Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Υπ. Παιδείας: Σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ανά τριετία

Οι πρώτες κρίσεις θα αφορούν δασκάλους και καθηγητές που στις 31 Μαΐου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής

Από τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει το υπουργείο Παιδείας την αξιολόγηση των δασκάλων και καθηγητών μια  διαδικασία που θα περιλαμβάνει και τα στελέχη διοίκησης.

Οι πρώτες κρίσεις, όπως αναφέρει η εφημερίδα ΈΘΝΟΣ, θα αφορούν εκείνους τους λειτουργούς της στοιχειώδους και της μέσης εκπαίδευσης που στις 31 Μαΐου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής. 

Στη βαθμολόγησή τους θα λαμβάνονται υπόψη το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση της τάξης, η προετοιμασία των μαθητών, τα εκπαιδευτικά μέσα, η επαγγελματική συνέπεια.

Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αρ. φύλλου 240) και ήδη έχουν ξεκινήσει και τα σχετικά σεμινάρια σε όλες τις περιφέρειες που σε πρώτη φάση αρχικά αφορούν την επιμόρφωση των στελεχών της Εκπαίδευσης.

Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.
Η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται με ή χωρίς την αίτηση του εκπαιδευτικού με τους αξιολογούμενους να έχουν δικαίωμα ένστασης εντός πέντε ημερών από τη γνωστοποίηση της έκθεσης σε αυτούς. 

Οι αξιολογητές θα πηγαίνουν επί τόπου στα σχολεία για να παρακολουθήσουν τουλάχιστον δύο ώρες διδασκαλίας σε όποια μαθήματα ή τάξη επιλέξουν από κοινού με τον δάσκαλό ή τον καθηγητή.

Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι δεν είναι αντίθετοι με την αξιολόλογηση αλλά εκφράζουν ενστάσεις για το αν η συγκεκριμένη διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί σαν «μοχλός» απομάκρυνσής τους από την υπηρεσία.

Τα κριτήρια

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται: 

Για το εκπαιδευτικό περιβάλλον (συντελεστής βαρύτητας 0,75)
Για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50)
Για τη διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25)
Για την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια (συντελεστής βαρύτητας 1,50)
Για την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1)

Παράλληλα ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες.

Η τελική βαθμολογία υπολογίζεται ως εξής: 

Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται. Στη συνέχεια το άθροισμα τους διαιρείται με το πέντε, όσο και το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα του ενός κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου