Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Η πρόγνωση του καιρού για το Σάββατο

Πρόσκαιρες βροχές από το απόγευμα στα βορειοδυτικά. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα στα βόρεια και ανατολικά ηπειρωτικά τις πρωινές ώρες. Άνεμοι νοτιοανατολικοί στα πελάγη 7 τοπικά 8 μποφόρ. Θερμοκρασία σε άνοδο.
Μακεδονία, Θράκη
Καιρός: παροδικές νεφώσεις που βαθμιαία από τα δυτικά θα αυξηθούν και από αργά το απόγευμα θα σημειωθούν πρόσκαιρες βροχές στη δυτική Μακεδονία.
Άνεμοι: ασθενείς και βαθμιαία νότιοι νοτιοανατολικοί 4 με 6 και από το απόγευμα τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 08 έως 20 βαθμούς Κελσίου.
Νησιά ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
Καιρός: αραιές νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και από το απόγευμα θα σημειωθούν πρόσκαιρες βροχές στ0 βόρειο Ιόνιο και την Ήπειρο.
Άνεμοι: νοτιοανατολικοί 4 με 6 και στο νότιο ιόνιο 7 και πρόσκαιρα τοπικά 8 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 11 έως 23 βαθμούς Κελσίου. Στην ήπειρο θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
Καιρός: λίγες νεφώσεις κατά τόπους και κατά περιόδους αυξημένες.
Άνεμοι: ασθενείς και βαθμιαία ανατολικοί νοτιοανατολικοί 4 με 6 και πρόσκαιρα τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 10 έως 24 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια η μεγίστη θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
Κυκλάδες, Κρήτη
Καιρός: νεφώσεις παροδικά αυξημένες.
Άνεμοι: ανατολικοί νοτιοανατολικοί 5 με 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 14 έως 23 βαθμούς Κελσίου. Στην βόρεια Κρήτη η μεγίστη έως 25 βαθμούς Κελσίου.
Νησιά ανατολικού αιγαίου, Δωδεκάνησα
Καιρός: λίγες νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες.
Άνεμοι: νότιοι νοτιοανατολικοί 4 με 6 και στα βόρεια τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 14 έως 23 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια η μεγίστη θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
Αττική
Καιρός: λίγες νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες.
Άνεμοι: νοτιοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 11 έως 22 βαθμούς Κελσίου.
Θεσσαλονίκη
Καιρός: λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: νοτιοανατολικοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 11 έως 17 βαθμούς Κελσίου.

Τέλος και το επίδομα γάμου- Στα επίπεδα της δεκαετίας του 1970 πέφτουν οι μισθοί

Όσοι αμείβονται με την εθνική συλλογική σύμβαση χάνουν από την Δευτέρα 1ης Απριλίου και το επίδομα γάμου με αποτέλεσμα να υφίστανται νέα μείωση στους κατώτατους μισθούς οι έγγαμοι κατά 10%.
Την τελευταία τριετία οι αποδοχές των εργαζομένων έχουν μειωθεί κατά 30% εως και 40% ενώ η καταβολή του επιδόματος από τους εργοδότες θα είναι πλέον... προαιρετική
Δεν δικαιούνται το επίδομα γάμου και όσοι αμείβονται με κλαδικές συμβάσεις των οποίων η μετενέργεια έχει λήξει ενώ σύμφωνα με με τον επιστημονικό διευθυντή του Ινστιτούτου Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ, Σάββα Ρομπόλη, η αγοραστική δύναμη των μισθωτών που αμείβονται με την εθνική συλλογική σύμβαση κατρακυλά στα επίπεδα που ήταν στο τέλος της δεκαετίας του 1970

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Το ΑΣΕΠ για τους υπαλλήλους που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα

Οι φορείς, των οποίων το προσωπικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα, ανταποκρίθηκαν στο σύνολό τους μετά τη σχετική απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης (περί κινητικότητας), κάνει γνωστό η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι ψηφιακοί πίνακες συνδρομής κριτηρίων που έχουν περιέλθει στην ανεξάρτητη αρχή, έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα και αφορούν 1.803 υπαλλήλους σε διαθεσιμότητα.

Από το ΑΣΕΠ προστίθεται δε ότι την 27η Μαρτίου δημοσιεύθηκε στον ημερήσιο Τύπο ανακοίνωση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης με την οποία «καλούνται οι υπάλληλοι που κατείχαν οργανική θέση σε φορείς προέλευσης, για τους οποίους οι οικείες Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού δεν υπέβαλαν στο ΑΣΕΠ Πίνακες Συνδρομής Κριτηρίων, να υποβάλουν, εντός προθεσμίας δέκα ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας στον ημερήσιο Τύπο, Αιτήσεις-Υπεύθυνες Δηλώσεις και τα τυχόν δικαιολογητικά που τις συνοδεύουν απευθείας στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κατά τα οριζόμενα στη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 2 της υπ' αριθ. ΔΙΔΑΔ - ΔΙΠΙΔ / οικ. 559 (Α7/8-1-2013) ΥΑ και την υπ' αριθ. ΔΙΔΑΔ - ΔΙΠΙΔ / οικ. 560/8-1-2013 (ΑΔΑ: ΒΕΦΣΧ-8ΔΝ) Εγκύκλιο».

Το ΑΣΕΠ, τέλος, γνωστοποιεί ότι «βρίσκεται σε ετοιμότητα να αναρτήσει τα προσωρινά αποτελέσματα (δηλαδή τον ενιαίο προσωρινό πίνακα Βαθμολογίας και Κατάταξης καθώς και τον προσωρινό πίνακα Διάθεσης των υπαλλήλων σε φορείς υποδοχής), μόλις του γνωστοποιηθεί ότι δεν αναμένονται άλλοι ψηφιακοί πίνακες συνδρομής κριτηρίων».

ΔΟΕ: Προσωρινή Ημερήσια Διάταξη 82ης Γενικής Συνέλευσης

     

Αριθ. Πρωτ.2089
Αθήνα  29/3/2013
Προς
                                                               Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ           
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
            Σύμφωνα με τα άρθρα 33, 34, 37, 38, 40 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε., καλούμε τους Αντιπροσώπους των Συλλόγων - Μελών της, στην 82η Τακτική Γενική Συνέλευση του Κλάδου, από 22 έως 25 Ιουνίου 2013, στην Αθήνα, για λήψη αποφάσεων στα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης.
Η Γενική Συνέλευση, σύμφωνα με το άρθρο 37, παραγρ. 1 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε., βρίσκεται σε απαρτία, αν παραβρίσκεται σ' αυτή το ½ του συνόλου των Αντιπροσώπων  των οικονομικά τακτοποιημένων μελών της Δ.Ο.Ε., ανεξάρτητα από ποια μέλη προέρχονται οι παρόντες.
            Σας αποστέλλουμε την προσωρινή Η.Δ., καθώς και τις εισηγήσεις της ΔΟΕ στα θέματά της. Οι Σύλλογοι,  μέσα σε ένα μήνα  θα πρέπει να αποστείλουν τις προτάσεις τους, για να εγγραφούν ως θέματα στην Οριστική Ημερήσια Διάταξη (Άρθρο 35 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε.).
 ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ  82ης Γενικής Συνέλευσης  22 - 25  Ιουνίου 2013

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Πότε οι εκπαιδευτικοί δικαιούνται και πότε όχι οδοιπορικά έξοδα

Διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο παιδείας μετά το έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, Γενική Διεύθυνση Μισθών που αφορά στο υπόψη θέμα, αναφέρεται ότι «στους εκπαιδευτικούς που διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους σε σχολείο που δεν βρίσκεται στην έδρα της οργανικής τους θέσης (άρθρο 2 Ν.2685/1999) ή της κατοικίας τους, καταβάλλονται μόνο τα οδοιπορικά έξοδα στα οποία υποβάλλονται κατά τις μετακινήσεις τους, καθ΄ όσον, από 1-11-2011 έχει καταργηθεί η αποζημίωση για κάθε ώρα διδασκαλίας εκτός έδρας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν.4024/2011».
 ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
ΔΕΝ ΔΙΚΑΟΥΝΤΑΙ
Σύμφωνα με την εγύκλιο του υπουρείου Παιδείας
Δεν δικαιούνται των οδοιπορικών εξόδων :
•    οι εκπαιδευτικοί που διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου σε σχολεία που βρίσκονται στο τόπο κατοικία τους,
•    οι εκπαιδευτικοί που διατίθενται εξ΄ολοκλήρου από την μια στην άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης και συμπληρώνουν το ωράριο τους σε ένα σχολείο τοποθέτησης.
•    οι εκπαιδευτικοί που μετακινούνται στα σχολεία που λειτουργούν στην περιφέρεια της τέως διοίκησης της πρωτεύουσας και του τέως δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς θεωρούνται ότι λειτουργούν στην ίδια πόλη  (παρ. 15 του άρθρου 14 του Ν. 1566/1985).
ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ
Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς, προσωρινούς αναπληρωτές και εκπαιδευτικούς με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι διατίθενται για τη συμπλήρωση μέρους του υποχρεωτικού τους ωραρίου διδασκαλίας σε σχολική μονάδα εκτός έδρας της οργανικής τους θέσης ή της προσωρινής τοποθέτησής τους,  καταβάλλονται οδοιπορικά έξοδα στις ακόλουθες περιπτώσεις : 
1.    Στους εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους σε σχολεία της ίδιας βαθμίδας.
2.    Στους εκπαιδευτικούς που διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους από την μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη. Στην περίπτωση αυτή τα οδοιπορικά έξοδα θα καταβληθούν από το σχολείο της βαθμίδας στην οποία ανήκουν οι εκπαιδευτικοί.
3.    Στους εκπαιδευτικούς που διατίθενται εξ΄ ολοκλήρου από την μια βαθμίδα στην άλλη, αλλά για να συμπληρώσουν μέρος του ωραρίου τους μετακινούνται σε περισσότερα τους ενός σχολεία της βαθμίδας στην οποία διατέθηκαν. Στην περίπτωση αυτή τα οδοιπορικά έξοδα θα καταβληθούν από το σχολείο της βαθμίδας στην οποία έχουν διατεθεί.
Ως έδρα, αναφέρει η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας,  νοείται η σχολική μονάδα που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί οργανικά ή με προσωρινή τοποθέτηση και καταβάλλονται τα οδοιπορικά έξοδα εφόσον διατίθενται σε σχολεία άλλης πόλης, κωμόπολης ή χωριού (σύμφωνα και με το αριθμ. πρωτ. 2/91480/0022/19-2-2013 έγγραφο της 22ης Δ/νσης του Γ.Λ.Κ.) για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους.

Δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών σε ιδιωτικά σχολεία

Η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχολεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης, δεν αναγνωρίζεται από τις ισχύουσες σήμερα διατάξεις για τη χορήγηση επόμενου Μ.Κ.
Αυτό αναφέρει έγγραφο του Γενικού λογιστηρίου το οποίο στάλθηκε στο υπουργείο Παιδείας, στο οποίο σημειώνονται  και τα εξής:
Α.Με την ισχύ του νόμου 4024/11 η διάταξη που όριζε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας σε ιδιωτικά σχολεία καταργήθηκε.
Β. Ωστόσο προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, ύστερα από πρόταση των υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών , με το οποίο θα μπορεί να αναγνωριστεί προϋπηρεσία μέχρι 7 έτη  στον ιδιωτικό τομέα.
 ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

Η ΟΙΕΛΕ
Η ΟΙΕΛΕ με αφορμή το ρεπορτάζ του esos εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Το έγγραφο αυτό, όπως και άλλα έγγραφα που έχουν εκδοθεί από αρμόδιες αρχές για το ίδιο ζήτημα, ερμηνεύουν το ν. 4024/2011 και αναφέρουν πως αναγνωρίζεται προϋπηρεσία που έχει κτηθεί μέχρι την 31/10/2011, αγνοώντας, ωστόσο την αρχή δικαίου που επιτάσσει πως η ειδική νομοθεσία υπερισχύει της γενικής, επομένως δεν μπορεί να ισχύσει για τους εκπαιδευτικούς που έχουν προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση η πρόβλεψη του άρθρου 6, παρ. 4 του ν. 4024/2011 που αναφέρει ότι «σωρευτικά η αναγνώριση προϋπηρεσίας από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (…) δεν μπορεί να ξεπερνά τα 7 έτη.» . Τυχόν εφαρμογή των διατάξεων αυτών, ακόμη και με υπογραφή Προεδρικού Διατάγματος, είναι νομικά μετέωρη, καθώς ο ν. 4024/2011 ως γενικός νόμος δεν μπορεί να καταργήσει συγκεκριμένες διατάξεις του ειδικού νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα:
1. Τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 2 του Ν.1600/86 όπου προβλέπεται ότι η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών που μονιμοποιούνται, καθώς και η υπηρεσία τους στη δημόσια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, για κάθε περίπτωση.
2. Το άρθρο 17 του Ν.2470/97, σύμφωνα με την οποία αναγνωρίζεται για μισθολογική εξέλιξη (Μ.Κ. και χρονοεπίδομα) η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε σχολεία ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Επιπροσθέτως, η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας σε ιδιωτικά σχολεία είναι αντισυνταγματική, καθώς θίγει την κατοχυρωμένη ισονονομία ανάμεσα σε δημόσιους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, που ορίζεται με το νόμο 682/77.
Για να επιλυθεί το σοβαρότατο αυτό ζήτημα που έχει προκύψει και απειλεί εκπαιδευτικούς με πολυετή προϋπηρεσία σε δραματική μείωση των αποδοχών τους, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε την Τετάρτη, 27/3, επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας (συνημμένη), με την οποία τον καλεί να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση που θα διασφαλίζει την τήρηση του ειδικού νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση και την αναγνώριση της πλήρους προϋπηρεσίας σε ιδιωτικά σχολεία των εκπαιδευτικών που εργάζονται πλέον στη δημόσια εκπαίδευση, όπως ίσχυε  με τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 1824/1988 και του άρθρου 15 του ν. 3205/2003».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Τέλος οι αποσπάσεις πέραν της τριετίας

α/Αιτήματα διοικητικών υπαλλήλων που ζητούν την παράταση της απόσπασής τους πέραν των τριών ετών δεν θα ικανοποιούνται από την υπηρεσία και β/διοικητικοί υπάλληλοι, για τους οποίους έχει παραταθεί η απόσπαση , καθ υπέρβαση της ανώτατης επιτρεπόμενης διάρκειας απόσπασης, θα επανέλθουν υποχρεωτικά στην οργανική τους θέση, μόλις λήξει η παράταση της απόσπασή τους.
Τα παραπάνω ορίζει έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Θανάση Κυριαζή , με αφορμή την ανυπόγραφη επιστροφή από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμσιης  σχέδιο  ΚΥΑ που αφορά απόσπαση υπαλλήλου σε σχολική μονάδα.

ΟΛΜΕ: Σχετικά με τις περιοχές μετάθεσης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ
 
Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. επανέρχεται στο  θέμα της μείωσης των περιοχών μετάθεσης, που έγινε πρόσφατα με αιφνιδιαστική Υπ. Απόφαση, χωρίς καμία συζήτηση με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών.
Με δεδομένο ότι  οι εκπαιδευτικοί που ήδη βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ αδικούνται κατάφορα από την απόφαση αυτή, ζητάμε εκ νέου την ανάκλησή της.
Σε κάθε όμως περίπτωση το Υπ. Παιδείας θα πρέπει  να αποδεχτεί μια διετή τουλάχιστον μεταβατική περίοδο για την ομαλή προσαρμογή.

ΟΛΜΕ: Σχετικά με τις μετατάξεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
email: olme@otenet.gr 

Αθήνα,    29/03/2013

   Α.Π.: 1385
      ΠΡΟΣ:   - τον Υπ. Παιδείας
    κ. Κων. Αρβανιτόπουλο
 - τον Υφυπ. Παιδείας
   κ. Θεόδ. Παπαθεοδώρου

Θέμα: Σχετικά με τις μετατάξεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια
Πριν λίγες μέρες εκδόθηκε η εγκύκλιος μετατάξεων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια, μετά από αναμονή περίπου ενός χρόνου από την αρχική ανακοίνωση και την έκδοση σχετικού ΦΕΚ για το ζήτημα αυτό από το Υπουργείο. Σύμφωνα με την εγκύκλιο των μετατάξεων, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν -μεταξύ άλλων- όσοι έχουν συμπληρώσει πενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στον κλάδο που υπηρετούν, συμπεριλαμβανομένης και της προϋπηρεσίας τους ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων μόνο στη ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Εδώ ακριβώς δημιουργείται το εξής οξύμωρο για τον κλάδο Π.Ε. 32, που επειδή είναι κλάδος νεοδιόριστων, κανείς δεν έχει συμπληρώσει πενταετή υπηρεσία ως διορισμένος (οι μοναδικοί διορισμοί του κλάδου έγιναν το 2009 και το 2010). Η δε προ-υπηρεσία τους ως αναπληρωτών/ωρομισθίων αποκτήθηκε αποκλειστικά απ' την ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και συγκεκριμένα στα Ολοήμερα Σχολεία. Ως εκ τούτου, οι 60 θέσεις που έχουν προκηρυχθεί δεν πρόκειται να καλυφθούν από κανέναν θεατρολόγο, κι έτσι ακυρώνεται επί της ουσίας η διαδικασία μετάταξης του κλάδου ΠΕ32.
Σημειώνουμε ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς της ειδικότητάς μας ΠΕ32 έχουν ήδη ανακοινωθεί από τις περιφερειακές διευθύνσεις και ως εκ τούτου τα σχολεία θα μείνουν και πάλι χωρίς εκπαιδευτικούς.,
Ζητάμε να εκδοθεί τροποποιημένη συμπληρωματική εγκύκλιος με δυνατότητα προσμέτρησης της προϋπηρεσίας από την πρωτοβάθμια και την παράταση της διαδικασίας για ένα εύλογο χρονικό διάστημα δέκα επιπλέον ημερών. 

Τσουκτερά πρόστιμα για όποιον δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ μέχρι 8 Απριλίου

Του Γιώργου Ανδρή
 
Πρόστιμο 400 ευρώ θα επιβάλλεται σε όσους ιδιοκτήτες δικύκλων δεν τα έχουν περάσει από τον Τεχνικό Ελεγχο ΚΤΕΟ και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» θα ισχύουν από τις 8 Απριλίου του 2013!
 
Ειδικότερα σε περίπτωση ελέγχου από τη Τροχαία και εφόσον το δίκυκλο δεν έχει ΚΤΕΟ ενώ υποχρεούται επιβάλλεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πρόστιμο 400 ευρώ. Ο ιδιοκτήτης εφόσον εντός 10 ημερών προσκομίσει το Δελτίο ΚΤΕΟ στη Τροχαία θα καταβάλλει μόνο 50 ευρώ.
 
Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ΜΟΤΟ ισχύει για 2 χρόνια και η Κάρτα Θορύβου για 1 χρόνο.
 
Ωστόσο ειδικά για την Κάρτα Θορύβου ακόμη δεν έχουν θεσπιστεί εδώ και 2 χρόνια τα πρόστιμα στον Κ.Ο.Κ. αλλά ούτε και το κόστος ελέγχου πιστοποίησης από τα ΚΤΕΟ...
 
Από το τεχνικό έλεγχο εξαιρούνται τα δίκυκλα που έχουν άδεια κυκλοφορίας από τη Τροχαία και τα δίκυκλα με τρεις ή τέσσερις τροχούς.
 
Επίσης μετά τη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης περί καθορισμού τελών για όλα τα οχήματα το Υπουργείο σύντομα θα εκδώσει και τη σχετική απόφαση περί καθορισμού του πρόσθετου παραβόλου για τα εκπρόθεσμα σε τεχνικό έλεγχο ΜΟΤΟ.
 
Το κόστος και οι επιβαρύνσεις
 
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» το κόστος ελέγχου των μοτοσικλετών στα ΚΤΕΟ θα ξεκινά από 25 ευρώ ενώ σε περίπτωση που κάποιος μεταβεί εκπρόθεσμα και ειδικότερα έως και διάστημα 1 μήνα θα επιβαρυνθεί περίπου 7 ευρώ. Αν «ξεχάσει» να περάσει από ΚΤΕΟ για χρονικό διάστημα έως 6 μήνες η επιβάρυνση κυμαίνεται στα 15 ευρώ ενώ μετά το πέρας του 6μηνου η επιβάρυνση θα κυμαίνεται στα 25 ευρώ...
 
Τα παραπάνω βέβαια ισχύουν για δίκυκλα με κινητήρες από 50 κ.εκ. και άνω ενώ προσεχώς θα συμπεριληφθούν και τα μοτοποδήλατα με κινητήρες κάτω των 50 κ.εκ. με κόστος περίπου 20 ευρώ...
 
 
 
Πότε περνάνε ΚΤΕΟ τα δίκυκλα
 
Από το Μαίο του 2012 έχει ξεκινήσει η υποχρέωση σε τεχνικό έλεγχο ( ΚΤΕΟ ) για όλα τα ΜΟΤΟ που κυκλοφορούν στην Αττική.
 
Ο Τεχνικός Έλεγχος ΜΟΤΟ περιλαμβάνει έλεγχο Καυσαερίων, έλεγχο φώτων, οπτικό έλεγχο ( για διαρροές, ελαστικά κ.α.), έλεγχο θορύβου, έλεγχο φρένων.
 
Σύμφωνα με το πρόγραμμα πρόσκλησης ( η με αριθμό 2670/11-12-2012 Απόφαση Περιφέρεια Αττικής ) σε τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ υποχρεούνται τα ΜΟΤΟ άνω των 50 cc, ως ακολούθως:
 
Οσα δίκυκλα έχουν 1η άδεια κυκλοφορίας έως το 1998 έπρεπε να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ μέχρι τις 31/12/2012.
 
Οι μοτοσικλέτες με 1η άδεια το 1999 υποχρεούνταν να περάσουν από ΚΤΕΟ από την 1/1/2013 έως τις 28/2/2013.
 
Τα δίκυκλα με 1η άδεια το 2000 περνούν από ΚΤΕΟ από την 1/3/2013 έως τις 31/3/2013.
 
Οι μοτοσικλέτες με 1η άδεια το 2001 περνούν από 1/4/2013 έως 30/4/2013.
 
Τα δίκυκλα με 1η άδεια το 2002 περνούν από ΚΤΕΟ από 1/5/2013 έως 31/5/2013.
 
Οσες μοτοσικλέτες έχουν 1η άδεια το 2003 περνούν από ΚΤΕΟ από 1/6/2013 έως 30/6/2013.
 
Οι μηχανές με 1η άδεια το 2004 περνούν από ΚΤΕΟ από 1/7/2013 έως 31/8/2013.
 
Τα δίκυκλα με 1η άδεια το 2005 περνούν από ΚΤΕΟ από 1/9/2013 έως 31/10/2013.
 
Οι μοτοσικλέτες με 1η άδεια το 2006 περνούν από ΚΤΕΟ από 1/11/2013 έως 21/12/2013.
  
ΗΜΕΡΗΣΙΑ

ΚΠγ: Τα εξεταστικά κέντρα και το πρόγραμμα των εξετάσεων

Βουτιά 15% στα ενοίκια

Μειωμένα κατά 15% περίπου είναι τα ενοίκια κατοικιών σε σχέση με ένα χρόνο πριν, όπως δείχνει πανελλαδική έρευνα του κτηματομεσιτικού δικτύου της εταιρείας Remax που προβλέπει ότι στο εξής θα είναι περιορισμένη η πτώση στα μισθώματα και στις δημοφιλείς περιοχές οι τιμές θα σταθεροποιηθούν.
Η έρευνα δείχνει ότι κατά το 2012, οι τιμές των ενοικίων υποχώρησαν εντονότερα στη Θεσσαλονίκη και την περιφέρεια, σε σχέση με την Αττική, όπου όμως οι πιέσεις στις τιμές εκδηλώθηκαν ταχύτερα, με την έναρξη της κρίσης.

Πάντως, η πτώση είναι γενικευμένη: δεν υπάρχει ούτε μία περιοχή στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη ή τις άλλες μικρότερες πόλεις της χώρας όπου να έχει καταγραφεί η απειροελάχιστη... αύξηση ενοικίων, ενώ οι μειώσεις φτάνουν έως το 30%!

Τα στοιχεία της εταιρείας Remax συγκρίνουν τιμές που ίσχυαν στη μισθωτική αγορά κατοικιών στο πρώτο τρίμηνο του 2012 με αυτές του τρέχοντος πρώτου τριμήνου του 2013, το οποίο κλείνει σε λίγες ημέρες.
Παράλληλα, με αξιοποίηση των ποιοτικών στοιχείων της ζήτησης προσδιορίζεται το προφίλ του ακινήτου που προτιμάται από τους υποψηφίους ενοικιαστές (όπου φαίνεται να ξεχωρίζει η παροχή φυσικού αερίου, η χρήση του οποίου περιορίζει τα ενεργειακά κόστος μιας κατοικίας) καθώς και όλα εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ακινήτων που προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη αξία.

ΠΗΓΗ: Ελεύθερος Τύπος

Έρχεται λασποβροχή

Νεφώσεις παροδικά αυξημένες στο μεγαλύτερο τμήμα της χώρας, με βροχοπτώσεις στην Ήπειρο, Μακεδονία και τη Βόρεια Θεσσαλία περιμένουμε σήμερα.
Παράλληλα, οι ατμοσφαιρικές συνθήκες θα ευνοήσουν τη μεταφορά σκόνης από την Αφρική κυρίως στα δυτικά και νότια τμήματα, ενώ η ορατότητα τις πρωινές ώρες στα ηπειρωτικά θα είναι κατά τόπους περιορισμένη.
Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 7 έως 15 βαθμούς στη Βόρεια Ελλάδα, 12 έως 20 βαθμούς στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα, 10 έως 23 βαθμούς στη Δυτική Ελλάδα, αλλά στην Ήπειρο η μέγιστη δεν θα ξεπεράσει τους 18 βαθμούς Κελσίου, 13 έως 19 βαθμούς στις Κυκλάδες και έως τους 24 βαθμούς στην Κρήτη και από 12 έως 21 βαθμούς στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα.

Οι άνεμοι θα πνέουν στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο από ανατολικές-βορειοανατολικές διευθύνσεις μέτριοι 4-5 μποφόρ, ενώ στο υπόλοιπο Αιγαίο από μεταβλητές διευθύνσεις ασθενείς. Στο Ιόνιο οι άνεμοι θα πνέουν από ανατολικές-νοτιοανατολικές διευθύνσεις μέτριοι 4-5 μποφόρ και τοπικά ισχυροί 6 μποφόρ.

Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με πιθανότητα πρόσκαιρων βροχών το μεσημέρι και το απόγευμα στα βόρεια τμήματα της Αττικής περιμένουμε σήμερα . Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 10 έως 20 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι θα πνέουν από μεταβλητές διευθύνσεις ασθενείς.

Νεφώσεις με παροδικές βροχοπτώσεις θα έχει η Θεσσαλονίκη. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 10 έως 14 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι στο Θερμαϊκό θα πνέουν από ανατολικές-νοτιοανατολικές διευθύνσεις μέτριοι 4-5 μποφόρ.

Νεφώσεις με τοπικές βροχές αρχικά στη Μακεδονία και βαθμιαία και στη Θράκη περιμένουμε σήμερα. Σταδιακή βελτίωση θα παρουσιάσει από το βράδυ ο καιρός. Οι άνεμοι θα πνέουν από ανατολικές διευθύνσεις εντάσεως έως και 5 μποφόρ ενώ στα ανατολικά θα φτάσουν τα 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 5 έως 15 βαθμούς Κελσίου.

Στα νησιά του Ιονίου, την Ηπειρο, τη δυτική Στερεά και Πελοπόνησο, αναμένονται νεφώσεις με βροχές κυρίως στα βόρεια τμήματα και σταδιακή βελτίωση από το απόγευμα. Οι άνεμοι θα πνέουν ισχυροί εντάσεως έως και 7 μποφόρ ενώ η θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα θα κυμανθεί από 11 έως 22 βαθμούς Κελσίου.
Στη Θεσσαλία, την ανατολική Στερεά, την ανατολική Πελοπόννησο και την Εύβοια
, θα αναπτυχθούν νεφώσεις, οι οποίες κατά περιόδους θα είναι αυξημένες, ενώ θα σημειωθούν τοπικές βροχές κυρίως στις βορειότερες περιοχές.Οι άνεμοι μέτριοι θα φτάσουν τα 5 μποφόρ ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 8 έως 22 βαθμούς Κελσίου.

Στις Κυκλάδες και την Κρήτη αναμένονται αυξημένες νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ και στα νότια τοπικά θα φτάσουν τα 5 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 13 έως 23 βαθμούς Κελσίου.
Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, θα εκδηλωθούν νεφώσεις που βαθμιαία στα βόρεια θα αυξηθούν και θα σημειωθούν σποραδικές βροχές. Οι άνεμοι δεν θα ξεπεράσουν τα 4 μποφόρ ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 11 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών από το "παράθυρο"

Αποσπάσεις εκπαιδευτικών από το παράθυρο επανέφερε με ρύθμιση το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα στο άρθρο 9 του νόμου 4115 για την οργάνωση του ιδρύματος νεολαίας και δια βίου μάθησης και του ΕΟΠΠΕΠ αναφέρεται ότι επιτρέπεται να αποσπώνται εκπαιδευτικοί στο ίδρυμα νεολαίας και διά βίου μάθησης. "Ο χρόνος της απόσπασης θεωρείται χρόνος πραγματικής υπηρεσίας του υπαλλήλου στην οργανική του θέση. Οι αποσπώμενοι λαμβάνουν το σύνολο των αποδοχών τους μετά πάσης φύσεως επιδόματα που έχουν στην οργανική θέση τους".
Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και για τον εθνικό οργανισμό πιστοποίησης προσόντων και επαγγελματικού προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) στην παράγραφο 3 του άρθρου 27 του ν.4115.
Οι διατάξεις αυτές ανοίγουν διάπλατα τα παράθυρα για αποσπάσεις καθώς δίνεται η ευκαιρία κάποιοι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται να ευνοηθούν.
Θυμίζουμε ότι με προηγούμενο νόμο 3848/10 είχε καταργηθεί η μοριοδότηση όσων εκπαιδευτικών έπαιρναν απόσπαση σε διοικητικές θέσεις του υπουργείου Παιδείας καθώς είχε αναγνωριστεί ότι ήταν άδικο να μοριοδοτούνται με τα μόρια της οργανικής τους θέσης όσοι έπαιρναν απόσπαση δίπλα στο σπίτι τους.
Για παράδειγμα ένας εκπαιδευτικός ο οποίος μένει στην Αθήνα και έχει οργανική θέση σε κάποιο νησί μπορεί να αποσπαστεί στην Πατησίων όπου εδρεύουν οι δυο οργανισμοί και να πάρει τα μόρια της οργανικής του θέσης (π.χ. 10 μόρια) αντί για 1 που είναι τα μόρια στο λεκανοπέδιο.
ρεπορτάζ: alfavita.gr

Επιστροφή φόρου σε 10 μέρες!

Το σχέδιο προβλέπεται να αρχίσει να εφαρμόζεται από τις αρχές του Απριλίου, ώστε να δοθεί ανάσα στην αγορά. Η επιστροφή φόρου από το δημόσιο προς επιχειρήσεις και πολίτες θα γίνεται εντός 10 ημερών. Μάλιστα άμεσα αναμένεται να ξεπαγώσουν από τις εφορίες επιστροφές ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ

Με την εγκύκλιο του υπουργείου καθιερώνονται διαδικασίες εξπρές για την επιστροφή των φόρων προς τους φορολογούμενους και τις επιχειρήσεις που δικαιούνται επιστροφές μέχρι 300.000 ευρώ και οι οποίες έχουν έχουν εκκαθαριστεί και έχει εκδοθεί Ατομικό Φύλλο Έκπτωσης.

Παράλληλα προβλέπεται επιστροφή και για αιτήσεις για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί εκκαθάριση

Στην κατηγορία αυτή θα περιλαμβάνονται ποσά που αφορούν δηλώσεις ή αιτήσεις επιστροφής για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί ΑΦΕΚ ή αυτό που έχει εκδοθεί δεν έχει εκκαθαριστεί από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. 

Α' Κατηγορία

Καθορισμός διαδικασίας επιστροφών για τις οποίες έχει εκδοθεί και έχει εκκαθαριστεί το σχετικό ΑΦΕΚ.

Η διαδικασία που θα τηρείται για τις επιστροφές αυτής της κατηγορίας έχει ως ακολούθως:

1. Εφόσον ο δικαιούχος της επιστροφής έχει οφειλές προς το Δημόσιο, το ΑΦΕΚ εξοφλείται συμψηφιστικά αυτεπαγγέλτως από τη Δ.Ο.Υ.

2. Εφόσον ο δικαιούχος δεν έχει οφειλές προς το Δημόσιο, ή υπολείπεται ποσό προς επιστροφή μετά τον αυτεπάγγελτο συμψηφισμό των οφειλών του, τότε:

α) Προκειμένου για ΑΦΕΚ επιστροφής κάτω των 300.000 ευρώ, αποστέλλεται σε αυτόν εντός δέκα (10) ημερών από την εκκαθάριση του ΑΦΕΚ σχετική ειδοποίηση, προκειμένου να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για την είσπραξη του ποσού προσκομίζοντας τα οριζόμενα στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1140/8.12.2006 δικαιολογητικά πληρωμής. Η αποπληρωμή στους δικαιούχους των προς επιστροφή ποσών πραγματοποιείται άμεσα από τη Δ.Ο.Υ. μετά την προσκόμιση των προαναφερόμενων δικαιολογητικών. Εναλλακτικά σε περίπτωση που ο δικαιούχος έχει γνωστοποιήσει στη Δ.Ο.Υ. τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να μεταφερθεί το προς επιστροφή ποσό, τότε αυτό πιστώνεται στο λογαριασμό του, εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία προσκόμισης των εν λόγω δικαιολογητικών.

β) Προκειμένου για ΑΦΕΚ επιστροφής άνω των 300.000 ευρώ, για την πληρωμή των οποίων απαιτείται έγκριση από τον Υπουργό Οικονομικών (ή το εκάστοτε εξουσιοδοτούμενο από αυτόν όργανο), σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 3220/2004, η αποπληρωμή στους δικαιούχους των προς επιστροφή ποσών πραγματοποιείται εντός το πολύ δύο (2) μηνών από την ημερομηνία εκκαθάρισης του ΑΦΕΚ. Αναλυτικότερα η Δ.Ο.Υ. εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία εκκαθάρισης του ΑΦΕΚ διαβιβάζει το σχετικό φάκελο για έγκριση στην Διεύθυνση Πολιτικής Εισπράξεων η οποία τον αξιολογεί και τον προωθεί στον Υπουργό Οικονομικών για έγκριση. Μετά την επιστροφή του υπογεγραμμένου σχετικού φακέλου η Διεύθυνση Πολιτικής Εισπράξεων τον αποστέλλει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. εντός πέντε (5) ημερών για να πραγματοποιηθεί η πληρωμή στον δικαιούχο. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. οφείλει εντός πέντε (5) ημερών από τη λήψη του φακέλου να αποστείλει σχετική ειδοποίηση στον δικαιούχο προκειμένου να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για την είσπραξη του ποσού, προσκομίζοντας τα οριζόμενα στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1140/8.12.2006 δικαιολογητικά πληρωμής και τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να μεταφερθεί το προς επιστροφή ποσό. Το ποσό πιστώνεται στο λογαριασμό του εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία προσκόμισης των εν λόγω δικαιολογητικών.

3. Η εξόφληση των εκκρεμών επιστροφών, εν γένει, γίνεται κατά σειρά απόλυτης χρονικής προτεραιότητας με βάση την ημερομηνία εκκαθάρισης του ΑΦΕΚ, με όσα έχουν εκκαθαριστεί παλαιότερα να προηγούνται.

Β' Κατηγορία

Καθορισμός διαδικασίας επιστροφών για τις οποίες δεν έχει εκκαθαριστεί το σχετικό ΑΦΕΚ.

Η διαδικασία που θα τηρείται εν προκειμένω για τις τρεις βασικές επιστροφές φόρου, ήτοι ΦΠΑ, Εισοδήματος και Κεφαλαίου, έχει ως ακολούθως:

Διαδικασία επιστροφής Φ.Π.Α.

1. Για τις εκκρεμείς αιτήσεις επιστροφών Φ.Π.Α. προωθείται άμεσα η αξιολόγησή τους σε κεντρικό επίπεδο από τη Γ.Γ.Π.Σ., με σκοπό την εξαγωγή των υποθέσεων για τις οποίες η επιστροφή πραγματοποιείται κατόπιν ελέγχου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1090/2.4.2012. Στο πλαίσιο αυτό αποστέλλονται στις Δ.Ο.Υ. ηλεκτρονικά αρχεία με τις αιτήσεις των οποίων η επιστροφή διενεργείται άμεσα χωρίς έλεγχο καθώς και για αυτές που απαιτείται η διενέργεια ελέγχου πριν την επιστροφή.

2. Το σχετικό ΑΦΕΚ εκδίδεται από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την αποστολή του ηλεκτρονικού αρχείου για τις περιπτώσεις που η επιστροφή διενεργείται χωρίς έλεγχο. Για τις περιπτώσεις που απαιτείται έλεγχος αυτός ολοκληρώνεται εντός δύο (2) μηνών από την αποστολή του ηλεκτρονικού αρχείου ενώ το ΑΦΕΚ εκδίδεται εντός τριάντα (30) ημερών από την ολοκλήρωση του ελέγχου. Ο έλεγχος (όπου απαιτείται) και η έκδοση του ΑΦΕΚ πραγματοποιείται κατά προτεραιότητα με βάση την ημερομηνία υποβολής της αίτησης επιστροφής.

3. Προκειμένου για την ορθή απεικόνιση των εκκρεμών επιστροφών, οι αρμόδιες Δ.Ο.Υ. υποχρεούνται να καταχωρούν άμεσα στο σύστημα TAXIS (υποσύστημα Φ.Π.Α., επιλογή «έλεγχος-ειδοποιήσεις-απορρίψεις αιτήσεων») την απόρριψη των αιτήσεων επιστροφής για τις οποίες το αίτημα έχει απορριφθεί από την υπηρεσία για οποιονδήποτε λόγο, ή έχει ανακληθεί από τον φορολογούμενο.

4. Για την ορθή απεικόνιση των εκκρεμών επιστροφών απαιτείται επίσης η καταχώρηση των αιτήσεων επιστροφής Φ.Π.Α. στο σύστημα TAXIS, άμεσα μετά από την πρωτοκόλλησή τους στη Δ.Ο.Υ.

Διαδικασία επιστροφής Φόρου Εισοδήματος

Α. Η διαδικασία επιστροφής φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων για δηλώσεις - αιτήσεις επιστροφής φόρου, έχει ως εξής:

1. Η Γ.Γ.Π.Σ. με βάση τις 1106485/6220/0016/ΠΟΛ.1275/27.11.2001, 1045647/2509/0016/ΠΟΛ.1077/16.4.2003 και ΠΟΛ.1176/10.8.2012 Α.Υ.Ο., που εκδόθηκαν από τη Διεύθυνση Πολιτικής Εισπράξεων, για όσες περιπτώσεις δεν απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών προβαίνει κατόπιν των προβλεπόμενων ελέγχων στους απαραίτητους συμψηφισμούς και επιστρέφει στους δικαιούχος το τυχόν εναπομένον ποσό εντός 15 ημερών από την εκκαθάριση.

2. Για όσες περιπτώσεις απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών, η Γ.Γ.Π.Σ. εκδίδει και αποστέλλει σε κάθε Δ.Ο.Υ. κατάσταση επιστροφών για επεξεργασία και έλεγχο του επιστρεπτέου ποσού. Ο έλεγχος της κάθε κατάστασης επιστροφών για επεξεργασία πρέπει να τελειώνει το αργότερο μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την παραλαβή της.

3. α) Μετά τους σχετικούς ελέγχους, για όσους φορολογούμενους έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η Δ.Ο.Υ. αποστέλλει κατάσταση στη Γ.Γ.Π.Σ., ώστε να επιστραφεί ο φόρος στους δικαιούχους εντός δεκαπέντε (15) ημερών.

β) Για όσους φορολογούμενους δεν έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για έλεγχο εντός δέκα (10) ημερών, οι Δ.Ο.Υ. προκειμένου να προβούν στη επιστροφή των ποσών καλούν αυτούς εκ νέου όπως προσκομίσουν τα δικαιολογητικά αυτά το αργότερο εντός μηνός. Εφόσον αυτά προσκομισθούν οι Δ.Ο.Υ., εκδίδουν ΑΦΕΚ επιστροφής και ακολουθείται η οριζόμενη διαδικασία της Α' κατηγορίας.

Εφόσον αυτά δεν προσκομισθούν έγκαιρα από τον δικαιούχο, η Δ.Ο.Υ. πλέον δεν έχει υποχρέωση για εκ νέου ειδοποίηση του δικαιούχου.

4. Για περιπτώσεις αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων παρελθόντων ετών καθώς και τροποποιητικών δηλώσεων τρέχοντος έτους, η Γ.Γ.Π.Σ. αποστέλλει στις Δ.Ο.Υ. μη εκκαθαρισμένα ΑΦΕΚ για την τακτοποίησή τους. Στη περίπτωση αυτή γίνεται η εκκαθάρισή τους εντός δεκαπέντε (15) ημερών, από τις Δ.Ο.Υ. και ακολουθείται η οριζόμενη διαδικασία της Α' κατηγορίας.

Β. Η διαδικασία επιστροφής φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων-εταιρειών για δηλώσεις από τις οποίες προκύπτει επιστροφή φόρου έχει ως εξής:

1. Με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος των νομικών προσώπων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και του άρθρου 101 του ν. 2238/1994, γίνεται άμεσα και η εκκαθάριση αυτής.

2. Στη συνέχεια, εφόσον προκύψει επιστροφή φόρου, ενημερώνεται αυτόματα το υπάρχον πληροφοριακό σύστημα, ώστε όλες οι Δ.Ο.Υ. να γνωρίζουν τα νομικά πρόσωπα της αρμοδιότητάς τους που δικαιούνται επιστροφής.

3. Τέλος, αφού η αρμόδια Δ.Ο.Υ. προβεί για κάθε περίπτωση στον έλεγχο όλων των προβλεπόμενων από το νόμο παραστατικών, προβαίνει άμεσα στην έκδοση ΑΦΕΚ και την εκκαθάριση αυτού. Στην συνέχεια ακολουθείται η οριζόμενη διαδικασία της Α' κατηγορίας.

Διαδικασία επιστροφής Φόρων Κεφαλαίου

Ως προς τις επιστροφές για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί εκκαθάριση των σχετικών αιτήσεων - δηλώσεων:

1. Στη φορολογία κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 84 του Κώδικα Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών (ο οποίος κυρώθηκε με το ν.2961/2001), δηλαδή η έκπτωση ενεργείται οίκοθεν από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. ή μετά από αίτηση του δικαιούχου, μόλις αποκτηθεί ο τίτλος και πάντως το αργότερο μέσα στο επόμενο έτος από την απόκτηση του τίτλου.

2. Στις φορολογίες μεταβιβάσεων ακινήτων, Ε.Τ.ΑΚ. (Ειδικό Τέλος Ακινήτων), Φ.Α.Π. (Φόρο Ακίνητης Περιουσίας), και Ε.Φ.Α. (Ειδικό Φόρο Ακινήτων) η έκπτωση ενεργείται από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. μόλις αποκτηθεί ο τίτλος και πάντως το αργότερο μέσα στο επόμενο έτος από την απόκτηση του τίτλου, αφού προηγηθεί από το δικαιούχο η υποβολή αίτησης, που επέχει θέση δήλωσης, ή δήλωση, σύμφωνα και με τις διατάξεις του Κ.Φ.Ε. (ν. 2238/1994).

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να εξετάζονται κατά προτεραιότητα οι προς παραγραφή εκκρεμείς υποθέσεις και οι υποθέσεις - εκκαθαρίσεις που οφείλονται σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας. 

Επισήμανση

Για την ορθή απεικόνιση των εκκρεμών επιστροφών και την αξιόπιστη εξαγωγή αναφορών από το πληροφοριακό σύστημα TAXIS, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η παρακολούθηση των υποθέσεων (με ή χωρίς ΑΦΕΚ) που παραγράφονται και η απόρριψή τους στο σύστημα TAXIS σε τακτική βάση από τις Δ.Ο.Υ. (ώστε να μην εμφανίζονται ως εκκρεμείς).

Ειδικά για τις υφιστάμενες αιτήσεις επιστροφής θα πρέπει εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας, οι αρμόδιες Δ.Ο.Υ. να καταχωρήσουν στο σύστημα TAXIS:

α) Τις αιτήσεις που έχουν πρωτοκολληθεί και ενδεχομένως δεν έχουν καταχωρηθεί.

β) Την απόρριψη των αιτήσεων επιστροφής για τις οποίες το αίτημα έχει απορριφθεί από την υπηρεσία για οποιοδήποτε λόγο, ή έχει ανακληθεί από τον φορολογούμενο, ή έχει παραγραφεί.

γ) Τα Α.Φ.ΕΚ. που έχουν παραγραφεί.

Πώς θα κινηθούν φέτος οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Με βάση τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, οι φετινές μεταβολές στον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων θα δυσκολέψουν την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκαπίδευση, σε σχέση με πέρσι, στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο και ιδιαίτερα στις ήδη υψηλόβαθμες και περιζήτητες Νομικές Σχολές.
 
ΕΡΕΥΝΑ του Χρήστου Κάτσικα
 
Ενώ έχει απομείνει περίπου ενάμισης μήνας από την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, μεγάλη ανησυχία και ανασφάλεια κυριαρχούν στους πάνω από 100 χιλιάδες φετινούς υποψηφίους όλων των κατηγοριών, οι οποίοι, εκτός από το «πετσοκομμένο» και «ανακατωμένο» νέο μηχανογραφικό (76 τμήματα λιγότερα από πέρσι), έχουν να αντιμετωπίσουν και τον διαφοροποιημένο –σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές– προσφερόμενο αριθμό εισακτέων που αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
 

Ποιοι μπαίνουν στον ενιαίο φορέα επικουρικής ασφάλισης

Ρεπορτάζ: Μαυρούλη Αργυρώ

Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Εργασίας μπαίνουν οι ήδη τρεις φορές «κουρεμένες» επικουρικές συντάξεις, με ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης που σε κάποιες περιπτώσεις θα αγγίξει ακόμη και το 50%.
 
Ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης με εξαιρετικά επείγον έγγραφο του προς τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου, επισημαίνει ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ένταξης όλων των ταμείων και κλάδων επικουρικής ασφάλισης στο νέο Ενιαίο φορέα, που πλέον καλύπτει περίπου 4, 5 εκατ. ασφαλισμένους και συνταξιούχους.
 
Της ένταξης εξαιρέθηκαν -μετά από αίτημα τους- τα ταμεία επικουρικής ασφάλισης Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών, Εμπορίου Τροφίμων, Προσωπικού Εταιρειών Πετρελαιοειδών καθώς και Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων.
 
Τα ταμεία αυτά θα λειτουργούν ως επαγγελματικά, χωρίς καμία οικονομική στήριξη εκ μέρους του κράτους. Γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει, επίσης, στην μείωση συντάξεων.
 
Για όσα εντάχθηκαν στον ενιαίο φορέα, το δεύτερο στάδιο του κυβερνητικού σχεδιασμού προβλέπει την εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης, η οποία θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε νέα παρέμβαση στις επικουρικές συντάξεις.
 
Μάλιστα οι παρεμβάσεις θα μπορούν να γίνουν ακόμη και ανά τρίμηνο, ανάλογα με τις προβλέψεις σχετικά με την βιωσιμότητα του νέου φορέα- μαμούθ, ενώ θα τηρείται ατομικός λογαριασμός για κάθε ασφαλισμένο, με στόχο την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της σύνταξης.
 
 
Αναλυτικά η τελική απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Ι. Βρούτση, (Αριθμ. πρωτ.: Φ21250/4231/165/27.3.2013)αναφέρει ότι στο ΕΤΕΑ έχουν ενταχθεί:
 
 Από 1.7.2012:
 
1) το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών (ΕΤΕΑΜ),
 
2) από το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Ιδιωτικού Τομέα (ΤΕΑΙΤ):
α) ο Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ανωνύμων Εταιρειών Οινοποιίας, Ζυθοποιίας και Οινοπνευματοποιίας (ΤΕΑΠΟΖΟ) και
β) ο Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Εκπαιδευτικών Ιδιωτικής Γενικής Εκπαίδευσης (ΤΕΑΕΙΓΕ),
 
3) οι Τομείς του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του ΤΑΥΤΕΚΩ (ΤΕΑΠ-ΕΛΤΑ, ΤΕΑΠ-ΟΤΕ, ΤΕΑΠ-ΕΡΤΤ και ΤΕΑΠ-ΕΤΒΑ) και
 
4) ο Κλάδος Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ του ΤΑΥΤΕΚΩ, ως προς τους κατ' επικουρική ασφάλιση ασφαλισμένους του.
 
Από 1.1.2013:
 
1) το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ) και οι Τομείς αυτού «ΤΕΑΠΟΚΑ» και «ΤΑΔΚΥ» και
 
2) ο Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Εμπορικών Καταστημάτων (ΤΕΑΥΕΚ) του ΤΕΑΙΤ,
 
Από 1.2.2013:
 
1) ο Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Ναυτικών και Τουριστικών Πρακτορείων (ΤΕΑΥΝΤΠ) του ΤΕΑΙΤ και
 
2) ο Τομέας Επικουρικής Ασφάλισης Χημικών (ΤΕΑΧ) του ΤΕΑΙΤ, καθώς με τα Φ51020/2634/52/31.1.2013 και Φ51020/3073/70/1.2.2013 αντιστοίχως έγγραφα της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Ασφάλισης του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας απορρίφθηκαν οι αιτήσεις των αντιπροσωπευτικότερων οργανώσεων των ασφαλισμένων τους για μετατροπή των ανωτέρων δύο Τομέων του ΤΕΑΙΤ σε ν.π.ι.δ. - επαγγελματικά ταμεία υποχρεωτικής ασφάλισης.
 
Από 1.3.2013:
 
Το Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Τραπεζοϋπαλλήλων (ΕΤΑΤ) ως προς την επικουρική ασφάλιση.
Στο Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Τραπεζοϋπαλλήλων (ΕΤΑΤ), το οποίο ιδρύθηκε με το άρθρο 60 του ν. 3371/2005 (Α΄178), είχαν υπαχθεί μέχρι 28.2.2013, με ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις, οι ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι των εξής επικουρικών ταμείων - ν.π.ι.δ., χωρίς να θιγεί η νομική υπόσταση ή η περιουσία τους:
 
α) Του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εμπορικής Τράπεζας της Ελλάδος (ΤΕΑΠΕΤΕ), από 18.4.2006, με το άρθρο 26 παρ. 1 του ν. 3455/2006 (Α΄ 84), οι οποίοι υπήχθησαν παράλληλα και στο τέως ΕΤΕΑΜ (νυν ΕΤΕΑ). Αφορά το προσωπικό της Εμπορικής Τράπεζας και μέρος του προσωπικού της Τράπεζας Πειραιώς.
 
Οι συντάξεις των μέχρι 18.4.2006 συνταξιούχων του ΤΕΑΠΕΤΕ καταβάλλονται εξ ολοκλήρου από το ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ). Για όσους καθίστανται συνταξιούχοι, μετά την ημερομηνία αυτή, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του ΤΕΑΠΕΤΕ, το ΕΤΑΤ καταβάλλει τις προσυνταξιοδοτικές παροχές (κύρια και επικουρική σύνταξη) που προέβλεπε η νομοθεσία του φορέα αυτού μέχρι τη συνταξιοδότησή τους με κύρια σύνταξη από το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ και με επικουρική σύνταξη από το ΕΤΕΑ (τέως ΕΤΕΑΜ). Στη συνέχεια, μετά τη συνταξιοδότησή τους με κύρια και επικουρική σύνταξη,
το ΕΤΑΤ καταβάλλει επιπλέον ποσό σύνταξης που συμπληρώνει αυτή του τέως ΕΤΕΑΜ, προκειμένου να λαμβάνουν το ίδιο ποσό σύνταξης με αυτό που προκύπτει από το προϊσχύον ασφαλιστικό καθεστώς (άρθρο 61 περ. α΄ του ν.3371/2005).
 
β) Του Ειδικού Λογαριασμού Επικούρησης Προσωπικού της Αγροτικής Τράπεζας (ΕΛΕΜ) από 1.1.2007, με την παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 3522/2006 (Α΄2 76).
 
γ) Του Λογαριασμού Ασφαλιστικών Καλύψεων της Τράπεζας Αττικής (ΛΑΚ) από 1.1.2007, με το άρθρο 9 του ν. 3554/2007 (Α΄80), ως δευτερεύοντος επικουρικού ταμείου - λογαριασμού
 
δ) Του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Τραπέζης Πίστεως (ΤΑΠΤΠ) της Alpha Bank ΑΕ από 1.1.2008, με τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 3620/2007 (Α΄ 276).
 
Το ΕΤΑΤ από 1.3.2013 συνεχίζει να καταβάλλει: α) Τη διαφορά των ποσών συντάξεων που προκύπτουν από τον υπολογισμό της επικουρικής σύνταξης βάσει των καταστατικών διατάξεων του ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ) και των καταστατικών διατάξεων του ΤΕΑΠΕΤΕ για τους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους του ΤΕΑΠΕΤΕ, β) Τις προσυνταξιοδοτικές παροχές (δηλαδή κύρια και επικουρική σύνταξη μέχρι τη συνταξιοδότηση από τον φορέα κύριας ασφάλισης και το ΕΤΕΑ) στους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εμπορικής Τραπέζης της Ελλάδος (ΤΕΑΠΕΤΕ) και του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Τραπέζης Πίστεως (ΤΑΠΤΠ) και γ) τις συνταξιοδοτικές παροχές του Λογαριασμού Ασφαλιστικών Καλύψεων (ΛΑΚ).
 
Στην απόφαση αναφέρεται ότι απο 1.3.2013 εντάσσονται στο ΕΤΕΑ:
 
α) όλοι οι ασφαλισμένοι των ταμείων που έχουν ενταχθεί στο ΕΤΑΤ, με εξαίρεση τον ΛΑΚ της Τράπεζας Αττικής, ανεξάρτητα αν έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση πριν ή μετά την 1.1.1993, δηλαδή:
 
Όλοι οι προερχόμενοι από το ΤΑΠΤΠ εργαζόμενοι της Alpha Bank, για τους οποίους οι τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται πλέον στο ΕΤΕΑ.
 
Οι προερχόμενοι από το ΤΕΑΠΕΤΕ εργαζόμενοι της Εμπορικής Τράπεζας και της Τράπεζας Πειραιώς ασφαλίζονται ήδη για επικουρική σύνταξη στο ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ), κατ' εφαρμογή του άρθρου 26 παρ. 1 του ν. 3455/2006, όπως και οι εργαζόμενοι της πρώην Αγροτικής Τράπεζας μετά την εξαγορά της από την Τράπεζα Πειραιώς και την επαναπρόσληψή τους από τον νέο εργοδότη.
 
β) οι συνταξιούχοι επικουρικής σύνταξης του ΕΤΑΤ, δηλαδή:
 
-οι συνταξιούχοι της πρώην Αγροτικής Τράπεζας (ΕΛΕΜ) και
 
-οι συνταξιούχοι της Alpha Bank (ΤΑΠΤΠ) μετά τη συνταξιοδότησή τους από το φορέα κύριας ασφάλισης.
 
Οι προερχόμενοι από το ΤΕΑΠΕΤΕ εργαζόμενοι της Εμπορικής Τράπεζας και της Τράπεζας Πειραιώς, μετά τη συνταξιοδότησή τους από τον φορέα κύριας ασφάλισης, λαμβάνουν ήδη επικουρική σύνταξη από το ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ). Η διαφορά των ποσών συντάξεων που προκύπτουν από τον υπολογισμό της επικουρικής σύνταξης, βάσει των καταστατικών διατάξεων του ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ) και του ΤΕΑΠΕΤΕ για τους μέχρι 31.12.1992 ασφαλισμένους του ΤΕΑΠΕΤΕ που συνταξιοδοτούνται από 18.4.2006 και μετά (ημερομηνία υπαγωγής τους στο τ. ΕΤΕΑΜ και το ΕΤΑΤ), χορηγείται από το ΕΤΑΤ, κατ' εφαρμογή της ειδικής διάταξης της περ. α΄ του άρθρου 61 του ν. 3371/2005.
 
Οι πρώην Τομείς ΤΕΑΥΦΕ, ΤΕΑΥΕΤ, ΤΕΑΠΕΠ και ΤΕΑΑΠΑΕ του ΤΕΑΙΤ μετατράπηκαν από 1.3.2013 σε επαγγελματικά ταμεία υποχρεωτικής ασφάλισης - ν.π.ι.δ., με τις εξής ονομασίες:
 
α) Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών (ΤΕΑΥΦΕ - ΝΠΙΔ) (ΦΕΚ 412/Β΄/22.2.2013),
 
β) Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Εμπορίου Τροφίμων Ν.Π.Ι.Δ. (ΤΕΑΥΕΤ - ΝΠΙΔ) (ΦΕΚ 410/Β΄/22.2.2013),
 
γ) Επαγγελματικό Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εταιρειών Πετρελαιοειδών (ΕΤΕΑΠΕΠ - ΝΠΙΔ) (ΦΕΚ 409/Β΄/22.2.2013) και
 
δ) Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Επικούρησης Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ - ΝΠΙΔ) (ΦΕΚ 411/Β΄/22.2.2013).
 
Τα ως άνω επαγγελματικά ταμεία διέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του ν. 3029/2002 (Α΄160) και τα υπαγόμενα σ' αυτά πρόσωπα εξαιρούνται από την ασφάλιση του ΕΤΕΑ.
real.gr