Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον νέο ΕΟΠΥΥ! Οι αντιδράσεις και οι υποσχέσεις

Το αργότερο σε 20 ημέρες θα έχει ψηφισθεί το νομοσχέδιο για τον νέο ΕΟΠΥΥ από την Βουλή, όπως τουλάχιστον διαβεβαιώνει ο Άδωνις Γεωργιάδης. Ήδη το νομοσχέδιο βρίσκεται στα χέρια του στενού συνεργάτη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και Γενικό Γραμματέα του υπουργικού Συμβουλίου Τ. Μπαλτάκου.
Της Δήμητρας Ευθυμιάδου
Σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ καθώς όπως φαίνεται δε γλιτώνουν τις απολύσεις δια χειρός υπουργού Υγείας. Ο Άδωνις Γεωργιάδης με δηλώσεις του στο iatropedia.gr επεσήμανε ότι σήμερα θα καταθέσει το νομοσχέδιο για το ΠΕΔΥ, χωρίς αλλαγές και θα προωθηθεί προς ψήφιση.
Αυτό αναμένεται να γίνει τις επόμενες 20 ημέρες και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η υλοποίησή του. Ήδη το νομοσχέδιο είναι στα χέρια του κ.Τ.Μπαλτάκου και αναμένεται να προωθεί στην νομιμοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής αλλά και στις αρμόδιες επιτροπές.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι μόλις πάρει το πράσινο φως από το κοινοβούλιο θα ξεκινήσουν αμέσως οι διαθεσιμότητες των 8500 εργαζομένων στον ΕΟΠΥΥ. Από κει και πέρα θα δρομολογηθούν όμως και οι απολύσεις των γιατρών όσων τουλάχιστον δε δεχθούν να κλείσουν τα ιατρεία τους για να γίνουν πλήρως και αποκλειστικής απασχόλησης στο ΕΣΥ.
Μπορεί οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ να βρίσκονται σε απεργία διαρκείας και τα πολυϊατρεία να υπολειτουργούν, αυτό ωστόσο δε φαίνεται να επηρεάζει τον υπουργό Υγείας καθώς ούτως ή άλλως σκοπεύει να τα κλείσει τελείως κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας.
Οι γιατροί από την πλευρά τους πιέζουν όσο μπορούν και τα πολιτικά κόμματα έστω και την τελευταία στιγμή μήπως και βρεθεί μια χαραμάδα σωτηρίας για τον κλάδο. Ελπίδες όμως δε φαίνεται να υπάρχουν καθώς το νομοσχέδιο- εκτός απρόοπτου- αναμένεται να ψηφιστεί από τους δύο εταίρους της κυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, έστω και αν στο εσωτερικό των κομμάτων υπάρχουν σφοδρές αντιδράσεις για τις απολύσεις.
Οι απειλές των γιατρών πάντως ότι θα καταθέσουν τις κομματικές τους ταυτότητες παρότι έχουν επηρεάσει το κλίμα κυρίως στη ΝΔ, δε δείχνουν να αλλάζουν τους σχεδιασμούς για λουκέτα και απολύσεις.

331 σχολικοί φύλακες σε θέσεις στην Υγεία

Σε νοσοκομεία ολόκληρης της χώρας θα τοποθετηθούν 331 σχολικοί φύλακες σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου ο Γολγοθάς της διαθεσιμότητας παίρνει τέλος της τελευταία κυριολεκτικά στιγμή πριν την απόλυση για του τρίτεκνους σχολικούς φύλακες. Με απόφαση που εγκρίθηκε σήμερα από τον υπουργό 331 πρώην σχολικοί φύλακες θα απασχολούνται στο εξής ως βοηθητικό υγειονομικό προσωπικό, ενισχύοντας έτσι σημαντικά το έργο των νοσοκομείων σε όλη την επικράτεια.

Εντός των προσεχών ημερών θα ακολουθήσει ανακοίνωση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την έναρξη υποβολής των σχετικών αιτήσεων.

Για τους υπόλοιπους σχολικούς φύλακες που δεν ανήκουν στην κατηγορία των τριτέκνων παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο της απόλυσης μόλις παρέλθει το οκτάμηνο της διαθεσιμότητας.

Ο "Κουρασμένος Ηρακλής" φέρνει τουρίστες στη Τουρκία!

''Τραβάει'' τουρισμό στο Μουσείο της Αττάλεια της Τουρκίας το άγαλμα του ''Κουρασμένου Ηρακλή'' του μεγάλου Ελληνα γλύπτη Λύσιππου από τη Σικυώνα (4ος αιώνας π. Χ.) που ''ενώθηκε'' ολόκληρο το 2011.

Σε δημοσίευμα της έκδοσης Μεσογείου της Sabah, αναφέρεται ότι το άγαλμα του ‘Κουρασμένου Ηρακλή’, το οποίο οι αρχές είχαν φέρει το 2011 από τις ΗΠΑ και στη συνέχεια το ένωσαν με το κάτω μέρος του σώματος, στο Μουσείο της Αττάλειας, προσελκύει ιδιαίτερα την προσοχή και μέχρι τώρα το επισκέφθηκαν 315.000 άτομα.
Πρόκειται για ένα ρωμαϊκό αντίγραφο του πρωτότυπου έργου του γλύπτη της αρχαιότητας Λύσιππου ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες γλύπτες, ο οποίος φιλοτεχνούσε αποκλειστικά μπρούτζινα έργα και θεωρείτο στο ίδιο επίπεδο με τον Φειδία και τον Πραξιτέλη και που υπήρξε προσωπικός γλύπτης του Αλέξανδρου.

Το έργο που επέστρεψε στην Τουρκία το 2011 ανήκει στον τύπο του Ηρακλή Farnese ή Κουρασμένου Ηρακλή, έναν τύπο που δημιούργησε ο Λύσιππος και αντιγράφηκε όσο κανένας άλλος στην αρχαιότητα. Ο Ηρακλής απεικονίζεται εξουθενωμένος, να γέρνει στο ρόπαλό του, αφού έχει επιτελέσει κάποιον από τους άθλους του και έχει υπομείνει τις δοκιμασίες της ζωής. Πρόκειται για ιδιαίτερη περίπτωση απεικόνισης ήρωα, με ένα χαρακτηριστικό θνητού, όπως η κούραση, να διαγράφεται στα χαρακτηριστικά του.

Το κάτω μέρος του αγάλματος που αποτελούσε έκθεμα του Μουσείου της Αττάλειας, βρέθηκε κατά τη διάρκεια ανασκαφών που έγιναν τη δεκαετία του ’80 στην Πέργη της Τουρκίας από τον καθηγητή Τζέιλ Ινάν - κάτι που αποτέλεσε και το βασικό επιχείρημα για τη διεκδίκηση του υπόλοιπου τμήματος εκ μέρους της Τουρκίας. Το πάνω μέρος, που μέχρι πρόσφατα ανήκε στη συλλογή του Μουσείου Καλών Τεχνών της Βοστόνης, τράβηξε την προσοχή του δημοσιογράφου Οζγκέν Οζέρ κατά τη διάρκεια έκθεσης. Η Τουρκία ισχυρίστηκε ότι το επάνω μέρος του αγάλματος είχε κλαπεί από έναν αρχαιολογικό χώρο στην Τουρκία το 1980 και είχε πωληθεί στις ΗΠΑ από έναν έμπορο αρχαιοτήτων.

Το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης συμφώνησε, έπειτα από διαμάχη 5 ετών, να επιστρέψει στην Τουρκία το πάνω μέρος του αγάλματος, που το ίδιο είχε αποκτήσει το 1981 από έναν γερμανό έμπορο αρχαιοτήτων.

Ο Λύσιππος είχε φιλοτεχνήσει δύο γλυπτά με θέμα τον ήρωα. Και τα δύο όμως είναι γνωστά σήμερα μόνο χάρη στα ρωμαϊκά αντίγραφα..
Πρέπει να σημειωθεί πως σε καμία από τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αγάλματος από τις ΗΠΑ δεν αναφέρεται η ελληνική ιστορία του ούτε καν η σημασία της τοποθεσίας όπου βρέθηκε.

Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού! Καταιγίδες και χιόνια - Κακοκαιρία όλο το Σαββατοκύριακο

- Ο καιρός θα χαλάσει από το βράδυ από τα δυτικά
-
Καταιγίδες σε Ιόνιο, Ήπειρο, δυτική Στερεά και δυτική Πελοπόννησο
- Σε ποιό υψόμετρο θα
χιονίσει
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Τα δόντια του θα δείξει από το βράδυ ο καιρός με καταιγίδες και χιόνια ακόμα και σε χαμηλό υψόμετρο. Ο καιρός θα χαλάσει από τα δυτικά και το κύμα κακαοκαιρίας θα κρατήσει όλο το Σαββατοκύριακο.
ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ


Επιδείνωση θα παρουσιάσει ο καιρός από τις βραδινές ώρες σήμερα Παρασκευή (24-01-2014) και από τα δυτικά με κύρια χαρακτηριστικά τις ισχυρές βροχές και καταιγίδες και τις χιονοπτώσεις σε όλα τα ορεινά αλλά ημιορεινά της κεντρικής και βόρειας χώρας.

1. Σήμερα Παρασκευή βροχές και καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές προβλέπονται από τις βραδινές ώρες στο Ιόνιο, την Ήπειρο, τη δυτική Στερεά και τη δυτική Πελοπόννησο. Κατά τη διάρκεια της νύχτας τα φαινόμενα θα επεκταθούν σε όλη την υπόλοιπη χώρα. Χιόνια θα πέσουν στα ορεινά αλλά και σε ημιορεινές περιοχές της Ηπείρου και της δυτικής Μακεδονίας. Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις 7 με 8 μποφόρ.

2. Αύριο Σάββατο ισχυρές βροχές και καταιγίδες θα εκδηλωθούν κατά διαστήματα στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας και κυρίως στο Ιόνιο, την Πελοπόννησο και την ανατολική νησιωτική χώρα. Χιόνια θα πέσουν στα ορεινά αλλά και σε ημιορεινές περιοχές στα βόρεια. Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι νοτιοδυτικοί 8 και πιθανόν πρόσκαιρα 9 μποφόρ.

3. Μεθαύριο Κυριακή ισχυρές βροχές και καταιγίδες θα εκδηλωθούν κατά τόπους κυρίως στην ανατολική και νότια χώρα. Χιονοπτώσεις πρόσκαιρα ισχυρές θα σημειωθούν σε όλα τα ορεινά, στα ημιορεινά της κεντρικής χώρας αλλά και σε περιοχές με χαμηλότερο υψόμετρο στα βόρεια. Σταδιακά και από τα βόρεια θα επικρατήσουν βόρειοι άνεμοι 7 με 8 μποφόρ ενώ η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση που θα γίνει ιδιαίτερα αισθητή στα κεντρικά και βόρεια.

ΣΕ ΠΟΙΟ ΥΨΟΜΕΤΡΟ ΘΑ ΧΙΟΝΙΣΕΙ

Δείτε που και απο ποιά υψόμετρα και πάνω θα χιονίσει το Σάββατο 25/1/14 σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Ιωάννη Καλλιάνο
ΠΡΩΙ
ΜΕΣΗΜΕΡΙ
ΒΡΑΔΥ
ΘΡΑΚΗ
-
1400 m
1300 m
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
1350 m
1300 m
950 m
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
1300 m
1300 m
500 m
ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
1000 m
1000 m
400 m
ΗΠΕΙΡΟΣ
1000 m
800 m
950 m
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
1000 m
1000 m
700 m
ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ
1000 m
1000 m
900 m
ΚΕΝΤΡΙΚΗ/ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ
1000 m
1300 m
1100 m
ΕΥΒΟΙΑ
-
-
1000 m
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
1000 m
1250 m
950 m

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Εκπαιδευτικά sites για παιδιά: Μάθηση και διασκέδαση με ένα κλικ!

http://www.mama365.gr/13915/ekpaideftika-sites-gia-paidia-mathhsh-kai-diaskedash.html
Είναι αδύνατο να αποτρέψει σήμερα ο γονιός ένα παιδί από τη χρήση υπολογιστή και την πρόσβαση στο ίντερνετ –ποιοι γονείς κατάφεραν να «ξεκολλήσουν» τη δική μας γενιά από τα Game Boys; Είναι, όμως, δυνατό να του μάθει αφενός να χρησιμοποίει τα μέσα αυτά με ασφάλεια αλλά και να του συστήσει ιστοσελίδες που έχουν να προσφέρουν παραπάνω δυνατότητες από απλή ψυχαγωγία. Μπορεί τα ελληνικά εκπαιδευτικά sites να μην έχουν ακόμα φτάσει στα επίπεδα των ξενόγλωσσων (και δη των αμερικανικών), αλλά ορισμένα από αυτά είναι ιδιαίτερα αξιόλογα, ελεγμένα από εκπαιδευτικούς και με ενδιαφέρον περιεχόμενο που όχι μόνο ιντριγκάρει τη σκέψη, αλλά και διδάσκει και απαιτεί την ενεργή συμμετοχή του παιδιού.
Δείτε τα πιο αξιόλογα δωρεάν ελληνικά εκπαιδευτικά sites για παιδιά ηλικίας από 1 έτους:

Προσχολική ηλικία

Chicco.gr - Ελάτε να παίξουμε!

Στην ελληνική ιστοσελίδα της Chicco, πέρα από την περιγραφή των προϊόντων και πολλά ενδιαφέροντα άρθρα για τους γονείς και τα παιδιά θα βρείτε και την κατηγορία «Ελάτε να παίξουμε», στην οποία υπάρχουν έξυπνα παιχνίδια για 3 ηλικιακές ομάδες (12+, 24+ και 36+ μηνών). Τα 6 συνολικά παιχνίδια είναι βέβαιο πως θα ενθουσιάσουν τα παιδιά –το τελευταίο, μάλιστα, θα τους μάθει και ορισμένες λέξεις στα αγγλικά.

Fun two Three.com

Πρόκειται για ένα πολύ προσεγμένο site εκπαιδευτικού χαρακτήρα, το οποίο απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, καθώς διαθέτει παιχνίδια και δραστηριότητες που μπορούν να παρακολουθήσουν ακόμα και οι πιο μικρές ηλικίες. Πολλά από τα παιχνίδια είναι δωρεάν, αλλά για να έχετε πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα, θα χρειαστεί να γραφτείτε και να καταβάλλετε κάποιο ποσό συνδρομής. Πρόκειται για μία από τις πιο αξιόλογες ιστοσελίδες για παιδιά, στην οποία οι γονείς θα βρουν πολλά ενδιαφέροντα σημεία.

Paidika.gr

Απλοϊκό αλλά πολύ ευχάριστο, το site αυτό προσφέρει εκτυπώσιμες εικόνες για να χρωματίσουν τα παιδιά (με ήρωες της Disney, αλλά και με πολλούς ακόμα αγαπημένους ήρωες των παιδιών), μπόλικα παραμύθια για να τους διαβάσετε, ενώ δίνει και πολλές ιδέες για δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε μαζί τους.

Σχολική ηλικία

Jele.gr

Το Jele είναι ένα αρκετά αξιόλογο διαδραστικό site εκπαιδευτικών / ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, οι οποίες βασίζονται στην ύλη του Δημοτικού. Έτσι, παιδιά ηλικίας από 5-6 ετών μπορούν να συμμετέχουν σε περιπετειώδεις δραστηριότητες με έξυπνους διαλόγους και σύντομες περιπετειούλες που τα καλούν να λύνουν προβλήματα, τα βοηθούν όταν κάνουν λάθος και τα επιβραβεύουν όταν βρίσκουν το σωστό αποτέλεσμα.

Ποιος θέλει να γίνει πτυχιούχος;

Με αυτό το site το σίγουρο είναι ότι θα «κολλήσετε», μικροί και μεγάλοι στην οικογένεια! Η σελίδα είναι δημιουργημένη από ανθρώπους της εκπαίδευσης, για την εκπαίδευση. Στηρίζεται στο σκεπτικό «μάθηση μέσα από το παιχνίδι» και διαθέτει εκπαιδευτικά παιχνίδια, στα οποία γίνεται χρήση σχολικής ύλης Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, και τα οποία είναι δημιουργημένα στη μορφή του τηλεπαιχνιδιού «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος»!

SaferInternet.gr

Στην κατηγορία «Παιδιά» του SaferInternet.gr θα βρείτε ορισμένα ενδιαφέροντα παιχνίδια που σκοπό έχουν να μάθουν στο παιδί πώς να χρησιμοποιεί σωστά όχι μόνο το ίντερνετ, αλλά και πολλά ακόμα μέσα επικοινωνίας.

Civilprotection.gr – Παίζω και μαθαίνω

Ο Ηρακλής καλωσορίζει τα παιδιά στη Μυρμηγκούπολη και τα καλεί να συμμετέχουν σε παιχνίδια και δραστηριότητες, αλλά και να διαβάζουν οδηγίες που τα μαθαίνουν να είναι σωστά προετοιμασμένα για να αποφεύγουν διάφορους κινδύνους που προέρχονται από φυσικές καταστροφές (σεισμός, πλημμύρα, καύσωνας κ.λ.π.) Ανάμεσα στα παιχνίδια τα παιδιά θα βρουν Σταυρόλεξο, Τετράγωνα Μνήμης, Παζλ, θα μπορούν να ζωγραφίσουν και να... βρουν το τέλος του Λαβύρινθου! Η ιστοσελίδα έχει δημιουργηθεί από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
- See more at: http://www.mama365.gr/13915/ekpaideftika-sites-gia-paidia-mathhsh-kai-diaskedash.html#sthash.E6EIYypa.1zItTMTN.dpufhttp://www.mama365.gr/13915/ekpaideftika-sites-gia-paidia-mathhsh-kai-diaskedash.html

Οικογενειακά επιδόματα ΟΓΑ έρχεται νέα πληρωμή

Σπάνιο μπλε διαμάντι βρέθηκε στη Ν. Αφρική

Μπορεί πολύς κόσμος να πεινάει, ένας θησαυρός ωστόσο κρύβεται σε μια «πέτρα»!

Πρόκειται για ένα «τεράστιο» μπλε διαμάντι που εντοπίστηκε πριν από ένα μήνα στο ορυχείο Κούλιναν της Νότιας Αφρικής, κοντά στην Πρετόρια.

Η αξία του διαμαντιού (με σχήμα «βελανιδιού») και είναι τόσο μεγάλο που μόλις χωράει στην παλάμη ενός χεριού, βάρους 29,6 καρατίων υπολογίζεται σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Petra Diamonds που εκμεταλλεύεται το ορυχείο, δήλωσε στο Reuters ότι πρόκειται για το πιο σημαντικό μπλε πετράδι που έχει βρεθεί από το 1905.

Τότε, είχε βρεθεί στο ίδιο ορυχείο ένα μπλε πετράδι βάρους 3.106 καρατίων που ήταν και το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί ποτέ. Τότε είχε παρουσιαστεί στον βασιλέα Εδουάρδο VII.

Το διαμάντι αυτό κόπηκε στην συνέχεια σε μικρότερα, δύο εκ των οποίων ανήκουν στην βρετανική Μοναρχία.
Πρόκειται για τον Πρώτο Αστέρα της Αφρικής, 530 καρατιών (φωτογραφία κάτω) και τον Δεύτερο Αστέρα της Αφρικής, 317 καρατιών.

Στο ίδιο ορυχείο, το 2009 είχε βρεθεί ένα μπλε διαμάντι 26.6 καρατιων(ακατέργαστο) που πουλήθηκε από το Sothebey’s για 10 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ένα δεύτερο διαμάντι με βαθύ μπλε χρώμα πουλήθηκε το 2012 αντί 10,8 εκατομμυρίων δολαρίων.


Tα βρόμικα παιδιά είναι τα πιο υγιή

Να και κάτι που οι περισσότεροι γονείς θα το πιστέψετε με δυσκολία: νέα έρευνα έδειξε ότι είναι δυνατόν να υπάρχουν παιδιά που είναι πάρα πολύ καθαρά. Ναι, καλά διαβάσατε. Αυτό συμβαίνει λόγω όλων αυτών των κρεμοσάπουνων, των απολυμαντικών υγρών για τα χέρια και τα μαντηλάκια τα οποία αποτρέπουν σε ένα βαθμό την έκθεση των παιδιών στα μικρόβια, που όμως είναι αναγκαία για να ισχυροποιηθεί το ανοσοποιητικό τους σύστημα.

Σύμφωνα με μία νέα έρευνα, η αυξημένη έκθεση στα μικρόβια βοηθάει την ανάπτυξη του ανοσοποιητικού και με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται στο μέλλον αλλεργίες και άλλες ασθένειες που συνδέονται με το ανοσοποιητικό, όπως κολίτιδα και άσθμα.

Ερευνητές στο Bringham and Women’s Νοσοκομείο στη Βοστώνη διεξήγαγαν την έρευνα και δημοσίευσαν τα αποτελέσματά της στο τεύχος Μαρτίου στο περιοδικό Science. Εφαρμόζοντας την “υπόθεση της υγιεινής,” η ερευνητική ομάδα έδειξε ότι η έλλειψη έκθεσης σε μικρόβια κατά τη διάρκεια της μικρής παιδικής ηλικίας αυξάνει την ευαισθησία τους σε ορισμένες ασθένειες, επειδή η μειωμένη έκθεση σε αυτά (μικρόβια) καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματός τους.
Η έρευνα δεν αποδεικνύει μόνο αυτή τη θέση, αλλά επεξηγεί και τους τρόπους και την όλη διαδικασία. Ωστόσο, οι ερευνητές σημειώνουν πως η εργασία τους βασίστηκε στη μελέτη ποντικιών και όχι ανθρώπων. Παρόλο αυτά, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι χρειάζεται να τεθεί σε ενεργοποίηση το ανοσοποιητικό σύστημα με την εισαγωγή μικροβίων ώστε αυτό να αναπτυχθεί επαρκώς.
Η ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τους Dr. Richard Blumberg, διευθυντή στο νοσοκομείο στην Γαστρεντερολογική, Ηπατολογική και Ενδοσκοπική Κλινική και Dr. Dennis Kasper διευθυντή του εργαστηρίου μελέτησαν την ανάπτυξη ποντικιών μέσα σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον χωρίς την έκθεσή τους σε μικρόβια καθώς και μίας άλλης ομάδας ποντικών που βρισκόντουσαν σε κανονικές εργαστηριακές συνθήκες.

Τα ποντίκια μεγάλωναν με σκοπό να αναπτύξουν άσθμα και κάποια φλεγμονώδη νόσο του εντέρου. Και στις δύο περιπτώσεις σκοπός ήταν η σύγκριση των ανοσοποιητικών συστημάτων των δύο ομάδων των ποντικιών. Η ομάδα ανακάλυψε ότι τα ποντίκια που ζούσαν μέσα στο αποστειρωμένο περιβάλλον είχε σε μεγαλύτερο βαθμό αναλλοίωτα τα κύτταρα-“δολοφόνους” (Τ-κύτταρα) στους πνεύμονές τους και στα έντερά τους, και ότι είχαν περισσότερο έντονα συμπτώματα.

Επιπλέον, βρήκαν ότι όταν έφεραν σε επαφή την πρώτη ομάδα ποντικιών (αποστειρωμένων) μαζί με αυτή που δεν ζούσε σε ένα “καθαρό” χώρο,τα όχι και τόσο καθαρά ποντίκια δεν ανέπτυξαν μεγάλα επίπεδα από τα κύτταρα-“δολοφόνους” Τ. Επίσης δεν έδειξαν έντονα συμπτώματα σε σχέση με την ομάδα των ποντικιών που ήταν σε ένα πιο καθαρό περιβάλλον και τέλος ανακάλυψαν ότι τα ποντίκια του αποστειρωμένου περιβάλλοντος, αν ερχόντουσαν τις πρώτες εβδομάδες της ζωής τους σε επαφή με μικρόβια ανέπτυσσαν μακροπρόθεσμη προστασία εναντίον ασθενειών.

Αυτές οι μελέτες δείχνουν πόσο σημαντική σημασία έχει η σωστή έκθεση σε μικρόβια κατά τη διάρκεια των πρώτων σταδίων της ζωής, καθώς επίσης και η κατανόηση ενός πιθανού μηχανισμού που θα επιτρέπει σε επιστήμονες να έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν εκείνους τους μικροβιακούς παράγοντες που είναι σημαντικοί για την επιβολή μιας προστασίας ενάντια στις αλλεργίες και στα αυτοάνοσα νοσήματα που ενδεχομένως να παρουσιαστούν στη μετέπειτα ζωή.

Η “υπόθεση της υγιεινής”: η “υπόθεση της υγιεινής” εμφανίστηκε το 1989, όταν ένας ερευνητής, ο D.P. Strachen την δημοσίευσε στο British Medical Journal. Η θεωρία του αναφέρει τα εξής: η μείωση των μεταδιδόμενων ασθενειών της παιδικής ηλικίας εξαιτίας του εμβολιασμού και της αυξημένης χρήσης των αντιβιοτικών έχει οδηγήσει στην ολοένα αυξανόμενη παρουσία αλλεργικών παθήσεων.

Στο μεταξύ ο Strachen ανακάλυψε ότι υπήρχαν λιγότερα περιστατικά άσθματος και αλλεργιών σε πολυμελείς οικογένειες. Φαίνεται ότι σήμερα οι γονείς ανησυχούν πολύ περισσότερο για τις μικρο-μολύνσεις στα παιδιά τους, αναφέρει ο Ronald M. Ferdman, M.D., επίκουρος καθηγητής Κλινικής Παιδιατρικής στο Keck School of Medicine. “Κανείς δεν λέει ότι πρέπει να εκθέτετε το παιδί σας επίτηδες σε ασθένειες. Από την άλλη όμως δεν υπάρχει ανάγκη να κρατάτε το παιδί σας μέσα σε μία φούσκα.”
Αν και δεν υπάρχει κίνδυνος να εκτεθούν τα παιδιά σε ελονοσία ή κάποια άλλη τρομερή ασθένεια, οι γονείς φέρνουν τα πάνω κάτω αν το παιδί τους αρρωστήσει με κρύωμα. Και είναι εξαιτίας αυτής της παράνοιας που στην πραγματικότητα θα μπορούσε να κάνει τα παιδιά μας πιο επιρρεπή λόγω “ελλείψεων” στο ανοσοποιητικό τους σύστημα.

Η αλυσίδα της βίας

Υπάρχει άραγε άνθρωπος που δεν  έχει χαραγμένη ανεξίτηλα στη μνήμη του μια  πράξη  σωματικής βίας που είχε υποστεί σαν παιδί; Μια σφαλιάρα,  ένα σπρώξιμο, μια κλωτσια ή ένα γερό ξυλοφόρτωμα; Αν το σκεφτείς λίγο, το  πιο  πιθανό είναι  να ανακαλέσεις τέτοιες στιγμές  και, μαζί μ΄αυτές,  κι όλη τη συναισθηματική μνήμη που τις συνοδεύει… Τον πόνο, τη ντροπή, το φόβο,   τον εξευτελισμό… Ολ΄αυτά τα θυμήθηκα με αφορμή το συγκλονιστικό κείμενο της φίλης του ιστολογίου Signora  Alba, που σας καλώ να διαβάσετε και να  σχολιάσετε κι εσείς:
Ilya-Andriyanov
Φωτό: Ilya Andriyanov
Σκηνή πρώτη:
Πήγα τις προάλλες για μάθημα στ’ αγόρια μου. Δυο γλυκύτατα αγόρια που τώρα μπαίνουν στην εφηβεία, έχουν πολλές απορίες για τη ζωή («Κυρία, όταν μεγαλώσουμε, θα μπορούμε να οδηγάμε αμάξι στην έρημο;»), τη μόδα («Κυρία, γιατί φοράτε τόσο περίεργα σκουλαρίκια;), τη ζωή μου («Κυρία, εσείς στο σπίτι σας έχετε κουνέλια σαν κι εμάς;») και τα κορίτσια («Κυρία, όταν ακουμπάς ένα κορίτσι, δεν μένει έγκυος, ε;») και όρεξη για ό,τι τους αρέσει («Κυρία, τις προάλλες έκοψα όλο το γκαζόν μόνος μου!!!»). Μου φτιάχνουν χάρτινα λουλούδια, όταν τους βάζω εργασίες κατασκευών, τις φτιάχνουν με τόσο μεράκι και το στόμα τους πάει ροδάνι! Κι όμως, βαθιά στα μάτια τους, βλέπεις μια θλίψη περίεργη η οποία χάνεται τη στιγμή που θα ακούσουν ένα τεράστιο «Μπράβο! Τα καταφέρατε!» και θα αστράψουν από χαρά.
Εκείνη την ημέρα, λοιπόν, δεν ξέρω πώς έτυχε αλλά είχαμε αφήσει την πόρτα ανοιχτή και κάναμε μάθημα.
Ξαφνικά, ακούω φωνές και ύστερα Φσατ! Φσατ!
Μου σηκώθηκε η τρίχα! Με διαπέρασε ένας ηλεκτρισμός και ένας καταιγισμός αναμνήσεων που θέλω ν’ αποδιώξω.
Τ’ αγόρια κατάλαβαν την αναστάτωσή μου και μου είπαν: «Ε, κυρία, πώς κάνετε έτσι; Λίγο ξύλο είναι».
Το σαγόνι στο πάτωμα… ΕΕΕΕ;;;;;; Τι άκουσα πάλι!!!!!!;;;;;;
Δικαιολογήθηκα «Εεεε, να, δεν είμαι υπέρ της βίας….» ενώ το συννεφάκι, σαν αυτό στα καρτούν που καταγράφει τις σκέψεις έλεγε «ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ!!!!!!»
Σκηνή δεύτερη:
Βρέθηκα σ’ ένα φιλικό σπίτι. Η μητέρα, από τις συζητήσεις που έχουμε κάνει κατά καιρούς, είναι σαφώς ενάντια στην σωματική τιμωρία. Είχα καιρό να τους επισκεφτώ και ξαφνικά, η μικρή μπουμπού της δημιουργεί επεισόδιο. Σύρραξη… ακούω τη μικρή να λέει «Θέλω ξύλο!» «Θέλεις ξύλο;;;» της λέει η μητέρα. «Πάρε!!!!» Και της ρίχνει τρεις αμνημόνευτες ξυλιές στον κώλο…
Τι έγινε, ρε παιδιά; Τι επεισόδια έχασα;
Σκηνή τρίτη:
Κομμωτήριο. Κάθε καρυδιάς καρύδι εκεί μέσα. Οι μεγάλοι μιλάνε, οι μικροί ενοχλούν και διακόπτουν. «Μιλάω, σου είπα. Έχω δουλειά τώρα. Μην μ’ ενοχλείς». Η μικρή ξαναενοχλεί για να μας δείξει τη ζωγραφιά της όλο χαρά «Μιλάω, ΣΟΥ ΕΙΠΑ!!! Τι δεν κατάλαβες; Ηλίθιο είσαι;» Ξαναμαζεύεται η μικρή. Έρχεται να μας δείξει και τα γράμματα που έφτιαξε κι εκείνη τη στιγμή τρώει ένα βασιλικό χαστούκι, η μαμά της αρπάζει το αυτί τραβώντας το με μανία και ακούω: «Μα, καλά, δεν καταλαβαίνεις τίποτα πια; Τόσο ηλίθια είσαι;;; Κάτσε εκεί και ζωγράφισε χωρίς να μας ενοχλείς!!!!»
Angela-Marchetti
Art: Angela Marchetti
Σκηνή τέταρτη:
Σε άλλο σπίτι μαθητή. Δύο μικρά ζωντόβολα τρέχουν και παίζουν. Ξαφνικά ο μεγάλος αδερφός (πεντάχρονος) αρχίζει και κοπανάει το κεφάλι της αδερφής του (τετράχρονη) στην πόρτα. Τσιρίδες, φωνές! Ακούω τη μαμά να λέει «Μην χτυπάς την αδερφή σου, δεν είναι σωστό». Ο μικρός (Ταλιμπάν τον λέω) συνεχίζει. Σκασίλα του για τις νουθεσίες της μαμάς. Δεύτερη προειδοποίηση «Σου είπα δεν κάνει να χτυπάς την αδερφή σου!!!!». Ξανά μανά σκασίλα του. Τρίτη προειδοποίηση μαζί με σωματική «επαφή»… τον αρπάζει από το χέρι τον σέρνει πιο πίσω και του δίνει «ένα χεράκι ξύλο» λέγοντας παράλληλα «Δεν κάνει να χτυπάς την αδερφή σου!!».
Σκέφτομαι (αχ αυτό το συννεφάκι)…. Αυτό το παιδί τι κατάλαβε; Ότι ναι μεν δεν είναι σωστό να χτυπάμε τους άλλους, αλλά είναι σωστό για τους άλλους να με χτυπάνε. Δεν νομίζω ότι μπορεί να διαχειριστεί αυτό το παράδοξο ένα πεντάχρονο μυαλό…
Σε καμία από αυτές τις περιπτώσεις, δεν μίλησα. Αν έκανα κουβέντα εκείνη την ώρα, πάνω στο θυμό του γονιού, δεν θα κατάφερνα τίποτα. Θα μου λέγανε «Δουλειά σου εσύ! Δεν σε αφορά το θέμα!»
Κι όμως, τελικά, με αφορά. Γιατί εγώ αύριο, θα χρειαστεί να επικοινωνήσω με αυτά τα παιδιά, με αυτούς τους ενήλικες.
Απαντήστε σε αυτή την ερώτηση:
Είναι σωστό να χτυπάμε τους ανθρώπους;
Όχι, θα μου πείτε.
Μα, τα παιδιά, είναι κι αυτά άνθρωποι.
ΟΥΠΣ, δεν το σκεφτήκατε ποτέ αυτό, ε;
Πιστεύω ακράδαντα τα εξής:
Τα παιδιά αναπτύσσουν στο έπακρο τον εαυτό τους και τις δεξιότητές τους αφού αναγνωρίζονται ως άτομα που έχουν δικαιώματα, υποχρεώσεις και τα βλέπουμε ως μικρούς ενήλικες που μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα χωρίς να τα ακρωτηριάζουμε.
Η βία γεννάει βία. Το παιδί μαθαίνει πως είναι σωστό να χτυπάς τον άλλο και είναι πιο πιθανό να το μεταφέρει αυτό στο σχολείο ή αργότερα στην ενήλικη ζωή του.
Η τιμωρία γεννάει κι άλλη τιμωρία. Αν το χτυπήσεις μία φορά στον πισινό του, αργότερα αυτό δεν θα σου είναι αρκετό γιατί θα το έχει συνηθίσει και η βία θα κλιμακωθεί. Το παιδί θα τραυματιστεί σωματικά και ψυχικά και το επιθυμητό αποτέλεσμα δεν θα έρθει ποτέ. Ναι, βραχυπρόθεσμα θα σωπάσει, αλλά εις βάθος χρόνου όχι.
Λέτε «όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος», μα δεν είναι η ράβδος της τιμωρίας, αλλά η ράβδος του ποιμένα που οδηγεί τα πρόβατά του ασφαλή στο μαντρί. Για τους Χριστιανούς, που θεωρούν ότι η βία είναι αποδεκτή από τον Θεό, σας λέω πως δεν είναι. Έχουν απλά ερμηνεύσει τα εδάφια για να δικαιολογήσουν τ’ αδικαιολόγητα.
Λέτε «και πού το κακό να χτυπάς ένα παιδί; Κι εμάς μας χτύπησαν και δεν πάθαμε και τίποτα». Λέω «και πού το καλό να χτυπάς ένα παιδί; Κι εμένα με χτύπησαν αλλά έπαθα πολλά, και μάλλον αυτά που πάθατε εσείς δεν θέλετε να τα δείτε».
Η βία καταργεί την αξία του παιδιού ως άνθρωπο και ως άτομο. Το παιδί νιώθει αβοήθητο, άχρηστο, «κακό» και η αυτοπεποίθησή του καταρρακώνεται.
Το παιδί μπορεί να λάβει εκατό αγκαλιές και ένα χτύπημα (όποιας μορφής κι αν είναι αυτό) και πάντα θα θυμάται το χτύπημα και όχι τις αγκαλιές. Η βία πληγώνει τον συναισθηματικό κόσμο του παιδιού.
Η βία καταργεί την αξία του γονέα. Ο γονέας, ως μορφή εξουσίας, πρέπει να εμπνέει σεβασμό και εμπιστοσύνη, όχι φόβο. Ναι, χτύπα το παιδί. Θα κερδίσεις τη μάχη, μα θα χάσεις τον πόλεμο.
Η σωματική τιμωρία καλλιεργεί τον θυμό. Θυμωμένος γονιός, θυμωμένο παιδί, ρήξη στη σχέση και έλλειψη επικοινωνίας.
Η σωματική τιμωρία δεν βελτιώνει τη συμπεριφορά του παιδιού. Το βλέπω γύρω μου και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτοί οι γονείς δεν αλλάζουν τακτική. Δεν διερωτώνται πως κάτι δεν γίνεται σωστά; Δεν θέλουν να καταλάβουν; Σίγουρα η συζήτηση και η επικοινωνία με το παιδί, η πειθαρχία μέσω της λεκτικής οδού είναι πιο δύσκολη. Ενέχει μεγαλύτερη υπομονή από την πλευρά του γονέα και όπως πολλοί γονείς πλέον είναι κουρασμένοι και καταβεβλημένοι από την καθημερινότητα, επιλέγουν τον εύκολο δρόμο της φυσικής τιμωρίας.
family blessings
Τέλος, όπως έχουν δείξει και έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς (κι εγώ είμαι μία από τα θύματα βίας), τα παιδιά που έχουν υποστεί βία (οποιασδήποτε μορφής) τείνουν να γίνονται αντικοινωνικά, να έχουν προβλήματα επικοινωνίας με τους ανθρώπους, να γίνονται καταθλιπτικά και ενίοτε πιο επιθετικά από άλλα παιδιά που μεγαλώσανε σε περιβάλλοντα με περισσή αγάπη και κατανόηση.
Υπάρχουν τόσα βιβλία που δίνουν εναλλακτικές πειθαρχίας για τα παιδιά. Ανοίξτε τα.
Μάθετε να κάνετε υπομονή. Τις περισσότερες φορές το παιδί θέλει απλά να ξεσπάσει λίγο γιατί δεν μπορεί να διαχειριστεί τα άσχημα συναισθήματά του. Ο μέγας καλλιτέχνης Ροντέν έχει πει «Η υπομονή είναι μορφή δράσης».
Η αγάπη στα παιδιά έχει χίλιους τρόπους έκφρασης. Το «σε χτυπάω γιατί σ’ αγαπάω και πρέπει να μάθεις» δεν είναι ένας από αυτούς.
Το παιδί βλέπει εσάς ως πρότυπο. Κι αυτό θα ακολουθήσει στην υπόλοιπη ζωή του. Κοιτάξτε τον εαυτό σας και πείτε μου πόσα χούγια έχετε πάρει από τους γονείς σας.
Κόψτε την αλυσίδα της βίας. Ο μικρός ανθρωπάκος που σας κοιτάει με απελπισία την ώρα που του ρίχνετε με τόσο μένος το χαστούκι για να διώξετε τον δικό σας θυμό, θα θυμάται για πάντα αυτά τα χτυπήματα γιατί οι πράξεις μετράνε και όχι τα λόγια. Τα έχετε δει ποτέ αυτά τα ματάκια; «Δεν μ’ αγαπάς, δεν με θέλεις, εγώ όμως σ’ αγαπώ και θα κάνω αυτό που μου λες γιατί θέλω να μ’ αγαπάς».
«Θέλω να μ’ αγαπάς»…. Τα παιδιά θέλουν την αποδοχή μας, την αγάπη μας και το σεβασμό μας. Η βία τα καταργεί όλα αυτά και φέρνει κενό και πικρία… «γιατί με χτυπούσες όταν ήμουν μικρός; Τόσο άσχημα πράγματα έκανα; Λίγες αταξίες δεν είναι μέσα στη ζωή; Έπρεπε να με χτυπήσεις με τη ζώνη σου για να καταλάβω ότι δεν έπρεπε να ανοίξω την πόρτα του αυτοκινήτου χωρίς να κοιτάξω το δρόμο;»
Σ΄ευχαριστούμε πολύ Signora Alba γι΄αυτή τη συναισθηματική “σπρωξιά” που μας έδωσες με το κείμενό σου!

Ιδιαίτερη προσοχή! Κρούσματα εξαπάτησης των πολιτών τις τελευταίες μέρες!

Πως να περιγράψεις τον Έλληνα μέσα σε 8 λεπτά [βίντεο]

Χάρτης της Google παρουσιάζει τα πιο πολυφωτογραφημένα μέρη

Παγκόσμιο χάρτη με τις πιο πολυφωτογραφημένες περιοχές δημιούργησε η Google με βάση  τις αναρτημένες φωτογραφίες χρηστών των Google Maps/Google Earth με ενεργοποιημένο το geolocation.
Οι περιοχές που εμφανίζονται με έντονο χρώμα στον χάρτη είναι και οι πιο δημοφιλείς με τη Νέα Υόρκη, τη Ρώμη, το Παρίσι και την Κωνσταντινούπολη να καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις.

Η Αθήνα βρίσκεται στην 35 θέση παγκοσμίως και ο λόφος Λυκαβηττού στην 1η θέση της Αθήνας.

Τον χάρτη μπορείτε να τον δείτε στο www.sightsmap.com

Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014 η χοροεσπερίδα του Συλλόγου μας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ      ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ   ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
      

Ιωάννινα, 20-1-2014
Αριθ. Πρωτ.: 71
Προς: Μέλη
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

      
Συναδέλφισσες –οι
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η χοροεσπερίδα και η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου μας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014 (παραμονή των Τριών Ιεραρχών) στο μουσικό μεζεδοπωλείο «Αλλού γι αλλού» (Γαριβάλδη 29, Ιωάννινα),.
Η τιμή της πρόσκλησης είναι 15 € κατ’ άτομο και περιλαμβάνει στο μενού: σαλάτα, ορεκτικά, κυρίως πιάτο και ποτά (κρασί χύμα, μπύρα βαρελίσια και αναψυκτικά απεριόριστα).
Θα μας διασκεδάσει η λαϊκοδημοτική ορχήστρα του μαγαζιού με τους Γιάννη Σταύρου (κιθάρα-τραγούδι), Κώστα Καραπάνο (βιολί), Τάσο Ντάφλο (τύμπανα –κρουστά), Φώτη Παπαζήκο (λαούτο-τραγούδι) και τη Γλύκα Τζίμα (τραγούδι).
Προσκλήσεις μπορείτε να προμηθευτείτε από τα μέλη του Δ.Σ.

«Ο Σύλλογος συναντά τους συναδέλφους Σχολικούς Συμβούλους, Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων μας»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
   ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα,   22-01-2014
Αρ. Πρωτ.: 72
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ :
  1. Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε.
  2. Δ/ντές και Δ/ντριες Δ. Σχολείων
  3. Προϊσταμένες –ους Νηπιαγωγείων
ΚΟΙΝ.: Μέλη
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
«Ο Σύλλογος συναντά τους συναδέλφους Σχολικούς Συμβούλους, Διευθυντές και Διευθύντριες των σχολείων μας»
Συναδέλφισσες -οι
Σχολικοί Σύμβουλοι Π.Ε., Διευθυντές και Διευθύντριες των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων του συλλόγου μας,
Το Διοικητικό Συμβούλιο σας καλεί σε συνάντηση τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014, στις 6 μμ στο 21ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων (Διγ. Ακρίτα 1, Σεισμόπληκτα) για μια αμφίδρομη ενημέρωση σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας των σχολείων, να σας ενημερώσει για την καμπάνια τόσο του συλλόγου όσο και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας ενάντια στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση και κυρίως, την πρόθεσή μας να χαράξουμε κοινούς δρόμους αντίστασης με όλους τους συναδέλφους, από όποια θέση βρίσκεται ο καθένας, απέναντι στα μέτρα της αξιολόγησης, τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και τον επαγγελματικό αφανισμό των εκπαιδευτικών!
ΤΟ Δ.Σ.

«Στάση εργασίας την Παρασκευή 24-01-2014»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
   ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Ιωάννινα,  20-1- 2014
Αρ. Πρωτ.: 70
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A -  45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr

ΠΡΟΣ : ΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΚΟΙΝ.: Δ/ΝΤΗ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ανακοίνωση
Θέμα: «Στάση εργασίας την Παρασκευή 24-01-2014»

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνων με απόφασή του καλεί όλα τα μέλη του Συλλόγου σε Στάση Εργασίας, την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014, για τις δύο τελευταίες ώρες (12:00΄- 14:00΄) του εργασιακού μας ωραρίου.

Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκεκριμένα καλεί:

·         τους συναδέλφους -ισσες σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Καμπέρειο ίδρυμα Ιωαννίνων όπου θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική συνάντηση από τη Σχολική Σύμβουλο Νηπιαγωγών με θέμα: «Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας».

  • Τις Προϊσταμένες Σχολείων να μη πάρουν μέρος στη συνάντηση-ενημέρωση.
  • Τη Σχολική Σύμβουλο να μην πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη επιμόρφωση και κάθε άλλη παρόμοια στο μέλλον, όσο η αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και τις απολύσεις εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο υπάρχον νομικό πλαίσιο (Νόμοι 3848/2010 και 4024/2011).

Οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Π.Ε., όλων των ειδικοτήτων, από τους πίνακες Γενικής και Ειδικής Αγωγής μέχρι και σήμερα (23-1-2014) του αιρετού ΚΥΣΠΕ Δ.Μπράτη

Συναδέλφισσες , συνάδελφοι

Σας κοινοποιώ τους πίνακες, από τους οποίους προκύπτει ο αριθμός των προσλήψεων αναπληρωτών στην Π.Ε. από τους πίνακες Γενικής και Ειδικής Αγωγής, για το σχολικό έτος 2013-14, μέχρι και σήμερα (23-1-2014) , όλων των ειδικοτήτων μέσω τακτικού προϋπολογισμού και ΕΣΠΑ.

Διάθεση αποσπασμένων εκπαιδευτικών (σε Περιφερειακές Δ/νσεις, και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) σε σχολικές μονάδες του αιρετού ΚΥΣΠΕ Δ.Μπράτη

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Με την υπ’ αριθμ. 8141/Δ1/21-1-14 απόφασή του ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου, καλεί τους Περιφερειακούς Δ/ντές Εκπαίδευσης να διαθέσουν σε σχολικές μονάδες τους εκπαιδευτικούς που αποσπάσθηκαν σε Περιφερειακές Δ/νσεις και σε Δ/νσεις Εκπαίδευσης «…προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα οξύτατα προβλήματα κάλυψης των κενών σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»!!!
Η παραπάνω απόφαση, που είναι πέρα για πέρα προκλητική, δείχνει τον τρόπο λειτουργίας της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.
Τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν αποσπάσθηκαν φέτος, αν και υπήρχε η δυνατότητα, τη στιγμή που εκατοντάδες εκπαιδευτικοί δεν αποδεσμεύονται ακόμη, επειδή δεν έχουν προσλάβει αναπληρωτές να τους αντικαταστήσουν, έρχεται ο Υφυπουργός Παιδείας με την απόφασή του να «διαθέσει» σε σχολεία τους εκπαιδευτικούς που απέσπασε σε Περιφερειακές Δ/νσεις και Δ/νσεις Εκπαίδευσης, χωρίς κανένα μετρήσιμο και αντικειμενικό κριτήριο.
  • Πρόκειται για μια απόφαση που καταστρατηγεί το αντικειμενικό και μοριοδοτούμενο σύστημα των αποσπάσεων που καθιερώθηκε από το 2011 στην εκπαίδευση.
  • Πρόκειται για επαναφορά του «πελατειακού» κράτους και της λογικής πως και σήμερα τελικά «βολεύεται» όποιος έχει «μπάρμπα στην Κορώνη».
Ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ καλώ τον Υφυπουργό Παιδείας να ανακαλέσει την απόφασή του αυτή και να καλύψει, άμεσα, τα κενά στην εκπαίδευση με προσλήψεις αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων.
Καλώ, επίσης, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να παρέμβει και να ακυρώσει στην πράξη τις αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας που καταστρατηγούν θεσμικές κατακτήσεις του κλάδου και επαναφέρουν τις λογικές του «πελατειακού» κράτους στην εκπαίδευση.
Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ
Δημήτρης Μπράτης

ΠΕΣΣ: Αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ομοσπονδίες και διαγραφές

Η ΠΕΣΣ έχει κατ’ επανάληψη τοποθετηθεί δημοσίως για το πώς αντιλαμβάνεται την αξιολόγηση και έχει υπογραμμίσει τους διακριτούς ρόλους των Ομοσπονδιών των Εκπαιδευτικών και των στελεχών της Εκπαίδευσης, οι οποίοι οπωσδήποτε δεν είναι αντιπαραθετικοί. 
Δυστυχώς όμως μπροστά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και οι Εκπαιδευτικοί, η αντιμετώπιση της κατάστασης  με απειλές διαγραφών από την ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ δεν δίνει λύσεις.  Πρακτικές απειλών που όταν απευθύνονται προς τους εκπαιδευτικούς, δικαίως καταδικάζονται από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, παρατηρείται το φαινόμενο να υιοθετούνται από τις ίδιες ομοσπονδίες ενάντια σε  εκπαιδευτικούς-στελέχη. 
Ειδικότερα, οι πρόσφατες ανακοινώσεις δημιουργούν τα ακόλουθα ερωτηματικά:
  • Ποιο σκοπό εξυπηρετεί ο διαχωρισμός των εμπλεκομένων στις σχετικές διαδικασίες στελεχών, αφού η ΟΛΜΕ εξαιρεί από τα στελέχη τους/τις Διευθυντές/ντριες Σχολικών Μονάδων και εξ αντικειμένου τους Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Διευθύνσεων, οι οποίοι όπως είναι γνωστό δεν πραγματοποιούν σεμινάρια;
  • Ποιο σκοπό εξυπηρετεί η πρόσφατη απόφαση διαγραφής της συνάδελφου Σχολικής Συμβούλου από το Σύλλογο Α΄θμιας Εκπαίδευσης Χίου (ανεξάρτητα από οποιαδήποτε άλλα περιστατικά) για την ενημέρωση συνάδελφων Εκπαιδευτικών, αφού όπως είναι γνωστό η ευθύνη της εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης αφορά στους/στις Διευθυντές/ντριες Σχολικών Μονάδων και το έργο των Σχολικών Συμβούλων είναι ενημερωτικό και υποβοηθητικό για όσους εμπλακούν σ ’αυτή;
  • Το επόμενο στάδιο θα είναι η διαγραφή όλων των στελεχών - Διευθυντών/ντριών των Σχολικών Μονάδων οι οποίοι/ες εμπλέκονται σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης;
Οι αποφάσεις των Ομοσπονδιών είναι σεβαστές, όταν είναι δίκαιες, αντικειμενικές, αμερόληπτες, ανοίγουν δρόμους, οδηγούν σε αποτελέσματα και υπηρετούν την ενότητα των εκπαιδευτικών.
 Οι λογικές κοινωνικού αυτοματισμού όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν τις γενεσιουργές αιτίες των προβλημάτων, αλλά αντίθετα τις ισχυροποιούν προσθέτοντας νέα προβλήματα με τη δημιουργία ατελέσφορων εντάσεων και διαλυτικών φαινομένων εντός του σώματος των Εκπαιδευτικών.
Οι Εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να λέμε όχι σε οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης. Δεν το χρειαζόμαστε άλλωστε γιατί είμαστε σίγουροι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι πολύ παραπάνω από επαρκής.
Φυσικά, όπως έχουμε κατ’ επανάληψη υποστηρίξει, μιλάμε για μια αξιολόγηση μη τιμωρητική, μακριά από ποσοστώσεις και διαθεσιμότητες, συνδεδεμένη με την επιμόρφωση, μη αναδρομικού χαρακτήρα, που δεν στοχεύει στην απόδοση ευθυνών, αλλά στη βελτίωση της ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Η ΠΕΣΣ στηρίζει όλους τους συναδέλφους Σχολικούς Συμβούλους στο δύσκολο έργο τους και απευθυνόμενη προς τις Ομοσπονδίες σημειώνει ότι:
Τα θέματα που απασχολούν κατά καιρούς την Εκπαίδευση λύνονται με διάλογο, σχεδιασμό, υπομονή, επιμονή, συμμαχίες και όχι με απειλές και διαγραφές εντυπωσιασμού που αποπροσανατολίζουν, στοχοποιώντας στελέχη της εκπαίδευσης, ενώ η μετατόπιση των προβλημάτων εντός του Εκπαιδευτικού σώματος καταστρέφει τους αναγκαίους συνεκτικούς δεσμούς και αθωώνει τους δημιουργούς των προβλημάτων.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ   Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
         ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ   ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Τι να προσέξετε πριν αγοράσετε φτηνό tablet

Μια απλή αναζήτηση στις γνωστές υπηρεσίες σύγκρισης τιμών φέρνει δεκάδες αποτελέσματα για tablet με Wi-Fi κάτω των 150 ευρώ. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους τουλάχιστον ονομαστικά είναι καλά: επεξεργαστές 800, 1000 ή 1200 MHz, μνήμη 4GB ή και 8GB, όλα Android και μάλιστα, πολλά τρέχουν από την πρώτη έκδοση του Android για tablet (Honeycomb) ή και νεότερη (έως και Android 4.0).

Στα δάχτυλα μετριούνται ανάμεσά τους αυτά που έχουν GPS και ακόμα λιγότερα έχουν δεύτερη κάμερα, 3G, Bluetooth ή HDMI ή USB. Η απουσία GPS σημαίνει ότι δεν θα μπορείτε να αξιοποιήσετε app που χρειάζονται τις γεωγραφικές σας συντεταγμένες. Από την άλλη, στην αγορά θα βρείτε μοντέλα με υποδοχή microSD για να αυξήσετε τον διαθέσιμο χώρο για τα app σας. Πολλά συνοδεύονται από καλωδιάκι που θα σας επιτρέψει να συνδέσετε στικάκι USB ή εξωτερικό δίσκο USB για να προβάλλετε εικόνες και βίντεο στο tablet. Άλλα, έχουν και καλώδιο HDMI για σύνδεση στην τηλεόραση.

Εκεί όμως που τα tablet “no name” θα σας σπάσουν τα νεύρα είναι η απόκριση, οι αδικαιολόγητες διακοπές και το αναγκαστικό κλείσιμο των app, η απουσία του Google Play, του επίσημου καταστήματος της Google για αγορές ή κατέβασμα δωρεάν app από μια τεράστια συλλογή. Βεβαίως, όλα έχουν κάποιο άλλο Market, όπως το SlideMe. Στο διαδίκτυο, μπορεί να οδηγηθείτε με πλάγιους τρόπους στα update του Android που οι κάτοχοι επώνυμων tablet θα περιμένουν πολύ δια της επισήμου οδού ή να απαλλάσσεστε από τα δεσμά της Google, αφού το πρώτο πράγμα που θα κληθείτε να κάνετε δεν είναι να εισάγετε στοιχεία λογαριασμού Google.

Κι όμως, αυτό που δεν φανερώνουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι ότι η μπαταρία εξαντλείται μέσα σε απαράδεκτο λίγο χρόνο (η δική μας εμπειρία ήταν τα 90 λεπτά με συνηθισμένο σενάριο χρήσης), ότι τα μάτια σας θα κουράζονται αφού διαβάσετε όχι ολόκληρο βιβλίο, αλλά μόλις πέντε-έξι ειδήσεις online και ότι browser και app «σκάνε» στα καλά καθούμενα.

Εάν είστε τυχεροί και έχετε ελληνικό πληκτρολόγιο, μην περιμένετε να ανεβάζετε φωτογραφίες στο Facebook και να γράφετε σχόλια όπως έχετε συνηθίσει στο PC. Η επιλογή Upload photo με το δάχτυλο μπορεί να αποδειχτεί σοβαρό project, όπως και η διόρθωση κειμένου με το απλό backspace (αφού αλλού πατάτε, άλλο γράφει -τον χαρακτήρα από πάνω, το λ).

Ένα άλλο πρόβλημα που συναντάμε συχνά είναι ο απαράδεκτος χρόνος απόκρισης από την στιγμή του περίφημου tap μέχρι το tablet αντιληφθεί ότι ζητήσαμε κάτι. Μέχρι τότε, μπορείτε να το σπάσετε από τα πολλά χτυπήματα στην οθόνη (τουλάχιστον στα PC, πετάγαμε το πληκτρολόγιο ή το mouse).
Εάν σκέφτεστε να αγοράσετε tablet 7 ιντσών γύρω στα 130-150 ευρώ, περάστε το από κόσκινο. Αναζητήστε κριτικές από κατόχους, ή αφήστε κατά μέρος το tablet των 150 ευρώ και ψάξτε για μεταχειρισμένα. Αν και σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει ένα θέμα με τον κύκλο ζωής της μη ανταλλάξιμης μπαταρίας, θα έχετε ένα tablet που, τουλάχιστον, θα λειτουργεί όσος χρόνος του απομένει ακόμα.

Φυσικά, η κριτική αυτή είναι αυστηρή γιατί τα παίρνει όλα η μπάλα. Όμως, οι απόψεις που συγκεντρώσαμε από φίλους, συναδέλφους και γνωστούς που έχουν πιάσει στα χέρια τους σχετικά οικονομικά tablet συγκλίνουν: Μην το πάρετε.

Αν το δείτε, το δοκιμάσετε και περνάει τα τεστ της πολύ κουραστικής οθόνης, του κακού πληκτρολογίου, της αστάθειας, της μπαταρίας και της ταχύτητας απόκρισης και κατεβάσματος, τότε ξεχάστε ότι διαβάσατε αυτό το άρθρο.

Μετά την δεύτερη ματιά, αν επιμένετε ότι πετύχατε θησαυρό, μοιραστείτε το με τους άλλους, γράψτε κάπου δημοσίως κριτική για την εμπειρία χρήσης όχι για τα specs.

Στα χαρακώματα οι γαλακτοβιομηχανίες - Πως η επιμήκυνση στη διάρκεια ζωής του "φρέσκου" γάλακτος θα αλλάξει το χάρτη

Επιχειρηματικές συγκρούσεις σε πολλαπλά επίπεδα φέρνει η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την επέκταση της διάρκειας ζωής του "φρέσκου" γάλακτος. Εγχώριες και ξένες γαλακτοβιομηχανίες, λιανεμπορικές αλυσίδες, προμηθευτές, εισαγωγείς και παραγωγοί βρίσκονται στο κάδρο της αγοράς και κονταροχτυπιούνται με φόντο την επιμήκυνση στη διάρκεια ζωής του φρέσκου γάλακτος από πέντε ημέρες στις εννέα ή δέκα.
Σύμφωνα με το Έθνος οι εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες, παρότι γνωρίζουν ότι θα ωφεληθούν με την επιμήκυνση στη διάρκεια ζωής του γάλακτος από τον περιορισμό του κόστους των επιστροφών, που υπολογίζεται ότι επιβαρύνει κατά 5% την τελική τιμή του προϊόντος, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να ανοίξει η «πόρτα» των εισαγωγών. Και αυτό καθώς σήμερα είναι ανέφικτη η εισαγωγή, διανομή και κατανάλωσή γάλακτος σε πέντε ημέρες.
Πλέον λιανεμπορικές αλυσίδες και μεγαλοπρομηθευτές θα μπορούν να εισάγουν πλέον φθηνότερο γάλα από ξένες βιομηχανίες και να πωλείται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, είτε ως προϊόν επώνυμο είτε ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Σε μια τέτοια περίπτωση οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες είναι βέβαιο πως θα χάσουν μέρος των μεριδίων που κατέχουν στην αγορά.
Κυρίαρχη θέση σήμερα μεταξύ των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών στην αγορά του φρέσκου γάλακτος κατέχει η Vivartia, με ποσοστό που υπερβαίνει το 30%, και ακολουθούν η Ολυμπος, η ΜΕΒΓΑΛ και η Δωδώνη.
Πέραν όμως από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που θα μπορούν να τοποθετήσουν φθηνότερα προϊόντα στα ράφια τους και να πιέσουν έτσι τους Ελληνες παραγωγούς για ακόμη χαμηλότερες τιμές και οι ξένες γαλακτοβιομηχανίες έχουν κάθε λόγο να αποζητούν την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος.
Για παράδειγμα, η γαλλική πολυεθνική Friesland, που καταλαμβάνει στη χώρα μας την πρώτη θέση στο γάλα μακράς διαρκείας, δεν έχει τη δυνατότητα να πουλήσει εισαγόμενο γάλα μεγαλύτερης διάρκειας ως φρέσκο, λόγω του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ελληνική αγορά.
Το υπουργείο Ανάπτυξης -ακολουθώντας τις συστάσεις του ΟΟΣΑ- υποστηρίζει ότι με την επιμήκυνση θα μειωθεί η τιμή του γάλακτος, ωστόσο το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης τονίζει ότι στην Ελλάδα υπάρχει ήδη γάλα μακράς διαρκείας και είναι 20% πιο ακριβό από το φρέσκο, θεωρώντας τη συγκεκριμένη κίνηση «ταφόπλακα» για τον κλάδο της κτηνοτροφίας.

Έκπτωση 50% στα πρόστιμα για τα αυθαίρετα με ενεργειακή και στατική αναβάθμιση

Ελάφρυνση κατά 50% των προστίμων φέρνουν οι εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης και στατικής επάρκειας στα κτίρια που κατασκευάστηκαν πριν το 2003, δίνοντας επιπλέον κίνητρα στους πολίτες για να ενταχθούν στο νόμο Καλαφάτη για την νομιμοποίηση αυθαιρέτων. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι παρεμβάσεις να επιφέρουν κατάταξη σε ένα επίπεδο παραπάνω ενεργειακής κατηγορίας ή ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας άνω του 30%. Τα ανωτέρω πιστοποιούν δύο ενεργειακές επιθεωρήσεις των κτιρίων. Το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργείων Οικονομικών και Περιβάλλοντος, που προβλέπει συμψηφισμό με τα ποσά που καταβάλλονται για ενεργειακή αναβάθμιση και στατική θωράκιση ακινήτων, έδωσε χθες σε δημόσια διαβούλευση το ΥΠΕΚΑ. Σύμφωνα με τον Υπουργό Αναπληρωτή ΠΕΚΑ Σταύρο Καλαφάτη η ρύθμιση πέρα από την ασφάλεια των κατασκευών και την μείωση του ενεργειακού κόστους, «λειτουργεί θετικά για την οικονομία και οδηγεί στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο της οικοδομής».

Στην ρύθμιση εντάσσονται όσα κτίρια κατασκευάστηκαν πριν από το 2003 καθώς και τα λιθόκτιστα κτίρια που κατασκευάστηκαν πριν της 28ης Ιουλίου 2011. To ποσό του ειδικού προστίμου, μπορεί να συμψηφίζεται με το ποσό που δαπανάται για την υλοποίηση παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων. Από την απόφαση εξαιρούνται όσοι ιδιοκτήτες έχουν λάβει επιδότηση από κρατικά ή συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση προγράμματα που αφορούν παρεμβάσεις στον κτιριακό τομέα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης τους.

Στον τομέα της ενεργειακής αναβάθμισης οι παρεμβάσεις μπορεί να αφορούν τόσο στο κέλυφος του κτιρίου, περιλαμβανομένων των ανοιγμάτων, όσο και στα συστήματα θέρμανσης, ψύξης, κλιματισμού και παροχής ζεστού νερού χρήσης και εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ).

Στο συμψηφισμό λαμβάνονται επίσης υπόψη οι δαπάνες για αγορά υλικών - εξοπλισμού, καθώς και για πρόσθετες εργασίες για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων, όπως εργασίες αποξήλωσης - αποκομιδής, τοποθέτησης - εγκατάστασης, αποκατάστασης, τοποθέτησης ικριωμάτων, κλπ, καθώς και για την παροχή υπηρεσιών ενεργειακής επιθεώρησης.

Στον τομέα της στατικής ενίσχυσης των κτιρίων οι παρεμβάσεις αφορούν στην επισκευή - αποκατάσταση ή ενίσχυση του φέροντα οργανισμού και υλοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και προδιαγραφές που ισχύουν για τις υποχρεωτικές ελάχιστες απαιτήσεις φέρουσας ικανότητας σύμφωνα με τον Κανονισμό Επεμβάσεων (ΚΑΝΕΠΕ) ή σύμφωνα με τη νομοθεσία που ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης του κτιρίου, μετά από μελέτη και τεχνική έκθεση από αρμόδιο μηχανικό.
Και εδώ συμψηφίζονται δαπάνες για αγορά υλικών - εξοπλισμού καθώς και για πρόσθετες εργασίες για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων, όπως αποξήλωσης - αποκομιδής, τοποθέτησης - εγκατάστασης, αποκατάστασης, τοποθέτησης ικριωμάτων, κλπ, και για την αποζημίωση για τους απαιτούμενους ελέγχους δόμησης.

Δικαιολογητικά


α) Αίτηση του ενδιαφερόμενου στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του, τα στοιχεία του κτιρίου για το οποίο αιτείται συμψηφισμό, ο αριθμός της βεβαίωσης υπαγωγής στις ρυθμίσεις του Ν. 4178/2013, το ποσό του ειδικού προστίμου που έχει υπολογιστεί, το ύψος της δαπάνης για την υλοποίηση παρεμβάσεων στατικής ενίσχυσης και το ποσό που αιτείται να συμψηφιστεί.

β) Τα παραστατικά για τις σχετικές δαπάνες, περιλαμβανομένων των δελτίων αποστολής υλικών ή εξοπλισμού.

γ) Αντίγραφο του δελτίου δομικής τρωτότητας που έχει κατατεθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα δήλωσης αυθαιρέτων και αντίγραφο της μελέτης στατικής επάρκειας αν αυτή είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που δεν είναι υποχρεωτική για την υπαγωγή του αυθαιρέτου σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4178/2013, εκπονείται, πριν τις επεμβάσεις και υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας από αρμόδιο μηχανικό.

δ) Θεωρημένη άδεια δόμησης ή έγκρισης εργασιών στατικής ενίσχυσης του κτιρίου όπως αυτή ορίζεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 25 του ν.4178/2013.

ε) Πόρισμα του Ελεγκτή Δόμησης μετά την ολοκλήρωση των εργασιών που βεβαιώνει την ορθή εκτέλεση των εργασιών

στ) Υπεύθυνη δήλωση με επικύρωση του γνησίου της υπογραφής του αιτούντος, με την οποία δηλώνει ότι υποβάλλει το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών, τα στοιχεία των οποίων είναι αληθή, ότι όλα τα παραστατικά δαπανών που υποβάλλει εκδόθηκαν για την αγορά υλικών/εξοπλισμού, την εκτέλεση εργασιών και την παροχή υπηρεσιών για τη στατική ενίσχυση του κτιρίου που αναφέρει η αίτησή του.

Πηγή:newmoney.gr