Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Ο υπουργός για τους διορισμούς αναπληρωτών, τις αποσπάσεις τις καταργήσεις ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και την Ειδική Αγωγή

Πόσα κενά θα έχουμε, θα το ξέρουμε αύριο και θα το μάθετε αμέσως,   με ανακοινώσεις δικές μας και με δηλώσεις, συνεντεύξεις που θα κάνουμε μέσα στο Σαββατοκύριακο, είπε σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος και σημείωσε τα εξής:.
Α.Η φιλοδοξία μας είναι τη Δευτέρα να έχει πάει το πρώτο κύμα των αναπληρωτών, γιατί αφού πάει ένας αναπληρωτής, μετά πρέπει και να τοποθετηθεί. Αυτό είναι μία διαδικασία με πολλά θέματα. Ακούστε ένα και θα εκπλαγείτε. Έκπληξη ένιωσα κι εγώ. Οι διευθυντές εκπαίδευσης πρέπει να τοποθετήσουν αυτούς τους ανθρώπους και να ενημερώσουν αυτομάτως και το ΕΡΓΑΝΗ, γιατί είναι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Αν δεν το ενημερώσουν, γιατί το σύστημα έχει πέσει και δεν μπορούν να το ενημερώσουν, τους καταλογίζονται πρόστιμα. Υπάρχει εκπαιδευτικός διευθυντής με 5.000 ευρώ πρόστιμο. Αυτό το θέμα το λύνει σήμερα ο κ. Σπυρόπουλος για να μην το αντιμετωπίσουμε πάλι.
ΚΕΝΑ ΛΟΓΩ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ
Β.Επίσης, υπάρχει, όπως καλά ξέρετε, οργανωμένη δυστροπία. Η προβολή θεμάτων εγκυμοσύνης, προσχηματικών, απέναντι στα οποία, όμως, δεν μπορεί κανείς να αντιτάξει μία απάντηση, γιατί ποιος θα πάρει την ευθύνη μίας κύησης η οποία θα διακοπεί βίαια από δικό του λάθος; Όλα αυτά τα ξέρετε. Άρα, θέλουμε τη Δευτέρα να είναι το πρώτο κύμα, ούτως ώστε να έχουμε περιθώριο μέχρι την Πέμπτη.
ΑΥΤΑ ΠΑΡΑΛΑΒΑΜΕ
Γ.Όλο το καλοκαίρι το δουλεύουμε αυτό. Αν είχαν γίνει μεταθέσεις από το Πάσχα, θα ήταν πολύ πιο απλή η συζήτηση που κάνουμε τώρα. Οι μεταθέσεις όμως άργησαν δύο μήνες. Εμείς έτσι τις παραλάβαμε. Έτσι, προσπαθούμε να τρέξουμε.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Δ.Για την Ειδική Αγωγή, στη σύσκεψη που είχαμε την περασμένη Δευτέρα και με τον αρμόδιο διευθυντή επειδή, όπως είπα και χθες, άλλες διαδικασίες ακολουθούσαν οι υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής και άλλες οι κανονικής εκπαιδεύσεως, καταλήξαμε ότι τώρα είμαστε υποχρεωμένοι από το νόμο -και σωστά- να έχουμε μία διαδικασία.
Αυτό έγινε με συγκρούσεις ενδοϋπηρεσιακές, έλλειψη αλληλοανοχής. Τώρα, μας είπαν, λοιπόν, ότι λόγω αυτών των συγκρούσεων και των καθυστερήσεων το 11 είναι επισφαλές. Η απάντησή μας ήταν πάρα πολύ αυστηρή και όχι μόνο στα ελληνικά, αλλά και σε άλλη γλώσσα. Θεωρώ ότι τη Δευτέρα, ως προς αυτό, θα έχω ενημέρωση ότι και για την Ειδική Αγωγή οι φωνές πιάνουν τόπο και ενδεχομένως στις 11 του μηνός να είμαστε, όπως πρέπει να είμαστε. Ενδεχομένως, λέω. Δεν σας βεβαιώνω. Θέλω να είμαι σαφής και ειλικρινής. Θα το δούμε. Είναι και ένα στοίχημα στοιχειώδους ευρυθμίας για την ελληνική δημοκρατία το να ανοίγουν τα σχολεία της κανονικά. Κρίμα οπωσδήποτε, αλλά -κάθε χρόνο γίνεται ένας αγώνας δρόμου- μόνο το 2003 με τον Υφυπουργό κύριο Νίκο Γκεσούλη και το 2004, ως αποτέλεσμα των πολιτικών του Νίκου Γκεσούλη τα σχολεία άνοιξαν με τα βιβλία τους και τους καθηγητές τους.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ
Ε.Τώρα, για τις παράλληλες αναθέσεις, καλά λέτε ότι είναι ένα μέσο που έχουμε επιλέξει για να καλύψουμε κενά, όπως οι κατά τετρακόσιες περίπου λιγότερες αποσπάσεις.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
Ζ.Όμως, γιατί το βλέπετε κακό και γιατί βλέπετε αρνητικά μία συζήτηση που θα την ανοίξουμε για τον εξορθολογισμό των ειδικοτήτων; Ξέρετε ότι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουμε ακόμα περίπου εκατόν είκοσι ειδικότητες και ξέρετε ότι έχουμε και πάρα πολλές ειδικότητες στα δημοτικά.
Η.Η κατάργηση, αν υπάρξει για κάποια ειδικότητα, θα προκύψει από διάλογο. Δεν θα το κάνω μόνος μου. Κι έχω αποδείξει μέχρι στιγμής ότι παρακολουθώ με υποδειγματικό τρόπο τις απόψεις που έχουν οι φορείς σε τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο. Δηλαδή, δεν μπορεί να μην διατυπώσει η ΟΛΜΕ ή η ΔΟΕ γνώμη γι’ αυτό ή δεν μπορεί να μην το συζητήσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Για τη δική μου κουλτούρα την πολιτική, αυτό είναι προϋπόθεση που αν δεν συντρέχει, δεν κάνεις κάτι.
Θ.Άρα, δεν βλέπω με τον ίδιο τρόπο που εσείς βλέπετε, τις παράλληλες αναθέσεις. Θεωρώ ότι είναι καλές, εξ ορισμού καλές. Δεν δημιουργούν δυσκολία στα παιδιά και αν ανοίξει θέμα εξορθολογισμού των ειδικοτήτων, αυτό θα γίνει μετά από εξαντλητικό διάλογο, χωρίς αιφνιδιασμούς με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Σας δίνω το λόγο μου και θα το δείτε στην πράξη. Σε λίγο θα αρχίσει ο διάλογος για θέματα της Παιδείας και θα έχετε την ευκαιρία να πείτε και τη γνώμη σας».
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Ι.Σε ό,τι αφορά τις αποσπάσεις, κυρία συνάδελφε, φέτος είπα ότι θα είναι κατά πολύ λιγότερες. Και είναι. Οι αποσπάσεις, όμως, ως πρόβλημα δεν δημιουργούνται από τις λιγότερες, πολύ λιγότερες, λίγες, ελάχιστες αποσπάσεις που γίνονται για κόμματα ή για Βουλευτές.
Κ.Υπάρχουν ολόκληροι φορείς που λειτουργούν λόγω των αποσπάσεων. Σας δίνω παραδείγματα: Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η Εθνική Βιβλιοθήκη. Εάν δεν γίνουν οι τριάντα, τριάντα δύο αποσπάσεις, θα έχουμε το κτήριο στο Φαληρικό Δέλτα χωρίς εργαζομένους. Δηλαδή, συντηρείται ένα ολόκληρο σύστημα.
Λ.Για τις βιβλιοθήκες καμιά φορά γίνονται παραπάνω. Τις περιορίσαμε, όμως, στο μέτρο του δυνατού. Ο κύριος κορμός προκύπτει από την ανάγκη να καλυφθούν κενά σε τέτοιους ευαίσθητους για τη γενικότερη εκπαιδευτική λειτουργία τομείς.
Μ.Επίσης, στα Πανεπιστήμια. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι το βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό που θα δοθεί φέτος για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι μόνο εκατόν εβδομήντα ένα άτομα. Μόνο τα ΤΕΙ πέρυσι είχαν ζητήσει και είχαν πάρει χίλια τριάντα έξι άτομα. Αντιλαμβάνεστε πού βρισκόμαστε.
Ν.Συνεπώς, το θέμα των αποσπάσεων δεν είναι ζήτημα λαϊκισμού, γιατί σε βάρος του πολιτικού συστήματος πάει να στραφεί ο πολιτικός διάλογος, ότι η Βουλή δημιουργεί το πρόβλημα. Αυτά είναι μπούρδες, κυρία συνάδελφε. Τα έζησα. Μπούρδες πραγματικά! Οι εκπαιδευτικοί μας βοηθούν να λειτουργήσει όλο, το συνολικό σύστημα –όπως θα λέγαμε- εκπαίδευσης, παιδείας.
Ξ.Εκεί δημιουργείται το πρόβλημα. Έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε προσλήψεις εκεί; Θα πάνε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους. Θα αφήσεις, όμως, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας χωρίς αποσπάσεις; Εγώ δεν μπορώ να το κάνω. Θα αφήσεις το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής; Μετά, πώς θα δουλέψουν για να δούμε τα αναλυτικά προγράμματα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου