Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Ζητούν ενημέρωση γονείς, μαθητές και διδάσκοντες Θύελλα αντιδράσεων στην Ήπειρο για τις συγχωνεύσεις σχολείων Εντείνονται οι φήμες, αλλά το Υπουργείο δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο

• Θύελλα αντιδράσεων στην Ήπειρο έχει ξεσηκώσει ο «Καλλικράτης» στην Εκπαίδευση, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας. Γονείς, μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικοί ανησυχούν για το ποιά σχολεία θα συγχωνευθούν, ποιά θα είναι τα νέα δεδομένα που θα δημιουργηθούν κ.α.
Ήδη αρκετά σενάρια κάνουν λόγο για λουκέτα σε σχολικές μονάδες ακριτικών περιοχών στην Ήπειρο, όπως στην Πωγωνιανή, που το εκεί Δημοτικό λέγεται, ότι θα συγχωνευθεί με το Δημοτικό του Δελβινακίου ή ότι τα Γυμνάσια Κεφαλοβρύσου, Δελβινακίου και Δολιανών με αυτό της Πωγωνιανής. Η φημολογία όμως εντείνεται ακόμη και για σχολεία μέσα στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, όπως για παράδειγμα το Γυμνάσιο Λογγάδων.
Όπως τονίζουν εκπαιδευτικοί κύκλοι «οι επόμενοι μήνες αναμένονται ιδιαίτερα… καυτοί». Πολλοί σημειώνουν, ότι για τις αλλαγές αυτές, το Υπουργείο θα πρέπει να ζητήσει την γνώμη τόσο των «Καλλικρατικών» Δήμων της Ηπείρου, όσο και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, των ίδιων των μαθητών και φυσικά των διδασκόντων. «Δεν πρέπει να παρθούν αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς» λένε γονείς.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Πρέπει όμως άμεσα να διευκρινίσει το Υπουργείο, τι αλλαγές θα γίνουν στην καθημερινότητα όλης της σχολικής κοινότητας. «Δεν μας έχουν ενημερώσει, πώς θα γίνεται, για παράδειγμα η μεταφορά των μαθητών». Αν σκεφθεί κανείς, όπως έγραψε ο «Π.Λ.», ότι το Κράτος χρωστά ήδη εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων για τη μεταφορά των μαθητών, τότε εύλογα μπορεί να διερωτηθεί κάποιος, με ποιό τρόπο θα λύσει το Υπουργείο σημαντικά θέματα, για να καταστούν βιώσιμες οι συγχωνεύσεις των σχολείων, όταν μάλιστα αυτά απέχουν αρκετά χιλιόμετρα μεταξύ τους.

Η Δ/ΝΣΗ ΗΠΕΙΡΟΥ
Η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου Φιλιώ Νόκα - Ζαράχη, με χθεσινή ανακοίνωσή της αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι η «διαδικασία του σχεδιασμού λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012 βρίσκεται σε εξέλιξη. Έχει γίνει η απαραίτητη διαβούλευση με τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης των οποίων η γνώμη θα συντελέσει στην διαμόρφωση της τελικής πρότασης».
Μάλιστα, οι διαδικασίες βρίσκονται «στο στάδιο όπου οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα κάνουν τις προτάσεις τους για τον σχεδιασμό της  λειτουργίας των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, έχοντας ως στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την αξιοποίηση των υποδομών για την εφαρμογή των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους του μαθητές. Ιδιαίτερα για τις ορεινές περιοχές στις οποίες οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν πάντα τις προϋποθέσεις ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, θα εξεταστεί με τη δέουσα προσοχή κάθε περίπτωση χωριστά και θα ενταχθεί κατ’ εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας, βάσει ιδιαιτεροτήτων».
Βέβαια, όχι μόνο η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, αλλά και το ίδιο το Υπουργείο δεν έχει διευκρινίσει ποιες περιπτώσεις στην περιοχή μας θα εξεταστούν ξεχωριστά, προκαλώντας ανησυχία σε γονείς και μαθητές ορεινών και απομονωμένων περιοχών.

Ο Β. ΒΛΕΤΣΑΣ
Υπενθυμίζεται, ότι ο Βασίλης Βλέτσας, Δημοτικός Σύμβουλος Ιωαννίνων με την παράταξη του Ν. Γκόντα «Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία», σε παρέμβασή του στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο είχε αναφερθεί στην περίπτωση του Γυμνασίου Λογγάδων, εκφράζοντας την ανησυχία της εκεί σχολικής κοινότητας για την αναστολή λειτουργίας της μονάδας.
«Θα πλήξει τους μαθητές που θα αναγκαστούν να συσσωρευτούν σε υδροκέφαλα σχολεία χάνοντας τα αδιαμφισβήτητα οφέλη των ολιγομελών τμημάτων. Θα τους αναγκάσει να μετακινούνται μια και δυο ώρες την ημέρες από τα σπίτια τους για να πάνε στο σχολείο τους. Θα διακινδυνεύει καθημερινά η σωματική τους ακεραιότητα, εξαιτίας του κακού οδικού δικτύου της περιοχής» σημείωσε, μεταξύ άλλων.

Η ΕΛΜΕ
Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων με παλαιότερη ανακοίνωσή της είχε εκφράσει την αντίθεσή της στις συγχωνεύσεις των σχολείων. Πρότεινε μάλιστα, ότι ο ανώτατος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα πρέπει να είναι 25, ενώ επεσήμανε, ότι η κατάργηση μιας σχολικής μονάδας έχει αρνητικές κοινωνικές συνέπειες, όπως η ερήμωση χωριών, ενώ το οδικό δίκτυο των Ιωαννίνων και οι καιρικές συνθήκες εγκυμονούν κινδύνους ατυχημάτων κατά τη μεταφορά των μαθητών κ.α. «Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων εκφράζει την εντονότατη ανησυχία του για τις επιχειρούμενες αλλαγές. Διαφωνεί με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να ερωτηθούν οι αιρετοί εκπρόσωποί τους» είχε αναφέρει ο Πρόεδρος Παν. Λαζοκίτσιος και η Γραμματέας Μαίρη Κασσαγιάννη που υπέγραφαν την ανακοίνωση.

Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Τέλος, ο Τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Άρης Σπηλιωτόπουλος σε χθεσινή δήλωσή του σημειώνει, μεταξύ άλλων, πως «στο όνομα της δήθεν εξοικονόμησης πόρων η Κυβέρνηση, δυστυχώς, χωρίς διάλογο και χωρίς την απαιτούμενη προετοιμασία ετοιμάζεται να κλείσει σχολεία, κυρίως δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ύπαιθρο χώρα. Αντιλαμβάνεστε, ότι αν αυτό γίνει εκτεταμένα θα ερημώσει η ύπαιθρος χώρα, θα δημιουργηθούν συνθήκες αστυφιλίας που θα μας γυρίσουν δεκαετίες πίσω, στη δεκαετία του ’50 και του ’60. Και δυστυχώς, όλα αυτά θα επιβαρύνουν την ήδη μεγάλη ανεργία και τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα που υπάρχουν στα αστικά κέντρα».
 
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου