Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου

Το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνουν ενημερωτική ημερίδα με θέμα: «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας-Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης: Αποτελέσματα και προοπτικές»
Η ημερίδα πραγματοποιείται σήμερα Παρασκευή 5 Ιουλίου στην αίθουσα Jacqueline de Romilly.
Στην ημερίδα θα παρουσιαστεί το πλαίσιο εφαρμογής και τα αποτελέσματα του έργου της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Εργου (ΑΕΕ).
Σύμφωνα με τα πορίσματα του έργου: 
 
- Κατά την εφαρμογή των διαδικασιών αποτίμησης (γενική εκτίμηση, συστηματική διερεύνηση, ιεράρχηση προτεραιοτήτων, διαμόρφωση σχεδίων δράσης) στα σχολεία :
α) πραγματοποιήθηκαν : ενημέρωση συλλόγων μαθητών και συλλόγου γονέων, συμμετοχή στην ολομέλεια εκπροσώπων των μαθητών και των γονέων, των σχολικών
 συμβούλων, εκπροσώπων φορέων της ευρύτερης 
κοινότητας του σχολείου.
β) συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας στις οποίες συμμετείχαν εκτός από τους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, σχολικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι της ευρύτερης κοινότητας του σχολείου.
-Τα ποσοστά συμμετοχής στις διάφορες διαδικασίες ήσαν : Μαθητές (44%), γονείς  (47%), σχολικοί σύμβουλοι (85%), άλλοι (21%) (υπεύθυνος ΓΡΑΣΕΠ, σχολικός ψυχολόγος, εκπρόσωπος σχολικής επιτροπής, εκπρόσωπος τοπικής αυτοδιοίκησης, πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων).
 
-Τα δύο στα τρία σχολεία (66%) εφάρμοσαν διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης (γενική εκτίμηση, συστηματική διερεύνηση, διαμόρφωση των σχεδίων δράσης) και στα δύο  επίπεδα  (ολομέλειας 
και ομάδων εργασίας).
 
-Αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού και ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων έρευνας  
Τα σχολεία οργάνωσαν ομάδες εργασίας (66%), αξιοποίησαν σχετική  βιβλιο-γραφία (66%), συγκέντρωσαν δεδομένα από τα αρχεία του σχολείου (95%) , πληροφορίες από μαθητές και γονείς (50%) και ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων (35%).  
Επίσης τα σχολεία εφάρμοσαν και αξιοποίησαν ποικιλία  μεθόδων και ερευνητικών εργαλείων, όπως : ερωτηματολόγια (86%), παρατήρηση (29%) και συνέντευξη (32%).  
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου