Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Η Διαταραχή Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης.

Η διαταραχή Αισθητηριακής ολοκλήρωσης είναι γνωστή και ως Δυσλειτουργία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης. Παιδιά με τη διαταραχή αυτή έχουν προβλήματα επεξεργασίας των αισθήσεων, κάτι που δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητά τους. Ο εγκέφαλος σε ομαλές συνθήκες λαμβάνει πληροφορίες από το σώμα και το περιβάλλον του, ερμηνεύει τα μηνύματα που έχει λάβει και ύστερα οργανώνει τη δράση του. Για παράδειγμα, την ώρα που διασχίζουμε ένα δωμάτιο, το σώμα αντιλαμβάνεται από ποια μεριά πρέπει να πάει, πώς να ισορροπήσει, πώς να αποφύγει εμπόδια και όλα αυτά χωρίς συνειδητή προσπάθεια. Τα παιδιά με διαταραχή αισθητηριακής ολοκλήρωσης έχουν δυσκολία ανίχνευσης, ελέγχου και ερμηνείας των αισθήσεων και των ερεθισμάτων που δέχονται. Η συγκεκριμένη διαταραχή παρουσιάζει διαφορετικές μορφές, πολλές φορές αντίθετες μεταξύ τους καθώς υπάρχουν πολλοί τύποι. Συχνά, τα συμπτώματα δεν είναι σταθερά και ενδέχεται να παρουσιαστούν συνεχόμενα ή σποραδικά.

Συμπτώματα
Μερικά συμπτώματα της διαταραχής είναι η υπερβολική ευαισθησία σε ένα ερέθισμα, η υπερδραστηριότητα, η έλλειψη αίσθησης αγγιγμάτων και πόνου, οι ριψοκίνδυνες συμπεριφορές, η αγάπη για τους θορύβους και τα θορυβώδη περιβάλλοντα, η απροσεξία, η απροθυμία για ανάληψη ρίσκων, η δυσκολία μίμησης κινήσεων και τα προβλήματα ισορροπίας και συντονισμού.

Αίτια και Θεραπεία
Αυτή η διαταραχή συμβαίνει όταν ο εγκέφαλος επεξεργάζεται ανεπαρκώς τα μηνύματα του σώματος ή του περιβάλλοντος. Όσο διεξάγονται έρευνες, νέες τεχνικές και θεραπείες δημιουργούνται για την εξυπηρέτηση των παιδιών. Μέσα από αυτές τις τεχνικές, οι ειδικοί θεραπευτές κινητοποιούν τα παιδιά να συμμετέχουν σε φυσιολογικές δραστηριότητες της παιδικής ηλικίας όπως είναι το φαγητό, το ντύσιμο ή το παιχνίδι με τους φίλους.

Μύθοι και πραγματικότητα
Ένας γνωστός μύθος που αφορά τη διαταραχή είναι ότι το παιδί την ώρα του φαγητού απλώς προσποιείται ότι δεν τρώει ένα φαγητό επειδή δεν του αρέσει. Η πραγματικότητα είναι ότι αυτή η δυσλειτουργία δεν μπορεί να ελεγχθεί από το παιδί. Όσο το παιδί μαθαίνει σταδιακά να ερμηνεύει τις αισθήσεις του, θα είναι πιθανά πρόθυμο να δοκιμάσει στο μέλλον διαφορετικές τροφές.

Πηγή: http://www.earlychildhoodnews.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου