Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

«Τρέχει» ο Ε-65, αλλά χωρίς το βόρειο άκρο

Ομιχλώδες παραμένει το τοπίο για την τύχη του βόρειου άκρου του αυτοκινητοδρόμου Ε-65, καθώς δεν υπάρχει καμία απολύτως εξέλιξη τόσο για την οριστικοποίηση της νέας χάραξης όσο και για την πηγή χρηματοδότησης. Με τα σημερινά δεδομένα φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να συνδεθεί ο Ε-65 με την Εγνατία Οδό τα αμέσως επόμενα χρόνια, με την Ήπειρο να χάνει τα οφέλη μιας επιπλέον βασικής οδικής διεξόδου προς την Κεντρική Ελλάδα.
Για όσους, πάντως, θα υπομένουν το τμήμα από την Παναγιά έως τα Τρίκαλα, τα νέα είναι ευχάριστα. Η κατασκευή του κεντρικού τμήματος του Ε-65 εξελίσσεται απρόσμενα καλά. Το Ξυνιάδα-Τρίκαλα έχοντας ως σύμμαχο τις περιορισμένες ανάγκες σε μεγάλα τεχνικά, όπως σήραγγες και γέφυρες, κατάφερε σε 9 μήνες να υπερδιπλασιάσει την πρόοδο στο έργο.
Το νούμερο είναι εντυπωσιακό, καθώς με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου η η πρόοδος του έργου είναι μία ανάσα από το 40%. Στα τρία εργοτάξια σε Τρικαλα, Καρδίτσα, Ανάβρα εργάζονται 781 άτομα ενώ σε όλο το μήκος των έργων κινούνται 652 μηχανήματα έργου και φορτηγά.
Το Ξυνιάδα-Τρίκαλα, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2015, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι εργασίες στο νότιο άκρο Λαμία-Ξυνιάδα. Συνολικά το τμήμα Λαμία-Τρίκαλα θα διανύεται σε περίπου 1 ώρα ενώ τη χρηματοδότηση του νότιου άκρου θα την έχουμε από το νέο ΕΣΠΑ και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Υποδομές-Περιβάλλον".
Για το 2016 πάει η Αμβρακία Οδός
Αντίθετα, πίσω πάει ο χρόνος παράδοσης της Αμβρακίας Οδού, γνωστότερη ως άξονας Άκτιο-Αμβρακία. Στο τέλος του 2015 θα λειτουργήσουν δύο τμήματα, η παράκαμψη Αμφιλόχίας και ένα μεγάλο τμήμα του πρώτου τμήματος στο Άκτιο. Επίσης θα υπάρξει μία εργολαβία - σκούπα για κάποια μικρά έργα τα οποία θα μείνουν ως υπόλοιπο από τις τέσσερις μεγάλες εργολαβίες.
Πλέον μεγάλος στόχος είναι το έργο να ολοκληρωθεί εντός του 2016, με περισσότερες πιθανότητες αυτό να γίνει στο πρώτο εξάμηνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου