Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Μέσα στην εβδομάδα (πιθανόν σήμερα) η προκήρυξη για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων - Τα κριτήρια επιλογής

Σύμφωνα με ενημέρωση από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας η προκήρυξη για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων έχει ετοιμαστεί και αναμένεται η υπογραφή  και η δημοσίευσή της εντός των επόμενων ημερών (πιθανόν σήμερα καθώς σύμφωνα με το ν. 3848/2010 "εντός του μηνός Ιανουαρίου κάθε τέταρτου έτους δημοσιεύεται η προκήρυξη" .

Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

1 .Συμβούλια επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης
2.   Πίνακες επιλογής στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
3.    Προϋποθέσεις επιλογής
4.    Κριτήρια επιλογής
5.   Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής σχολικών συμβούλων
6.    Επιτροπές αποτίμησης του συγγραφικού έργου
7.   Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων
8. Κρίση και επιλογή σχολικών συμβούλων
9.   Τοποθέτηση       - Ανάληψη υπηρεσίας ΙΟ.Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας
11.   Απαλλαγή  των στελεχών της εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους
12.   Μεταθέσεις     - τοποθετήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης μετά τη λήξη της θητείας
13.    Μεταβατικές  διατάξεις



1.       Στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων συνιστώνται τα παρακάτω συμβούλια για την κατάρτιση των πινάκων επιλογής και την επιλογή επιλογής σχολικών συμβούλων:
α) συμβούλιο επιλογής σχολικών συμβούλων προσχολικής αγωγής, δημοτικής εκπαίδευσης και Ε.Α.Ε.,
β) συμβούλιο επιλογής σχολικών συμβούλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2.   Τα κατά την προηγούμενη παράγραφο συμβούλια είναι επταμελή και αποτελούνται από:
α) Έναν πρόεδρο ή διατελέσαντα πρόεδρο παιδαγωγικού τμήματος ή καθηγητικής σχολής Α.Ε.Ι.
με αναγνωρισμένη συμβολή στα θέματα παιδείας ή εκπαιδευτικό με αναγνωρισμένη εμπειρία στη διοίκηση και συμβολή στα θέματα παιδείας, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη της αρμόδιας κατά τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπής.
β) Δύο μέλη Διδακτικού - Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) βαθμίδας καθηγητή ή αναπληρωτή καθηγητή με εμπειρία στην άσκηση διοίκησης που ανήκουν σε παιδαγωγικά τμήματα ή καθηγητικές σχολές των A.E.I. ή, στην περίπτωση των συμβουλίων υπό στοιχεία γ' και δ' της προηγούμενης παραγράφου, και σε τμήματα διοικητικής επιστήμης των Α.Ε.Ι. Τα μέλη προτείνονται με τους αναπληρωτές τους από τα πρυτανικά συμβούλια των πανεπιστημίων, στα οποία απευθύνεται εγγράφως ο Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Στο συμβούλιο κατά προτεραιότητα επιλέγονται μέλη Δ.Ε.Π. πανεπιστημίων τα οποία συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης. Από τα προτεινόμενα μέλη, ο Υπουργός επιλέγει δύο ως τακτικά και δύο ως αναπληρωματικά.
γ) αα) Δύο συμβούλους ή μόνιμους παρέδρους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που προτείνονται με τους αναπληρωτές τους από τα αρμόδια όργανα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στην περίπτωση των συμβουλίων υπό στοιχεία α' και β' της προηγούμενης παραγράφου και ββ) ένα σύμβουλο ή μόνιμο πάρεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που προτείνεται με τον αναπληρωτή του από τα ίδια πιο πάνω όργανα, καθώς και ένα μέλος του επιστημονικού προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης που προτείνεται με τον αναπληρωτή του από το Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου στην περίπτωση των συμβουλίων υπό στοιχεία γ' και δ' της προηγούμενης παραγράφου.
δ) Τους δύο αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα κεντρικά υπηρεσιακά συμβούλια της αντίστοιχης βαθμίδας, που αναπληρώνονται από τους νόμιμους αναπληρωτές τους.
3.    Η συγκρότηση κάθε συμβουλίου επιλογής γίνεται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Η σχετική πράξη εκδίδεται εντός του μηνός Δεκεμβρίου κάθε δεύτερου έτους και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Κατ' εξαίρεση, κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου αυτού, τα ανωτέρω συμβούλια συγκροτούνται εντός μηνός από τη δημοσίευσή του.
4.     Ο αριθμός των μελών των συμβουλίων που ορίζονται από κάθε φύλο ανέρχεται σε ποσοστό ίσο τουλάχιστον με το ένα τρίτο του συνόλου των μελών, εφόσον αυτό είναι δυνατόν.
5. Με την απόφαση συγκρότησης ορίζεται ο πρόεδρος και ο γραμματέας με τον αναπληρωτή του. Πρόεδρος ορίζεται το μέλος υπό στοιχείο 2α του παρόντος άρθρου. Ως γραμματέας ορίζεται

διοικητικός υπάλληλος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή αποσπασμένος σε αυτήν εκπαιδευτικός.
6.     Τα συμβούλια επιλογής σχολικών συμβούλων είναι αρμόδια και για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης και πειθαρχικού δικαίου των σχολικών συμβούλων. Εισηγητής για τα θέματα αυτά ορίζεται ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή τμήματος της ίδιας διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αντίστοιχα.
7.    Κάθε μέλος συμβουλίου επιλογής, με εξαίρεση τον πρόεδρο, αναλαμβάνει τη μελέτη συγκεκριμένου αριθμού φακέλων υποψηφίων που του ανατίθενται από το συμβούλιο και προετοιμάζει σχετική τεκμηριωμένη εισήγηση για κάθε υποψήφιο. Η κατανομή των φακέλων των υποψηφίων στα μέλη του συμβουλίου γίνεται κατά τυχαίο τρόπο.
8.     Η θητεία του προέδρου, των μελών και του γραμματέα των συμβουλίων επιλογής αρχίζει την 1η Ιανουαρίου του έτους που ακολουθεί την απόφαση συγκρότησης και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του δεύτερου έτους. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος η θητεία αρχίζει με τη συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής και λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2011.
9.     Μέλος συμβουλίου που είναι ταυτόχρονα υποψήφιος για οποιαδήποτε από τις προς πλήρωση θέσεις δεν συμμετέχει στις συνεδριάσεις του σε καμιά φάση της διαδικασίας κρίσης και επιλογής. Στην περίπτωση των αιρετών μελών, αν και το τακτικό και το αναπληρωματικό μέλος έχουν κώλυμα συμμετοχής, κατά τα ανωτέρω, αναπληρώνονται από τους επόμενους του ίδιου συνδυασμού στη σειρά εκλογής της περίπτωσης ι' της παραγράφου 3 του άρθρου 31 του π.δ. 1/2003 (ΦΕΚ 1 Α').
10.    Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται το ύψος της αποζημίωσης που καταβάλλεται στα μέλη και στον γραμματέα των συμβουλίων επιλογής και των επιτροπών αποτίμησης του συγγραφικού έργου κατά τις κείμενες διατάξεις.
1.       Για την πλήρωση των θέσεων των στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης με βάση αξιολογικούς πίνακες επιλογής και προτάσεις, που καταρτίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.
2.        Για την επιλογή και τοποθέτηση στις παραπάνω θέσεις καταρτίζονται οι ακόλουθοι αξιολογικοί πίνακες επιλογής που ισχύουν για τέσσερα έτη:
α) Σχολικών συμβούλων προσχολικής αγωγής,
β) Σχολικών συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης,
γ) Σχολικών συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.)

Ως σχολικοί σύμβουλοι επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με βαθμό Α', δωδεκαετή, τουλάχιστον, εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα επί δέκα τουλάχιστον έτη, από τα οποία τουλάχιστον πέντε σε αντίστοιχους με την προς κάλυψη θέση τύπους σχολείων της οικείας βαθμίδας.
Ειδικότερα:
α) Υποψήφιοι για τις θέσεις σχολικών συμβούλων προσχολικής αγωγής και δημοτικής εκπαίδευσης μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί των κλάδων νηπιαγωγών και δασκάλων, αντίστοιχα.
β) Υποψήφιοι για τις θέσεις σχολικών συμβούλων Ε.Α.Ε. μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκάλων, εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993 (ΦΕΚ 139 Α') και εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των αντίστοιχων προς τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα κλάδων, που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή τμήματα ένταξης.
Όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται εκπαιδευτική υπηρεσία, υπολογίζεται η προϋπηρεσία τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και η προϋπηρεσία των υποψηφίων ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων με αναγωγή στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας.
Για την επιλογή στις θέσεις σχολικών συμβούλων απαιτείται η κατοχή πιστοποιητικού καθοδηγητικής επάρκειας Τα ανωτέρω πιστοποιητικά χορηγούνται ύστερα από παρακολούθηση αντίστοιχου ειδικού προγράμματος στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Για την επιλογή σε όλες τις θέσεις που αναφέρονται σε αυτήν την παράγραφο απαιτείται επίσης η κατοχή πιστοποιητικού γνώσεων και δεξιοτήτων στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου 1. Με απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζονται το περιεχόμενο, ο τρόπος, η διάρκεια, η διαδικασία παρακολούθησης του ειδικού προγράμματος για την απόκτηση του πιστοποιητικού καθοδηγητικής ή διοικητικής επάρκειας, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία εισαγωγής στο πρόγραμμα, ο τύπος του πιστοποιητικού και κάθε σχετικό θέμα.
Στερούνται του δικαιώματος συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαιδευτικοί, οι οποίοι με δική τους υπαιτιότητα δεν συμμετείχαν στις διαδικασίες αξιολόγησης που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις.
Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα από αυτά που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (κυρωτικός ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26 Α') ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα.
Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής πρέπει να συντρέχουν κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων υποψηφιοτήτων. Το κώλυμα επιλογής της προηγούμενης παραγράφου δεν πρέπει να συντρέχει τόσο κατά το χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης υποψηφιότητας όσο και κατά το χρόνο τοποθέτησης από το αρμόδιο όργανο.

α) Η γνώση του αντικειμένου του προς άσκηση έργου,η οποία συνάγεται από:
αα) την επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου του υποψηφίου και τα συνυποβαλλόμενα αποδεικτικά στοιχεία και ββ) την υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία, όπως προκύπτει από στοιχεία του φακέλου του υποψηφίου.
β) Η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση του υποψηφίου, όπως αξιολογείται κατά την προφορική συνέντευξη ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής.
γ) Η συμβολή του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο από τις θέσεις στις οποίες έχει υπηρετήσει, με βάση τις οικείες αξιολογικές εκθέσεις.
Οι υποψήφιοι κατατάσσονται στον οικείο πίνακα με βάση το άθροισμα των αξιολογικών μονάδων που συγκεντρώνουν κατά την αποτίμηση των παραπάνω κριτηρίων σύμφωνα με τα επόμενα άρθρα. Το σύνολο των αξιολογικών μονάδων ανέρχεται σε εξήντα πέντε.
1.               Τα        κριτήρια επιλογής σχολικών συμβούλων αποτιμώνται κατά τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους.
2.           Το          κριτήριο της επιστημονικής - παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης αξιολογείται με είκοσι έξι μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
α) Διδακτορικό δίπλωμα: 6 μονάδες. Δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα μοριοδοτείται με 2 μονάδες. β) Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 4 μονάδες. Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών μοριοδοτείται με 1 μονάδα.
Τα διδακτορικά διπλώματα και οι μεταπτυχιακοί τίτλοι μοριοδοτούνται:
αα) προκειμένου για θέσεις σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αν το περιεχόμενό τους εντάσσεται στον τομέα των επιστημών της αγωγής ή της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης και
ββ) προκειμένου για θέσεις σχολικών συμβούλων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αν το περιεχόμενό τους εντάσσεται στις επιστήμες της αγωγής ή στον επιστημονικό χώρο της αντίστοιχης ειδικότητας ή της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης. Αν ο υποψήφιος έχει διδακτορικό και μεταπτυχιακό τίτλο στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνο το διδακτορικό δίπλωμα. Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών που ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό δεν μοριοδοτείται.
γ) Τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης: 2 μονάδες, μόνο για τους υποψηφίους για επιλογή σε θέσεις στελεχών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
ε) Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας ή Σχολής Νηπιαγωγών: 1 μονάδα, εφόσον δεν ήταν αναγκαίο προσόν για το διορισμό ή δεν αποτέλεσε προϋπόθεση για απόκτηση πτυχίου εξομοίωσης, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για διορισμό και εφόσον δεν υφίσταται η μοριοδότηση της προηγούμενης περίπτωσης δ'. Όλοι οι τίτλοι σπουδών, εφόσον προέρχονται από ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, πρέπει να είναι αναγνωρισμένοι από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. / ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή Ινστιτούτο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Ι.Τ.Ε.).
στ) Βεβαίωση ή πιστοποιητικό επιμόρφωσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε., Σ.Ε.Λ.Δ.Ε., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. / Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.), εφόσον δεν χρησιμοποιήθηκε ως προσόν διορισμού: 1 μονάδα για κάθε κατηγορία επιμόρφωσης.
η)Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 2: 3 μονάδες. Αν υπάρχουν πιστοποιήσεις επιμόρφωσης και των δύο επιπέδων μοριοδοτείται μόνον η ανώτερη.
Αν ο υποψήφιος κατέχει διαφόρων επιπέδων αποδεικτικά γνώσης της ίδιας ξένης γλώσσας μοριοδοτείται μόνον η πιστοποιημένη γνώση στο ανώτερο επίπεδο. Η πιστοποιημένη γνώση και δεύτερης ξένης γλώσσας μοριοδοτείται κατά το ήμισυ της μοριοδότησης της πρώτης ξένης γλώσσας.

Η γνώση ξένης γλώσσας μοριοδοτείται με βάση τίτλους που ορίζονται από τα προβλεπόμενα στις διαδικασίες επιλογής του Α.Σ.Ε.Π. Δεν μοριοδοτείται η γνώση ξένης γλώσσας που αποτέλεσε ειδικό προσόν διορισμού.
αα) Συγγραφή ή συμμετοχή στη συγγραφή βιβλίων που έχουν εκδοθεί και έχουν σχέση με την εκπαίδευση ή με τα καθήκοντα του σχολικού συμβούλου: 0,50 μονάδες για κάθε βιβλίο. Αν οι συγγραφείς είναι περισσότεροι του ενός, η μοριοδότηση επιμερίζεται αναλογικά. Βιβλία που δεν έχουν τεκμηρίωση με αναφορά σε ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, όπως τα σχολικά βοηθήματα, δεν μοριοδοτούνται. Η μοριοδότηση με βάση την παρούσα υποπερίπτωση αα' της περίπτωσης ια' δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 2 μονάδες συνολικά.
ββ) Συμμετοχή σε συγγραφική ομάδα, άσκηση έργου υπευθύνου συγγραφής επίσημων διδακτικών βιβλίων, συμμετοχή σε ομάδες σύνταξης ή αναθεώρησης προγραμμάτων σπουδών, συμμετοχή σε ομάδα δημιουργίας ή άσκηση έργου υπευθύνου στη δημιουργία εκπαιδευτικού υποστηρικτικού υλικού (εκπαιδευτικού λογισμικού, χαρτών κ.ά.), το οποίο αξιοποιείται στην εκπαιδευτική πράξη: 0,50 μονάδες για κάθε συμμετοχή.
γγ) Συμμετοχή σε δημοσιευμένες έρευνες, τις οποίες έχουν υλοποιήσει επίσημοι φορείς του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Α.Ε.Ι. και φορείς εκπαίδευσης: 0,25 μονάδες για κάθε έρευνα.
δδ) Δημοσίευση άρθρων σχετικών με την εκπαίδευση ή με το αντικείμενο της ανατιθέμενης άσκησης καθηκόντων, που έχουν τεκμηρίωση και αξιοποιούν την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, εφόσον έχει πραγματοποιηθεί σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά με κριτές: 0,25 μονάδες για κάθε άρθρο. Η μοριοδότηση με βάση τις υποπεριπτώσεις ββ', γγ' και δδ' της περίπτωσης ια' δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 2 μονάδες συνολικά.
ιβ) Διδασκαλία σε πανεπιστήμια, Τ.Ε.Ι., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. ή στα διδασκαλεία εκπαίδευσης, που ανατέθηκε με βάση το π.δ. 407/1980 (ΦΕΚ 112 Α') ή με απόφαση του οικείου τμήματος: 0,50 μονάδες για κάθε ακαδημαϊκό έτος και μέχρι 1,50 μονάδες. Διδακτικά έργα τα οποία συμπίπτουν χρονικά δεν μοριοδοτούνται αθροιστικά.
3. Το κριτήριο της υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας αποτιμάται με 12 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:
α) Υπηρεσιακή κατάσταση: 6 μονάδες κατ' ανώτατο όριο. Οι μονάδες αυτές υπολογίζονται με βάση την εκπαιδευτική υπηρεσία αποτιμώμενη με 0,50 μονάδες για κάθε έτος πέραν του χρόνου που αποτελεί προϋπόθεση
για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής σχολικού συμβούλου. Χρόνος υπηρεσίας διάρκειας βραχύτερης του έτους μοριοδοτείται με 0,13 μονάδες για κάθε τρίμηνο. β) Διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία: 6 μονάδες κατ' ανώτατο όριο. Ειδικότερα:
αα) Άσκηση καθηκόντων παρέδρου επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, σχολικού συμβούλου, διευθυντή εκπαίδευσης ή προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης, προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ., διευθυντή σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ., υπευθύνου κέντρου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, προϊσταμένου διεύθυνσης ή τμήματος του Υπουργείου Παιδείας,Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων: 0,50 μονάδες για κάθε έτος. Η άσκηση καθηκόντων σε κάθε θέση του προηγούμενου εδαφίου αποτιμάται με 2 μονάδες κατ' ανώτατο όριο, εκτός από την άσκηση καθηκόντων σχολικού συμβούλου, που αποτιμάται με 4 μονάδες κατ' ανώτατο όριο. Άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου σχολικής μονάδας, προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων διεύθυνσης εκπαίδευσης, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ., υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στη διεύθυνση εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.), Γραφείου Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.), Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.), Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων: 0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 1 μονάδα.
Αν ο υποψήφιος άσκησε καθήκοντα: i. διευθυντή και υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ. ή προϊσταμένου σχολικής μονάδας ή υπευθύνου κέντρου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ii. προϊσταμένου τμήματος εκπαιδευτικών θεμάτων διεύθυνσης εκπαίδευσης, υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στη διεύθυνση εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, ΚΕ.ΣΥ.Π., ή Γραφείου Σ.Ε.Π., Ε.Κ.Φ.Ε., Κέντρου ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων, iii. προϊσταμένου διεύθυνσης και προϊσταμένου τμήματος του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων θεωρείται ότι τα καθήκοντα ασκήθηκαν στην ίδια θέση.
ββ) Συμμετοχή σε κεντρικά, ανώτερα περιφερειακά και περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών, και άσκηση καθηκόντων μέντορα:
0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 3 μονάδες κατ' ανώτατο όριο. Παράλληλη συμμετοχή σε περισσότερα συμβούλια το ίδιο χρονικό διάστημα δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Σε περίπτωση παράλληλης άσκησης καθηκόντων σε θέσεις της προηγούμενης περίπτωσης αα' δεν υπολογίζονται μονάδες από συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια ή σε συμβούλια επιλογής στελεχών.
γ) Ειδικώς για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων Ε.Α.Ε., υπηρεσία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Τμήματα Ένταξης ή
ΚΕ.Δ.Δ.Υ.: 0,25 μονάδες για κάθε έτος και μέχρι 1 μονάδα κατ' ανώτατο όριο.
Για την εφαρμογή των παραπάνω περιπτώσεων, χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας ή καθοδηγητικής,
διοικητικής ή διδακτικής εμπειρίας βραχύτερος του έτους μοριοδοτείται με 0,13 μονάδες για κάθε ρίμηνο. Χρόνος μικρότερος του τριμήνου δεν υπολογίζεται.

4.       Προσωπικότητα - γενική συγκρότηση: 15 μονάδες κατ' ανώτατο όριο. Το κριτήριο αυτό αξιολογείται με προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον του κατά το άρθρο 16 συμβουλίου επιλογής, μέσω της οποίας εκτιμώνται η προσωπικότητα, η επαγγελματική ανάπτυξη και οι ικανότητες του υποψηφίου, όπως η αντιληπτική ικανότητα, η ικανότητα επικοινωνίας, η ικανότητα συνεργασίας, η ικανότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και επίλυσης προβλημάτων ιδίως διδακτικών, διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών, η ικανότη τα να δημιουργεί κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθηκόντων τους. Για την αξιολόγηση χρησιμοποιείται τύπος συνέντευξης με τη χρήση έντυπων υποδειγμάτων που περιλαμβάνουν τα αξιολογούμενα στοιχεία, όπως φυσική παρουσία, επιτεύγματα, ενδοπροσωπικές και διαπροσωπικές ικανότητες, στάσεις, προσαρμοστικότητα και τη στάθμισή τους και υποχρεώνουν κάθε μέλος του συμβουλίου να δώσει ξεχωριστή και αιτιολογημένη βαθμολογία.
Η διαδικασία περιλαμβάνει τρεις φάσεις, την προετοιμασία του υποψηφίου πάνω σε μια μελέτη περίπτωσης, την εισήγηση από μέλος του συμβουλίου σχετικά με το φάκελο του υποψηφίου και την παρουσίαση από τον υποψήφιο του θέματος, το οποίο έχει επεξεργαστεί.Η συνέντευξη ενώπιον του συμβουλίου επιλογής μαγνητοφωνείται για να διασφαλίζεται η διαφάνεια. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται ο τρόπος τήρησης των πρακτικών και κάθε θέμα σχετικό με τη διαδικασία της συνέντευξης.
5.   Για τη μοριοδότηση της συνέντευξης το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής συνεκτιμά και τα παρακάτω στοιχεία:
α) Τα στοιχεία που ο υποψήφιος αναφέρει στο βιογραφικό του σημείωμα, τα οποία αποδεικνύονται με παραστατικά (αντίγραφα, βεβαιώσεις) και τα οποία δεν έχουν μοριοδοτηθεί, όπως άλλες σπουδές, επιμόρφωση και μετεκπαίδευση, οργάνωση εκπαιδευτικών συνεδρίων, σεμιναρίων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή συμμετοχή σε αυτά με την ιδιότητα του εισηγητή, του μέλους της επιστημονικής ομάδας ή του επιμορφωτή, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, πρωτοβουλίες σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο, υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εφαρμογή καινοτομιών, σχετική με την εκπαίδευση διοικητική ή καθοδηγητική εμπειρία, συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές ή ομάδες εργασίας, κοινωνική και συνδικαλιστική δράση, συμμετοχή σε όργανα διοίκησης επιστημονικών και εκπαιδευτικών οργανώσεων ή σε όργανα λαϊκής συμμετοχής και επίσημες διακρίσεις και αριστεία. Η εισαγωγική επιμόρφωση του υποψηφίου και οι δραστηριότητες (σεμινάρια, ημερίδες, επιμορφωτικές συναντήσεις κ.λπ.) που αποτελούν υπηρεσιακές υποχρεώσεις δεν μοριοδοτούνται.
β) Υπόμνημα του υποψηφίου, το οποίο περιλαμβάνει έκθεση αυτοαξιολόγησης και προγραμματισμό του έργου του σε περίπτωση επιλογής του. Για την αξιολόγηση των στοιχείων του υπομνήματος ο υποψήφιος δύναται να καταθέσει σχετικά στοιχεία σε παράρτημα. Το συμβούλιο επιλογής δύναται να ζητήσει περαιτέρω στοιχεία και ιδίως πρακτικά συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων.
6.    Το συμβούλιο επιλογής δύναται με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση να αποκλείσει από την περαιτέρω διαδικασία υποψήφιο που κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διαπιστώνεται ότι δεν είναι κατάλληλος για την άσκηση των καθηκόντων του σχολικού συμβούλου.
7.    Συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο: 12 μονάδες κατ' ανώτατο όριο. Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με βάση τις αξιολογικές εκθέσεις του υποψηφίου που προβλέπονται κατά νόμο.
Το συγγραφικό έργο των υποψήφιων σχολικών συμβούλων αξιολογείται από επταμελείς επιτροπές αποτελούμενες από συμβούλους ή μόνιμους παρέδρους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλη Δ.Ε.Π. ειδικοτήτων συναφών με το προς άσκηση έργο και το γνωστικό αντικείμενο του κλάδου ή της ειδικότητας για τους υποψήφιους σχολικούς συμβούλους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι επιτροπές αυτές συγκροτούνται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής. Οι επιτροπές αποτίμησης του συγγραφικού έργου μπορεί να είναι περισσότερες από μία ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, αναλόγως του αριθμού και του κλάδου ή της ειδικότητας των υποψηφίων, κατά την κρίση του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής. Η αξιολόγηση του συγγραφικού έργου κοινοποιείται στους υποψηφίους, οι οποίοι δύνανται να ασκήσουν κατ' αυτής ένσταση. Η ένσταση υποβάλλεται εντός πέντε ημερών και εξετάζεται από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής, το οποίο και αποφαίνεται επ' αυτής κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.
1.     Εντός του μηνός Ιανουαρίου κάθε τέταρτου έτους, δημοσιεύονται σε δύο ημερήσιες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας και στο διαδίκτυο προκηρύξεις του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με τις οποίες καλούνται οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα νόμιμα προσόντα και επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία κατάρτισης των πινάκων επιλογής σχολικών συμβούλων και διευθυντών εκπαίδευσης να υποβάλουν αίτηση που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, εντός της προθεσμίας που προβλέπεται στην προκήρυξη.
2.   Το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής των υποψηφίων καταρτίζει εντός του πρώτου εξαμήνου του ίδιου έτους τους τελικούς πίνακες επιλογής, οι οποίοι μετά την επικύρωσή τους από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύουν από την 1η Αυγούστου του ίδιου έτους μέχρι την 31η Ιουλίου του τέταρτου έτους που ακολουθεί.
3.     Εντός των προθεσμιών της παραγράφου 1, οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης προσκαλούν τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς που έχουν τα νόμιμα προσόντα και επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία κατάρτισης των πινάκων επιλογής υπό στοιχεία ζ' έως ι' και κθ' έως λα' της παραγράφου 2 του άρθρου 10, να υποβάλουν αίτηση που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, εντός της προθεσμίας που προβλέπεται στη σχετική πρόσκληση, η οποία αναρτάται στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης, καθώς και στο διαδίκτυο.
4.    Τα αρμόδια συμβούλια επιλογής καταρτίζουν εντός του πρώτου εξαμήνου του οικείου έτους, τους υπό στοιχεία ζ' έως ι' και κθ' έως λα' της παραγράφου 2 του άρθρου 10 αντιστοίχως τελικούς πίνακες επιλογής, οι οποίοι μετά την επικύρωσή τους από τον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης αναρτώνται στα γραφεία των διευθύνσεων και γραφείων της οικείας
βαθμίδας εκπαίδευσης. Οι πίνακες αυτοί ισχύουν από την 1η Αυγούστου του ίδιου έτους μέχρι την 31η Ιουλίου του τέταρτου έτους που ακολουθεί.
5.        Εντός των προθεσμιών της παραγράφου 1 οι διευθυντές εκπαίδευσης προσκαλούν τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς που έχουν τα νόμιμα προσόντα και επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία κατάρτισης των πινάκων επιλογής ια' έως κη' της παραγράφου 2 του άρθρου 10 να υποβάλουν αίτηση που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, εντός της προθεσμίας που προβλέπεται στη σχετική πρόσκληση, η οποία αναρτάται στις διευθύνσεις και στα γραφεία εκπαίδευσης, καθώς και στο διαδίκτυο.
6.    Τα αρμόδια συμβούλια επιλογής καταρτίζουν εντός του πρώτου εξαμήνου του οικείου έτους, τους τελικούς πίνακες επιλογής, οι οποίοι μετά την επικύρωσή τους από τον οικείο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης αναρτώνται στα γραφεία των διευθύνσεων και γραφείων της οικείας βαθμίδας εκπαίδευσης. Οι πίνακες αυτοί ισχύουν από την 1η Αυγούστου του ίδιου έτους μέχρι την
31η Ιουλίου του τέταρτου έτους που ακολουθεί.
7.    Τα υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης καταθέτουν δήλωση προτίμησης για τις προκηρυχθείσες θέσεις ως ακολούθως:
α) Οι υποψήφιοι σχολικοί σύμβουλοι και διευθυντές εκπαίδευσης για τις θέσεις δύο περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης.
Οι υποψήφιοι των περιπτώσεων α' έως γ' καταθέτουν δήλωση προτίμησης ύστερα από την ανακοίνωση των αξιολογικών πινάκων.
8.     Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζεται η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων των υποψήφιων στελεχών της εκπαίδευσης του άρθρου 10, τα υποβλητέα δικαιολογητικά και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.
1.      Το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής σχολικών συμβούλων, σε συνεδρίασή του που πραγματοποιείται εντός δέκα ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων που προβλέπεται στην προκήρυξη της παραγράφου 1 του άρθρου 18 επιλέγει τους υποψηφίους που έχουν τα τυπικά προσόντα για να γίνουν δεκτοί στη διαδικασία επιλογής και καταρτίζει τους σχετικούς αλφαβητικούς πίνακες. Το συμβούλιο κοινοποιεί τους πίνακες στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, η οποία τους κοινοποιεί στους υποψηφίους. Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν γραπτώς ένσταση κατά των ως άνω πινάκων εντός πέντε ημερών από την κοινοποίησή τους.
2.       Εντός πέντε ημερών από την παραλαβή τους το συμβούλιο κρίνει αιτιολογημένα τις ενστάσεις, αναπροσαρμόζει τους πίνακες και ενημερώνει σχετικά τους ενδιαφερομένους.
3. Εντός πέντε ημερών από τον ορισμό των επιτροπών του άρθρου 17, το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής αναθέτει την αξιολόγηση του συγγραφικού έργου στην οικεία επιτροπή και ορίζει τα χρονικά όρια μέσα στα οποία πρέπει να παραδοθούν οι αξιολογήσεις τους στο συμβούλιο.
4. Μετά την παραλαβή των αξιολογήσεων της προηγούμενης παραγράφου το συμβούλιο επιλογής:
α) Κοινοποιεί σε κάθε υποψήφιο τις αξιολογικές μονάδες που συγκέντρωσε συνολικά και κατά μοριοδοτούμενο κριτήριο και ορίζει σε αυτούς πενθήμερη προθεσμία για την υποβολή τυχόν γραπτών αντιρρήσεων. Η κρίση του συμβουλίου επί των αντιρρήσεων ανακοινώνεται στον υποψήφιο κατά την προφορική συνέντευξη.
β) Ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε συνέντευξη. β) Ορίζει τις ημερομηνίες πρόσκλησης των υποψηφίων σε συνέντευξη.
5.       Μετά το πέρας της συνέντευξης κάθε μέλος του συμβουλίου καταγράφει αιτιολογημένα τις μονάδες με τις οποίες βαθμολόγησε τον υποψήφιο κατά τη διαδικασία της συνέντευξης.Τελικές αξιολογικές μονάδες κάθε υποψηφίου για την κατηγορία «Προσωπικότητα - Γενική Συγκρότηση» είναι ο μέσος όρος των μονάδων με τις οποίες τον βαθμολόγησαν τα παρόντα μέλη του συμβουλίου. Υποψήφιοι που δεν προσέρχονται στη συνέντευξη αποκλείονται από την επιλογή.
6.       Μετά το πέρας της συνέντευξης όλων των υποψηφίων, το συμβούλιο επιλογής καταρτίζει με αξιολογική σειρά ενιαίους πίνακες επιλογής κατά κλάδους και ειδικότητες με βάση τις συνολικές μονάδες κάθε υποψηφίου. Το σύνολο των μονάδων κάθε υποψηφίου προκύπτει από το άθροισμα όλων των μονάδων στα επί μέρους κριτήρια.
7.       Σε περίπτωση συγκέντρωσης συνολικά ίσου αριθμού μονάδων, προηγείται στον αξιολογικό πίνακα ο υποψήφιος που συγκεντρώνει περισσότερες μονάδες, κατά σειρά, στα κριτήρια: α) επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότηση, β) υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία και γ) προσωπικότητα - γενική συγκρότηση.
8.       Εντός πέντε ημερών από την κατάρτισή τους οι τελικοί πίνακες επιλογής υποβάλλονται από τον πρόεδρο του συμβουλίου στον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για επικύρωση, δια της αρμόδιας διεύθυνσης του Υπουργείου.
9.       Σε περίπτωση εξάντλησης του πίνακα επιλογής σχολικών συμβούλων ορισμένων κλάδων και ειδικοτήτων είναι δυνατή η έκδοση σχετικής προκήρυξης εντός μηνός από την εξάντληση του πίνακα. Η ισχύς των πινάκων αυτών λήγει κατά τη λήξη της ισχύος των πινάκων της παραγράφου 6.
10. Μετά το πέρας της διαδικασίας, ο πρόεδρος και τα μέλη του συμβουλίου επικυρώνουν τα αναλυτικά πρακτικά που τηρούνται καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών από τον γραμματέα του συμβουλίου.
1.      Οι εγγεγραμμένοι στους πίνακες επιλογής σχολικών συμβούλων τοποθετούνται σε κενές και κενούμενες θέσεις με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του οικείου συμβουλίου επιλογής, κατά τη σειρά εγγραφής τους στον αξιολογικό πίνακα επιλογής και με βάση τις δηλωθείσες προτιμήσεις.
2.    Αν δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση των υποψηφίων σε θέσεις της προτίμησής τους, τοποθετούνται στις θέσεις που απομένουν κενές αν εκ νέου το δηλώσουν. Για το σκοπό αυτόν καλούνται να υποβάλουν νέα δήλωση προτίμησης για τις θέσεις των ίδιων περιφερειακών διευθύνσεων. Η τοποθέτηση γίνεται κατά τη σειρά των συνολικών αξιολογικών μονάδων και με βάση τις δηλωθείσες προτιμήσεις.
3.      Οι τοποθετούμενοι σε θέσεις σχολικών συμβούλων διαγράφονται από όλους τους πίνακες υποψηφίων στελεχών εκπαίδευσης, στους οποίους είναι εγγεγραμμένοι.
4.     Η τοποθέτηση γίνεται κατά την εξής σειρά: Προηγείται η τοποθέτηση των σχολικών συμβούλων, ακολουθεί η τοποθέτηση των διευθυντών εκπαίδευσης και έπεται η τοποθέτηση των προϊσταμένων των γραφείων εκπαίδευσης και των προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

1.    Η επιλογή και τοποθέτηση των στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης του παρόντος νόμου στις κενές θέσεις γίνεται για τετραετή θητεία, η οποία σε κάθε περίπτωση λήγει την 31η Ιουλίου του τέταρτου έτους που ακολουθεί την επιλογή τους. Η επιλογή και τοποθέτηση στις κενούμενες θέσεις γίνεται για το υπόλοιπο της θητείας αυτής. Οι τοποθετούμενοι σε κενές ή κενούμενες θέσεις εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι την ανάληψη της υπηρεσίας των νέων στελεχών.
2.      Η ανάληψη υπηρεσίας των τοποθετούμενων από τους αξιολογικούς πίνακες επιλογής είναι υποχρεωτική. Όσοι δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία στις θέσεις που τοποθετούνται διαγράφονται από τον οικείο πίνακα επιλογής.
11.  Απαλλαγή            των στελεχών της εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους
1.       Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή του αρμόδιου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, οι κατέχοντες θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης μπορεί να απαλλάσσονται από την άσκηση των καθηκόντων τους:
α) για σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους ή λόγους υγείας, ύστερα από αίτησή τους ή β) για σοβαρό λόγο αναγόμενο σε πλημμελή άσκηση των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, όπως ιδίως για αδυναμία άσκησης ελέγχου επί των υπαλλήλων, αδικαιολόγητη επιείκεια ή μεροληψία κατά τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης, μη προσήκουσα συμπεριφορά προς τους πολίτες, ευθυνοφοβία, απροθυμία εφαρμογής νέων μεθόδων οργάνωσης, λειτουργίας και αποδοτικότητας, αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση των υποθέσεων, κακή συνεργασία με τους προϊσταμένους, τους υφισταμένους και τα λοιπά στελέχη της διοίκησης και μειωμένη ποιοτική και ποσοτική απόδοση.
2.       Το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο γνωμοδοτεί για την απαλλαγή στελέχους της εκπαίδευσης για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του, ύστερα από ερώτημα του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή του αρμόδιου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης και αφού τηρηθεί η διαδικασία ακρόασης ενώπιον του συμβουλίου.
3.       Τα στελέχη της εκπαίδευσης δεν επιτρέπεται να λάβουν εκπαιδευτική άδεια για μεταπτυχιακές σπουδές ή για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος, αν προηγουμένως δεν απαλλαγούν από τα καθήκοντά τους, ύστερα από την υποβολή σχετικής αίτησης.
12.  Μεταθέσεις     - τοποθετήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης μετά τη λήξη της θητείας
Οι υπηρετούντες σε θέσεις σχολικών συμβούλων, επανέρχονται μετά τη λήξη της θητείας τους, εφόσον δεν επανεπιλεγούν, σε θέσεις εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, στην οποία ανήκαν οργανικά ή στις θέσεις στις οποίες μετατέθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου. Αν οι παραπάνω θέσεις έχουν καταργηθεί, τοποθετούνται σε κενές θέσεις εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων ™'·   τους με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης ή του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου.
Στην περίπτωση που σχολικός σύμβουλος τοποθετείται σε άλλη θέση αναπληρώνεται από τον επόμενο σύμφωνα με τη σειρά κατάταξης στον αξιολογικό πίνακα. Ο αναπληρωτής δεν διαγράφεται από το σχετικό αξιολογικό πίνακα και διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλλει αίτηση για την κάλυψη κενούμενης θέσης.
Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου προηγούνται οι επιλογές και οι τοποθετήσεις διευθυ­ντών εκπαίδευσης, ενώ όσοι τοποθετηθούν στις θέσεις αυτές δεν δικαιούνται να συμμετάσχουν ως υποψήφιοι στις διαδικασίες επιλογής στελεχών που θα ακολουθήσουν.
Ι.Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου:
α) ο χρόνος έναρξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων και κατάρτισης των πινάκων επιλογής του άρθρου 10 του παρόντος νόμου μπορεί με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, να ορισθεί διαφορετικά, β) δεν ισχύει η προϋπόθεση της παραγράφου 11 του άρθρου 11, εφόσον δεν έχουν εφαρμοστεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης και
γ) το κριτήριο της περίπτωσης γ' της παραγράφου 1 του άρθρου 12 που αφορά την αξιολόγηση του υποψηφίου, όπως συνάγεται από τις αξιολογικές εκθέσεις του, δεν λαμβάνεται υπόψη.
2.    Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου τα πιστοποιητικά της παραγράφου 9 του άρθρου 11 δεν αποτελούν προϋπόθεση για την επιλογή στελέχους της εκπαίδευσης. Τα στελέχη που θα επιλεγούν ως σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές εκπαίδευσης και προϊστάμενοι γραφείων θα παρακολουθήσουν, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, αντίστοιχο ειδικό πρόγραμμα και πρόγραμμα επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 1. Η επιτυχής συμμετοχή καταλήγει στη χορήγηση πιστοποιητικού διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας και γνώσεων και δεξιοτήτων στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 1 αντίστοιχα. Σε διαφορετική περίπτωση το στέλεχος αντικαθίσταται από τον επόμενο στον αντίστοιχο πίνακα, ο οποίος διαθέτει τα παραπάνω πιστοποιητικά και έχει δηλώσει προτίμηση για τη συγκεκριμένη θέση.
3.    Η μοριοδότηση της πιστοποιημένης επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 1 ισχύει μόνο κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος νόμου.
4.     Η θητεία όλων των στελεχών της εκπαίδευσης που θα επιλεγούν κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου λήγει ταυτόχρονα την 31.7.2015.
5.   Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται τα άρθρα 1 έως 15 του ν. 3467/2006 (ΦΕΚ 128 Α'), το άρθρο 32 του ν. 3731/2008 (ΦΕΚ 263 Α') και κάθε διάταξη που είναι αντίθετη στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.

esos.gr

Τις προτάσεις των Δημάρχων για τις συγχωνεύσεις και ιδρύσεις νέων σχολέιων ζητά η υφ. Παιδείας

Τις προτάσεις των Δημάρχων  για τις συγχωνεύεις  και ιδρύσεις νέων σχολικών μονάδων ζητά η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου με σχετική επιστολκή που τους επέστειλε.
Στην επιστολή η υφυπουργός αποσαφηνίζει ότι
 τα κριτήρια των συνενώσεων- ιδρύσεων σχολικών μονάδων είναι παιδαγωγικά, όπως η εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και των καινοτόμων δράσεων του Νέου Σχολείου, και τονίζει ότι στόχος είναι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και το συμφέρον του μαθητή.
Παράλληλα, αναφέρεται στα επιμέρους κριτήρια, την απόσταση, το οδικό δίκτυο και τις καιρικές συνθήκες κάθε περιοχής, τονίζοντας ότι η διαδικασία συνενώσεων ιδρύσεων είναι ιδιαίτερη για κάθε περίπτωση χωριστά.
Στην επιστολή υπογραμμίζεται, επίσης, ότι από τις συνενώσεις σχολείων εξαιρούνται απομακρυσμένες, δύσβατες και ακριτικές περιοχές.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε, 
Δράττομαι της ευκαιρίας να σας συγχαρώ για την εκλογή σας και να σας ευχηθώ καλή δύναμη και επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Ελπίζω σε μια συνεχή και εποικοδομητική συνεργασία σε όλους τους τομείς συναρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με κοινό μας στόχο την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων της χώρας. 
Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί ένα έντονο κλίμα αναφορικά με τις Συνενώσεις – Ιδρύσεις των Σχολικών Μονάδων. Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα  να καταστήσω σαφές ότι φιλοσοφία όλων των δράσεων μας είναι το συμφέρον του μαθητή και η ποιότητα της παρεχόμενης Εκπαίδευσης. Θέτοντας ως βάση παιδαγωγικά κριτήρια κατά τη διαδικασία συνενώσεων ιδρύσεων σχολείων, συνυπολογίζουμε την απόσταση, χιλιομετρική και χρονική, το γεωγραφικό ανάγλυφο της κάθε περιοχής, το οδικό δίκτυο και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Προφανείς εξαιρέσεις αποτελούν οι απομακρυσμένες, δύσβατες και ακριτικές περιοχές, όπως θα διαπιστώσετε και στη επισυναπτόμενη εγκύκλιο. Προτεραιότητα μας είναι η εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών και των καινοτόμων δράσεων του «Νέου Σχολείου». 
Με γνώμονα τις αρχές της αποκέντρωσης και της περιφερειακής ανάπτυξης και σε συνδυασμό με τα δημογραφικά στοιχεία της κάθε περιοχής, η διαδικασία των συνενώσεων – ιδρύσεων σχολείων είναι ιδιαίτερη για κάθε περίπτωση χωριστά. Κάθε περιοχή  που εμφανίζει ικανοποιητικούς δείκτες οικονομικής ανάκαμψης και αυξητική τάση μετοίκησης πληθυσμού, εξετάζεται  με ιδιαίτερη προσοχή. Για την πληρέστερη ενημέρωση σας, σας επισυνάπτουμε τη σχετική εγκύκλιο και προσβλέπουμε στη συμβολή σας. Η γνώμη σας είναι βαρύνουσα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. 
                                                                                                                                Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Εύη Χριστοφιλοπούλου
                                                                                                 Υφυπουργός Παιδείας

Τι είπε η υπ.Παιδείας για τις συγχωνεύσεις σχολείων σε συνέντευξη στα ΝΕΑ και στη δημοσιογράφο Βούλα Κεχαγιά

Πώς θα πείσετε δάσκαλους και καθηγητές ότι δεν πρέπει να ανησυχούν για τις συγχωνεύσεις των σχολείων;
Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές με την εμπειρία τους είναι οι κατ’ εξοχήν σύμμαχοι μας στην προσπάθεια να δημιουργήσουμε τους βέλτιστους παιδαγωγικά όρους προς όφελος των παιδιών. Το «πρώτα ο μαθητής» ισχύει και εδώ. Στη συνεργασία μας με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους γονείς γίνεται σαφές ότι οι δυνατότητες και η προοπτική  του νέου σχολείου πρέπει να είναι εφαρμόσιμες παντού. Τα κριτήρια των συνενώσεων είναι καθαρά παιδαγωγικά, και εδώ συνεκτιμώνται ο αναγκαίος χρόνος  μετακίνησης, οι αποστάσεις και οι περιορισμοί της νησιωτικής και ορεινής Ελλάδας.

Ανανέωση Πινάκων Συμπληρωματικού Διορισμού Ειδικών Κατηγοριών ΠΕ70 και ΠΕ60

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι ανανεώθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του http://www.minedu.gov.gr καθώς και στην ιστοσελίδα http://e-aitisi.sch.gr οι πίνακες των ειδικών κατηγοριών για τους εκπαιδευτικούς κλάδων ΠΕ60-Νηπιαγωγών και ΠΕ70-Δασκάλων των περ. β΄ και γ’ της παρ.10 του άρθρου 9 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α΄).
Σε εφαρμογή του ΚΕΦ. Γ΄, περ. Β.ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ της αριθμ. Φ.361.1/6/2701/Δ1/11-01-2011 (ΑΔΑ: 4Α9Ι9-6Ο) σχετικής εγκυκλίου δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται στους εν λόγω πίνακες και υπέβαλαν αίτηση με την τρέχουσα διαδικασία συμπληρωματικών διορισμών ειδικών κατηγοριών να υποβάλουν ένσταση από 01-02-2011 μέχρι 03-02-2011 στις Διευθύνσεις, τα Γραφεία Α/θμιας Εκπαίδευσης ή την Κεντρική Υπηρεσία.
Υπενθυμίζεται ότι μετά το πέρας της ανωτέρω προθεσμίας και την τελική κατάρτιση και κύρωση των πινάκων, ουδεμία μεταβολή επί των στοιχείων και τροποποίηση της σειράς κατάταξης δεν επιτρέπεται.

ΠΙΝΑΚΑΣ Β

ΠΙΝΑΚΑΣ Γ

Διοργάνωση Σεμιναρίου για τους Εκπαιδευτικούς Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (ΠΕ08) που διδάσκουν στα 800 Δημοτικά Σχολεία

ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ   ΑΘΗΝΑ  28/1/2011
ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ    Αρ. Πρωτ. 949            
Παπαναστασίου 49    10445 Αθήνα                                     
Τηλ., Φαξ: 210 8321783 / 6977904185


                                                          Προς: τις Περιφερειακές Διευθύνσεις  Π.Ε. & Δ.Ε
                                                                    Ιονίων Νήσων, Ηπείρου, Δ. Μακεδονίας,       
                                                                    Κ. Μακεδονίας, Α. Μακεδονίας και Θράκης.

                                                                    τις Διευθύνσεις και Γραφεία Π/βάθμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου, Κερκύρας, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Άρτας, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Αν. Θεσσαλονίκης, Δυτ. Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών, Χαλκιδικής, Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας, Δράμας, Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης και Ροδόπης.
                                                                  
                                                                    τα Γραφεία Σχολικών Συμβούλων ΠΕ08 (μέσω των παραπάνω Περιφ. Δ/νσεων Π.Ε. & Δ.Ε.)

                                                                   τις Σχολικές μονάδες με ΕΑΕΠ  (μέσω των παραπάνω Περιφ. Δ/νσεων Π.Ε. & Δ.Ε.)
            
                
ΘΕΜΑ: Διοργάνωση Σεμιναρίου για τους Εκπαιδευτικούς Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (ΠΕ08) που διδάσκουν στα 800 Δημοτικά Σχολεία

Η Ένωση Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων στην προσπάθειά της να στηρίξει το νέο ξεκίνημα των καλλιτεχνών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ08 που ανέλαβαν ως αναπληρωτές να διδάξουν εικαστικά στα 800 Δημοτικά Σχολεία, προγραμμάτισε τη διοργάνωση Σεμιναρίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με θέματα Διδακτικής της Τέχνης, Παιδαγωγικών και Εργαστηριακών Εφαρμογών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Μόλις ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το 4ήμερο σεμινάριο στην Αθήνα, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων στις 4-8 Ιανουαρίου (εκτός την 6/1/11 ημέρα Θεοφανείων) στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. 
Στα σεμινάρια αυτά κλήθηκαν επιμορφωτές εκπαιδευτικοί τέχνης που έχουν τη σχετική διδακτική εμπειρία από το Δημοτικό και από τα εργαστήρια τέχνης για παιδιά.

Με τα ίδια θέματα θα πραγματοποιηθεί το σεμινάριο Β. Ελλάδας, στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού (Λεωφόρος Στρατού 2 – Θεσσαλονίκη) στις 17-19 Φεβρουαρίου 2011.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του, οι εκπαιδευτικοί  ΠΕ08 θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν επίσης για τα επιλεγμένα θέματα που αφορούν στα παιδιά του Δημοτικού και περιλαμβάνονται στις  εκδόσεις της Ένωσης, οι οποίες αποτελούν χρήσιμα εκπαιδευτικά βοηθήματα.
Τα εργαστήρια θα γίνουν το Σάββατο 19/2/2011 από 09:00-14:00 και 16:00-20:00 στο Γυμνάσιο Βασιλικών.  Η μετακίνηση από τη Θεσσαλονίκη  στα Βασιλικά και η επιστροφή θα γίνει δωρεάν με πούλμαν. Οι δηλώσεις συμμετοχής για τα εργαστήρια θα γίνουν μόνο την πρώτη μέρα έτσι ώστε να  καθοριστεί ο αριθμός των θέσεων.
Το σεμινάριο αυτό έχει εγκριθεί από το ΥΠΕΠΘ για τους καλλιτέχνες εκπαιδευτικούς Β΄/θμιας εκπαίδευσης (141279/Γ2 09-11-2010) και  Α΄/θμιας εκπαίδευσης (Φ 241/71/6853/Γ1 19-1-2011)
Γι’ αυτό παρακαλούμε να ενημερώσετε και διευκολύνετε τους καλλιτέχνες εκπαιδευτικούς (ΠΕ08) που διδάσκουν στη Δευτεροβάθμια και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στα 800 Δημοτικά Σχολεία της Β. Ελλάδας (Κεντρική, Δυτική, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη καθώς επίσης την περιφέρεια Ηπείρου και Ιονίων Νήσων), με άδεια απουσίας από το σχολείο τους, τις εργάσιμες ημέρες Πέμπτη 17 και Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011, για τη συμμετοχή τους στο σεμινάριο.

Παρακαλούμε να φροντίσετε ώστε, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να χορηγήσουν εκπαιδευτική άδεια στους συμμετέχοντες.
Οι εκπαιδευτικοί που θα το παρακολουθήσουν θα προσκομίσουν στους Διευθυντές των σχολείων τους σχετικές βεβαιώσεις συμμετοχής.
Το αναλυτικό πρόγραμμα του Σεμιναρίου έχει αναρτηθεί  στην ιστοσελίδα της Ένωσης: www.art-teachers.com και σας το επισυνάπτουμε.
Επίσης ζητούμε την έγκαιρη  και σαφή ενημέρωση των σχολείων.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.                                                                                                     

                                       Για το Δ.Σ. της  ΕΝΩΣΗΣ  ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ 
                                        ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ Μ.Ε.


                         Η Γραμματέας                                     Η Πρόεδρος
                          Ν. Παληοκώστα                                   Ζ. Χατζή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
http://www.art-teachers.com/downloads/programma-seminario-thessalonikis-2011.pdf