολική διαταραχή
Κατάχρηση ουσιών
Οι περισσότεροι άνθρωποι δε χρειάζονται καμία θεραπεία για την υπνική παράλυση, αλλά αλλαγές κυρίως στον τρόπο ζωής. Φροντίστε να κοιμάστε αρκετά 6-8 ώρες κάθε βράδυ και μην έχετε ακανόνιστες ώρες που πέφτετε για ύπνο.
Δοκιμάστε νέες θέσεις ύπνου, ιδίως αν κοιμάστε ανάσκελα. Αντιμετωπίστε το στρες και τυχόν άλλα προβλήματα της ψυχικής υγείας καθώς και τη ναρκοληψία.
Χριστίνα Ι. Μπουντούρη
Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός

Τέλος ο «κόφτης» στις συνταγές φαρμάκων! Ποια νέα μέτρα έρχονται για τους γιατρούς

Λίγες ημέρες υπομονή θα πρέπει να κάνουν όπως φαίνεται οι γιατροί όλης της χώρας για να συνταγογραφήσουν και πάλι χωρίς περιορισμούς τα φάρμακα στους ασθενείς τους, μετά την απόφαση του ΣτΕ να αναστείλει το μέτρο του πλαφόν για λόγους υγείας.
Της Δήμητρας Ευθυμιάδου
Οι γιατροί για να συνταγογραφήσουν και πάλι χωρίς πλαφόν θα πρέπει να περιμένουν να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ ώστε να ξεκινήσει η εφαρμογή της. Πάντως η ανατροπή αυτή προκάλεσε νέο πονοκέφαλο στο υπουργείο Υγείας καθώς ο Άδωνις Γεωργιάδης θα απαιτήσει νέα ισοδύναμα μέτρα ώστε να συγκρατηθεί η φαρμακευτική δαπάνη.
Άλλωστε η κατάργηση του πλαφόν φέρνει τα πάνω κάτω στους υπολογισμούς και τα κουρέματα που σκόπευε να κάνει στη φαρμακευτική δαπάνη για τη φετινή χρονιά ο Άδωνις Γεωργιάδης. Με την απόφαση τα σχέδια του να καθηλωθεί η φαρμακευτική δαπάνη στα 1,918 δις ευρώ, πάνε περίπατο. Πρόκειται εξάλλου για ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσό όπως και ο ίδιος έχει παραδεχτεί στο παρελθόν.
Να σημειωθεί ότι από τις 15 Ιανουαρίου εφαρμόζεται στο μεγαλύτερο μέρος των γιατρών -με κάποιες εξαιρέσεις – «κόφτης» στο ποσό που έχουν δικαίωμα να συνταγογραφούν κάθε μήνα. Αποτέλεσμα είναι πολλοί γιατροί να μην μπορούν να εξυπηρετούσουν τους ασθενείς τους καθώς δεν επαρκεί το όριο των χρημάτων που τους έχει δοθεί.
Δεν είναι τυχαίο ότι χιλιάδες γιατροί προσέφυγαν και μεμονωμένα στη δικαιοσύνη ενώ προσφυγές στο ΣτΕ είχαν κάνει φορείς και Σύλλογοι όπως ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών.
Από την πλευρά της η Ολομέλεια του ΣτΕ με πρόεδρο τον Σωτήρη Ρίζο αποδέχτηκε την αίτηση των Συλλόγων που ζητούσαν να ανασταλεί το πλαφόν στις συνταγογραφήσεις και το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.
Και μπορεί ο Άδωνις Γεωργιάδης να ήταν χαρούμενος που πετύχαινε τους στόχους της τρόικας με το όριο που έθεσε στη συνταγογράφηση φαρμάκων, οι χρονίως πάσχοντες όμως είναι εδώ και καιρό σε απόγνωση και φαίνεται πως αποκτούν ελπίδα ότι θα μπορούν να προμηθευτούν τα φάρμακά τους.
Νέα μέτρα
Ωστόσο μετά την απόφαση φαίνεται πως ο Άδωνις Γεωργιάδης και το επιτελείο του θα πρέπει να βρούνε νέα μέτρα για να περιορίσουν τη δαπάνη που φέτος πρέπει να κλείσει κάτω από 2 δις ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι που είχε κλείσει επίσης χαμηλά στα 2,371 δις.
Όλα δείχνουν πως αφού δεν μπορούν να εφαρμοστούν τα θεραπευτικά πρωτόκολλα που ισχύουν διεθνώς στη συνταγογράφηση, είναι πιθανό να μπουν νέοι περιορισμοί σε ειδικότητες που συνήθως χορηγούν πολλά φάρμακα όπως παθολόγοι και γενικοί γιατροί. Ένα άλλο σενάριο πάλι που έχει πέσει στο τραπέζι είναι να τεθεί ένας μέσος όρος συνταγής ανά ειδικότητα.
Πάντως ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος μιλά για δικαίωση του ιατρικού κόσμου και προσθέτει ότι: «ελπίζει η απόφαση του ΣτΕ να αποτελέσει την απαρχή για μία ριζική αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίον λαμβάνονται οι καίριες για την υγεία των κατοίκων της χώρας μας αποφάσεις εκ μέρους τόσο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας όσο και της διοίκησης του δημοσίου συστήματος Υγείας».

Ηλιοφάνεια και 22 βαθμοί! Αναλυτική πρόγνωση του καιρού

Γενικά αίθριος θα είναι ο καιρός την Τετάρτη και μόνο τις μεσημβρινές ώρες στα ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και θα εκδηλωθούν μεμονωμένες καταιγίδες, κυρίως ορεινά της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας και της Θράκης. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.

Μακεδονία, Θράκη
Καιρός: γενικά αίθριος. Από τις μεσημβρινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και θα εκδηλωθούν σποραδικές βροχές ή μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ. Βαθμιαία θα στραφούν σε ανατολικούς βορειοανατολικούς 3 με 4 και στα ανατολικά μέχρι 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 3 έως 21 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
Καιρός: γενικά αίθριος και μονό τις μεσημβρινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις κυρίως στα ορεινά. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 7 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο η ελάχιστη τοπικά 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
Καιρός: γενικά αίθριος. Τις μεσημβρινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και θα εκδηλωθούν μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά της Θεσσαλίας. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 3 έως 23 βαθμούς κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη
καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: από δυτικές διευθύνσεις 3 με 4 και βαθμιαία 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 11 έως 21 βαθμούς κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα
καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: μεταβλητοί 2 με 4 και στα νοτιά βορειοδυτικοί μέχρι 4 μποφόρ. Βαθμιαία στα βόρεια θα στραφούν σε ανατολικούς βορειοανατολικούς 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 11 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια η ελάχιστη 3 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

Αττική
Καιρός: γενικά αίθριος και μονό τις μεσημβρινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις στα βόρεια.
Άνεμοι: μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 6 έως 22 βαθμούς κελσίου.

Θεσσαλονίκη
Καιρός: γενικά αίθριος και μονό τις μεσημβρινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και πιθανόν να εκδηλωθούν μεμονωμένες καταιγίδες στα ορεινά. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: μεταβλητοί 2 με 3 και βαθμιαία ανατολικοί νοτιοανατολικοί μέχρι 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 7 έως 19 βαθμούς κελσίου.

Κεφαλονιά
Καιρός: γενικά αίθριος. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 9 έως 21 βαθμούς κελσίου.

Τι προκαλεί η έλλειψη βιταμίνης D στο παιδί μου;

Κτίζει τα οστά, δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, θωρακίζει την καρδία και μειώνει την παχυσαρκία στα παιδιά. Ο λόγος για την βιταμίνη D η οποία βρέθηκε ότι προστατεύει από οστεοπενία, οστεοπόρωση και καρδιαγγειακό κίνδυνο.
Παρόλα αυτά η υποβιταμίνωση D είναι πολύ συχνή ακόμη και σε χώρες με ηλιοφάνεια, όπως η Ελλάδα, επειδή με την αλλαγή του τρόπου ζωής μας παραμένουμε σε κλειστούς χώρους ένα μεγάλο μέρος του χρόνου μας, ενώ παράλληλα χρησιμοποιούμε αντηλιακά όταν είμαστε εκτεθειμένοι στον ήλιο.
«Η βιταμίνη D παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό και κατά συνέπεια στην υγεία των οστών και στην πρόληψη εμφάνισης οστεοπενίας και οστεοπόρωσης», αναφέρει η κ. Ευαγγελία Χαρμανδάρη, Αν. Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Εφηβικής Ενδοκρινολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπεύθυνη του Τμήματος Ενδοκρινολογίας και Μεταβολισμού της Α’ Παιδιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία».
Εξάλλου σε πρόσφατες μελέτες της Α’ Παιδιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο λειτουργίας του Ιατρείου Αντιμετώπισης Αυξημένου Βάρους Σώματος (www.childhood-obesity.gr) αξιολογήθηκε μεγάλος αριθμός παιδιών και εφήβων με αυξημένο βάρος σώματος και βρέθηκε ότι το 65% (53% αγοριών και 47% κοριτσιών) είχαν ανεπάρκεια ή έλλειψη βιταμίνης D.
Η παχυσαρκία συνοδεύεται με χαμηλές συγκεντρώσεις βιταμίνης D, οι οποίες μπορεί να προδιαθέσουν στην ανάπτυξη του μεταβολικού συνδρόμου και σε καρδιαγγειακή νοσηρότητα και θνησιμότητα κατά την ενήλικη ζωή.
Η αυξημένη συχνότητα υποβιταμίνωσης D σε παχύσαρκα άτομα οφείλεται στην μειωμένη σωματική τους δραστηριότητα, και κατά συνέπεια σε μειωμένη έκθεση στον ήλιο, καθώς και στο ότι η βιταμίνη D είναι λιποδιαλυτή και παγιδεύεται στον λιπώδη ιστό.
τρόφιμα με βιταμίνη D
Τρόφιμα με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη D είναι:
το αυγό,
τα λιπαρά ψάρια (σολωμός, σαρδέλες, τόνος),
τα ιχθυέλαια,
το συκώτι,
τα μανιτάρια.
Ωστόσο, η πρόσληψη βιταμίνης D μέσω της τροφής είναι πολύ περιορισμένη, ενώ η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία είναι απαραίτητη για να διασφαλισθεί η επάρκειά της.

Τι αλλάζει στις ομαδικές απολύσεις και στις απεργίες – Τις χαρακτηρίζουν ''αναστάτωση''

Τελειώνουν οι περιορισμοί στις ομαδικές απολύσεις, οι τριετίες για τους ανέργους που προσλαμβάνονται, ενώ αλλάζει με νόμο ο τρόπος κήρυξης απεργιών.Και όα αυτά από τον Οκτώβριο σε συμφωνία με την τρόικα.

Σε έξι μήνες τίποτε δεν θα θυμίζει το σημερινό εργασιακό τοπίο.
Γιατί τον Οκτώβριο έρχονται σαρωτικές αλλαγές, κάποιες εκ των οποίων μνημονεύονται στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο.Κυριότερος στόχος είναι βέβαια η διατήρηση της μείωσης που έγινε στο ονομαστικό μοναδιαίο κόστος εργασίας, που υπολογίζεται περίπου στο -15%.
Όλες οι αλλαγές που έρχονται

Από σήμερα εως τον Οκτώβριο θα έχει αλλάξει ο νόμος για τις ομαδικές απολύσεις, σε συνεργασία με την τρόικα και το Διεθνές Γραφείο Εργασίας.

Οι περισσότερες από τις επερχόμενες αλλαγές αναφέρονται ήδη στο ''επικαιροποιημένο'' μνημόνιο και πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρει η Καθημερινή, στο κεφάλαιο με τίτλο «Ισχυροποίηση των θεσμών της αγοράς εργασίας και προώθηση της απασχόλησης».

- Προσαρμογή του υφιστάμενου κατώτατου μισθού για τους μακροχρόνια ανέργους.Πολύ απλά αυτό σημαίνει πως ουσιαστικά όσοι μακροχρόνια άνεργοι, δηλαδή από ένα χρόνο και πάνω, προσλαμβάνονται θα ξεχνούν τις αυξήσεις από τις τριετίες.

- Ελεύθερες ουσιαστικά οι ομαδικές απολύσεις ιδίως για την πιο απροστάτευτη ομάδα εργαζομένων, τους αποκαλούμενους ως ''ενοικιαζόμενους''.Εδώ μειώνεται από τους 6 στους 3 μήνες ο χρόνος προειδοποίησης των απολύσεων για μεμονωμένους εργαζόμενους, και από 12 στους 6 μήνες, για τις ομαδικές απολύσεις.

- Νέα συνδικαλιστική νομοθεσία με κυριότερο στόχο τον επαναπροσδιορισμό της απεργίας.
Χαρακτηριστικό είναι το κείμενο της αξιολόγησης που χαρακτηρίζει την απεργία ούτε λίγο ούτε πολύ ως αναστάτωση!
''Πρέπει να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εργασία... και την αποτροπή κάθε αναστάτωσης που θα εμπόδιζε τη λειτουργία των επιχειρήσεων και ταυτοχρόνως (πρέπει) να επιβεβαιώσουμε ότι το πλαίσιο δράσεων για τα συνδικάτα είναι ώριμο και ευθυγραμμισμένο με τις διεθνείς συμβάσεις''.

Από τον Σεπτέμβριο ξεκινάει η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, με στόχο να επεκταθεί από το 2015 σε εθνικό επίπεδο.

Τρίτη, 1 Απριλίου 2014

Δ.Ο.Ε. Ξεκίνησε η προκαταρκτική εξέταση για τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η Δ.Ο.Ε. για την καθυστέρηση υλοποίησης των μεταθέσεων

     

Αθήνα 1/4/2014
Προς
1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ξεκίνησε η προκαταρκτική εξέταση για τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η Δ.Ο.Ε. για την καθυστέρηση υλοποίησης των μεταθέσεων

Ξεκίνησε σήμερα 1/4/2014, με την κατάθεση ως μαρτύρων των μελών του Προεδρείου της Δ.Ο.Ε., η προκαταρκτική εξέταση για τη μηνυτήρια αναφορά που έχει καταθέσει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας «κατά παντός υπευθύνου» για την καθυστέρηση της υλοποίησης των μεταθέσεων.
Τα μέλη του Προεδρείου της Δ.Ο.Ε. αναφέρθηκαν στη μη υλοποίηση των διατάξεων του Π.Δ. 100/97 και στο γεγονός ότι η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας με θέμα τις μεταθέσεις εκδίδεται το αργότερο έως το Νοέμβριο κάθε έτους κάτι που δεν έγινε μέχρι σήμερα.
Επίσης, αναφέρθηκαν στο ότι ο θεσμός των μεταθέσεων εξυπηρετεί βασικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος καθώς αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στην ανανέωση όλων των εκπαιδευτικών κοινοτήτων μέσω της εναλλαγής των προσώπων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, αποσκοπεί και στην εξυπηρέτηση των οικογενειακών αναγκών των εκπαιδευτικών, δεδομένου μάλιστα του εξαιρετικά χαμηλού μισθού που λαμβάνουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. που δεν επαρκεί να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες τους. Ένας εκπαιδευτικός που υπηρετεί μακριά από τον τόπο διαμονής του και πληροί τις, εκ του νόμου, προϋποθέσεις μετάθεσης, αδυνατεί να καλύψει το σύνολο των δαπανών διαβίωσής του μόνο με το μισθό του, με αποτέλεσμα η μετάθεσή του να καθίσταται επιτακτική ανάγκη.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα ενημερώσει τους συναδέλφους άμεσα για κάθε εξέλιξη που θα υπάρξει στη υπόθεση της μηνυτήριας αναφοράς για το θέμα των μεταθέσεων.
                                                            Από τη Δ.Ο.Ε.  

Πώς οι γονείς μειώνουν την αυτοεκτίμηση των παιδιών

Όλοι οι γονείς αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι να έχουν τα παιδιά τους αυτοεκτίμηση και να πιστεύουν στο εαυτό τους και τις ικανότητες τους. Ωστόσο πολλές φορές άθελα τους κάνουν ορισμένα λάθη που έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Ας δούμε τα πιο συνηθισμένα από αυτά:girl
  • Τα επιβραβεύουν υπερβολικά. Η αυτοεκτίμηση είναι κάτι που πηγάζει από μέσα μας, είναι αυτό που νιώθουμε εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας. Οι υπερβολικοί έπαινοι και οι συνεχείς επιβραβεύσεις έχουν ως αποτέλεσμα τα παιδιά να χρειάζονται συνεχώς κάποιον άλλο για να τους επιβεβαιώνει πόσο καλά και ικανά είναι. Επίσης σταδιακά αγχώνονται, αφού το κυνήγι του επαίνου γίνεται αυτοσκοπός, ενώ όταν για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρξει έπαινος, τα παιδιά νιώθουν αποτυχημένα.
  • Ενδιαφέρονται μόνο γα τα αποτελέσματα. Αυτό που έχει σημασία κάθε φορά, είτε πρόκειται για τους βαθμούς στο σχολείο, είτε για αθλητικές επιδόσεις, δεν είναι το αποτέλεσμα, αλλά η προσπάθεια. Η αυτοεκτίμηση χτίζεται, όταν οι γονείς δίνουν στο παιδί να καταλάβει πώς αναγνωρίζουν και εκτιμούν την προσπάθεια που έκανε, τον αγώνα που κατέβαλε ανεξαρτήτου αποτελέσματος.
  • Επεμβαίνουν συνεχώς. Κανένας γονιός δεν θέλει το παιδί του να αποτυγχάνει και να στεναχωριέται, γι’ αυτό ενστικτωδώς οι περισσότεροι επεμβαίνουν για να το προστατέψουν και να το γλιτώσουν από την αποτυχία. Όμως, πώς ένα παιδί θα αποκτήσει αυτοπεποίθηση, αν δεν προσπαθήσει το ίδιο, αν δεν κάνει λάθη και αν τελικά δεν μάθει μέσα από αυτά; Επιπλέον, αν κάνετε τα πάντα εσείς, το παιδί θα νομίζει ότι δεν το εμπιστεύεστε.
  • Δεν ακούν τα παιδιά τους. Πολλές φορές αυτό που χρειάζονται τα παιδιά από τους γονείς είναι να σταματήσουν και να τα ακούσουν. Να ακούσουν αυτά που θέλουν να πουν, αυτά που σκέφτονται, αυτά που νιώθουν. Απλά να τα ακούσουν και να τους δείξουν ότι υπολογίζουν τη γνώμη και τα συναισθήματα τους.
  • Βάζουν ταμπέλες. Οι αρνητικοί χαρακτηρισμοί και οι ταμπέλες που συχνά χρησιμοποιούν οι γονείς, είναι ότι χειρότερο για την αυτοεκτίμηση των παιδιών. Μπορεί για εσάς ένας χαρακτηρισμός να φαίνεται αθώος, στην πραγματικότητα όμως πληγώνει βαθιά τα συναισθήματα του παιδιού.
Πηγή: mother.gr

Ημερίδα θεωρητικής και βιωματικής επιμόρφωσης από της Εταιρεία Ψυχοκινητικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ)

Σας γνωρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπ/σης που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στην ημερίδα θεωρητικής και Βιωματικής επιμόρφωσης από την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ) μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι και την Τετάρτη 2 Απριλίου 2014 στην ηλεκτρονική φόρμα στην ιστοσελίδα της ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου 

Η ιστορία του Πάτρικ σε 27 εικόνες - Αξίζει να τις δείτε!


Η ιστορία του Patrick προκαλεί συγκίνηση αλλά ταυτόχρονα και οργή.

Η κακοποίηση των ζώων δεν έχει εθνικότητα. Ούτε όμως και η ευαισθησία και η υπερπροσπάθεια των ανθρώπων να δώσουν ξανά ζωή σ’ ένα φαινομενικά καταδικασμένο ζώο που κακοποιήθηκε βάναυσα από τον ίδιο τον κηδεμόνα του.
Όλα συνέβησαν στην πόλη του Νιούαρκ στις ΗΠΑ όταν η Kisha Curtis, μόλις 27 ετών, άφησε τον σκύλο της (ενός έτους pit bull) νηστικό και όταν πια έγινε σκελετωμένος και αδύναμος τον έκλεισε σε μια πλαστική σακούλα και τον πέταξε από τον ειδικό αγωγό που είχε το διαμέρισμα της στον 19ο όροφο, μέσω του οποίου πέταγε και τα σκουπίδια της που κατέληγαν σ΄ έναν σκουπιδοτενεκέ στο υπόγειο της πολυώροφης πολυκατοικίας της.

Ο σκυλάκος ήταν ζωντανός μέσα στα άψυχα σκουπίδια όμως δεν μπορούσε να αντιδράσει ούτε να γαβγίσει για να σώσει έστω και την τελευταία στιγμή την ζωή του.
 

Για καλή του όμως τύχη ο υπάλληλος που κατέφθασε στο υπόγειο της πολυκατοικίας για να μαζέψει τα σκουπίδια αντιλήφθηκε το μικρό pit bull λίγο πριν οδηγήσει τον σκουπιδοτενεκέ στον συμπιεστή του απορριμματοφόρου.

Αμέσως ειδοποίησε μία φιλοζωική Οργάνωση η οποία έσπευσε στο σημείο και έδωσε τις πρώτες βοήθειες στον σκύλο.

Του έγινε μετάγγιση αίματος, του χορηγήθηκε ορός και τον σκέπασαν με θερμαντικές κουβέρτες για την θερμοκρασία.


Το σκυλί βρέθηκε τόσο κακοποιημένο, ώστε τα κόκκαλα του προεξείχαν από το δέρμα του και δεν είχε θερμοκρασία σώματος.

Οι κτηνίατροι είπαν πως θα είχε πεθάνει μέσα σε 6 έως 12 ώρες, αν δεν είχε λάβει ιατρική περίθαλψη. Το σκυλί, αργότερα ονομάστηκε Patrick, γιατί ζωντάνεψε την νύχτα, στην γιορτή του Αγίου Πατρικίου.


Η ιστορία του Patrick συγκίνησε χιλιάδες ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Δημιουργήθηκε μία σελίδα στο Facebook γι’ αυτόν και οι ζωόφιλοι έστειλαν πάνω από 20 χιλιάδες δολάρια για να συμβάλουν στα έξοδα της ιατρικής του περίθαλψης.

Η Kisha Curtis καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκιση, σε πρόστιμο ύψους 5 χιλιάδων δολαρίων και σε κοινωνική εργασία 30 ημερών για την αποτρόπαια πράξη της.

Ο Patrick, είναι πια ένας υγιέστατος σκύλος και ζει ευτυχισμένος και χαρούμενος μαζί με την νέα του οικογένεια..























Δ/νση ΠΕ Ιωαννίνων '' Σημειώματα Αποδοχών μηνός Απριλίου 2014''

Σας ενημερώνουμε ότι τα Σημειώματα Αποδοχών μηνός Απριλίου 2014 δεν είναι διαθέσιμα λόγω τεχνικού προβλήματος της βάσης δεδομένων του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Θρίαμβος! 5 ελληνικά νησιά στα 10 καλύτερα για το 2014 - ΦΩΤΟ

Πέντε ελληνικά νησιά περιλαμβάνονται στη λίστα του tripadvisor για το 2014 και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Οι δαντελωτές παραλίες, ο υπέρλαμπρος ήλιος και τα μαγευτικά ηλιοβασιλέματα, το καλό φαγητό και η ελληνική φιλοξενία είναι μερικά από τα ατού μας.

Δε σταματούν οι διακρίσεις για τις ομορφιές της Ελλάδας. Λίγο πριν το καλοκαίρι την τιμητική τους έχουν τα νησιά μας.
Δείτε αναλυτικά τη λίστα του tripadvisor με τα 10 καλυτερα νησιά για το 2014:


1. Nησί Λούις και Χάρρις - Ηνωμένο Βασίλειο
Στο νησί Λούις και Χάρρις θα νιώσετε σαν να βρίσκεστε στις σελίδες ενός σκωτσέζικου παραμυθιού. Στο Λούις - το βόρειο τμήμα του νησιού - οι θρυλικοί μεγάλιθοι του Καλάνις υψώνονται σαν μία παράξενη και πελώρια πέτρινη πόλη. Οι ιστορικές τοποθεσίες Μπλάκχαους, Κάρλογουεϊ Μπροχ, Σόμποστ Νορς Μιλ και Κιλν αποκαλύπτουν πώς ήταν η ζωή τους περασμένους αιώνες στο νησί.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Στο νότιο Χάρρις, οι παραλίες της ανατολικής πλευράς διαθέτουν ορισμένα από τα παλαιότερα πετρώματα του κόσμου, ηλικίας εκατομμυρίων ετών. Επισκεφθείτε τα ηφαιστειογενή νησάκια του συμπλέγματος Σεντ Κίλντα για να εξερευνήσετε τα ερείπια ενός μεσαιωνικού χωριού.

2. Νάξος - Κυκλάδες
Μια κουκκίδα στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου, η Νάξος είναι ένα μοναδικό κράμα αρχαίων μνημείων και παραλιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων και, σύμφωνα με την παράδοση, εδώ πέρασε τα παιδικά του χρόνια ο Δίας.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Μόλις φτάσετε στη Νάξο, πάρτε το δρομάκι που οδηγεί στη νησίδα Παλάτια, εκεί όπου στέκει αγέρωχο το σύμβολο της πόλης, η Πορτάρα, μια πέτρινη πύλη ενός αρχαίου ναού που δεν υπάρχει πια. Το ηλιοβασίλεμα, θαυμάστε εικόνες του νησιού και της θάλασσας που κόβουν την ανάσα.

3. Γκόζο - Μάλτα
Το Γκόζο είναι το δεύτερο μεγαλύτερο από τα εφτά νησιά του αρχιπελάγους της Μάλτας και βρίσκεται στη Μεσόγειο, κοντά στην ακτή της Σικελίας. Πιο επαρχιακό από την κοντινή Μάλτα, το Γκόζο διαθέτει 31.000 μόνιμους κατοίκους.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Εδώ θα βρείτε ορισμένους από τους παλαιότερους τόπους λατρείας του κόσμου, τους συναρπαστικούς ναούς Τζαντίγια, εντυπωσιακές παραλίες κόκκινης άμμου αλλά και κρυστάλλινα νερά, ιδανικά για σνόρκελινγκ, στον πανέμορφο κόλπο της Ράμλα. Τα λεωφορεία παλιού στιλ που κυκλοφορούν στους δρόμους του Γκόζο θα δώσουν μία νότα «περιπέτειας» στις μετακινήσεις σας στο νησί.

4. Μέϊνλαντ - Νησιά Όρκνεϊ
Το Μέινλαντ, όπως φανερώνει και το όνομά του, είναι το σημαντικότερο από τα σκωτσέζικα νησιά Όρκνεϊ, που φέρνουν έντονα στο μυαλό τους Βίκινγκ. Στο Δυτικό Μέινλαντ θα βρείτε την Καρδιά του Νεολιθικού Όρκνεϊ, προϊστορικά ερείπια που περιλαμβάνουν έναν θαλαμωτό τάφο, κύκλους μεγάλιθων και τον καλοδιατηρημένο Νεολιθικό οικισμό Σκάρα Μπρε.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Ολοκληρώστε την επίσκεψή σας με μία περιήγηση στο ζυθοποιείο του Όρκνεϊ. Στην ανατολική πλευρά, θαυμάστε την υποθαλάσσια σπηλιά, γνωστή με την ονομασία «Γκλουπ», που έχει υποστεί καθίζηση, απολαύστε έναν περίπατο στο χωριό Σεντ Μέρις ή απλώς περπατήστε στην απαλή άμμο των παραλιών Μιλ Σαντς ή Ντίνγκισοου.

5. Μήλος - Κυκλάδες
Γνωστό ως το «Νησί των Χρωμάτων» χάρη στα σμαραγδένια νερά του και τα κτήριά του βαμμένα σε ζωντανούς τόνους, το νησί της Μήλου, με το σχήμα πετάλου, πλέει γαλήνια στο Αιγαίο Πέλαγος. Εκεί ανακαλύφθηκε το περίφημο σε όλο τον κόσμο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου. Ακόμα κι αν εκείνο εκτίθεται πλέον στο Λούβρο, η Μήλος έχει κι άλλες ομορφιές για να θαυμάσετε.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Υπάρχουν δεκάδες παραλίες που προσφέρουν μία ποικιλία χρωμάτων και πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς άμμου, πέτρας και κοχυλιών. Εξερευνήστε το αρχαίο θέατρο, τις κατακόμβες και τους ανεμόμυλους στο χωριό Τρυπητή, και έπειτα ολοκληρώστε την ημέρα σας με ένα ηλιοβασίλεμα κινηματογραφικής ομορφιάς.

6. Κεφαλονιά - Ιόνια Νησιά
Τα σμαραγδένια νερά της Κεφαλονιάς αντανακλούν αιώνες ιστορίας. Το μεγάλο ελληνικό νησί ήταν η πατρίδα του μυθικού βασιλιά Οδυσσέα. Ευτυχώς, εσάς δεν θα σας πάρει δέκα χρόνια να φτάσετε εδώ.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Εξερευνήστε το μαγευτικό σπήλαιο της Δρογκαράτης, ταξιδέψτε στα νερά της Ιθάκης με ένα σκάφος γυάλινου πυθμένα ή θαυμάστε τους θησαυρούς του Αρχαιολογικού μουσείο του Αργοστολίου, της πρωτεύουσας της Κεφαλονιάς. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποδράσετε σε έναν από τους πολυάριθμους, απομονωμένους ορμίσκους του νησιού.

7. Σαντορίνη - Κυκλάδες
Η Σαντορίνη εκπέμπει μια διαφορετική, αλλά εξίσου θελκτική γοητεία. Αυτό το οφείλει εν μέρει στη γεωγραφική της ιδιομορφία. Οι δημοφιλείς παραλίες του νησιού, Περίσσα και Καμάρι, με μαύρη ηφαιστειακή άμμο, ελκύουν πολλούς τουρίστες όπως και η πασίγνωστη Κόκκινη Παραλία κοντά στο Ακρωτήρι (μία τοποθεσία που επιβάλλεται να επισκεφθούν οι λάτρεις των αρχαιολογικών ευρημάτων).

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Η Σαντορίνη, στο σύμπλεγμα των κυκλαδίτικων νησιών, προσφέρει καταπληκτική θέα από τις πόλεις που είναι χτισμένες ψηλά στο βουνό, εκλεκτή κουζίνα, υπέροχες γκαλερί, έντονη νυχτερινή ζωή και εξαιρετικά κρασιά.

8. Νήσος Κάπρι - Επαρχία της Νάπολης
Οι γκρεμοί και τα σπήλαια του Κάπρι εντυπωσιάζουν τους επισκέπτες από την εποχή που το νησί αποικήθηκε για πρώτη φορά από τους Αρχαίους Έλληνες. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς γιατί αμέτρητοι καλλιτέχνες και συγγραφείς έχουν υμνήσει την ομορφιά και την ιστορία του Κάπρι ανά τους αιώνες.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Περιηγηθείτε με ξύλινη βάρκα στη σπηλιά Αζούρα, όπου θα εντυπωσιαστείτε από το έντονο μπλε χρώμα του νερού. Γευθείτε ένα παγωτό καθώς περιπλανιέστε στα λιμάνια Μαρίνα Πίκολα ή Μαρίνα Γκράντε. Το τελευταίο υποδέχεται τα ψαροκάικα από τους αρχαίους ρωμαϊκούς χρόνους.

9. Νήσος Μαλ - Τhe Hebrides
Το ταξίδι σας στο νησί Μαλ δεν θα είναι πλήρες εάν δεν επισκεφθείτε το Τιμπερμόρι, ένα από τα παλαιότερα αποστακτήρια της χώρας, για να δοκιμάσετε το σκοτσέζικο ουίσκι σινγκλ μολτ που παρασκευάζεται εκεί. Το Μαλ αποικήθηκε για πρώτη φορά γύρω στο 3.000 π.Χ.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Ευτυχώς όμως, παρά την μακραίωνη ανθρώπινη παρουσία, ένα μεγάλο μέρος της φυσικής ομορφιάς του διατηρείται μέχρι σήμερα. Εξερευνήστε τη θαλάσσια σπηλιά του Μακ Κίνον, προσπαθήστε να λύσετε το μυστήριο του κύκλου μεγάλιθων του Λοχμπούι και νιώστε βασιλιάδες στο κάστρο Ντούαρτ του 13ου αιώνα.

10. Πάρος - Κυκλάδες
Στην Πάρο υπάρχουν παραλίες κατάλληλες για κάθε είδος επισκέπτη – για οικογένειες, για λάτρεις των πάρτι ή των θαλάσσιων σπορ και για ζευγάρια στον μήνα του μέλιτος. Εδώ θα βρείτε χρυσαφένιες αμμουδιές για όλα τα γούστα. Το δροσερό αεράκι σείει τα φυλλώματα από τις πορτοκαλιές και τις ροδιές και προσφέρει υπέροχες στιγμές κάιτ σέρφινγκ και γουίντ σέρφινγκ στους επισκέπτες του νησιού.

ΦΩΤΟ tripadvisor.gr
ΦΩΤΟ tripadvisor.gr

Στην χώρα της Παροικιάς, μην παραλείψετε να επισκεφθείτε τη βυζαντινή εκκλησία της Παναγιάς Εκατονταπυλιανής και το μεσαιωνικό κάστρο δίπλα στη θάλασσα, που χτίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από τα μαρμάρινα ερείπια ενός αρχαίου ναού.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ

Συλλογή με φύλλα δραστηριοτήτων που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από τη διδακτέα ύλη του σχολείου

Το σύνδρομο Άσπεργκερ και οι διαφορές του με τον αυτισμό. Πώς γίνεται η διάγνωση; Υπάρχει θεραπεία;

Το σύνδρομο Άσπεργκερ είναι μια ισόβια διαταραχή που επηρεάζει το πως το άτομο αντιλαμβάνεται τον κόσμο, επεξεργάζεται τις πληροφορίες που λαμβάνει και αλληλεπιδρά με άλλα άτομα. Αποτελεί όπως και ο κλασσικός αυτισμός μια «διαταραχή φάσματος» επειδή επηρεάζει τα άτομα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και σε ποικίλο βαθμό.
Το σύνδρομο Asperger είναι μια ήπια παραλλαγή αυτισμού, που επηρεάζει κυρίως την ικανότητα επικοινωνίας και τις κοινωνικές σχέσεις του ατόμου. Ανήκει στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και για καιρό υπήρχαν διαφωνίες σχετικά με το αν αποτελεί ξεχωριστή διαταραχή ή πρόκειται για αυτισμό σε ελαφριά μορφή.
Περιλήφθηκε για πρώτη φορά σαν ξεχωριστό σύνδρομο το 1994 στο εγχειρίδιο της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας (APA, 1994).
Το σύνδρομο πήρε το όνομα του από τον ψυχίατρο Hans Asperger που το 1944 στη Βιέννη παρατήρησε την εξαιρετική δυσκολία μερικών εφήβων να ενσωματωθούν κοινωνικά στα πλαίσια της ομάδας. Οι εργασίες του Asperger μεταφράστηκαν στα αγγλικά στις αρχές του 1970, και το σύνδρομο άρχισε να αναγνωρίζεται ως ξεχωριστή οντότητα στα τέλη της δεκαετίας του '80. Σημαντική ήταν και η συνεισφορά της Lorna Wing (1981) που παρουσίασε μια σειρά από 34 περιπτώσεις παρόμοιες με αυτές που είχε περιγράψει ο Asperger και έτσι αυξήθηκε το ενδιαφέρον για έρευνες γύρω από το σύνδρομο.Άτομα από κάθε εθνικότητα, γεωγραφική περιοχή, κοινωνική τάξη, οικονομική κατάσταση και θρήσκευμα επηρεάζονται από το σύνδρομο Άσπεργκερ. Εντούτοις οι άντρες είναι πιο επιρρεπείς σε αυτό απ’ ότι οι γυναίκες. Ο λόγος γι αυτό είναι ακόμα άγνωστος.
Τα ακριβή αίτια του συνδρόμου Άσπεργκερ είναι ακόμα αντικείμενο έρευνας. Κλινικές μελέτες υποδεικνύουν ότι ένας συνδυασμός παραγόντων, γενετικών όσο και περιβαλλοντικών, μπορεί να ευθύνεται για τις αλλαγές στη νευροβιολογική εξέλιξη του εγκεφάλου που σχετίζονται με την εμφάνιση του συνδρόμου.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι το σύνδρομο Άσπεργκερ δεν οφείλεται στην ανατροφή του ατόμου ή την κοινωνικοοικονομική του κατάσταση και οπωσδήποτε δεν προκαλείται από υπαιτιότητα του πάσχοντος.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του συνδρόμου, τα οποία συναντάμε και στον αυτισμό, είναι:  - ∆υσκολία στην επικοινωνία.
- Ελλείμματα στην αμοιβαία κοινωνική συναλλαγή.
- Δυσκολία στη δημιουργία κοινωνικών σχέσεων.
- Περιορισμένο ρεπερτόριο ενδιαφερόντων.
- Επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες και κινήσεις. 
- Μονότονος και σχολαστικός τρόπος ομιλίας.
Η διαταραχή αυτή διαφέρει από τον αυτισμό, κυρίως γιατί δεν υφίσταται γενική καθυστέρηση ή επιβράδυνση στη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού ή την ανάπτυξη των γνωστικών του λειτουργιών. Συνήθως τα παιδιά με Asperger έχουν φυσιολογική και πάνω νοημοσύνη (με τη λεκτική νοημοσύνη να υπερτερεί της πρακτικής νοημοσύνης), έχουν φυσιολογική εξέλιξη λόγου, χρησιμοποιούν νωρίς τη γραμματική στο λόγο τους, έχουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και κλίσεις, και με την κατάλληλη υποστήριξη προχωρούν αρκετά καλά στο σχολείο. Επιπλέον η ηλικία έναρξης του συνδρόμου εντοπίζεται αργότερα απ’ ότι του αυτισμού, μεταξύ 5 και 8 ετών.
Διαφορές Αυτισμού-Asperger
Αυτισμός Σύνδρομο Asperger
Παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν σε μεγάλο ποσοστό καθυστέρηση στη γνωστική ανάπτυξη Παιδιά με σύνδρομο Asperger παρουσιάζουν ιδιαίτερες ικανότητες σε ειδικούς τομείς
Παιδιά με αυτισμό παρουσιάζουν σε μεγάλο ποσοστό απουσία ή καθυστέρηση λόγου Παιδιά με σύνδρομο Asperger έχουν ως κύριο πρόβλημα την ανικανότητα να ξεκινήσουν και να διαχειριστούν μία συζήτηση
Παιδιά με αυτισμό αναγνωρίζονται σε μικρή ηλικία Παιδιά με σύνδρομο Asperger δεν αναγνωρίζονται πολλές φορές πριν από  την ηλικία των 7 χρόνων, όταν το παιδί ξεκινά το σχολείο

∆ιάγνωση
Επειδή η εμφάνιση των χαρακτηριστικών του συνδρόμου Άσπεργκερ διαφέρει σημαντικά από άτομο σε άτομο η διάγνωση είναι δύσκολη. Το σύνδρομο Άσπεργκερ μπορεί να διαγνωσθεί αργότερα απ’ ότι ο αυτισμός στα παιδιά και κάποια χαρακτηριστικά του μπορεί να μην διαγνωσθούν παρά μετά την ενηλικίωση. Συνήθως επίσημη διάγνωση μπορεί να γίνει από ψυχιάτρους ή κλινικούς ψυχολόγους. Για μερικούς μια τέτοια διάγνωση συνδέεται με ισόβιο στίγμα, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις η διάγνωση βοηθάει το άτομο όπως και το ευρύτερο περιβάλλον του (οικογενειακό, σχολικό, εργασιακό) να καταλάβουν τις ιδιαιτερότητές του και να ανταποκριθούν στις ανάγκες του. Η διάγνωση επίσης εξασφαλίζει πρόσβαση στις απαιτούμενες υποστηρικτικές υπηρεσίες που μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή ενός τέτοιου ατόμου δραματικά. Είναι σημαντικό να αποκλεισθεί η πιθανότητα ύπαρξης άλλης διάχυτης αναπτυξιακής διαταραχής ή σχιζοφρένειας.
Τα διαγνωστικά κριτήρια για το σύνδρομο Asperger είναι:
- Ποιοτικά ελλείμματα στην αμοιβαία κοινωνική επαφή.
- Απουσία κοινωνικής και συναισθηματικής αμοιβαιότητας.
- ∆υσκολία στη σύναψη φιλιών με συνομήλικους.
- Επαναλαμβανόμενες και στερεοτυπικές μορφές συμπεριφοράς.
- Περιορισμένο ρεπερτόριο ενδιαφερόντων.
- Απουσία κλινικά σημαντικής καθυστέρησης στο λόγο.
- Φυσιολογική για την ηλικία γνωστική ανάπτυξη, αυτοεξυπηρέτηση και περιέργεια εξερεύνησης. - Πρακτική αδεξιότητα. (Αmerican Ρsychiatric Αssociation, 1994, σελ. 77)

Υπάρχει θεραπεία;
Προς το παρόν δεν υπάρχει θεραπεία ή συγκεκριμένος ιατρικός τρόπος αντιμετώπισης του συνδρόμου Άσπεργκερ. Τα παιδιά με Άσπεργκερ μεγαλώνοντας γίνονται ενήλικες με Άσπεργκερ. Βέβαια καθώς η κατανόηση μας για το φαινόμενο αυξάνεται ποιοτικά και ποσοτικά και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες βελτιώνονται τα άτομα με Άσπεργκερ έχουν αυξημένες ευκαιρίες να αναγνωρίσουν ακι να εκμεταλλευτούν το δυναμικό τους και τελικά να ζήσουν μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή απολαμβάνοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.
Τώρα πια υπάρχουν αρκετές θεραπευτικές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν τη ποιότητα ζωής ενός ατόμου με Άσπεργκερ. Σε αυτές περιλαμβάνονται παρεμβάσεις κοινωνικής αλληλεπίδρασης, συμπεριφορική θεραπεία και ακόμα και αλλαγές στη διατροφή.

Συντάκτης Βικτωρία Πολύζου, συμβουλευτική ψυχοθεραπεύτρια,